'Feyenoord vond zeven ton voor Vilhena en Boëtius te veel'

'Feyenoord vond zeven ton voor Vilhena en Boëtius te veel'

Feyenoord heeft financieel amper kunnen profiteren van de zogeheten 'gouden generatie'. Jean-Paul Boëtius vertrok in de zomer door een gebrek aan vertrouwen naar FC Basel en Tonny Vilhena lijkt de club transfervrij te gaan verlaten. Vanochtend berichtte het Algemeen Dagblad zelfs dat Terence Kongolo niet staat te springen om zijn tot 2017 doorlopende contract te verlengen.

Wilfred Genee, presentator van Voetbal Inside, laat zich in een column in het Algemeen Dagblad uit over Vilhena. ''In april van het afgelopen jaar werd ik gebeld door een Nederlandse vertegenwoordiger van de Stellar Group. Toen nog het management van Vilhena. Deze zaakwaarnemer legde mij de situatie uit. Feyenoord wilde Vilhena (en ook Boëtius) belonen op het niveau van een speler als Nelom (rond de 550.000 euro).''

''Het management wilde ten minste rond de 700.000 euro, omdat ze meenden dat Vilhena en Boëtius op een hoger niveau zaten. Ook al speelden ze op dat moment heel weinig. Volgens de zaakwaarnemer had Fred Rutten zelfs gezegd dat Vilhena zich volledig moest richten op de linksbackpositie. Bovendien zou hij eerdere toezeggingen niet zijn nagekomen.'' Genee vindt echter wel dat Vilhena nu eerlijk moet zijn. ''Kennelijk is het ego van Vilhena inmiddels te veel gekwetst, maar zeg dat dan. Draai er niet omheen met allerlei drogredenen. Al was het alleen al voor die hondstrouwe aanhang.''

Plaats reactie
666

Highvleet +1

Rutten heeft deze twee spelers kapot gemaakt. punt.

27-01-2016 09:39

Zuiderleeuw +5

Twintig jaar en dan zeven ton willen verdienen terwijl je matig presteert, zijn wij hier niet een beetje de weg kwijtgeraakt?

27-01-2016 02:07

Santie1908 +0

Geef mij gvd 4000euro in de maand en ik ren me longen uit me lijf voor feyenoord, wat klagen ze nou over geld

27-01-2016 00:43

The_Boss +87

Fout van beide kanten. Die jeugd moet niet denken op die leeftijd al snel te kunnen cashen, ze worden opgeleid om straks naar een mooie club te gaan.

Feyenoord had meer zijn best moeten doen, maar vooral hadden deze gasten meer open moeten staan voor Feyenoord.

26-01-2016 18:54

DonnyBrasco +0

De arrogantie van deze spelers is absurd hoog.. Waarom?

ik heb wat research gedaan, ik ken iemand die contacten binnen ajax heeft(geen lul verhaal)

De talenten daar die in de a-selectie zitten, verdienen ook rond de 6 ton. Dit is pas sinds 3 jaar zo, het was hiervoor minder en waarom? Tegenwoordig hebben ze ruim 150 miljoen extra geld op de bank, dat is dan noh niet eens het hele vermogen van die club uit 020.

Nu verdien je daar als je veel en ook goed speelt bij een opwaardering ongeveer 8 ton misschien 9, een Bazoer zal wel rond de 9 gaan krijgen. Dit zijn ze ook pas gaan doen sinds dat ze veel geld hebben.

Hoe het precies bij Feyenoord zit weet ik niet, wel dat de talenten die hier doorbraken allemaal 5,5 ton krijgen en later bij de 2de opwaardering richting de 7-8 ton gaan. Nu gebeurd dit misschien soms iets te traag, zo Kongolo had je vorig seizoen al kunnen doen bijvoorbeeld. Maar dit is gewoon een hele reele structuur voor een club als Feyenoord, zoveel geld is er nog niet hoor. De reden dat Ajax wat meer geeft is die 150 miljoen.

Dat een Kazim 1 miljoen verdiend is logisch, dat is gewoon ze contract evenaren. Dat je hem hebt aangetrokken dit wetende is volkomen belachelijk natuurlijk. Inkomende transfers verdienen soms sowieso al sneller rond de 7-8 ton omdat die al een hoger salaris hebben gehad. Reken maar dat Kramer,Toornstra,Van Der Heijden,Vejinovic allemaal een aardig zak centje hebben verdiend vooral de laatste 3.

Vilhena en Boetius hebben 1 jaar leuk gespeeld, toen hebben ze ook een verbeterd contract gekregen volgens mij, erna hebben ze constant met hun vorm lopen kloten en ging het niet lekker. Toen ze op de bank kwamen vonden ze dus dat zij de stap mochten overslaan en gelijk in de hogere categorie qua verdienen kunnen gaan zitten. Er schijnt zelfs een zaakwaarnemer van de Stellar group gebeuren te zijn die zei dat voor die jongens het aanbod gewoon echt goed was maar ze wouden meer.

Nu kan je je afvragen waar is het stuk gelopen? Zij wouden minstens 7 ton misschien hoger zelfs, Van Geel zat op 5,5 dat is 1,5 verschil. Dan zal Van Geel echt nog wel naar 6 of 6,5 gegaan zijn hoor. Dat weten wij overigens niet, maar dat je 5,5 ton niet accepteerd van een club die alles in jou gestopt heeft en veel meer geld en tijd dan die 2 weten. Dat is gewoon belachelijk, daar zit geen clubliefde in hoor. Ze gooien het op geen waardering krijgen, maar zelf geven ze deze mooie club ook geen waardering..

Deze 2 heren vroegen voor de huidige salaris structuur op dat moment gewoon belachelijk veel geld. Die hebben gewoon zitten wachten op al die miljoenen die binnen kwamen zodat ze ff meer konden proberen te verdienen.

Al dat gezeik over middelmaat verdiend meer en andere clubs geven talenten wel waardering. Bij Ajax verdienen een Van der Hoorn en Duarte eerst, maar ook Serero bijvoorbeeld ook gewoon het dubbele van de talentjes hoor. Bij PSV wil je het al helemaal niet weten denk ik.

26-01-2016 16:56

feyenoordfan3 +7

Gozer, wat een dom verhaal zeg. Vilhena verdiend dus nog geen 5 ton en als ie zou bijtekenen zou die voor de derde keer bijtekenen. Je verhaal is waarschijnlijk rechtstreeks uit je duim gezogen.

26-01-2016 17:44

multatuli +226

Nou ik vrees dat er toch wel een hele hoop waarheden in staan. Zo werkt het nou eenmaal in de voetballerij. Dat is best triest, maar het is wel zo.

Het probleem is ook eerder dat Nelom veel te veel verdient, dan dat Vilhena en Boetius te weinig aangeboden kregen. We praten hier wel over een half miljoen euro he!! Doe even normaal..

Feyenoord is nog steeds geen club met een groot eigen vermogen. Voor 2 jongens op de bank is een half miljoen zeker niet slecht, met je hele carriere nog voor je.

26-01-2016 17:49

feyenoordfan3 +7

Alleen de eerste alinea slaat al helemaal nergens op en staan enkel onwaarheden in.

26-01-2016 17:59

DonnyBrasco +0

Waar doel je dan op? Dat stuk over Ajax is gewoon de waarheid.

De openingszin ook, er zijn verschillende mensen die er meer van weten die zeggen dat ondertussen allang niet meer om geld gaat maar om Vilhena zijn gekrenkte ego. Zelfs een oud zaakwaarnemer van beide zei dat het gewoon een goed voorstel was maar beide heren meer wouden.

Ik heb niks uit me duim gezogen hoor. Als je begrijpend kan lezen staan er bij bepaalde stukjes ook een soort vraagteken omdat ik het niet 100% weet hoe dat verder zit.

Vilhena heeft trouwens zijn contracten ook nog eens getekend in een andere structuur. Toen was er zelfs minder geld. Ik weet niet of je je nog kan herinneren hoe het in de eerste 2 seizoenen van Vilhena ging, toen waren we nog niet eens 100% schulden vrij.. Wat ik neerzet hier dat is een andere structuur wat nu kan omdat er meer geld is. Beide heren wouden een stap overslaan, terwijl ze wel degelijk beloond zouden worden.

wat multatuli zegt vind ik ook, het is eerder een probleem dat spelers van het kaliber Nelom in een zelfde soort salarisschaal zitten dan, Nelom is gewoon een matige speler, die zat al bij de club dus het is geen aankoop. Aankopen verdienen sowieso al wat meer dan normaal, dat is ook logisch en zo werkt de voetballerij gewoon.

Wat mensen hier vergeten is is dat Vilhena dalijk gewoon transfervrij is en 2 miljoen tekengeld kan vragen. Zelfs met 7 ton salaris doet hij daar 3 jaar over bij Feyenoord.

26-01-2016 18:23

Patience +1

Helemaal geen dom verhaal. Staan geen rare dingen in.

26-01-2016 20:41

Highvleet +1

jawel. Dat ze Kazim gewoon 1 miljoen salaris gaven. Dat is niet gewoon voor een speler die overal mislukt en niet kan voetballen.

27-01-2016 09:40

scritor +13590

ach ja, dat was toen boetius en vilhena hopeloos uit vorm waren en niet speelden, en nelom bij oranje zat. maar ohoh, beperkt collectief geheugen, wat is dat van geel weer aan te rekenen.

26-01-2016 16:11

Harryrotterdammert +8

Dit soort jongens willen gewoon zo snel mogelijk een heel groot bedrag op hun rekening hebben staan.

26-01-2016 15:19

FR-Man +-2

Kan aan mij liggen maar de arrogantie moet wel heel hoog zitten als je als 20-jarig droplulletje niet tevreden bent met 550000..
Wat denken die lui wel niet zeg.. Fucking meer als een half miljoen per jaar en dan gaan huilen

26-01-2016 15:10

Feyenoordd1 +0

Vind wel dat er een eerlijke verdeling moet zijn binnen de selectie, vilhena is toch wel meer waard dan nelom vooral met oog op de toekomst

26-01-2016 15:55

peble1234 +0

Met oog op de toekomst kun je zeggen dat Vilhena geen toekomst bij Feyenoord heeft, en dat doet ie zelf toch?

26-01-2016 17:22

peble1234 +0

Daar komt nog eens bij dat ze zelf weinig te vertellen hebben bij hun zaakwaarnemers, omdat juist die zaakwaarnemers op grote zakken met geld uit zijn.

26-01-2016 17:24

Feyenoordd1 +0

Ik bedoel met oog op de toekomst dat als je in vilhena investeerd kan je nog een behoorlijke transfersom voor hem verwachten wat je bij nelom niet zo hoeft te verwachten denk ik haha

26-01-2016 20:04

El-Fenomeno +9

Haha dus Nelom die er niets van kan verdiende nog meer. Als Immers dan later 8 ton krijgt en Kazim een miljoen........terwijl die niets hebben laten zien en op de bank en tribune zaten. Ach, we zijn al jaren verkeerd bezig en daarom krijg je er nu de rekening voor.

26-01-2016 14:18

Patience +1

En als Vilheina straks wordt gekocht door bijvoorbeeld Aston Villa verdient hij een stuk meer dan die jeugdspeler van Villa en die baalt dan ook. Zo werkt het nu eenmaal.

26-01-2016 20:44

Aidan_Exclusive +7786

Dit was natuurlijk te verwachten....het zagen aan de stoelpoten van van Geel.
Heel de groep waarin ook iemand als Mario Been zit, zat hier rustig op te wachten en schakelt nu bevriende media in en zo keert uiteindelijk ook het trouwe legioen (wat door de emotionele binding met de club via de media erg makkelijk te sturen is) zich tegen de mensen die er zitten die toch al niet zo populair waren.
Zo heb ik van den Herik ook de Kuip uitgejaagd zien worden, en oh oh wat hebben we daar toen een profijt van gehad.
Het gaat zoals altijd gewoon weer om macht, en de club is daar zoals al 40 jaar lang uiteindelijk weer de dupe van.

Ik hou me hart vast welke stroming straks weer aan de macht komt en hoe het er dan voor m'n cluppie uitziet.

26-01-2016 14:08

Rdegroot +0

Nu snap ik waarom die Nelom in zijn zak trapt.

26-01-2016 14:06

skila300 +0

Bij PSV en Ajax zijn dit contracten van deze grootte heel normaal bij de grote talenten.
Van Ajax weet ik dat ze zelfs contracten geven waarbij het salaris met elk seizoen kan stijgen.
Eriksen groeide op deze manier in een paar seizoenen uit tot grootverdiener met ruim 1 miljoen.

En kom nou niet zeggen dat Feyenoord minder geld heeft want inmiddels is bekend dat spelers als Verhoek en Immers miljonair zijn geworden bij Feyenoord. Twee modale eredivisievoetballers met weinig restwaarde en sportieve toevoeging.

Dan kan je niet beweren dat Vilhena en Boetius teveel eisen op het moment dat zij gewoon belangrijke spelers voor Feyenoord waren en een goed toekomstperspectief hadden.
Kan gewoon niet, anders ben je gewoon in de ontkennende fase.

26-01-2016 14:01

TalkOfSBeek +4000

Immers en verhoek miljonair? Ga toch weg man.

26-01-2016 14:20

skila300 +0

Op 5 juni 2012 tekende Immers een vierjarig contract bij Feyenoord.
Kwam hier binnen op niveau 4 ton.

Medio 2014 tekende hij een nieuw en verbeterd contract wat hem een grootverdiener maakte bij Feyenoord. Een bedrag van ongeveer 8 ton.

Verhoek kwam op 31 augustus 2012 hier binnen. Hij tekende een contract voor 4 jaar en hij kreeg een zelfde salaris als dat hij bij Twente verdiende ( 7 ton)

26-01-2016 14:29

TalkOfSBeek +4000

Dus ze hebben geen maandelijkse kosten?

26-01-2016 14:30

skila300 +0

Ik heb die term te snel laten vallen, want waarschijnlijk hebben ze dat geld niet vrij te besteden. Heel ver zullen ze er niet vanaf zitten met dat salaris.
Maar snap je wel mijn punt?

26-01-2016 14:38

TalkOfSBeek +4000

Jawel maar een jochie van 20 hoeft niet hetzelfde te hebben dan 1 van 25 en helemaal niet in de vorm van wat ze toen hadden

26-01-2016 14:40

Dann1908 +0

Je moet betaald worden naar kwaliteit heel simpel of Vilhena en Jean paul 7 ton mogen verdienen laat ik in het midden, maar een verhoek die er werkelijk geen knikker van kan een contract van 7 ton geven is gewoon rond kut.

Dan nog maar te zwijgen over de contract verlenging van kazim dat is gewoon lachwekkend.

26-01-2016 14:54

DonnyBrasco +0

De huidige basistalenten daar krijgen gewoon rond de 6 ton hoor ;) de opwaardering is wel wat sneller en hoger als je speelt zoals een Tete,Bazoer,Riedewald.

Maar dat niveau van Bazoer heeft Vilhena nog nooit gehaald..

26-01-2016 16:58

ReneKasia74 +3

Het echte verhaal zullen wij wel nooit horen.

26-01-2016 14:00

badeend +7735

En zo is het!

26-01-2016 14:53

Stephb +0

En wat nou als ze wel hadden verlengd? Dan had Vilhena nu gewoon weer een beter contract gekregen voor presteren. Van Geel is zo wispelturig dat ze dat dan wel weer doen.... Dan had hij vast wel die 7 ton gekregen.

26-01-2016 13:55

Mensini +14582

Rutten heeft ons dus Vilhena en Ziyech gekost/gedemotiveerd....bedankt!

26-01-2016 13:44

keescf +26364

EN die kk kk kk hoeren kazim verdient 7ton tot 1 miljoen. Schiet mij maar lek hoor Feyenoord is een amateurclubbie totaal niet serieus te nemen alleen het legioen, het shirt en het stadion zijn nog de 3 redenen waarom ik blijf komen voor de rest heb ik er niks meer mee.

26-01-2016 13:26

opa57 +7

Dus lulletje lampenpit Van Geel moest weer eens de duitendief uithangen. Dat heet "penny wise,pound foolish" !! Maar WEL een miljoen per jaar aan die hufter Kazim betalen. Hoe totaal ongeschikt als TD ben je dan??

26-01-2016 13:25

feyenielz +0

Trouwens, stel dat je Boetius 3.5 miljoen in 5 jaar had gegeven... Dat is precies het bedrag was je alleen al weggooit aan de transfersom van Basacikoglu. Dan had ik liever dat gehad!

26-01-2016 13:16

feyenielz +0

Feyenoord had gewoon 7 ton aan Kongolo, Vilhena en Boetius moeten geven bij een 5-jarig contract. Dan had je een team om deze spelers heen kunnen bouwen. Dan houdt in dat je Kongolo links in het centrum zet, Vilhena aanvallende middenvelder en Boetius rechtsbuiten... En dan had je op basis daarvan moeten kijken wat er nog nodig was!

26-01-2016 13:14

Fuyego +0

En nu is het bevestigd. Feyenoord verdient de positie waarin het zit 100 procent.

26-01-2016 13:08

FR_076 +0

dus vilhena en boeitus, de ratten, speelden het samen om meer geld te kunnen krijgen.

26-01-2016 13:02

Baksteen +3678

ze zaten beide bij de stellar group

26-01-2016 13:06

StandYourGroundAndFight +0

Ik snap het wel, die twee zijn ook gewoon 3 klassen beter als Nelom! Ongelooflijk dat die jongen dan ook zoveel verdiend.

26-01-2016 13:13

Patience +1

Hoe Boetius zijn laatste seizoen speelde was in en in triest, zo slecht. Kreeg nog geen corner voor het doel.

26-01-2016 20:46

krabal +0

Ze geven liever ruim 7 ton per jaar uit aan Verhoek voor een paar basisplaatsten en invalbeurtjes.

26-01-2016 13:00

TkZ +0

Is ook teveel voor midelmaat.

26-01-2016 12:53

BradaF1 +271

Is een hoop geld maar als kazim En andere spelers van buitenaf 1 miljoen en meer verdienen. Dan is het vragen om problemen.

26-01-2016 12:53

Lederhose +2

Gewoon even een domme vraag.. Wat verdienen Tete, Riedewald of Bazoer op hun leeftijd bij de hoofdstedelijke?? Ook 7 ton?

26-01-2016 12:51

feyenoord1980 +2744

700.000 was normaal geweest, maar iedereen schreef VIlhena al af op 19 jarige leeftijd. Echt alleen bij Feyenoord hahaha

26-01-2016 12:38

Fr_88 +15841

3 slechte wedstrijden is genoeg om afgeschreven te worden. Kijk maar naar Sven. Vorig jaar zo'n beetje de beste speler en nu verguisd want hij is niet goed genoeg ofzo.

26-01-2016 12:39

feyenoord1980 +2744

vBeek moet ook een tijdje banken, in bescherming nemen die jongen.

Alleen moet je die jongens wel het gevoel geven dat ze het grote talent zijn.

Als je een speler wilt betalen op schaal van bankspelers, dan is het logisch dat zij geen vooruitzicht zien.

26-01-2016 12:42

Fr_88 +15841

En zo is het. Depay speelde een tijd klote maar kreeg wel vertrouwen. Veltneus speelde klote maar kreeg wel vertrouwen. Uiteindelijk gaan die gasten voor minstens 10 miljoen weg. De enige in de afgelopen jaren die dat bij ons heeft opgeleverd is clasie. En dan alleen omdat hij heel stabiel speelde. De rest is allemaal voor een schijntje weggegaan omdat ze niet genoeg vertrouwen kregen en niet wilden verlengen. Kongolo wordt de zoveelste bij wie dat gaat gebeuren.

26-01-2016 12:48

FR-JJN +12867

we betalen natuurlijk alleen graag teveel aan de alleskunners heh

prima gezien weer Feyenoord! wij komen we terug aan die top.

26-01-2016 12:33

JDJ +17953

Maar wel 2,5mln betalen voor Tapia waarvan je alleen maar kunt afwachten of hij het vereiste niveau heeft. Deze 2,5 miljoen had je denk ik ook kunnen gebruiken om Vilhena te behouden of Vincent Jansen weghalen bij AZ.

26-01-2016 12:25

Fr_Arie +0

Denk dat als Vilhena had verlengt dit geld voor hem was geweest. Bovendien geldt t vereiste voor Tapia ook voor Janssen. Het is heel anders presteren bij Feyenoord.

26-01-2016 12:32

FRhoi +1

Immers kreeg 9 ton. Vormer en Goossens (weliswaar transfervrij) maar kregen wel 6 ton. Dan snap ik wel dat deze jongens ook wat centen willen vragen.

Onderliggend feit blijft gewoon dan de salarishuishounding bij feyenoord helemaal scheef is momenteel. Kazim en Veijonovic zitten ook beide rond een miljoen.

26-01-2016 12:25

Rotterdammert +6029

Dat is inderdaad nog het grootste probleem ja. Niet zozeer dat een 19 jarige met 5 ton genoegen moet nemen maar dat bankzitters en matige selectie opvulling van 25-30 jaar al meer verdienen.

26-01-2016 12:38

MarcoG +11312

Waar kan ik dat terugvinden dat Immers 9 ton verdient en Vormer en Goossens 6 ton? En dan niet een journalist als Krabbedam die zegt dat het wel logisch zou zijn als dat is wat ze verdienen.

En zij konden dus ook een 6 ton krijgen terwijl ze nog niet constant hadden gepresteerd.

26-01-2016 12:48

Rotterdammert +6029

Verschil is dat deze jongens voor hun vormdip tegen Oranje aanzaten en lieten zien het niveau aan te kunnen.

Het is logisch dat grote talenten én normaliter basisspelers dan ook bij de grootverdieners zitten als ze hun contract open breken omdat ze een flinke waarde vertegenwoordigen i.t.t eerder genoemde spelers.

26-01-2016 12:51

vanpersie-fan +1028

Middelmaat wordt meer gewaardeerd dan kwaliteit. Dit kan alleen bij Feyenoord.

26-01-2016 12:18

Fr_88 +15841

Als dit waar is vind ik hun houding niet gek. Als je kijkt wat die koekenbakkers verdienen die we altijd aankopen snap ik dat ze zich ondergewaardeerd voelen. Van geel speelt het te hard met onze jeugd en daarom verliezen we ze stuk voor stuk. Diezelfde jeugd is onze cashcow. Maar wij kopen middelmaat en stellen die op ook al hebben ze geen restwaarde en zijn ze niet beter dan de eigen jeugd. Nu ook alweer een keeper gekocht terwijl we 2 grote talenten op de bank hebben. Wat een vertrouwen! Topbeleid.

26-01-2016 12:12

DV-FR1908 +628

Pfff 550.000 euro is heel veel geld. En als ze zich meer op voetbal hadden gericht ipv op the money hadden ze over 2 of 3 jaar naar een grote Europese club gekund. Nu raken ze in de vergetelheid geloof me maar. Er zijn er maar weinig die op die leeftijd het redden die uit Nederland komen. En dan moet je aan talenten als Van Persie en Robben denken.

26-01-2016 12:23

Fr_88 +15841

Ik geloof je niet. En waarom krijgt iemand als immers, kazim, toornstrA of welke andere middelmaat een miljoen? Klopt geen hol van. De jeugd levert geld op. Daar moet je nou eenmaal in investeren. Anders gaan ze weg en krijg je minder geld dan hun talent vertegenwoordigt. Alleen clasie heeft een redelijk bedrag opgeleverd. Maar hoe kan het toch dat ze in Amsterdam en Eindhoven wel fatsoenlijke bedragen krijgen?

26-01-2016 12:30

DV-FR1908 +628

Dat Kazim een miljoen krijgt is puur wanbeleid. Maar jij vindt 550.000 euro geen fatsoenlijk bedrag voor een prikkie van 20?

26-01-2016 13:03

Fr_88 +15841

Nee. Die gasten leveren geld op en je weet dat ze elders meer krijgen. Dan moet je realistisch zijn en investeren.kun je ze pikkies noemen, maar bij PSV loopt zo'n pikkies voor minstens 15 miljoen de deur uit en bij ons veel te vaak voor een schijntje. Allemaal omdat je niet 150000 extra wilde neerleggen.

26-01-2016 13:06

JKMG +19

En daarbij, hoe hoger het salaris, hoe hoger de afkoopsom. Die paar ton extra verdien je makkelijk terug en je hebt een tevreden speler die zich gewaardeerd voelt en daardoor beter presteert.

26-01-2016 14:33

DV-FR1908 +628

Tja jullie zullen wel gelijk hebben. Ik vind de voetbalwereld helemaal verpaupert. Gaat nergens meer over. Ze presteren niet naar hoeveel ze verdienen.

26-01-2016 18:34

eefb014 +5428

En hoe lang roepen een groepje dit hier al.

26-01-2016 12:10

Verminder +0

Nou wat gek zeg. Iets wat ik al maanden roep.
En niemand het maar geloven.

Dank u!!

26-01-2016 12:04

vanpersie-fan +1028

Jup, ik roep dit ook al een tijdje. Stiekem hoopte ik dat ik ongelijk had...maar helaas

26-01-2016 12:17

Verminder +0

Waarom stiekem ongelijk willen hebben?
Het is in mijn ogen een kwalijke zaak dat grote talenten als Boëtius en Vilhena veel toegezegd krijgen en in werkelijkheid niets krijgen. En vervolgens concurrenten voor de eigen posities zien komen die meer dan het dubbele verdienen.
Ongeacht wat je van de spelers en het niveau vind, kunnen zulke acties niet. Gewoon een stukje waardering, waar je vervolgens als club zijnde keihard de vruchten zal gaan plukken.
Bereidheid tot het tekenen van een langlopend contract waardoor de transferwaarde hard omhoog gaat.

26-01-2016 13:47

vanpersie-fan +1028

Omdat het ongelooflijk is hoe dom Feyenoord om is gaan met grote talenten. Sterker nog, het is om je voor te schamen.

26-01-2016 14:39

Verminder +0

Daar heb je zeker groot gelijk in.

Helaas heeft het gros van de supporters verhalen geloofd over een basisplaats wat geeist zou worden. Mooi verhaal wat door Feyenoord zelf de wereld in geholpen is.

Zeer benieuwd waar die supporters nu zijn trouwens.

26-01-2016 14:41

vanpersie-fan +1028

De situatie is ook erg lastig uit te leggen aan hun. Zijn de types die als standaarduitspraak hebben: "hij zou God op z'n blote knietjes mogen bedanken dat hij bij onze prachtige club speelt."

26-01-2016 14:55

Verminder +0

Ja dat is het trieste van het verhaal.

Wat ze vervolgens vergeten is dat een jeugdspeler doorgaans pas op zijn 21/23ste jaar in het eerste zou moeten komen, de jeugdspelers van tegenwoordig lopen er al vanaf 17 jaar.
En na 6 jaar is het een logisch gevolg dat je gewoon ergens anders gaat kijken, ook wanneer je dan 23 jaar bent.
Gewoon een gevolg van heel vroeg jeugdspelers brengen.

26-01-2016 15:30

vanpersie-fan +1028

Precies, met jou kan ik praten.

26-01-2016 18:58

feyenoord1226 +10

Waarom praten we nog over deze 2 laffe mongolen

26-01-2016 12:02

eefb014 +5428

Neem aan dat je van geel en gudde bedoeld.

26-01-2016 12:09

vanpersie-fan +1028

Heb je het nieuwsbericht wel gelezen?

26-01-2016 12:14

MarcoG +11312

Ja, dat ze bijna 6 ton konden verdienen net als Van Beek, Kongolo, Manu en die andere talenten die we hadden. Waroom wilde zij meer hebben dan. Het was nu niet dat ze Feyenoord droegen zoals Clasie deed.

26-01-2016 12:50

MarcoG +11312

Dikke vingers, "waarom" natuurlijk

26-01-2016 12:51

vanpersie-fan +1028

JPB en Tonny draaide al langer mee met het eerste dan Van Beek, Kongolo en Manu.
En Clasie was pas in zijn laatste seizoen een dragende speler bij Feyenoord. Dus toen hij een van de grootverdieners was.

26-01-2016 12:56

MarcoG +11312

Clasie was al wat langer een dragende speler. En JPB en Vilhena kregen op het zelfde moment in hun carriere een verbeterd contract aangeboden als Van Beek. Kongole en Manu. Alleen kozen deze twee er voor om het niet te tekenen en meer dan een jaar te wachten. Als ze gelijk hadden getekend, dan weer een goed seizoen hadden gedraaid hadden ze wel die 7 ton gehad die ze wilde hebben.

26-01-2016 12:59

vanpersie-fan +1028

JPB en Tonny waren op dat moment verder in hun carrière dan Manu, Kongolo en Van Beek.

26-01-2016 13:01

MarcoG +11312

Wel, ik denk dat we daar over van mening verschillen ;)

26-01-2016 13:06

eefb014 +5428

Jpb en tony speelde al toen de vrij janmaat en vlaar er nog waren. V beek en kongolo nog geen wedstrijd gespeeld

26-01-2016 14:13

vanpersie-fan +1028

En waarom wil die Rutten iedereen omscholen tot back...man man man

26-01-2016 12:00

vanpersie-fan +1028

Dom, dom, dom.

26-01-2016 12:00

JordyZ4 +0

Haha maar wel Kazim een miljoenencontract aanbieden. Optyven Van Geel!

26-01-2016 11:56

PedroMarcosFR +0

Het probleem is dat een Van Der Heijden, Veijnovic, Kramer en Botteghin waarschijnlijk wel direct een aardig salaris krijgen en deze jongens die al jaren bij Feyenoord zitten amper beloond worden.

26-01-2016 11:54

Bati +39540

En die gasten die gehad worden niet eens beter zijn, sterker nog vaak slechter zelfs.

Vreemd hoor dat zoveel talenten weg willen bij Feyenoord

26-01-2016 12:00

Bati +39540

Gehaald worden

26-01-2016 12:00

Rayven +44

Helemaal mee eens.
En als ze bijtekenen worden ze als 3de spits gebruikt.

26-01-2016 12:15

MarcoG +11312

En wat is dat aardige salaris dan dat die spelers verdienen? Een ton of 6? Ik weet het niet. En nee, een journalist die zegt dat het wel in de verwachting ligt dat deze aankopen grootverdieners worden geloof ik niet op zijn woord.

26-01-2016 12:53

El-Fenomeno +9

Dat is al jaren het geval. Zelfs Verhoek kreeg direct vijf ton en die heeft met zijn dikke reet drie jaar lekker vakantie gehad. Waarom verdient Kazim dan één miljoen? Die heeft niet gepresteerd!!!!!!! Ik sta nog steeds volledig achter Vilhena en Boetius, alleen heb je hier veel simpel volk die hun dan geldwolven noemt, het gaat ook om principes!

26-01-2016 14:26

PedroMarcosFR +0

Jij snapt het Feno.

26-01-2016 15:00

Capessa +1317

Wijnaldum en Depay maakten een dramaseizoen door in 2013 maar kregen wel een dik contract van een miljoen. Iedereen weet hoe dat afgelopen ks.

26-01-2016 11:33

Sabau +1

Als PSV nog een slecht jaar had gehad qua ranglijst en dus Depay niet voor 35 miljoen hadden verkocht hadden ze dik verlies gedraaid en weer bij de gemeente moeten aankloppen, die verkopen en CL heeft ze uiteindelijk gered van een FC Twente scenario.

26-01-2016 12:03

skin +13986

Bij PSV snappen ze gewoon beter dan hier dat talenten wel eens een dip kunnen hebben maar dat als je ze vertrouwen geeft ze er veel sterker uit komen. Bij Feyenoord is het beleid echt te kortzichtig voor woorden wat dat betreft.

26-01-2016 12:08

Rayven +44

# sabau
Je als senario telt niet. Het feit is en blijft pisvee fluitend kampioen geworden en hun sterren voor een dik bedrag verkocht!

26-01-2016 12:20

Fr_Arie +0

Of wellicht hebben ze daar gewoon veel meer geld???

26-01-2016 12:34

JKMG +19

Ze hebben meer geld omdat ze jonge, talentvolle spelers goede contracten geven en ze daarna voor de hoofdprijs verkopen. En daardoor kunnen ze weer nieuwe jonge spelers goede contracten geven.
Van Geel koopt alleen middelmaat zonder transferwaarde!

26-01-2016 14:42

bram1103 +3

7 ton is voor Nederlandse begrippen best een fors salaris Maar waarom geef je grote talenten als Tonny en Jean Paul deze salarissen niet en wel aan zo'n maffe Turk en waarschijnlijk ook aan spelers als Jan Arie, Marko ,Jens etc etc En als het klopt wat er geschreven wordt loopt dadelijk ook Terence weer voor niets de kuip uit Voeg daarbij dat het kennelijk voor onze TD opnieuw lastig wordt om een van de grootste talenten ( Chong ) vast te leggen en je vraag je af wat hij nu eigenlijk doet voor zijn salaris van meer als een half miljoen !

26-01-2016 11:24

Jamcarter +3

Waar het op neerkomt is dat hetgeen Koeman hier opgebouwd heeft weer afgebroken is door bepaalde mensen.

26-01-2016 11:12

Theedoek +17703

7 ton is die nu meer dan waard

26-01-2016 11:11

FRthistlefield +1

Door de scheve verhoudingen qua salaris en de onnodige aankopen van 2014, ben je deze jongens kwijt.

26-01-2016 11:11

mike-62 +161

tja, je ken beter een miljoen euries voor Kazim neerleggen als salaris

26-01-2016 11:10

IvanN +0

Van die trainers en toezeggingen snap ik werkelijk niks. Hoezo wil iemand een toezegging, op een basisplaats?

26-01-2016 11:09

eefb014 +5428

Gaat om toezegging dat je een eerlijke kans krijgt op de positie die voor jou het beste is. Vilh

26-01-2016 12:12

eefb014 +5428

Vilhena moest dus lb worden. Ziyech moest zich richten op de rechterkant. Zulke spelers willen dat niet. En terecht. Basisplaats nooit garantie.

26-01-2016 12:13

Boskamppp +0

Is ook teveel 2 matige spelers, die niks presteren

26-01-2016 11:05

Theedoek +17703

toentertijd wel idd. Maar zoals vilhena nu speelt, is die het wel waard.

26-01-2016 11:12

Boskamppp +0

Mwah laat het hem eerst maar wat langer zien dan een paar wedstrijdkjes.

26-01-2016 11:16

Capessa +1317

Laatste jaar van Koeman waren ze wel goed bezig hoor..

26-01-2016 11:32

Boskamppp +0

Vond ik wel meevallen, vooral boetius niet erg goed

26-01-2016 11:46

Van_Geel +18445

Twintigjarige spelers een salaris van 7 ton geven is natuurlijk vrij veel, zeker als ze op het moment van de besprekingen weinig spelen en matig presteren. Ik vind wel dat jeugdspelers onderbetaald worden in hun eerste jaren t.o.v. aankopen, maar voor dergelijke problemen moet toch een oplossing te vinden zijn.
Lonen naar prestatie met een optie in het contract, speelt een jeugdspeler meer dan x aantal wedstrijden dan wordt zijn salaris met x verhoogd en zijn contract met een jaar verlengd. Of doe iets met tekengeld tijdens de onderhandelingen.

26-01-2016 11:02

eefb014 +5428

Kijk wat vertrouwen met depay gedaan heeft.

26-01-2016 12:14

Van_Geel +18445

Depay heeft ook wel meer talent dan Boetius en Vilhena bij elkaar.

26-01-2016 12:32

LP1962 +27

Wat heeft die arrogante misbaksel v geel veel kapot gemaakt bij onze mooie club ????

26-01-2016 11:02

-Romijn- +0

Dat begrijp ik eigenlijk wel. Vorige jaar presteerden ze echt helemaal niks maar wel 7 ton eisen. Dat bedrag is natuurlijk ve te hoog voor bankzitters. 5,5 ton is dan eigenlijk al aan de hoge kant en dan nog klagen ook. Nou zo erg vindt ik het ineens niet meer dat ze weg zijn/gaan.

26-01-2016 11:07

eefb014 +5428

Wel voor bankzitters van buitenaf.?

26-01-2016 12:15

MscSanchez +2203

en voor nelom? really die zat ook op de bank... je kan jpb en vilhena nooit op het niveau nelom zien. In potentie alleen al. Maar wel toornstra dik salaris, kazim dik salaris. maar je eigen jeugd nahhh doe ma nie

26-01-2016 12:19

-Romijn- +0

Dat salaris voor Nelom is wat mij betreft ook te hoog. Heeft inderdaad ook heel lang alleen maar op de bank gezeten. Dat Toornstra behoorlijk wat verdiend snap ik wel, hij was immers gehaald voor de basis alleen laat hij het niet zien. Kazim is gewoon belachelijk. Hij is volgens mij niet eens beter dan Achahbar maar hij verdiend wel een enorm salaris. Als het inderdaad klopt dat Kazim 1 van de grootverdieners is dan is dat naar mijn idee echt absolute waanzin. Die gast liet vorig jaar al weinig zien, op basis van wat moet hij dan meer verdienen dan de meeste van onze jeugdspelers.

Toch vindt ik dat Vilhena en Boetiüs niet hadden moeten klagen over een salaris van 5,5 ton. Toen ze die aanbieding kregen waren ze 20 ofzo en zaten op de bank. Leek mij een prima aanbieding.

26-01-2016 13:14

MscSanchez +2203

Ik snap dat ze op de bank zaten maar ik vind niet dat wanneer het minder gaat je moet vergeten wat er daarvoor is gebeurt. Ze hebben tijdens koeman allebei veel bijgedragen en dat kan je niet even aan de kant zetten omdat het eventjes niet draait. Die jongens hebben in de afgelopen jaren sinds hun laatste contractverlenging zeker stappen gemaakt en gevochten voor fey. Onder rutte kwam het er allemaal niet uit dat mag ook ze zijn hartstikke jong. Maar zij waren de taltenten van fey. En dan vind ik dat je ook vertrouwen mag uitstralen en je aan je woord moet houden. Nu ben je ze allebei kwijt voor een appel en ei terwijl deze jongens nog jong zijn en zich zeker verder konden ontwikkelen bij fey.

Maar sws gaat er bij fey structureel iets mis kijk naar Manu bijgetekend om vervolgens aan de kant geschoven te worden idem voor achabar en voor wat 2de rangs burgers zoals immers, toornstra, kazim, kramer, vdheijden? Really... Ik snap clulbliefde maar ik heb soms het gevoel dat de clubleiding geen clubliefde heeft en daardoor de spelers dit ook niet meer kunnen uiten. Als je ergens werkt en je hebt het gevoel dat je niet vooruit komt jij werkt er 12 jaar en werkt 5 dagen in de week maar nu ben je met verlof. En jan werkt er 3 jaar en gaat nu al met verlof maar jij krijgt hetzelfde salaris als jan.. Dan voel je je besodemieterd en alles behalve vertrouwen van je werkgever.

27-01-2016 01:22

reborn +1

Het salaris huis bij Feyenoord is al jaren uit evenwicht. Spelers van buitenaf worden vaak een x zo goed beloond als de jeugd. Grootverdieners in de huidige selectie zijn kuyt, Vermeer, Kazim, el ahmadi en van der Heijden.

26-01-2016 11:00

WTSGD +18139

Waarvan Kuyt, Vermeer en El Ahmadi terecht zijn.

26-01-2016 11:02

reborn +1

Ga er overigens maar vanuit dat toornstra, tapia en vejinovic ook tussen de grootverdieners staan.

26-01-2016 11:04

Jamcarter +3

Wat presteert El Ahmadi eigenlijk? Hij loopt veel, veel balletjes breed en blijft jagen. That's al! Weinig doelpunten en assists. Kom op..
We moeten naar een hoger niveau toe.

26-01-2016 11:09

Van_Geel +18445

Probleem is vaak dat je bij aankopen minimaal het salaris van de vorige club moet evenaren wil je de speler binnen kunnen halen, anders heeft het voor zo'n speler ook geen zin om te vertrekken.
Tapia gaat bij Feyenoord minimaal verdienen van wat hij bij Twente kreeg en dat zal al een redelijk salaris zijn, tel daarbij op dat hij ook van buiten de EU komt en je zit al een vrij fors salaris.

Daarom moet je bij spelers van buiten de EU of met al een fors salaris bij hun vorige club, vrij zeker zijn dat zij het gaan waarmaken. Bij ajax beloont men de jeugd met hele dikke contracten en kopen vrijwel niemand meer van buiten de EU. Verschil is wel dat zij op moment een hele goede lichting hebben rondlopen.

26-01-2016 11:10

fr1985 +6306

Ik zou ook niet meer bij tekenen als ik Vilhena was. Wat een onzin zeg. Je hebt ondanks dat je pas 21 bent al bijna 100 wedstrijden voor Feyenoord gespeeld maar je krijgt 2 ton minder geboden dan je zou willen.
Ondertussen trekt Feyenoord wel 1 miljoen op jaarbasis uit voor een clown van een spits die nooit scoort...

Ook leuk om te lezen dat ook hier Rutten weer een grote hand in heeft gehad.

26-01-2016 10:57
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties