''Het is in Rotterdam een soort van roulette geworden''

''Het is in Rotterdam een soort van roulette geworden''

De spelers bij Feyenoord hebben momenteel veel twijfels over de speelstijl die Giovanni van Bronckhorst wil hanteren. Dat zegt Voetbal International-verslaggever Freek Jansen. "De laatste wedstrijden is hij telkens aan het switchen van systeem en dat laat wet zien dat ook hij het gewoon simpelweg niet meer weet. Het is in Rotterdam een soort van roulette geworden."

"Hij begon tegen Ajax met Vilhena aan de linkerkant, maar dat werkte niet en dus ging hij weer switchen en moest Bilal naar de linkerkant,'' vervolgt de verslaggever bij Natafelen met Kees. ''Je merkte ook aan de spelers vlak voor de wedstrijd dat ze geen idee hadden wat nou precies de opstelling was en welke vaste patronen er zouden zijn."

"Toornstra bijvoorbeeld stond tegen FC Groningen nog in de basis en toen werd er een punt gepakt. Daarna speelde hij een aantal wedstrijden niet en zondag keerde hij opeens weer terug in de basis. Binnen de spelersgroep is er enorm veel twijfel ontstaan, omdat niemand weet welke kant Van Bronckhorst nu precies op wil," sluit de journalist af.

Lees meer over
Jens Toornstra
Plaats reactie
666

FRlegend +17082

Het lijkt me niet moeilijk. 4-3-3 kunnen we niet bolwerken. Geen vleugels in vorm en op het middenveld teveel postbodes. 4-4-2 met een creatieve jongen rond Kuyt is dan het meest logisch. In zo'n systeem kan je de overvloed aan middenvelders kwijt, talenten laten debuteren en Achahbar speeltijd geven. En je hebt iets meer verdedigende zekerheid. Als de tegenpartij murw gebeukt is kan je laatste kwartier altijd nog 4-3-3 gaan spelen en Bilal met Elia vermoeide backs laten 'slopen'.

10-02-2016 10:38

Peanut +16425

We moeten GIO gewoon de tijd geven. Hij heeft het in zich met zijn ervaring om een goede trainer te worden. Kijk naar Cocu in zijn eerste jaar bij PSV.

Echter denk ik, en had nooit verwacht dat ik dit zou zeggen, met een ander bestuur (van Geel en Gudde weg) en van Gaal als trainer en een elftal met allemaal jeugdspelers (in elke linie 1 ervaren speler) dat je de komende jaren iets moois op kunt bouwen

10-02-2016 07:25

kazan +1463

ik vind dat die man er verstand van heeft,knap dat hij ook de namen van de spelers weet.

10-02-2016 04:23

ericfeduzzi +2

Dat Natafelen met Kees kun je dus nergens ff nakijken. Irritant.

10-02-2016 01:53

fr12wijnaldum +0

En deze journalist heeft met de spelers besproken en kwam tot deze conclusie. Hahaha hou op altijd dat geraaskal.geen enkele speler heeft dit gezegd. En het is ook gewoon feitelijk onjuist.

10-02-2016 01:50

pyrefire +504

Ik vraag me af hoe goed zo'n mannetje nou geïnformeerd is..

Dat een trainer veel schuift heeft ook te maken met hoe goed of slecht de spelers spelen. Of idd geschorst/geblesseerd zijn.

10-02-2016 01:46

Snorlax +0

Ik betwijfel ook wel of dit daadwerkelijk uit de spelersgroep komt. Het zou me niet verbazen blijkt dit waar te zijn.
Gio wisselt al het hele seizoen veelvuldig en heeft niet echt een vaste basis 11. Dat komt echt niet alleen door vorm en blessures, hij wisselt nou eenmaal veel. Op een gegeven moment kan dat echt wel irritatie opwekken in de groep, die weten namelijk nooit waar ze aan toe zijn.
Ergens heeft hij dus echt een punt, gio lijkt het zelf ook niet helemaal te weten wat best zorgelijk is als je hoofdtrainer van feyenoord bent.

10-02-2016 12:38

FR08pjotr +20431

De reinste vorm van stemmingmakerij dit. Heeft Dhr. Jansen bij de Ns gewerkt ofzo? Wat een stoker..

10-02-2016 01:03

Hallojumbo +0

Ja bij de ns

10-02-2016 01:45

FR-JJN +12873

Deze roulette is toch gewoon te wijten aan een paar domme schorsingen, vervelende blessures, aankopen die ingepast moesten worden, grootverdienende basisslelers die eruit moesren op een nette nanier, en een groene trainer?

Waarschijnlijk hadden we de afgelopen tien jaar net zoveel punten als nu, na 22 wedstrijden. (Kan er helemaal naast zitten, maar dat zegt mn gevoel).

Uiteraard oogt gio nu ongelukkig, maar om dit volledig op zijn conto te schrijven is onzin. De spelers mogen er toch ook wel iets harderaan trekken. En dan bedoel ik niet met allemaal grootspraak.

09-02-2016 23:48

Goofy1973 +3081

Wordt gewoon tijd dat Gio weer een stapje terug doet. Is gewoon nog niet klaar voor het grote werk en heeft een ervaren coach naast zich nodig, ipv een heel elftal ervaren aankopen.

09-02-2016 23:38

JPvanGastel +0

Als hij 3 wedstrijden niks verandert is er gezeik omdat het te voorspelbaar is, wisselt hij is wat is er alsnog gezeik

09-02-2016 23:35

Goofy1973 +3081

Het is gewoon niet logisch en niet consequent wat hij doet. Je zult zien dat volgende week toornstra weer lekker op de bank zit, net als Anass, die keer op keer laat zien veel doelgerichter te zijn dan Kramer en Kuyt en toch weer op de tribune mag plaatsnemen.

09-02-2016 23:37

JPvanGastel +0

Anass heeft in die 3 wedstrijden echt belabberd gespeeld anders. Ben een groot fan van hem en z'n goal was fantastisch, maar heel veel bakte hij er niet van

09-02-2016 23:38

Goofy1973 +3081

Het hele elftal speelt al sinds de aanstelling van Gio (en daarvoor ook al) belabberd. Looplijnen ontbreken, vastigheid/structuur is niet terug te vinden, dan wordt het zeker voor jeugdspelers (zonder wedstrijdritme) erg lastig.

Wordt tijd dat Gio een stap terug doet, er een trainer komt die de jeugd prioriteit geeft, aangevuld met in elke linie slechts 1 ervaren kracht, en een trainer die tactisch en educatief goed onderlegd is (van Gaal?)

09-02-2016 23:47

JantjeRotterat +325

Twijfelaar .... geen leider maar lijder ....

09-02-2016 23:03

Jochembergen +0

Hij wou toch vastigheid creëeren

In gio we trust

Whahaaha

09-02-2016 22:58

IPPA001 +97

Leuk giswerk weer van deze "verslaggever".

09-02-2016 22:28

DCN +0

Iedereen weer huilen maar hij heeft gewoon gelijk. Elke week staat er weer een ander team. Ronduit belachelijk dat gio in deze fase van de competitie nog steeds zoekende is. 'De hand van de trainer' is onzichtbaar en de meeste spelers zijn hopeloos uit vorm.

09-02-2016 21:31

kuyt15-16kampioen +1255

Precies dit. Je ziet duidelijk dat het aan de trainer ligt dit seizoen.

09-02-2016 23:02

Goofy1973 +3081

Klopt...maar meest schrijnende is nog dat de totaal uit vorm zijnde spelers veel te lang mogen blijven staan. Beetje kip en het ei verhaal, want Gio zou dmv zijn opstelling en tactiek vastigheid en vertrouwen moeten creeeren, waardoor resultaten vanzelf komen, en spelers in vorm geraken.

Gio weet dit echter niet te bereiken, geen enkele lijn in het spel, laat staan vastigheid. Vorm is dus ver te zoeken, jonge spelers ontwikkelen zich niet, maar Gio mag na 7 wedstrijden zonder winst gewoon blijven zitten.

Heb het al eerder en veel vaker gezegd, Gio (en MvG) maken onze club kapot op dit moment. Na het vertrek van Koeman is het beleid veranderd (kopen kopen kopen). We zijn er echter niet beter door gaan spelen, en kapitaal op het veld is minder geworden.

09-02-2016 23:36

DCN +0

Sluit ik me volledig bij aan

09-02-2016 23:49

oud_hagenees +3

Freek Jansen, wie is dat? Opvolger van die andere kenner Krabbendam? Lult ook maar wat. Gio heeft lang genoeg aan het systeem van het begin van het seizoen vastgehouden .na het wegvallen van Botteghin is het eigenlijk goed mis gegaan. Toen de ts aan het begin directe plaatsing voor Europees voetbal al doel stelde viel iedereen over hem heen. Nee, we zouden wel even kampioen worden. De overspannen verwachtingen hebben de ploeg geen goed gedaan.Nu we weer op aarde zijn geland moeten we maar met zijn allen gaan voor die beker en de derde plaats. Mee zit er nuet in en heeft er waarschijnlijk ook niet ingezeten.

09-02-2016 20:57

Rdamzuid010 +814

Verstandige woorden uit Den Haag, waarvoor hulde!

09-02-2016 21:13

wimpie707 +0

Wat is dit voor riooljournalistiek ?
Als je als team een zwak middenveld hebt, ga je bijna altijd de bietenbrug op. Dat kan je GIO moeilijk kwalijk nemen, een technische directeur die miljoenen uitgeeft aan middelmaat, op essentiele posities , centraal middenveld en spits , zeer zwakke spelers die echt geen wedstrijd beslissen, zal je als trainer proberen die zwakke punten te camoufleren. Dat is de eerste helft van de competitie aardig gelukt, met soms leuk voetbal en vaak op een wat gelukkige wijze.
Het is alleen wel zo, als je kwaliteit tekort komt, gaat je dat op enig moment opbreken in een competitie van 34 wedstrijden.
Als voorbeeld nog maar even de thuiswedstrijd tegen Heracles, 2-o gewonnen, maar vraag niet hoe, er voetbalde maar 1 ploeg en dat waren wij niet.
De enig juiste methode de Gio momenteel doet is zijn achterhoede en middenveld versterken , want uit deze spelers is geen enkele succesvolle combinatie mogelijk om met een 3-mans middenveld te spelen.

09-02-2016 20:32

bobiku95 +2

Hij zegt ook maar wat, pure speculatie dit. Slechte journalistiek. Totaal geen onderbouwing met citaten van spelers

09-02-2016 19:59

rinusderots +1580

Journalisten gooien steeds weer de knuppel in het hoenderhok , het liefst zien ze dat feijenoord
degradatie kandidaat is , kunnen ze nog meer rommelen , en de zaak op jutten !!

09-02-2016 19:25

HNS2018 +0

Het is nog een trainers broekie die het moet uitvinden deed cocu ook in zijn 1e jaar en zijn 2e jaar gewoon even kampioen alsof het niets was. Al heeft geld daar wel grote rol in gespeeld die Feyenoord niet heeft,.

09-02-2016 19:19

feyenoordkorsou +0

Door Vilhena ineens in de basis te zetten, heeft hij het balans uit het middenveld gehaald. Waarom zet hij nier gewoon het middenveld terug die de beste serie in jaren neetzette??? Het liijkt er inderdaad op dat van Bronckhorst geen idee hoe hij uit deze crisis denkt te komen. Bij Cambuur is de Jong voor minder opgestapt vandaag (klasse gebaar van hem overigens). Bij ons gebeurt er helemaal niets.

09-02-2016 19:00

woodfreak +47

En je bron is?

09-02-2016 18:57

tomoptien +0

Televaag, hou toch op zeg

09-02-2016 18:54

PeturP +1

Er valt voorin niet veel te kiezen. Vleugels Bilal en Elia, respectievelijk een miskoop en uit vorm.
Middenveld en een captain missen we gewoon. Vilhena en Ahmadi laten net te vaak hun man lopen.
Spits Kramer valt mij erg tegen. Door de lucht aanspelen heeft geen zin, hij verliest echt bijna alle kopduels. Over de grond is hij zelden aanspeelbaar, hij wandelt altijd in de dekking.
Een bal aannemen en 2 man passeren, vergeet het maar.

Maar je kan wel zorgen dat er een niet te overwinnen team staat met vaste lijnen en patronen en de absolute wil voor elkaar door het vuur te gaan.
Dat staat er niet en dat is behalve degene die die karaktertjes heeft uitgekozen de staf te verwijten.
Wat is het Jan Wouters effect overigens?

09-02-2016 18:41

feyefrank +2084

VI,dan weet je al genoeg.
Wel opvallend dat Krabbenjood gepasseert lijkt bij VI.
Alleen is zijn opvolger net zo erg.

09-02-2016 18:38

FRRMS +26143

probleem ligt em niet bij gio maar bij de spelers
geen echte leiders in de verdediging allemaal jonkies en botteghin is ook niet de speler die nu al de verdediging neer zet aangzien hij er net bij komt eigenlijk,

dan een middenveld waar 0 scorend vermogen in zit
individueel kunnen ze wel wat maar samen vilhena el ahamdi en gust zijn nou niet echt een middenveld van een " kampioen"

voorin ishet helemaal drama

09-02-2016 18:33

Davidus +188

Sorry dat ik velen moet teleurstellen maar in deze heeft hij gewoon gelijk. Het is al tijden dat er maar gewisseld wordt en dat hij nu ook nog blijft veranderen van speelstijl. Dat geeft spelers geen vertrouwen en geeft een elftal zeker geen houvast.

Zoal;s al eerder opgemerkt, Gio heeft het zeker nog niet in de vingers!

09-02-2016 18:29

13eer +3827

Waarom speelt Vilhena als je daar een dure aankoop voor hebt gedaan?

09-02-2016 18:29

Davidus +188

Dat is voor mij ook de miljoen euro vraag!

09-02-2016 18:30

Wimberto +2

Wat m klootzak deze journalist. Onruststoker ! Gio hanteert verschillende systemen afhankelijk van tegenstander. Feyenoord speelde tegen Ajax 3x beter dan de voorgaande 10 wedstrijden. Spelers weten dondersgoed hun taken...laat deze nepjournalist kappen anders aanklagen wegens smaad...eikel

09-02-2016 18:29

Hol +0

Aldus de voetbalverslaggever die ook elke dag brood op de plank moet hebben dus van alles opblaast en verzint.

09-02-2016 18:25

berg +26

V Bronckhorst out.Kan er echt niks van!!

09-02-2016 18:19

FrNiels2012 +8

Wat een onzin van een matige journalist. Feyenoord komt uit een lastige fase en speelt met weinig vertrouwen. Van Bronkhorst kiest op advies van leermeester Koeman voor een paar tactische trucs. Ik vond dat tactisch gezien goed gaan de afgelopen 2 wedstrijden; lekker blijven doen. Volgend jaar hopelijk met een beter team aan een eigen speelstijl werken.

09-02-2016 18:17

bowmanowns +5034

onzin dit stuk, het moge duidelijk zijn dat de omschakelingen in het systeem ook zeker beter spel hebben opgeleverd.

Er zijn teveel spelers die hun niveau niet halen, ik denk dat het niet eens uitmaakt welk systeem je dan speelt. Neem bijvoorbeeld Elia, die raakt geen pepernoot meer. Kramer is al sinds een wedstrijd of 10 niet veel meer. El Ahmadi speelt erg zwak, Vilhena heeft de wil en drive wel maar slaat daarin te ver door, van Beek is al weken wisselvallig, Karsdorp doet zijn verdedigende taken niet etc etc.

Je kan uren doorgaan zo.

09-02-2016 18:16

13eer +3827

Vind je niet dat een trainer daarin kan bijdragen? Volgens mij is dat een taak van een trainer om rendement uit een groep te halen. Als iedereen slecht voetbalt, kun je ook de conclusie trekken dat Gio het (nog) niet in de vingers heeft.

09-02-2016 18:34

bowmanowns +5034

mede, maar bij een hoop spelers ligt het aam hun vorm en daar heb je geen invloed op als trainer.Mentaliteit en tactisch is een ander verhaal. Je merkt alleen dat spelers hun initiële taken niet goed uitvoeren en daar gaag het fout in mijn ogen. Dat is deels vorm en deels voorbereiding van de trainer.

09-02-2016 19:46

wimpie707 +0

nou, ik denk dat het voornamelijk in de spelers zit, ik neem toch aan dat de vormdip die bijvoorbeeld Van Beek heeft, niet aan de trainer ligt en wat moet je van Elia denken?

09-02-2016 20:37

vangobbel +6964

Volgens mij hebben de spelers ook geen idee wat ze zélf aan het doen zijn.

Zij zijn degene die het moeten uitvoeren, en geloof me, op dit moment maakt de speelstijl geen ene reet uit. Ze doen maar wat................

09-02-2016 18:13

baronjup +0

Er zijn clubs die al meer dan twee elftallen op het veld hebben gebracht. Feyenoord is daar niks bij. Feyenoord heeft totnutoe 20 basisspelers gebruikt. Net zoveel als 020. Er zijn weinig clubs die onder de 20 blijven. Hoezo is het een roulette? De VI neigt steeds meer een roddelblad te worden. Als er geen nieuws is, dan verzinnen we wel wat. Ik lees dat blad al jaren niet meer. Ik geef liever mijn geld uit aan andere leuke dingen.

09-02-2016 18:07

multatuli +226

VI heeft in een aantal jaar al zijn goede journalisten en bronnen verloren. Dat is helaas terug te zien in de kwaliteit van de artikelen.

09-02-2016 17:53

FrNiels2012 +8

Soccernews+ zeg maar.

09-02-2016 18:18

marcel achterhof +82

Dat is natuurlijk wel waar maar geen enkele speler laat iets zien. Het is ook niet leuk meer

09-02-2016 17:51

El-Fenomeno +9

Vermeer, Vilhena en Kongolo laten het zien en Kuyt in de spits een beetje.

09-02-2016 18:12

FrNiels2012 +8

Achahbar en Gustafson bij vlagen. Elia de eerste paar wedstrijden.

09-02-2016 18:19

vHanegem +2

Die lul zat gisteravond bij Na Tafelen bij Kees en zei dit toen ook. Nou hij werd monddood gemaakt,want de anderen waaronder Perez zei: nou dat doen Frank de Boer, Eric ten Hag en v.d. Brom zeker ook iets niet goed, want ook die wisselen met hun opstelling erop los.

Hij droop zienderogen af. Dat die nep journalisten nog podia krijgen om hun valse leugens of vermoedens te verkondigen is mij een raadsel. VI blijft een pulpblad first class!

09-02-2016 17:50

Jans6275 +63

Ik kan dit artikel niet serieus nemen!

09-02-2016 17:49

doohnibor +108

-----------------Kramer---Kuyt-------------------

--------Vejinovic---Tapia-----El Ahmadi-----

Nelom---Kongolo---Van Beek---Karsdorp
--------------------Botteghin----------------------

---------------------Vermeer----------------------


en nu niet meteen roepen over de slechte Nelom, ik denk dat hij met back up van Botteghin als slot op de deur iets beter uit de verf kan komen.

09-02-2016 17:49

marcel achterhof +82

Kramer komt dan helemaal niet meer tot zijn recht daar zou ik achahbar neer zette

09-02-2016 17:53

AchterhoekseFeyenoorder +3

Je hebt nu ook gewoon nul snelheid voorin he....

09-02-2016 18:02

doohnibor +108

klopt, ik denk dat snelheid ook een probleem is. Echter Kuyt kan het niet meer belopen, Elia is hopeloos uit vorm, Bilal zou je evt nog kunnen gebruiken maar is ook niet de meest gelukkige de laatste tijd in zijn passes. Wie hou je dan over?

Ik denk dat je systeem met snelle buitenspelers maar moet vergeten. Van achteruit de boel dichthouden en opbouwen. Met Karsdorp en Nelom wat verder naar voren spelend en Botteghin als laatste man.

09-02-2016 18:10

feyenoordfan201 +0

Hij moet wel.
Gewoon met zekerheid achterin spelen.
Of een iets voller middenveld.
Dus 5-3-2 of 4-4-2

09-02-2016 17:48

Rashaan_is_aan +3

Gio heeft ook geen idee op het moment.
Maar dat konden we wel verwachten met een beginnend trainer.

De vraag is WAT NU

09-02-2016 17:48

Ratfield +3566

Ik ben altijd benieuwd bij dit soort berichten of dat Freek Jansen dat vooral zelf vindt, of dat dit werkelijk de tendens van de spelersgroep is ...

09-02-2016 17:41

FrNiels2012 +8

Ik vraag me altijd af wie Freek Jansen is. Krijgen we morgen de mening van Hans Dijkstra?

09-02-2016 18:20

deleted106 +19

Ja maar dan wel Russisch Roulette en dan met in 5 van de 6 kamers een kogel. Gio opzouten, en neem van Geel aub mee.

09-02-2016 17:41

antineus1 +0

goh wat ben jij een ontzettende stoere snoek :P

09-02-2016 18:11

deleted106 +19

Wat wil jij hiermee zeggen dan?

09-02-2016 18:16

deleted106 +19

Kijkende naar jouw profiel kom ik tot de conclusie dat jouw echte naam michel anti marcel achterhof is. Nou dan ben je ook een hele stoere boy hoor pfffff.

09-02-2016 18:21

tommj28 +577

Hij er wordt gevraag om in te grijpen, grijpt ie in en probeert ie wat andere dingen, is het nog niet goed. Zo weer de pers altijd wat te vinden om te zeiken joh

09-02-2016 17:40

Rob-501 +0

De media voor Roda: waarom past Gio het speelsysteem niet aan?
De media na Ajax: waarom laat Gio Feyenoord volgens een ander systeem spelen?

09-02-2016 17:40

FrNiels2012 +8

Dat is in een notendop toch ook gewoon het probleem.

10 jaar terug: waarom haalt Feyenoord niet eens Nederlandse spelers, een herkenbaar elftal? Weg met dat vreemdelingenlegioen!

Nu: als je spelers uit Nederland haalt word je nooit beter.

Afgelopen zomer: hoe kan het zijn dat Van Geel Kramer nou nóg niet heeft gehaald?

Nu: welke malloot haalt nou een waardeloze spits als Kramer?

Vorige winter: waarom haalt Van Geel nou nooit eens een speler binnen vóórdat we iemand hebben verkocht.

Nu: waarom nou Vejinovic halen? Had gewoon even de tijd genomen om een goeie speler te vinden.

Opportunisme alom.

09-02-2016 18:24

skin +14009

Tja. Als het niet loopt en hij grijpt niet in is het ook niet goed. Logisch dat hij als coach ook gewoon zoekende is in zo'n periode toch?

En waar komt dat verhaal over onvrede onder de spelers ineens vandaan? Volgens mij lullen ze maar wat.

09-02-2016 17:37

FrNiels2012 +8

Het werkt toch ook best aardig? Zelfs tegen 020 lagen er mogelijkheden en dat is in deze fase gewoon verdienstelijk.

09-02-2016 18:25

skin +14009

Eens. We hadden best een punt verdient eigenlijk.

09-02-2016 19:14

FrNiels2012 +8

Verdiend misschien niet, maar ik vond ons de eerste helft wel sterker. Een punt was in ieder geval niet ónverdiend geweest.

09-02-2016 21:04

feyemere +2

Gewoon lekker naar volgend jaar toe werken!

Vermeer

Karsdorp beek bottegim kongolo


Tapia


Schuuman gustafson


Bilal achabar ?

09-02-2016 17:36

feyemere +2

Linksbuiten moet gekocht worden!

09-02-2016 17:37

R0b3r1 +0

Bla bla bla.. d'r zijn genoeg sporten waar er continu wordt door gewisseld. Dit is altijd van dat half slappe gezeik wat je alleen bij voetbal hoort.

Als Vilhena op links nou niet werkt, dan zet je hem toch in de as. Of moet je het dan zo laten staan terwijl je ziet dat het niet werkt.

Als Gio iets te verwijten valt is het dat hij niet eerder naar een ander systeem heeft gekeken op basis van tegenstander en beschikbare spelers. niet dat hij iets probeert als het op dit moment niet werkt

09-02-2016 17:34

anti-trommels +5

Peter Bosz volgend seizoen als hoofdtrainer aub.

09-02-2016 17:29

dennis-zuid +4237

Die zaadnek wil ik nooit meer in de Kuip zien

09-02-2016 17:35

FLKG +0

Die is net weg Bin Vitesse dwaas. Die komt niet terug naar NL.

09-02-2016 17:39

anti-trommels +5

Gerapporteerd.

09-02-2016 17:41
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties