Van Bronckhorst: ''Achahbar kan van grote waarde zijn''

Van Bronckhorst: ''Achahbar kan van grote waarde zijn''

Al jaren staat hij te boek als een van de grootste talenten van Feyenoord, maar Anass Achahbar moet al heel lang wachten op zijn definitieve doorbraak. Op een alles volgt steeds een niets. Op de persconferentie in de aanloop naar het duel met Utrecht geeft Van Bronckhorst aan een positieve ontwikkeling te signaleren.

"De hoop en het zicht op spelen wordt groter", aldus de coach tegenover de NOS. "Dat zie je aan hem, hoe hij op het trainingsveld staat, hoe hij speelt bij de beloften, hoe hij invalt. Over Anass zijn we de laatste weken heel tevreden en dat weet hij."

Achahbar volgt bij Feyenoord tegenwoordig een speciaal programma om fitter te worden en dat werkt volgens zijn coach. Die negentig minuten komen eraan. "Hij maakt stappen. Hoe langer hij dat doet, hoe fitter hij wordt, hoe langer hij het volhoudt. Hij is daar hard mee bezig en we steunen hem daarin."

"Ik heb hem niet voor niets laten invallen tegen Roda", vervolgt Van Bronckhorst. "Hij heeft een moeilijke periode gehad, maar nu gaat het heel goed met hem. Anass kan van grote waarde zijn. Hij blijft natuurlijk een groot talent en een goede spits."

Lees meer over
Anass Achahbar
Plaats reactie
666

jvdgoes +0

Achahbar kan alleen groeien als de coach hem vertrouwen geeft. Dat doe je niet door hem af en toe op te stellen maar een duidelijke basisplaats te geven in plaats van die lange slungel !!

29-02-2016 20:30

Oost105 +0

Als Gio Achabar van grote waarden vind
wanneer geeft hij hem dan eens de kans
om die waarden te tonen?
Laat die jongen eens 'n paar wdstrdn staan

29-02-2016 06:46

Clasiefan +0

En vervolgens stelt hij hem weer niet op. Hij moet blijkbaar ook meteen die 90 minuten vol kunnen maken en mag vooral niet gewisseld worden terwijl er genoeg veel mindere spelers zijn die er na 60 minuten af moeten omdat ze niet functioneren. Ik begrijp helemaal niet van het beleid van Gio. Werkelijk onnavolgbaar is die man.

28-02-2016 22:57

klick44 +18107

Goh wakker guo

28-02-2016 22:48

T-P +0

Als wat dan, klant op de tribune, of ballenjongen?

Leuk hoor al die praatjes over Anass, maar hij speelt nauwelijks, wat ik erg jammer vind.

28-02-2016 20:59

opa57 +7

Nou, dan heeft die Van Bronckhorst toch een vreemde manier om dat te laten blijken, want Achahbar zit vaker op de tribune dan op de bank!! Eerijk gezegd ben ik de lulverhalen van "ons kind van de club"een beetje spuugzat!!

28-02-2016 19:12

Kosinger +0

Na AZ, gaat hij veel spelen.

28-02-2016 16:50

FRhoi +1

Ik gun het die jongen zo

28-02-2016 15:51

onverzettelijk +145

Bouman het is echt niet te geloven met sommigen, het lijken serieus neuzen die een fr account hebben.Opbouwende kritiek oké maar zoals sommigen Feyenoord z'n eigen spelers afzeiken.....man man man........ Ongekend.Misschien eens opzoeken wat "support" betekent op Google!!!!!!

28-02-2016 15:29

FR12PRINCEPURPLE +0

Vooral lekker op de bhune laten..

28-02-2016 15:20

ericfeduzzi +2

Ik zou 'm voorzichtig brengen, vooral niet te gehaast...

lol.

28-02-2016 15:19

Rdammer001 +0

EINDELIJK!!!

28-02-2016 15:19

fr34023 +0

Heeft die nou eindelijk door dat die in Achahbar beter kan investeren dan die 27 jarige lange dweil? Wow applausje waard! Pak dan ook godverdomme door met hem hoort minimaal net zoveel wedstrijden de kans te krijgen als die dure aankopen die niks klaar spelen en week in week uit mogen falen zoals Bilal Kramer en die turk die weg is. Gooi ze allemaal maar een tijdje op de tribune en van de zomer verkopen!

28-02-2016 15:01

ReetjeP +872

4-4-2 gaan spelen en daar op op inkopen!

Achabar en Kuijt basis, haal Santos gratis op en dan heb je met Santos en Kramer degelijke back up.

Geen top, maar laten we eerlijk zijn, dat zijn we ook al lang niet meer.

Dan kan je Bel Hassani ophalen bij Heracles, als vervanger van Vilhena, ook transfervrij en dan Ayoub als linker, controlerende, middenvelder.

Kane als back up van Karsdorp en v. Drongelen achter Kongolo.

Vermeer, Hahn (Hansson), Bijlow
Karsdorp, Kane
v. Beek, Botteghin
Kongolo, v. Drongelen
Woudenberg, Gronsveld
Toornstra, Tapia
Vejinovic, Nieuwkoop
Ayoubi, Verdonk
Bel Hassani, Gustafson
Kuijt, Kramer
Achabar, Santos

Immers, Nelom, Bilal, Elia, el Ahmadi, etc.verkopen. Schuurman verhuren en een vechtploeg gaan formeren in een soort 4-3-1-2 met opkomende backs en buitenste middenvelders met een vroege voorzet.

28-02-2016 14:42

michielFR +0

Wat en gelul. Telkens als Achahbar goed invalt (wat zeker niet makkelijk is om in 20 minuten iets moois klaar te spelen), staat de week erna weer zo'n waardeloze Bilal erin.

Ik kan hem niets verwijten als ie niet bijtekent. Achahbar is tekenend voor hoe Feyenoord met haar jeugd om gaat.

28-02-2016 14:33

dreetje13 +4

Weet zeker dat als je hem een paar wedstrijden laat staan,dar hij helemaal lis gaat

28-02-2016 14:19

dreetje13 +4

Hoelang wacht je dan nog? Tot hij bij een andere club speelt.Bij mij had hij al lang gespeeld

28-02-2016 14:17

FR12_079 +180

Bilal,Kramer,Elia bakken er ook niks van, waarom zou Achahbar geen kans geven?

28-02-2016 14:14

dreetje13 +4

Precies,slechter dan dat gaat hij het zeker niet doen.

28-02-2016 14:17

FR12_079 +180

Kramer eindelijk weer eens gezien

28-02-2016 18:13

dreetje13 +4

ja gelukig.Is ook afhankelijk met wat hij krijgt aan ballen

01-03-2016 20:28

FR12_079 +180

Dat wel maar hij moet is wat minder buitenspel lopen. Als hij dat niet deed hadden we wellicht wel meer gescoord tegen Utrecht.

02-03-2016 18:57

HetLegioen12Since1908 +3466

ZET HEM ER DAN IN

28-02-2016 14:13

Ronaldinho +6722

Stel hem dan een keer op joh. Ben helemaal klaar met dat slappe gelul. Tuurlijk kan het dat hij niet fit is, maar hij kan toch wel 30 minuten invallen ipv 10?

28-02-2016 14:09

Dordtse-Feyenoorder +2106

Laat hem dan spelen joh lul.

28-02-2016 14:06

StandYourGroundAndFight +0

Gooi hem dan gvd een paar wedstrijden achter elkaar in de basis!

28-02-2016 13:57

Arom +0

De laatste weken is hij goed bezig en de hoop op spelen wordt groter. Hou die jongen niet aan het lijntje! Geef hem die kans bij Feyenoord die hij al veel langer verdient, of de kans om elders wel aan spelen toe te komen en een carrière te kunnen opbouwen. Nu wordt er met hem gesold.

28-02-2016 13:52

Senior +2743

Stel hem dan op!!!

28-02-2016 13:51

FlegioenR +28

hij laat maar zien in 10 minuten dan Kramer in 2 wedstrijden

28-02-2016 13:52

Senior +2743

Ik hoor al jaren dat hij niet fit is, maar ligt dat dan niet aan de trainers? Zelfs als rechtsbuiten is hij beter dan die bilal.

Als hij niet fit is wissel je hem toch na 60 minuten ipv hem af en toe eens een kwartiertje te laten invallen.

28-02-2016 13:55

FR-1993 +5667

Zo schijnheilig roepen dat Anass van waarde is, maar hem zelfs in crisis van 9 wedstrijden zonder winst niet de kans geven. Hoe slecht moet het gaan voordat ze hem erin zetten? Ik vind het ook niet de ideale spits, maar zeg dan niet dat hij zo belangrijk voor je is als je hem laat banken.

28-02-2016 13:45

De17eMan +0

Een schilderij ook

28-02-2016 13:37

NicoJansen +3250

Ik word een beetje moe van dat domme gelul van gio

28-02-2016 13:35

skin +13986

Goedzo. Investeer in die gozer. 10 x meer talent in zn kleine teen dan Kramer.

28-02-2016 13:27

Dee-010 +3946

Feyenoord is zo stupid man, serieus.

28-02-2016 13:27

Jigsaw +10046

Waarom wordt ie niet opgesteld dan?

28-02-2016 13:21

FrNiels2012 +8

Omdat ie nog niet klaar is voor 90 minuten, schijnbaar.

28-02-2016 13:28

Jigsaw +10046

Wanneer ben je dan wel klaar voor 90 minuten? Als je als Vilhena, als een dwaze over t hele veld rent? Zonder rendement ook nog...
Door deze klootzak (en ook door El Amadhi) wordt t middenveld overlopen, doordat hij als een gekke blijft rennen...
Tapia rent nie als een gekke onnodig naar voren... die blijft wel zn taken uitvoeren...
Daarom zie ik liever Achabar of Tapia dan deze ondankbare verrekte...

28-02-2016 13:39

FrNiels2012 +8

Nee, als je fit genoeg bent. Ik zeg maar wat Gio in het artikel zegt he.

28-02-2016 13:42

FRthistlefield +1

Hij is onze beste spits, maar de technische leiding durfde het niet aan om een team om hem te bouwen. Liever domme krachten halen met ervaring en lengte voor veel geld.

28-02-2016 13:14

jonaathn +14724

Precies dit, waar we eerst het team om Guidetti en Pelle bouwde durven we dat niet te doen met Achabar nu... En weet je nog wat zij ook zeiden over Achabar destijds? Geweldige spits!! Ik snapt het niet... Maar dat is Feyenoord.

28-02-2016 13:18

FRthistlefield +1

Kazim en Kramer zijn volkse jongens en daar kan het publiek zich beter mee identificeren -_-

Ik dacht echt dat onder Gio Feyenoord weer na 40 jaar technisch mooi voetbal zou spelen...
Dat hard werken /power/strijd voetbal ben ik helemaal zat.

28-02-2016 13:39

fr34023 +0

Het legioen is juist helemaal niet weg van kramer en kazim. Iedereen roept om Achahbar al jaren het is de club zelf die altijd vast houd aan dit soort fantastische voetballers.

28-02-2016 20:03

Meekijker +4306

Wat een onzin. Als de hele staf zo tevreden over m is zat ie niet 90 minuten op de bank/tribune. Dan laat je m toch gewoon 60 minuten spelen en dan wissel je m. Al die gasten voorin bakken er helemaal niks van. Dus als de reden enkel is niet fit voor 90 minuten vind ik dat echt kul.

28-02-2016 13:11

Jamcarter +3

Maareeh....speelt hij niet 90 minuten in jong elke week?

28-02-2016 13:07

JulianFR9 +0

Ja maar dat is wek een ander niceautje

28-02-2016 13:20

Gekkethijs +0

Zet hem er dan in gio..

Hoeveel langer moet deze jongen nog op de achtergrond blijven

De rest bakken er al maanden niks van

28-02-2016 13:00

reckoner +0

Tekenend dat zo'n jongen nu pas met een aangepast trainingsschema werkt. Was al jaren duideijk dat hij geen 90 min voluit kon spelen, maar kwam natuurlijk prima uit om 'm af en toe op de tribune weg te laten rotten. Het blijft ten slotte een van je grootste talenten en Kazim en Kramer hebben laten zien vele klassen beter te zijn....

Serieus: wat een slap gelul. Dit zijn de jongens die er uiteindelijk 25 inschieten als je goed met ze omgaat. Deze vent had allang de aandacht moeten krijgen die hij nu krijgt en ook verdient.

28-02-2016 12:54

diezaterlekkerinzeg +0

Ja heel vreemd, nu pas doet hij aangepaste training.

28-02-2016 13:16

skin +13986

Gevalletje gebrekkig topsportklimaat. Dit is nou eindelijk eens een duidelijk voorbeeld daarvan.

28-02-2016 13:37

winash98 +0

Blablabla.. en dan 2wedstrijdjes voor t seizoen mag hij basis staan als t toch geen reet meer uitmaakt en dan volgend seuzoen weer. Kansloos gio om zo een jongen aan t lijntje te houden

28-02-2016 12:50

jaap100 +295

wat weer een gelul gio

28-02-2016 12:47

FrNiels2012 +8

Mooie zin man.

28-02-2016 13:28

mies1974mies +699

Vlot van begrip gio

28-02-2016 12:46

dpjo +0

Nee dirk kan wel 90 minuren wat een gelul gio

28-02-2016 12:46

ffever +0

Ja als dat de reden waarom Anass niet in de basis staat.... dan ligt het maar aan 1 persoon en dat is Anass! Dus gozert, train je rot zodat je t wel 90min volhoudt!

28-02-2016 12:35

Arjanito +3

Clasie kon het ook niet..

28-02-2016 13:04

skin +13986

In het begin niet nee. Maar die werd zodanig begeleid dat hij dat binnen een half seizoen wel kon. Waarom gebeurt dit met Achabar nu pas? Hadden ze drie jaar geleden al mee kunnen beginnen.

28-02-2016 13:38

FR-JJN +12867

Beetje moeilijk van waarde zijn op de tribune.

28-02-2016 12:34

Hans50Woerden +0

Beste gio .. .
Annas kan niet can grote waarde zijn ... Hij is van grote waarde

28-02-2016 12:32

tuffe +0

Lezen..Hij is niet fit voor 90 min
Zeikbalen

28-02-2016 12:29

FrNiels2012 +8

Dat is ook zo. Hij had meer kansen moeten krijgen, maar zo te lezen zitten die er aan te komen.

28-02-2016 12:43

Bati +39540

Dus dan speelt die toch 70 minuten en daarin is die.gevaarlijker dan die lange

28-02-2016 12:55

FR-Renswoude +2899

Jeeeezus gio wat erger me ik aan dit soort afspraken. En dan vanmiddag natuurlijk weer het hele kut elftal omgooien om vervolgens Achahbar op de bank te laten. STEEDS MAAR WEER

28-02-2016 12:26

jonaathn +14724

ZET HEM IN DE BASIS DAN!!!

28-02-2016 12:25

wjeel +1621

Desnoods de eerste 60 minuten....

28-02-2016 13:04

FrNiels2012 +8

Aan 60 minuten Anass heb je meer dan aan 120 minuten Bilal (zelfs als die laatste 30 minuten de tegenstander al weg is).

28-02-2016 13:29

wjeel +1621

Nou nog ff en dan weten we het. Ik hoop anass in de basis hoor....

28-02-2016 14:49

kiperiets +4

Achabar vlak achter Kramer laten spelen in de zestien of rand zestien.
Dirk rechtsbuiten, zijn we gelijk van dat drama Bilul van 3,5 miljoen af.

28-02-2016 12:20

FRvakkieY +0

Anas moet fitter en sterker worden. Daar zit wel wat in hoor.

28-02-2016 12:19

Caz +0

Zekers maar dat ze daar nu pas mee beginnen zeg, we zien Achahbar toch heel dit seizoen al rondlopen met een buikje.

28-02-2016 12:23

FrNiels2012 +8

Wie zegt nou dat ze daar nu pas mee beginnen?

28-02-2016 12:36

BradaF1 +271

Gewoon op stellen is in mijn ogen de meest doelgerichte speler in onze selectie. En de man van de steekpass. Oké niet de snelste maar hij ziet het spelletje gewoon beter dan de meeste in onze selectie.

28-02-2016 12:14

Milo +0

Volgens mij scoort hij bij Feyenoord 2 toch wel regematig. En een lange spits vind ik alleen belangrijk. Als hij wat met het hoofd kan. Maar als je geen speler kan uitspelen. Dan is dat ook het enige wat er over blijft. Achahbar, kan wel een speler uit spelen. En hij kan zelf z'n eigen kans creeren. Dat zie ik Kramer niet doen. Achahbar hoort als centrale spits te spelen. Of om iemand heen te spelen als een zwervende rol. Maar zeker niet op de flanken. Andere spelers die niets klaar maken. Die mogen wel blijven staan.

28-02-2016 12:12

FrNiels2012 +8

Ik denk dat Anass het best rendeert met een sterkere/langere spits naast 'm. Als je Anass centraal zet in een 4-3-3 systeem, weet de verdediging meteen dat je geen lange bal zult spelen, en wordt hij dus makkelijk te verdedigen. Kuijt en Anass maar samen in een tweespitsensysteem dan.

28-02-2016 13:31

Dommeloempia1 +19797

Wat krom is recht lullen!!!!!!!!!

28-02-2016 12:11
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties