Chong kiest snel voor één van de vier Engelse topclubs

Chong kiest snel voor één van de vier Engelse topclubs

Tahith Chong wordt de zoveelste Feyenoord-jeugdspeler die al vroeg kiest voor een avontuur in Engeland. Manchester United, Manchester City, Arsenal en Chelsea hopen deze maand stuk voor stuk op het jawoord van het 16-jarige toptalent, meldt het Algemeen Dagblad.

De razendsnelle buitenspeler vertrekt daarmee voordat hij überhaupt één stap in De Kuip heeft gezet. Chong hoopt eerdaags duidelijkheid te kunnen geven. Hij bleek niet gevoelig voor de woorden van Giovanni van Bronckhorst dat Feyenoord carrièretechnisch de beste optie is.

Mensen in de omgeving van Chong ontkennen echter dat financiële overwegingen hem naar Engeland drijven. Zij zeggen ze een doordacht sportief plan bij Feyenoord misten. De B1-voetballer was onder andere teleurgesteld dat hij nog niet was overgeplaatst naar de A1.

Eerder besloten ook Rajiv van La Parra (Caen), Nathan Aké (Chelsea), Karim Rekik (Manchester City), Jeffrey Bruma (Chelsea), Kyle Ebecilio (Arsenal) en Rodney Kongolo (Manchester City) een avontuur over de grens te verkiezen boven een eerste profcontract bij Feyenoord.

UPDATE 11:39 | Tahith Chong, groot talent van Feyenoord, maakt zeer waarschijnlijk de overstap naar Manchester United. Dit melden bronnen rondom de speler aan Voetbal International. Ook Arsenal en Manchester City waren in de race voor de speler.

UPDATE 12:01 | Volgens het Algemeen Dagblad heeft Tahith Chong zijn keuze definitief gemaakt. Hij verlaat Feyenoord en kiest voor Manchester United.

Plaats reactie
666

Thierry20 +10083

Argument Feyenoord: '' Blijf hard je best doen! Je komt er wel! Heel misschien mag je na de zomer met het eerste meetrainen. Met een beetje geluk zit je over een jaartje in de bus naast Nelom of Botthegin op weg naar Heracles Almelo!

Argument Manchester United: '' In 1 klap financieel onafhankelijk. Spelen/trainen bij 1 van de allergrootste clubs van de wereld''

23-03-2016 19:27

Criticaster7 +0

Het ergste is dat de club de schuld weer krijgt. De snotneus zegt dat er geen goed plan klaar lag... En de media blaten mee met de Feyenoordkotsers (vooral de proleet Martijn Krabbendam) voorop. Theo Laseroms draait zich om in z'n graf als hij dit soort onzin zou kunnen horen. Er is maar één plan: keihard werken, goed luisteren naar je trainers, veel ervaring opdoen en vooral geen kapsones krijgen.

23-03-2016 14:11

Joozie08 +0

Triest hoor, belachelijk

22-03-2016 20:03

Fr12_karan +0

Zonde en gewoon teleurstellend

22-03-2016 19:58

descout +0

Marlon slaberkoorn speelde alles kapot in die b1 competiie,werd doorgeschoven kreeg weerstand werd minder haalde nooit meer zijn oude niveau,chong daar integen is nooit getest op de hoogste front hoe zou het geweest zijn in een a1 als hij daar getest werd ,,als je het gaat halen of niet,want zie velen hier als papegaaien elkaar napraten maar onderschat de a1 competitie niet je ben pas geschikt voor de hoogste front als je het daar overleeft en vooral als een b1 jongeling.

22-03-2016 18:33

VieiraFR +0

pijnlijk weer

22-03-2016 15:48

dmnq1992 +3371

Riep deze jongen nie dattie eerst het eerste wou halen ?

22-03-2016 14:25

iMark +0

Als je dan naar Engeland gaat, ga dan in ieder geval naar Arsenal, aangezien daar zo nu en dan wel eens een jeugdspeler debuteert. Bij United met Mourinho volgend jaar gaat geen een speler de kans krijgen, zeker niet als je Januzaj, Depay en Martial voor je heb.

22-03-2016 13:24

ernsthappel65 +0

Had het over de A jeugd

22-03-2016 13:00

baldjkf +2938

Dan hebben mensen het over een supporter die z'n kaartje verkoop voor veel geld. Deze speler is net zo'n vieze profiteur. Genieten van de beste jeugdopleiding om vervolgens gratis de overstap te maken naar een droomclub. Ik hoop dat hij nooit terug komt.

22-03-2016 12:52

Vince78 +11966

ik vind het niet leuk, maar snap het wel.

Er breken per jaar max 4 en meestal minder jeugdspelers door bij het eerste. En jij speelt an in de B1 (dus met een beetje geluk ben je nummer 12 in de pikorde maar misschien wel nr 22).

En je kunt je hele familie nu al een gouden toekomst verzekeren door een paar jaartjes te gaan ballen aan de andere kant van het kanaal... en dan zie je daarna wel wat er nog op je pad komt. (In het ergste geval kun je nog terug naar PSV.... De Bruma-route. En die gaat zo een aardige transfer maken).

22-03-2016 12:36

schippertje +3361

En weer profiteren de zaakwaarnemers van de stellar group

22-03-2016 12:32

virean +0

lol doordacht topsportplan. rustig aan vriend je bent een 16 jarig talent, de jeugdopleiding afronden is al onderdeel van een topsportplan

22-03-2016 12:30

skin +14126

Precies, wat wil je nou nog meer weten? Je kan op die leeftijd amper voorspellen of hij volgend jaar nog goed genoeg is voor de A1, laat staan dat hij er nu al gaat spelen. Kijk maar naar die Slabbekoorn.

22-03-2016 12:35

deleted106 +19

Omdat hij niet in de a1 mocht zo blijkt. Dat is nou het verschil met 020 daar spelen ze als ze goed zijn op hun 16e in de A1.

22-03-2016 12:28

baliman +0

kijk eens verder dan je rood witte bril

de zaak waarnemers of het geld

zal het niet aan het beleid kunnen zijn

22-03-2016 12:27

Gekkethijs +0

Dood aan de zaakwaarnemers. ..

Wij stoppen de zaadjes in de grond..verzorgen de oogst en behandelen ze als kindjes..en vervolgens komen de zaakwaarnemers even de oogst weghalen

22-03-2016 12:21

Sjorszzz +2

Nogmaar kort terug wilde hij perse bij Feyenoord 1 spelen, maar de zaakwaarnemenrs hebben hem kennelijk gekgemaakt, zelfs woorden als: Ik mocht niet mee met de selectie en Vente wel, dat riekt naar zaakwaarnemerstaal.
Zie nu even dit rijtje, het is en blijft geen toeval: gooi niet alles op topsportklimaat, kijk even naar cultuur oid
Rekik, Ake, Bruma en Ebicilio, e.a.

22-03-2016 12:18

CROOSWIJKER +14786

Wat moet je doen om zaakwaarnemer te worden is daar een opleiding voor ofzo?? Die gasten hebben echt een droombaan.

22-03-2016 12:16

alexander_ostlund +2

een doordacht topsport plan? manmanman

22-03-2016 12:15

bowmanowns +5166

buitenspelers hebben we juist nodig, waarom is er geen duidelijk plan voor deze jongens....

22-03-2016 12:15

Patience +1

Wat denk jij nou dat het plan is? Als je een goede buitenspeler blijkt te zijn, speel je in de Kuip. Het is geen rocket science man. Gewoon een slimme zaakwaarnemer en een jongen zonder Feyenoord gevoel en met een ongeduldig karakter..

22-03-2016 22:01

bowmanowns +5166

zolang ze niet eerlijk blijven naar jeugdspelers zal je dit veel vaker krijgen. Kansen worden beloofd maar zeg nou eerlijk, welke speler denkt kans te krijgen onder deze coach of met deze selectie? Je ziet het zelf ook aan Schuurman en co.

22-03-2016 22:17

eppo +73169

Jammer, had een goed voorbeeld en boegbeeld kunnen worden voor de nog jongere jeugd.

22-03-2016 12:11

Korkiekarel18 +48212

Tot over 5jaar bij FC Twente

22-03-2016 12:09

frDon +404

Hij word gewoon weggebracht door de zaakwaarnemers van hem.
Sportief plan dat ze zouden missen is bullshit, en een drogreden.

De zaakwaarnemers gaan lekker cashen, Chong krijgt een leuk salaris, en over 4 jaar speelt ie bij PSV ofzo.

100% puur geldkwestie dit.

22-03-2016 12:09

skin +14126

Tuurlijk. Zulke opmerkingen zijn gewoon kul om de boel wat langer aan het lijntje te houden. Vanaf het eerste artikel waarin stond dat hij nog niet had getekend zij ik het al: Die gaat ook helemaal niet tekenen, die gaat naar Engeland. Die uitspraken waren overduidelijk ingegeven door zijn zaakwaarnemers.

22-03-2016 12:19

frDon +404

Die jongen heeft helemaal niks over zijn eigen toekomst te zeggen.
Eigenlijk best zielig.

22-03-2016 12:20

MarcoG +11383

Yep, dat zei ik ook. Die uitspraak dat hij bij Feyenoord wilde blijven was alleen maar om zieltjes te winnen en het nu op het bestuur af te kunnen schuiven.

22-03-2016 12:21

vakkieU-1990 +0

"Zij zeggen ze een doordacht sportief plan bij Feyenoord misten"
Hahahaha dat sportieve plan van de Engelse topclubs is zeker: We laten je een paar jaar op de bank zitten, je mag af en toe bij het 3e meespelen. Verkopen we je na een aantal jaar weer aan een eredivisie club....

22-03-2016 12:07

Clasie12 +2436

"Zij zeggen ze een doordacht sportief plan bij Feyenoord misten."
Als dit zo is mag je dit 100% van Geel aanrekenen

22-03-2016 12:06

Bigboefje +0

gewoon dom van hem ,laat lekker blijven kan ie uitgroeien tot een topper in Engeland bereikt hij niks

22-03-2016 11:57

Copr +1701

Weer de schuld van Van Geel.
geef gewoon ieder 16 jarig talent een contract van 800K per jaar en een basisplaats in het eerste dan blijven ze echt wel.

22-03-2016 11:56

NickFR +0

800 k aan ieder 16-jarig talent dat nog niks heeft bewezen? Je bent niet goed

22-03-2016 11:59

MarcoG +11383

Sarcasme heet dat ;)

22-03-2016 12:00

Copr +1701

Ja maar anders lopen ze weg he :-)

22-03-2016 12:00

skin +14126

Haha, tja de wereld op zijn kop natuurlijk. In Engeland zijn ze ook gewoon helemaal gek geworden joh. Daar zit zo belachelijk veel geld dat zelfs dit soort ventjes er al miljonair kunnen worden. Te bizar voor woorden. Het maakt het voetbal niet leuker.

22-03-2016 12:02

ernsthappel65 +0

Er lopen op Varkenoord op het ogenblik ook geen geweldige trainers waar zij iets van kunnen leren.
ER moet beter geïnvesteerd worden in goede trainers, er zullen uit de A jeugd nog meer talenten vertrekken die het afgelopen seizoen niets hebben bijgeleerd en let op die gaan het gewoon elders maken

22-03-2016 11:56

skin +14126

Die trainer van de B1 (waar hij nu notabene zit) is gewoon een hele goede hoor.

22-03-2016 12:03

frDon +404

totale bullshit wat ernsthappel zegt.
maar goed.

22-03-2016 12:11

MarcoG +11383

Zijn dat niet diezelfde trainers die Feyenoord een paar jaar op rij de beste jeugd opleiding gaven. Of zijn die allemaal weg?

22-03-2016 12:22

Moesti-010 +3132

WANBELEID!!!

22-03-2016 11:53

Mike_FR +0

Weer sneu maarja... Het is zijn keus en we zien hem wel verschijnen bij Vitesse over een paar jaar.

22-03-2016 11:52

vnete +25512

zaakwaarnemers moet je gewoon allemaal de toegang tot jeugdspelrs ontzeggen. speler smet malafide zaakwarnemers wegsturen, dan houd dit op ten duur wel op

22-03-2016 11:50

brizoetermeer +0

Hier kunnen van Geel en Gio niet veel aan doen.
Het zijn de zaakwaarnemers en ouders van de spelers die dollar tekens in hun ogen hebben.
De jeugd spelers krijgen in Engeland een halve ton salaris per maand.
De Engelse clubs maken en het voetbal kapot ik bedoel daar mee de rijke clubeigenaren.

22-03-2016 11:49

Frknaapie12 +0

100% mee eens!

22-03-2016 11:54

ernst H +4998

Het zal wel een beetje een en en verhaal zijn.

Feyenoord is weer een koopclub geworden, Gio kiest niet meer voor de jeugd.

Er zijn n paar totaal overbodige aankopen gedaan.

Waaronder V.dHeijden, Vejinovic, en ook Botteghin...

We hadden in eerste instantie meer behoefte aan vleugelspelers..en een l.back

Hoewel Woudenberg daar gewoon de kans had moeten krijgen.
Sleegers en Boetius zijn ook wel erg makkelijk van de hand gedaan...

Daarnaast is het geld voor Chong natuurlijk ook verleidelijk.

Kortom weer een nederlaag voor V.Geel en consorten, die man maakt nu wel erg veel fouten...

22-03-2016 11:44

skin +14126

Van Geel heeft geprobeert hem vast te leggen. Dat hij teleurgesteld is dat hij nog niet bij de a1 speelt: Tja, hij is 16 en misschien is daar nu geen plek voor hem. Moeten we onze oren maar laten hangen naar de wensen van een ventje van 16? Nee toch zeker?

Daarnaast merk je gewoon dat hij al lang en breed helemaal is omgeluld door zijn zaakwaarnemers die hem naar Engeland willen brengen.

22-03-2016 11:49

ernst H +4998

Gezien de resultaten van de A1 had hij juist die stap moeten maken.
Sterker nog ze hadden m ook gewoon bij het eerste kunnen proberen.
Want zoveel buitenspelers hebben we niet en Wijnaldum was ook 16

En Chong is ook al volwassen voor zijn leeftijd.

22-03-2016 11:56

deleted106 +19

Bij 020 spelen 16 jarige met talent gewoon in de A1. Daar snappen ze het kennelijk wel.

22-03-2016 12:25

brizoetermeer +0

Wij zijn geen koopclub maar sommige jeugdspelers zijn gewoon niet goed genoeg.
Sleegers speelt nu allen bij NEC omdat er een paar spelers geblesseerd zijn want 1helft zat hij daar de bank warm te houden.

Woudenberg zouden ze inderdaad een kans moeten geven hij is beter dan Nelom.

Maar vergeet niet dat ze in Engeland meer geld krijgen als hier.
En dan heb je nog spelers die niet willen bijtekenen zoals:
Fer, Wijnaldum, De Guzman, Tonny, Boetius.

Welke van de genoemde spelers hebben het gemaakt toen vroeg weg zij gegaan bij Feyenoord.

Rekik zit nu weer op de bank in Frankrijk was bij PSV een van de mindere spelers.
Rajiv van La Parra geen iedee waar hij speelt maar heeft het niet gemaakt
Kyle Ebecilio speelde bij FC twente maar zit nu weer ergens de bank warm te houden
Bruma is overal weggestuurd omdat hij het niveau niet aan kan speelt nu een redelijke seizoen bij PSV.
Ake is de enige die nog in Engeland speelt.

Van deze speler hoor je ook niks meer of hij komt terug naar Nederland en speelt dan bij Twente of Heerenveen.
Deze gasten denken dat ze heel wat zijn omdat ze een beetje kunnen voetballen
Deze spelers gaan alleen maar weg voor het geld.

22-03-2016 11:58

ernst H +4998

Boetius, Fer, Wijnakdum, Toni hebben allemaal i het eerste gespeeld en flinknwat opgeleverd.

Dus dit zijn slechte voor beelden.

Feyenoord is gewoon een koopclub geworden

15 miljoen weggegooid. .
Beter koop je 2 echte versterking en

22-03-2016 12:19

brizoetermeer +0

Alleen Fer en Wijnaldum hebben geld opgeleverd maar beide heren wilde niet bijtekenen.

Wat Wijnaldum wel bij PSV deed ging gewoon weg omdat hij meer geld kon krijgen in Eindhoven, Want had net zo veel prijzen gewonnen als bij feyenoord. Vorige seizoen moets PSV kampioen worden van de KNVB.

Fer wilde ook niet bijtekenen moest dus voor weinig weg.

Tonny en Boetius wilde ook niet bij tekenen Tonny loopt straks transfervrij weg en voor Boetius hebben we ook niet veel gehad.
Plus deze beide spelers speelde vorige seizoen als een natte krant. Dat doet Tonny nu ook nog steeds.

Waar ik je gelijk in moet geven is dat ze beter 2 goede kunnen kopen dan heel veel spelers.

Maar ik vind dat je Marko en Botteghin een jaar de kans moet krijgen. zo slecht doet Botteghin het ook niet. Geef ze een kans kijk maar naar Bilal komt nu ook pas echt door

22-03-2016 12:36

ernst H +4998

Aankopen moeten er gelijk staan.
Fer en Wijnaldum 5 miljoen en Boetius 2,5 miljoen

Volgens. Ik begon ik ook te zeggen dat het een en, en verhaal is.
Als je 16 bent en een miljoen kan krijgen, word je toch n beetje nerveus...

22-03-2016 12:52

skin +14126

Zou wel echt zonde zijn. Juist op zijn positie zal hij de komende jaren volop speeltijd in het eerste kunnen krijgen.

22-03-2016 11:39

fr16 +2956

Lekker werk van geel. geef de jeugd toch eens de kans ipv telkens spelers van andere clubs te halen!

22-03-2016 11:33

FR-Freggle +8

Geef van Geel maar weer de schuld. Die kutzaakwaarnemers, die moet je de schuld geven. Die klootzakken brainwashen al die spelers.

22-03-2016 11:43

brizoetermeer +0

helemaal mee eens

22-03-2016 11:44

fr16 +2956

ja die ook. Maar Die zaakwaarnemers zien ook dat de jeugd geen kans krijgt door onnodige aankopen!

22-03-2016 11:45

frDon +404

lul niet zo dom man.
Kijk hoeveel er is doorgebroken de afgelopen jaar.

22-03-2016 11:53

fr16 +2956

Omdat we geen geld hadden, nu we dat wel weer hebben kopen we middelmatige spelers ipv de jeugd een kans te geven!

22-03-2016 11:54

FR-Freggle +8

Hij kreeg toch een kans om een contract te tekenen man. Hij tekent niet, omdat hij en waarschijnlijk zijn ouders gehersenspoeld zijn.

22-03-2016 12:34

FR-Freggle +8

Die zuigers staan al langs de velden als ze 12 jaar oud zijn.

22-03-2016 12:35

fr16 +2956

Tuurlijk zien ze ook het geld, maar kijk bij feyenoord. Zit je op de bank, met weinig geld, in Engeland zit je op de bank. Bij een grote club met veel geld.....
Feyenoord moet zo jongen laten zien dat die een kans gaat krijgen in de A1 en daarna in het 1e.

22-03-2016 12:46

baliman +0

die zaak waarnemers zien het ook dat hoe slecht ze hier om gaan met de jeugd

22-03-2016 11:49

klaretaal +0

Alle die voor tijdig vertrokken zijn bij Feijenoord ,maken nergens indruk . !!

Er is er niet één , waarvan ik zeg haal hem terug ,

Omdat hij kwalitatief boven onze huidige selectie spelers uitsteekt ..

22-03-2016 11:31

ernsthappel65 +0

Die jongen is toch niet gek ziet wat er nu bij de selectie van Gio gebeurd, jeugd totaal geen kans geven , dan geloof je Gio toch niet dat Feyenoord het beste voor hem is .

22-03-2016 11:27

hilverboy +0

Zo is dat eigen jeugd krijgt amper kansen in Feyenoord 1 , snap wel dat ze weggaan , en van geel geeft te weinig , haalt liever oude voetballers op die hun niveau niet halen , slecht beleid !

22-03-2016 11:32

FRRMS +26294

Heeft dst met Gio te maken of v geel?
Technisch directeur doet jet spelers beleid he.

In de tijd Koeman was Koeman degene die wat tegengas gaf
Maar Zowel Rutten als Gio hebben niet veel inbreng hoor
Denk je dat een Kazim een contract had gehad onder Koeman?
Denk et niet

22-03-2016 12:10

Van_Geel +18641

Nederlandse clubs hebben hier zelf ook deels schuld bij door de mislukte talenten toch weer opnieuw een kans te geven:
- Bruma, Rekik, Ebecilio verlieten op jonge leeftijd Feyenoord, mislukte daar en werden weer opgehaald door PSV en Twente.
- Bouy bij ajax via Juventus weer naar Zwolle.
- Maar ook op latere leeftijd: Van Ginkel en Castaignos, te vroeg voor het grote geld, maar toch altijd weer teruggehaald in Nederland.

22-03-2016 11:19

rotterdamzuidfr +0

Wegwezen, Chong, en snel ook!!!

22-03-2016 11:18

pingel +0

Geen plan moet je dan alleen maar met jeugdspelers gaan spelen.
Je moet een goede mix hebben
Ga eerst maar eens elke wedstrijd uitblinken bij de Ajun.
Dan had hij allang een kans gehad bij het eerste.

22-03-2016 11:16

Sasss +54163

zucht...heeft het verstand verliest continue van het geld :(

22-03-2016 11:16

luldebehanger +1

Dom dat hij het doet

22-03-2016 11:11

FR_Hongarije +850

Ga maar, maar hoop dat hij dan nooit een carrière zal maken.

22-03-2016 11:07

Ribah +0

Ach lees alle namen eens hard op en kijk naar het kleurtje, wil niet discrimineren maar het zijn allemaal getinte spelers!!

22-03-2016 11:05

Wietse +24392

Als je niet wilt discrimineren, moet je dit soort dingen ook niet posten.

22-03-2016 11:08

Ribah +0

Het is de waarheid helaas!!

22-03-2016 11:09

Wietse +24392

Het is ook de waarheid dat Feyenoord keer op keer geen plan heeft voor de eigen jeugdspelers. In plaats van te reflecteren op hun handelen blijft Feyenoord dezelfde fouten maken.

22-03-2016 11:10

Mrunterwijst +10635

Wat moet feyenoord doen dan? Als ze goed genoeg zijn breken ze echt wel door

22-03-2016 11:20

Wietse +24392

Stoppen met middelmatige aankopen en geleidelijk meer jeugd laten doorbreken om te beginnen.

22-03-2016 11:22

delapena +1

toont de mentaliteit van die gasten ,maja aan de andere kant zijn ze wel binnen,stel je breekt je been ,weg geld en contract

22-03-2016 11:23

Wietse +24392

Ja, want het contract heeft bijv. Rodney Lopes Cabral ook zo veel zekerheid geboden. Dan is het leuk dat je een jaar een goed salaris hebt gehad, bij welke club je ook speelt.

22-03-2016 11:26

LLE +1

Beste Ribah,

Zonder kennis van zaken (zowel jij als ik) dien je je af te vragen of er wellicht iets mist bij Feyenoord. Of er iets niet klopt in de clubcultuur bij Feyenoord. Stel jij zou bij Feyenoord werken en je hebt deze vooringenomenheid over getinte spelers. Denk jij dat deze 'getinte' spelers dit niet bij jou zouden voelen? Denk je dat je zo goed bent in het afsluiten van jezelf dat andere mensen dat niet aanvoelen? Denk jij dat deze 'getinte' spelers dit onderling niet voelen en het spelletje met je meespelen? Jij denkt dat ze het niet weten en aanvoelen en zij doen alsof ze het niet weten. Ik zeg niet dat dit het geval is bij Feyenoord, aangezien ik de interne cultuur niet ken. Maar het zou bijvoorbeeld daadwerkelijk een rol kunnen spelen binnen Feyenoord. Jij zal nooit weten waarom deze jeugdspelers eerder weggaan (dat weten alleen zij), maar jij zorgt door je vooringenomenheid voor mede-beïnvloeding in negatieve zin. Daardoor nemen zij wel hun besluit om al dan niet bij de club te blijven dan wel weg te gaan.
Jij blijft onwetend van jouw negatieve invloed doorwerken bij Feyenoord en blijft deze vooringenomenheid uitstralen naar iedere 'getinte' voetballer van iedere lichting. Zij blijven elkaar op de hoogte stellen en Feyenoord blijft zich maar achter de oren krabben waarom er zoveel spelers weggaan en analyseert dit steeds op de verkeerde gronden.

Dit is maar één voorbeeld en ik kan er zo 10 anderen bedenken waarom spelers weggaan bij Feyenoord.

Daarnaast , stel: Jij Ribah dus, hebt een zoon die jeugdspeler is bij Feyenoord. Jij verdient zelf een modaal salaris (zo'n 36.000 euro per jaar).
Je zoon kan bij Feyenoord een jeugdcontract tekenen van zo'n 30.000 euro op jaarbasis.
Nu komen er 4 Engelse topclubs voor jouw zoon en bieden een salaris van 900.000 euro op jaarbasis (tegen een 4 jarig contract) + een baan voor jou als vader tegen 80.000 euro op jaarbasis (dus 4 jaar verzekerd van 80.000 euro aan salaris).

Wat gaat er nu in je om?

Hoeveel jeugdvoetballers bij Feyenoord stromen ieder jaar door naar het amateurvoetbal of stoppen nadat Feyenoord ze de wacht heeft aangezegd? Hoeveel mensen uit het elftal stromen door naar betaald voetbal of zelfs naar het eerste elftal?

Wat ga jij doen?
Wat ga jij je zoon adviseren? Zeg eens eerlijk?

22-03-2016 17:31

Ribah +0

Wil jij weten wat ik ga doen, mijn zoon hier in Nederland opvoeden en hem niet bewust te maken van het grote geld, ikkan je vertellen dat ik aardig wat geld hebt geboerd....maar dit geld ging door dommigheid van mezelf (was jong) verloren. En kijk eens naar de spelers die vertrokken zijn waar spelen ze.....juist de meeste hebben het nog niet waar kunnen maken. Ik heb niks tegen getinte spelers , kijk naar Kongolo, BMI, Vilhena, Wijnaldum, Fer....deze spelers dachten nog na. Maar de jeugd die weg gegaan is deed dat voor het grote geld. En geld kan snel op zijn als je niet slaagt. Dus je schrijft een heel mooi verhaal, maar kan er weinig mee. En misschien zijn de meeste spelers niet top genoeg die wegstromen in het amateur voetbal.

22-03-2016 18:13

LLE +1

Om te beginnen waarmee je eindigt:

Met wegstromen naar het amateurvoetbal geef ik aan dat je je als speler dan de vraag stelt of je het gaat halen. Krijg ik wel een kans? Deze vraag ga je je ook stellen als ouder.
Ikzelf heb een neefje in de jeugd van Feyenoord gehad en uiteindelijk heeft hij het volgens mij tot het 2e elftal gebracht. Vraag je eens af wat vele voormalige spelers adviseren aan de nieuwe lichting jeugdspelers?
"Nou kerel, direct doen! Dan heb je tenminste wat geld binnen en bij Feyenoord is het nog afwachten"
Bovendien, hoeveel van de spelers die wel gebleven zijn hebben het gehaald? Wat zijn de objectieve cijfers en percentages daarvoor?
Wie weet blijkt als je dit objectief meet wel het volgende:

percentage spelers gebleven en Feyenoord1 gehaald (minimaal 10 wedstrijden): 10%
percentage spelers gebleven en betaald voetbal gehaald: 25%
percentage spelers gebleven en geen betaald voetbal gehaald: 65%

tegenover
percentage spelers weggegaan naar het buitenland en 1e elftal gehaald: 4%
percentage spelers weggegaan naar het buitenland en betaald voetbal gehaald: 23%
percentage spelers weggegaan naar het buitenland en geen betaald voetbal gehaald: 73%

Dit zijn hypothetische cijfers, maar als het werkelijk zo was, wat zou dat dan zeggen?

Verder ga ik het niet met je hebben over het 'psychologisch contract' hier in Nederland dat juist wel degelijk tendeert naar het materialisme. De algemene standaard is toch om te gaan voor het grote geld (ongeacht of je voetballer bent of niet).

Even los van de vraag of Chong het ontbreken van een plan bij Feyenoord als drogreden gebruikt.

Het gaat erom dat als hij (en zijn ouders) het gevoel hebben dat er niet bewust wordt gewerkt met een plan met doelen waarbij staat aangegeven op welke onderdelen je jezelf (liefst nog per maand) in dient te verbeteren, dan kan je net zo goed naar Engeland gaan. Daar is dan ook geen uitgewerkt plan, maar is dan veel logischer om deze route in te steken. Dan hou je tenminste nog wat geld over.

Ik praat niets goed en ben als fan net zo teleurgesteld als jij, maar probeer ook altijd de andere kant van het spectrum te begrijpen en te analyseren.
Er zijn er genoeg die een aanbieding hebben gehad van buitenlandse clubs en toch besloten hebben om bij Feyenoord te blijven waarna het niets is geworden en zij met lege handen staan. Daarvan zijn er legio voorbeelden. De jeugdspelers die besluiten om weg te gaan sluiten echt niet hun ogen daarvoor. Bovendien weten jij en ik niet in welke positie ze thuis zitten (voor sommigen is het werkelijk pure armoede waarin ze leven).

Bovendien hebben wij ook het voorbeeld van Vilhena die wel voor Feyenoord koos, ook het eerste elftal heeft gehaald, maar zich belazerd voelt door Feyenoord (waarvan wij de ins en outs niet kennen om een goed oordeel te kunnen geven). Dus het is nou eenmaal geen garantie.

Tenslotte, bij Ajax en PSV verdwijnen ook jongens naar het buitenland. Ik heb geen precieze cijfers, maar het lijkt erop dat er veel minder jongens bij hun naar het buitenland gaan. Dit zouden we nog eens objectief moeten vergelijken, maar als dat zo is, waar ligt dit dan aan?

Verder vind ik dat er niet alleen een plan moet zijn bij jeugdspelers, maar ook bij iedere 1e elftal speler.

Iedere speler kan dan objectief zien hoe hij wordt beoordeeld, waar hij nu staat en waar hij zich naartoe zou moeten ontwikkelen in de komende 3 maanden.
Als je dat standaard vanaf de vroegste jeugd tot en met het eerste elftal doet binnen Feyenoord, dan zet je een lijn in waar een echte topsportklimaat in kan gedijen. Jeugdspelers hebben dan ook het idee dat ze bij eigen inzet een grote kans hebben om in Feyenoord1 in te spelen.
Dat zal op termijn hun beslissing ten faveure van Feyenoord in positieve zin beïnvloeden.

22-03-2016 19:12

pingel +0

weer een die denkt dat het grote geld voor het oprapen is.

22-03-2016 11:03

TalkOfSBeek +4074

Ik denk dat hij bij Feyenoord tekent en vertrekt bij zijn zaakwaarnemer

22-03-2016 11:01

feyercracker +0

Blijkbaar zijn Deze gasten er nogal gevoelig voor.
En geef ze eens ongelijk.
Lekker Poen verdienen en red je het niet, kom je toch gewoon weer in de eredivisie voetballen.
Je hebt alleen wel alvast je zakken gevuld.

Feyenoord toont al jaren geen topclub meer te zijn. Voor wat zouden deze jongens moeten blijven?
Kampioen zijn we al jaren niet meer geweest en met het spel van dit seizoen en Deze trainer kunnen we dat de komende jaren ook wel vergeten.

Als het Zoveelste voorbeeld van een vertrekkende jeugdspeler nu nog niet laat zien dat er ergens een structureel probleem zit.....
Maar men vult graag de zakken en lijkt liever de andere kant op.
Er mist bij ons echt een duidelijke visie en winnaarsmentaliteit. Het legioen wil wel, maar zelfs deze zijn inmiddels Lam geslagen.
Het is op het moment Triest gesteld met ons Feyenoord.

22-03-2016 10:59

Jeremyvv010 +0

Ik heb hem zien voetballen tegen 020 maar was niet echt veel...

22-03-2016 10:57

Rem0 +2

En dit is waar omdat? Vind het maar een vaag bericht

22-03-2016 10:57
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties