Van Marwijk: ''Niet weglopen voor kampioensambities''

Van Marwijk: ''Niet weglopen voor kampioensambities''

In de eerste Studio Voetbal met de nieuwe presentator Tom Egbers gaat het onder meer over doelstellingen en ambities. "Vreemd dat de doelstelling van Feyenoord wordt bijgesteld", aldus Bert van Marwijk.

Waar Feyenoord volgens de doelstelling van vorig seizoen nog voor de titel moest gaan, is plaatsing voor Europees voetbal nu het streven van technisch directeur Martin van Geel. Terwijl de fans hardop praten over het kampioenschap. "Iedereen heeft het over het kampioenschap, zeker met de aankoop van Dirk Kuijt", aldus Van Marwijk. "Daar moet je ook niet voor weglopen. Maar als de verwachtingen te hoog worden, worden de doelstellingen vaak bijgesteld."

"Dit elftal moet in feite meedoen om de titel", zegt Willem Vissers. "Ze spelen vrij slecht en hebben toch twaalf punten. Dan kan je niet zeggen dat je derde wil worden." Volgens Iwan van Duren is er één belangrijke reden waarom Feyenoord niet structureel kan meedoen om het kampioenschap: "Het ontbreken van een nieuw stadion."

Plaats reactie
666

sikarams +0

AOMEI Backupper, a FREE and easy-to-use backup software, supports system backup, file backup, disk partition backup, scheduled backup, etc. Download at: http://www.backup-utility.com

15-09-2015 14:41

schippertje +3286

Kan langzaam het woord doelstelling niet meer horen en bovendien is het niet alleen van geel die die doelstelling stelt

14-09-2015 21:58

kazan +1459

ik zat naar de radio te luisteren en vond dat de twaalfde man heel stil was,en van die zeikerd van stouten word je ook niet vrolijk,en die betrouwbare bronnen die hij heeft zoals hij bij v.i.zecht kenne echt de vuilesbak in,hebben ze bij rijnmond nou ech niks beter dan die papzak.

14-09-2015 16:02

luc86 +3610

Ging het bij 1 van de 2 voetbalprogramma's maar eens inhoudelijk over wedstrijden zoals bij Match of the day ipv dat geouwehoer elke keer.

14-09-2015 13:39

ScherpenzeelUnited +0

Volgens mij is zakkenvuller bert ook nooit echt uitgesproken over iets geweest ook nu weer niet feit is wel deze aankopen doe je om hoger te ein digen als het trieste jaargang ervoor niemand heeft gedacht in mei gaan we hiermee voor plekkie 3 spelen dit noemen ze indekken daar zijn over het algemeen alle stropdassen wel goed in

14-09-2015 13:06

guc75 +10990

allemaal stemmen op Elia bij voetbal inside

http://www.voetbalinside.nl/#!/spelerweek

14-09-2015 12:54

Feyenoordridderkerk +1187

PSVEE heeft toch ook geen nieuw stadion dus ergens gaan er andere zaken helemaal fout. We zijn met dit stadion uit de shit gekomen dus zo slecht gaat het allemaal niet, maar idd, er moet wel iets gebeuren ja, maar dan zal het hele beleid anders moeten, want als het budget verdubbelt zullen we toch echt mensen binnen moeten halen die daar ook mee om kunnen gaan.

14-09-2015 12:23

IvanN +0

Je slaat de spijker op zijn kop!

14-09-2015 12:26

QuistA +0

Maar met een nieuw stadion kan je financieel wel flinke stappen maken. Sportief succes is nooit gegarandeerd met een nieuw stadion. Zou wel erg simpel zijn.

14-09-2015 13:01

Feyenoordridderkerk +1187

Inderdaad Quist, zoals gezegd moet er iets gebeuren, maar wel met de juiste mensen.

14-09-2015 13:04

Yalmar010 +0

Alles is de schuld van het stadion als ik t allemaal goed begrijp

14-09-2015 12:18

kevinmulFR010 +18073

En dus van gudde :)

14-09-2015 12:20

Duvelke +0

ik zeg niet weglopen voor een vuurpijl bertje

14-09-2015 12:03

rickz +14893

Ga jij nou maar lekker training geven in de zandbak Bertje, laat ons lekker ons ding doen, geen onnodige druk op de spelers leggen.

14-09-2015 12:01

Meekijker +4313

Hij heeft gewoon gelijk. En een beetje respect graag voor Bert. Wie won de UEFA cup, wie won voor ons de laatste prijs uberhaupt, wie bracht ons naar de WK finale?

14-09-2015 14:59

rickz +14893

Alle respect voor Bert natuurlijk, maar je kan natuurlijk ook zeiken om het zeiken. Dalijk is de doelstelling kampioen worden en worden we weer 4e met 20+ punten achterstand. Laten we het eerst eens tot de winterstop aankijken en dan de doelstelling bijstellen.

14-09-2015 16:57

Meekijker +4313

Zeker. Maar de interne doelstelling, en daarmee zeker in de kleedkamer, is gewoon t maximale.

Maar ik weet niet of je gisteren gezien heb. Maar Tom Egbers die zet Bert voor t blok en Bert zegt gewoon heel neutraal dat ie t vreemd vind vorig jaar wel dit jaar niet.

Zeiken om t zeiken vind ik een mooie.

Net als Karim altijd schiet om t schieten.

14-09-2015 17:04

rickz +14893

Jaa tuurlijk, dat is ook zo.

Die Tom Egbers is ook maar een eng mannetje, het hele voetbal wereldje deelt tegenwoordig sneren uit naar elkaar..

Ik vond een aantal acties van Karim niet slecht hoor, alleen is het geen scorende speler haha.

15-09-2015 08:56

deleted106 +19

Precies gewoon ervoor gaan!!!!

14-09-2015 11:55

ODDRACIR +529

Elia staat weer mooi 1e hahaha. Geweldig.

Stemmen!: http://www.voetbalinside.nl/#!/spelerweek

14-09-2015 11:36

DuckBond +55

Vond de weerlegging van van Marwijk op de vraag of het moreel wel kon niet erg sterk hij had geluk dat de andere tafel gasten niet sterk genoeg waren om het hem moeilijk te maken die Volkskrant man deed zijn best maar werdt gemakkelijk de mond gesnoerd.
Youri mulder was echt lachwekkend zeker na opmerking van Bert van wat zit je nou te zeuren "Jij vroeg toch of je mee wou??":P Hij kwam effe helemaal niet meer uit zijn woorden. Dat was echt epic:)

14-09-2015 11:34

DuckBond +55

"Jij vroeg toch of je mee mocht??" Correctie:P

14-09-2015 11:37

skin +14003

Ja, wat een moraalridder joh. Alsof v Marwijk ook maar iets te maken heeft met politieke issues daar. Schijnheil eerste klas die vent.

14-09-2015 11:47

Van_Geel +18457

Van Marwijk is super hypocriet, zeg gewoon dat je naar Saoedi-Arabië gaat voor de centen en verder niets.
Zijn argumenten waren die van een kind van 10, wijzen naar naar andere, ja zij doen het ook ! (Nederlandse bedrijven die handel voeren in Saoedi-Arabië en Frank Rijkaard).

Hij gaat een beetje richting Ronald de Boer, die zegt dat het grote geld het voetbal kapot maakt, maar stapt vervolgens wel iedere maand in het vliegtuig naar Qatar om voor een grote zak geld het land te promoten.

14-09-2015 11:56

DuckBond +55

Natuurlijk was zijn weerlegging erg zwak:P. Goede tafelgasten hadden gehakt van hem gemaakt:P.

Hoop voor Tom dat zijn set up beter gaat worden want dit leek helemaal nergens op:P.

14-09-2015 12:10

nldavenl +132

Allemaal op Elia stemmen :)

14-09-2015 11:33

RK +357

Spreekt Feyenoord uit dat ze voor het kampioenschap gaat dan vindt iedereen het belachelijk omdat ze het materiaal er niet voor hebben. Spreekt Feyenoord uit dat ze voor directe plaatsing voor de EL gaat dan is het ook niet goed want dan vindt iedereen dat ze altijd voor het kampioenschap behoren te gaan. m.a.w. Feyenoord doet het nooit goed!!!!!

14-09-2015 11:22

GioooFR +384

Altijd wat te zeiken

14-09-2015 11:29

ODDRACIR +529

Kritiek hoort bij een topclub als Feyenoord. Op papier hebben we een sterkere selectie dan vorig jaar, ik vond het toen niet kampioenswaardig en vind een dusdanige doelstelling dan ook niet terecht.

Van Geel probeert z´n eigen hachje te redden met een doelstelling als dit. Ja, kampioen worden is ook directe plaatsing maar dat kan ook via de beker. Als hij uitspreekt dat we kampioen willen worden en we het niet redden dan gaan er koppen rollen.. zijn kop wel te verstaan.

Laf en Feyenoord onwaardige doelstelling.

14-09-2015 11:36

Vak Q +1

Kritiek hoort bij een topclub, zoals eeuwig gezeik over alles en niets bij Feyenoord hoort.

Overigens zou de kop van Gio rollen als Feyenoord geen kampioen word. Hij is dan diegene die de doelstelling niet behaald. Dat staat los van Van Geel.

14-09-2015 11:59

ODDRACIR +529

Geloof jij mij nou dat ook die lelijke kop van Van Geel zou rollen als die situatie zich zou voordoen.

14-09-2015 12:03

Vak Q +1

Op basis van wat moet ik jou geloven? Je werkt bij Feyenoord ofzo? Dit is pure 'supporter' praat dat je doet. Kinderlijk naïef ook om te denken dat Van Geel nu 'veilig' is omdat hij nu een lage doelstelling zou hebben. In jouw theorie zou Van Geel nooit ontslagen kunnen worden als hij elk seizoen zegt dat Feyenoord niet mag degraderen.

Een doelstelling wordt gemaakt tussen trainer en TD. En dat is het minimale doel voor de trainer, niet de TD. Feyenoord zou ook de enige club zijn die een TD ontslaat voor de verantwoordelijkheid van een trainer.

Brands mocht blijven zitten toen ze bij het 100-jarig bestaan hun doelstelling (kampioen worden) niet behaalden. Overmars zit er ook nog nadat hij vorig seizoen de doelstelling niet heeft gehaald. Ow en wacht, Van Geel zit er ook nog na vorig seizoen! De trainer is ontslagen daarentegen, want die is verantwoordelijk voor de samen met de TD afgesproken doelstelling.

Maar goed, waarom neem ik de moeite nog? Jij wilt zijn kop sowieso zien rollen omdat deze je niet aan staat. Niet vanwege zijn kwaliteiten.

14-09-2015 12:31

rickz +14893

En imo zou het onterecht zijn om na 1 seizoen alweer afscheid te nemen van Gio, kijk naar Cocu, die heeft ook in zijn 2e jaar het een stuk beter gedaan!

14-09-2015 12:04

deleted106 +19

T is ook een laffe doelstelling. Ze doen het bij ons precies verkeerd om. Vorig jaar met een half leeggekocht team moesten we het worden. Dit jaar met een "op papier" sterke selectie niet.

14-09-2015 11:56

DirtyDick +0

Als karsdorp bij de jeauden zou spelen zou studio sport 100 keer zijn actie met buitenkant rechts hebben herhaald. Jan Mulder zou klaarkomend met schuim op zijn mond een vergelijking met iniesta hebben gemaakt. Transferbedragen van tientallen miljoenen zouden tijdens studio voetbal over tafel gaan.

Nu zat de briljante actie van karsdorp niet eens in het overzicht van mooie goals. Slaat nergens op!!!

Ik vond het n klasse actie!!

14-09-2015 11:11

BartBink +0

niks aan gelogen. stemmingmakerij is het

14-09-2015 11:13

skin +14003

Ach, Karsdorp heeft echt wel complimenten gehad over zijn spel. Zo'n ophemeling hoeft verder helemaal niet en doet meer kwaad dan goed. Hij speelde een goede wedstrijd ja, maar hij is geen Barca materiaal, dus laat hem maar lekker met de beentjes op de grond blijven en zich richten op volgende wedstrijd.

14-09-2015 11:18

FRS-79 +1

Die pass van Karsdorp kreeg gewoon complimenten hoor. Beetje calimero gedrag dit. Mensen aan tafel zeiden zelf ook dat als het een speler van Barca was geweest, het een wereldpass genoemd zou worden. Weet zeker dat Gijppie er vanavond lyrisch over zal zijn. Die is altijd meer van het passje vooraf aan de goal dan de goal zelf.

14-09-2015 11:19

Hol +0

Je slaat de spijker op z`n kop!

14-09-2015 11:20

rickz +14893

Laat ze maar lekker stilzwijgen over Ricky, hij speelt ijzersterk, maar moet natuurlijk niet naast zijn schoenen gaan lopen omdat iedereen hem ophemelt.

14-09-2015 12:05

Bastos +0

Wat een waanzin wordt hier uitgekraamd waar praten we over we zijn 5 wedstrijden ver we zien wel wat er gebeurt eerst beter voetballen

14-09-2015 11:09

Salomon Kalou +4

Ik heb de wedstrijd niet gezien, dus zou graag een aantal dingen willen weten:

Hoe speelde Kramer? Was hij ook een aanspeelpunt?
Hoe speelde Toornstra?

Hoe deden de buitenspelers het?

Ik heb de samenvatting teruggekeken maar op basis van die 8 minuutjes kan ik weinig beoordelen. Ben wel blij dat Immers niet speelde, maar deed Toornstra het beter? Of zou Vilhena het minstens zo goed hebben gedaan?

14-09-2015 11:04

RuudFeyenoord +1519

Vilhena zou het minstens/beter doen als Toornstra. Kramer en Kazim verschillen NU nog niet veel. Bilal weer veel pogingen maar veel voorzetten faalde. Elia bracht wel meer drive en een lekker doelpunt natuurlijk

14-09-2015 11:09

FRS-79 +1

Toornstra was wederom matig. Had 1 leuke combinatie met Kramer en verder onzichtbaar. Kramer was geen aanspeelpunt, voornamelijk gevaarlijk in de 16. Had 2 enorme kansen waarvan er eentje minimaal in had gemoeten (na de bal op de paal van El Ahmadi) maar was in ieder geval gevaarlijker dan Kazim, Kuyt en Bilal bij elkaar. Bilal was wel aanwezig maar elke bal sprong weer van zn voet. Aanname dramatisch en zn passing was ook weer om te huilen. Kwam niets voor de pot. Elia bracht wat nieuw elan in de ploeg en maakte een prima goal, maar kon verder ook nog geen potten breken. Mist duidelijk nog ritme. En Kuyt... Tja. Op zn Dirks. Werkte weer hard, maar kon weer niets beslissends doen.

14-09-2015 11:12

prono +2216

Ik denk dat we alleen kampioen kunnen worden als ajax en psv veel punten laten liggen, zoals twee seizoenen geleden. Zeker psv heeft een veel betere selectie. Die winnen hun wedstrijden vaak erg makkelijk. Wellicht profiteren we van het feit dat ze champions league spelen.

14-09-2015 10:59

FRS-79 +1

CL gaat hun zeker opbreken. Die gaan blessures krijgen (zeker tegen engelse, russische en duitse ploeg waarmee ze in de poule zitten) en die Narsingh is nu misschien in vorm maar dat houdt ie toch geen seizoen vol. Die Lestienne is een aardige speler, maar kan vanaf de zijkant niet beslissend genoeg zijn. Ik zie PSV geen kampioen worden, tenzij de concurrentie (waaronder wij dus) het laat liggen. 020 was ook weer matig tegen Twente, maar die zie ik nog eerder een probleem voor ons worden dan PSV.

14-09-2015 11:16

Ron-61 +3

Ik zou niet weten waarom Feyenoord geen kampioen zou kunnen worden zo vroeg in de competitie.

14-09-2015 10:56

brothersbeen +628

Komen we weer met het stadion. Wordt er wel goed moe van in ieder geval.

14-09-2015 10:37

JordyZ4 +0

Nou dan mag er in de winterstop nog wel een goede buitenspeler bij, we hebben nu maar 1 goede buitenspeler namelijk. Bovendien Immers, Kazim en Toornstra proberen te slijten. Kun je een fatsoenlijke 10 halen. Die van Twente bijvoorbeeld..

14-09-2015 10:31

skin +14003

Of Vilhena/Gustafson/Schuurman doorschuiven. Vilhena alleen als hij wilt bijtekenen. Anders zie ik graag Schuurman de kans krijgen. Gebeurt dat niet kan je hem beter verhuren.

14-09-2015 11:00

2feyenoordzoontjes +669

mij hoor je niet zeggen dat we kampioen worden hoor...... met Jens Toornstra en Bilal gaat dat zeker niet lukken.

14-09-2015 10:30

FRChiquita +3

Ik zie dit Feyenoord geen kampioen worden. Er is flink ingekocht, maar de selectie is alsnog niet sterk genoeg. Ik weet niet of Van Marwijk een wedstrijd van Feyenoord gezien heeft dit seizoen, maar Kuyt gaat je echt geen kampioen maken.

14-09-2015 10:26

RotsVanRio +252

http://www.voetbalinside.nl/#!/spelerweek Stemmen maar! Lachen als dit jaar 020 nooit wint ook haha.

14-09-2015 10:17

Lawl +394

Beetje jammer dat ze de percentages niet meer laten zien, maximaal stemmen dus

14-09-2015 10:27

RotsVanRio +252

Lieten ze eerst wel zien, zal vast zijn omdat ze ons doorhebben :P

16-09-2015 12:12

Lawl +394

Die Genee zei het ook in de uitzending: Als er een Feyenoorder bij zit is de rest kansloos lijkt het wel

hahahah mooi

16-09-2015 12:18

Lauranzwart +0

Lieve medesupporters, vergeet niet op elia te stemmen als speler vd week op wwwvoetbalinside.nl

14-09-2015 10:12

Jeremypolder +0

Het is maar een gezegde doelstelling joh

14-09-2015 10:09

SomaliaRulez +0

Denk dat we vMarwijk allemaal even nie zo serieus meer moeten nemen!

14-09-2015 10:08

IvanN +0

Goeie oneliner, en nu de motivatie!

14-09-2015 10:15

Puma1908 +0

De laatste trainer die ons succes heeft gebracht. Ik denk toch dat ik BvM hoger heb zitten dan 95% van de losers hier op fr12. Overigens heb ik BvM ook hoger zitten dan die overige 5%, maar niet iedereen hier is een loser.

14-09-2015 10:19

toro70 +0

Respect naar (oud)trainers/spelers is soms ver te zoeken hier.

14-09-2015 10:25

mart80 +1345

Heb de uitzending gezien gisteren en van Marwijk had gewoon gelijk. En dat gezeik op hem dat ie in de zandbak werkt gaat me ook een beetje te ver

14-09-2015 10:23

Toddemij +919

Inderdaad, zijn werk daar heeft niets te maken met zijn commentaar. En als trainer weet hij als geen ander dat je een team een duidelijke opdracht en motivatie mee moet geven om voor een kampioenschap te gaan, als je bij een club als Feyenoord zit. Die "overgangsjaren" die meer op decennia gaan lijken daar hebben we het nu wel mee gehad.

14-09-2015 10:31

Lederhose +2

Dus als de DOELSTELLING directe plaatsing is, dan mag de groep zijn AMBITIE uitspreken.. Makkelijk toch..

14-09-2015 10:41

pinda123 +320

stem elia inside.nl

14-09-2015 10:08

skin +14003

Jaja, je ziet bij Heracles wat een boost zo'n nieuw stadion kan geven ;)

Dat gezeik over die doelstelling moet maar eens ophouden. Ik kan me daarom ook wel vinden in het voornemen van de Rvc om maar gewoon geen doelstelling meer naar buiten uit te spreken.

14-09-2015 10:07

Lederhose +2

De doelstelling is je financiële leidraad.. Dus als de RvC dat niet begrijpt, dan is er een probleem.. Daar baseer je namelijk je financiële budget op.. Alles beter heet ambitie, en geeft meer winst.. Alles slechter heet een teleurstellend seizoen, sportief en financieel.. Mensen toch..

14-09-2015 10:43

IpneKees +0

J0den lopen altijd weg !

14-09-2015 10:01

dexter1908 +9612

Hup hup naar Saoedi! Was niet te zien aan Bert dat hij zich niet op z'n gemak voelde gisteren....

14-09-2015 10:00

Lederhose +2

ER IS EEN VERSCHIL TUSSEN DOELSTELLING EN AMBITIE.. Jezus

14-09-2015 09:59

switzer +10993

Precies, zo moeilijk is het toch niet? De ambitie is kampioen worden, maar er moet minimaal een derde plek behaald worden. Lijkt me reëel.

14-09-2015 10:02

Lederhose +2

Een doelstelling wordt ook nog eens financieel verwerkt in je budgetplannen en navenante omzet.. Zo moeilijk is het inderdaad niet.. Daarbij.. Directe plaatsing Europa is kampioen worden of beker winnen.. Lijkt me een redelijke doelstelling..

14-09-2015 10:18

MatedeorFR +13

Die gasten moeten wat te praten hebben, tijdens die programma's, programma moet gevuld worden.

14-09-2015 10:04

Lederhose +2

Op FR12 begrijpen ze het ook niet allemaal hoor..

14-09-2015 10:21

feyenoordgazza +4012

Wat een kul en voer voor de media die doelstelling.
Wtf maakt het uit allemaal.
Feyenoord moet gewoon elke wedstrijd knallen .

14-09-2015 09:59

JPvanGastel +0

Beetje opachieten met dat noeuwe stadion aub

14-09-2015 09:56

stevere +6

Ik snap niet waar al deze commotie vandaan komt. Een ieder begrijpt toch dat intern de doelstelling is om kampioen te worden. Een beginnende coach hou je zo een beetje uit de wind......

14-09-2015 09:55

Rashaan_is_aan +3

Beter zegt van Geel volgende keer gelijk dat we voor de Wereldbeker gaan, scheelt een hoop gedoe.

14-09-2015 09:49

WarwickUK +10

Via de EL als winnaar, of als CL winnaar? =)

14-09-2015 09:56

Lederhose +2

En dan afgebrand worden dat het niet reëel is? Zie hierboven wat ik ervan denk..

14-09-2015 10:00
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties