Excelsior wil sleutelen aan samenwerkingsverband

Excelsior wil sleutelen aan samenwerkingsverband

Excelsior heeft weliswaar de intentie om het samenwerkingsverband met Feyenoord voort te zetten, echter wel met een andere invulling, zo valt te lezen in het verslag van de nieuwjaarstoespraak op het digitale thuis van de club uit Kralingen. Waar Feyenoord uiterst tevreden lijkt over de samenwerking, moet er volgens de club met de laagste begroting van de Eredivisie wel het één en ander veranderen. Zo eist de club dat Feyenoord voortaan eerder duidelijkheid geeft over de invulling van de selecties en wil men liever weer een eigen jeugdopleiding, omdat deze van levensbelang is voor de Kralingers. Dat liet Nico Janssens, aftredend voorzitter, weten in z'n kersttoespraak:

"Met Feyenoord hebben we de afgelopen periode de samenwerking geëvalueerd, met als centrale vraag, moeten we met de samenwerking doorgaan? De conclusie is 'Ja', maar wel op een andere manier. We zullen eerder moeten weten of en wie er naar Excelsior komen, zodat we voldoende tijd hebben om een sterke selectie samen te stellen. Op financieel gebied willen we met Feyenoord tot andere afspraken komen. De eerste gesprekken daarover verlopen tot tevredenheid. Met nieuwe afspraken is een grote continuering van de samenwerking mogelijk.

Met de KNVB zijn we in overleg om weer tot een eigen jeugdopleiding te komen. We zijn van mening dat een eigen jeugdopleiding voor een club als Excelsior van levensbelang is. Met het bestuur van Sportclub Excelsior hebben we regelmatig overleg, onder andere over de financiële inspanningen die we gezamenlijk moeten leveren. Het bestuur van de Sportclub juicht de door ons genomen initiatieven toe."

Lees meer over
Excelsior
Plaats reactie
666

Jan1966 +0

Die Goldman Sucks weet alleen hoe je nog meer miljarden naar miljardairs moet laten toestromen. Jan de Boerenlul mag alleen betalen en z’n bek houden.

11-03-2018 12:21

abrikees +4

De gemeente wordt de grote winnaar.

Komen zoveel banen bij, mensen met uitkering aan de slag, scheelt ze bergen geld. Meer bezoekers van de stad etc etc.

11-03-2018 08:50

ronnieb +788

Daar zit nou geen woord poep bij!

10-03-2018 06:00

Danny6410 +120

Kan die walrus zijn kop houden AUB ?

09-03-2018 12:58

BradaF1 +271

Wat een zeik snor is dat , red de kuip en bespaar vele miljoenen. Man man man laat ze is waker worden met elkaar.

09-03-2018 02:32

klick44 +18166

Satire kan deze gozer niet meer serieus nemen. half jaar geleden nog mooiste stadion. Die gozer van de televaag helemaal erg met zijn oude rotzooi! debiel!

08-03-2018 18:06

Dik +0

STOP DE WAANZIN

Uithoflijn in Utrecht strategisch te laag begroot, anders politiek niet haalbaar.

DAAAAAG FAILLIET HNS5.0

08-03-2018 13:11

FR_Swiss +667

En dus? Omdat ze in Utrecht niet weten hoe een begroting werkt?? Of was daar ook GS bij??

09-03-2018 12:12

fr-0223 +3708

Jouw hele kk kop is gedateerd fucking zwerver

08-03-2018 08:44

@ +0

Wat een kansloos argument blijft dit toch ook. Zwaar achterhaalt. Valt vies tegen van zo'n Derksen weer. Die weet echt niet waar hij over praat!

08-03-2018 01:03

Wim23 +646

Jouw kapsel is gedateerd!

07-03-2018 17:10

Benjelloun +914

DE kuip afbreken we hebben nu geen budget om goede spelers te halen ik wil geen 6de meer eindigen

07-03-2018 12:25

Dik +0

Je liegt en je draait. HALF MILJARD. Veels te duur én de club gaat failliet. Slecht de BOUWERS vergaren winst. TRAP ER NIET IN

08-03-2018 12:50

duitser +4317

Half miljard


Het wordt steeds meer

08-03-2018 15:27

FR_Swiss +667

Haha, half miljard.. afronden is en blijft een kunst..

09-03-2018 12:13

Dik +0

Tschuss gewone man. Is echt wat fur Sie

09-03-2018 13:41

FR_Swiss +667

???? Wat is dit??

09-03-2018 13:52

Jan-Boskamp +4

Zoals Driessen al zegt Feyenoord City is niet te stoppen. Tegenstanders zeggen telkens dat de Gemeente opnieuw moet gaan stemmen maar dit plan zit in zo n ver gevorderd stadium.

07-03-2018 12:03

hasil +8

Die geloven in sprookjes. Als Feyenoord het geld bij elkaar krijgt dan gaat het door. Bovendien is het financiële risico voor de gemeente heel gering. met slechts een participatie van 40 milj. Geen gemeentebestuur gaat de stekker er uit treken als er externe financiers komen om een heel stadsdeel een upgrade te geven.

07-03-2018 13:03

Feye125 +541

totaal 135 mil, 60 miljoen nog erfpacht en 35miljoen aan infra...

07-03-2018 13:56

Jan-Boskamp +4

Maar Hasil dat artikel waar ik naar refereer is toch waanzinnig je kan een stemming uit 2017 niet opeens terug draaien. Eigenlijk heel triest dat je alleen met leugens zieltjes kan winnen.

08-03-2018 10:20

Feye125 +541

Welke leugens als ik vragen mag?

08-03-2018 11:16

Jan-Boskamp +4

https://www.ad.nl/economie/feyenoord-city-mag-geen-tweede-hoekse-lijn-debacle-worden~ae270fd6/

https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/scepsis-over-feyenoord-city~a3b21849/

https://www.ad.nl/rotterdam/het-spel-rond-feyenoord-city-is-op-de-wagen-nu-het-verzet-aanwakkert~ae84604e/

Iets met publieke opinie proberen te beïnvloeden ??

08-03-2018 14:48

Feye125 +541

Onderbouw deze linkjes eens, ik kan hetzelfde doen van de website van Feyenoord city namelijk. Daar staat ook het een en ander op wat niet klopt.

Kijk uit naar je onderbouwing. Maar het eerste herken ik al waar ook al een leugen van Feyenoord city in staat maar swa.

Ik zie het wel verschijnen:)

08-03-2018 15:03

Jan-Boskamp +4

Het is maar wat je wilt zien maar als binnen een week zoveel artikelen uitbrengt over Feyenoord City en je quote niemand van het project zelf dan is je doel erg duidelijk lijkt mij.

Tegenstanders zeggen dat er niet naar ze geluisterd wordt maar een mening door iemand zijn strot duwen is net zo erg.

08-03-2018 16:05

Feye125 +541

Ik denk eerder dat de communicatie slecht is vanuit Feyenoord City. Bewoners van de veranda en de supporters voelen zich niet betrokken.
Als er dan mensen op staan, dan duikt de media er natuurlijk op. Het is denk ik niet voor niks dat er ineens zoveel mensen zich zorgen maken.
Ook zie je dat veel meer mensen zich verdiepen in de plannen wat goed is, zo krijg je betere discussies.

En dat kan je ook omdraaien,
Feyenoord city vindt dat er alleen naar hun geluisterd moet worden en wilt geen tegenspraak. Ook een vorm van door de strot duwen toch?

08-03-2018 16:13

klick44 +18166

Inderdaad, ik ben niet persee tegen een nieuw stadion alleen het gaat om de manier waarop.
Er is schijnbaar helemaal niks geleerd van het oude plan. DRAAGVLAK CREËREN!!!!

08-03-2018 18:09

Feye125 +541

Ja toch, niet dan!

08-03-2018 18:25

Jan-Boskamp +4

Je gaat nooit draagvlak creëren er zijn groepen die altijd voor blijven en groepen die altijd tegen blijven.

08-03-2018 20:06

ronnieb +788

In tegenstelling tot menig doemdenker maak ik mij weleens schuldig om te bdenken dat ik het hele FC meer en meer als geniaal ga beschouwen. We praten dus niet meer alleen over inkomsten uit voetbal wedstrijden. We praten natuurlijk over de inkomsten uit NFL wedstrijden, handbal, concerten, special events maar ook inkomsten uit het verbouwen van de Kuip waarin de Service VOF aandelen heeft en dus inkomsten uit de grond verkoop en aandelen uit het verkopen en uitbaten van Onroerend Goed via de GREX. Feyenoord City garandeerd dat Feyenoord via de Service VOF altijd minimaal de begroting haalt zoals hij nu is via een handling fee. Daarbovenop is dus de prestatie beloning. Dat is dus de belonging waar ik heel warm van kan worden. Want werkelijk de Sky is de limit....Overal krijgt Feyenoord dus een gedeelte van....De Eur 30 mil voor spelers salarisen kan zomaar Eur 40 mil worden, we zouden daarmee Ajax en PSV mijlenver voor blijven. Met een verdubbeling van je spelers budget kun je je dus veroorloven om elke basis speler Eur 2 mil per jaar te bieden - voor uitzonderingen zelfs 3 mil. Dan praat je over salarissen waarvoor Spelers dan niet meer naar het buitenland hoeven en we kunnen dan spelers uit de top van Polen en Kroatie weghalen! Dit is zoooo interessant: https://www.feyenoord-city.nl/wp-content/uploads/2017/04/openbaar_H8B1_Notitie-inv-fin-en-kasstromen-def.pdf

10-03-2018 07:23

Willem10 +11982

Zoals hij het zegt klinkt t wat bot. Hij bedoeld natuurlijk gedateerd in de zin van neven faciliteiten, horeca, evenementen en verkoop commerciële business Seats. In dat opzicht heeft hij alle gelijk. Als stadion pur sang, de wedstrijden blijft de Kuip een bijzonderheid op zich. Prachtig, onevenaarbaar mooi en sfeervol. Maar iedereen weet dat renoveren velen malen ingewikkelder en duurder is als nieuwbouw. Feyenoord is alleen verantwoordelijk voor het stadion. De rest is gemeente, rijk, provincie en investeerders. Er is geen weg meer terug. Feyenoord City komt er en zal goed worden. Investeerders, ontwerpers en verantwoordelijken weten dat dit zeer kritisch gevolgd gaat worden. Ze kunnen zich geen afgang veroorloven. Ik geloof erin.

07-03-2018 10:42

RVF +12394

En precies dit!

07-03-2018 12:33

Dik +0

Waarom niet naar het sprookjesbos? Waarom pur sang als je met de watertaxi ken? Retteket!?

08-03-2018 12:55

Kris-Feyenoord +14250

Eerlijk is eerlijk, Johan Derksen heeft gewoon 100% gelijk

06-03-2018 21:44

Feye125 +541

Voor een nieuw stadion kan ik concluderen? mag ik vragen hoe je naar het stadion gaat. (als je gaat)

06-03-2018 22:17

Kris-Feyenoord +14250

Ik ga eigenlijk nooit naar wedstrijden, maar als ik ga pak ik de auto

06-03-2018 22:19

Feye125 +541

Op de hoogte van de plannen? mbt auto vervoer in Feyenoord city?

06-03-2018 22:22

Kris-Feyenoord +14250

Nee, ik heb me over het vervoer niet verdiept. Hoe zit dat dan precies?

06-03-2018 22:23

Feye125 +541

oke, er gaat veel veranderen. Zo willen ze het auto gebruik van 70% nu naar 36% doen afnemen. En van die 36% is 22% ov pendel.

https://www.feyenoord-city.nl/wp-content/uploads/2017/04/7_Mobiliteitsplan-_18112016_def.pdf
Pagina 20

Even kleine uitleg over de ov pendel.
De auto pendel is dat je je auto ver van het stadion parkeert. En dan met het ov naar de kuip gaat.( trein. tram, waterbus, fiets)
Daar diverse plekken voor, zoals ahoy, waar je dan je auto parkeert en dan met de bus naar het stadion gaat.
(pagina 41-44 van zelfde document)

Wat echter het enge is, is dat ze een combi ticket gaan opstellen, denk aan een e-ticket voor trein en wedstrijd. Zodat Feyenoord alles kan zien en de volledige controle heeft over je reis gedrag.

Hoe vraag je je af moet ik aan zo'n ov ticket komen, het hele legioen die kaarten wilt moet tegelijk een keuze maken qua reis vervoer. Denk dan aan, alleen fiets, georganiseerd vervoer, alleen auto, de ov pendel ect.

Veel hier over staat in dit document,

https://www.feyenoord-city.nl/wp-content/uploads/2017/04/32_xtnt_aanvulling-mobiliteitsplan_Def-003.pdf

En als je je er niet aan houd, word je het wedstrijd bezoek geweigerd, kortom je mist de tram. en je gaat lopen. Dan mag je naar de service balie.

https://www.feyenoord-city.nl/wp-content/uploads/2017/04/32_xtnt_aanvulling-mobiliteitsplan_Def-003.pdf

Pagina 34.

Daar staan ook andere dingen kort samengevat.

als je meer verdieping wilt vraag het. heb dit snel opgeschreven.

07-03-2018 10:15

duitser +4317

En als je je er niet aan houd, word je het wedstrijd bezoek geweigerd, kortom je mist de tram. en je gaat lopen. Dan mag je naar de service balie.


Dat is dus niet waar. Je kan, mocht je anders willen komen, het van te voren aangeven.

En ik denk niet dat je niet naar binnen mag als je komt lopen ipv met het ov hoor. (Denk trouwens dat wachten op volgende tram sowieso sneller is dan lopen maar goed).



En dit er gewoon komen hoor in welke vorm dan ook. Of het nou FC is, RDK, BAM, superkuip van VW of gewoon de kuip zoals ie nu is. Ze zijn al begonnen met experimenteren met dat pasjes systeem op de veranda. Kan natuurlijk niet de bedoeling zijn dat bewoners hun auto niet kwijt kunnen omdat er iets in de kuip te doen is. Schandalig dat de gemeente nu pas er iets aam doet

Verder ben ik van mening dat de gemeente dit moet oplossen ipv Feyenoord zelf. Of in ieder geval een veel actievere houding zou moeten aannemen mbt mobiliteit

07-03-2018 10:55

duitser +4317

En is 7000 autos minder nou echt zo onhaalbaar?

07-03-2018 10:57

Feye125 +541

Ja tot enkele uren voor de wedstrijd ja... dus al je de tram mist 20 min voor de wedstrijd mag je meteen doorlopen naar de service balie. dat weet je ook. staat ook allemaal in die documenten die ik heb gestuurd.

Als je sk met chip niet is afgescand kunnen ze het zien dat je je niet aan je combi ticket hebt gehouden. of e ticket.
En de sancitie is dan weigering bij wedstrijd, staat allemaal in de plannen;)

Als dit systeem er komt, zullen er een hoop supporters niet meer komen, die niet wensen van vertrek tot thuiskomst gemonitord te worden, dit is geen leuk dagje uit meer zo.
En als er geen mensen komen.... dan is dit plan helemaal gedoemd te mislukken.

En zoals je ook weet was de veranda proef van de 25ste niet goed verlopen, slechte communicatie, gemeente en feyenord spraken zich tegen.
Tevens waren de e tickets te vervalsen, en was er makkelijk aan te komen als niet bewoner zijnde,...

Agg je weet ook wat er in de documeten staat bij de maatregelen. pagina 56. Dat hebben die kundige mensen allemaal netjes afgesproken. Maar ik geef je op een briefje dat de fulltime mobilitietsmanager een moeilijke tijd te gemoed gaat!

07-03-2018 11:07

Feye125 +541

Is 10000+ man in bussen krijgen wel realistisch? je merkt aan alle kanten dat er in dit plan niet gecommuniceerd is mer supporters, want dan zouden ze weten dat er veel zijn die een hekel hebben aan "combi's".
Of zullen het allemaal partybussen zijn? dan heeft de politie er hele kluif aan.

En dan wat te denken van de 200 parkeerplaatsen die er moeten komen, ooit gelopen vanaf de shell pomp (waar het nieuwe stadion moet komen) tot het einde van de Olympiaweg? waar 40 bussen moeten staan.

07-03-2018 11:14

Feye125 +541

7000 auto's dat zijn 15000+ mensen die hun reisgedrag moeten aanpassen.
15000 mensen die je wilt lokken met happy hours, voorlezen in de tram en nog meer onzin.
Het is allemaal zo positief, hoop dat je dat nu ook inziet, een realistischer plan zal beter wezen.

07-03-2018 11:17

FRporto +0

Ondanks dat het mobiliteitsplan onderdeel is van Feyenoord City, probeer ik dit ook een deel los te zien. Ik vind net als jij een dergelijke opzet van een soort combiticket krankzinnig. Wel ben ik voor een door Feyenoord georganiseerde pendelbus vanaf verschillende punten uit Rotterdam of misschien net erbuiten. Dit zorgt ervoor dat je sneller weg bent uit de kuip en minder drukte voor omwondende.

Daarbij ben ik voor commercieel belang tov emotioneel belang. Hoe moeilijk dat soms ook is. Wat hierin verder de beste keuze is, vind ik niet makkelijk te zeggen omdat ik me niet in de exacte cijfers heb verdiept.

07-03-2018 11:22

duitser +4317

Jij noemt het onrealistisch. Ik noem het ambitieus.


De proef is niet goed verlopen inderdaad. Noem mij eens een proef die in 1 keer gelijk helemaal perfect verloopt.


Maar goed. Jij en ik weten wel wat de beste stap zou zijn mbt mobiliteit. En dat is de metro. Maar zo lang die niet komt zullen FC en gemeente toch met andere oplossingen moeten komen. En dat mensen niet meer willen komen omdat ze niet willen dat de club weet hoe je komt... dat zal heus wel meevallen hoor

07-03-2018 11:26

Feye125 +541

Een pendel bus zoals je beschrijft komt er vanaf ahoy, ik vind het ook een goed iets uiteraard om naar minder auto;s te gaan, maar de plannen die er nu zijn gaan dat niet bewerkstelligen.

Maar we gaan het zien, ik ben absoluut niet tegen een nieuw stadion, maar ben wel tegen dit plan zoals het er nu is, omdat het gewoon veelte te ambitieus is en onrealistisch.

07-03-2018 11:34

Feye125 +541

Qua pilots nog niet echt veel gedaan, want ze lopen achter natuurlijk. Maar de wijken afzetten die normaal wel beschikbaar waren. Dat leverde een hoop frustratie op.
En of het een pilot is? het niet stoppen van de tram bij de halte, daar zou de desbetreffende man die dat moest regelen trauma's aan hebben overgehouden.

Ja die metro, of brug, in beide gevallen miljarden projecten die er niet snel gaan komen. En dat maakt dit plan helemaal duur natuurlijk.

Dat zullen we zien, we houden de pilots in de gaten, maar voorspel weinig goeds.

07-03-2018 11:38

ronnieb +788

Feye125 - het mobiliteitsplan is een van de 17 eisen van de gemeente. Er MOET dus iets ingedient worden wat politiek korrekt is. Tegelijkertijd heeft de gemeente geaccepteerd dat die plan meerdere malen zal worden aagepast en dus zal er uiteeindelijk niet heel veel veranderen. Mensen kunnen gewoon vanaf Kop van Zuid komen lopen. Als je dicht bij de snelweg woont moet je niet zeuren over herrie van auto's en als je dus dicht bij een stadion woont moet je niet zeiken over parkeren op zondagen. Trouwens ik ben regelmatig met de auto en als ik bij veranda wil parkeren staan er altijd 3000 can die parkeernazi's die mij vertellen waar ik wel en niet mab parkeren...

10-03-2018 06:12

Patta444 +23

Echt domme mensen hier ook, haha. Derksen en Driessen hebben gewoon gelijk, met de tijd meegaan hoort erbij, get used to it. Het is gewoon het beste voor Feyenoord, tenzij je wilt dat dit seizoen een standaard seizoen wordt. Wat een gezever altijd, ongelofelijk.

06-03-2018 19:30

Feye125 +541

Beste voor Feyenoord? Zin in een discussie, want je hebt je vast heel goed ingelezen.

06-03-2018 21:30

remonda +513

ja hoor ouwe kut zeikerd

06-03-2018 18:49

Orgullo +7669

Eigenlijk eens wat zinnigs in plaats van de propaganda van het AD.

06-03-2018 18:28

Feye125 +541

Je weet dat de kuip nog jaren mee kan? Ze willen er zelfs huizen in maken... maar ow wat is die gedateerd.

06-03-2018 21:31

Orgullo +7669

Ja het kan. Maar het hoeft niet.

06-03-2018 23:45

Feye125 +541

Dus liever en heel duur nieuw stadion waar je de concurrentie niet mee voorbij komt. En met de combi naar het nieuwe stadion?

07-03-2018 10:16

Orgullo +7669

Nee. Hoe kom je daarbij? Ik ben voor een nieuw stadion omdat ik niet geloof dat je met renovatie never nooit dezelfde kwaliteit gaat waarborgen.

07-03-2018 11:44

Feye125 +541

Qua combi? dat zeg ik vanwege het mobiliteitsplan.
Ik weet het niet ik ben niet tegen een nieuw stadion, maar ik ben tegen Feyenoord city, puur omdat het te ambitieus is. zeker qua mobiliteit.
En het vernieuwbouw plan van bam had ook z'n haken en ogen maar minder dan dit plan.

07-03-2018 12:03

Orgullo +7669

Ambitie is in mijn woordenboek nooit een vies woord geweest, integendeel.

Lees eens wat ze 80 jaar geleden van de bouw van de kuip vonden: je raadt het al: te ambitieus.

http://www.sportknowhowxl.nl/achtergronden/de-vraag-van-de-week/item/112105/was-er-in-de-jaren-dertig-protest-tegen-de-bouw-van-de-kuip

07-03-2018 12:51

Feye125 +541

Ik had het al gelezen, mooi stuk. Neemt niet weg dat bepaalde ambities hier gewoon niet haal baar zijn.

Een beetje ambitie is niet erg, zeker ook goed. Maar als je het mobiliteitsplan hebt gelezen, alle stukken. Dan weet je dat die plannen TE ambitieus zijn. En te is meestal niet goed...

07-03-2018 13:04

Suri +9104

Als je redelijk nadenkt moet je.met de tijd mee gaan. Of dat nu een nieuw stadion is of verbouwing naar huidige maatstaven doet er niet toe.Als je maar vooruit kan in een modern jasje

06-03-2018 16:54

TYREP +1

wat moet je nou met dit voetbal in een 400 miljoen kostend nieuw stadion?
alleen gestoorden willen dit.

06-03-2018 16:30

FR_Swiss +667

Voetballen??

06-03-2018 19:24

Feye125 +541

Ik wil genieten van een lichtshow!

06-03-2018 21:35

FR_Swiss +667

31.13 Erasmusbrug??

06-03-2018 21:37

FR_Swiss +667

31.12, soooorrryy..

06-03-2018 21:37

Feye125 +541

Haha ja das ook een leuke! maar in het nieuwe stadion! Daar helaas niet zulke lichtshows natuurlijk.

06-03-2018 21:39

Jigsaw +10089

Je bent zelf gedateerd, achterlijke ouwe kutzeehond...

06-03-2018 16:23

ART +4

Weer eens een ander geluid dan de hetze van het AD tegen een nieuw stadion.

06-03-2018 16:05

Feye125 +541

Niet alleen het AD, gelukkig gaan nu ook andere zich verdiepen in de plannen, jij ook al gedaan?

06-03-2018 21:32

ART +4

Jazeker, ik heb me er behoorlijk in verdiept, al moet ik zeggen dat ik me het laatste jaar wat minder op de hoogte heb gehouden. Maar het is me in ieder geval volkomen duidelijk geworden dat:
1) In de huidige Kuip zullen we niet structureel aan kunnen haken bij ajax en psv.
2) De Kuip verbouwen kan nauwelijks een betere exploitatie opleveren, maar zal wel leiden tot een verkrachting van de prachtige Kuip.

07-03-2018 00:07

Feye125 +541

1) Met het nieuwe stadion loop je ook niet uit, tenzij de feyenoord case word gehaald( beste scenario), in de base case kom je op het zelfde niveau. En dit is al vrij positief, denk aan een hoge bezetting, veel tours, sightseeing.

hier bijvoorbeeld doc. sightseeing
https://www.feyenoord-city.nl/wp-content/uploads/2017/04/29_spronsen_Bepaling-bezoekers-stadion_-openbare-versie.pdf

(andere kan ik later sturen)

2) De kuip vernieuwbouwen kan in principe maar dat zal wel een andere kuip opleveren. In de plannen van Feyenoord city worden er in de Kuip woningen gemaakt, een brouwerij en atletiekbaan bijvoorbeeld. Dat is ook "verkrachting" zeker omdat ze zeggen dat de kuip niet meer mee kan.

07-03-2018 10:24

Romon123 +0

Kan iemand mij misschien uitleggen wat Feyenoord city nou precies inhoudt , wordt het een nieuw stadion ofzo want ik begrijp het niet helemaal.

06-03-2018 15:22

gtm4 +0

De wijk Feijenoord gaan ze ook aan pakken. Met nieuwe gebouwen en natuurlijk de nieuwe Kuip

06-03-2018 15:26

Romon123 +0

Ah oké , dankjewel , dan snap ik het nu

06-03-2018 15:31

FR_Swiss +667

Je had al bijna de link ingetypt..

Www.feyenoordcity.nl

06-03-2018 15:48

FR_Swiss +667

Sorry

www.feyenoord-city.nl

06-03-2018 15:50

Lauranzwart +0

beter gedateerd dan failiet

06-03-2018 14:27

uitshirt +49

Derksen heeft steekpenningen aangenomen. Net als gudde, RVC , etc etc

06-03-2018 13:59

FR-Freggle +8

mister complottheorie

08-03-2018 01:31

uitshirt +49

Is maar theorie he

08-03-2018 06:00

FR-Freggle +8

Lekker makkelijk, iemand zegt iets waar je het niet mee eens bent en ze hebben meteen steekpenningen gehad.


Misschien krijgt die jankende econoom wel geld.

08-03-2018 09:49

uitshirt +49

Ik vertrouw dit. Vervelende ouwe zak die Derksen. Zit weer een vriendje te pleasen...

08-03-2018 18:26

JBH +1677

Als het over de Kuip of Gio gaat is Derksen altijd opvallend fanatiek het tegenovergestelde aan het uiten dan wat je van hem zou verwachten.

06-03-2018 13:51

Feijenoorder95 +22585

Jij bent ook gedateerd oude zeiksnor

06-03-2018 13:44

Benniemagikjekauwgom +6

Incontinente hippie en een flauwe clown. Meer is het niet.

06-03-2018 13:40

SupportYourLocals +5

Zegt die engnek eindelijk eens wat zinnings.

06-03-2018 13:34

duitser +4317

En zo is het. Laten we nou maar gewoon het oordeel van ISG afwachten. Dat GS die überhaupt al aan het werk heeft gezet is al een aardige indicatie dat de plannen haalbaar kunnen zijn.

06-03-2018 13:27

uitshirt +49

Ga je mee naar het onderpand.? Waar je zo gezellig zit. Het is een voldongen feit en het wordt een fiasco. Betuwelijn, noordzuidlijn,haagse tramtunnel, Slochteren, moet ik verder gaan?

06-03-2018 14:02

duitser +4317

Lol


Gek man dat je iets al onderpand nodig hebt :')

Heb je ook gelezen wat het eigenlijke risico is? Of blijf je lekker geloven dat we straks de kuip kwijt zijn

06-03-2018 14:46

uitshirt +49

Nee misschien wordt de kuip wel opgeknapt of verpatst door goldman Sachs

06-03-2018 18:08

duitser +4317

Zal vast veel opleveren

06-03-2018 18:20

uitshirt +49

Maar investeren , vraagteken?

06-03-2018 18:24

duitser +4317

GS gaat de kuip verpatsen...

Wat zal ze dat opleveren dan denk jij?

Stadion maakt amper winst

06-03-2018 18:33

uitshirt +49

Een prooi voor ijzeren kees

06-03-2018 18:37

PierreFeyenoord +1990

Fuck GroenLinks en Jesse Klaver.

06-03-2018 16:06

PierreFeyenoord +1990

Linkse hippie!

07-03-2018 13:47

Djim +8226

Derksen is gedateerd

06-03-2018 13:16

Vakkie_S +0

Volkomen eens. De Kuip hoe dierbaar ook is passe. We moeten voort in de vaart der volkeren. Stilstand is achteruitgang

06-03-2018 12:56

gabelerus12 +163

"De hashtag Feyenoord City wordt steeds populairder" wat maakt dat nou weer uit

06-03-2018 12:47

louisvanderploeg +13020

Afgelopen weekend bij Schalke -Hertha geweest. Voor mij is het duidelijk dat er een nieuw stadion moet komen. Wat een ruimte service en goede horeca. Daarmee ga niet 1 maar 10 stappen vooruit

06-03-2018 12:39

Feijenoorder95 +22585

Ja en als dan de prijzen nog hoger komen te liggen koopt niemand meer wat

06-03-2018 13:45

louisvanderploeg +13020

Prijskaartje 2e ring 41 euro. Prijs van een biertje halve liter 3,85. Broodje worst 3.50/
Valt dus heel erg mee. Maar ook omdat er daar op de ring heel goed gelopen kan worden, er ruim voldoende toiletten zijn, en genoeg horeca tenten binnen en buiten het stadion is het gewoon veel en veel beter als de huidige Kuip. Valt mij zwaar om te zeggen, maar het is nu eenmaal zo.

06-03-2018 15:31

duitser +4317

Vind het bizar dat veel mensen dat niet willen snappen. Hoe beter de voorzieningen hoe meer er uitgeven wordt.

Ik ben in 1997 (!!!!) in het stadion vd cleveland indians en de toronto blue jays geweest. Heb toen al mn ogen uitgekeken over hoe ruim en luxe het allemaal was qua voorzieningen. Zoveel beter dan de kuip

En dat is 20 jaar geleden

06-03-2018 21:02

FRThijsos +0

Valentijn heeft altijd alles al gezien. Z'n jochie van de basisschool die altijd zijn gelijk wil hebben.

06-03-2018 12:11

Mrunterwijst +10623

Wat een eng mannetje is dat, gadverdamme. Als hij ooit voor mijn auto zou komen te staan, zou ik haast twijfelen om wel te remmen

06-03-2018 17:17

De-Zuidhaven +9

Altijd grappig om te horen dat tokkies vinden dat een plan niet deugt, en dat volwaardig economen met hun berekeningen laten zien dat het wél deugt.

06-03-2018 12:11

Feye125 +541

Tokkies???

06-03-2018 12:23

Skyline23 +3

Ja jij! Joehoe...jij ja!

06-03-2018 15:35

Feye125 +541

Haha je word ook meteen in een hokje geplaatst.

06-03-2018 16:20

Skyline23 +3

;-) Grapjuhhhh

07-03-2018 11:29

Feye125 +541

Haha geeft niks #Jesuistokkie

07-03-2018 11:39

JBH +1677

Hopelijk geloof je het zelf.

06-03-2018 13:48

JackWilkinson +3

Ons stadion gedateerd noemen is misschien even pijnlijk als confronterend maar wel de waarheid. Een nieuw stadion moet economisch verantwoord zijn en als ik dan verhalen lees van investeringen van rond de 400 miljoen, vergelijkbaar met de Allianz Arena van Bayern München, dan vind ik dat ridicuul voor een club als Feyenoord.

Er moeten toch andere varianten te verzinnen zijn die de helft van de kosten met zich meebrengen en die ons de komende 30-40 jaar weer vooruit brengt als club. De Kuip blijft een geweldig stadion, met een nog betere sfeer...echter met sentiment koop je niks!

06-03-2018 11:26

tonymontanasgp +21

Alles is al onderzocht

06-03-2018 12:27

FRRMS +26167

Sfeer maken we zelf
Dus dat vind ik echt onzin

06-03-2018 12:30

wesley85 +1769

Maken we wel zelf, maar scheelt toch echt wel of je aan de rand van het veld zit of met zo'n gekke sintelbaan ertussen. Ook als je bijvoorbeeld ijkt naar het Gelredome en het dak is dicht, ziet het er ook niet uit en is de sfeer toch automatisch minder ben ik van mening.

06-03-2018 13:02

FRRMS +26167

Klopt
Maar er komt geen sintelbaan
En wij krijgen een flut dakje

06-03-2018 13:08

Orgullo +7669

Maar er komt geen sintelbaan, stoelen staan dichter op het veld dan nu.

06-03-2018 13:12

Orgullo +7669

De f side zit achter het doel. Waar heb je het over?

06-03-2018 23:46

duitser +4317

Si telbaan? Je lijkt sunfield wel. Die had het ook al over een sintelbaan.

06-03-2018 13:28

Orgullo +7669

Dat is sowieso niet de snuggerste van het stel.

06-03-2018 13:40

duitser +4317

Ik probeer altijd maar te denken dat hij het goed bedoeld op zijn manier.

06-03-2018 13:53

wesley85 +1769

Het ging mij puur om het feit of een stadion voor sfeer kan zorgen, dus in dat opzicht gaf ik als voorbeeld een sintelbaan en een dicht dak zoals het Gelredome. Weet dat het eventuele nieuwe stadion dit niet krijgt.

06-03-2018 14:03

FRRMS +26167

dan klappen we toch wat harder
jippie

06-03-2018 22:54

ArcticMonkeys +0

Normaal is die snor zo conservatief, nu opeens nite.

In dit geval heeft hji gelijk. Kuip is fantastisch stadion maar kan er niet 30 jaar meer mee vooriut.

06-03-2018 11:23

Feye125 +541

bedoel je dat de kuip na 30 jaar gesloopt moet worden of?

06-03-2018 11:28

ArcticMonkeys +0

Dat ie economisch niet meer rendabel is. nu al niet eigenlijk meer.

06-03-2018 17:52

Feye125 +541

En dat moet via nieuwbouw per se, of denk je vernieuwbouw van de kuip kan ook?

06-03-2018 17:55

ArcticMonkeys +0

probleem van vernieuwbouw is dat je gehinderd ben door de staalconstructie van de huidige Kuip, die kan je simpelweg niet verplaatsen want dan stort dat ding in. Die staalconstructie maakt het erg moeilijk om business unites erin te verwerken, zichtlijnen goed te houden en een derde ring er bovenop te zetten die aan uefa richtlijnen voldoet.

Althans, dat zegt mijn oom en die is architect en heeft zich eerder met dit project bemoeid. (niet OMA)

06-03-2018 18:01

Feye125 +541

Ja vernieuwbouw is ook niet alles, nu ook met staanplaatsen, wachter er al jaren op, ook al jaren beloofd. maar:(
Het is een lastige discussie.. niet tegen nieuwbouw wel tegen het huidige plan vn feyenoord city.

06-03-2018 18:07

FRAlex +58

Liever een gedateerd stadion dan een moderne betonbak

06-03-2018 10:50

Feye125 +541

De beste man heeft geen enkel rapport gelezen. Laat hem eerst maar een onderbouwen waarom Feyenoord city zo goed is... Want als je de plannen hebt gelezen, weet je dat er veel aan rammelt....

06-03-2018 10:31

duitser +4317

O ja joh?

Dus jij denkt dat GS de mannen van ISG zomaar aan het werk zet?

Haha

06-03-2018 13:29

JBH +1677

Maar jij bent dan ook wel echt altijd al overdreven Pro moet ik zeggen. Bij volgens mij elk plan al, HNS, etc. Alles was volgens jou top en geen wolkje aan de lucht.

06-03-2018 13:53

Feye125 +541

Ik had Duitser al verwacht ja, al veel discussies mee gehad, wacht nog steeds op antwoord bij vele.

Maar ja onze vriend johan derksen heeft het niet gelezen, net als valentijn driessen ook bluft met plannen, en anders zouden die wel eens openbaar mogen!!!

06-03-2018 14:12

duitser +4317

Vertel. Waar wacht je op? Wat wil je van mij weten?

06-03-2018 14:35

duitser +4317

Ik ben gewoon van mening dat we alleen verder komen door een nieuw stadion te bouwen.

Ha, ik was voorstander van hns. Maar dat is afgeschoten door leefbaar om niet al te duidelijke redenen. Dat die kale (ben ff zn naam kwijt) het ff op nationale televisie ging lopen verkondigen dat leefbaar tegen was... tja, dat doet mij het vermoeden krijgen dat het puur om electoraal gewin zou zijn. Dat een wim van sluis daarna roept dat het de ondergang vd club zou zijn geweest kan ik niks mee. Ik heb hem namelijk niet met cijfers zien komen die die uitspraak van hem onderbouwen.

Maar dat is verleden tijd en achteraf, zeker voor de stad, misschien zo slecht nog niet geweest. Dit mega project met alles er op en eraan gaat echt zo een gigantische impuls aan de stad en de club waar ik zo van hou geven.

Maar ga nou is gewoon ff eerlijk bij je zelf na. Denk jij nou echt dat al die onafhankelijk gespecialiseerde bureaus die al die tientallen rapporten hebben gemaakt over bezoekersaantallen, horecaverkoop, bereikbaarheid en weet ik veel wat, dat die al die cijfertjes maar ff veel te rooskleurig hebben ingeschat? Omdat Feyenoord dat graag wil?

En dat feyenoord, stadion nv, gemeente rotterdam, ing, gs die cijfers geloven zonder er ook maar serieus naar gekeken te hebben?

06-03-2018 14:34

JBH +1677

Nee, dat denk ik niet perse, maar wat ik wel denk is er vanaf dag één een tunnelvisie is op een nieuw stadion en renovatie daarom nooit een werkelijke kans heeft gekregen. Er waren wat plannen en plannen werden afgeschoten, maar in die periode deed Feyenoord steeds omslachtig en moeilijk met het delen van cijfers en veranderde steeds de eisen. Waarom? Denk ik dan.

Dan krijg ik achterdocht en merk ik dat er blijkbaar veel eigenbelang meespeelt en men daarom koste wat het kost een nieuw stadion wil. Daarbij veel mensen uit de bouwwereld in de clubstructuur wat alleen maar bijdraagt aan mijn achterdocht.

Betonrot, metaalmoeheid en andere onzin, waarom zou je moeilijk moeten doen en moeten jokken als je bezig bent met een eerlijke en oprechte besluitvorming?

Dit artikel vat goed samen hoe ik er over denk:

https://www.nrc.nl/nieuws/2016/09/08/hoofdpijndossier-de-kuip-4176920-a1520539

06-03-2018 15:55

duitser +4317

Renovatie is gewoon suboptimaal. Dat is inmiddels wel duidelijk toch?

06-03-2018 16:22

Feye125 +541

Ik hoop dat city dan nog een flinke verbeter slag gaat maken, want zoals het nu ligt, zoals ik al vaker heb gezegd in eerdere discussies. Is dit plan gewoon niet goed!

Het is niet een mega project met alles erop en eraan, wat ik al eerder zei is kan de mobiliteit veel beter! Om het te doen slagen heb je een burg of metro nodig. Maar zoals de visies nu zijn, gaat dat niet voor 2023 gebeuren.

Ik denk dat het veelst te positief is ja, maar dat heb ik al vaker aangegeven.
Van 137000 mensen die 7 euro betalen om vanaf een 55 meter hoog punt de maas te bekijken, tot het fiets gebruik wat ineens met meer dan de helft verdubbelt. Om nog maar te zwijgen over het spaarplan, Combi tickets en aan Feyenoord laten weten hoe je gaat reizen.

Ze zullen vast allemaal geld tekens in de ogen hebben, neemt niet weg dat je reëel moet blijven, want aan dit plan zoals het er nu ligt zitten nog een hoop haken en ogen.

06-03-2018 16:29

duitser +4317

Die brug die komt er. Net als de tramlijn naar zuidplein. Metro ben ik het helemaal met je eens hoor. Vind het belachelijk dat die er nog niet ligt.

En die viewpoint aantalken waren niet zo heel gek hoor volgens mij. Dat aantal is, uit mn hoofd, een heel stuk minder dan op dat amsterdam lookout, iets van de helft. En het is natuurlijk niet zo dat Gudde die cijfers zelf onderzocht heeft. Dat is door van spronsen en partners gedaan. En die hebben dat toch aardig onderzocht en veel verglijkingen gedaan met andere soortgelijke dingen.

En die cultuuromslag qua bereikbaarheid heeft de gemeente al in gang gezet en is imo helemaal zo slecht nog niet. Heeft alleen tijd nodig om te wennen

06-03-2018 16:39

Feye125 +541

Dat die komt zeker, maar dat is ook een giga project en eerder dat het er is...
Laten we het hopen anders kunnen al die mensen die hun auto bij de P&R ahoy zetten niet met het combiticket :P

https://www.feyenoord-city.nl/wp-content/uploads/2017/04/29_spronsen_Bepaling-bezoekers-stadion_-openbare-versie.pdf

Ja gelukkig minder maar alsnog veel naar mijn inzien, voor een 55 meter hoogpunt 7 euro betalen vind ik vrij veel, of zal toch die glijbaan er komen :P das wel mooi natuurlijk.

Ja qua horeca en retail vooral naar arena park gekeken, ik weet niet of je daar bent geweest, maar zo wil je de strip echt niet hebben, en krijg je die peakshaving nooit voor elkaar. Dan kan je zoveel happy hours 3 uur voor de wedstrijd doen maar komt dr alsnog niemand.

Ja met de nodige vertraging zoals je vast weet.. en niet echt met gewenste resultaten. Benieuwd hoe Feyenoord city het op zn website zal zetten. Maar als niet bewoners zo aan tickets kunnen komen is er iets goed mis. Om nog maar te zwijgen over het tegenspreken van gemeente en feyenoord. (wel niet parkeerplaats veranda beschikbaar)

Het duurt nog lang wat je zegt, maar die verandering die ze willen.. ik moet het nog maar zien zoals je weet.

06-03-2018 16:51

Jan-Boskamp +4

En wat heeft onze laatste verbouwing opgeleverd ? Met RDK en BAM blijf je in een vicieuze cirkel.

08-03-2018 14:59

Feye125 +541

Hoezo haal je die plannen erbij? Het gaat om het beste voor Feyenoord en dat is het Feyenoord city plan niet naar mijn inzien. Ook vind ik zeker de plannen van red de kuip toen der tijd onvoldoende.

discussieer op de inhoud, geef argumenten.

En wat de laatste verbouwing Feyenoord heeft opgeleverd, toen der tijd 40 nieuwe skyboxen. Een hoop mooie blauw stoeltjes. Of wat bedoel je? Qua Prijzen? Een uefa cup, 2 landstitels en 2 bekers.

graag wat meer duiding.

08-03-2018 15:08

Haarsteeg +0

Derksen is een gedateerd man

06-03-2018 10:28

Aproxis +3756

Valentijn wel een beetje naar door het ouwe rommel te noemen. Duidelijk geen fan van feyenoord. Derksen heeft gelijk, het is gedateerd en het maximale is eruit gehaald. Het maximale is enkel niet goed genoeg meer om structureel mee te doen voor het kampioenschap.

06-03-2018 10:21

duitser +4317

Dat is wel heel erg cru inderdaad

06-03-2018 13:29

HarryenGerard +2667

Gewoon De Kuip zonder dak met brede boulevards op elke ring met horeca en zalen. Klaar. Maar neehoor lekker meegaan in de megalomane plannen van bestuurders (Feyenoord en gemeente) en geile investeerders die Feyenoord geen reet scheelt.

06-03-2018 09:59

Feye125 +541

Dus jij gaat in 2023 lekker met een combi ticket op stap( als je ticket naar keuze er nog is) nadat je eerst hebt aangegeven hoe je reisde aan feyenoord? Of ga je liever voor het sparen voor leuke acties? soort van AH idee? Of vind je de happy hours goed klinken? terwijl er geeneens zekerheid is of er überhaupt alcohol word geschonken.

06-03-2018 11:15

FR_Swiss +667

Dat vervoersplan komt er in de kuip al..

06-03-2018 13:21

Feye125 +541

Ze werken er naar toe ja, door middel van pilots(die al ver achter lopen op schema zoals je weet;) neem aan dat je bent ingelezen.

alsnog is dat "vervoersplan" gebakken lucht.

06-03-2018 14:03

FR_Swiss +667

Zolang de gemeente vraagt een maatschappelijk probleem op te lossen door een derde partij, ligt de incompetentie toch echt bij de gemeente..

Want waarom wordt er een plan gevraagd voor een verschuiving van het probleem met 500 meter? Omdat de gemeente zelf te incompetent is..

06-03-2018 14:18

Feye125 +541

Het is meer OMA die koste wat kost een stadion wil bouwen op die locatie, een unieke locatie...
Ik snap het ook niet dat de kuip nu zo nodig daar moet... En de gemeente tja...
Wat ik wel snap is dat de gemeente niet te veel geld wilt spenderen aan het plan, ook omdat staatssteun aan een voetbalclub natuurlijk niet echt word geaccepteerd door de uefa.

Het is een prestige plan van bobo's helaas, niet het beste voor feyenoord. en ja het is allemaal inncompetent haha

06-03-2018 14:27

FR_Swiss +667

Omdat een icoon aan de Maas extra inkomsten brengt uit de naamgeving.. voor 3,1 miljoen opgenomen in de plannen. (Voor veel mensen duidelijk zichtbaar).

Feyenoord moet helemaal geen mobiliteitsplan opstellen, de gemeente moet zorgen voor de infrastructuur.. en die puinhoop met het verkeer is er al jaren..

06-03-2018 14:32

Feye125 +541

Voor die 3.1mil mogen wel voor 100+ miljoen waterleidingen worden omgelegd en wat de kuip een strom kering(even extreem gezegd)

Ja en hoe ze die puinhoop willen oplosen in de plannen doormidden van peakshaving en modelshifts is gewoon onhaalbaar!

06-03-2018 14:49

Orgullo +7669

Tja. Hij heeft wel gelijk.

06-03-2018 08:58

NicoJansen +3310

Te makkelijk van Derksen, nieuw stadion prima hoor maar doe het dan goed:
Niet met goldman sachs.
Haal mojo live nation ticketmaster binnen.

Nu heeft het de zweem dat er door derden veel geld wordt gepakt en dat Feyenoord naar de klote gaat.

Ook het verhaal dat de Kuip op is is een non issue, De Kuip is nog steeds een van de mooiste stadions ter wereld ( ik heb heel veel stadions bezocht) maar het stadion wordt lelijk gemaakt door het bestuur zodat domme mensen de schoonheid niet meer zien.
Catering is kut is een keuze
Sanitair is kut is een keuze

Het gaat om geld niet meer en niet minder.

06-03-2018 08:38

BBMarco +499

Waarom niet goldman sachs?

Mojo wil een dat en dat willen wij niet!

Is je gevoel, geld lenen kost geld.

De kuip is financieel op, dat kun je niet onderbouwen met hoe mooi het is.

Catering kut is geen keuze, is vanuit veiligheid.
Sanitair kut dan heb je het over achterstallig onderhoud, niet over de hoeveelheid.

06-03-2018 09:33

JoeyFR +7

Mensen kunnen niet onderbouwen waarom Goldman Sachs slecht is. Geweldig dat we zo’n grote partij achter ons hebben! Voor sommigen is alleen niks goed.

06-03-2018 09:57

FeyenoordGelderland +0

Niet kunnen onderbouwen? Leef jij onder een steen?
Grootste maffiabank van de wereld.

06-03-2018 11:05

BBMarco +499

Een stuk uit 2013..... waarbij de schuld van de economische crisis bij gs word neergelegd......
Iets met hand on eigen boezem.... als je als regering bij een privatebank moet aanklopppen is er al hea mis gegaan.
Daarbij heeft griekenland zich ook naar de eu nooit aan de afspraken gehouden, dus onwaarschijnlijk is het niet om te stellen dat ze dat naar gs ook niet deden.

En als jij je (bij een bank) niet aan de afspraken houd trekken ze zich terug...........

06-03-2018 12:39

Feye125 +541

https://www.youtube.com/watch?v=QWDKK0mpDSo

vind dit wel een leuke om te beginnen.

06-03-2018 11:07

BBMarco +499

Moest hier eigenlijk staan ...

06-03-2018 12:40

FR_Swiss +667

Ik zie het verband dat je wilt leggen met Goldman Sachs..

Maar.... het gaat om 5 miljard op een staatsschuld van 380 miljard, het gaat om een land van klaplopers, die met 50 met pensioen gaan (gingen), een schuld over tientallen jaren hebben opgebouwd, een incompetente regering, etc..

Feyenoord krijgt een lening, zoals van elke andere bank, en Goldman gaat op zoek naar investeerders..

Is nogal een klein verschilletje..

06-03-2018 14:16

PindakaasFR +133

Jij snapt het. Dat is hetzelfde als zeggen: Jaa de Mac Donalds is slecht want ik word dik. Terwijl die persoon er iedere dag eet.

06-03-2018 16:18

FR_Swiss +667

En het was Griekenland dat wilde frauderen, en GS had meerdere oplossingen voor het probleem..

06-03-2018 16:23

PindakaasFR +133

Vergeet de kern van het probleem de huizenmarkt niet. Mensen hadden 5 of meer hypotheken. Ze namen een hypotheek om een hypotheek te nemen. Zelfs arme gezinnen hadden in sommige gevallen 3 huizen.

06-03-2018 16:31

FR_Swiss +667

Ja, om hun Visa Card af te dekken.. typisch Amerikaans..

06-03-2018 16:36

De-Zuidhaven +9

Men schiet op Goldman, omdat ze destijds met hypotheken e.d. hebben lopen friemelen. Is echter al zoveel jaren geleden en Goldman bestaat nog steeds (en dat is niet voor niets).

06-03-2018 12:13

FRRMS +26167

Domme beslissing eigenlijk geen akoestisch dak
Als je dan wat nieuws bouwt doe dan een akoestisch dak
Een stadion, zo’n enorm gebouw is tegenwoordig meer dan alleen voor voetbal

06-03-2018 12:33

Vakkie_S +0

Dat ben ik met je eens. En niet zo een half uitschuifbaar dak van regendoek!

06-03-2018 12:58

FRRMS +26167

Ja toch als je dan toch een dak doet
Doe het dan goed

06-03-2018 13:07

Murlock +9862

Gedateerd zeker en ik heb die onderbuikgevoelens.
Heb er geen verstand van, echter wat ik er van snap is alles wel heel rooskleurig begroot.
Mijn punt is altijd wat je ermee wil bereiken. Ruim 400 miljoen voor aansluiting in Nederland is wel erg overdreven. Ga dan je jeugd nog beter maken en vernieuw de Kuip.
Aansluiting in Europa? Tsja, met de huidige machtsstrijd wordt de kloof alleen maar groter. Verwacht niet dat Feyenoord structureel mee gaat doen.
Ik denk dat de toekomst ligt op 1908 en dat we er voor moeten zorgen dat we in 5 jaar tijd een x bedrag moeten proberen bij elkaar te krijgen via transfers. Alleen moet je die niet helemaal op de begroting meenemen en zo lekker eigen vermogen opbouwen.
En anders gewoon een stadion zoals Juve.

Ik snap dat de bal al een tijdje rolt en dat het stadion wel zal komen. Hopelijk doet het mijn zorgen snel wegnemen.

06-03-2018 08:27

BBMarco +499

Wie zeggen dat het rooskleurig is begroot en komen ze met feiten?
Ik kom ze nl nergens tegen.

06-03-2018 09:34

Feye125 +541

Zo''n giga investering om er qua spelers budget(base case) niet voorbij je twee concurenten te gaan. tja...

https://www.feyenoord-city.nl/wp-content/uploads/2017/04/FC1_20170308_aanvulling-haalbheidsstudie_opgemaakt_vDEF.pdf

pagina 27.

Als 020 ( die een grote verbouwing doen nu en 175 miljoen eigen vermogen hebben(!)) en lampies niks doen tot 2024 maken we een kans om ze in te halen. Wil je anders ook de jaarrekeningen van die clubs?

06-03-2018 11:11

FRRMS +26167

Ajax en psv haal j nooit meer in

Sowieso niet met huidige beleid
Die moet je op voetbal gebied inhalen
Maar voetballend zijn wij de mindere

En dat terwijl wij van oudsher een voetballende club waren. Nu is het allemaal op kracht en loopvermogen. Want strijdende Spelers vinden wij mooi, we slaan er de laatste paar jaar in door. Met de immers, Toornstra’s, Vilhenas en El Ahmadis
ik zie liever goed positiespel en een Feyenoord dat andere clubs kapotspeeld

06-03-2018 12:37

Feye125 +541

Dus waarom moet je zo'n veelst te duur stadion laten bouwen? wat een gigantisch risico voor de club is?

06-03-2018 12:56

FRRMS +26167

Omdat je anders ook niet op huidige afstand blijft maar verder afglijd

06-03-2018 13:06

Feye125 +541

Dus moet Feyenoord gokken met dit plan? waarin in iedergeval de mobiliteit zo lek is als een mandje, en die modelshift ervoor gaat zorgen dat supporters niet meer gaan komen.

06-03-2018 13:54

FR_Swiss +667

Van oudsher een voetballende club????

06-03-2018 15:08

FRRMS +26167

vroeger speelde we het beste voetbal. het knokken voor elke meter kwam als tweede als ik de oudere garde mag geloven

06-03-2018 16:22

BBMarco +499

Dat is een tenminste berekening in het 1e jaar (neem ik aan) je loopt binnen 5 jaar naar tenminste 41 mil, dan sta je ruim boven de andere 2

06-03-2018 12:45

Feye125 +541

Nu ga je uit van de Feyenoord case, zeg maar het alles best mogelijke scenario.
Moe ik nog voorbeelden geven wat dat inhoud?
En dan nog als je in 2030 die 41 miljoen hebt, denk je dan dat die andere twee ook niet wat ondernomen hebben?

06-03-2018 12:58

BBMarco +499

Aangezien hun een heel ander verdien model hebben zullen ze gezien de huidige situatie NOOIT in de buurt kunnen komen. Of denk jij van wel?

06-03-2018 13:05

Feye125 +541

Ze kunnen beter een ander en beter plan maken, want met dit huidige plan gaat Feyenoord nooit naar die 41 miljoen

06-03-2018 13:52

BBMarco +499

Volgens jou, maar hoe kom je daarbij?

Leg dat even uit........

06-03-2018 14:06

Feye125 +541

Aangezien de base case al enigsinds positief is, ik noem een

toeristische trekpleister, meer dan man united, dat is wel positief.

de bezetting +no show is te hoog. Als dit seizoen in het nieuwe stadion zouden spelen ging het al fout met die case.

Mobilitiet... Daar deugt ook niet veel, van de fiets toename van 2000 naar 5000 tot het ontzeggen van de wedstrijden als je niet reist zoals je hebt moeten aangeven aan feyenoord, hoe bedoel je leuk gecontroleerd dagje uit...

06-03-2018 14:15

BBMarco +499

Als....... dan hadden we al een paar jaar een hoger spelersbudget gehad en dus betere spelers of iig andere, dus het is zeer aannemelijk dat we hoger hadden gestaan in de comp.

Er liggen cijfers als teekpleister die zeer reëel zijn, waarbij wij (ik meen) op 1 3e van de euromast zitten.

Dus kom met feiten die hard zijn, geen als feiten.

06-03-2018 14:23

Feye125 +541

Als we nu een stadion moeten vullen met 63000 man waarvan er altijd 90% een kaartje heeft moeten kopen, Ja dan maak ik me zorgen omdat het nu geeneens vol zit.

https://www.cityrotterdam.com/attracties/best-bezochte-attracties-rotterdam

de helft

https://www.feyenoord-city.nl/wp-content/uploads/2017/04/FC1_20170308_aanvulling-haalbheidsstudie_opgemaakt_vDEF.pdf

Pagina 30.

Ze mogen blij zijn dat het afbouwend is na 5 jaar, anders compleete onzin, zeker als je weet hoeveel er nu een stadiontour doen op jaar basis...

https://www.feyenoord-city.nl/wp-content/uploads/2017/04/29_spronsen_Bepaling-bezoekers-stadion_-openbare-versie.pdf

ook deze is leuk om te lezen;) Alles lekker positief.
wees reëel want dit kan toch niet?

06-03-2018 14:38

FRRMS +26167

Je verdient het meeste met businessseats e.d.
Dat kan bij ons niet meer

Jeugd is en blijft een gok van de 10 komen er misschien 2 echt door

06-03-2018 12:35

gabelerus12 +163

Niet een stadion als Juve, je ziet dat zodra Feyenoord een beetje goed presteert het stadion altijd uitverkocht is. We hebben zeker wel een groter stadion nodig

06-03-2018 12:49

FRPatrick010 +12

Eens, mooi maar gedateerd

06-03-2018 08:19

NicoJansen +3310

Ik ben in het nieuwe Yankees stadion geweest is echt niet veel luxer dan de Kuip, alleen meer catering maar dat kan in de Kuip ook.

06-03-2018 08:39

BBMarco +499

Veiligheid

06-03-2018 09:35

youri-fr12 +154

Ja maar dan zeg je het goed.. dan zit je in New York, wel ff wat toeristischer dan Rotterdam. Daar blijft het bakken met geld opleveren, bij ons helaas niet.

06-03-2018 11:09

Feye125 +541

Toeristisch word de kuip zeker! 350000 bezoekers in jaar 1(base case) dat is meer dan manchester united.

https://www.feyenoord-city.nl/wp-content/uploads/2017/04/FC1_20170308_aanvulling-haalbheidsstudie_opgemaakt_vDEF.pdf

pagina 26

06-03-2018 11:30

BBMarco +499

Feyenoord City ipv de kuip ivm met de skyline.

06-03-2018 12:43

Feye125 +541

skyline? haha

06-03-2018 13:00

BBMarco +499

Heb jij je wel verdiept in de plannen of roep je maar wat?

06-03-2018 13:07

Feye125 +541

Ik heb eerder het vermoedde dat jij maar wat roept, want een skyline bij Feyenoord city komt er niet;) Tenminste niet wat normaal onder een skyline word gezien (veel hoogbouw)

06-03-2018 13:55

BBMarco +499

Het uitzicht, de skyline van rotterdam die is er al.

Kortom je kent de hele bc niet, tsja.....

06-03-2018 14:07

Feye125 +541

En je denkt serieus dat er duizenden mensen naar het nieuwe stadion komen om een foto te maken van een skyline in de verte? Daarom is het ook altijd zo druk op de parkkade met toeristen! agg ja zat er helemaal naast XD

Stuur me eens de bc dan? ik heb hem zo paraat en jij?

06-03-2018 14:17

BBMarco +499

350 k waarvan 100k voor het uitzicht, waar de euromast zeker op 300k zit.

Maar echt dit is je onderbouwing..... top

06-03-2018 14:26

Feye125 +541

De sightseeing is wel wat hoger dan 100 K maak er 137K van in jaar 1 en in jaar 3 226750.
En dat van een hoogte van 55 m! WOW En daar mag je 7 euro voor afrekenen! nee echt top!

https://www.feyenoord-city.nl/wp-content/uploads/2017/04/29_spronsen_Bepaling-bezoekers-stadion_-openbare-versie.pdf

06-03-2018 14:46

FR_Swiss +667

@Feye125:

Ik heb je al eerder gezegd dat het ook de bedoeling is om op de 125 meter lange Massgevel te gebruiken voor sponsoring.. dat is niet voor dagjesmensen, maar denk maar even aan het verkeer op de van Brienenoordbrug.. hoe wil je een beter reclamebiljetten kunnen vermarkten?? Door het achter hoogbouw te plaatsen.?

Ik heb je ook al eerder geschreven dat de cijfers niet in de buurt komen van ManU, en staat ook zo in de plannen.. maar jij telt verschillende zaken bij elkaar op..

En ik zou graag een stadiontour doen zodra het klaar is.. in december nog een stadiontour in de kuip gedaan met de familie.. en dat kost even meer dan 7€ hoor.. om een hoop oude zooi te bekijken.. grootste tegenvaller is dat de feynoordkleedkamer niet meer in de tour zit..

Maar ik weet ook dat het mobiliteitsplan jou het meeste dwars zit.. maar dat ga je voor de Kuip ook nu al krijgen, omdat het voor de omwonenden absoluut al jaren onaanvaardbaar is.. en Feyenoord de schuld geven van dramatisch openbaar vervoer in Nederland is er voor mij net over..

06-03-2018 15:19

Feye125 +541

Vergeet niet dat het nog een flink eindje is vanaf de brienenoord, tevens als je er voorbij raast met 80 valt het niet echt op. Of houden ze er rekening mee dat de brug word verbouwt in de toekomst, want als er file staat :P
Voor de waterbus die er 1 keer per half uur voorbij gata hoef je het niet te doen.

Maar qua locatie kan je ook je vraag tekens zetten, moeten een hele hoop extra kosten gemaakt worden(denk aan die waterleidingen/dijklichaam) is dat die reclame kosten waard?

Het totaal is inderdaad 3 dingen bijelkaar, sightseeing, tours en de attractie.

Ik heb hem ook pas gedaan omdat ik benieuwd was na de verbouwing, echter naar die tours gaan ook niet veel mensen:(
Toch bijna 100000 in jaar 1, dat kan aangezien het nieuw is, maar daarna 130000 unieke bezoekers dat is veel hoor voor alleen een museum.
En hou dan in je achterhoofd dat het maritiem museum er 230000 heeft.

haha ja klopt, ik heb het te doen met de bewoners van de veranda. Zeker nu de afgelopen pilot van 25feb ook niet is geslaagd.
En nee neem dat feyenoord niet kwalijk maar wel feyenoord city. Tevens vind ik dat de gemeente hierin een veel grotere rol moet spelen mbt mobiliteit. Want het in het rapport van Feyenoord city staat nu, is niet reëel.

06-03-2018 16:41

Reinbo +17693

Laat ze nu maar zo snel mogelijk starten met die nieuwbouw, kan dat gezeur van Red de oude roestbak ook stoppen.

06-03-2018 06:57

FeyenoordGelderland +0

Mensen die dit zeggen, komen zelf nooit in De Kuip.

06-03-2018 11:05

Reinbo +17693

@FeyenoordGelderlaf. Ik kom er al sinds 1978 en zit er de afgelopen 10 jaar bijna elke wedstrijd.. het stadion is gewoon op. Met renovatie koop je max 25 jaar. Beetje duur wordt dat voor 200 mjn

07-03-2018 20:45

wesley85 +1769

Dat je praat over Red de oude roestbak ben je echt een imbeciel! Of je nou voor nieuwbouw of verbouw bent, maar zo lullen over de Kuip ben je echt niet goed!

06-03-2018 13:08

tonymontanasgp +21

Volgens Driesen van telegraaf gaat feyenoord met een nieuw stadion ook geen kampioen worden

06-03-2018 01:58

PindakaasFR +133

Weet hij ook alle lotto nummers voor de komende 30 jaar al?

06-03-2018 02:14

Murlock +9862

Driesen schopt overal tegen aan om zo interessant over te komen. Prik er door heen. Die man onderbouwt nooit eens iets.

06-03-2018 08:29

Vak_S +133

Wat geeft Johan in godsnaam t recht dit te zeggen? Ga eerst t plan ens doorlezen

06-03-2018 01:30

BBMarco +499

Wat geeft jou wel het recht en hem niet?
Omdat hij zonder ondetbuik gevoel praat?

06-03-2018 09:18

Vak_S +133

Ik heb me ingelezen.

06-03-2018 12:07

BBMarco +499

Misschien hij ook wel.....?

06-03-2018 12:49

Vak_S +133

denk je zelf hahahah

06-03-2018 12:58

BBMarco +499

Nee maar is dat nodig?
Mag je alleen een mening hebben als je je erin verdiept hebt? Dan vallen er hier iig een hele hoop af, want die horen iets en schreeuwen het na...

Zowel voor als tegen fc trouwens.

06-03-2018 13:02

Vak_S +133

Als je zoiets voor een miljoenenpubliek verkondigt? Ja dan moet je je inlezen.

06-03-2018 13:13

BBMarco +499

Het enige wat hij eigenlijk zegt is dat de economen die een mening uitkramen dat doen om onderbuik gevoelens, wat imo toch wel klopt want nergens kom ik iets onderbouwd met feiten tegen.

Ook dat de kuip gedateerd is en hoewel het onze heilige tempel is klopt dat wel.

06-03-2018 13:22

Vak_S +133

Die uitspraak klopt dus niet. Kun je dat met onderzoek onderbouwen?

06-03-2018 14:40
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties