Supportersgroep is betutteling zat en stopt met sfeeracties

Supportersgroep is betutteling zat en stopt met sfeeracties

De verschillende sfeergroepen bij Feyenoord zijn de tientallen regels vanuit de medewerkers van de Rotterdamse club helemaal zat. Dat schrijven ze in een persbericht op Lunaticnews.nl. Confetti kanonnen, opblaasbare items, snippers, shooters en elektronische knallen zijn enkele voorbeelden die niet meer mogen in De Kuip. Ook moeten alle spandoeken die gemaakt worden 'meningloos' zijn en krijgen tegenstanders de mogelijkheid om acties te beoordelen.

Om deze reden hebben de supporters tijdens de halve finale een ludieke actie willen houden. De club heeft dit voorkomen. ''Naast het weggooien van het ludieke spandoek hebben medewerkers van Feyenoord gisteren het tweede, positieve spandoek met daarop de tekst ‘Feyenoord Cupfighters’ bewust kapot getrokken. Wij vermoeden dat dit is gebeurd om als wraakactie ‘een statement te maken’ richting de supporters die betrokken waren bij de productie van de doeken.''

De sfeergroepen stoppen voorlopig met grote sfeeracties. ''De consequenties is dat wij zolang deze figuren bij Feyenoord doelbewust pro-Feyenoord spandoeken blokkeren, frustreren en zelf kapot trekken niks meer verven. Tot nader orde zullen er bij wedstrijden georganiseerd door Feyenoord geen sfeeracties meer plaats vinden zolang deze clubleiding er zit.'' De bekerfinale in De Kuip valt niet onder het boycot.

Klik hier voor het persbericht van Feyenoord
Klik hier voor het persbericht van de sfeergroepen

Plaats reactie
666

marcel achterhof +82

Ook de leiding is bezig feyenoord een subtopper te maken typisch regeltjes beleid een of andere hoer achter een bureau regelt dat allemaal

06-03-2016 11:26

NicoJansen +3252

Ik word zo moe van die figuren hier die er geen verstand van hebben maar wel afgeven op de supporters die vinden dat de incompetente gudde en de andere uitvreters weg moeten.

Lees je godverredomme eens in voordat je afgeeft op de demonstrerende supporters.

Alle Feyenoord iconen zijn door gudde en co de Kuip al uitgejaagd en dan lees ik hier verhalen dat gudde de schuld heeft weggewerkt er stast godverredomme nog 30 miljoen uit bij de "vrienden" dat kost 2 miljoen per jaar.

Lees je in of houdt je muil .

05-03-2016 23:37

tommj28 +577

Hahaha hoe kan je dat beleid van Feyenoord gaan verdedigen? Hebbie die lijst met regels dan wel goed bekeken? Gewook dictatoriale censuur man, schandalig is het

05-03-2016 18:43

Tjerk_FR12 +0

Inderdaad...

05-03-2016 20:13

Dreeke +2

Dan ook geen vrijwillige bijdrage meer vragen aan de supporters....

05-03-2016 18:03

tommj28 +577

"Vrijwillig" betekent toch al dat je het niet hoeft te doen?

05-03-2016 18:44

Dreeke +2

iets met nadenken wat er bedoelt word........

05-03-2016 19:44

CW010 +1813

zou het bestuur een worst zijn, is het niet overduidelijk dat ze juist aan het proberen zijn om rijker volk naar de Kuip te trekken en de arbeidsklasse proberen af te schudden ?

ze volgen een beetje het Engelse model, een gemiddelde bouwvakker kan echt geen seizoenskaart meer betalen daar

05-03-2016 17:19

sunsfield +3

ja het model Arsenal werk zo goed kleiner stadion hogen prijzen ...........?


http://www.blackscarfafc.co.uk/

05-03-2016 18:32

jordy2134 +179

Ook dit besluit begrijp ik weer niet. De regels die Feyenoord hanteert zijn heel logisch en er op gericht de club niet te beschadigen. Waarom dan zo moeilijk doen, er zijn genoeg dingen mogelijk binnen deze regels.

Overigens vind ik het dan vrij hypocriet dat je de bekerfinale hierin wel meeneemt. #Supportersvoerenguddebeleid #Supporterszijnnietdebaas!

05-03-2016 15:04

sunsfield +3

lees ff de regels wat je wel en niet mag ?

05-03-2016 15:13

SVR +395

Dan regel jij toch de tifo in het vervolg? Grote muil en niks doen zeker?

05-03-2016 15:15

Zuidbewonert +411164

sjeffie, vind je het niet opmerkelijk dat zelf dit soort extreem betrokken (daar kunnen jij en ik alleen maar waardering voor hebben) figuren er nu de brui aan geven? Als ik dan lees wat er allemaal wel en niet mag volgens die regels, dan is dat eigenlijk gewoon supportertje pesten. Ik heb best begrip voor regels en voorschriften, maar inmiddels is het nog strenger gecontroleerd dan Schiphol na 9/11. En waarvoor?

05-03-2016 16:17

sunsfield +3

ja ze hebben al 4 of 5 doeken vak voor de wedstrijd verboden om raren reden en nu weten ze niet hoe snel ze het naar buiten moeten brengen terwijl ze stil waren na de anderen doeken .

05-03-2016 18:27

NicoJansen +3252

Dom onwetend gezwetst van iemand die totaal geen verstand van zaken heeft.

05-03-2016 22:47

Zuidbewonert +411164

Naja.... leg uit dan.

06-03-2016 10:53

FR4Ever +2

Jammer. Ze hebben echt al mooie dingen laten zien.

05-03-2016 14:40

Plandman +2025

Prima regels van Feyenoord al moeten ze geen goeie dingen slopen natuurlijk.

05-03-2016 14:24

NicoJansen +3252

Wat is er dan goed ?

05-03-2016 22:47

FR1908michelFR +2

Respect voor al die gasten die hier keihard aan werken! Begrijpelijk besluit

05-03-2016 13:45

Senior +2751

Respect voor al die kameraden die al die jaren hun vrije tijd in dienst stelden van de club.
Uren, weken en maanden was men soms bezig om mega grote spandoeken te maken, ondanks alle tegenwerking van het Feyenoord bestuur.

Met zo veel regeltjes waaraan moet worden voldaan is geen spandoek meer te maken.
Volkomen begrijpelijk dat jullie er nu mee kappen.

Nogmaals respect en heel veel dank, ik heb ervan genoten en met mij vele duizenden anderen.

Gelukkig hebben we de foto's nog ;)

05-03-2016 13:34

Zuidbewonert +411164

Juist!!!!!!!!!!

05-03-2016 16:18

Feyenoordsi +0

Jammer dat de club van binnen uit kapot wordt gemaakt. De supporters willen het voor het zeggen hebben, het aankoopbeleid bepalen, het bestuur en de trainer benoemen etcetera etcetera. Helaas is Jorien destijds wel door de supporters, opgestokt door die Woerts e.a, weg bedreigt. Toen lieten de supportersverenigingen zich wel gebruiken door het bestuur

05-03-2016 13:10

NicoJansen +3252

Gekkehuis , de supporters willen een goed bestuur waar Feyenoord voorop staat.

05-03-2016 23:30

feyenoord_Freak +14035

Hey effe een vraagje way zijn jullie van meening als Feyenoord zijn eigen cheerleaders zou hebben die optreden voor de wedstrijd, en in de rust na elke thuis wedstrijd enkelt gewoon om de sfeer beetje terug te krijgen het maakt natuurlijk niks goed maar het zou wel leuk zijn . En is er iemand hier die dat mogelijk zou kunnen maken ik zelf heb niks met het bestuur te maken vandaar .;)

05-03-2016 13:10

feyenoord_Freak +14035

Hahaha! Waarom niet eigenlijk? :)

05-03-2016 15:06

Jochembergen +0

Het wordt steeds minder in de kuip sfeer is al bijna weg je mag niks geen kk meer aan
Ze willen alleen klap vee en mensen die netjes achter elkaar een rij vormen

Fr is fr niet meer

05-03-2016 13:05

Jochembergen +0

Kk bestuur kk bestuur kk kk kk bestuur

05-03-2016 13:02

Fany +1473

Dank je wel voor je uiterst intelligente bijdrage.

05-03-2016 21:44

FeyenoordXL +0

Ontzettend vervelend, maar het werkt wel twee kanten op.

Zou het incapabel ogende bestuur ook dit soort besluiten hebben genomen als dat 'fanatieke' deel van het legioen had laten zien dat ze het begrip zelfreflectie kennen?

Zo van, elke keer als er wat fout ging was er geen legioenvertakking die naar buiten ging om even aan te geven dat het tokkie gedeelte van het legioen zich diende te gedragen.. Maar als Feyenoord een stelling inneemt na verschillende incidenten dan is het bestuur tegen de muur.

Dus we verwachten van een algemeen bestuur dat ze hun taken uitvoeren, maar als ze hun taken uitvoeren dan moeten ze weg?

Ik vindt net als velen dat het bestuur het veel beter had kunnen aanpakken maar ik kan me totaal niet vinden in het zwart/witte beeld dat er geschetst wordt. Sommige 'fans' van het legioen hebben helaas al veel te vaak laten zien dat ze niet naar de kuip komen om feyenoord te supporteren, alles behalve dat.

05-03-2016 12:40

FRvakkieY +0

dus wordt het dood zooitje in de Kuip. De sfeer waar de Kuip zo om beroemd is de nek omgedraaid.

05-03-2016 13:00

DenHen +0

Jaren geleden waren er ook geen sfeeracties met grote spandoeken. De sfeer ontstaat door het fanatiek toe te zingen. .

05-03-2016 13:05

Pds010 +0

Terecht dat de TIFO de tering er in heeft!
Geef ze groot gelijk dat ze er tijdelijk mee stoppen.

05-03-2016 12:33

kevinmulFR010 +18073

Weg met dat bestuur. Morgen actie in het stadion richten die teringzooi

05-03-2016 12:30

Ketser +7

Oh nee laten we met z'n alle maar onze bek houden en alles accepteren

05-03-2016 13:43

Feyenoordridderkerk +1187

Zei t jaren geleden al, langzamerhand worden allerlei mensen uit de club geweerd die zgn slecht zijn. De mensen dus die vele uren, dagen en weken gratis voor de club bezig zijn wegwerken. Goed bezig hoor. Ook de mensen die toen t slecht ging bleven komen, die elke stuiver voor de club over hebben en die al vele jaren gaan. Ga zodoor, ben benieuwd of de jonge garde ooj in vele slechte jaren blijft konen en vrijwillig alles voor de club overhebben.

05-03-2016 12:22

FRvakkieY +0

en ze buiten het nog commercieel uit ook. De acties zijn de hele wereld over gegaan. Dit op kosten van die kritische supporter.

05-03-2016 12:26

bussie +0

precies...jodenstreken..

05-03-2016 12:54

Giotazz +1057

Kan goed begrijpen dat het TIFO team er mee stopt het is vechten tegen de bierkaai. De directie van Feyenoord vindt dit helemaal geweldig en sloopt zo verder het kritische gedeelte van het Legioen.
Ik en denk vele met mij zouden wensen dat juist het TIFO team de rug recht en door gaat met deze geweldige acties tijdens wedstrijden. De directie legt heel veel dossiers aan en grijpt elke kans aan om supporters nog meer in een hokje te plaatsen en de zeer kritische supporters uit te filteren. Door de directie voeding te geven om daadwerkelijk op te treden, geeft deze directie het gevoel dat ze nog een stapje verder kunnen gaan om de kritische supporters in te dammen. Ik heb het gevoel (en corrigeer me als ik het fout heb) dat die zelfde directie supporters en de FSV gebruikt om dit voor elkaar te krijgen. Ze vinden de verdeeldheid onder de supporters prima. Het zou eens mooi zijn als alle groepen een front vormen tegen deze directie en met argumenten en feiten deze directie weg zou vagen op een politiek correctie manier.
Roepen of schrijven dat de directie moet oprotten lachen ze om, nee kameraden ons moto moet zijn geen woorden maar daden, zodat we als een legioen de directie op een normale manier naar huis kunnen sturen. En TIFO team kom terug op je besluit laat je niet kennen en ga door met deze fantastische acties anders heeft de directie weer een punt gescoord in de strijd tegen de eigen supporters!

05-03-2016 12:22

FRvakkieY +0

Het is verdeel en HEERS waarmee de heren bezig zijn.

05-03-2016 12:24

BuitenkantPaal +1398

Volwassen...

05-03-2016 12:16

FRvakkieY +0

Jouw reactie?

05-03-2016 12:22

BuitenkantPaal +1398

Nee de reactie van én Feyenoord én de supportersvereniging

05-03-2016 13:01

kevinjakevin +68

fr12crewisbangvoorhetbestuur

Hahaha ze zijn het bang

Frfc1908 en LN dat zijn mensen zonder eigenbelang fr12 is met eigenbelang!!

Hand in hand tegen het bestuur!!

Zondag protest dag!!

05-03-2016 12:06

FeyenoordXL +0

Ja heel verstandig om in tijden dat onze club ons het hardst nodig heeft lekker alles af te reageren op het bestuur.

05-03-2016 12:42

NicoJansen +3252

Ik word zo moe van die figuren hier die er geen verstand van hebben maar wel afgeven op de supporters die vinden dat de incompetente gudde en de andere uitvreters weg moeten.

Lees je godverredomme eens in voordat je afgeeft op de demonstrerende supporters.

Alle Feyenoord iconen zijn door gudde en co de Kuip al uitgejaagd en dan lees ik hier verhalen dat gudde de schuld heeft weggewerkt er stast godverredomme nog 30 miljoen uit bij de "vrienden" dat kost 2 miljoen per jaar.

Lees je in of houdt je muil .

05-03-2016 23:36

FeyenoordXL +0

Volgens mij is er maar 1 persoon die zich in moet lezen, en dat is de heer Nico.

Jouw verhaal over de 2 miljoen euro is op luchtbellen gebaseerd, dat neemt niet weg dat ik ook niet zo enthousiast ben over het bestuur en over hoe alles gaat.

Weet je wat de phrase 'psychisch instabiel' betekent? Zo oogt een deel van de personen die zich deel van het legioen wanen. Jaren geleden, voordat het nieuwe bestuur er kwam, had het weinig gescheeld of we speelden nu op zondag in de hoofdklasse tegen fc bierbom. Er is een jarenplan gepresenteerd door het nieuwe bestuur waar voor een deel enorme progressie in zit en voor een deel ook totaal niet. Dat deel wat niet loopt, zoals het nieuwe stadion, daar kan Gudde best op aangesproken worden.

Maar een crisis als deze, die wij nu hebben, staat in zijn geheel los van de ontwikkeling die de club feyenoord nog steeds doormaakt. Ook uit deze crisis zullen wij weer komen en dan winnen we de beker en worden we derde. In de zomer worden er weer jongens verkocht en zal het onderwerp geld een grotere focus moeten krijgen. Er zal wellicht een nieuwe TDér moeten komen die met geld goede spelers aan kan schaffen, maar dat weet ik niet.

Door die twee elementen te mengen schiet je volledig aan het doel voorbij en dat is de verantwoordelijke aanspreken voor daadwerkelijke fouten en missers.

In het licht daarvan, zoals net benoemd, is Gudde aan te spreken voor het stadionproject en van Geel voor zijn matige transferbeleid. Niets meer en niets minder.

En NIco, voor jouw goede informatie, die 'incompetente' supporters roepen dat al sinds dag 1, hetgeen symbool staat voor de intentie van die mensen. Dat is nl. geen club supporteren of een selectie steunen maar vooral frustratie botvieren.

Het zou een hele hoop mensen sieren om de situatie eens genuanceerd te bekijken. Gudde en van Geel zijn zeker geen bestuurders die ons de Champions League gaan bezorgen maar het beeld dat zij Feyenoord schade toebrengen is ook nergens op gebaseerd.

06-03-2016 10:29

Visboer +0

Wat een stelletje hypocrieten. We doen geen sfeeracties meer maar de bekerfinale wel. Als je dan een statement wil maken ...

05-03-2016 11:54

Incognito +0

Waar dan? Kon het niet vinden in de tekst of links.

05-03-2016 12:06

FRvakkieY +0

Omdat de bekerfinale een KNVB aangelegenheid is, bestuur heeft er niets mee te maken.

05-03-2016 12:17

Incognito +0

Oke thanks! Is de Europa League dan daarna ook een UEFA-aangelegenheid? Of kijk ik nu al te ver vooruit?

05-03-2016 12:20

FRvakkieY +0

Dat gaat onder auspiciën van de UEFA inderdaad.

05-03-2016 12:21

Polski +0

Nee, wedstrijden van de uefa worden zwaar gemonitord door de club. Hierdoor hebben we het doek tegen Sevilla in nog geen 3 weken voor de wedstrijd moeten schilderen. De UEFA is wat dat betreft veel coulanter in hun regels en het tijdig reageren.

05-03-2016 12:36

FRvakkieY +0

Ongelooflijk. :(

05-03-2016 12:39

Visboer +0

Nou uhm blindewillem er staat duidelijk dat de bekerfinale niet onder de boycot valt. Misschien snap je de zin niet. Is ook een moeilijk woord "boycot".

Ik leg het even aan je uit.
Ze stoppen met alle sfeeracties, maar doen bij de knvb bekerfinale wel een actie.

Je hoeft je niet te schamen hoor, blijkbaar snappen ze zelf het woord boycot ook niet.

06-03-2016 13:33

FrankFR +0

Met dit bestuur gaat dat niet helpen. Dan zou je met 50.000 man een wedstrijd of 5 niet moeten komen.. pas als het ze geld gaat kosten wordt iets serieus genomen.

05-03-2016 11:50

Polski +0

Eerste stap is gezet. Dus wat let een ieder om ook op te staan en met zn alle ervoor te gaan om deze clubleiding eruit te werken?

05-03-2016 12:37

WTSGD +18145

Volkomen gelijk hebben ze! Bij Feyenoord moeten ze eens bedenken dat de laatste jaren de supporters het enige is wat Feyenoord een topclub maakt. Maar wat krijgen we als dank? We worden als klanten neergezet die moeten zitten en hun bek moeten houden.

05-03-2016 11:40

FeyenoordXL +0

Dat het bestuur soms hele vage dingen doet is duidelijk, maar vindt je ook niet dat je van je oh zo trouwe fans wel normaal gedrag mag verwachten?

En wat moet je volgens jou doen als er supporters zijn die stelselmatig over de grenzen heen gaan?

05-03-2016 12:43

Rotterdam, +0

Kameraden, maak voor morgen allemaal een spndoek

Voor 7 euro ben je klaar, koop een bedlaken en een goedkope bus en hoppa.

05-03-2016 11:25

tosothiw +2

Zolang niemand ziet wat dat spandoek inhield kan nieman oordelen of het ludiek was.

05-03-2016 11:22

Rotterdam, +0

De tekst is bekend maar lees ff de regels van bestuur, gaat nergens over

Voor wie denkt; Waar slaat dat protestdoek op? Waarom doen ze dat? Voor de TIFOSI van Feyenoord gelden de volgende regeltjes;

- Als de sfeergroepen iets uit de eigen containers wilde halen (vlaggen, spandoeken) dan mag dit niet op de wedstrijddag, maar dit is alleen mogelijk op de laatste werkdag voor de wedstrijddag. Dat deze supporters een vaste baan hebben doet niet ter zake. Zo namen een aantal supporters een flink aantal vrije dagen op om dit seizoen toch iets te kunnen doen bij uit en/of thuiswedstrijden.
Je bent verplicht je minuut tot minuut vooraf alles in te plannen. Het is niet toegestaan hier ook maar iets vanaf te wijken.
Het is niet langer toegestaan om confetti kanonnen te gebruiken.
Het is niet langer toegestaan om bordjes op parterre vakken te gebruiken omdat mensen de propjes naar spelers kunnen gooien.
Het is niet langer toegestaan om snippers te gebruiken en/of supporters aan te sporen hun programma boekje te versnipperen en te gooien.
Het is niet langer toegestaan om papier-frisbees mee te nemen.
Het is niet langer toegestaan ballonnen uit te delen of mensen aan te sporen deze mee te nemen, deze kunnen het veld opwaaien. Hetzelfde geldt voor andere opblaasbare items.
Het is niet langer toegestaan serpentine shooters te gebruiken of welke andere shooter dan ook.
Het is niet langer toegestaan om zelf kleine vuurwerkacties op het stoepje te doen (fonteinen).
Het is niet toegestaan sterretjes acties te doen, of andere acties met fop en feestvuurwerk (kindervuurwerk) want; te gevaarlijk voor publiek.
De nieuwe sfeergroep had een professionele vuurwerk importeur gevonden, zakenrelatie van Feyenoord, die gratis vuurwerkacties mogelijk wilde maken (met vergunning). De clubleiding wilde dit niet. Ze wilde alleen samenwerken met een vertrouwd bedrijf (die natuurlijk weer uit Amsterdam komt).
Het is niet toegestaan om ‘meer dan gemiddelde’ vervuiling te veroorzaken. Gebeurd dat wel, volgt er 5000 euro boete. Dat zorgt ervoor dat serpentine acties alleen nog maar in kleine hoeveelheden gedaan kunnen worden.
Het is niet langer toegestaan elektronische knallen te gebruiken, die sporen aan tot meenemen knalvuurwerk.
Spandoeken mogen louter ‘pro Feyenoord’ zijn. Dat klinkt natuurlijk logisch en bekt lekker, maar in de praktijk zorgt dat ervoor dat;
Het niet toegestaan is iets over of tegen de tegenstander te zeggen.
Piratenvlaggen zijn niet toegestaan.
Poppetjes met een vergrote neus zijn niet toegestaan.
Agressieve uitstraling is niet toegestaan.
Vrijwel alle teksten zijn niet toegestaan (als voorbeeld; een spandoek met de tekst: “Vandaag gaan jullie verliezen” krijgt waarschijnlijk geen goedkeuring, want niet pro-Feyenoord. Ook het woord “Cupfighters” losstaand is in principe niet toegestaan, want kan als agressief ervaren worden. Mag wel in combinatie met ‘Feyenoord’ onder de coulance regeling).
De uiting moet mening loos zijn.
De uiting mag geen symbolen of afbeeldingen bevatten die in welke hoedanigheid dan ook tot wie dan ook als aanstootgevend kunnen worden ervaren (als voorbeeld: Bij een spandoek bij de klassieker werd een bibberende ridder verboden).
Uitingen richting UEFA of de KNVB zijn per definitie niet toegestaan.
Politieke uitingen zijn niet toegestaan, in welke vorm dan ook.
Het is niet toegestaan om meer vrijwilligers mee te nemen dan op de lijst staan, in principe mogen mensen die niet aangemeld zijn binnen de sector alleen helpen op hun eigen vak. Deze mensen mogen ook geen materialen meedragen. Doen ze dat wel; gele kaart.
Het is niet toegestaan om op het laatste moment een actie te wijzigen. Als het regent mag je dus niet ervoor kiezen vlaggetjes (die uit een afgesloten container komen waar niemand ooit in kan) uit te delen.
Ludieke spandoeken zijn niet langer toegestaan, want zijn kwetsend voor de tegenstander (voorbeeld: Duits vlaggetje op hobbelpaardje werd niet toegestaan, Enschede in Duitsland tekenen werd niet toegestaan, Een meeuw die op het hoofd van een ooievaar poept werd niet toegestaan, etc. etc. etc. etc.).
Het is niet langer toegestaan om kleine doeken voor reclameborden te hangen. Ook is het niet toegestaan om grote doeken elke week op te hangen.
Het is niet toegestaan reclameborden in zijn algeheel te bedekken. Grote doeken mogen daardoor slechts beperkte tijd getoond worden en in principe niet twee keer.
En als allerlaatste: Alle acties worden vooraf eerst door de tegenstander bekeken. Als die een actie om wat voor reden dan ook niet ziet zitten gaat de actie niet door.
We hoeven natuurlijk niemand te vertellen of dit een onwerkbare situatie oplevert. Vanwege de gigantische strenge regels kijken wij sinds dit seizoen daar eigenlijk niet meer naar. Met al die regels zijn namelijk simpelweg geen sfeeracties meer mogelijk.

05-03-2016 11:25

tosothiw +2

Ik denk wel dat er niet voor niets regels zijn. We kunnen wel net doen of wij de braafste jongetjes van de klas zijn..

Maar voor je t weet gebeurt er iets wat niet door de beugel kan.

Er regenen al jaren lang aanstekers het veld op, om zomaar iets te noemen.

Voor je het weet hangt er zon friday the 13th doek met het hoofd van luuk de jong in de kuip.

De verontwaardiging dat er dingen verboden worden en scherp gehouden gaat wat ver maar ik ben een enorme voorstander van de Tifo groep! Het is voor
bepaalde leden veel inspanning.

05-03-2016 12:33

FeyenoordXL +0

Precies tosothiw,

Tegenwoordig krijg je als club gigantische boetes tot aan puntenvermindering als je je supporters niet in de hand weet te houden. Er ligt dus een grote verantwoordelijkheid bij het bestuur en hoe klote het ook is, elke keer als er een aantal mongolen over de grenzen heen gaan verpesten ze het voor het hele stadion, want de verantwoordelijkheid ligt bij het bestuur van de club Feyenoord.

Feyenoord moet haar regelgeving daar wel op afstemmen, want niet handelen wordt als 'nalatig' gezien.

05-03-2016 12:46

Vak Q +1

Een heleboel van deze regels zijn te herleiden naar problemen uit het verleden. Wat duidelijk naar voren komt met deze regels, is dat Feyenoord gewoon geen rotzooi meer op het veld wilt. En dat is na Roma-thuis erg goed te verdedigen voor Feyenoord (iets met het feit dat het Legioen elke keer weer haar eigen ruiten in gooit).

En ik vind het ook niet meer dan logisch dat vrijwilligers aangemeld moeten zijn en dat zulke dingen volgens protocollen gaan. Feyenoord moet ten alle tijden de veiligheid kunnen garanderen en als je zomaar Jan en alleman door het hele stadion laat verspreiden, dan heb je er geen zicht meer op en hangt er bij wijze van spreken in 1x een Cilessen-pop van de tweede ring.

Sommige regels zijn erg betuttelend (zoals het sterretjes-verbod), maar voor het merendeel heeft het Legioen het daar ook naar gemaakt. Het vertrouwen is gewoon te vaak beschadigd geraakt

05-03-2016 13:13

FeyenoordXL +0

Volledig mee eens vak Q

05-03-2016 15:47

tosothiw +2

Spijtig maar je kan tegenwoordig je eigen leden niet meer vertrouwen.

Daar komt t wel op neer.

05-03-2016 12:35

Polski +0

Waar slaat dat nou weer op tosothiw?

05-03-2016 12:39

tosothiw +2

Ja er hoeft maar 1 rotte appel tussen te zitten. Ik bekijk t even van de bestuurs kant. Thats all

05-03-2016 16:47

ElPanzeFr +21359

Snap deze stap helemaal. Met veel liefde en inzet worden deze spandoeken gemaakt. Dezelfde liefde en inzet die de makers met de club in het algemeen hebben, en dus ook hun stem willen laten horen. Als de club dan alleen maar de voordelen en niet de 'nadelen' van hun 'klanten' wil ontvangen, snap ik dat je er de brui aan geeft

05-03-2016 11:19

Ketser +7

Alsof het bestuur dat ook maar iets boeit, het legioen zal met wat beters moeten komen om die debielen daar in het maasgebouw weg te krijgen.

05-03-2016 11:11

Polski +0

Als het een hoop klanten wel wat boeit zullen misschien meer klanten zich gaan roerenbin de strijd tegen de clubleiding.

05-03-2016 12:40

Qadratini +3

Volkomen begrijpelijk en ontzettend jammer. Dat ze allemaal de tiefus mogen krijgen in het Maasgebouw.

Vraag me overigens wel af of je hier iets mee opschiet. Is dit niet juist wat Feyenoord hoopt te bereiken? Supporters die zelf geen initiatieven tot sfeer nemen. Dan regelt Feyenoord wel een gesponsord doekje en georganiseerd vuurwerk.

Ben helemaal klaar met de dwazen die het voor het zeggen hebben bij onze mooie club.

05-03-2016 11:09

eefb014 +5429

De hoop is dat ook het deel van het legioen die denkt dat het allemaal onzin is, wat het fanetiekere deel beweert. Ook in gaat zien dat het bestuur fout bezig is.

05-03-2016 11:42

kevinmulFR010 +18073

Welkom bij de meest communistische club van Nederland

05-03-2016 11:03

RJJ +49

En ondertussen zit de kuip voller dan het ooit in de geschiedenis van club is geweest. Dat iedereen het zat is valt dus erg mee. Die gasten moeten echt eens beseffen dat de meerderheid van de kuipbezoekers het geen fuck interesseert of er nou vuurwerk bij een training mag zijn of een spandoek of whatever dan ook.
Mijn mooiste kuipsfeer herinnering is Feyenoord Marseille. Geen vuurwerk, geen spandoek, maar een uitzinnige kuip dat vol achter de ploeg ging staan. Dat is waar het moet gaan. Dat gelul over een spandoek en een pyroactie is alleen maar voor de zelfpijperij van 'Zie ons eens gek zijn'.

05-03-2016 11:03

Qadratini +3

Ben het niet met je eens maar je hebt wel degelijk een punt. Maar dat je zegt dat de meerderheid van de Kuipbezoekers het geen fuck interesseert of er nou vuurwerk of een spandoek is slaat nergens op.

Als het TIFO team weer een schitterend spandoek heeft gespoten spreekt iedereen er vol lof over. Als je kijkt naar de spandoeken van de afgelopen jaren, daar zitten gewoon ware kunstwerken tussen. En vuurwerk dat hoort gewoon bij voetbal. Dat zorgt wel degelijk voor iets extra's.

Maar idd, de meeste sfeer zou van de mensen zelf moeten komen. Mensen moeten hun bek opentrekken en de longen uit hun lijf schreeuwen en daar ontbreekt het jammer genoeg steeds meer aan.

05-03-2016 11:14

klick44 +18112

Praat lekker voor jezelf. Jammer dat mensen zoals jij stemrecht hebben.

05-03-2016 12:08

sven241 +0

Khanker bestuur

05-03-2016 11:01

Santino +4

Feyenoord is van ons!!!!!!!

05-03-2016 10:58

Feyenoordklantnummer35000 +0

Feyenoord lijkt wel op Nederland , worden allebei verkracht van binnenuit .

Je kan echt zien dat de bek dicht , zitten en klappen mentaliteit heerst in het bestuur .

Recht op vrijheid van meningsuiting wordt niet naar gekeken. En daarbij zit dus ook het recht om te beledigen dat eigenlijk zelfs zou moeten mogen in de Kuip omdat beledigen eigenlijk gewoon een mening geven is die door sommige mensen miet gedeeld wordt.

Als je niet mag demonstreren tegen de gevestigde orde dan leven we niet meer in een democratie maar een oligarchische dictatuur.

De enige ludieke acties die nooit tegengehouden kunnen worden zijn spreekkoren . En ik hoop dat er
hele mooie en harde spreekkoren gaan komen de komende tijd want dat is alles wat we nog overhebben. Als de maffia van het bestuur zich zelfs tegen TIFO gaat keren weten we wel hoelaat het is.

05-03-2016 10:53

Maurice079 +21

Aanrader. Arjan Lubach ging hier afgelopen zondag bij 'Zondag met Lubach' op in. Is een mooi stukje haha

05-03-2016 10:59

Qadratini +3

Je hebt helemaal gelijk vriend.

05-03-2016 11:15

Waltercruz +0

Zelden zoveel onzin gelezen in 1 stukje. Recht op vrije meningsuiting is hier helemaal niet in het geding. Iedereen mag zeggen wat ie wil,maar er zijn wel huisregels. In een niet-openbare ruimte heb je het recht om huisregels op te stellen.
Als je zoontje tierend door je huis loopt en kutkankervader hier en klotemoeder daar roept, dan kan ie zich toch ook niet beroepen op het recht van vrije meningsuiting. Laat staan als ie het huis vol plakt met anti-ouderlijke stickers.

Als je het nodig acht om het bestuur te bekritiseren kan dat altijd. Mogelijkheden genoeg (internet, krant, supportesrkanalen, etc.).

Ceterum censeo ducerem esse delendam....

05-03-2016 12:03

diezaterlekkerinzeg +0

Toen de grote vriend van Feyenoord dat tientje aannam van Mulder na een lange speech hoe zielig het allemaal wel niet was (wat een vernedering) toen wist ik wel wat voor vlees er in de kuip zit qua mensen met zeggenschap.

Misschien heb ik het helemaal mis, maar als je je zo laat vernederen....

05-03-2016 10:46

diezaterlekkerinzeg +0

Dan ben je geen Feyenoorder, of ken je het gevoel van Feyenoorder zijn helemaal niet.

05-03-2016 10:47

Davidus +188

Zoals wel vaker, sluit ik me hier bij aan!

05-03-2016 10:53

Maurice079 +21

Ik vind het eigenlijk wel een goed idee om klappers(zoals bij AZ) in te stellen. Dat handmatige klappen is zo rumoerig en vergt ook nog eens de nodige inzet..

05-03-2016 10:44

Rem0 +2

Ik kan heel goed deze reactie uit de sfeergroepen begrijpen. Zoveel vrije tijd erin steken, en je dan aan zulke regels moeten houden, waanzin

05-03-2016 10:43

richardfr12 +32

Feyenoord-korea

05-03-2016 10:37

FRrick +693

Als je anti doeken mee wil dan knip je ze toch in 3e, wikkel je ze om je lichaam heen en hou je ze naast elkaar vast op de tribune??

05-03-2016 10:35

K1908t +1

Tuurlijk is dat mogelijk, maar het gaat om het censuurbeleid.

05-03-2016 10:48

FRrick +693

Absoluut waar, maar waarom zou je nu stoppen? Wie wint de strijd dan? Media aandacht wereld wijd door spandoeken interesseert de club niks. Ze willen de kritische supporters uitbannen. En dat gaat lukken als ze nu stoppen

05-03-2016 11:14

K1908t +1

Morgen zullen er een hoop kritische supporters van zich laten horen.

05-03-2016 11:17

FRrick +693

Zou mooi zijn

05-03-2016 11:30

Vak Q +1

Wat is er mis met normale positieve spandoeken als het om een sfeeractie gaat? Waarom moet je een protestactie aan een sfeeractie koppelen? En waarom ben je dan verontwaardigd dat Feyenoord niet gezellig meewerkt?

Als ze gewoon normaal hadden gedaan en dat andere doek niet hadden gemaakt, dan was dat doek met Feyenoord cupfighters gewoon toegelaten.

05-03-2016 10:33

FRvakkieY +0

Als je het nu nog niet begrijpt.. Laat maar...

05-03-2016 10:38

klick44 +18112

Pfff moedeloos dat klapvee van tegenwoordig.

05-03-2016 10:39

Rotterdam, +0

Blijf lekker thuis zitten alsjeblieft, jouw reactie laat zien hoeveel je niet van de club weet

05-03-2016 11:27

Vak Q +1

De enige die het niet begrijpen, zijn de supporters die elke keer weer de deksel op de neus krijgen omdat ze zich niet kunnen gedragen. Bijvoorbeeld de supporters die teringzooi op het veld gooien en dan volgend seizoen gaan klagen dat er netten hangen.

Ik ga al jaren naar De Kuip, heb nooit problemen gehad. Kan je me inderdaad makkelijk als klapvee wegzetten, maar ik zing en schreeuw en ben na elke wedstrijd schoor.

Heel veel supporters zouden eens volwassen moeten worden en de huisregels van De Kuip en KNVB navolgen, of de consequenties accepteren als je het niet doet.

05-03-2016 12:30

mies1974mies +700

M v Geel> neus 1e klas. Auboutale> neus 1e klas. Deze zijn er om feyenoord kapot te maken. Je kan beter een moordenaar zijn dan een feyenoord suppoerter hier in Rotterdam

05-03-2016 10:26

Achahbar +0

Knudde is ook fan van ze

05-03-2016 10:32

MaikelFR12 +1000

En ze hebben hier allemaal niks mee yr maken.. Ga lekker vluchtelingen uitschelden ofzo dikke doei

05-03-2016 10:34

NickSCF +155

Ondanks dat het niet allemaal goed was geef mijn maar de GKL terug en niet zo een misselijk zelf ingenomen mannetje die denkt door alles te verbieden op een achterbakse manier het gelijk aan zijn zijde te krijgen..als ik vanaf W kijk en ik zie ze zitten met zijn drieën(vrouw Van Geel erbij) dan moet je toch kotsen..bah bah

05-03-2016 10:21

ComeonFR +7

Het bestuur is gewoon een ziekte. Helaas lijkt het gezwel alleen maar groter te worden en is er vrijwel geen medicijn. Zeker kmdat veel supporters ze gelijk geven. Alleen de jongens die het van dichtbij zien en een groep binnen de supporters die zich iets verdiept in deze groep weet het echte verhaal en dat is inderdaad het lunatic verhaal. Echt te bizar dat ze werden weggestuurd en toen ze terugkwamen de doeken weg waren...

#bestuurtegendemuur

05-03-2016 10:18

JantjeRotterat +325

Hoe een paar zelfingenomen corrupte middelmatige mannetjes een club om zeep kunnen helpen ....

05-03-2016 10:13

ComeonFR +7

Binnen het bestuur zitten er al jaren rotte appels

05-03-2016 10:15

JantjeRotterat +325

Die bedoel ik .....

07-03-2016 08:08

mart80 +1345

Een aantal regels kan ik nog wel snappen maar het feit dat een tegenstander mede zeggenschap heeft gaat me echt te ver. Het is gewoon in en in triest dat het bestuur alles tegen werkt

05-03-2016 10:11

JesFeyenoord +6

WIJ ZIJN FEYENOORD !

05-03-2016 10:08

Temlin +0

Ach ja, Barcelona is de club met het grootste klapvee stadion ter wereld en toch winnen die alles wat los en vast zit. Zelfs Feyenoorders zijn supporter van die club.

Lekker belangrijk dus.

05-03-2016 10:05

NoSurrender12 +197

Wat heeft barca hier in godsnaam mee te maken

05-03-2016 10:13

Temlin +0

Dat die het grootste bioscoop publiek ter wereld hebben, en ondanks totaal geen sfeer toch alles winnen.

Wil dus alleen aan geven dat sfeeracties etc. er echt niet voor zorgen dat spelers beter gaan spelen.

05-03-2016 10:19

Davidus +188

je hebt dat publiek van Barcelona dus bestudeerd? Je weet dit omdat je feiten kunt voorleggen die dit aantonen?

Wel een beetje simpele statement om hier te maken zonder onderbouwing....

05-03-2016 10:56

Nordberg +4820

doe maar lekker denigrerend over Barca jongen, je weet niet wat je zegt man met je klapvee, pff wat een nare belediging zeg

05-03-2016 10:19

Nordberg +4820

onzin, hoe durft men Barca hier zwart te maken?? Dat is pure kift en afgunst jegens een van de mooiste clubs ter wereld!!

05-03-2016 10:37

Feyenoord_Jurre +1

Jij snapt dus niets van het Catalaanse sentiment richting de Spaanse overmacht....

Los daarvan slaat de uitspraak 'Barca wint alles, dus we doen geen sfeeracties" echt als een lul op een drumstel.
Er zijn ook andere supporterssentimenten belangrijk dan alleen winnen..

05-03-2016 10:30

Davidus +188

Juist, goed verwoord!

05-03-2016 10:57

master25 +0

Wat een mafkees heb 2jaar in Spanje gewerkt. Barcelona is voor Catalanen gewoon heilig.

05-03-2016 11:45

Salvatore +451

Ik kan het besluit heel goed begrijpen maar uiteindelijk raak je het bestuur er toch niet mee.
De club, de spelers en de supporters gaan er weer de dupe van worden.
Alles waar we juist door opvallen gaan we als protest mee stoppen.
Ik vind hrt jammer.

05-03-2016 10:02

mike-62 +163

denk dat je ze er wel mee raak, weet je hoeveel publiciteit de club heeft gegenereerd door bv de laatste spandoeken , waar ze zelfs de foto,s van gebruiken voor commerciele doeleinden? Heeeeel veel is heel de wereld over gegaan

05-03-2016 10:16

Salvatore +451

Zover had ik nog niet gedacht

05-03-2016 11:24

Maurice079 +21

Ondanks dat ik lang niet altijd een voorstander ben geweest van LN en FRFC, kan ik dit besluit volledig begrijpen. Jammer dat het bestuur niet inziet dat ze deze 'strijd' nooit kunnen winnen.

05-03-2016 09:56

SVR +395

In de beleving van het bestuur zijn ze de strijd juist aan het winnen. Bepaald soort supporters past niet in het nieuwe Feyenoord 2.0 waar ze naar streven. Geen oppositie meer uit de supporters, geen volk meer op de tribune die in 1 of andere vorm voor 'onrust' zorgt tijdens wedstrijden (spreekkoren, vuurwerk, gooien etc). Gewoon 60000 goed betalende klapveeschapen in het nieuwe stadion die naar middelmaat willen kijken zonder te morren.

05-03-2016 10:04

FRvakkieY +0

en we krijgen straks een stadion van beton....maar dan ben ik allang weg...hoe een pijn dat ook zal doen...ik ga niet langer een club steunen die ze ooit was maar niet meer is. Voor mij komt er dan een klapschaap terug, en daar zijn ze blij mee.

05-03-2016 10:23

Maurice079 +21

Ik ben het met je eens dat het bestuur de situatie die jij schetst, inderdaad probeert te bereiken. Ik mag toch hopen dat dat nooit gebeurt.

05-03-2016 10:33
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties