Promotie naar Tweede Divisie niet meer mogelijk voor Feyenoord O21

Promotie naar Tweede Divisie niet meer mogelijk voor Feyenoord O21

Terwijl Feyenoord Onder 21 zaterdagmiddag zelf de bekerfinale speelde tegen FC Volendam Onder 21, heeft het resultaat in Haarlem ervoor gezorgd dat de Rotterdammers niet meer kunnen promoveren naar de Tweede Divisie. Jong Almere City heeft de benodigde drie punten gepakt en eindigt zo op een veilige plek in de competitie.

De Rotterdammers kunnen volgend weekend de voorjaarscompetitie winnen en dan wordt er nog een beslissingswedstrijd gespeeld tegen najaarskampioen FC Twente/Heracles O21. De ploeg uit Hengelo kan niet promoveren, maar in het reglement staat dat er desondanks wel een kampioenswedstrijd gespeeld moet worden. Als die wedstrijd gewonnen wordt, zou er nog een finale op het spel staan tegen een Jong-team uit de tweede divisie. Echter moest Jong Sparta Rotterdam of Jong Almere City dan wel op plek tien of lager eindigen en juist dat is nu niet gebeurd.

De talenten uit Almere moesten zaterdagmiddag tegen Koninklijke HFC punten verspelen om op de tiende plek in de competitie te eindigen. Dat Feyenoord zo afhankelijk is van de prestaties bij andere teams is iets wat voor tot irritaties zorgt bij trainer Melvin Boel. "Wij kunnen kampioen worden, maar dan is het merkwaardig dat je niet direct de Tweede Divisie in kan. Waarom kan het niet in de Derde Divisie dan? Een beloning voor een titel, wie er ook kampioen wordt, moet er zijn. Feyenoord heeft zelf ooit ervoor gekozen niet mee te doen. Toen was het een pilot en die was succesvol. Daarna is er nooit meer een mogelijkheid geweest om je opnieuw aan te melden toch? Dat vind ik gek."

Lees meer over
Feyenoord Onder 21
Plaats reactie
666

Willem.G +477

Heeft de knjb weer hun zin

26-05-2024 21:33

maasstroompje +436

We zullen nooit op deze manier promoveren, en dat is precies wat ze willen bij de knvb

26-05-2024 13:38

GerrieFR +7449

Allemaal dankzij Martin van Geel dat we niet in de KKD spelen.

26-05-2024 12:52

beppie172 +64915

Leg die bewering eens uit. Wanneer had van Geel dan de kans om met Jong Feyenoord in JL / KKD in te stromen?

26-05-2024 19:28

Glenn Lagerwaard +2125

Hij wou toen liever een transfer laten komen ipv 1 miljoen te investeren. Om welke speler het ging zal vast een ander wel weten, dat weet ik niet uit mijn hoofd.

Aangezien hij niet in de pilote van de voetbal-piramide geloofde.
En enkel aan korte termijn denken deed.

26-05-2024 20:37

beppie172 +64915

De keuze om prioriteit aan het eerste elftal te geven resulteerde in een handvol prijzen inclusief kampioenschap in de jaren erop.

Daarnaast was instromen slechts mogelijk op ten hoogste Tweede Divisie (de rest van de Jong Teams ging naar derde divisie of zelfs amateurhoofdklasse).

Met daarbij het feit dat oud Varkenoord niet geschikt was om te spelen en er duur gehuurd had moeten worden was de keuze om voor de nieuwbouw van de trainingscomplexen 1908 en nieuw Varkenoord ook de juiste.

26-05-2024 20:59

detrotsvanrotterdam +8567

Jong inschrijven in Duitse of Belgisxhe competitie lijkt me een beter idee. Hiër wil je toch zeker niet bijhoren?

26-05-2024 11:49

holmanjd +309

Volgens mij zijn we sinds die jong teams in de KKD zitten 2 keer kampioen geworden 3 keer de beker, 2 keer JCS en 1 europese finale. Dus heeft niet echt de prestaties van 1e elftal beïnvloed. Daarnaast is de waarde van het elftal explosief gestegen. Ja, het was mooier geweest als ze in de KKD spelden voor speeltijd en betere tegenstand maar het heeft de club niet echt negatief beïnvloed in mijn optiek

26-05-2024 11:44

cipolini +13808

Competitie voor reserves is nog beter.

26-05-2024 10:52

beppie172 +64915

Op maandagavond, waarbij ze de leukste potjes ook op ESPN uit kunnen zenden.

26-05-2024 19:29

Mensini +14477

Was er ooit...

28-05-2024 12:35

cipolini +13808

Vroeger was alles beter

01-06-2024 19:06

Fapoob010 +287

Wat een constructie🤣

26-05-2024 10:40

Spijksupporter +6521

Onmiddellijk jongteams uit reguliere competitie halen en een eigen competitie verzorgen.
Jongteams in kkd is competitievervalsing t.o.v reguliere clubs en promotie/ degradatieregeling is meer dan belachelijk.

26-05-2024 10:36

beppie172 +64915

Er gaat gekeken worden naar de competitie opzet. Kans zit er best in dat hier het Belgische systeem gaat komen, met playoffs om het kampioenschap. Dan kunnen er 4 ploegen richting KKD en de Jong ploegen er inderdaad uit.

26-05-2024 19:33

Melvin785 +2977

Combinatie van slechte keuzes in het verleden en pech in het heden. Het geluk in de toekomst komt eraan voor O21

26-05-2024 09:58

detrotsvanrotterdam +8567

Geen geld in het verleden.

26-05-2024 11:50

Melvin785 +2977

Klopt, door slechte keuzes

26-05-2024 15:50

beppie172 +64915

Geen geschikte accomodatie ook.

26-05-2024 19:33

Melvin785 +2977

Ook zeker waar!

28-05-2024 01:39

FeyenoordValence +1417

Van Geel bedankt.

26-05-2024 09:32

keepsmiling +13126

Joh, we hebben zelf tig kansen gehad om het recht te breien. En als je echt kritisch wilt zijn kan je beter die klojo’s aanspreken die ervoor gezorgd hebben dat het financieel zo’n zooitje was

26-05-2024 10:10

jepe1949 +6693

Nieuw Varkenoord en 1908 zijn ook zaken welke tot stand gekomen zijn door het beleid van Gudde en van Geel.
Geldgebrek door het beleid vanuit het verleden was de reden dat van Geel Feyenoord destijds niet in kon schrijven.
Het was Jong Feyenoord inschrijven of kiezen voor Nieuw Varkenoord en 1908.
Ik vind die keuze nog steeds de juiste.

26-05-2024 10:13

Vreewijktniet +2357

Nah Van Geel gaf destijds ook aan dat hij het gewoon geen goed idee vond. Het was niet alleen geld.

26-05-2024 16:51

beppie172 +64915

Omdat je ook hooguit in de Tweede Divisie in kon stromen was dat ook niet vreemd.

26-05-2024 19:35

FrietVanPiet +1201

Godverdomme wat een kutsysteem is dit. Worden ze eindelijk eens kampioen, krijg je dit

26-05-2024 09:23

tinuskiprich +3187

We hebben zelf de boot gemist om toen niet in te stappen. Of er toen geld was of niet doet er niet toe. V Geel had prioriteiten moeten stellen.
Nu kunnen we in Nederland niet eens een beker finale met publiek organiseren voor onze onder 21. Laat staan dat we met dit elftal tegen andere bvo’s spelen in de kkd. Niet te organiseren al de supporters die daar op af komen.

26-05-2024 08:53

FrietVanPiet +1201

Feyenoord had idd moeten instappen, maar feyenoord kan er ook niks aan doen dat de knvb zo’n tyfussysteem bedacht heeft

26-05-2024 09:25

jepe1949 +6693

Die prioteiten heeft van Geel gesteld.
Hij heeft voor Nieuw Varkenoord en 1908 gekozen.

26-05-2024 10:17

tinuskiprich +3187

We hebben zelf de boot gemist om toen niet in te stappen. Of er toen geld was of niet doet er niet toe. V Geel had prioriteiten moeten stellen.
Nu kunnen we in Nederland niet eens een beker finale met publiek organiseren voor onze onder 21. Laat staan dat we met dit elftal tegen andere bvo’s spelen in de kkd. Niet te organiseren al de supporters die daar op af komen.

26-05-2024 08:53

rob57 +3023

Van Geel wilde toen niet instappen omdat Feyenoord dan geen spelers mocht opstellen die terug kwamen van een blessure. De fout van zijn leven.

26-05-2024 10:19

Hark 1e +11402

Ja, jammer dat we geen beloning krijgen.
Het zit wat dat betreft niet echt mee met ons jong team.

26-05-2024 08:21

Arneblijft +5747

Zet onze huisadvocaat van Benthem erop en span een rechtszaak aan!

26-05-2024 07:59

Themas +426

Die is er voor als er iets niet volgens het systeem gaat. Dat gebeurt nu wel, alleen het systeem is gewoon kut. Daar gaat een advocaat dus niks aan kunnen doen.

26-05-2024 12:44

landje +3844

Pure bullshit dit systeem! Feyenoord zou moeten nagaan of hier niet iets juridisch kan worden afgedwongen. Dat zet de KNVB in ieder geval aan het denken. Want op deze manier wordt de club tot in de eeuwigheid gedupeerd.

26-05-2024 07:21

henkietenkie +5809

Precies dit, het lijkt op een jarenlange afstraffing van Feyenoord. Waren gewoon weinig centjes destijds en was een test

26-05-2024 07:41

Bukowski +243

Ingewikkeld allemaal joh

26-05-2024 04:20

Feijenoord +5419

Als Jong Feyenoord zou promoveren naar de KKD zouden denk ik veel supporters gaan kijken. Zowel op tv als bij de wedstrijd. Dit levert alleen maar extra inkomsten op.

26-05-2024 02:35

zfzvg8w2br +475

Martin van Geel is de grootste mispeer ooit bij Feyenoord,..

26-05-2024 01:36

delacruz +5555

Heeft zn fouten gemaakt inderdaad. Vergeet niet dat hij de rotzooi van een ander heeft moeten opruimen ;)

26-05-2024 07:07

svds +33175

5 prijzen onder zijn beleid, financieel weer gezonder geworden. Lul dus niet zo dom sukkeltje

26-05-2024 08:04

Feyenorthnl +220

Wat een zootje bij die KNVB, zit bijna tegen het onwaarschijnlijke aan, zolang ze Feyenoord maar kunnen naaien !!

26-05-2024 00:18

MKF +7818

Calimero.

26-05-2024 09:02

1908-2008 +2561

Dit is al jaren zo, niet zeiken. Schuld van van geel.

26-05-2024 00:11

AvL +8946

Welke halvezool bedenkt dit soort promotie-/degradatieregels joh!?

25-05-2024 23:59

Senior +2638

Welke brainfuck heeft al die regels verzonnen?
Dit is door een normaal mens toch niet meer te volgen?

25-05-2024 23:41

charlaykc +9419

Burocratie :)

25-05-2024 23:27

Eddie +3764

Enerzijds is het vreemd dat je op een later moment niet kunt instromen in een systeem, wat in eerste instantie gepresenteerd werd als een "pilot". Anderzijds was het de grootste blunder ooit van Van Geel en Gudde om destijds niet mee te doen, men koos ervoor om in plaats daarvan Colin Kazim Richards een meerjarig contract te geven 🤣

25-05-2024 22:27

beppie172 +64915

Dat had ook te maken dat het hoogste niveau van instromen 2e divisie was, en als je iets minder presteerde zelfs 3e divisie of zelfs amateurs.
Daarnaast voldeed oud Varkenoord niet aan de eisen voor de JL (en volgens mij ook 2e divisie) en had je dus elders eventueel duur moeten gaan huren. De keuze om te investeren in het eerste elftal en de bouw van nieuwe trainingscomplexen is gewoon een zeer goede keuze geweest, zowel op korte termijn (prijzen die zijn behaald) als lange termijn (alle faciliteiten zijn nu aanwezig om te presteren).

Dat de schuld vooral bij Gudde en van Geel wordt gelegd vind ik ook hypocriet. Die beloftencompetitie is na hun vertrek gekomen en is er nu al een aantal jaren, maar Arnesen en Kloese hebben promotie geen prioriteit gemaakt. Die kozen er liever voor om de spelers die het verschil konden maken te verhuren. Het is dus ondertussen de verantwoordelijkheid van de huidige generatie beslissers dat we afgelopen 3 jaar nog niet zijn gepromoveerd naar de Tweede Divisie.

26-05-2024 00:50

Kaasiejj +1768

Misschien zien zij ook dat je kan investeren in o21 wat je wilt maar het promotiesysteem faalt dus het rendabeler is om te verhuren?

26-05-2024 09:00

Eddie +3764

Tja...."schuld" is misschien niet het juiste woord, maar V. Geel en Gudde hebben wel degelijk die beslissing genomen en dus zijn ze verantwoordelijk. Je kunt er lang of kort over lullen, maar zo zit het.

26-05-2024 15:58

beppie172 +64915

Ze hebben de juiste beslissing genomen gezien de situatie.

26-05-2024 19:23

Thewizzard +10900

Het is zeker krom dat je niet kan promoveren na een kampioenschap. Echter zijn dit de regels en wisten we dit van te voren. Dan kunnen we er achteraf alles van vinden maar veranderen doen we het niet.
Feyenoord heeft al goed ingespeeld op de situatie door de samenwerking met Dordrecht aan te gaan, zeker ook om een situatie als nu te ondervangen. Ook dat getuigd weer van visie!! Trots op onze club!

25-05-2024 21:48

GentlemanGio +1761

Blijft een merkwaardig systeem.
En als het inderdaad een pilot was indertijd, zoals Boel zegt, dan is het helemaal raar.
Aan de andere kant: hebben we de doorstroming echt gemist afgelopen jaren? Beste jongens uit de KKD hebben we bij andere teams vandaan gehaald (Wieffer, Beelen). Samenwerking met Dordt werkt ook prima

25-05-2024 21:31

rodjeknor +5290

Ik begrijp van trainers van Dordt dat de club en de opleiding daar echt een satelliet van Feyenoord is, naar volle wederzijdse tevredenheid.

25-05-2024 21:42

beppie172 +64915

Verschil tussen satelliet en een eigen Jong team is dat je spelers niet even bij het eerste kunt halen als er een schorsing of blessure is van de basisspeler of eerste backup.

26-05-2024 00:52

Robbert van Ede +621

Martin van geel kocht liever 5 miskopen van 1 miljoen dan dat hij de reserves liet instromen. De grootste blunder aller tijden. Slechtstevtd ooit

25-05-2024 21:27

FR-Zeelandio +4314

In die tijd had je gewoon die spelers nodig. Feyenoord zat in een kut periode en van geel heeft ons daar mede verantwoordelijk uit geholpen. Heeft zeker niet alles goed gedaan, maar we kunnen niet allemaal te kloese zijn die instroomt op een tijd waar feyenoord in de lift zat.

25-05-2024 22:10

AvL +8946

Van Geel heeft ons wel vanuit een praktisch faillissement kampioen weten te maken. Deze keuze is inderdaad een klein minpuntje gebleken, maar Van Geel is gewoon zeer belangrijk geweest voor de wederopstanding van Feyenoord.

26-05-2024 00:01

beppie172 +64915

Oud Varkenoord was niet geschikt voor voetbal op het hoogste amateurniveau of JL.

De keuze voor nieuwbouw van Varkenoord en 1908 is pasgeleden nog geroemd door te Kloese. Daarnaast heeft de concentratie op het eerste team in de jaren erna voor behoorlijk wat prijzen gezorgd.

26-05-2024 00:55

Paulus98 +144419

Klote regeling.

25-05-2024 21:19

ed_castelijns +189

Ben 83 jaar en begrijp het helemaal. De KNVB is totaal gestoord en rijp voor vervanging of de sloop

25-05-2024 20:44

Pielemuis87 +1260

Heeft Martin van Geel niet de allergrootste operationele fout gemaakt uit onze geschiedenis? Oprechte vraag. Ik ben daar namelijk echt van overtuigd.
Nogmaals, operationeel gezien dan he.

25-05-2024 20:43

GentlemanGio +1761

Als Boel gelijk heeft dat het indertijd een pilot betrof, dan valt er wel wat te zeggen voor de keuze van Van Geel. Maar ik weet niet precies of dat echt zo is

25-05-2024 21:21

CPP +3457

Pilot wat betreft als het niet succesvol zou zijn zouden de jong teams weer verdwijnen. Nooit sprake van geweest dat bij succes er meerdere jong teams zouden worden toegelaten. Juist niet. Andere clubs wilden er absoluut niet meer dan 4 in de eerste divisie.

25-05-2024 22:17

GentlemanGio +1761

Dank voor de opheldering!

25-05-2024 22:44

beppie172 +64915

Wat vreemd was, is dat de Jong teams die aan de pilot meededen (020, 040, Twente) sowieso in de JL zouden blijven. Dat is onterechte bevoordeling geweest en is aan het begin van de pilots ook niet gecommuniceerd. Er wasdaardoor bij de start van de piramide geen enkele kans voor andere Jong teams om in te stromen in de JL en zat het systeem daardoor eigenlijk vanaf het begin al behoorlijk op slot. Promotie was niet anders mogelijk dan via een kampioenschap in de Tweede Divisie.

Dat Twente door de financiële malaise zich terugtrok zorgde opeens voor een onverwacht plek rechtstreeks in de JL.
Dat AZ daarna van de amateurploegen kampioen mocht worden was logisch, want die wilden geen van allen verplicht promoveren, wat toen nog het geval was.

Daarna is het systeem verder op slot gegaan met maximering van aantal Jong ploegen en vervolgens zelf terugtrekking van die ploegen uit de Derde divisie of lager en zitten we met de huidige regels die doorstroming bijna onmogelijk maken. Toen die verplichte promotie eraf ging, gingen de amateurs weer echt spelen om kampioen te worden. Daardoor is het nog lastiger geworden.

26-05-2024 01:19

GentlemanGio +1761

Deze opheldering maakt wel duidelijk hoe knullig het systeem in elkaar getimmerd is. En het zal geen prioriteit hebben bij de KNVB on die weeffout recht te zetten - er is maar 1 club die er echt baat bij heeft.
Laten we hopen dat Van Geel in zn nieuwe functie ineens een ontembare neiging tot eerherstel krijgt… 😅

26-05-2024 08:51

keepsmiling +13126

Zou je nooit kunnen weten. Zeg dat hij z’n geld in een onder 21 team en stadion had gestoken, hadden we dan nog überhaupt bestaan?

26-05-2024 10:15

Persia +1844

Wat een onzin man
Het eerste heb alle voorang op alles ..
Het geld was nodig voor het eerste en er was amper geld ...

25-05-2024 23:34

beppie172 +64915

De keuze om prioriteit te geven aan het eerste elftal (met vele prijzen die daarna werden gewonnen) en nieuwbouw van 1908 en Nieuw Varkenoord zijn juist topbeslissingen gebleken voor zowel korte termijn als lange termijn.

26-05-2024 01:03

FeyeSu +2103

Kut systeem

25-05-2024 20:30

Stanley.A +2271

Ik kan t allemaal niet meer volgen, kampioen worden is gewoon promoveren toch wat is dit voor bullshit.

25-05-2024 20:29

CPP +3457

Zonder degradatie van jong team ook geen promotie. Op zich al vreemd als je 10e van de 18 wordt dat je kan degraderen. Maar heel die piramide (daar had van Geel dan ook wel gelijk in) is een gedrocht en verschrikkelijke competitie vervalsing.

25-05-2024 22:20

lou +1917

Hoe onrechtvaardig en ondankbaar moet dit wel niet zijn. Feitelijk voetballen ze gewoon voor Jan met de korte achternaam.

25-05-2024 20:29

NmeLineZ +10364

Knjb regels. Oh en nog bedankt van geel, wat ben jij toch een knuppel.

25-05-2024 20:21

WB1908 +31

Drama dit , Bedankt he martin kk gek

25-05-2024 20:18

FeyenoordValence +1417

Bedankt he,Martin van Geel.

25-05-2024 20:13

FeyenoordValence +1417

Een grote schande dit kutsysteem.

25-05-2024 20:12

mediameubel +7769

Er rust echt een vloek op...

25-05-2024 20:04

Demolic +3299

Je speelt voor Jan kut je kan bijna niet promoveren de uitdaging voor de spelers is er dan ook wel af.

25-05-2024 20:04

jack98 +46424

Presteren we eindelijk fantastisch met de 021, hebben we alsnog geen beloning in de vorm van promotie.

Dan maar hopen dat Vitesse failliet gaat en we een stap kunnen maken naar de tweede divisie omdat Jong Sparta Vitesse’s plek mag overnemen!

25-05-2024 20:04

Miggerd +2103

Sowieso mogen die mafkezen van mij wel failliet

25-05-2024 20:51

Traunerworden +13615

Ik kan hier zo ontzettend boos om worden.

25-05-2024 19:55

Patrick.v +1406

Niet doen joh. Pak een fles bier en geniet van je weekend, proost!

25-05-2024 19:59

GentlemanGio +1761

Gewoon Trauner worden en koel blijven

25-05-2024 21:22

Twan.V52 +7745

Comaan volgende keer gewoon slopen

25-05-2024 19:55

faajenoort +4713

Achterlijk systeem. Boel heeft gelijk, er klopt niks van.

25-05-2024 19:52

progress +2308

Met de groeten van van Geel

25-05-2024 19:37

mart80 +1321

Lekker die kampioens wedstrijd niet spelen om een punt te maken

25-05-2024 19:33
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties