Wanprestatie Feyenoord, derde nederlaag op rij

Wanprestatie Feyenoord, derde nederlaag op rij

Op bezoek bij AZ heeft Feyenoord zondag de derde nederlaag op rij geleden. In Alkmaar gaf de ploeg van trainer Giovanni van Bronckhorst in verschillende fases van de wedstrijd niet thuis, met een 4-2 nederlaag als resultaat. De thuisploeg bleek vooral in de omschakeling dodelijk effectief. De goals van Feyenoord kwamen op naam van Michiel Kramer en Tonny Vilhena.

Voor de neutrale voetballiefhebber was het negentig minuten lang genieten in het AFAS Stadion, voor het legioen was dat absoluut niet het geval. Onder het toeziend oog van een vol uitvak gaven de mannen van trainer Giovanni van Bronckhorst de wedstrijd volledig uit handen, met name door de verdedigende organisatie niet op orde te hebben. Na twintig minuten kantelde het duel volledig en zo kon het gebeuren dat de vroeg verkregen voorsprong binnen twee minuten door AZ werd omgebogen in een achterstand. Markus Henriksen maakte gelijk, waarna een fout in de opbouw van Terence Kongolo ijskoud werd afgestraft door Vincent Janssen, die op aangeven van Alireze Jahanbakhsh de 2-1 binnen tikte.

Zij maakten het doelpunt van Michiel Kramer ongedaan, die Feyenoord in de twaalfde minuut op voorsprong had gezet. De spits was attent nadat doelman Sergio Rochet een schot van Karim El Ahmadi niet vast wist te houden en zorgde met enige hulp van verdediger Ridgeciano Haps voor de 0-1. Diezelfde Kramer was na ruim een half uur dicht bij de gelijkmaker, maar zag de bal na een scrimmage weggewerkt worden. Op dat moment had Feyenoord al op een ruimere achterstand kunnen staan, maar Kenneth Vermeer hield Janssen vakkundig van scoren af. Op slag van rust was de doelman ook de doorgebroken Dabney dos Santos de baas, waardoor Feyenoord in leven bleef.

Het bleek uitstel van executie, want tien minuten na rust stond er een 4-1 stand op het scorebord. Beide goals kwamen op naam van Janssen, die bij de derde goal Van Beek uitspeelde en met links de lange hoek vond. Twee minuten later had hij de bal voor het intikken uit een aanval die doorliep nadat Joris van Overeem met een schot de paal had geraakt.

Dat de score daarna niet verder opliep in Alkmaars voordeel had Feyenoord vooral aan Vermeer te danken, die met enkele goede reddingen groter Rotterdams leed voorkwam. Met een fantastisch afstandsschot van ruim 25 meter, dat via de onderkant van de lat in het doel verdween, kende Tonny Vilhena een kleine twintig minuten voor tijd nog een persoonlijk succesje. Maar zijn 4-2 was toch vooral een doekje voor het bloeden, want dicht bij de aansluitingstreffer kwam Feyenoord niet meer.

Wanprestatie Feyenoord, derde nederlaag op rij

Opstelling Feyenoord
Vermeer; Karsdorp, Van Beek (61. Van der Heijden), Kongolo, Nelom, El Ahmadi, Vilhena, Gustafson (55. Toornstra), Kuijt, Kramer, Elia.

Lees meer over
Kenneth Vermeer Sven van Beek Jens Toornstra Rick Karsdorp Michiel Kramer
Plaats reactie
666

opa57 +7

Pleur op met je "Tapia"!! De volgende middelmaat op het middenveld!! Een spits en een linker verdediger heb je nodig. .

25-01-2016 03:58

sander71 +2919

Hoe kan het toch zo zijn dat Feyenoord de beste jeugdopleiding heeft van Nederland en er telkens jeugdspelers doorbreken die het toch dan niet kunnen brengen.
Ze worden erbij gehaald en er word van de toren geroepen dat het echte talenten zijn, en toch vallen ze dan weer zwaar tegen en gaan door de ondergrens heen.
Terwijl bij ajax spelers doorbreken die het niveau wel aankunnen..
Er zal bij de jeugd dan toch harder getraind moeten worden want de stap is veel te groot.
Andere clubs zijn ons de laatste jaren voorbij gelopen.
De scouting van feyenoord en de kijk naar nieuwe spelers is moment ook niet goed, heel veel spelers die feyenoord heeft gehaald, zijn gewoon niet goed genoeg of passen gewoon weg niet bij deze club.

24-01-2016 22:13

Luck1989 +981

Omdat jeugd voetbal heel anders is dan senioren voetbal. In de jeugd steken ze er met hun techniek vaak boven uit maar komen deze talenten in het eerste dan worden er andere dingen gevraagd zoals kracht en inzet.

25-01-2016 04:28

martien snellen +590

zelfs voor beker ben ik bang

24-01-2016 21:22

sander71 +2919

Je zit gewoon telkens op het puntje van je stoel als supporter.

24-01-2016 22:14

oud_hagenees +3

Ontluisterend zoals de verdediging stond. En er werd ook niet in de rust ingegrepen. Was dit nou de bedoeling, snappen ze het niet of doen ze maar wat? Heel erg dit.

24-01-2016 21:18

DJAZ +2

Van Beek was waardeloos, karsdorp slecht, kuiyt was ook gewoon slecht. Veel kleine foutjes. Foute passes. Alleen Vermeer krijgt een dikke voldoende. Strijden voor plek 3 en de beker dan maar. Gênante vertoning.

24-01-2016 21:16

martien snellen +590

met deze instelling red ons niemand.om te huilen hoe kinderachtig,amateuristies,we ons gedragen hebben.vooraf zeggen 100 procent inzet met ons allen,maar zich er niet aan houden.

24-01-2016 21:12

joezoe +0

Tapia wordt onze redder

24-01-2016 21:05

drikus56 +397

Als je zo verdedigt dan helpt zelfs messi niet.

24-01-2016 20:58

berg +26

Gert Jan Verbeek moet terug!!!

24-01-2016 20:14

FRkuyt12 +0

Het was verschrikkelijk vandaag. Rick Karsdorp en Michael Kramer waren niet best. Maar de kritiek op Dirk Kuyt vind ik onterecht. Hij geeft als 1 van de weinige wel de hele wedstrijd 100%. Dat is denk Ik vooral het probleem ze denken dat ze niet de hele wedstrijd 100% hoeven te geven.

24-01-2016 19:40

FR-Saudi +2

Deze club komt op alle vlakken structueel tekort.

Een stadion komt er maar niet door prutswerk en een tegenwerkende gemeente waardoor je achter blijft op de concurrentie.

Qua aankopen zijn ze blijkbaar weer helemaal afgestapt van het "eigen jeugd beleid" en worden er weer miljoenen weggegooit aan middelmaat net zoals na de winst uefa cup, ze leren het blijkbaar niet.

De staf ook, wisselt niet, te laat of verkeerd terwijl IEDEREEN ziet dat spelers prutsen. Daarnaast hebben toppers als Immers, Kazim, Kramer etc veel te lang de kans gehad en Achabar mag lekker wegkwijnen wat er ook gebeurd en hoe hard er ook gefaald wordt.

Op supportersgebied ook gepruts. Spelers als Immers worden als helden uitgezwaaid terwijl ze drie jaar lang hebben mogen prutsen alleen omdat het een tokkie is waar veel figuren zich blijkbaar mee kunnen identificeren. "Hij werkt zo hard", pleur op joh, zo'n technisch beperkte prutser die een penalty de arena uitschiet hoor je de Kuip uit te jagen. Maar oh wee als hij Tonnie zou heten of Bilal met Immers zijn skills, dan worden ze met fakkels de Kuip uit gejaagd en is het krediet binnen 2 wedstrijden op.

Neem nog een snuif directie, staf en sommige supporters!

24-01-2016 17:44

FR-Saudi +2

Was nog Kuyt, de 35-jarige verlosser die na zijn zakken gevuld te hebben nog onthaald wordt als verlosser!

24-01-2016 17:45

NmeLineZ +10521

Helemaal mee eens. Amateurisme

24-01-2016 17:57

inzaghi99 +0

ja dit is toch wel een reactie waar ik het wel mee eens ben

25-01-2016 14:52

opa57 +7

Lekker bezig. Tweede helft van het seizoen is 2 weken bezig en voor de zoveelste keer is het seizoen definitief voorbij. Weer blijkt dat de selectie te smal en onevenwichtig is en dat de middelmaat overheerst. En dat verwijt ik, nog steeds, Van Geel. Ben blij dat ik ver weg in de zon zit. Blijft me het hoongelach van die neuzen in mijn omgeving gelukkig bespaard!!

24-01-2016 17:15

benehakker +0

het is klaar nu ook met n beetje geld heb je nog steeds niks verder ga ik er niks meer over zeggen ik ben er helemaal klaar mee

24-01-2016 16:49

inzaghi99 +0

Kuyt moet inderdaad lekker terug naar Quick Boys, ver weg van al die verwaande kindertjes die denken dat ze heel wat zijn. Ondertussen kunnen ze nog geen 3x naar elkaar overspelen of in een duel kleunen. Jammer maar helaas. En Gio kan wat mij betreft ook wel zijn biezen pakken die bakt er het hele seizoen al niks van. Begin van het seizoen won hij nog (en hoe?) maar nu betaald die onkunde zich ook wel uit.

24-01-2016 16:39

scts +3

Nee want Kuyt speelt zo lekker wou je zeggen?

24-01-2016 16:41

icecube +1

Zijn eerste seizoen hij heeft gewoon nog krediet hoor. Azijn zeiker

24-01-2016 19:17

inzaghi99 +0

Inderdaad Kuyt heeft bij mij altijd krediet hoor scts

25-01-2016 14:50

Arge +1

Hopelijk houd Kuyt het voor gezien volgend seizoen.Deze speler verdiend dit niet.Want echt deze club wordt de komende jaren echt geen kampioen.

24-01-2016 16:36

domo +1795

Omdat kuyt oom als een krant speelt

24-01-2016 16:51

Arge +1

Domo.Ja hoe komt dat denk jij.Omdat de jongere spelers helemaal niks brengen.En zo zit onze helemaal samenleving in elkaar.Ze hebben het altijd over die zogenaamde ouderen,maar presteren zelf niets.En dat zie binnen Feyenoord ook.Jongeren grote bek maar brengen 0,0.

24-01-2016 17:44

PindakaasFR +133

Nee Kuyt gaat lekker op de vleugel de laatste wedstrijden

24-01-2016 18:26

poetsen +93

Kuyt moet lekker als pastoor gaan werken

24-01-2016 19:22

Arge +1

Kerkdorp moet Karsdorp zijn

24-01-2016 16:32

Arge +1

En maar blijven lullen over die goede eigen jeugd.Ik roep al jaren steld niks voor zijn gewoon simpele amateurs spelers.En daar lopen gemiddeld betere spelers rond.Kerkdorp kan er echt geen hout van rend alleen maar naar voren.Verdedigend helemaal niks.v Beek die kan gaan zwemmen,doet hij op het veld ook al.Waardeloze speler.Kogolo en Nelom doen maar wat,behalve wat ze moeten doen.Elia inpakken en wegwezen.DIK verdiend verloren.En er volgen er nog veel meer.Beker wordt ook niets.Want hier in limburg zijn ze er klaar voor.

24-01-2016 16:32

edward09 +5

Elke keer weer hetzelfde gelul....

24-01-2016 16:30

cup1970 +3

Dirk loopt z,n tandvlees, wees verstandig Dirk, nog 4 maanden, dan nog een jaartje katwijk en lekker ga genieten!!!!!!!!!!!!

24-01-2016 16:29

Theedoek +17706

Daar gaan we dan: Wat een totale vernedering zeg, de t*ring. Alle pijnpunten in Feyenoords handelen zijn blootgelegd. Dirk Kuijt kan er werkelijk geen drol van. Als het team loopt, schiet hij een paar intikkertjes erin, maar als het niet loopt zie je de grote Dirk Kuijt nergens. Een veel scorende spits in de jeugd laat je zo maar lopen zonder kans. Wij hebben moeite met spitsen vinden, maar als je er zo eentje in de jeugd hebt lopen. Die in zijn eerste jaar eredivisie al zoveel doelpunten, dan ben je blind als jeugdtrainers.

Daarbij is vandaag duidelijk gebleken, dat Karsdorp niet kan verdedigen. Hij maakt altijd veel goed met z'n snelheid, maar verdedigen kan die niet. Van Beek is de weg kwijt, het hele seizoen al. En kramer die heb ik helemaal al niet gezien. Zie je hem in de 93e minuut opeens een bal vasthouden met Vlaar in z'n rug. Dan kan het wel? Maar als het nodig is, springt alles van z'n voeten af.

DE man van de wedstrijd: Vilhena. De man die ons gaat verlaten. Hij is de enige die ook maar een beetje lekker speelde. Goeie passes, goeie acties en strijd. Als enige. Naast Vilhena hebben we natuurlijk altijd nog onze reddende engel op doel staan. Met Mulder was dit lekker 8-1 geworden. Het leek echt werkelijk nergens op.

Maarja, aankomende donderdag komt Heerenveen naar ons toe. Dan zitten we er weer met z'n allen en mag ik hopen dat ze laten zien waarom wij altijd met z'n allen komen. Ik mis strijd, ik mis passie en ik mis de wil om te voetballen in het shirt van Feyenoord. Dat zie je alleen bij Vilhena, en die gaat juist weg. Omgekeerde wereld.

24-01-2016 16:27

devliegendehollander +1652

Kuyt is te oud en moet zeker niet bijteken. Voor de rest was dit de eerste wedstrijd na vorige week om de kat zijn kut. Zo komen er nog 15. In de competitie valt niets meer te winnen . Of je nu derde of zevende wordt. Alles op de beker zetten en zo directe plaatsing Europa league. Geld op zak houden voor seizoen 16/17 en geen aankopen voor een habbekrats ala Kramer van 1,5 miljoen. Koop kwaliteit en geen kwantiteit. Dan maar wat minder aankopen en aanvullen met jeugdspelers.

Het weekend van 6 en 7 augustus begint de volgende competitie...

24-01-2016 16:36

Arge +1

Ik hoop dat Feyenoord geen Europees gaat spelen volgend jaar.Is een blamage voor het Nederlandse voetbal.En daar komt nog bij ze verdienen het niet.Maar jongens donderdag weer gewoon naar het stadion,en net doen of er de laatste drie weken niks is gebeurd. En met ze alle weer zitten brullen.

24-01-2016 16:53

Arge +1

Theedoek.je bent echt een lul van de bovenste plank.Ook zeker zo dom figuur die altijd roept van eigen jeugd inbrengen.Nou die kunnen er echt geen hout van.Hoef alleen maar naar de achterhoede te kijken,die hebben het nog moeilijk in de 4de klasse amateurs.En dat gelul van Karsdorp is geen back maar middenvelder slaat ook negens op.Ik kan honderden voetballers noemen die van het middenveld naar de back positie zijn gegaan en die het wel kunnen.Alleen die simpele Karsdorp die kan dat niet,rend alleen maar naar voren.

24-01-2016 16:48

Theedoek +17706

Ik zeg nergens dat je alleen maar jeugd moet inbrengen. Nooit gezegd ook. Maar als je zo'n spits in de jeugd hebt, kun je die toch vastleggen, uitlenen en ervaring op laten doen. Ik heb nooit gezegd dat die vanaf de A1 gelijk in de basis bij Feyenoord moest. Zo'n jongen moet je ervaring op laten doen en rustig brengen, zeker een spits. Dus om mij gelijk een lul van de bovenste plank te noemen vind ik ook wat ver gaan.

24-01-2016 17:54

Djim +8207

Ik ben nog steeds blij dat Vlaar enkele maanden geleden niet het groepsproces is komen verstoren.
En het is ook heel goed te begrijpen dat als je topspitsen hebt zoals Te Vrede, Kazim en Kramer, je de topscorer en jeugd internationaal van de A1 liever ziet vertrekken.

24-01-2016 16:26

Taiga +48

Vorige week verloren van PSV , oké maar vandaag zo verliezen van AZ Jezus man het was niet om aan te zien , van beek is waarschijnlijk al met zijn hoofd bij Monaco maar karsdorp wat was die slecht

24-01-2016 16:24

Mike_FR +0

Ik hoop maar dat de spelers beseffen dat de beker de enige kans is op Europees voetbal dit jaar. We zullen alle zeilen bij moeten zetten om de 3e plek vast te houden...

24-01-2016 16:24

devliegendehollander +1652

Derde plek is ook zwaar kut. Dan alsnog twee voorrondes voor Europa League. Feyenoord is niet geplaatst dus die tweede voorronde tegen afvaller championsleague is dus over en uit.

Alles op de beker en dat zal niet makkelijk worden...

24-01-2016 16:39

The_Boss +87

Ongelooflijk! Als je dit zo ziet zijn de enige Feyenoordwaardige spelers Vermeer en Kongolo. De rest allemaal zwaar onder de maat! Al weken lang trouwens!

Gio heeft geluk dat september t/m december het kwartje vaak de goede kant uitviel, maar nu merk je wat er gebeurd als het dat niet doet. Geef meer jeugdspelers de kans, houdt niet vast aan je vaste 11 zoals Rutten dat deed.

Zou graag Verdonk zien als linksback, Nieuwkoop op de plaats van El Ahmadi, Karsdorp op Vilhena zijn plek en een fatsoenlijke rechtsback aanschaffen.

Vermeer-van Anholt-van Beek-Kongolo-Verdonk-Nieuwkoop-Karsdorp-Gustafson-Elia-Achahbar-Bilal

Kuyt neemt geen initiatief of zweept zijn medespelers op. Aanvoerder niet waardig op die manier. Laat zijn man ook vaak lopen en jaagt net als Kramer totaal niet door! Elia had ik ook veel meer van verwacht, maar aangezien we geen Boetius om Manu meer hebben moet hij wel spelen.

Ga je schamen jongens!

24-01-2016 16:23

Mike_FR +0

Op de beker na hebben we niets meer te winnen dit seizoen. Ga dan naar experimenteren en jeugdspelers een kans geven inderdaad.

24-01-2016 16:25

cup1970 +3

Het is heel simpel, nelom is niks, van beek uitvorm, Vhilena speelt voor zijn eigen nieuwe contract maar niet voor Feyenoord, je voorhoede is drama, je trainer heb geen ervaring.Dus ga maar voor de beker, maar heb roda gezien gister, nou je kan aan de bak, maar zoals vandaag niet, maar beker wedstrijden, is een wedstrijd op zich, en van Geel haal een rechstbuiten die een voor zet geeft, en een man uitspeelt, doe ook maar een linksbuiten, wat is die elia matig.

24-01-2016 16:20

B-Feyenoord +0

Rand debielen bah

24-01-2016 16:16

jahroon +0

Sinds Botteghin geblesseerd is en Kongolo niet meer linksback speelt is de verdediging weer zorgenkindje....

24-01-2016 16:13

dmnq1992 +3213

Had niet anders verwacht eerlijk gezegt. Eerste deel van seizoen wonnen we alles op strijd en niks op goed voetbal. Als je dan een mindere wedstrijd heb moet je ook voetballend een oplossing kunne zoeken. Zou me niks verbazen als we 5de worden.

24-01-2016 16:11

Goofy1973 +3079

Zou me wel verbazen als we 5e worden...klapt helemaal in elkaar...8 punten voor op plek 8...zou me echt zorgen gaan maken met dit bij elkaar gekochte zooitje

24-01-2016 19:47

dmnq1992 +3213

Inderdaad. Mooiboytjes met hun tattoos en gladde koppies. Kijk liever nr de oude john de wolf van vroeger.

25-01-2016 00:10

devliegendehollander +1652

kanker tering kanker tering kanker tering kanker tering

kanker tering kanker tering kanker tering kanker tering

kanker tering kanker tering kanker tering kanker tering

kanker tering kanker tering kanker tering kanker tering

En zo is het !!!!

24-01-2016 16:09

FR-Brabant +11056

Verbazingwekkend hoe dit team tijdens het seizoen uit elkaar is gevallen...

In het begin liep het allemaal crescendo met Gio aan het roer. Alles was nieuw, en waaide een frisse wind en hij had het geluk aan zijn kont, net als Kramer en Kuyt.

Op het trainingskamp zag je duidelijk dat er dingen mis zitten in de ploeg, en de invloed van Kazim is ook te merken vandaag. Ook van Beek schopt tegen spullen bij een wissel, en dat komt omdat hij zich vrij voelt om dat te doen, want mindere spelers hebben ook die ruimte gekregen. Als op zoiets een straf zou staan van 4 dagen alleen trainen zou een speler zoiets denk ik niet snel doen - behalve als je toch Kazim heet.

Ook verbazingwekkend om te zien is dat niet juist Kuyt maar Tonny Vilhena DE aanjager is van deze ploeg. Triest om te zien dat hij de enige echte goal maakt voor ons vandaag, positief en leuk is het wel voor hem, ook terecht en ik denk dat we blij mogen zijn dat er uberhaupt nog een middenvelder weet te scoren bij ons.....

Als rechtsbuiten van AZ had je vandaag een heerlijke dag. Miquel Nelom is de tegenstander en dat is natuurlijk heerlijk, want Nelom is vaak in geen velden of wegen te zien, 1 trucje of een 1-2tje en je bent los en hebt 40m ruimte om te rennen met de bal en een voorzet te geven. Hiermee is ook direct duidelijk waar het pijnpunt in zat, want ALLE gevaar vandaag kwam van de rechterkant van AZ omdat Nelom helemaal weggetikt werd of zelf voorin stond of aanviel en hierdoor gepakt werd.

Mede door de ontzettend slechte wanprestatie van Nelom werden Kongolo en Van Beek vaak voor het blok gezet.

Karsdorp en Van Beek lopen sowieso allebei de laatste wedstrijden echt te schutteren en hebben geen communicatie, was ook vandaag weer te zien. Van Beek dekt door op de linksbuiten maar Karsdorp neemt 2 sec over en denkt hoooo rennen en bal afpakken van die rechtsbuiten, waardoor er in het centrum iemand vrij komt.

Het hele team kraakte vandaag, op Vermeer en Vilhena na. Je ziet dat dit geen team meer is, het valt helemaal uit elkaar als los zand, het vecht niet voor elkaar, en gunt elkaar vooral niks. Kuyt, Vilhena, Elia, allemaal zien ze vrije medespelers maar toch spelen ze niet af!

Toch ga ik kort nog even rapportcijfers geven;

Vermeer - bikkel, doorzetter en terecht dat hij pissig is.
Karsdorp - hevig uit vorm, komt wel weer terug maar zou gewoon misschien aan de kant moeten voor een paar wedstrijden
Van Beek - ook in een dip, maar ik twijfel serieus of hij zoveel beter is dan De Vrij. Domme gele kaart ook weer...
Kongolo - speelde ook niet lekker maar geeft ook niet op en blijft bikkelen :)
Nelom - toont vooral zelf elke keer zijn zwaktes omdat hij foute keuzes maakt en als een kip zonder kop rent, geen wisselwerking met Elia, en je ziet ook waarom Kongolo 3x beter is dan hem op linksback.
Vilhena - genoeg over gezegd, zou het salaris van Kazim erbij moeten krijgen (ja erbij) als hij zo blijft spelen, jammer dat hij nog niet wil bijtekenen. Hij is op dit moment DE man die niet verzaakt en blijft doorknallen, zwaar respect voor hem op dit moment, dat was vorig jaar totaal anders
El Ahmadi - doet zijn ding maar is niet heel speciaal meer....
Gustafson - loopt altijd heel lekker simpel te ballen maar kan nog niet het verschil maken.
Elia - kip zonder kop, je kan hem nooit wegsturen, gaat vooral voor zichzelf ipv ballen afgeven als het nodig is maar het leidt tot helemaal niets. Deze jongen mag heel, heel erg blij zijn dat Feyenoord hem een kans heeft gegeven!!
Kuyt - verzaakte ook vandaag, Kramer drijft de keeper helemaal de hoek in, en speelt af aan de linksback en Kuyt stond te twijfelen om door te dekken... Kuyt draaft op het veld maar ik zie echt de meerwaarde van hem niet in, hij laat het team niet beter spelen en brengt veel te weinig. Zou nu de motivator moeten zijn en de boel op sleeptouw nemen, maar op basis waarvan? In Oranje en in Turkije waren er altijd meer goede spelers, nu zou hij 1 van de betere zijn?!
Kramer - te weinig gedaan vandaag, maar voetbalde wel meer mee dan vorige wedstrijden. Doet zijn best maar nog te weinig, en jankt ook veel te snel als hij gaat liggen. Hij moet ook is leren bikkelen!

Toornstra liep als invaller op het veld rond maar ook die lijkt het helemaal kwijt te zijn. VD Heijden speelde redelijk maar we kennen zijn zwaktepunten.

Wil ik afsluiten met het volgende: RON VLAAR. Nee hoor, hij zou het groepsproces verstoren en die hadden we toch niet nodig, we zaten ruim in de verdedigers. Kongolo is prima, maar VD Heijden is een drama, Bottegin is geblesseerd en Van Beek is uit vorm - en dreigt verkocht te worden komende week aan Monaco. Succes bij AZ Ron, het is je van harte gegund en je bewijst week in week uit het ongelijk van Martin van Geel - Gio!

24-01-2016 16:08

MeneerLarsson +10996

Om redelijk te klinken:

- Gio maakt zoals verwacht precies dezelfde fouten als Cocu in zijn eerste jaar. Wissels verkeerd toepassen, constant spelers shuffelen in de basis opstelling, vasthouden aan spelers (om ze daarna later opeens te wisselen) etc. Dit kon je verwachten van een beginnende trainer. Alas. Ik geef Gio volgend jaar een kans, maar aan het eind van dit seizoen is het tijd om alles goed door te nemen.
- Van Beek wordt nu helemaal verrot gescholden, maar kom; die jongen is hopeloos uit vorm. Het is gewoon jammer. Maar die jongen komt terug, hij heeft gewoon een paar degelijke potjes nodig.
- Ik reken Sven ook niet alles aan. In hoeveel varianten heeft Feyenoord dit seizoen gespeeld qua verdediging?
Van Beek op rechts, Kongolo in het centrum, dan weer op links, van der Heijden erin, dan er weer uit... pfff.
- Middenveld is veel te ongebalanceerd. Vejinovic lukt het maar niet, El Ahmadi maakt verkeerde keuzes, Gustafson niet te zien... Alleen Vilhena speelt degelijk en die wil weg. Great.
- En de aanval; Kuyt speelt niet lekker, Kramer schiet tekort ondanks tien treffers en Elia is ook niet best.

Ik denk mijn beste kameraden, dat we de twintig jaar voorbij gaan zonder kampioenschap. Het is niet anders.

24-01-2016 16:07

Rem0 +2

Tegen ajax maar 532.
Elia en Kuyt in de voorhoede. El Ahmadi en Vilhena cvm.

24-01-2016 16:02

Frpride +506

Zullen we die gewoon schriftelijk afdoen? Totaal geen zin in..

24-01-2016 16:03

Rem0 +2

Ik ook niet nee. Zeker niet als ze spelen zoals vandaag

24-01-2016 16:04

FR-Brabant +11056

Ik vind Kuyt echt niet goed spelen, maar ik ben wel is benieuwd wat er gebeurt als Bilal op zijn plek staat, met Kramer of Kuyt in de spits...

24-01-2016 16:17

Mike_FR +0

Joh, maakt niet uit wie het veld in sturen. Onze spelers zijn of niet goed genoeg of zitten in een enorme dip.

24-01-2016 16:23

luppien +0

Begin steeds meer in dat Marco is onze Iniesta verhaal te geloven. Toen hij erin stond was er veel kritiek maar wonnen we wel. Nu wordt Vilhena de hemel ingeprezen maar sinds hij in de basis staat winnen we niet meer.

24-01-2016 16:02

dexter +0

Helaas niets anders verwacht
Was wel duidelijk dat ze het na de winter stop weg zouden geven

24-01-2016 16:01

PindakaasFR +133

Je moet niet alleen van Geel de schuld geven. Gio bakt er ook geen kut van.

24-01-2016 16:01

NmeLineZ +10521

Door de ondergrens.

24-01-2016 15:58

Janesbijlmer +0

Zeker kampioen dit jaar

24-01-2016 15:57

rinusderots +1580

vGeel maakt er een puinhoop van ! het middenveld is te aanvallend ingesteld ,die zijn alle in verdedigend opzicht slecht , een speler als Nigel de Jong of Clasie is welkom

24-01-2016 15:56

VictorBelli +0

vGeel kun je alleen de selectiesamenstelling toerekenen, niet of ze te aanvallend spelen.

24-01-2016 15:58

NoahsFR +0

Wtf doet van Geel hier nou weer aan?!

Bij Kramer en vd Heijden heb ik mn bedenkingen. Verdr zijn Elia, Kuyt, Gustafson en Botteghin prima aankopen.

24-01-2016 15:59

devliegendehollander +1652

Gustafson ook niks. Eerst die onnodige rode kaart tegen heracles, dus drie cruciale wedstrijden er niet bij. Tegen PSV en AZ vervolgens door het ijs gezakt. kanker tering

24-01-2016 16:07

whasjoewahn +16562

Wat kan van Geel hier nou aan doen?
Gepruts van Gio bedoel je??

24-01-2016 15:59

luc86 +3610

En wie heeft Gio aangesteld?

24-01-2016 16:00

VictorBelli +0

Als Feyenoord een prijs wint is dat toch niet dankzij vGeel? Dan wordt Gio de hemel in geprezen, niet hij.

24-01-2016 16:06

luc86 +3610

Indirect wel natuurlijk als het zijn aankopen zijn die ons aan de titel helpen. Net zoals hij indirect te maken heeft met een slecht lopend Feyenoord.

Hoe beoordeel jij of een TD goed presteert dan?

24-01-2016 16:10

Feyenoorder14 +851

Het verschil tussen Kramer en Janssen was echt enorm en dan te bedenken dat Janssen een middelmatige spits is. Kramer kan echt niet meer.

24-01-2016 15:56

NoahsFR +0

Kramer kan aardig koppen en afronden.

Janssen kan voetballen.

24-01-2016 15:59

Nico01 +2

Kramer moetmeer gif in ze'n flikker krijgen dan spelen we ook met 11 man.

24-01-2016 15:55

realmarciano +772

psv komt achter, alles wijst erop dat ze alsnog gaan terug komen.. gevoel die ik lang niet heb gehad

24-01-2016 15:52

Dim-Sum +1

2x Moreno en ze staan weer voor.

24-01-2016 15:53

realmarciano +772

hahaha alsof het niks is. wij hadden lopen breien en lange ballen op kramer was zo de eerste helft voorbij, mis met geluk nog een goal

24-01-2016 15:55

JBH +1677

Maar wel goed dat van Geel zijn belofte betreft Vlaar niet na kwam want die zou de verdediging compleet verstoren!

24-01-2016 15:51

Feyenoordvdv +0

Janssen is 5 jaar verder in zijn ontwikkeling en kwam gewoon te kort aan het einde van de jeugd. Hij is niet voor niks 2 jaar bij Almere geweest, je kon nooit zeggen dat het een fout van Feyenoord was om hem weg te sturen

24-01-2016 15:47

WillemvanHanegem21 +1

nee tuurlijk niet.. is ook een matige spits !!!

24-01-2016 15:54

Krukkie +0

Die cadeautjes van de Feyenoord verdediging pakt iedereen uit, de 3-1 was overigens wel knap gedaan

24-01-2016 16:02

Spank74 +0

Van Geel heel snel oprotten! Zolang die man blijft zitten wordt het nooit meer iets met onze club...... We moeten af van alle middelmaat en durf nou eens te investeren in toppers! Gio zet Kuyt in de spits en EIS Ziyech, Vlaar en een goede rechtsbuiten.

24-01-2016 15:47

Feyenoordvdv +0

Ja zullen we zoveel geld uitgeven en gewoon weer naar de financiële afgrond gaan. 10 miljoen voor Ziyech en een jaarsalaris van ruim 1 miljoen, heeft Feyenoord wel gewoon even

24-01-2016 15:49

IkBenFanVanLex +0

Liever 10 miljoen uitgeven aan middelmaat inderdaad. Kramer, Toornstra, Bilal, Vejinovic

24-01-2016 15:54

Spank74 +0

Nee 4 x 3 miljoen uitgeven aan middelmaat en topsalarissen, wat is slechter??? Kansloos met mvg. Maar neem het maar voor hem op! En Ziyech kost echt geen 10 miljoen....

24-01-2016 15:55

Feyenoordvdv +0

Want zyich geeft 100% garantie? Vejinovic was vorig jaar een van de beste middenvelder van Nederland. Kramer was ik ook geen voorstander van maar scoorde wel veel bij ADO, toornstra aanvoerder van Utrecht en echt een goede middenvelder toen die kwam en Bilal was een groot talent toen die kwam. Maarja jullie wisten natuurlijk al dat al deze spelers gingen mislukken... Ik zou ook gewoon al mijn geld aan 1 speler geven want een smalle selectie is super fijn...

24-01-2016 16:01

luc86 +3610

Nee gewoon evenveel uitgeven maar aan betere spelers. Dus minder aankopen maar wel betere. Van Geel gaat voor kwantiteit niet voor kwaliteit. En het blijkt al jaren dat eigen jeugd vaak beter is dan wat van Geel koopt dus kan je hem net zo goed lozen.

24-01-2016 15:56

NoahsFR +0

Ohja Ziyech eisen. Die man die niet wilde.

24-01-2016 16:00

Wietse +24084

Elke keer weer krijgen die klote aankopen van, van Geel de voorkeur boven eigen talent. Waar Bijlow geen kans krijgt, wordt een derde rang keeper uit Zweden gehaald, waar wij NIKS van weten! Waar Kramer nooit gepasseerd wordt, waar Achahbar nooit de kans krijgt! Daar waar Schuurman 0 minuten op de nummer 10 positie heeft gespeeld, daar waar die prutser van een Toornstra weer de kans krijgt!!

Wel terecht dat van Beek er een keer uit geflikkerd is.

O ja, en we zijn volledig weggespeeld door AZ. Hierbij was er een zeer belangrijk aandeel voor Janssen. Janssen, diegene die volgens onze staf niet goed genoeg voor Feyenoord was!

24-01-2016 15:47

mooskoerenhout +0

Karsdorp, van Beek Nelom allemaal eigen jeugd. Allemaal zwaar klote.

24-01-2016 15:51

Wietse +24084

Karsdorp heeft liesklachten. Nelom is geen 4-3-3 speler, maar een 5-3-2 speler, want hij kan niet verdedigen. Aanvallend is hij wel nuttig. Van Beek was dramatisch inderdaad! Bij drie van de vier tegendoelpunten speelde hij een belangrijke rol!

24-01-2016 15:52

luc86 +3610

Inderdaad kijk alleen al naar de verhouding eigen jeugd die voor winst is verkocht en die van aankopen. Zegt genoeg over van Geels prestaties.

Helaas dat er nu een paar mensen hun gram komen halen omdat van Beek niet in vorm is maar dat doet er niet aan af dat we al het hele seizoen vooral tegen slechte reeksen van gehaalde spelers kijken: van der Heijden, Kazim, Toornstra, Bilal en Kramer hebben allemaal volop de kans gekregen en slechte reeksen neergezet.

24-01-2016 15:54

Wietse +24084

Wij gokken op middelmaat. Dan zit er toevallig een enkele keer een goede speler tussen.

Wij moeten alleen spelers die een directe toevoeging zijn halen. Een Ziyech bijvoorbeeld. Tapia wordt ook weer zo'n gok. En waarom een 29-jaar-oud gepasseerd station uit Zweden en niet Bijlow de kans geven?

24-01-2016 15:56

luc86 +3610

Kwaliteit>kwantiteit. Maar als je Kazim contracteert snap je toch sowieso niet het verschil daartussen wat voetbal betreft?

24-01-2016 15:59

Wietse +24084

Precies. En dan hebben wij het niet gehad over Kramer, Vejinovic, El Ahmadi, Toornstra, Immers.. Een voor één miskopen.

24-01-2016 16:05

NoahsFR +0

Janssen was niet heel bijzonder in de A. Nu jaren verder heeft hij zich ontwikkeld, je kunt niet in de toekomst kijken en voor zn ontwikkeling is jaren Almere gewoon heel goed geweest.

24-01-2016 16:02

Wietse +24084

Nee, die fout maakt Feyenoord gelukkig keer op keer. Als een talent in een dip zit is het een groot probleem. Als een Immers, Vejinovic, Kramer of weet ik veel wie er een mindere fase heeft maakt het niks uit.

Achahbar en Vilhena zijn straks weg. En je weet ook hoe veel en welke grote talenten Feyenoord al verlaten hebben.

24-01-2016 16:09

bowmanowns +5024

Missen een goede controleur, verdediging uit vorm. Backs moeten gewoon focussen op verdedigen eerst. Van Beek zwaar uit vorm.

24-01-2016 15:45

Wietse +24084

5-3-2 gaan spelen!

24-01-2016 15:47

michielFR +0

Hopen dat komende week Botteghin er weer bij is en dan maar 5-3-2 gaan spelen met Elis en Kramer voorin.

De verdediging is veel te onzeker en maakt teveel persoonlijke fouten. Gewoon met saai spel een 1-0 overwinning door het vuur slepen

24-01-2016 15:44

Tomkuyt010 +0

Feyenoord verdedigt vooruit, zoals Barca dat ook doet. De tegenstander die de bal heeft, wordt opgejaagd. Dan MOET je er heel kort opzitten dat de pass naar de spits niet gegeven kan worden. Als je te laat bent, kan de pass makkelijk gegeven worden en staat de spits helemaal vrij.

Bij barca ziet het er prachtig uit, maar om op deze wijze met Feyenoord te spelen is natuurlijk erg naief

24-01-2016 15:44

Feyenoordvdv +0

En vejinovic was ook zo slecht he, want die kon niet verdedigen! Het middenveld stond vandaag inderdaad een stuk beter, werden gelukkig niet aan alle kanten overlopen

24-01-2016 15:43

luc86 +3610

Dat is anders wel een zeldzaamheid.

24-01-2016 15:45

Jhero +0

En dan ook nog te bedenken dat de beste man van t veld deze zomer gratis de deur uitloopt en weigert bij te tekenen...

24-01-2016 15:43

Dim-Sum +1

Met hem erbij winnen we toch niet. Als hij niet bijtekent gewoon op tribune zetten. Feyenoord is geen club om spelers gratis in de etalage te zetten. Hij speelt nu puur voor eigen gewin.

24-01-2016 15:48

mooskoerenhout +0

Sinds hij basis speelt geen wedstrijd gewonnen. Loopt veel te veel met de bal, trekt het middenvel helemaal uiteen door altijd op de verkeerde positie te lopen.

Op de tribune ermee, maar dat durft Gio niet.

24-01-2016 15:52
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties