Van Hooijdonk: ''Feyenoord heeft creativiteit nodig''

Van Hooijdonk: ''Feyenoord heeft creativiteit nodig''

Pierre van Hooijdonk denkt niet dat Feyenoord dit seizoen kampioen kan worden. De voormalig speler van de Rotterdammers is nog niet onder de indruk van het voetballende vermogen van de ploeg van trainer Giovanni van Bronckhorst.

''De start was qua voetbal niet geweldig. Ik had verwacht dat ze tegen PSV wat makkelijker konden spelen, maar dat bleek ook niet. Het is natuurlijk nog vroeg, misschien kan Elia voor een impuls zorgen, maar dan nog denk ik niet dat het over 34 wedstrijden genoeg is voor een kampioenschap.''

Wat heeft de club dan precies nodig om wel voor de titel te gaan. ''Feyenoord heeft wat creativiteit nodig, zodat het aanvallen makkelijker wordt. Ze creëeren nu ook wel kansen, maar met een échte creativeling worden er dat meer.''

Plaats reactie
666

Wiet_vot +749

Elia op rechts, Achabar op links en Kramer in de spits. Kuyt erachter en een blok van El Ahmadi en Vejinovic.

Volgens mij heb je dan niet veel meer creativiteit nodig. Slinger die bal er maar voor. Twee echte spitsen in het midden. Beide vleugels scoren ook makkelijk.

08-09-2015 22:17

feyenoordfan3 +7

Genoeg creativiteit alleen zitten ze naast Gio op de bank. Vilhena Achahbar Elia en een scorende spits zitten de bank warm te houden, terwijl de houthakkers en antivoetballers in de basis staan. Hopelijk ziet Gio snel het licht want anders keert het Legioen zich razendsnel tegen hem.

08-09-2015 14:19

tommeehh +3

Het is altijd makkelijk om te zeggen dat een team creativiteit nodig heeft. Dit zegt namelijk niks. Ik ben van mening dat we zat creativiteit hebben binnen de selectie met Elia en Veijonvic. Belangrijker is dat iedere speler zijn taak uit moet voeren, en dat is mis gegaan tegen psv

08-09-2015 07:44

Rotterdammert +6029

Het meest trieste is natuurlijk dat we al die 'pijnpunten' en probleem-posities gewoon intern zouden kunnen oplossen omdat we die spelers hebben rondlopen.

08-09-2015 03:15

Zyzz +4

eerder diepgang op de flanken is wat wij missen

07-09-2015 22:40

schippertje +3286

Laat van hooydonk maar een keer zijn mening voor zich houden.
Van alles wat hij voorspeld heeft is nog niets uitgekomen

07-09-2015 21:13

RicoFR36 +26725

Tja. Het wordt hem gevraagd.

08-09-2015 00:02

schippertje +3286

Beter niks vragen dan

08-09-2015 16:03

RicoFR36 +26725

Ik zal het doorgeven aan de journalist. (is toevallig een maat van me).

08-09-2015 18:42

schippertje +3286

Toppie ????

08-09-2015 19:47

feyenoord_Freak +14035

Zegt de man die ons kazim aangesmeerd heeft! Hahaha!

07-09-2015 21:12

Arom +0

Achabar en Vilhena!

07-09-2015 21:12

EenSupporter +1

JOH???? Niet alleen dit seizoen maar al al heel wat seizoenen. Maar ja we willen Immers op 10 ipv een creatieve spelverdeler die kan scoren en het spel verleggen.

07-09-2015 21:05

marcel achterhof +82

Als Turkije gelijk speelt tegen Tsjechie en wij winnen dan sta je gelijk en dan?

07-09-2015 20:22

Kaal +0

Second love

07-09-2015 21:48

RobbinFR +830

Ja maar op onderling resultaat verliezen we..

07-09-2015 22:04

Breakdown +10811

We hebben eigenlijk wel een goed uitgebalanceerde selectie, qua power en creativiteit. Moeten ze alleen wel de juiste spelers opstellen.

Vermeer

Karsdorp - Beek - Botteghin - Kongolo

El Ahmadi

Vejinovic - Vilhena

Bilal - Kramer - Elia

Lijkt mij de meest ideale opstelling.

07-09-2015 20:18

Fnoord12 +0

Liever Kuyt dan Bilal

07-09-2015 20:56

RobbinFR +830

100% eens...

07-09-2015 22:05

SinjiOno +12

In de winterstop alsnog Zyech halen.

07-09-2015 20:17

Dreeke +2

van hooijdonk heeft een kapper nodig...

07-09-2015 19:30

Hoekie77 +0

Nee kerel. dat heeft hij niet. Hij zegt alleen dat Feyenoord al jaren een structureel probleem heeft. Alleen willen sommige dat niet inzien omdat ze dan denken dat ze negatief zijn over ons cluppie. Dat is ook de reden dat we al jaren niks meer winnen.

07-09-2015 19:50

Dreeke +2

en wat heeft dat met de kapper van doen?? ik heb het nml over zijn walgelijke haardos hier op de foto !!!

07-09-2015 20:16

Voor altijd... +1808

Boeiend! Hij heeft wel gelijk!

07-09-2015 22:18

Dreeke +2

jouw mening is geen feit...

07-09-2015 23:18

SpeedyFR +0

Van Hooijdonk heeft gelijk, we creeeren ook bar weinig.
En dat is nou niet echt iets van de afgelopen paar wedstrijden.
Maargoed creativiteit en MvG passen alleen bij elkaar wanneer je als TD echt geen rooie rotcent hebt. Op het moment dat er (transfer) inkomsten / salarisruimte vrij komt, verdwijnt zijn creativiteit. Andere TD zou misschien beter tot zijn recht komen in een dergelijke fase.
Zeker wanneer je een beginnend trainer hebt zitten, die nog veel te veel moet zoeken. Daarvoor zou een TECHNISCH directeur een goede coachende rol kunnen spelen. We hebben echt wel creativiteit rondlopen, maar er wordt toch wel gegokt op wat transfervrije spelers met enige ervaring.

En Dreeke heeft ook wel een punt, want van Hooijdonk creëert ook bar weinig, met zijn haar dan, dus die kapper is nog niet zo'n slecht idee...maargoed deze creativiteit bedoelde hij vast niet. Maar ik heb nog wel een kennisje die wel wat kan (heel hard schreeuwen en gezellig in de kapsalon, maar kan echt niet knippen). Misschien moet ik Van Hooijdonk daar maar eens mee in de maag splitsen. Bekende situatie Pierre?

08-09-2015 04:05

Dreeke +2

een mening is persoonsgebonden...en geen feit.

08-09-2015 12:42

tussenjaar +6205

020 en psv zijn vetder. Zo reëel moet je zijn. We hebben ook geen internationals. Dat zegt genoeg.

07-09-2015 19:28

FeyenoordNL +0

En waarom zijn hun verder ? Omdat ze bij beide clubs in een vast system spelen . Nieuwe spelers hoeven daar niet eerst te "wennen" maar kunnen gelijk ingepast worden . Bij Feyenoord wordt er bij elke nieuwe coach een nieuw systeem ingevoerd geen wonder dat je niet vooruitkomt .

07-09-2015 19:30

tussenjaar +6205

Bij jong 020 moeten ze eerst in de jupiler league spelen.

07-09-2015 19:35

FeyenoordNL +0

Creativiteit genoeg bij Feyenoord alleen zitten ze allemaal op de bank of tribune . Oprotten met die Immers en Vilhena eens een echte kans geven op 10 , Elia en Bilal op de flanken en afhankelijk van de tegenstander Achabar of Kramer in de spits . Van Beek gewoon weer centraal , Kongolo en Karsdorp als opkomende backs . En het allerallerbelangrijkste eens leren VOORUIT te voetballen ipv dat constante terugzakken of terugspelen op de keeper .

07-09-2015 19:25

Djim +8210

helemaal eensch

07-09-2015 19:50

mart80 +1345

Word een beetje moe van die van Hooijdonk Kazim was toch alles wat we nodig hadden

07-09-2015 19:17

ron433 +29

Van Hooijdonk moet ze MOND houde hij heb Feyenoord die geweldige Kazim in de maag gesplits de sukkel

07-09-2015 19:16

Rverhoef-19 +0

Ja dan moet dhr van bronckhorst keuzes durven maken en dat durft ie niet . Want t is net danny blind ! Grijpt niet in als t moet !

07-09-2015 19:16

BarryFR1908 +0

Genoeg creativiteit in deze selectie, is aan de trainer om de juiste spelers op te stellen.

07-09-2015 19:16

PindakaasFR +133

Laten we eens beginnen met El Ahmadi weer op te stellen als verdedigende middenvelder in plaats van aanvallende middenvelder. En laten we Immers rechtsvoor op de bank zetten.

07-09-2015 19:12

BertF +0

dat lijkt me een goede start

07-09-2015 20:25

replay +0

-------------------vilhena-kazim-kuyt
------------------------karim-immers
----------------------------vejnovic
------------kongolo-heijden-beek-karsdorp
---------------------------Vermeer

Vilhena, kongolo en karsdorp voor de voorzetten. Kuyt kan dan naar binnen trekken. Elia 45 minuten voor de voorzetten. heijden kan goed inschuivven tegen willem 2.

07-09-2015 19:05

Rverhoef-19 +0

Hb je gesnoven ? Hoe kun je vilhena op linksbuiten zetten als je elia hebt mafketel

07-09-2015 19:17

replay +0

Heeft hij al 90 minuten op niveau gespeeld?

07-09-2015 19:19

Rverhoef-19 +0

Niveau? Je hebt het ovrr de eredivisie mafkees

07-09-2015 21:35

replay +0

Ga je smoel wassen. Met je mafkees en mafketel.

Hij kan 90 minuten spelen, maar heeft alleen nog aar veel minuten gemaakt tegen de beloften.

07-09-2015 21:43

Shoarmaschijf +3

Verkoop mij die shit wat je gebruikt, want volgens mij trip jij m aardig!

08-09-2015 10:58

MrRdam +0

Vilhena immers en kazim jij zit inderdaad goed aan de drugs. Als je je opstelling zo maakt houd ze alsjeblieftvoor je.

07-09-2015 19:59

Kaal +0

Wat genruik je? Ik wil het ook wel gebruiken, al die waanideeen

07-09-2015 21:52

adabracadraba +0

Denk je met Gio van Immers en Kazim verlost te zijn, gaat ie ze gewoon weer elke pot opstellen.

Hoeveel pijn kan een mens verdragen?

07-09-2015 18:56

KennethVermeer +3

Jari Schuurman op 10

07-09-2015 18:54

Arjanito +3

Vilhena, Schuurman, Achahbar welkom!

Bye bye Kazim, Immers en tikkie terug tikkie breed El Ahmadi..

07-09-2015 18:44

Frankster +20991

Dan wordt je overlopen lol. Niet zo naïef

07-09-2015 19:02

mj +1

Jij denkt dat die drie niet elke gras spriet gaan opvreten

07-09-2015 19:04

Frankster +20991

Neuh Je hebt el ahmadi nodig. Betere bal afpakker is er niet

07-09-2015 19:09

SupportYourLocals +5

Zegt de man die ons kazim aansmeerde

07-09-2015 18:36

michielFR +0

We hebben creativiteit, maar als je consequent Immers en Kazim opstelt... tja dan niet

07-09-2015 18:34

baliman +0

Als je kijkt naar het spelersbeleid moet je concluderen, dat we deze zomer vooral middelmaat hebben gehaald. De verantwoordelijkheid voor zulke keuzes ligt bij de van geel
en die zegt gewoon uefa cup plaatsen is genoeg dat is pas je eigen goed in dekken
wat zijn we blij met die man zal alvast een standbeeld voor hem bestellen
hij kan hier niet meer kapot zo te lezen

07-09-2015 18:04

Wietse +24114

Richards, Immers en Kuyt vervangen voor Achahbar, Vilhena en Elia. Dan heb je mega veel creativiteit.

07-09-2015 18:04

FRthistlefield +1

Klopt, maar onze coach wordt gegijzeld door die middelmatige werkers. En a.s. zondag klapt iedereen zijn handen kapot, want Lexie doet een animo tackle en Dirkie deelt een beukie uit en Kazim gaat zijn tegenstander intimideren.

Dat zien ze graag in De Kuip. Tokkie gedrag.

07-09-2015 18:53

IPPA001 +97

Nee laten we vooral onze spelers niet aanmoedigen en net als jij passief op een bureaustoel naar een livestream kijken, dan wordt het voetbal vast beter...

07-09-2015 18:59

FRthistlefield +1

Heb al meer geld in Feyenoord gestoken dan dat jij ooit zou kunnen.

07-09-2015 19:02

vanpersie-fan +1028

Kuyt moet je er in houden. Leuk al die mooie voetballers, maar spelers als Kuyt heb je ook gewoon nodig.
Dit lijkt mij het beste:

Elia - Achahbar - Kuyt
--------Vilhena-----------

07-09-2015 19:27

Aproxis +3749

Type ziyech hebben we nodig. Hoopte op villhena of gustafson, maar die redden dat niveau ook niet

07-09-2015 18:04

Larsfeyenoord18 +10571

Kun je nog niet zeggen nu. Gustafson heeft nog niet eens de kans gekregen, onzin dus.

07-09-2015 18:17

Aproxis +3749

Wat ik van gustafson gezien heb, beloofd nog niet veel goeds. Niet de creatieve man. Zeg niet dat hij geen potentie heeft om basisspeler te worden, maar gewoon niet het type dat we nu zo hard nodig hebben

07-09-2015 18:26

vanpersie-fan +1028

Vilhena heb ik wel veel vertrouwen in. Is een hele complete middenvelder. Denk ook,mits hij de kans krijgt, een steunpilaar kan worden dit seizoen.

07-09-2015 18:53

Frederikus +73

Ook een mening.

07-09-2015 17:58

PierreFeyenoord +1989

Jari Schuurman.

07-09-2015 17:56

RuudFeyenoord +1519

Met Vilhena, Karim en Marko heb je nog genoeg creativiteit op het middenveld

07-09-2015 17:42

winK +0

Vergeet gustafson niet

07-09-2015 17:51

Django +9565

Uhm nou karim niet. Ff serieus

07-09-2015 18:01

Aproxis +3749

Zijn allemaal niet creatief genoeg. Zoeken allemaal bijna altijd de oplossing terug of opzij. En vejinovic heeft nog geen sterke indruk achtergelaten. Lage handelingssnelheid en oogt allemaal wat lomp. Nee, ik denk dat we qua creativiteit moeten hopen op schuurman of gustafson, maar die krijgen toch nog geen kans. Van bronckhorst is (nog) geen coach die ingrijpt of een sterke visie achter laat. Hij klonk zo veel belovend toen hij met de punt naar achter wilde spelen, maar uiteindelijk is het hezelfde, maar dan met veji ipv clasie. Geen linie weet mij momenteel te overtuigen nog. Ik hoop op beterschap in de komende wedstrijden, want het geluk is bij psv uit al redelijk opgeraakt blijkbaar

07-09-2015 18:08

FR_Drievliet_ +0

Je hebt creativiteit in huis dus doe er wat mee. Wanneer immers op 10 blijft staan gaat er weinig veranderen. Vilhena of anass zondag de kans geven dus.

07-09-2015 17:42

willem2810 +2

pierre moet stil zijn creatief genie kazim. Was zijn idee

07-09-2015 17:41

FR_Drievliet_ +0

Is toch altijd afwachten ? Helaas verkeerd uitgepakt. Iets meer respect voor Pierre mag wel.

07-09-2015 17:43

willem2810 +2

ik ben hem dankbaar voor de UEFA-CUP...
Maar hij is een analist van niks

07-09-2015 17:46

willem2810 +2

opendeuren intrappen

07-09-2015 17:46

berg +26

Is dat die meneer die David020Endt laat lullen in Studio neus en niet ingrijpt!!!!

07-09-2015 17:38

NSFR87 +4665

Idd, wat was dat een tenenkrommende vertoning, bah

07-09-2015 17:57

feyenoordkorsou +0

Met een goede afmaker komt de creativiteit er beter uit. Volgens mij creeren we per wedstrijd best wel kansen maar deze worden te veel gemist (Kazim steeds, maar ook Immers heeft tegen PSV goede kansen gemist). We hadden dit seizoen tot nu toe volgens mij 4 a 5 doelpunten meer kunnen hebben met een echte killer in het team.

07-09-2015 17:31

onbekend +90176

We missen en een goede spits en een goede nr 10. Maargoed dat zijn geen hele belangrijke posities als je wilt winnen...

07-09-2015 17:42

fr1000 +1

Op zich hebben wij een aardige spits voor in de 16, maar ja...

07-09-2015 17:46

onbekend +90176

Aardig in de 16 ja. Dat is helaas niet genoeg. Ze hadden gewoon Uth moeten ophalen of Haller.

07-09-2015 18:01

jsfey +0

Kennen jullie die ene speler cristiano ronaldo ofzo creatieve speler en best haalbaar

07-09-2015 17:29

Feyenoord-4-Ever +624

Waarom niet zo spelen:

Vermeer, Karsdorp, van Beek, Van der Heijden, Kongolo, El Ahmadi, Vejinovic, Vilhena op 10, Toornstra rechtsbuiten, Kuyt, Elia

Bank: Hahn, Bottegin, Nelom, Immers, Bilal, Achabar, Kazim

07-09-2015 17:29

willem2810 +2

omdat toornstra op rechtsbuiten niet echt iets was de laatste tijd

07-09-2015 17:31

Jalg +915

Geen Kramer?

07-09-2015 17:34

zilverstad +0

Lex Immers is al tijden lang de zwakste schakel , Als je met deze speler waarbij het aan de meest elementaire voetbalbeginselen door blijft gaan wordt je nooit kampioen zelfs geen tweede en derde. Vele supporters met weinig keenis van zaken prijzen hem de hemel in.Ook Kazim is geen scorende spits maar een provocateur en relschopper. Ja bij een andere site las ik nog een leuke nickname voor Lex n.l.Stofschopper

07-09-2015 17:28

willem2810 +2

wat doe je lullig over lex.... Iedereen weet dat hij er niks van kan laat hem

07-09-2015 17:38

FR_Drievliet_ +0

Ja laat hem. Op de tribune zitten.

07-09-2015 17:44

willem2810 +2

stadionverbod

07-09-2015 17:52

FRico12 +0

Zijn we toch mooi even een keer tweede en een keer derde geworden met Lexie, he.

07-09-2015 18:03

Bastos +0

Hè dos je hebt er over na gedacht ik ken mij helemaal vinden in jouw opstelling en systeem vraag mij alleen af of Vilhena op dit moment geen basis plaats verdiend

07-09-2015 17:28

DROS +0

Vind op het moment El Ahmadi nog steeds beter, maar een seizoen is lang, en Vilhena heeft in potentie in mijn ogen Feyenoord ook zeker meer te bieden.

07-09-2015 17:39

popi +1971

Geen speler van de week dit keer?

07-09-2015 17:26

DROS +0

Gewoon 4-4-2 gaan spelen, daar hebben we nu echt de kwaliteiten voor en elk mogelijk gebrek aan wat dan ook word in mijn ogen dan gecompenseerd. Met Basacikoglu en Elia op de flanken en Kramer en Kuyt als koppel voorin heb je genoeg scorend vermogen en snelheid op de zijkanten. Vejinovic en El Ahmadi als blok op het middenveld zijn ideale box-to-box verbindingsspelers, en achterin met Van Beek met Van der Heijden in het centrum en Karsdorp en Kongolo als backs heb je de benodigde felheid, kracht en voetballend vermogen om voor geen enkele aanval dit seizoen bang te hoeven zijn. Daarnaast hebben we nu eindelijk met spelers als Achahbar, Toornstra, Vilhena, Botteghin en natuurlijk ook Hahn voor Vermeer, een bank die bij het wegvallen van een basiskracht (misschien afgezien van de flankspelers) ervoor zorgt dat het team niet echt drastisch minder word. Daarbij geloof ik dat Achahbar als 2e spits, en Vilhena als centrale middenvelder, posities die er in het 4-3-3-systeem niet bestaan, zich nu in eerste instanties als back-ups van Kuyt en El Ahmadi, maar later in het seizoen als basiskrachten, wel eens kunnen ontwikkelen op deze posities tot revelaties van dit seizoen. Het blijven immers getalenteerde, hardwerkende spelers, die vroeg of laat toch hopelijk eens hun kans gaan grijpen. Kazim en Immers zie ik zich overigens slecht schikken in een reserverol, dus dat kan nog wel eens een probleem worden, en daar moet je als Feyenoord zijnde in mijn ogen bij de eerste de beste mogelijkheid afscheid van nemen. Zijn beide eigenlijk nooit goed genoeg geweest, en hebben zich niet echt ontwikkeld, terwijl ze zeker in een 4-3-3-systeem, cruciale posities bezetten, alle kansen hebben gekregen, maar het team nooit naar een hoger niveau hebben gebracht. Ook qua leeftijd zullen ze zich daarnaast echt niet meer verschrikkelijk ontwikkelen, dus daarom moet Feyenoord in mijn ogen verder kijken.

07-09-2015 17:24

WillemvanHanegem21 +1

laten we beginnen met kazim en immers op de tribune..

07-09-2015 17:10

edward09 +5

De man heet Ziyech

07-09-2015 17:07

willem2810 +2

de man is onhaalbaar

07-09-2015 17:40

willem2810 +2

liever geen ziyech en die 15 miljoen op zak houden

07-09-2015 17:44

edward09 +5

Nu misschien onhaalbaar, maar een geweldige nummer 10

08-09-2015 02:00

Vedetterut +249

Alsof Lex Immers dat niet heeft.

07-09-2015 17:03

willem2810 +2

Lex is een creatief genie die mist nog van 1 meter

07-09-2015 17:44

Ratfield +3566

Elia, Achabar, Vilhena en in zekere mate Gustafsson. De kwaliteit is er wel, komt eraan of wordt (nog) niet opgesteld ...

07-09-2015 16:52

Bati +39579

Inderdaad tijd dat "Gio" wakker wordt :)

07-09-2015 16:55

Ratfield +3566

Mee eens. Maar ondanks dat Blind compleet debiel is, zie ik wel wat paralellen. Gio teert voor nu ook nog op ervaring en routine ...

07-09-2015 20:18

vlo +7012

Je heb gelijk pierre , maar ze halen liever een uitgerangeerde ouwe lul van 35 , dan dat ze b.v hun nek uitsteken voor een type Ziyech..
Die Kuyt wordt zo verschrikkelijk overschat !

07-09-2015 16:46

FRico12 +0

Verschrikkelijk ONDERSCHAT.

07-09-2015 17:24

PindakaasFR +133

0 doelpogingen en 0 assists.

Tja

07-09-2015 17:28

FRico12 +0

Prachtig voorbeeld van iemand die niet zo veel verstand van voetbal heeft, als je de kracht van Dirk Kuyt niet ziet (overigens onze huidige topscorer met 3 doelpunten).

07-09-2015 18:05

PindakaasFR +133

Volgens mij heb jij geen verstand van voetbal als je denkt dat Kuyt op de flank enige meerwaarde heeft. Jaa leuk die penals maar als we die niet cadeau krijgen dan heb je aanvallend niets aan hem. Zie de pot tegen psv maar, dat was pijnlijk om te zien.

07-09-2015 19:09

FRico12 +0

Ik zie hem ook liever op rechts dan op links, daar heeft hij wel degelijk een meerwaarde. Wedstrijden tegen Utrecht en Cambuur was hij daar absoluut goed.

Zelfs in de wedstrijd tegen PSV was hij nog extreem balvast en was hij zeker niet minder dan de rest van ons elftal.

08-09-2015 13:41

Frankster +20991

En toch 2 goals... knap

07-09-2015 19:05

Frankster +20991

*3........

07-09-2015 19:06

elahmadiclasie +0

Creativiteit zit op de bank of tribune

Achahbar en elia

07-09-2015 16:46

Lederhose +2

Zoek wat moois Pierre, zoals Cim-Bom Kazim..

07-09-2015 16:45

Jan-Boskamp +4

Wat een klootzak zeg ... Dankzij hem hebben wij Kazim

07-09-2015 16:39

Spijksupporter +6555

En een Uefa-cup

07-09-2015 16:47

BilalFR +0

oeiii.......

07-09-2015 17:17
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties