Topsportklimaat ontbreekt: ''Ze hebben gelijk gehad''

Topsportklimaat ontbreekt: ''Ze hebben gelijk gehad''

Feyenoord ging zondagmiddag in de Amsterdam Arena onderuit tegen Ajax (2-1) en verloor daardoor voor de zesde keer op rij in de Eredivisie. De Rotterdammers zagen Heracles Almelo zelfs langszij komen en staan nu vierde. Pijnlijk, want aan het begin van het seizoen werd er nog massaal over de titel gedroomd.

"Ik begreep deze week dat men bij de club best tevreden is als Feyenoord derde wordt, terwijl dezelfde bestuurders eerder zeiden dat Feyenoord dit jaar zo lang mogelijk zou meedoen om de titel", schrijft Van Hanegem in het Algemeen Dagblad. ''Eerder klaagden de trainers Koeman en Rutten al over het gebrekkige topsportklimaat in De Kuip. Ze hebben gelijk gehad, dat wordt nu weer bevestigd", luidt de conclusie van De Kromme.

Technisch directeur Martin van Geel gaf in een eerder interview al aan het niet eens te zijn met de kritiek over een gebrekkig topsportklimaat. ''Ik ben het niet eens met Koeman en Rutten dat hier geen topsportklimaat heerst. Vijf jaar geleden liepen ze bij Feyenoord ererondes als ze vierde werden. Dat is gelukkig niet meer,'' vertelde Van Geel aan het begin van het seizoen in een interview met RTV Rijnmond.

Plaats reactie
666

Frans538 +650

Mijn mening is: Van Geel is geen feyenoorder!
Hij haalt expres slechte spelers, zodat die joden
Met 1 vinger in de neus kampioen kunnen worden
Dat is de opzet!

09-02-2016 04:13

grandmasterft +65

Ik las deze quote van Ranieri, trainer van leicester city toen hem gevraagd werd hoe zijn team zo goed presteerd :
"Hier bij Leicester doet iedereen mee. Als iemand slecht speelt, voelt dat als verraad richting de anderen. De spelers voelen dat ze verantwoordelijkheid hebben tegenover de rest." Ranieri geeft zijn spelers veel vrijheid. "Ik vertrouw mijn spelers. Ik leg ze af en toe wat uit over voetbal, zij geven alles. Bij het diner keek ik mijn ogen uit: ze leken wel uitgehongerd. Nu lach ik erom. Ze mogen eten wat ze willen, als ze zo hard kunnen lopen."

Dit geeft voor mij aan dat houding, zelfverantwoording, eigenwaarde, respect en een beetje kwaliteit genoeg is om kampioenswaardig te zijn. Om kampioenswaardig te zijn heb je spelers nodig die volkomen vertrouwen voelen van een trainer, die ze goed laat renderen door zijn spelers zich in hun kracht laten spelen. Dat spelers elkaar horen te corrigeren. Dat 35 jarige spelers niet op rechtsbuiten hoeven spelen, want nergens in de fucking wereld komt dat voor. Dat een van beek niet 4 keer een eigen goal maakt. Honger, agressie met een portie gezond verstand. Dit heeft geen fuck meer te maken met de fucking budgetten, maar goede trainers en een goede mentaliteit.

08-02-2016 22:15

grandmasterft +65

Oh en trouwens, het enige wat je gudde kunt aanrekenen is dat hij geen trainer heeft gevonden met ervaring. Het "feyenoorder-zijn" zou geen vereiste moeten zijn om een goede trainer te zijn.

08-02-2016 22:17

ReneKasia74 +3

Van Hanegem was geweldige voetballer voor Feyenoord maar word soms een beetje moe van die man.

08-02-2016 21:50

KonaldRoeman +3

omdat hij de waarheid zegt?

08-02-2016 21:54

klaasscho +0

Hoeveel artikels met deze titel hebben we nou wel niet gezien de afgelopen jaren?

08-02-2016 21:13

Arom +0

Iedereen praat elkaar na over dat al dan niet ontbrekende topsportklimaat - ik doe daar zelf ook aan mee. Maar wanneer gaat iemand aan het werk voor een gedegen analyse o.b.v. criteria, operationalisering, meting, conclusies en aanbevelingen. Zonder dat kan het welles-nietes spelletje gewoon doorgaan. De vroegere trainers memoreerden criteria als de niet geleegde prullenbak, het oversteken van een weg naar het trainingscomplex en een foto van Dirk Kuyt op de cover van een tijdschrift. Als het zo simpel is..... Helaas moet het initiatief voor een goeie analyse van de directie komen, en die schijnt daar geen behoefte aan te hebben.

08-02-2016 20:55

13eer +3825

Ik mis visie in de club. Op het ene moment bouw je aan de toekomst, en op het andere moment dromen ze weer van een kampioenschap en trekken weer een blik B-keus aankopen binnen. Zo'n aankoop als Hanson is er weer een voorbeeld van. Notabene een reservekeeper. Laat dan lekker 1 van die jonge knapen ruiken aan het eerste.

08-02-2016 21:10

echtwel +2211

Er zijn hier geen ererondes gelopen met plaats 4?

08-02-2016 19:01

kuyt15-16kampioen +1254

Van Geel zn doelstelling was na een paar rondes Europees voetbal.

08-02-2016 18:53

Bastos +0

Wat een flauwekul hier allemaal bij elke sportvereniging heerst een topsportklimaat van hoog tot laag wij moet een goed systeem vinden en proberen meer inkomsten te vergaren dus zo gauw mogelijk een nieuw stadion dan kunnen wij weer meedoen

08-02-2016 18:16

kiperiets +4

Ja een nieuw stadion gecreëerd door de grote meester Rem Koolhaas met plaats voor 80.000 man en met daarin spelers als Elia, Vilhena, Kramer, Nelom, Bilal enz...enz...
Is het zelfde als een Mercedes aanschaffen van 120.000 euri terwijl je geen rijbewijs hebt.

Zullen we is beginnen om het om te draaien.
Eerst spelers halen die net als in 1990 bereid zijn tot het uiterste om de club weer te laten gloriëren ?
Gaan we daarna is nadenken over een nieuw megalomaan stadion.

08-02-2016 18:26

Bastos +0

Kiperiets ik denk voor dat dat stadion staat weinig van die spelers nog spelen in feijenoord

08-02-2016 20:48

kiperiets +4

Oke Bastos, maar gezien het aankoopbeleid van de laatste 15 jaar verwacht ik in dat nieuwe stadion niet ineens spelers van het niveau Chelsea, Real Madrid en Bayern.

Ook dan zullen het spelers zijn van het niveau nu.

09-02-2016 16:32

kiperiets +4

Ik stel voor na alle meningen gelezen te hebben van mensen dat het ook ontbreekt aan een topsportklimaat.

Ik stel voor;
Eerst een extern bureau inschakelen die de zaak eerst in vooronderzoek neemt....kosten 450.000 euro.

Dan een extern bureau dat voorbereidingen gaat treffen om een commissie in te stellen dat het gebrek van topsportklimaat gaat onderzoeken...kosten 250.000 euro.

Dan een commissie die gaat vaststellen waar het de afgelopen jaren aan heeft gelegen dat er geen topsportklimaat binnen Feyenoord heeft geheerst....kosten 500.000 euro

En ten slotte de commissie die het nieuwe topsportklimaat gestalte gaat geven...kosten 1.8 miljoen euro


Rechts VVD gelul, allemaal kosten op het sterfhuis en allemaal opvreters !


Wim Jansen, Jan Boskamp en Willem van Hanegem 3x per week in de Kuip.
Mentaliteit en inzet van spelers veranderen, en als ze dat niet willen zsm afscheid nemen van deze spelers.

Terug naar de basis,...alleen nog maar mensen die bereid zijn alles te geven voor de club Feyenoord.....de rest opflikkeren !

08-02-2016 18:02

ikke 44 +1042

Henk Fräser er ook bij aub. Niet lullen maar poetsen. Geen balletjes buitenkant voet geven dan breek je enkel hahah
Ben het inderdaad met je eens. Geen social media meer! Werken voor je brood

08-02-2016 18:07

kiperiets +4

indd ja.
Belachelijk natuurlijk dat mensen zoals Fraser, de Wolf, Bosvelt, v.Wonderen geen functie binnen de club hebben.

08-02-2016 18:11

echtwel +2211

Paultje Muller ex groen links en wimpie kok en woutertje ex pvda allemaal linkse rakkers zeggen ze! is links lullen en rechts vullen over VVD gesproken?! Maar dat alleen even over je opmerking over de VVD ook niks maar toch!

08-02-2016 18:59

kiperiets +4

Heb je gelijk in echtwel, dat zijn geen socialisten maar neo-liberalen.

Maar de opsomming die ik in mijn post heb geplaatst van externe bureau's en verschillende comissies optuigen die jarenlang onderzoek doen voor jan met de korte achternaam en daar een heel vet honorarium voor opstrijken met een eindresultaat van 0....is zoooo VVD 2014-2016.

De ene na de andere VVD 'r in opspraak vanwege fraude, valsheid in geschrifte, verduistering, belangenverstrengeling, vriendjes-politiek, voorkennis, liegen, onvoldoende informeren enz,..enz.

Zal toch niet zo zijn dat straks die lieverd uit Limburg (Jos van Rey) met z'n vrome gezicht nog gaat solliciteren in de Kuip om een topsportklimaat neer te zetten ?

Zijn barre tijden voor jou echtwel als VVD Liberaal.

09-02-2016 16:42

echtwel +2211

Hahaha en dan te bedenken dat ik helemaal geen VVD liberaal ben. What ever vvd pvv pvda d66 cda enz enz alle onbetrouwbaar zoals heel Den Haag... veel plezier verder

09-02-2016 21:35

hoekvlag +0

Precies het enige topsport klimaat wat we missen is top voetballers uit het juiste hout gesneden.
Schijnbaar hebben we al jaren een selectie die zichzelf niet iedere wedstrijd tot het uiterste kan inspannen. En als het 2 wedstrijden goed gaat denken ze allemaal dat ze messi zijn. Ipv dat ze tot het uiterste gaan.

08-02-2016 21:59

LarzFR12 +4808

Wat zijn dan precies de pijnpunten waar eutten en koeman zich aan ergerde? Lijkt me niet dat dit alleen over ererondes ging..

08-02-2016 18:01

PindakaasFR +133

De mensen die om topsportklimaat schreeuwen zijn toch dezelfde mensen zonder voetbalverstand die liever Mulder op doel zien staan in plaats Vermeer.

hahaha lachwekkend.

08-02-2016 17:58

NoSurrender12 +197

Wat lult die van geel nu weer. Ererondes toen we 4e werden? Wanneer dan? Je schiet in de verdediging martin. Een zwaktebod. Het wordt je heet onder de voeten. Iedereen geef je de schuld maar bij jezelf zoeken doe je niet. Dit is geen incident natuurlijk. Dit is incompetent management. Gewoon een veel te zwakke selectie samengebracht. Mag iemand best op beoordeeld worden. Next is zwolle uit. Dat wordt 7. Zou je eigenlijk hopen he. Hoe erger t wordt hoe eerder directie en management hun spullen pakken.

08-02-2016 17:17

Davidus +188

Topsport klimaat moet je voor zorgen, dat komt niet vanzelf. Als van geel nu al roept dat het hier wel is, dan kun je er wel naar fluiten dat het er onder hem ooit van gaat komen.

Je moet spelers ervan doordringen wat er allemaal bij komt kijken. begin bijvoorbeeld eens (zoals bij utrecht) om de spelers van 9 tot 5 (oid) op de club te houden en dat minimaal 5 dagen per week. Laat die spelers zich constant bezig houden met de club en het ontwikkelen van zichzelf op voetbal gebied maar desnoods ook op ander gebied. geef ze een opleiding zorg zo dat het "betere" individuen worden.

Het is maar een simpel voorbeeld maar misschien raken spelers er zo toch meer van bewust wat het is om een betere voetballer en een verbeterd persoon te worden. lees: topsport mentaliteit.

Ik heb er geen verstand van maar ik denk dat als je dit soort simpele dingen (of soortgelijke opties) gaat invoeren en verplichten dat er dan misschien eindelijk een betere mentaliteit binnen de club komt. Met name de mentaliteit van de jeugd kan in dat opzicht wel 3 trappen in de goede richting gebruiken!

08-02-2016 16:49

hasil +8

Als je langer traint dan staan de "Verheijens" weer op hun achterste poten dat er, zogenaamd, roofbouw gepleegd wordt. Helemaal eens met Co Adriaanse dat de spelers teveel gepamperd worden. Bij Feyenoord werken ze slechts 1 training per dag af. En nog 1 vrije dag in de week. Op maandag een beetje uit lopen dus zoveel echt te trainen is er dan al niet meer de rest van de week. Ik ken amateursporters die met een baan erbij aanzienlijn meer trainingsarbeid verrichten dan de spelers van Feyenoord. Als je wat wil bereiken dan zal je gewoon meer arbeid moeten verrichten. Ga eens op vrije trappen trainen, er is niemand met een fatsoenlijke vrije trap en ga trainen op positiespel, studeer een vrije trap in etc.etc. Legio verbeterpunten. Dat kost amper fysieke inspanning.

08-02-2016 17:18

Davidus +188

je hebt helemaal gelijk!

08-02-2016 21:30

hasil +8

Gelul. Daarnaast moeten supporters ook eens naar de realiteit kijken. Jan en Alleman ligt dwars voor de kar als de directie toekomstgericht kijkt en een nieuw stadion wil omdat dit aanzienlijk meer geld in het laadje brengt. Dan staan ze allemaal op hun achterste poten en wordt deze directie met de grond gelijk gemaakt. Dan moet je als supporter niet het verwijt maken dat men geen toekomstvisie heeft. Daar ontbreekt het juist bij een hoop supporters aan. Behoudens de huidige uitzonderlijke situatie dat je 6 keer verloren hebt, sta je gewoon op de plaats waar je thuis hoort qua budget. En dat is rond stek 3. Heb je een keertje mazzel dan wordt je een keer tweede en 1 x in de 25 jaar misschien kampioen als de financiële verhoudingen zo blijven. Supporters maken gewoon jaar op jaar de fout te denken dat wij met spelers die over het algemeen van iets mindere kwaliteit zijn dan de top twee te denken dat je om de hoofdprijs kan spelen.. En als je dat jaar in jaar uit maar tegen beter in blijft geloven dan krijg je zulke opgefokte toestanden zoals nu. Feyenoord koopt spelers uit de categorie 1-3,5 milj. en PSV/Ajax haalt ze uit de categorie tot 10 milj. En dan heb je ook het risico dat er miskopen tussen zitten maar de kans dat het echte versterkingen zijn is gewoon groter. De subtop weer halen zoals Feyenoord gedaan heeft na dat bijna faillissement is nog wel te doen. Maar wil Feyenoord echt potten breken dan zal het budget echt structureel behoorlijk hoger moeten worden.

08-02-2016 16:06

FRFC1908nl +0

Leest de woorden "aanzienlijk meer", en je wilt gelijk stoppen met lezen.

Dat is er dus mis met deze club; mensen nemen genoegen met een beetje meer en niet met het allerbeste. Zo haak je dus nooit structureel aan. De rest van je verhaal is prima, maar dan nog predik je niet voor het allerbeste.

Beter is niet best. 2-1 verliezen van Ajax is geen gejuich waard. Feyenoord heeft het denkniveau van een FC Utrecht bereikt, dus als jij bedoeld met dat Jan en Alleman daarvoor gaan liggen omdat ze meer willen/eisen. Dan klopt dat!

08-02-2016 16:14

devliegendehollander +1652

Gudde-van Geel-van Bronkhorst is een Bermuda driehoek. Ze willen alle drie blijven en begrijpen dat als ze niets doen zo ook zullen blijven.

Als van Geel van Bronkhorst zou ontslaan (gezien de resultaten meer dan logisch) dan krijgt hij ook de focus op zich en kan vervolgens ook zijn biezen pakken. Hetzelfde voor Gudde met van Geel.

Dus vertellen ze elkaar elke dag dat de crisis overwonnen is en dat we weer boven Jan zijn. Het is zo iets als het sprookje met de kleren van de Keizer.

Zou een ramp zijn voor Feyenoord als we met deze drie mensen en dezelfde spelersgroep aan het volgende seizoen beginnen....

08-02-2016 16:00

kiperiets +4

Topsportklimaat ontbreekt in de hoofden en benen van o.a :

Elia
Vilhena
Bilal
Nelom
El Ahmadi

Als we daar is vervangers voor halen zijn we al een heel eind en lult er binnen de kortste keren niemand meer over topsportklimaat

08-02-2016 15:52

Shimmy +1

zal hem ff verder aanvullen daar was je namelijk te lui voor:

van Beek
Kramer
Vejinovic
van der Heijden
Botteghin

08-02-2016 17:30

kiperiets +4

Dat je hem verder aanvult oke,..maar wat heeft luiheid daar precies mee te maken ??

08-02-2016 17:45

burungan +0

Dan nog even reageren op pinda 123. Zijn lijstje met behaalde prijzen. Was toen in 1993,1994 en 19995 willem van hanegem trainer bij ons? Kampioen 1993, beker 1994 en beker 1995. 3 prijzen achter elkaar. Wie heeft of kan dat na hem zeggen. Niemand toch? Gewoon het beste gedaan. Nationaal gezien. Bert van marwijk zijn eerste periode 4 jaar tijd. Nooit geen kampioen geworden. Geen knvb beker in zijn eerste periode 4 jaar. Wel de ueffa cup dankzij pierre. Mooie en goede prestatie hoor. Maar eerlijk is eerlijk alle geluk van de wereld. Vrijetrap freiburg wereldgoal normaal gaat die er nooit in. Bij psv uit. Ver in blessuretijd ook alle geluk pierre. Maar nogmaals knappe prestatie. Maar in 4 jaar geen kampioen dan heb je het nationaal slecht gedaan.

08-02-2016 15:24

Karma +1

jij snap het tenminste!!!!

08-02-2016 15:40

Copr +1701

Je kan prijzen uit t verleden nooit vergelijken met het heden.
Hele andete tijden waren dat.
Er waren maar 4-5 voetballanden in Europa en spelers wilden dolgraag in NL voetballen.

Spelers uit zuid Amerika waren een uitzondering maar nu draait half Europa op zuid Amerikanen.

08-02-2016 15:49

Karma +1

tuurlijk en daarom kunnen we nooit kampioen worden in dit landje, en staan alle clubs de afgelopen jaren boven ons, nu bv heracles weer en er komen er meer aan

08-02-2016 17:36

devliegendehollander +1652

klein detail: Psv thuis diep in blesurretijd...

08-02-2016 16:02

feyenoorddegoorn +0

Snap niet dat iedereen zo loopt te janken op van geel bijna iedereen stond te juichen met bilal botteghin vermeer elia kuijt kramer enz zijn gewoon goede aankopen in ons budget en elke td heeft wel eens een miskoop lijkt mij dat gio ook achter deze aankopen stond met deze selectie moet je gewoon meedoen. Vind dat gio en staf juist falen vreemde wissels elke week andere opstelling of speelwijze spelers vertrouwen blijven geven die geen knikker raken toch hou ik hoop met gio en hoop ik maar op een leerjaar voor gio en enigste haalbare is de beker nog laten we ons daar maar op focussen

08-02-2016 15:21

Karma +1

iedereen?? praat voor jezelf dwaas, ik ken er maar zat die het helemaal niets vonden, maar ja dat zijn allemaal mensen die nog wel bewust een titel hebben meegemaakt

08-02-2016 15:41

13eer +3825

Wel stoer om nu te zeggen, maar im zag in geen enkele speler een toegevoegde waarde. Enkel selectie verbreding.

08-02-2016 15:52

Karma +1

stoer?? lees me berichten maar terug ei

08-02-2016 17:36

13eer +3825

Stoer van mijzelf om nu achteraf gelijk te halen. Niet zo lelijk doen op internet knul.

08-02-2016 21:22

Karma +1

knul? ik kan je vader zijn denk ik, tief lekker op, en ja jij begin met lekker praten achtera daarom zeg ik lees dan terug, ei

09-02-2016 15:23

burungan +0

Helemaal met jullie dicussie eens. Zolang je spelers als bv een kramer koopt kun je trainen waar je wilt maar zullen wij nooit geen kampioen worden. Inderdaad laat het elftal van barcelona of real eens ons feyenoord shirt aantrekken eens kijken of wij dan geen kampioen zullen worden. En dan mogen ze nog op hoog gras tussen de koeien trainen ook.

08-02-2016 15:16

Brambino +20529

Welke spits moet je dan kopen???

08-02-2016 15:20

devliegendehollander +1652

Voor het geld wat we aan salaris aan Kramer en Kazim en transfergeld Kramer hebben uitgegeven had je een spits van het kaliber Bas Dost kunnen halen.

08-02-2016 16:05

Brambino +20529

Die komen niet naar Feyenoord, begrijp dat nou eens. Dat is precies de reden dat wij
Met die klungels zitten opgescheept. Wie wil er nou toch naar Feyenoord komen?

08-02-2016 16:20

dpjo +0

Voor gudde kan ik nog begrip op brengen maar van geel gaat ons echt niet verder helpen

08-02-2016 15:02

Karma +1

gudde?? jij ben gek, krijg jij je geld bij je baas?? of moet je daar wel voor werken??

08-02-2016 15:41

Copr +1701

Zucht zoveelste bericht over topsportklimaat.
Wat een gezever.

Dus als we de gehele barca selectie kopen worden we nog steeds geen kampioen omdat spelers een drukke weg moeten oversteken en de prullenbakken vol zijn?

Bayern en Psg worden alleen kampioen vanwege hun topsportklimaat en niet door hun begroting?

08-02-2016 14:14

SR010F +5

Pfff ben t zo met je eens. Op mn werk is al jaren geen topsport klimaat, maar zie mij eens presteren! Messi be like!
Ja een ander trainingscomplex met wat moderne technieken en ja een nieuw stadion en ja nieuwe faciliteiten die het bezig zijn met voetbal stimuleren, maar halloooo daar is ook poen voor nodig. Kom op zeg! het matig verdedigen, het slap scoren komt niet doordat je zo'n topsportklimaat hebt.

Daarbij komt dat de spelers vooral bezig zijn met hun topsport haar klimaat en tattoo klimaat! Balletje trappen na de training zit er niet in. Snel naar huis en achter de Playstation. FIFA spelen!

08-02-2016 14:26

13eer +3825

Een Ajacied durft aan het begin van het seizoen gewoon te zeggen. ' wij worden kampioen'. Zonder zich ervoor te schamen.

08-02-2016 15:54

FRlegend +17050

Nee tuurlijk niet. Het heeft te maken met een bepaalde mindset creeren. Eentje waarbij er geen plek is voor excuses, dat heeft Toon Gerbrands bijvoorbeeld meteen doorgevoerd bij PSV en zie daar de resultaten. Robert Eenhoorn heeft dat ook meegekregen vanuit zijn Amerikaanse tijd en bij AZ heerst ook een veel gezondere topsportcultuur.

Van belang is dat er een sfeer is binnen de club dat iedereen het beste uit zichzelf wil halen, geen excuses zoekt als dingen niet lukken en naar zichzelf kijken als het minder gaat.

Gouden Olympische coach Marc Lammers zei het ooit mooi: Verliezers hebben excuusjes, winnaars hebben een plan. Die zin vat alles eigenlijk goed samen.

08-02-2016 14:30

Davidus +188

jij snapt het!

08-02-2016 16:52

Karma +1

nee sukkel, alle clubs die met een mindere begroting al jaren over ons heen gaan in dit land, kijk daar eens naar, 50.000 gemiddeld en nooit geen kampioen in dit land, kijk daar eens naar

08-02-2016 15:43

Copr +1701

50.000 toeschouwers zegt helemaal niets als je salarisbudget nog steeds de helft is van sommige andere clubs.

08-02-2016 15:52

Karma +1

ohhhhhh en dat ligt niet aan beleid wat een sukkel ben jij zeg

08-02-2016 17:37

Copr +1701

Knap hoor omdat iemand wat beter nadenkt en jij geen argumenten kunt vinden is het gelijk een sukkel.

Ga eerst eens jaarverslagen lezen voordat je denken roept waar je geen verstand van hebt. Zo krijgt bv PSV al ruim 9 mln inkomsten uit het stadion door alleen al de verhuur van kantoorruimtes. Dat geld hebben ze al zinder dat er 1 wedstrijd gespeeld is. Dat is al meer dan de recette van jouw 50.000 toeschouwers(Welke in de praktijk er al max 42500 zijn)

Dat heeft dus helemaal niets met beleid te maken.

08-02-2016 20:10

Karma +1

alles met beleid sukkel, moet je zorgen dat je dat ook heb, net als psv, je heb al jaren meer kansen dan psv, een ander stadion waar dat ook kan??? ohhhhh waqar gudde en co al jaren bezig mee zijn voor aangetrokken zijn en waar we net zover zijn dan tien jaar terug??

09-02-2016 15:22

berg +26

Feyenoord zou op een punt of 4 van Ajax en Psv horen te staan,de technische staf maakt er helemaal niks van.We hebben best een goeie selectie waar meer uit te halen is en je hebt notabene Wim Jansen en Jan Wouters in huis.

08-02-2016 14:13

Brambino +20529

De meest zinnige reactie van vandaag. Helemaal met je eens gast. Er zit heel veel in, maar er wordt geen zak mee gedaan

08-02-2016 15:23

pinda123 +320

vd Herik

Landskampioen:
1993, 1999
Bekerwinnaar:
1992, 1994 ,1995
Supercup:
1999
UEFA Cup:
2002
en weggejaagd door een stel mongolen,Karma is a bitch

08-02-2016 14:13

SR010F +5

75% mee eens! 25% niet.... schulden.

08-02-2016 14:27

pinda123 +320

Je bedoelt die 33m die we nogbhebben nu en gewoon vet rente betalen over de winstcijfers die we draaien per jaar nu

08-02-2016 18:55

FRlegend +17050

Degenen die Vd Herik wegjaagden waren dezelfden die schreeuwden dat Rob Baan een waardeloze TD was (degene die in principe het UEFA Cup team samenstelden) en die nu weer aan de poten van Van Geel en Gudde staan te zagen.

08-02-2016 14:32

ggh010 +0

Van geel was geweldig in slechte tijden maar een te klein netwerk nu we geld hebben

08-02-2016 14:11

Copr +1701

We hebben nog steeds geen geld in vergelijking met de rest van europa.

We hebben geld voor 2e garnituur. Niet voor toppers.

08-02-2016 14:16

Alex01093 +1

kan wel, maar dan 1 speller per seizoen en niet 2,3,4 middelmatige.

08-02-2016 15:31

FRlegend +17050

Qua budget zitten we tussen wal en schip. Geen topbegroting maar ook geen lage begroting. Wel de druk van een topclub maar niet de middelen. Ook een reden waarom sommige spelers liever naar een Twente of AZ gaan. Daar zijn geen absurde verwachtingen.

08-02-2016 14:33

SupportYourLocals +5

Van geel en de rest van de directie, is ten ontechte, heel erg vol van zichzelf zonder enige zelfkritiek. Met deze mensen blijven we tussen plek 3 en 5 spelen de komende tijd.

08-02-2016 14:07

Copr +1701

Daar hoor je ook qua begroting.

08-02-2016 14:16

SupportYourLocals +5

Dan zou een echte topsportmentaliteit het verschil kunnen maken voor ons. Belachelijk dat de directie het eigenlijk wel best vind zo en de kritiek niet serieus neemt.

08-02-2016 14:24

Dwightx +745

Pretentieuze nonsens. Een topsportklimaat is niet verdwenen door Gudde en/of van Geel.

De waarheid is het met een 3-5 budget geen ene fukkeduck uitmaakt wie er in de directie zit. Succes zal incidenteel blijven. De laatste 4 decennia getuigen daarvan. Deze directie behoort mi dan nog tot de beteren van de de laatste 20 jaar. Voor wie zouden ze plaats moeten maken dan?????

Eerst een nieuw stadion, dan zien we wel verder.

08-02-2016 15:06

JKMG +19

Wat nou 3-5 budget?
We hebben gewoon het derde budget, met hele ruime afstand tot nummer 4.

Afgelopen seizoen had PSV een omzet van 64 miljoen en Feyenoord 62 miljoen. Feyenoord eindigt op iets van 25 punten van PSV. Dat komt echt niet door die 2 miljoen extra omzet!

08-02-2016 15:19

Dwightx +745

Wat is het probleem dan????? Waarom zou de directie weg moeten? Onder Gudde en van Geel zijn we met een enkele uitzondering toch ook netjes 2e of 3e geëindigd sinds de financiën enigszins op orde gebracht zijn. Ik durf te wedden dat het dit seizoen niet anders zal zijn, al lijkt het door de huidige dip diepere ellende.

Mijn punt; je zou een trainingswissel kunnen overwegen (ik zie ook daar het nut van niet in op dit moment maar vooruit) maar ff een nieuwe directie aanstellen lost werkelijk 0,0 op. Brengt je zelfs verder van huis gezien het stadium waarin het belangrijkste dossier zich bevind.

Eerst een nieuw stadium en van daaruit verder bouwen!

08-02-2016 15:35

Dwightx +745

stadium* = stadion

08-02-2016 15:36

JKMG +19

Volgens mij zijn we onder Gudde vaker buiten de top 3 geëindigd, als in de top 3.

Als je alleen een nieuw sadion bouwt en verder niets doet, verandert er echt niets. Je moet juist zorgen dat er een elftal staat dat echt mee kan doen als je een nieuw stadion ingaat.

08-02-2016 15:43

Dwightx +745

Toen hij In 2007 overnam was de puinhoop dan ook niet te overzien. Feyenoord was op een haar na dood maar dat schijnen we ff te vergeten voor het gemak. Zie dan maar te presteren op niveau. Daarom zei ik ook dat Gudde prima gepresteerd heeft toen hij eenmaal de financiën in het gareel had. Roepen dat iedereen maar moet oprotten staat stoer maar voor wie dan??? Waarom geef je daarop geen antwoord. Wat gaat die opvolger precies oplossen eigenlijk en met welke middelen?

Vertel....worden we dan wel kampioen?

Gebrek aan " Topsportklimaat" is resultaat van jaren-, nee decennialange mismanagement en krijg je niet even terug of je morgen nou Jantje, Pietje of Ericje in het Maasgebouw pleurt.

De realiteit is dat Feyenoord de nr3 is en de laatste jaren budgettechnisch naar behoren presteert. Met een nieuw stadion/ruimer budget kun je weer structureel de titel nastreven.

08-02-2016 17:20

opT +620

O ja natuurlijk. Met een nieuw stadion functioneert iedereen binnen de club ineens heel goed. NOT.

08-02-2016 15:49

SupportYourLocals +5

En dat nieuwe stadion komt er niet met gudde als verantwoordelijke

08-02-2016 21:39

Hetbestevoorfeyenoord +0

Van Geel moet zo snel mogelijk opzouten. Hij is verantwoordelijk voor de selectie , en niemand anders. Neem prutsers Gudde en Koevermans dan ook maar gelijk mee. Net zo stelletje losers zijn dat. Niemand maar dan ook niemand heeft wat doe gedaan , en men houdt mekaar maar de hand boven het hoofd. Om van te kotsen dat trio.

08-02-2016 14:02

Rdgeee +0

Ik heb werkelijk nog geen s3conde gedacht aan kampioenschap. T gaat iets minder dan ik had gedacht. Thats it

08-02-2016 13:56

Copr +1701

Ja begrijp t ook niet. Tot de winterstop was alles geweldig en nu moet opeens iedereen weg omdat t ff tegenzit. Alsof we opeens mee gaan doen om t kampioenschap als Gudde en Vangeel opstappen.

08-02-2016 14:10

1908FRFC +0

Wie wil er mee denken hoe we de ouderwetse Kuipsfeer van jaren 90 terug kunnen krijgen?!? We willen binnenkort met een grote groep bij elkaar komen om te brainstormen....

WIE DOET ER MEE??

Graag PB

08-02-2016 13:47

pinda123 +320

Landskampioen:
1993, 1999
Bekerwinnaar:
1992, 1994 ,1995
Supercup:
1999
UEFA Cup:
2002

08-02-2016 14:14

FRlegend +17050

Dat begint met eendracht onder supporters een vakjes mentaliteit. Daarnaast moet er sportief gewoon een elftal staan dat om de knikkers kan spelen.

08-02-2016 14:34

Alex01093 +1

met zn allen langzaam hoe het hoort hand in hand zingen ipv zon snelle versie. is al meer imponerend.

08-02-2016 15:33

diemanmetdiebaard +0

nee kettingrokend in de dug out zittten is een topsportmentaliteit

08-02-2016 13:44

FR1908_ +0

Veel kan op elia worden gegooid, maar een keer een diepe bal op maat zie je ook niet vanuit het middenveld. De verdedigers staan altijd in positie als elia in wordt gespeeld, dan is het gewoon lastig om er voorbij te komen, vooral als hij dubbel wordt gedekt.

08-02-2016 13:38

Mr-T +1995

Dan moet Elia zorgen dat hij eerder aangespeeld wordt. Met de kwaliteiten van Elia moet hij er makkelijk 15 in kunnen schieten in een seizoen. Het moment van "gaan" is verkeerd bij Elia. Hij is het gewoon helemaal kwijt.
Hier kan van Geel natuurlijk niks aan doen want welke td zou Elia niet nemen.

Op naar de volgende linksbuiten

08-02-2016 13:41

berg +26

Goed idee of Alex Pastoor

08-02-2016 13:35

harryhijger +1

Dus dat Elia geen man voorbij komt, dat van Beek geen enkele vrije bal op maat diep geeft, dat Karsdorp geen enkele voorzet voor het doel krijgt en verkeerd dekt, dat Basacikoglu constant ligt te rollen nadat ie de bal weer verkeerd aannneemt, dat Nelom best vaak zijn man kwijt is en Vilhena de helft van de vrije ballen aan de tegenstander geeft, ligt aan het ontbreken van topsport klimaat?


Ik denk dat het klimaat prima is, maar dat het gewoon beperkte voetballers zijn.

Maar goed. Er zijn altijd excuses om niet te presteren.

"Sorry voor die te harde bal, de papierbak was niet geleegd"

08-02-2016 13:34

Pride of Rotterdam +358

ZO HEHE!!!! Eindelijk iemand die het snapt.... sjongejongejongejongejonge heeft lang geduurt, maar jij gaat door voor de wasmachine

08-02-2016 13:46

Potato +0

Topsport klimaat gaat wel iets verder dan alleen de spelers. Vergeleken met Ajax zijn wij amateurs op vele vlakken binnen de club.

08-02-2016 13:55

benslager1972 +0

van bronckhorst weg henk fraser halen

08-02-2016 13:33

berg +26

Het aanstellen van v Bronckhorst is een grote fout,kind vd club of niet.Hij komt erg onzeker over in de media en ik vraag me af waar ze nou eigenlijk op trainen,t wordt tijd dat Jan Wouters nu opstaat.Ze hadden gewoon voor Huub Stevens of zo'n type moeten gaan.Resultaat voor alles!!

08-02-2016 13:30

Mr-T +1995

Huub Stevens ja, dat zou wat zijn!

08-02-2016 13:51

kevinjakevin +68

Een ding is de oplossing #guddeweg

08-02-2016 13:25

uitshirt +49

Nee, is lang niet genoeg om een verandering op het pluche te bewerkstelligen. Op de eerste plaats moeten ze maar eens 6 wedstrijden op putdeksels gaan zitten.

08-02-2016 13:28

berg +26

Kiperiets heeft gelijk,gewoon presteren op t veld en verder niet zeiken

08-02-2016 13:21

maarten85 +112

Topsportklimaat begint bij het inzien van je eigen fouten/zwakheden en daar dan keihard aan werken.
Het begint bij het bestuur daar is het al een zooitje, niemand komt uit voor zijn eigen fouten dat word allemaal verdoezeld door de vriendjespolitiek die er heerst wat uiteindelijk door vloeit in de hele organisatie die feyenoord heet.

het grootste gedeelte van je selectie zijn allemaal jonge jongens die moeten in de jeugd al meekrijgen/ gestuurd worden dat je in de topsport gigantisch moet investeren in jezelf.
Bijvoorbeeld voeding,fitness uurtje langer oefenen op je slechte been.

Er is er geen een misschien op een uitzondering daargelaten die na of voor de training gelijk het kracht honk in duikt.
Van beek, karsdorp, kongolo, schuurman dat zijn allemaal magere jongens neem van mij aan in 1 jaar tijd kan je 5 kilo spieren aankomen en hun zeker met de begeleiding en geld die er beschikbaar moet zijn.
Ze zijn nog jong(wat deden wij op die leeftijd) dus moeten hier ook in gestuurd worden door bijvoorbeeld de hoofdcoach iets wat dus ook niet gebeurd.
Ze hoeven ook geen bodybuilders te worden absoluut niet maar er moet wel wat aan gebeuren.

De reactie van gio na de wedstrijd ja we speelde beter als vorige week.
Je moet kwaad zijn, gvd weer verloren.
Die jonge jongens denken ook oh de coach is toch niet boos.

En zo kan ik nog wel een uur doorgaan.
Het grootste probleem ligt bij de directie die zijn er om dat klimaat te verzorgen.

08-02-2016 13:15

kiperiets +4

Weer dat priet-praat mode woordje 'topsportklimaat'

Topsportklimaat heerste ere op het veld toen we in 1990 op sterven na dood waren en er gelukkig mensen opstonden die de ernst van de situatie inzagen.
Deze mensen hebben er toen niet allen voor gezorgd dat we uit de problemen kwamen maar ook door hun mentaliteit, inzet en Rotterdamse no-nonsense gedrag stonden we binnen 4 jaar op de Coolsingel.
Dat was topsportmentaliteit !

Nu zeikstokken over niet geleegde prullenbakken, medelij met spelers hebben die voor een salaris van gemiddeld 600.000 euro helemaal de Olympiaweg moeten oversteken om te trainen, en je druk maken over rookvrije vakken in het stadion.
GELUL allemaal !

Topsportklimaat begint met presteren op het veld !
Als er gewonnen wordt en je staat bovenaan zeikt en lult er niemand over een topsportklimaat.

Maar met deze huidige groep waar te veel over het paard getilde kweetjes rondlopen kun je dat wel vergeten.
Flikker die er eerst maar is uit en haal jongens binnen met inzet en winnaarsmentaliteit, net als in 1990.

08-02-2016 13:14

uitshirt +49

topsportklimaat zorgt voor continuïteit, stabiliteit en veilig hygiënisch werken. Maar dat is natuurlijk cursusmateriaal.

08-02-2016 13:26

kiperiets +4

M.i. is het woord topsportmentaliteit een uitweg en excuus zoeken naar slechte prestaties die er op het veld geleverd worden.

Mannen als de Wolf, Fraser, Heus, v.Gobbel, Metgod, Bozs enz, enz veegde hun reet af met die zeik-theorieën zoals topsportmentaliteit.
Knokken tot regelmatig bloedens toe en zorgen voor 3 punten.

Nu rennen ze na een kopbal naar de dug-out om daar in een spiegeltje te kijken of hun kapsel niet door de war is geraakt.

08-02-2016 13:33

maarten85 +112

Is ook gewoon een andere tijd!
De spelers waar jij het over hebt komen allemaal uit een werk mentaliteit.
Deze generatie worden allemaal gepamperd en zitten lekker te chillen op de PlayStation.


Als je concurrentie wel allemaal zich verder ontwikkeld en verdiept in de sport en menselijk lichaam blijven wij achter.

08-02-2016 14:05

kiperiets +4

Niet allemaal Maarten.
Zoek 6 types Tommie Beugelsdijk op en je bent al een heel eind.
Niet dat ik Beugelsdijk een geweldige voetballer vind, maar ballen heeft die wel en die gaat ook door tot NA het gaatje.

08-02-2016 15:04

FRthistlefield +1

Ja alleen 25 jaar later is geld 10 misschien wel 100x belangrijker geworden dan destijds. Feyenoord moet een sprong maken qua budget en faciliteiten. Pas dan kan Feyenoord structureel gaan concurreren met Ajax en PSV voor het kampioenschap.

Op het Netwerk zeggen de insiders dat Feyenoord met het nieuwe stadion ruim over PSV gaat qua budget en ook nog over Ajax.

08-02-2016 13:37

kiperiets +4

Geld belangrijker ???
Prima, mij best..

Maar ook dan heb je spelers nodig die je succes brengen en het belang inzien.
Spelers met de juiste mentaliteit en inzet brengen je succes,...en succes brengt je naar het geld.

Maar recht of krom, komt toch steeds op hetzelfde neer.
Het moet op het veld gebeuren !

Een nieuw stadion gecreëerd door Rem Koolhaas met plek voor 80.000 man, maar met spelers die de mentaliteit hebben van een gekookte mossel ??
Helaas.

08-02-2016 13:45

FRthistlefield +1

Als je meer geld heb kan je ook spelers halen met een betere mentaliteit, zoals PSV nu heeft gedaan met Moreno, Guardado en De Jong.

08-02-2016 14:05

kiperiets +4

Jaja,...dus je zou meer dan 3,5 miljoen moeten neertikken om spelers te kopen die een betere mentaliteit en inzet hebben dan die shoarma-bakker Bilal op rechtsbuiten ?

Veijinovic hoeveel miljoen ook alweer ?

Dus we moeten meer halen uit de categorie spelers die eigenlijk onbetaalbaar zijn dus.

Nee thistlefield,....gasten met ballen heb je nodig die de Kuip weer in vuur en vlam zetten.
Typetjes Beugelsdijk, niet janken en blèren maar gaan.

08-02-2016 15:14

FRthistlefield +1

Lol Beugelsdijk. Ook een type speler waar we niks aan hebben als je op de helft van de tegenstander voetbalt.

08-02-2016 15:21

kiperiets +4

Nee thsitle, ik zeg niet dat we hem moeten kopen.

Ik zeg dat we gasten met zijn mentaliteit en inzet nodig hebben, en geen verwijfde modepoppen die we nu hebben.

08-02-2016 15:22

Tomasson +47

geld speelt inderdaad een veel grotere rol dan 25 jaar geleden, een nieuw stadion is een must

08-02-2016 13:45

Tomasson +47

Haha Kiperiets, daar zit ook wel weer wat in....maar de tijd van Bosvelt, De Wolf, Fraser, van Gobbel, Kiprich, Taument etc etc......komt die ooit nog terug?

08-02-2016 13:46

FRthistlefield +1

Waarom altijd maar die hard werkende spelers verafgoden?

08-02-2016 14:07

Tomasson +47

Omdat ik wel iets had met die gasten....heb zelfs in de voorbereiding tegen ze mogen ballen, nou ik kan je vertellen dat ik dat nooit meer vergeet! Al hadden de gasten van nu maar 70% van de inzet.....

08-02-2016 14:10

kiperiets +4

Misschien omdat dat soort gasten die altijd alles gegeven hebben op het veld ook altijd voor de grootste successen in de Feyenoord historie hebben gezorgd ?

Lijkt mij meer dan redenen genoeg.

08-02-2016 15:07

FRthistlefield +1

Niet zij, het was toch de klasse van bv Taument Van Vossen Cruz Korneev Van Gasten Pierre en Kalou en Van Persie die de doorslag gaven.

08-02-2016 15:22

kiperiets +4

Ja klopt exact helemaal !

En als er geschoffeld moest worden of de boel moest aangejaagd worden om een overwinning eruit te slepen dan kwamen mannen als Fraser, Heus de Wolf, v.Wonderen, Bosvelt, en v.Gastel ff naar voren....en dan wonnen we ook !

08-02-2016 15:27

FRthistlefield +1

Dat schoffelen kan El Ahmadi en Vilhena ook maar het team mist klasse spelers om het verschil te maken. Daarom begrijp ik jouw roep niet naar type wolf van gobbel.

Feyenoord heeft meer budget en betere faciliteiten nodig om klasse spelers aan te trekken.

08-02-2016 15:36

kiperiets +4

El Ahamadi en Vilhena kunnen nog geen kudde Olifanten in een weiland ontdekken.
Twee domme road-runners die continue van linksachter naar rechtsvoor rennen en vliegen, meer niet.

Sorry maar hier beledig je jongens al de Wolf en v.Gobbel mee om hen te vergelijken met die licht-gewichtjes.

Maar oke, vooral veel geld is het sleutelwoord voor veel mensen blijkbaar.
Kijk maar in Engeland wie daar bovenaan staat.
Degene met het meeste geld,...o nee toch niet.
Zijn de knokkers van Leichester !

08-02-2016 15:41

FRthistlefield +1

Die hebben Mahrez en Vardy om wedstrijden te beslissen. Die hebben wij domweg niet.

08-02-2016 15:45

kiperiets +4

Vardy speelde twee jaar geleden nog 5e divisie en was daarnaast zeven dagen p/week Loodgieter ?!

Heel Leichester heeft afgelopen jaar 22 miljoen uitgegeven wat voor Engelse begrippen een schijntje is, Chelsea geeft zo'n bedrag jaarlijks allen al uit aan massage olie.

En toch wint hier op alle fronten inzet en winnaarsmentaliteit het van de vele miljarden.
Geweldig voorbeeld.

08-02-2016 15:49

FRthistlefield +1

Het plaatje klopt precies daar, maar Feyenoord heeft niemand voorin de uit een actie een goal maken.

Pas als je beslissende spelers in het veld heb staan gaan ook waterdragers hun waarde tonen.

Aan 11 Bosveltjes heb je niks hoor.

08-02-2016 16:03

kiperiets +4

Nee ben ik met je eens, daarom zei ik eerder als reactie op jou stelling dat de successen behaald zijn door spelers als Taument, v.Vossen en Korneev.

Je hebt een mix nodig van technische spelers maar ook spelers die bereid zijn met een tulband te spelen waar het bloed doorheen komt.
En die mix hebben we niet.
Karsdorp kan zo'n speler worden en misschien Botteghin, Dirk is/was dat al maar natuurlijk gezien zijn leeftijd niet lang meer.
Voor de rest zijn het allemaal kweetjes.
Kijk naar die twee eitjes die van Vitesse gekomen zijn, de een ziet er uit als een concert violist en die andere heeft de kop van een hush puppie.

Aan 11 Elia's heb je ook niks,...trouwens aan 1 Elia al niet ;-(

08-02-2016 16:11

FRthistlefield +1

Ook de waterdragers moeten ook wel een goede basistechniek hebben.

Tapia zou zomaar wel kunnen uitgroeien tot een belangrijke fysieke kracht voor de verdediging. Verder heeft die jongen ook een uitstekende techniek om het spel te verleggen.

Vejinovic is slap ja(fysiek en mentaal), maar als hij in het team had gespeeld met Pelle en Clasie dan had hij heel goed meegedraaid. Daar ben ik 100% zeker van.

Leichester speelt ook zonder kampioensdruk, bij Feyenoord staan elk jaar 50.000 mensen hun handen stuk te klappen als er een ouwe bok uit de helikopter stapt. Spelers voelen die irreële druk. Zonder die druk zoals tijdens seizoen 2011/2012 voetbalt Feyenoord veel vrijer. Hierna werd de druk weer opgevoerd door Het Legioen en alles eromheen en de prestaties werden minder en minder.

08-02-2016 16:25

kiperiets +4

Ja komen we toch weer uit op de juiste mix.

Waterdragers, slopers en gasten die echt alles uit de kast halen om drie punten binnen te slepen.

En technisch vaardige jongens zoals destijds Taument, Blinkertje en Kiprich die wedstrijden beslissen.

Maar,...sloper of technicus,...allemaal hetzelfde doel voor ogen waar ze zich toen collectief 100% allemaal voor inzetten, alles voor hun Feyenoord.
En dat is nu niet meer, mannetjes van 19-20 jaar die zich nu al druk maken waar ze volgend seizoen heen gaan maken zich niet meer druk om HUN club Feyenoord.

P.s. reken maar dat er druk op Leichester heerst nu.
En die druk wordt met de week groter, en al worden ze geen kampioen, so what ?
Het heeft aangetoond sterker en standvastiger te zijn met hun collectief dan o.a. Abramovich met zijn zwarte miljarden die hij jaarlijks in Chelsea pompt.

Bij Feyenoord supporters heersen er geen verwachtingen meer, bij hen is het elk jaar weer hoop wat heerst.
Althans,..ik spreek nu even voor mezelf.

08-02-2016 16:38

FRthistlefield +1

Het Legioen legt alsnog teveel druk op de club, waardoor ook Van Geel wordt beïnvloed in zijn handelen. Het Legioen kan niet het geduld opbrengen en willen elke zomer een reeds aankopen zien om zo de hoop levend te houden. Daarom, heeft Feyenoord na 2002 ook niet de schulden weggewerkt en de faciliteiten gemoderniseerd en aan een team gewerkt. Als dat wel was gebeurd dan had Feyenoord tijdelijks de leemte na het mismanagement bij PSV en Ajax na 2008 kunnen vervullen. Dan hadden Ruiz, El Hamdoui, Dembele en Perez bij ons gespeeld.

Verder slaat de adoratie ten aanzien van hard werkende spelers iets te ver door bij het huidige Feyenoord naar aanleiding van de jaren 90. Feyenoord stond voor mooi verzorgd voetbal in de jaren 50, 60 en begin 70 van de vorige eeuw. Ik zie Feyenoord daar graag op terugvallen.

De verhouding moet zijn 6 beslissende spelers en 4 waterdragers ipv 3 beslissende spelers en 7 waterdragers.

08-02-2016 16:57

kiperiets +4

thistle ik ben een supporter vanaf de jaren 60 en ik kan je melden dat er OOK toen mannen rondliepen die tegenstanders zo hard lachend de zijlijn overtrapte dat ze als voorgesneden friet het hek door geperst werden.
Maar ook toen had je stylisten in het elftal als Coen, Kindvall, en Wimpie Jansen.

Hoe de verhouding er ook uit ziet tussen technische en waterdrager spelers maakt mij niet uit.
Als ze allemaal maar hetzelfde doel voor ogen hebben,...en dat is winnen...hoe, en op welke manier dan ook.

08-02-2016 17:05

FRthistlefield +1

Ik baseer mij vooral op de verhalen die staan in het Moulijnboek en van mijn vader.

Maja, hopelijk krijgt Van Geel of een andere TD het wel voor elkaar om aankomende zomer een complementair elftal samen te stellen.

Zelf denk ik dat Jelle Vossen en Sam Larsson hard nodig zijn voorin in combinatie met eigen jeugd Fernandes, Chong en Robertha. Verder achterin het dichtspijkeren met backs die kunnen verdedigen ipv aanvallen. Het middenveld zit qua toekomst wel goed met Tapia, Nieuwkoop, Hamer, Schuurman en Gustafson. Genoeg voetbal en fysiek.

Kampioen wordt Feyenoord toch niet komende 5 jaar.

08-02-2016 17:12

kiperiets +4

thistle,..leg onze conversatie die we gehad hebben maar is aan je vader voor, hij kan je waarschijnlijk precies vertellen wat ik bedoel.
En als je slim bent (wat ik zeker denk) zou ik naar je vader luisteren ;-)

Ik heb geen idee hoe jong je vader is maar waarschijnlijk hebben jouw vader en ik de gloriejaren bewust meegemaakt en weten wij wat Feyenoord altijd zo sterk heeft gemaakt.
Geen woorden,..maar daden !

08-02-2016 17:21

FRthistlefield +1

Ik heb de opleving van de jaren 90 bewust meegemaakt. Maar hij zei zelf dat die elftallen niet konden tippen aan de technische kwaliteiten van Bouwmeester, Jansen, Hasil etc.

Zij konden naast keihard zijn, ook enorm goed voetballen en technisch hoogstaand voetbal opbrengen.

Aan de Danny Buijsjes, Theo Luciusjes, Pascal Boschaartjes, Jan Vissers heb je ook geen bal aan.

Ondanks dat zij wellicht uit het juiste hout waren gesneden, kunnen zij de club niet verder brengen.

Clasie is het laatste voorbeeld van een speler die alles geeft, maar ook technisch zeer begaafd is.

Het verschil tussen waterdrager en pure technicus is veel kleiner geworden de afgelopen jaren. Als moderne voetballer, moet je beide aspecten beheersen.

Zie een Gustafson, die naast zijn balbehandeling ook nog fysiek vrij sterk is. Jammer, dat die jongen binnen en buiten het veld zich zo passief opstelt.

08-02-2016 17:30

kiperiets +4

Je vader heeft er kijk op :-)

08-02-2016 17:42

Tomasson +47

Gustafson komt er wel......

08-02-2016 19:14

kiperiets +4

Mee ens Tomass......maar Elia niet (meer)

09-02-2016 16:26

maarten85 +112

Die hele mentaliteit is weg uit de samenleving en al helemaal bij de jeugd.
Verwende krengen zijn het allemaal.

08-02-2016 14:07

FRthistlefield +1

Komt puur door de Europese wetgeving en het Bosman arrest, waardoor spelers alle macht hebben gekregen.

Spelers kunnen overal enorm veel geld verdienen, waardoor de motivatie stukken minder is geworden.

08-02-2016 14:10

maarten85 +112

Klopt ook hoor.

Maar zonder die motivatie gaan ze nooit de top halen.

08-02-2016 14:34

uitshirt +49

en dat zegt iemand uit 1985?.

08-02-2016 14:13

maarten85 +112

Ja! Zijn ook nog goeie hoor ;)
En u ben hoe oud?

08-02-2016 14:33

maarten85 +112

Oh bijna op dus?

08-02-2016 14:43

uitshirt +49

Ik versta je niet, ben een beetje doof.

08-02-2016 14:45

maarten85 +112

En dan nog blind ook ;)

08-02-2016 14:46

uitshirt +49

Ech wel.................

08-02-2016 14:47

Qadratini +3

Hoorde ze gisteren bij Studio Voetbal zeggen dat Feyenoord maar standaard besloten moest gaan trainen. Belachelijk.

Feyenoord is een volksclub en mensen moeten gewoon naar de trainen kunnen komen kijken als ze dat willen. Zo nu en dan een besloten training maakt niks uit maar over het algemeen moeten de trainingen gewoon toegankelijk voor publiek blijven.

08-02-2016 13:11

ruudgeels +196

Joh, Feyenoord speelde gisteren niet eens zo slecht.

08-02-2016 13:10

FRlegend +17050

Het gebrek aan topsportmentaliteit is doordrenkt in de hele club. Je leest nu ook alweer mensen die best tevreden zijn over gister omdat we leuk mee hebben gespeeld. Gaat helemaal nergens over en met die instelling komt Feyenoord er nooit bovenop. Veel te snel tevreden en er heerst een hardnekkige excuuscultuur.

08-02-2016 13:10

eefb014 +5429

Volledig mee eens. Was niets goed aan gisteren het was iets beter dan tegen az maarja dat was ook niet zo moeilijk. Zolang het levioen tevreden is met middelmaat kan de directie zijn wNbeleid voort zetten.

08-02-2016 13:34

FRlegend +17050

Er zit meer in deze selectie dan er nu uit komt maar het gebrek aan planmatig werken aan de toekomst frustreert dat proces. Ga toch eens bouwen met de talenten die je hebt aan een elftal dat er over 2 jaar staat. Verleng contracten op tijd en niet zoals het met Boetius en Vilhena ging. Geef Schuurman en Verdonk eens minuten zodat ze naar het niveau toe kunnen groeien. Durf oudjes eens te passeren en jonge spelers het vertrouwen te geven. Verwacht ook veel van die jongen spelers en geef ze verantwoordelijkheid. Alleen door gestructureerd en planmatig met spelers aan de slag te gaan worden ze beter.

08-02-2016 14:36

eefb014 +5429

Dat heet beleid en visie. Twee woorden die van geel niet kent helaas

08-02-2016 14:48

berg +26

Omdat je de weg over moet steken om te trainen wil niet zeggen dat je zonder enig idee plan positiespel moet spelen

08-02-2016 13:09

FRlegend +17050

Nee precies, de Alkmaarderhout was ook te beroerd voor woorden maar daarin speelden ze wel in de halve finale Uefa Cup.

08-02-2016 13:12

RealFeyenoorder +2

Weet iemand wanneer ongeveer kaartverkoop voor Feyenoord - AZ begint??

08-02-2016 13:07

JKMG +19

Ongeveer binnen nu en een maand.

08-02-2016 13:21

berg +26

V Bronckhorst is zwaar onder de maat,vervangen aub door een harde hand

08-02-2016 13:06

johnny84 +0

FR12 BE LIKE; WE SPLITSEN EEN COLLUM OP IN MEERDERE NIEUWS BERICHTEN

08-02-2016 13:06

Raydh +1886

Kom toch op.Topsportklimaat............... Leer eerst maar is om te knokken voor elk punt.
Dat je het waar moet maken op het veld.
En niet zo moet invallen als Elia en Kramer gisteren.
Dan speel je gewoon met een man minder.


En zorgen dat je geen middelmaat koop

08-02-2016 13:05

pollie +19

vilhena en elia..........die moeten weg........beschamend....

08-02-2016 13:04

Karma +1

Willem heeft helemaal gelijk maar het legioen mag ook in de spiegel kijken want na een eerste winst partij op bv dadelijk thuis excelsior staan er weer een paar duizend te klappen als een gek, ze het bestuur, de spelers en de staf hebben ons weer keihard laten vallen, dit is weeeeeeeer een k ut seizoen, dan klap je niet meer voor ze maar laat je ze week in week uit merken dat we dit niet oke vinden, dat is ook een topsportklimaat, de lat met veel hoger

08-02-2016 13:03

martijn81 +0

toornstra vond ik gisteren prima beter dan op 10.
achteraf lullen kunnen ze hier goed bah bah

08-02-2016 13:01

Hoogvlieter +2

Geen ererondes nee.
Wel tevreden zijn met de 'goeie manier van spelen' na de 6e nederlaag op rij

08-02-2016 13:00
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties