''Het pure verdedigersinstinct liet hem in de steek''

''Het pure verdedigersinstinct liet hem in de steek''

"Afgelopen zondag was in het uitduel met FC Groningen (1-1) aan het begin van de tweede helft de grote achilleshiel van Van der Heijden opnieuw zichtbaar", schrijft Jansen in het Voetbal International. "Het pure verdedigersinstinct liet hem in de steek, waardoor hij de bewegende Albert Rusnák neer moest trekken. Een rode kaart was het gevolg, waarmee hij symbool stond voor het onvermogen van de hele ploeg."

De journalist vraagt zich af of Feyenoord goed genoeg is voor een constant seizoen. "De kwaliteitsverschillen in de topdrie zijn gering, Feyenoord heeft een brede selectie, geen hinder van Europees voetbal en een goede mix van ervaren krachten en jong elan. Toch ontbreekt er nog een allesbeslissend aspect: de killersmentaliteit om toe te slaan op de juiste momenten", sluit Jansen.

Plaats reactie
666

FR_Erik91 +174

Aldus Freek Jansen, de Ajax-watcher van VI. Wat doe je hier, Freek?

16-12-2015 08:51

Rob12 +1345

Freek Jansen? Wtf is Freek Jansen?

16-12-2015 07:02

sjondewolf +0

Die killersmentaliteit ontbreekt al jaren. Om gek van te worden!!
Miss ook maar zo'n mental coach nemen :) Ik bied me aan!

16-12-2015 05:11

FR-Zeelandio +4327

Iedereen maar schelden op vd Heijden...

Als hij die overtreding niet had gemaakt stonden we achter en dan is het de vraag of we dan nog wel gelijk waren gekomen. Met 11 man hebben we in de 1e helft ook gewoon bagger gespeeld, is lekker makkelijk om het op 1 speler te steken (die overigens wekelijks als pispaaltje wordt gebruikt sinds immers niet meer speelt). Vilhena had gewoon moeten scoren en het middenveld moet is wat agressiever worden ipv dat slappe balletje breed en misschien iets meer diepgaan. En een balletje een minuut in de ploeg houden is ook handig trouwens.

Gio heeft gewoon een vergissing gemaakt. Vejinovic maakt veel meer vuile meters dan toornstra. Wat dacht gio? Toornstra aanvallend laten spelen en vilhena en el ahmadi die allebei druk willen zetten van voren. Vejinovic houd de controle op het middenveld en houd de bal in de ploeg, en daar komt bij dat toornstra gewoon niks heeft toegevoegd.


Ik heb vaak gezegd dat Ayoub van Utrecht een lekker spelertje is maar dat hij net tekort komt voor Feyenoord, maar daar kom ik op terug. Ayoub heeft echt de wil om de bal te veroveren net als clasie, heeft ook nog een geweldige pass en zorgt voor rust op het middenveld. Zou geen verkeerde overweging zijn om eens te informeren.

Tja verhaaltje kazim kennen we wel he, voegt als invaller niks toe, Achabar moet nr 2 worden. Toornstra en immers proberen te verkopen en Schuurman doorschuiven, minder als toornstra is hij zeker niet.

16-12-2015 00:02

JonDahlTom +649

Niks tussen te krijgen. Een van de weinige keren dat ik het volledig met iemand eens ben!

16-12-2015 00:11

Rincon +8

We spelen al weken bagger.......zit totaal geen lijn in....en wanneer gaat die egotripper Elia eens ècht wat laten zien?

16-12-2015 05:23

krabal +0

Ik zou altijd spelen met Kongolo in het centrum en Nelom als back, gewoon omdat je dan WEL snelheid hebt.

16-12-2015 00:00

FR-Zeelandio +4327

Kongolo speelt geweldig op back, dus nee niet met je eens

16-12-2015 00:03

power-ranger +0

Merk dat jij nooit heb gevoetbald (normaal niveautje), want tijdens het voetballen slinger je zo vaak met handen dat heb je niet eens door. En met de handen op je rug staan zorgt alleen maar voor minder wendbaarheid

16-12-2015 01:27

power-ranger +0

Dus als jij rent of omdraait hou jij je handen langs je zij of achter je rug ??
Dat wil ik wel eens zien ahhaha

16-12-2015 11:12

sjondewolf +0

Het gaat mij meer om die voorzetten van nelom.
Die zijn dramatisch!!
Dus liever kongolo links

16-12-2015 05:14

Rincon +8

Nelom? Ja hoor....wéér geen Coolsingel......zonder hem trouwens ook niet

16-12-2015 05:25

Zen +8

Arie Klutsknie, wegwezen het Feyenoord shirt onwaardig

15-12-2015 23:35

NickSCF +155

En zo is het...;)

15-12-2015 23:43

FR-Clasie +2

Mulder was ook weer in vorm bij Heerenveen trouwens.

15-12-2015 23:07

NickSCF +155

Echt een keeper wat nooit punten redt...

15-12-2015 23:43

fr12breda +1

Die beker is al van ons toch?

15-12-2015 22:57

Jan-Boskamp +4

Hij haalde Droste neer en het heeft meer met zijn snelheid/wendbaarheid te maken dat v/d Heijden zo extreem kwetsbaar is ...aanpunt 2 valt zeker te werken.

15-12-2015 22:50

evgen +0

Gaël Andoian de verdediger die feyenoord nodig heeft tussen Beek en Kongo 20 jaar talent goedkoop op dit moment speler van marseille wordt op dit moment uitgeleent aan een Club in de leauge 2

15-12-2015 22:45

MUTANT +272

Weer een talent. Gebrek aan ervaring in de achterhoede is het probleem

15-12-2015 23:20

evgen +0

Deze kan CV en LB kopen voor over paar jaartjes als kongolo vertrekt heeft ook al paar interlands op zen naam speelt echt wel goed blokte ronaldobzonder probleem

16-12-2015 18:12

ThePentagon010 +0

Van der Heijden valt me erg tegen. Bij Vitesse was het toch een degelijke verdediger en ik zag in hem een goede back-up, maar blijkbaar kan hij toch minder dan ik dacht. Misschien gevalletje kuipvrees?

15-12-2015 22:39

FRS-79 +1

In de Euroborg?

Hij heeft ook al prima wedstrijden gespeeld. Niet super, maar altijd een voldoende. En ja, bij Vitesse mag je wel eens een foutje maken.

15-12-2015 22:48

ThePentagon010 +0

Ik vind hem juist in de kuip matig. Hij maakt een hele onzekere indruk aan de bal en speelt vaak achteruit, iets wat hij bij Vitesse minder deed.

15-12-2015 22:56

gabelerus12 +163

Dit was niet Van der Heijdens fout, er gaan drie man op de keeper af, als hij geen overtreding maakt wordt het 100% een doelpunt. Slecht onderbouwde kritiek dit.

15-12-2015 22:25

gabelerus12 +163

Dus je denkt dat als er drie spelers vrij op hem af kunnen loprn dat het geen doelpunt wordt? Tijd om wakker te worden, zelfs Neuer redt dat niet.

15-12-2015 23:55

Bal-Bal +5065

Dat was sowieso 2-1 geworden. Wat dacht je van die kans dat vermeer helenaal uit de 16 kwam. Die Groningers kwamen ook met drie man op de goal af. Vogelvrij.
Bij 2-1 achter wil ik het wel zien hoe Feyenoord dat goed gaat maken.
misschien juist goed zo een tegengoal voorkomen net als vermeer toen tegen fernandez in de arena. Ipv 0-2 krijgen we vrije trap die mis gaat en een minuut later maakt ajax 1-1..... helaas. Eeuwig zonde.

16-12-2015 00:09

gabelerus12 +163

Daar werd iemand in de diepte weggestuurd, bij de rode kaart had rusnak de bal aan zn voet

16-12-2015 08:18

Bal-Bal +5065

Als je het terug kijkt gaan ze er met drie man vandoor. Balletje afleggen naar rechts. Op tv ziet het er minder ruimtelijk uit. Maar er zit zo vier meter tussen twee groningwrs. Daar kan vermeer niet tegen op duiken hoor dat was op zeker 2-1

16-12-2015 02:29

reborn +1

Hij haalde jesper drost neer, als ik me niet vergis. Van der Heijden komt in alles te kort, verdedigend en voetballend. Van geel moet eens ophouden met het aanschaffen van middelmaat die minder zijn dan onze jeugd.

15-12-2015 22:20

harryvos +1530

Freek wie ???

15-12-2015 22:15

FR-VAK-R +0

Kongolo maakte 2 fouten waaruit de goal en de rode kaart uit voort kwamen.
Bij de 1-0 verspilde hij de bal heel knullig en ging daarna als een wijf het duel aan waardoor zijn man makkelijk kon voorgeven en daar kwam de goal uit.

Voorafgaand aan de rode kaart maakte kongolo hands en die vrijetrap werkte hij heel dom weg, kon de bal aan karsdorp mee geven maar koos voor een peer in de lucht. Daarna werkte el ahmadi die bal ook slecht uit waardoor Groningen die bal kon geven waar die 1 tegen 1 situatie onstond dus ook de rode kaart.

15-12-2015 22:05

jahroon +0

Nou dat van die voorzet waar het doelpunt uiteindelijk uitkomt kan ik nog volgen. Die tweede reeks aan gebeurtenissen eindigt met de conclusie dat het eigenlijk de schuld van Kongolo is. Dat gaat mij echt te ver...

Kongolo speelde overigens een verdienstelijke wedstrijd. Dat kan je van bijvoorbeeld Toornstra niet zeggen. Die deed vrijwel alles fout maar....hij gaf wél de assist bij de 1-1 van Kuyt...

Dit alles maakt Toornstra geen "koning" en Kongolo geen "koekenbakker"... Eerder andersom.

15-12-2015 22:31

FR-VAK-R +0

Dit was puur als tegen geluid omdat er wel zo over V.D Heijden geredeneerd word.

15-12-2015 22:48

jahroon +0

Oh, dat was mij ontgaan. Jan Arie speelde niet groots op zijn zachtst gezegd...

15-12-2015 22:59

FR-VAK-R +0

Nee natuurlijk speelde hij als een natte krant, maar daar waren er wel meer van (kramer)

15-12-2015 23:01

jahroon +0

Toornstra vond ik echt zeer matig

15-12-2015 23:44

Jan-Boskamp +4

Bij de 1-0 gingen er een stuk of 5 in de fout daar kan je Terence niet de schuld van geven ... en Sven heft buitenspel op bij de rode kaart maar ik snap niet dat wij stappen als we op 40 meter van het goal zijn....

15-12-2015 22:52

charlaykc +9530

Nie zo zeiken. Anders zou 't 2-1 worden, daarna kregen we genoeg hele goede kansen, die moesten we gewoon maken. Zat gewoon niet mee. Was ook geen makkelijk pot.

15-12-2015 21:57

TalkOfSBeek +4003

In het gunstigste geval gaan er 5 amateur clubs door.

15-12-2015 21:48

Asstomouth +5

Hahahaahaha dit is zo'n onzin. Die bal kwam puur toevallig terug in de menigte, niemand had daar op gerekend. Het was niet eens de man van Jan-Arie die los kwam, maar de man van El Ahmadi (Drost).

Freek Jansen, WIE? ga korfbal kijken.

15-12-2015 21:37

Jan-Boskamp +4

Het was een fout van het team ik snap niet waarom je stapt op 40 meter van het goal en van Beek deed niet scherp genoeg mee daar door kon Droste door.

15-12-2015 22:53

Feyenoordridderkerk +1187

Wat n verschrikkelijke onzin en wat jammer dat FR12 hier een artikel aan besteed. Vooral de opmerking dat de hele ploeg symbool stond voor het onvermogen van de hele ploeg. VI....... Freek Jansen.... kom op crew

15-12-2015 21:36

Lirky +124

Onzin. Killer instinct hebben we juist wel. Automatismes ontbreken.

15-12-2015 21:27

PindakaasFR +133

Goed combinatie voetbal ontbreekt.

15-12-2015 21:28

Lederhose +2

Automatismen...

15-12-2015 21:34

faab +1094

Misschien was dit wel de beste actie van Jan Arie. Na de rode kaart gingen ze eindelijk eens voetballen en besefte ze misschien dat er wat moest veranderen om punten te pakken....

15-12-2015 21:21

Feyenoord---010 +0

Kuyt had net gelijk gemaakt en kreeg een minuut daarna direct weer een grote kans. Ik had juist het idee dat Feyenoord toen de wedstrijd over ging nemen. Zonder rode kaart had je m zomaar kunnen winnen. Al had die kans van Vilhena er ook gewoon in gemoeten.

16-12-2015 00:05

caesar +0

Z'n Baco liet hem in de steek

15-12-2015 21:20

TheDoors +0

Laat deze zogenaamde journalist eerst is z'n huiswerk goed doen voordat hij Feyenoord bekritiseerd. Het was niet Rusnak die neer werd gehaald, maar Drost....

15-12-2015 21:18

Weef +9085

Lulz, NEC heeft een goede generale...

15-12-2015 21:09

Alex01093 +1

Ja door hhc. Als je ziet hoe sleegers speelt snap ik wel waarom die weg is gestuurd.
Woudenberg mag ook wel even flinke stappen gaan maken want die was ook niet opperbest.

15-12-2015 21:26

El-Fenomeno +9

Wie zullen er zondag achterin spelen? Karsdorp, Beek, Verdonk en Nelom?

15-12-2015 21:07

eno4 +4860

Denk gwn vdH

15-12-2015 21:08

winK +0

Lastig denk na een rode kaart

15-12-2015 21:42

eno4 +4860

Zondag he? Schorsing zit hij toch morgen uit?

16-12-2015 00:01

kevinmulFR010 +18073

Haha NEC staat 2-0 achter. Opletten dat ze wel 120% geven tegen Feyenoord straks waardoor je niet wint :(

15-12-2015 21:06

JS-FR1 +17176

Als NEC zo speelt tegen Feyenoord verliezen ze met 15-0

15-12-2015 21:09

kevinmulFR010 +18073

Ja dat snap ik ook wel. Maar let maar op dat ze dan opeens geweldig spelen. Is altijd zo

15-12-2015 21:12

TalkOfSBeek +4003

He we zijn voor hhc ho ho ho ho ho

15-12-2015 21:04

Verminder +0

Verdedigersinstinct bij een middenvelder.

15-12-2015 21:03

Rob-501 +0

Rusnak neerhalen was juist zijn verdedigersinstinct. Zo werd voorkomen dat Groningen haar 2e goal kon maken. De killersmentaliteit van Feyenoord zagen we tegen Heracles waar op het juiste moment werd toegeslagen.

15-12-2015 21:02

eno4 +4860

Lulkoek. We voetballen gewoon niet goed genoeg. Veldspel is onder de maat. Daarom valt vdH door de mand.

Wat een niveau zeg, van VI.

15-12-2015 21:02

Ot29 +5

We hebben Eric toch? Freek Jansen van VI heeft er niet zoveel verstand van, begrijp ik nu. Sinds Johan Derksen zich er niet meer bemoeid, is het niets meer.

15-12-2015 21:00

El-Fenomeno +9

Dat heeft die nooit gehad. Begon bij ajax ook als nummer tien. Het is een trage slak die vaak op twee meter dekt. Met Bottighin had je zondag gewonnen.

15-12-2015 20:58

JS-FR1 +17176

Nu live op Fox 1: HHC Hardenberg - NEC(1-0 70e minuut). Woudenberg, Sleegers bij NEC en Kobussen bij HHC als oud Feyenoorders. Woudenberg is belachelijk slecht. Net als Sleegers. Kobussen heeft de 1-0 gescoord. Diegene die Woudenberg zien spelen en liever hem dan Nelom willen zien moeten deze wedstrijd zien. Nelom is 100x beter dan Woudenberg

15-12-2015 20:58

maurowestland +0

Het verdedigingsinstinct liet hem niet in de steek, hij is opgeleid als middenvelder dus heeft hij het ook nooit gehad

15-12-2015 20:55

Scurenzio +293

Ontbrekende aspect was gewoon Vejinovic. Ondanks mindere optredens nog steeds beter dan Vilhena en Toornstra. Ongelofelijk. Snel weer terug in de basis aub.!

15-12-2015 20:53

Ruben---7 +0

Inderdaad, speelt slecht maar is nog altijd beter dan die andere twee sukkels

15-12-2015 20:54

DenHen +0

Wat een slappe sancties tegen Fc Twente. ..... zo'n door lafheid ingegeven sanctie.

15-12-2015 20:53

010BMI +0

Ze kunnen het ook failliet laten verklaren. Is goed voor de competitie. En voor feyenoord wie 3 punten verliest. Is gewoon een logische stap, gemeente heeft ook al miljoenen geinvesteerd wie anders kwijt zijn.

15-12-2015 20:55

DenHen +0

Investering van de gemeente mag natuurlijk geen reden zijn voor de knvb.

Dat voorwaardelijk is natuurlijk slappe hap. Kijk baar glasgow en bv parma. Daar durven ze wel door te pakken.

Voor onze achterstand op Ajax is het goed.... maar twente in eerste divisie spreekt mij ook ongelooflijk aan.

15-12-2015 21:18

190812010 +0

Ik vind het wel terecht. Die twee minkukels hebben er een teringzooi van gemaakt, en dan zou er een zware straf komen als zij weg zijn. Dus hebben ze deze straf gekozen, kmdat ie naar buiten uit redelijk zwaar lijkt. Maar kijkend naar dit Twente hoeven ze de komende 10 jaar sowieso niet bang te zijn dat ze europees gaan spelen

15-12-2015 20:59

Jamcarter +3

Vermeer

Kars beek bottegin kongolo


El ahmadi

Vilhena gustafson


Kuyt anass elia

15-12-2015 20:49

Alex01093 +1

Botteghin is geblesseerd toch?!

15-12-2015 21:28

FRwillem +0

En kongolo geschorst

15-12-2015 21:50

Jamcarter +3

Over het algemeen had ik het over

16-12-2015 08:34

Hedgehog +0

Lol NEC staat achter tegen HHC Hardenberg, dat moet komende zondag niet al te moeilijk worden lijkt me...

15-12-2015 20:49

Ruben---7 +0

Niet des Feyenoords om te winnen

15-12-2015 20:55

duitser +4317

Wat een onzin zeg. Er liepen 3 spelers dwars door de verdediging heen.

15-12-2015 20:44

GioooFR +384

Drost werd neergehaald.

15-12-2015 20:38

Tomasson +47

ik dacht ook al huh? maar goed, blijft een feit dat de verdediging goed staat met Botthegin en Van Beek in het centrum en Karsdorp en Kongolo op de vleugels.....

15-12-2015 20:41

GioooFR +384

Klopt. Jan arie is echt niks. Maar kea schoot die bal ook wel kut weg.

15-12-2015 20:42

Tomasson +47

wat een slappe bal was dat zeg inderdaad maar ze liepen ook met de hele verdediging als een kip zonder kop naar voren.....dan nog was dit te verdedigen met een sliding.....

15-12-2015 20:43

skin +14003

Van Beek zou je eigenlijk wel ff een wedstrijdje rust moeten gunnen. Kan momenteel alleen niet.

15-12-2015 20:51
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties