Twee clubs met voorkeurspositie voor Feyenoord-talenten

Twee clubs met voorkeurspositie voor Feyenoord-talenten

RKC Waalwijk en FC Den Bosch hebben een voorkeurspositie als Feyenoord haar eigen talenten in de eerste divisie wil laten rijpen. Beide Jupiler League-clubs hebben de afgelopen maanden gesprekken gevoerd met de Rotterdammers met deze uitkomst als gevolg.

''De gesprekken met RKC en FC Den Bosch zijn plezierig verlopen", erkent td Martin van Geel, die ook op de hoogte is van interesse van FC Dordrecht en FC Eindhoven, in het Eindhovens Dagblad. "Ze sluiten met hun opleidingsfilosofie en manier van spelen aan bij de denkwijze van Feyenoord. Maar we sluiten geen clubs zomaar uit.''

Het gaat om talenten van Feyenoord onder 19 die aan het eind van het seizoen wel een contract krijgen, maar die eerst nog ervaring moeten op doen buiten De Kuip. ''Wil een club uit de eredivisie één van die talenten huren, dan kan dat zelfs een meerwaarde zijn. De talenten beslissen uiteindelijk zelf aan welke club ze eventueel verhuurd worden.''

Plaats reactie
666

Ragazzi +0

RKC Waalwijk, lachertje. Staan stijf onderaan, dus die spelen zeker niet hetzelfde voetbal als Feyenoord. Behalve dat we nu ook alle wedstrijden verliezen zo'n beetje. Toch weer de schuld van die dekselse Van Geel!

02-03-2016 01:27

PindakaasFR +133

RKC..... lmao

01-03-2016 18:13

klaretaal +0

Jansen heeft 2 jaarervaring opgedaan bij almere city

01-03-2016 13:32

feyefrank +2083

Dus als hij verhuurt was had hij nu misschien bij ons in de spits gestaan.
Het is alleen maar jammer dat ze hier nu pas mee komen.

01-03-2016 18:32

vinFr +1143

Prima idee,ervaring op laten doen. Alleen liever in de eredivisie

01-03-2016 13:31

feyefrank +2083

Talenten die goed genoeg zijn kunnen ook in de eredivisie verhuurd worden.
Al denk ik dat de JL fysiek net zo zwaar is dus daar leren ze fysiek ook genoeg.
En dat is nu vaak het probleem als ze doorstromen.

01-03-2016 18:34

FRS-79 +1

Waarom nu weer 2 ploegen in de kelder van de Jupiler League... Worden ze daar zoveel wijzer van? Kies dan minimaal stabiele middenmoters of top JL ploegen...

01-03-2016 12:24

FrNiels2012 +8

Ach, stabiele ploegen zijn er niet echt op dat niveau. Over een paar maanden is alles anders. Bovendien: als een ploeg promoveert ben je je Jupiler-League clubje weer kwijt.

01-03-2016 13:27

FRS-79 +1

Daar heb je ook weer een punt...

01-03-2016 13:42

feyefrank +2083

en Bosch is 1 van de grotere ploegen en RKC heeft toch ook jaren ED gespeeld.

01-03-2016 18:34

descout +0

Uhm,er zijn genoeg middenvelders dus zullen er midden veld jonkies verhuurd gaan worden,daar omkom je gewoon Niet aan.op de flanken is het dun bezet dus zullen er van daaruit speler/s gaan doorstromen lijkt me om het gat daar te vullen inplaats van te halen.het geld kan feyenoord dan aan andere bestedingplannen besteden.

01-03-2016 11:53

FrNiels2012 +8

Precies. Schuurman had natuurlijk dit jaar al lekker in de JL moeten voetballen en Verdonk ook.

01-03-2016 13:28

feyefrank +2083

Dat was inderdaad wel beter geweest maar beter laat dan nooit.

01-03-2016 18:35

FrNiels2012 +8

Zeker, zou mooi zijn als het nu wel rondkomt.

01-03-2016 19:01

Korkiekarel18 +48184

Streep RKC maar weg, gaan waars 2e Divisie spelen!

01-03-2016 11:01

GioooFR +384

Er degradeert geen ploeg dit jaar

01-03-2016 11:17

Korkiekarel18 +48184

Ken je feiten!

01-03-2016 11:20

GioooFR +384

Ik heb 100% gelijk

01-03-2016 11:35

feyenoord1980 +2744

Je kan gewoon degraderen dit jaar, maar dan moet de kampioen van de amateurs wel willen promoveren.
Dat is vaak niet het geval. vanaf volgend jaar MOET je promoveren en degradeer je dus.

01-03-2016 12:11

Dreeke +2

Gaan volgend jaar dus veel matchfixing krijgen bij de amateurs om GEEN kampioen te worden :-)

01-03-2016 13:00

vinFr +1143

Financieel aan de grond

01-03-2016 13:31

Aidan_Exclusive +7786

Verstandig om ze buiten de eigen regio te laten rijpen, ik zie daar de meerwaarde wel van in.

01-03-2016 10:57

Maradona +0

in de jupilar leage doe je niet mee om de prijzen dus is er totaal geen druk
uitlenen is de beste optie

01-03-2016 10:29

Steef +1033

Oh, jij vind promoveren naar de eredivisie geen prijs?

01-03-2016 12:10

Maradona +0

ben je wakker 2e elftallen kunnen niet promoveren pftttttttt

02-03-2016 15:31

Steef +1033

Oja, want RKC en Den bosch zijn tweede eftallen..

02-03-2016 21:44

Maradona +0

nog 1 x
jong ajax jong psv jong fc twente kunnen nooit promoveren naar de eredivisie en mogen ook nooit mee doen in de nacompetitie
ha ha ha zou wat wezen ajax 1 degradeert en ajax2 word kampioen in de jupiler duidelijk nu oen

03-03-2016 12:12

Steef +1033

IK WEET DAT DAT NIET KAN!! Ze willen de jeugdspelers toch ook uitlenen aan RKC en FC Den Bosch joh blinde... Je bent echt niet goed in lezen he? Jezus

06-03-2016 22:15

Maradona +0

lekkere ploegen rkc den bosch pftttttttttt

07-03-2016 11:52

eefb014 +5428

zou wel eens de ins en outs willen weten waarom excelsior ermee gestopt is.

01-03-2016 10:29

SupportYourLocals +5

Om zelf een team te kunnen bouwen misschien? Huren heb je weinig aan als je dat wil. Die willen structureel eredivisie spelen.

01-03-2016 10:44

Roytterdam +1853

Volgens mij omdat hun eigen jeugd hierdoor geen kans meer kreeg, en excelsior de spelers niet meer kon huren zonder overname van salaris.

01-03-2016 10:44

eefb014 +5428

toch jammer heeft veel gebracht. ja salaris zal bij excelsior wel een probleem zijn.
denk je syl structureel eredivisie lijkt mij niet echt realistisch.

01-03-2016 11:00

SupportYourLocals +5

Dat is toch het doel van elke club die promoveert, tenzij je dordrecht heet.

01-03-2016 11:03

eefb014 +5428

ja als je promoveert wil je blijven maar in geval van excelsior lijkt mij top jl max haalbare op lange termijn.

01-03-2016 11:09

SupportYourLocals +5

Ze zitten er inmiddels al een aantal jaar in. Dus waarom zouden ze er niet in kunnen blijven als ze door bouwen..

01-03-2016 11:58

eefb014 +5428

Denk dat ze daar uiteindelijk net te klein voor zijn. Maar gun het ze van harte.

01-03-2016 18:06

Mike_FR +0

Ik dacht dat de bedoeling was dat we binnen een paar jaar net een eigen Jong Feyenoord team in de jupilerleague zouden spelen?

01-03-2016 10:18

skin +13986

Ik hoop nog steeds dat dat gaat gebeuren. Dan houd je zelf de regie over hun ontwikkeling en over hoeveel speeltijd ze krijgen.

01-03-2016 10:35

Mike_FR +0

Precies, ik dacht dat we mede daarom ook alvast de samenwerking met Excelsior beeindigden. Misschien is dit voor de talenten die net buiten de boot zouden vallen en zelfs in Jong Feyenoord weinig aan de bak komen. Bijvoorbeeld die gasten die nu naar Groningen zijn gegaan of Vincent Janssen een paar jaar terug.

01-03-2016 10:52

feyenoord1980 +2744

Leuk in de kelder van de JL spelen, is toch heel ander voetbal dan in de top van de JL. Echt weer een vreemde keuze. Had het gewoon bij Excelsior gehouden.

01-03-2016 10:15

SupportYourLocals +5

Ik weet niet of je het volgt maar excelsior speelt eredivisie

01-03-2016 10:45

feyenoord1980 +2744

Ja, prima toch.

Heeft een hele dunne selectie. Denk dat een Schuurman daar zijn debuut wel had gemaakt. Zeker omdat ze een aantal blessures hebben gehad de laatste tijd. Een nieuwkoop had er veel minuten gemaakt en verdonk ook.

01-03-2016 12:08

FrNiels2012 +8

Als Excelsior die spelers niet wil houdt het op. Bovendien moet een jongen als Schuurman in de basis, niet als stand-in van Bruins.

01-03-2016 13:33

frDon +397

Den Bosch is een prima club om je talenten te droppen.
Een Schuurman zou daar iedere week basis staan, en zich verder kunnen ontwikkelen.
Volgend seizoen: DOEN!

01-03-2016 10:12

ZwarteCobra +2

Hoe diep kun je zinken.... En er bij zetten ''Ze sluiten met hun opleidingsfilosofie en manier van spelen aan bij de denkwijze van Feyenoord. Maar we sluiten geen clubs zomaar uit.'' WHAHAHAHAAHHA

01-03-2016 10:11

FrNiels2012 +8

Nou inderdaad; ik ben geschokt!

01-03-2016 13:33

LaChouffeke +2

RKC gaat degraderen, daar heb je dus geen reet aan.

01-03-2016 10:10

FrNiels2012 +8

Heb je een optie in de JL én de Tweede Divisie. Dat is ook niet verkeerd.

01-03-2016 13:34

Knabbel1908 +0

doe dan jong feyenoord in de Jupiler League dan laat je gelijk meerdere talenten tegelijk ervaring op doen

01-03-2016 10:05

F.U.B.A.R +1

is geen geld voor

01-03-2016 10:08

Knabbel1908 +0

nee maar van rkc en den bosch word je ook niet vrolijk

01-03-2016 10:11

feyenoord1980 +2744

Is wel geld voor, tenminste het geld was er maar heeft een andere bestemming.

01-03-2016 10:11

FrNiels2012 +8

Ja maar die bestemmingen zijn ook belangrijk.

01-03-2016 13:34

eefb014 +5428

koop 1 middelmaat speler minder die de bank warm houd.

01-03-2016 10:25

FrNiels2012 +8

Dan zit Schuurman nog het hele jaar op de bank.

01-03-2016 13:35

FR_Hongarije +850

Liever geen RKC, en ook geen Den Bosch, staan niet bepaald hoog in de JL.

01-03-2016 09:57

Feyenoordridderkerk +1187

Ach, als je dan vetvolgens mensen als Marko, Jan Arie, Eric, Elia gaat aankopen dan kun je ze beter gelijk laten gaan, krijgen toch geen kans. We zien wat die ervaring brengt. Ze verloochenen onze Varkenoord-opleiding!!!

01-03-2016 09:53

F.U.B.A.R +1

Gio heeft zijn eerste jaren ook bij RKC doorgebracht, we weten allemaal waar die heeft gevoetbald, dus op zicht geen slechte beslissing
zo en nu weer verder met de orde van de dag Gudde en van Geel overall de schuld van geven.

01-03-2016 09:53

Kaap +16

"De manier van spelen" beloofd niet veel goeds.
Wel goed dat de spelers rijpen in de eerste divisie.

01-03-2016 09:25

SupportYourLocals +5

Daarom staat rkc ook onderaan in de jl

01-03-2016 10:51

gvanoort +1

"Martin van Geel erkent" dat is nieuw!

01-03-2016 09:11

onverzettelijk +145

Top geregeld en wat geweest is kun je niet veranderen maar wel van leren. Donderdag krijgt vd Brom het deksel op de grote 020 neus van hem.Wij zijn de Cupfighters niet die reserve neuzen.

01-03-2016 09:04

SchiedamseRotterdammer +0

Off: hoeveel kaarten zijn er nog voor donderdag??

01-03-2016 08:59

FRwillem +0

Gisteren zag ik iets voorbij komen van 4000

01-03-2016 09:18

SchiedamseRotterdammer +0

Ja daarom want mijn vrienden die zijn weer traag met beslissen

01-03-2016 09:38

feyemere +2

Nu nog rond de 1700.

01-03-2016 09:40

feyenoord_Freak +14031

Wowww! Wacht effe RKC ligt wel op de bodem van de jupiler league ik vraag me af wat er dan nog van te leren valt voor de jeugd......
FC DEN Bosch vind ik echt een heel goeie vangst die doen altijd wel mee om prijzen lijkt mij ook een beter beleid te hebben dan RKC .

01-03-2016 08:48

skin +13986

Dan leren ze hoe bevoorrecht ze zijn voor Feyenoord te mogen spelen ;)

01-03-2016 09:06

feyenoord_Freak +14031

Jaaaa ok daar heb je wel een goed punt ja
We zullen zien joh ;)

01-03-2016 09:30

SupportYourLocals +5

En vechtvoetbal te spelen. Onze filosofie ;)

01-03-2016 10:53

bouman +310

Dat is helemaal niet slecht.
Bij Feyenoord in de jeugd zijn ze gewend om te winnen, dan zien ze ook de andere kant.
Daar word je echt niet slechter van

01-03-2016 09:35

Michaelnh +645

Dan leren ze alvast hoe het is om veelvuldig op hun bek te gaan.. hoeven ze daar niet meer aan te wennen in feyenoord 1

01-03-2016 09:43

skin +13986

Haha! Hoe lullig het ook klinkt kan dat best een voordeel zijn. Ff wat eelt op de ziel kweken. Leren wat het is om echt diep te moeten gaan om punten te pakken.

01-03-2016 09:45

IPPA001 +97

Beter gewoon zelf in de JL gaan spelen, de aansluiting ontbreekt nu en daar gaat het verhuren van spelers zeker niet bij helpen..

01-03-2016 08:48

skin +13986

Een eigen elftal is idd beter want dan houd je zelf de controle. Bij verhuur heeft het alleen zin als ze daar ook daadwerkelijk basis staan.

01-03-2016 09:41

Wimberto +2

Met Janssen werd geen contract aangegaan dus die vlieger gaat niet op. Vincent was bij lange na niet zo ver als nu en dat ie t nu zo goed doet was gewoon niet de verwachting..klaar uit. Real Madrid heeft Ronaldinho weggestuurd...tja...

01-03-2016 08:46

FRvakkieY +0

Voor sommige spelers zal dit prima zijn.

01-03-2016 08:40

FR-BERRY +861

Dit had des tijds ook met janssen gemoeten. Zou dit gelden voor slabbekoorn, van der meer en Hermann biivoorbeeld.

01-03-2016 08:37

Damianski +0

Goede zet.
Eigen team in JL is beter, maar blijkbaar wil men daar geen geld aan uitgeven.

01-03-2016 08:35

reborn +1

Dan kon je net zo goed de samenwerking met Excelsior in stand houden en idealiter zelf met jong in de JL.

01-03-2016 08:29

Rdamjeff +0

Nee dat kon niet. Waarom niet? Omdat Excelsior zelfstandig verder wilde gaan.

01-03-2016 08:41

Heisenberg +6217

Plezierig..

01-03-2016 08:25

Dream_Chaser +0

Prima toch. Kunnen die jongens ook zien hoe het er bij andere clubs aan toe gaat. Gaan ze ook niet alle privileges als gewoon aannemen.

01-03-2016 08:22

Martijn_PS4 +5

Zelf een jupiler team maken? Of zijn ze bang dat er teveel supporters op afkomen?

01-03-2016 08:19

Bone40 +115

Ja dat is het ja.

01-03-2016 08:26

Feyenoord0167 +63

Ik denk eerder te weinig.

01-03-2016 09:32

Ter_Aar +1

Heel goed. Weerstand van andere jl clubs is niet te vergelijken met beloftencompetitie

01-03-2016 08:11

Voetbaljunk +0

Lekker in de kelder van de JL.

01-03-2016 08:05

Brahma +5257

De ogen net open en meteen negatief.
Ze spelen dus ook tegen de top 3 van de jl .
Alleen maar goed voor die jongens.

01-03-2016 08:09

Bema777 +1012

Denk eerder dat zn ogen nog dicht zitten ;-)

01-03-2016 08:22
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties