''Het grote gevaar voor Feyenoord schuilt juist hierin''

''Het grote gevaar voor Feyenoord schuilt juist hierin''

Oud-Feyenoorder John de Wolf is niet onder de indruk van de instelling en mentaliteit van de voetballers tegenwoordig. De profvoetballer wijst daarbij ook naar het incident met Colin Kazim-Richards, die een krat met bidons omschopte na zijn wissel tegen SC Cambuur.

"Zoiets haalde niemand van ons in zijn hoofd", zegt De Wolf tegenover Voetbal International. "En anders regelden wij dat gedrag zelf wel even. Daarvoor hadden wij te veel respect voor de trainers die op de bank zaten. Misschien zien spelers Van Bronckhorst als iemand die net is begonnen. In feite klopt dat ook. Hij moet het respect nog afdwingen.''

''Volgens mij denkt Kazim niet eens dat zijn gedrag respectloos is naar Van Bronckhorst. Ze vinden het allemaal normaal. Tegenwoordig zie je toch ook niet meer anders? De een beukt de dug-out in tweeën, de ander stiefelt boos naar binnen en Kazim schopt een tray bidons omver. Ik zeg je, met dat gedrag word je geen kampioen, het is een slecht signaal. Zoiets moet geen tweede keer gebeuren'', waarschuwt De Wolf.

"Ik denk dat juist hierin het grote gevaar schuilt voor Feyenoord. Ze hebben een goede, brede selectie, nou, dan weet je dat er spelers teleurgesteld zullen raken. Zoiets moet zich niet tegen je gaan keren, je moet dat voor zijn. Toen Ronald Koeman trainer was bij Feyenoord, wist iedereen wel waar hij aan toe was. Ze keken zo tegen hem op dat niemand het bedacht zo maar bij hem binnen te stappen.''

Plaats reactie
666

opa57 +7

Niks "ouwe zeurkous".De Wolf is een clubicoon die een mentaliteit had waar de meesten nog wat van kunnen leren. Gasten als hij, Ruudje Heus, Henk Fräser en eerder mannen als Laseroms en Israel zouden een tokkie als Kazim op de training "in tweeen gezaagd hebben". Zulke ijzervreters mist de club. Botteghin zou er eentje kunnen worden, maar daar houdt het dan ook wel mee op.

26-08-2015 20:28

Brambino +20527

Die bestaan niet meer opa

26-08-2015 22:02

Beerislos +0

KOEMAN!!! KOEMAN!!! KOEMAN!!!

26-08-2015 20:06

summer1969 +9257

Dat gezanik over die bidonnetjes man man waar gaat het over. de wolf vertelde de spits van de tegenstander voor de wedstrijd in de catacomben al dat als hij in de buurt kwam hij hem in 2 en zou schoppen,.En dat vonden wij maar al te mooi allemaal. dus waar maken we ons druk om.

26-08-2015 19:24

deursen7 +0

John de Wolf heeft gewoon gelijk. Punt uit.
Respect is het juiste woord.
Als je als coach het af wil dwingen zal er boven moeten staan.
Zorg dat ze graag voor je willen werken!!!
Streng maar....rechtvaardig
En dat " jongens onder elkaar" alleen na het werk aan de bar!

26-08-2015 19:20

Arom +0

Wie zegt dat Gio hier niet bovenop zit. Jij weet toch ook niet wat er binnenskamers wordt besproken? De wissel van Kazim van deze zondag ging althans een stuk beschaafder dan die van het bidonincident.

26-08-2015 19:41

Jan-Boskamp +4

Vroeger was alles beter blablablabla

26-08-2015 19:08

HansM +0

Nog 1 keer zo' n opmerking van John en ik haal zijn tattoo van mijn reet met de kaasschaaf!

26-08-2015 18:16

Arom +0

Hij wordt ook al zo'n ouwe zeurkous. In zijn tijd golden echt andere omgangsnormen dan tegenwoordig, en zeker geen betere. Bovendien heeft Gio veel recenter en op een veel hoger niveau gespeeld dan meneer de Wolf en heeft sindsdien dagelijks te maken met spelers. Ik heb alle vertrouwen in de didactische kwaliteiten van Gio en weet zeker dat toepassing van de 'methode de Wolf' tot een fiasco zou leiden.

26-08-2015 18:14

Blakest +0

Gaat het nou nog steeds over die bidons? Man wat een trieste opgeblazen bedoeling zeg.

26-08-2015 17:42

Frknaapie +0

Vroegáh was alles betáhr

26-08-2015 17:15

klompus88 +20272

Hij heeft voor een deel wel gelijk, maar waar ik de laatste tijd een beetje moe van word is dat alles vroeger beter was.

26-08-2015 17:00

kuyt15-16kampioen +1254

Wat deed Pelle dan bij twente uit? Onder Koeman, die toch zeker wel respect had afgedwongen. Lijkt me totale onzin dit verhaal. Dit soort dingen gebeuren altijd wel, ook vroeger. Dat je hierdoor geen kampioen kunt worden, juist.

26-08-2015 15:40

aw_vakj +5667

Hij heeft gelijk denk ik

26-08-2015 15:32

AurelioVidmar +3268

John de Wolf cultheld natuurlijk!

Maaaaarrrr, wat lult die man toch altijd een partij onzin! Vroeger gebeurde de ergste dingen en bepaalde de spelers gewoon wat er in het veld gebeurde, die hadden totaal geen respect voor de trainer

26-08-2015 13:43

ReneKasia74 +3

Nee ik vind wel dat hij gelijk heeft. Tuurlijk maakte hij op het veld overtredingen maar knokken voor je team. Ik vind het ook respectloos van Kazim t.o.v. Gio.

26-08-2015 14:21

amarellovai +3275

Totaal gelijk. Coach kan een plan uitstippelen maar op het veld staan de grote spelers op. Cruyf en v Hanegem versus Michels, voorbeelden te over. Wij missen in de huidige selectie de klasbakken, spelers die het verschil kunnen en maken en precies doorzien wat er op het veld gebeurt. Alleen Kuyt heeft die meerwaarde. Oh Zijechje Zijechje..waarom wilde je nou niet komen...

26-08-2015 14:55

MaartenTT +19931

Helaas, omdat Rutten hem niet wilde laten spelen op 10. Wanneer hij dat had gemogen had hij vast WEL willen komen.
Ik treur met je mee.

26-08-2015 18:15

amarellovai +3275

Had van Geel moeten ingrijpen, trainer is slechts passant. Maar ja, gesloten boek. Grote kans laten lopen...Maar ja, we hebben Jari !!!! Zou die jongen zijn contract nu openbreken en voor 5 jaar vastleggen. Wat een talent.

26-08-2015 18:39

MaartenTT +19931

Moet eerlijk bekennen dat ik dat alleen van horen zeggen moet hebben. Ik heb hem nog nooit zien spelen. Kan er niet over oordelen.

26-08-2015 18:47

FR-1993 +5668

John trapte in het veld zo veel benen doormidden dat hij zich niet meer op een bak bidons hoefde af te reageren.

26-08-2015 13:28

FR_JOS +509

Pelle had ook trekjes hoor dus gaat niet helemaal op maar verder klopt t wel

26-08-2015 13:22

Dorbeck63 +0

Hoelang gaan we het hier nog over hebben

26-08-2015 13:09

GioooFR +384

Haal john bij de groep!

26-08-2015 13:05

smarty +0

We zijn nou toch wel klaar met kazim en zijn bidons? Gio heeft het volgend mij allemaal perfect onder controle en laat, zonder poespas naar buiten, intern echt wel weten dat dit niet geaccepteerd zal worden .

Kazim is bijna klaar, als hij bank zit zal hij in de winter wel vertrekken en anders in de zomer. Geen probleem, hoofdstuk afsluiten en verder gaan. Op naar zondag, winnen van PSV en er ligt een goede basis voor een mooi seizoen!

26-08-2015 12:57

feyenoord_Freak +14035

Dat we hier het nog over moeten hebben yoh gebeurd is gebeurd toch we zijn inmiddels alweer een wedstrijd verder en nog zeiken erover.

26-08-2015 12:41

mrbee91 +2

Gio staat toch niet discussie bij de spelers? Hij heeft bij grotere clubs gespeeld dan (op wellicht 1 of 2 na ooit) deze selectie ooit terecht zal komen als je misschien Kuyt niet meerekent. Kan me niet voorstellen dat het anders is.

26-08-2015 12:40

FRChiquita +3

Ik denk dat het overgrote gedeelte van de selectie dit niet zou doen. Kazim ben je gewoon beter kwijt can rijk.

26-08-2015 12:29

ReneKasia74 +3

Ja, denk ik ook. Maar vind zijn mentaliteit en inzet op het veld altijd wel goed.

26-08-2015 14:23

jaapb +18067

Beetje laat

26-08-2015 12:28

JeroenMexicano +1

ik ben een bidon en vind het zeer respectloos.

26-08-2015 12:22

trotsopfeyenoord +0

In die tijd hadden ze ook nog geen bidons wss

26-08-2015 12:20

trotsopfeyenoord +0

Toen de kratten bier nog van hout waren en de flessen van steen :p

26-08-2015 12:50

Feyenoordsi +0

Ik heb het van Nistelrooy zien doen bij Oranje. Niemand viel erover. Al die Popie Jopies lullen mee met de supporters. Misselijkmakend. Zoals ook het kleine fluitconcert was afgelopen zondag door een aantal van de zogenaamde Beste supporters van het land.

26-08-2015 12:17

K1908-W2 +0

Ja daar heb ik me ook aan geërgerd en vanaf de warming up roepen om een wissel voor Kazim. Ik zie ook liever kramer maar dit vond ik echt respectloos en ook erg jammer

26-08-2015 12:50

feyenoordfan3 +7

Pff.. Lekker blijven lullen over iets wat al ruim anderhalve week geleden is gebeurd..

26-08-2015 12:07

Toddemij +919

Je moet de strekking van het verhaal begrijpen, het gaat niet alleen om Kazim, het is de mentaliteit. Respect en discipline, daar schort het bij sommigen nogal eens aan. Met de geringste tegenslag of wissel voelen sommigen zich op de "fel gekleurde voetbalschoentjes" getrapt en reageren abnormaal.

26-08-2015 12:11

feyenoordfan3 +7

Natuurlijk begrijp ik dat wel, maar daar hoef je niet anderhalve week later weer over te beginnen aangezien Kazim al op zijn vingers is getikt en het voor de rest ook duidelijk is dat dat gedrag niet wordt getolereerd.

26-08-2015 12:17

KampenFR +0

Exact Toddemij. Daar komt bij dat Kazim in de rust tegen Utrecht het veld verlaat als een minstens gelijkwaardige aan zijn trainer. Zijn non verbale houding in die discussie is niet goed.

Ik hoop dat Kazim nu snapt dat er een verschil is tussen banken bij Bursaspor en een bal in de kruising schieten in de halve finale van de WK 2010. Het is wat dat betreft Meneer de trainer voor hem in plaats van Hey Gio, listen up...

De toekomst wijst uit of Kazim het gesprek van vorige week heeft gesnapt....

26-08-2015 12:23

ReneKasia74 +3

Jij snapt het.

26-08-2015 14:24

Hitman +0

gevaar gevaar wat een gepiep de hele dag door al die oude bekende moeten ergens een plasje over doen,

ik denk Gio (die 100x meer meegemaakt heeft dan de Wolf en consorten) Wouters, Van Gastel zich prima redden
tussen die groep en met aantal gasten in t veld als Kuyt en nog wat ''gewone'' jongens er geen ruimte is voor
ondermijnende figuren, anders trekken ze het wel ff recht onderling.

26-08-2015 11:57

Daniel83 +97

Tja volgens mij is John even vergeten dat Pelle onder Ronald Koeman het hele Fox decor bij Twente kapot trapte in de catacombe.
Trainers vertonen het gedrag zelf ook. Maaskant die vorig jaar zijn klauw en dugout verrot sloeg, Ron Jans met zijn middelvinger, Gert-Jan Verbeek die iedere week de 4e man stijf stond te schelden.

Tijden zijn veranderd, het is geen 1990 meer John.

26-08-2015 11:52

FRlegend +17026

Voetballers zijn alleen met zichzelf bezig. Best maf, ga je een teamsport doen en het enige wat telt zijn de persoonlijke BVs. Allemaal de meeste debiele kapsels, tattoos, roze schoentjes en nog wat meer om maar op te vallen en te onderscheiden. Behalve op het veld, dan blijken ze maar moeilijk de bal naar elkaar over te kunnen passen.

26-08-2015 11:50

feyenielz +0

Die Kazim met zn verknipte persoonlijkheid moet zo snel mogelijk weg bij onze club. Met zijn gedrag gaat hij de sfeer binnen de groep gegarandeerd verpesten. Als hij moet banken is het niet de vraag of het fout gaat, maar wanneer.

26-08-2015 11:50

eno4 +4860

Jongens, face it. Als iedereen een mening heeft over onze club, dan zijn we in ieder geval weer interessant. We zijn hot, krijgen rustig aan weer status. Daar horen dit soort zaken bij.

26-08-2015 11:38

FR_Erik91 +174

Dat zo'n overschatte kneus als John de wolf zich continu met onze club bemoeit. Daar schuilt pas gevaar in. Leuke voetballer 20 jaar geleden, maar voetbalverstand ho maar.

26-08-2015 11:28

serge82 +1

Overschatte kneus?????
Als er 1 was met de juiste instelling en mentaliteit dan is hij het wel. Kunnen een hoop vandaag de dag nog steeds een voorbeeld aan nemen. Niet de meest verfijnde speler nee, maar wel een rots in de branding in de verdediging met een over-mijn-lijk mentaliteit!

26-08-2015 11:41

RVF +12382

Die af en toe zijn goaltjes meepikte

26-08-2015 11:45

Spijksupporter +6555

En aanvoerder van ons kampioensteam was.
En leider van een verdedeiging waar iedereen bang voor was.

26-08-2015 11:48

serge82 +1

Dus de term "overschatte kneus" lijkt me niet helemaal van toepassing!

26-08-2015 14:47

FR_Erik91 +174

Als er 1 is die geen voetbalverstand heeft en teert op het verleden is hij het wel. Maar dat is lekker toch, in het verleden blijven hangen. Toen wonnen we nog wel eens wat.

26-08-2015 14:51

Sjorszzz +2

Je hebt duidelijk John niet zelf zien voetballen en meegemaakt, stuitende reactie zegt genoeg. John was een bikkel met de juiste mentaliteit, liet zich gewoon op het veld hechten en verdiend dit soort uitspraken niet. Steeds meer extra personeel, mental dit, fysiek dat, daar stond John boven.

26-08-2015 11:56

SVR +395

Ik neem aan dat jij geboren bent in 1991? Zo ja, dan is je uitspraak wel logisch, je weet niet beter...

26-08-2015 12:02

FR_Erik91 +174

Oh ja, want om op zijn bullshit te reageren moet j natuurlijk zijn carriere meegemaakt hebben. Het is goed, opa's.

26-08-2015 14:49

feyenoordfan3 +7

Overschat? Serieus? Dat was nog in een tijd dat tegenstanders al bang waren voor de wedstrijd en werden geïntimideerd in de spelerstunnel. Ullie v Gobbel de Wolf Fraser en Ruudje Heus waren verre van kneusjes. Als je dst in die tijd tegen hun roepte, werd je met de brancard van het veld gedragen..

26-08-2015 12:13

NicoJansen +3252

Naast Gio had van Hanegem moeten zitten.

Maar dat durven van geel en gudde niet die willen alleen ja knikkers

26-08-2015 11:27

FeyenoordXL +0

Van hanegem is nagenoeg de grootste twijfelende negatieveling die er rondloopt.

Bij Utrecht vluchtte hij omdat er druk ontstond...

26-08-2015 11:44

bjornvandutch +5

laat hem lekker boos zijn zeg die kazim en tegen die bidons aanschoppen zeg!! boeien!! poeh poeh.. wat erg allemaal.. Ik trap me vriendin dagelijks in mekaar als ze irritant is.. haha!!

26-08-2015 11:23

deleted106 +19

Hahahahahahahahahahahahahahahah leuk man.

26-08-2015 11:36

bawz0mark01 +0

Die argumenten van jullie, dus als iemand het vershil maakt elke wedstrijd heeft hij het recht om zulke dingen te doen. Feit is iedereen moet respect hebben of je nou belangrijk bent of niet

26-08-2015 11:17

VakkieW2 +0

Respect, wat is dat??? Iedereen roept t wel continu maar buiten het veld is respect VERRRRR te zoeken. Wij noemen het een mentaliteitsprobleem !

26-08-2015 11:15

GioooFR +384

Nee john, juist geen gevaar. Elke topclub heeft dat..

26-08-2015 11:15

Mavado +0

Foto blijft wel geniaal. Slaat lekker in

26-08-2015 11:07

ericfeduzzi +2

Ik denk dat FR12 't inderdaad leuk vind om John de Wolf af te zeiken. Door een dergelijke foto te plaatsen doe je dit namelijk.

26-08-2015 11:25

Mavado +0

Jammer dit John

26-08-2015 11:07

Wietse +24114

Het is eerder respectloos naar de bidons toe, dan naar de coach. Maar goed.

26-08-2015 10:57

Zen +8

" Alles van waarde is weerloos "



Lucebert.

26-08-2015 10:59

Fr_88 +15846

Jij zit op de Willem de kooning of je komt regelmatig langs t gebouw?

26-08-2015 11:00

Zen +8

Nee, ben gewoon goed onderlegt.

26-08-2015 11:02

FR-liefhebber +422

Jammer dat jouw grammatica-kennis daar niet bij aansluit met je "onderlegt".

26-08-2015 11:07

amarellovai +3275

Ha, daar heeft Zen niet van terug..

26-08-2015 13:14

Blakest +0

Hahhahahahaha onderlegt.

26-08-2015 17:43

Zen +8

Hahahaha inderdaad een grove fout

26-08-2015 20:16

Zen +8

John als moraalridder. Het moet niet gekker worden.

26-08-2015 10:54

amarellovai +3275

Vooral die laatste zin viel me op: spelers mogen niet bij een trainer zomaar binnenstappen. Moest ik meteen denken aan aan het geval Boettius: Gio verklaarde meermaals met hem gesproken te hebben, Boetius zei geen gesprek gehad te hebben. Waar ligt de waarheid?
Grote spelers zullen echt wel hun mond opentrekken als dat nodig is. Voorbeelden ten over.
Uiteindelijk gebeurt het in het veld. En Gio; een fantastische voetballer, maar moet zich als trainer toch nog echt bewijzen..

26-08-2015 13:28

AllahAchahbar +0

Ik vind het ook niet kunnen dat Kazim die bidon heeft omgetrapt, een speler mag zichzelf niet emotioneel uitten!!!!

Het is geen Premier League of Serie A, gewoon de eredivisie, dus op z'n Nederlands handje geven aan de trainer en gewoon rustig zitten en achteraf tegen de tegenstander "goed gespeeld" zeggen.

LOL. NEE. Kazim is een voorbeeld van hoe het wel moet, emotie, provocatie en passie!
Als we 6 Kazim-like spelers in het veld zouden hebben zou de tegenstander helemaal gek worden..

26-08-2015 10:51

Rowan_ +2

Als we 6 kazim's in het veld hebben doen we mee voor plek 14-18.

26-08-2015 10:54

AllahAchahbar +0

Ik doelde op het mentale aspect.

26-08-2015 11:12

ericfeduzzi +2

"Als we 6 Kazim-like spelers in het veld zouden hebben..." dan werd er helemaal niet meer gevoetbald.

26-08-2015 10:57

Blakest +0

Hoezo hij had maar 6 gele kaarten vorig jaar.... Zoveel doet hij dus niet fout, Pelle had er zelfs meer.

26-08-2015 17:44

ericfeduzzi +2

Ik bedoel het letterlijk (en op een sarcastische manier)... ik vind Kazim een zeer beperkte speler die zowel in de spits als op de flanken te weinig brengt. Leuk voor een FC Utrecht of ADO maar voor Feyenoord kan het gewoonweg niet.

Hij heeft een maand of 2 redelijk goed gefunctioneerd afgelopen seizoen (balletje vasthouden, scoorde ook weleens en deed het goed in Rome). Ik ben die goals uit bij Heerenveen en Willem II ook echt niet vergeten maar het is gewoon niet goed genoeg. Helaas.

26-08-2015 18:04

charlaykc +9526

Damn, gaat het over cambuur, we moeten het over psv hebben misschien?

26-08-2015 10:50

FR_076 +0

jij haalde het in je hoofd om vals te gaan spelen, vieze rat.

26-08-2015 10:50

ericfeduzzi +2

Heb je het nog steeds te doen met Robbie Witschge, Aron Winter en Ronald en Frank de Boer?

"...vieze rat".

Waarom zoveel haat naar een oud club-icoon/cultheld? De man heeft een Landskampioenschap, 3 KNVB-bekers en een Supercup met de club gewonnen.

26-08-2015 10:56

Krukkie +0

Inderdaad, met Winter en de De Boertjes sowieso geen medelijden, Witschge is nog een iets ander verhaal

26-08-2015 11:14

ericfeduzzi +2

Ik vond het met name lullig voor Robbie inderdaad. Maar om een oud-Feyenoorder een "vieze rat" te noemen in 2015? Wat een flauwekul zeg.... Dat incident speelde zich in 1994 af.

1994: inbelmodums en traag internet, geen mobieltjes, we betaalden met de gulden en keken naar Batwatch (so to speak).

Die haat. Het gaat helemaal nergens over.

26-08-2015 11:21

de-waarheid-liegt-niet +0

Dat juist John als moraaridder optreedt is toch wel zeer opmerkelijk.

26-08-2015 10:49

feyenoord_delft +6033

Ja zullen we anders nog steeds even verder praten over een kazim die een paar bidonnetjes omver trapt 2,5 week geleden. Richt je op psv man het is gebeurt en maak het niet groter dan dat is johnny. .

26-08-2015 10:46

skin +14003

Ach, na een gesprekje heeft Kazim wel gelijk zijn excuses gemaakt naar de spelersgroep en zijn gedrag verbeterd. Dan is het daarmee toch opgelost? Volgens mij valt het allemaal wel mee hoor en is de sfeer onderling ook gewoon goed in de groep. Van Bronckhorst lijkt me ook zeker geen type die allmaal bullshit accepteerd.

26-08-2015 10:43

ElPanzeFr +21359

Denk ook dat Van Bronckhorst echt geen shit accepteerd. Is vaak met Indische/Molukse mensen, doen heel aardig en weinig uitgesproken, maar hechten heel erg aan discipline en geven intern iemand echt een goede reprimande.

26-08-2015 10:45

kiperiets +4

Onderschat Jan wouters bij dit soort gevalletjes ook niet.
Die houdt ook niet van dit soort fratsen en laat dat denk ik ook wel duidelijk weten.

26-08-2015 10:48

skin +14003

Dat is echt zo'n ouwe legercommandanttype xD

26-08-2015 10:50

pinda123 +320

Gi joe tot de tiende macht

26-08-2015 11:01

hakuna +2065

Kazim is een f*cking clown . Feyenoord nooit niet waardig niet! Ik brengt hem gratui naar Schiphol enkele reis.......in iedergeval ver weg!
John hebt helemaal gelijk. Dat haal je niet in je hoofd als je respect hebt voor de trainert. En hij maar denken dat hij vriendjes is met trainert. Als Gio denkt dat hij Kazim ring voelt in zijn poepert dan is het niet zijn ring maar zijn horloge. Zo diep wil hij er in. Gio wordt wakker!

26-08-2015 10:43

feyenoord_delft +6033

Zover is schiphol niet hoor.

26-08-2015 10:46

jag0_ +20

Ben je zo graag in de buurt van Amsterdam dan? Je kunt ook gewoon naar Rotterdam / Den Haag Airport.

Al dat gezeur op Kazim, terwijl de meeste die nu op hem zeuren nog treurde toen hij niet mee kon doen tegen AS Roma.

Meepraters (haters)

26-08-2015 11:09

hakuna +2065

@jag0 Praat voor je zelf pls. Je wete niet hoe droevig ik was dat hij zo snel hersteld was!
Ik kan me geen andere speler ooit herinneren waar ik zo een aversie tegen had dan tegen deze clown.

26-08-2015 14:18

Argosos +0

"Zoiets haalde niemand van ons in zijn hoofd"

??? Iets met Ruud de Heus? Iets met stoelen?

Of regelden ze dit onderling wel ff....

26-08-2015 10:42

Clasie12 +2432

Ag man johnnyy rustaaaagghhh

26-08-2015 10:39

ronber010 +7

+1 hahaha.....

26-08-2015 10:41
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties