Gustafson en Toornstra beslissen Rotterdams onderonsje

Gustafson en Toornstra beslissen Rotterdams onderonsje

Feyenoord heeft de ‘Benefietwedstrijd voor het leven’ donderdagavond met 2-0 gewonnen van Sparta Rotterdam. Die overwinning was echter het minst belangrijke onderdeel van een bijzondere voetbalavond in de zo goed als volle Kuip. Veel belangrijker was dat de opbrengst van het duel naar de Hartstichting gaat en dat er op indrukwekkende wijze werd stilgestaan bij het overlijden van Johan Cruijff.

Het eerbetoon aan de grootste voetballer aller tijden, die donderdag op 68-jarige leeftijd overleed aan de gevolgen van longkanker, vond plaats na veertien minuten. Scheidsrechter Pol van Boekel legde op dat moment het spel stil, waarna spelers en supporters door middel van een applaus hun respect toonden voor de man die in het seizoen 1983-1984 voor Feyenoord speelde en met de club de landstitel en de KNVB beker won.

Het overlijden van Cruijff wierp een schaduw over de wedstrijd, die volledig in het teken van de Hartstichting stond. Diverse activiteiten die gepland stonden, werden aangepast of geschrapt. Wel speelden beide teams met het logo van de Hartstichting op het shirt. Deze unieke shirts worden na afloop van de wedstrijd geveild, waarbij de opbrengst voor de Hartstichting bestemd is. De stichting zal het geld gebruiken voor het bereikbaar maken van zoveel mogelijk extra AED’s, waarmee burgerhulpverleners kunnen reanimeren in het geval van een hartstilstand.

Een bijzondere avond was het op persoonlijk vlak ook voor Melvin Kingsale en Rashaan Fernandes. De spelers van Feyenoord Onder 19 verschenen aan de aftrap van de benefietwedstrijd en maakten daarmee, net als reservedoelman Pär Hansson, hun officieuze debuut voor Feyenoord 1. Hansson kreeg niet veel te doen, want Feyenoord – dat negen spelers miste vanwege internationale verplichtingen – was tegen de koploper van de Jupiler League de bovenliggende partij. Na een voorzichtige openingsfase van beide kanten kwam de thuisploeg halverwege de eerste helft op voorsprong via Simon Gustafson, die op aangeven van Anass Achahbar de bal in het lege doel schoof.

Dirk Kuyt was op slag van rust dicht bij een tweede goal, maar raakte de buitenkant van de paal, evenals Spartaan Thomas Verhaar kort na de hervatting. Verhaar miste na ruim een uur nog een dot van een kans, nadat hij samen met Sherjill Mac-Donald op Hansson een vrije doortocht had richting Hansson. Niet veel later mocht ook jeugdspeler Nigel Robertha zijn debuut maken als invaller voor Eljero Elia. De buitenspeler stond na 83 minuten aan de basis van de 2-0, want hij werd binnen het strafschopgebied neergelegd door een van de Sparta-verdedigers. Invaller Jens Toornstra schoot de toegekende penalty onberispelijk binnen.

Zo konden de toeschouwers voor de tweede keer juichen op een bijzondere voetbalavond, die vooral herinnerd zal worden als de avond waarop op indrukwekkende wijze een eerbetoon werd gebracht aan Johan Cruijff.

Scoreverloop
1-0 22' Gustafson
2-0 84' Toornstra (p)

Opstelling Feyenoord
Hansson; Kingsale, Botteghin, Van der Heijden, Nelom; Vejinovic, Kuyt (55' Toornstra), Gustafson; Fernandes, Achahbar en Elia (63' Robertha).

Opstelling Sparta
Kortsmit; Floranus (77' Supusepa), Dijkstra, Breuer (84' Salhi), Dougall; Sanusi, Van Moorsel (73' Alhaft), Klaasen (59' Spierings); Verhaar (84' Neral), Bergkamp (46' MacDonald) en Brogno.

Gustafson en Toornstra beslissen Rotterdams onderonsje
Lees meer over
Anass Achahbar Eric Botteghin Jens Toornstra Dirk Kuyt
Plaats reactie
666

drannn +1

JOHAN herdenken als de beste voetballer ooit in Nederland !

En dan Feyenoord zien spelen, zelfs tegen Sparta geen voetballend vermogen.
Opbouw = Slecht
Samenspel = Zeer slecht
Balbehandeling = Bedroevend.
Het Legioen = Geweldig, maar hoe lang nog??
Onbegrijpelijk, dat deze spelers zoveel geld krijgen voor hun wanprestatie!!
Het wordt wekelijks slechter.

25-03-2016 12:57

Borat +0

Hoe waren kingsale, Fernandes en Robertha?

25-03-2016 08:47

goofy55 +0

Fernandes gaat er zeker komen, is pas 17. Mss volgend seizoen in voorbereiding echte kans als rechtsbuiten geven

25-03-2016 09:17

whasjoewahn +16562

Vond Robertha heel overtuigend invallen.
Heeft snelheid en kracht en met zijn balbehandeling lijkt ook niet veel mis te zijn.

Dat in tegenstelling tot Elia, die weer geen bal raakte.

Ik zou het wel weten in de zomer.

25-03-2016 09:26

Toddemij +911

Dat vond ik dus ook, Elia mist gewoon zoveel. Als je dan Robertha zag, ondanks zijn debuut gooide hij flair en veel meer overtuiging erin.

25-03-2016 11:08

Boskamppp +0

Tegen sparta.....

25-03-2016 11:45

Toddemij +911

Stond Elia toch ook?? ..tegen Sparta.. zag weer niks van hem.

25-03-2016 11:48

Boskamppp +0

Niet gezien, alleen tweede helft vanaf 60e minuut

25-03-2016 13:31

rcvt98 +7

Op een gegeven moment gewoon rustig 2/3 man gepasseerd. Goeie speler

25-03-2016 12:56

JordyZ4 +0

Gister maar weer eens gezien dat Kuyt geen nummer 10 is, combineert niks en wil hoge kopballen op Achahbar geven.. Totaal geen voetbalgochme dus.

25-03-2016 08:43

Larsonnn +0

Net als die andere kluns van Fietstas van der Heijden wat een drama is die man

25-03-2016 08:40

JordyZ4 +0

Robertha vond ik wel lekker invallen, lekker brutaal en durfde als enige acties te maken. Vejinovic heb ik definitief afgeschreven, wat was hij super slecht zeg.

25-03-2016 08:35

rcvt98 +7

Ja Robertha deed het super!

25-03-2016 12:57

ZwarteCobra +2

Wat een waardeloze kut sfeer was er!

25-03-2016 03:44

JordyZ4 +0

Was dat niet een klein beetje te verwachten?

25-03-2016 08:42

bouman +310

ik vind dat er nog veel mensen zijn voor zon wedstrijd.
Je kan niet verwachten dat de boel op zijn kop staat

25-03-2016 09:58

WillemvanHanegem21 +1

rashaan en roberta vond ik goed

25-03-2016 02:16

Ruben---7 +0

JOHAN CRUIJFF

25-03-2016 01:08

malu96 +0

misschien totaal off-topic maar toch, na de interesse van monaco afgelopen winter in van Beek zie ik hem van de zomer nog wel transfereren. Wie zouden jullie graag zien als zijn vervanger? Zou Letschert wat/haalbaar zijn?

25-03-2016 00:37

maarten85 +112

Vlaar is de perfecte opvolger!

25-03-2016 00:50

Knettah +5

Idd vlaar trg

25-03-2016 02:49

WillemvanHanegem21 +1

Letschert is wel haalbaar. ik denk zo'n 3.5 a 4 miljoen

25-03-2016 02:22

ArsenioFR +0

Je bedoelt natuurlijk het dubbele van de door jouw genoemde bedragen aangezien het eem binnenlandse transfer is.

25-03-2016 02:35

NovemberRain +0

4 miljoen voor Letschert zou een schande zijn zeg.

25-03-2016 11:34

FrankFR +0

Er zit kwaliteit in dit team/deze spelers! Alleen tactisch is het zeer zwak... er moet iets veranderen

25-03-2016 00:22

Jamcarter +3

Ik ben denk erachter gekomen wat het is, Gio is ander niveau gewend bij Barca en Arsenal en probeert dat soort dingen hier uit maar dat klinkt Chinees voor spelers als Kramer Toornstra El Ahmadi enzo, het zijn geen pure voetballers!

Gio ziet dat vervolgens zelf niet in dat je met dat soort spelers niks gaat bereiken, heeft met ervaring te maken.

Ze zullen toch met zijn assistenten wel gedacht hebben vanavond van hey er worden combinaties aangegaan hoezo zien we dat normaal gesproken niet?

25-03-2016 00:35

FrankFR +0

Zou inderdaad zomaar kunnen.. als je mooier voetbal wilt spelen zou ik eerst maar eens een middenveld met tapia gustaf en veijno (of vilhena) doen.. en aanval met anass en bilal (robertha viel lekker in) dan krijg je in mijn ogen meer voetbal en betere balans.

25-03-2016 10:38

GWMDFR12 +0

Totaal off topic, maar wat is jullie ideale oranje opstelling voor de toekomst?

Depay - Jansen - Promes

Bazoer - Klaassen - Strootman

Willems - Van Dijk De Vrij - Tete

Cillensen

Wat zouden jullie veranderen? En welke formatie?

25-03-2016 00:14

Frankster +20962

Hahn voor cillisen. Vente voor Jansen. Fernandes voor promes

25-03-2016 00:16

GWMDFR12 +0

Zou het beter zijn om met 5 verdedigers te spelen met Bruma in het midden? Ik zou het echt niet weten

25-03-2016 00:17

Frankster +20962

Heb jij het niet gewoon over het huidige team ipv de toekomst? Strootman Komt niet meer op niveau vrees ik.

25-03-2016 00:19

GWMDFR12 +0

Ja misschien een beetje verkeerd uitgedrukt, ik bedoel meer voor het opkomend tournament

25-03-2016 00:20

Ambtenaar +0

Promes is toch armoede. Maar ik zou ook niet snel weten wie anders rechtsbuiten moet

25-03-2016 00:24

Jamcarter +3

Wijnaldum voor Klaasen, Clasie voor strooman! Strootman gaat zijn niveau niet meer halen helaas, 3 jaar eruit is gewoon game over!

25-03-2016 00:25

FR12PR +0

Ik zou voor het volgende gaan:



Hunterlaar/ Van Persie
Sneijder
Klaassen - - Wijnaldum (Hij doet het top in PL)
Bazoer/Strootman/Fer
Willems - De Vrij - Van Dijk - Bruma - Janmaat
Vermeer

25-03-2016 00:32

RemiBosch +9

Tete eruit bazoeren

25-03-2016 00:33

Vilhena_21 +0

Bruma voor Van Dijk en Zoet voor Cilissen, overigens weet je nooit hoe tete gaat beeindigen want van rhijn begon ook goed maar is nu poep. Strootman eruit voor Clasie en Wijnaldum erin voor Klaassen. Dost er ook in voor Jansen aangezien die van alle spitsen op het hoogste niveau uitkomt. El Ghazi kan de komende jaren ook nog echt stappen maken dus de toekomst ziet er niet eens zo erg uit

25-03-2016 01:46

maarten85 +112

Hoe speelde fernandes?

25-03-2016 00:08

JordyZ4 +0

Mwah, de wil was er maar het vervolg vaak niet.

25-03-2016 08:38

Jigsaw +10046

Wat een zaadpot... Hoogtepunten; minuut stilte, 14e minuut, beide makkelijk gegeve doelpunten en Nelom als aanvoerder!!

25-03-2016 00:06

Vilhena_21 +0

Die speelt erg lang bij Feyenoord en heeft de 1e jaren met Koeman meegemaakt konden er vandaag niet veel zeggen.....

25-03-2016 01:47

klaretaal +0

Als ik Feijenoord elke week bezig zie ,en ook vandaag weer dan zakt mij de moed in de schoenen ,Er zit totaal geen kwaliteit in ,geen zichtbaar systeem wat bij feijenoord past ,het gaat allemaal op geluk.
we zijn steeds de onderliggende partij ook vandaag weer ..

We zijn een middelmatige eredivisie ploegje geworden in de cat Utrecht , Pec , Ado , Heereveen ..

25-03-2016 00:05

danny-p +16572

Gewonnen met dank aan de scheids, eindelijk een keer geluk (had t liever in de competitie gehad)
Buitenspel en een pingel buiten 't strafschopgebied

25-03-2016 00:05

fr12clasie +1

Robertha speelde heerlijk.

25-03-2016 00:03

Sneekshit +10510

Alleen gevolgd voa FR12. 2-0 gewonnen. Hoop gezeur. Hoop gezeik. Kortom een typisch Feyenoord potje.

24-03-2016 23:50

Jamcarter +3

Weten jullie een ander wedstrijd waarin er beter voetbal te zien was dan de laatste 30 min?

24-03-2016 23:39

Frankster +20962

Alle andere wedstrijden?

24-03-2016 23:40

Jamcarter +3

Dan heb jij een andere kijk op voetbal haha, de combinaties in de aanval heb ik niet terug gezien nog in de andere wedstrijden!
elk doelpunt van ons is puur op geluk meestal. Nooit een een tweetje of iets bij ons.

24-03-2016 23:43

Santino +4

Gast je speelt tegen fucking Sparta.. Dat is nog minder can Cambuur

24-03-2016 23:44

Jamcarter +3

En daarom was cambuur ook beter dan ons haha, je gaat geen oorlog winnen met Toornstratjr en Kramertjes.

24-03-2016 23:47

Santino +4

Nee maar dat weten we allang

24-03-2016 23:58

SuperGuidetti1 +33

Boeie daar gaat het niet om

24-03-2016 23:49

Santino +4

Ga is slapen man

24-03-2016 23:58

SuperGuidetti1 +33

Dat bepaal ik zelf wel

25-03-2016 00:05

Asstomouth +5

Ja leuk maar de normale 11 kunnen ook tegen Sparta niet combineren.

24-03-2016 23:51

Santino +4

Sparta kan er helemaal geen reet van

24-03-2016 23:58

Wietse +24077

Dan ga ik voor de Graafschap

24-03-2016 23:47

El-Fenomeno +9

Haller scoort zojuist tweemaal bij Frankrijk u21. We moeten in de scouting investeren. Met middelmaat uit de eredivisie en onze jeugdopleidIng verkleinen we het gat niet met ajax en psv, dat wordt juist grote zoals je dit seizoen kan zien. Stap één is wel duidelijk lijkt me.

24-03-2016 23:35

Wietse +24077

Wij hadden Guidetti nog moeten hebben, Achahbar daarachter. In plaats van Toornstra, Ziyech. Maar dat weten we inmiddels wel. De rest had gewoon eigen jeugd moeten zijn.

24-03-2016 23:48

El-Fenomeno +9

We weten het Wietse, maar er wordt niets aan gedaan.

25-03-2016 00:03

switzer +10987

Rashaan en Kingsale komen nog te kort, die zullen fysiek nog sterker moeten worden. Ik zie vooral in Rashaan wel potentie. Vond Robertha wel sterk spelen, maakte wel zijn acties, maar dreef het niet onnodig door zoals Elia dat vaak doet.
Achahbar en Gustafson hadden een paar mooie acties, vond Gustafson vooral de tweede helft sterk spelen. Achahbar komt alleen als targetman echt te kort, maar meevoetballend vind ik echt wat extra's brengen.

24-03-2016 23:34

El-Fenomeno +9

Kingsale dekte regelmatig op drie meter, dat vond ik raar om te zien. Het verschil in fysiek tussen de jeugd en de senioren is ook aanzienlijk, dat moet verkleind worden. Aan Fernandes heb je op dit moment trouwens meer dan aan Elia, al Is die er fysiek nog niet klaar voor.

24-03-2016 23:39

Wietse +24077

Ik vond Robertha het beste van de talenten.

24-03-2016 23:48

Krukkie +0

Ja die Elia ziet er zo enorm gefrustreerd uit zeg... Zelfs mannetjes van 17 komt ie niet meer voorbij...

24-03-2016 23:49

FR_jens +9

Jammer dat Tapia er niet bij was, ik zou hem nog wel eens willen zien spelen. Toch een speler met een torenhoge potentie.

24-03-2016 23:32

Kether +18274

Kan te goed voetballen, dan word je niet opgesteld!

24-03-2016 23:36

MrRdam +0

Als die te goed kon voetballen speelde hij niet voor feyenoord.

24-03-2016 23:53

FR_jens +9

Zo'n jonge jongen met veel ervaring en international, maar hij zal er inderdaad wel niks van kunnen.
Dat is ook trending hier hé, spelers die amper minuten hebben gemaakt afkraken...

25-03-2016 00:03

SuperGuidetti1 +33

Jammer dat Hamer niet ff wat minuten kreeg, Rashaan en Robertha vielen positief op

24-03-2016 23:26

Rubennadal +6

Indd zonde die zal zijn debuut in de kuip nog een paar jaar moeten uitstellen

24-03-2016 23:36

SuperGuidetti1 +33

Toch wel jammer idd dat je beste talent de bank mag warm houden in zo een potje

24-03-2016 23:50

michielFR +0

Pffff best wel geraakt door overlijden van Cruijff. Even de rivaliteit opzij. Bah bah bah

24-03-2016 23:25

FrankFR +0

Ontzettende klotepartij. Er moet een andere trainer komen!!!

24-03-2016 23:21

Asstomouth +5

Dat sowieso. Hij kiest voor de verkeerde soort voetballers. Maar weet je wat het is. De filosofie van Feyenoord is niet om aanvallend en attractief te voetballen, dus trainers die die filosofie hanteren willen niet bij Feyenoord werken.

24-03-2016 23:25

FrankFR +0

Die filosofie moet weg... tijden veranderen... hele club moet opgeschoond worden. Met het materiaal wat je nu hebt moet er meer uitgehaald worden. Spelers worden alleen op verkeerde posities gezet, verkeerde rollen, verkeerde keuzes voor spelers, verkeerde systemen...

24-03-2016 23:39

FRthistlefield +1

Botteghin Nelom Kuyt Elia allen een 3

Vd Heijden en Vejinovic een 5

24-03-2016 23:20

Feyen010rd Rotterdam +40

Ik vond Vejinovic echt niet zo slecht spelen hoor. Die durfde tenminste harde ballen door het centrum te geven, iets waar het vaak aan ontbreekt.

25-03-2016 00:09

FRthistlefield +1

Zal het niet redden. Meer vertrouwen in Tapia.

25-03-2016 00:17

ballenjongen +7

Helaas was ik vanavond verhinderd. Jammer want achabar stond in de basis. Heb ik helaas zijn weergaloze acties en doelpunten niet gezien.

24-03-2016 23:20

Dordtse-Feyenoorder +2106

Kameraden. Hoe is t afgelopen met die supporter die een hartaanval kreeg tijdens het wachten om naar binenn te gaan. Gele zijde poort 19-24?

24-03-2016 23:19

FrankFR +0

Hoorde op foxsports dat diegene het heeft overleefd door een AED!

24-03-2016 23:22

switzer +10987

Is gered mbv een AED.

24-03-2016 23:23

Hoogvlieter +2

Wow, hoe ironisch eigenlijk om bij een wedstrijd voor de hartstichting een hartaanval te krijgen.
Wel super om te horen dat het nut van een AED meteen aangetoond word.
En niet te vergeten, mensen die weten hoe ze moeten handelen.

24-03-2016 23:26

FeyenoordSunderlandLoyal +512

idd heel ironisch maar wel mooi dat deze supporter toch gered is.

ps
Johan Cruyff
RIP

24-03-2016 23:29

king-swerts +505

Captain nelom

24-03-2016 23:17

El-Fenomeno +9

Ik blijf erbij dat we een trainer als Co Adriaanse nodig hebben.

24-03-2016 23:17

El-Fenomeno +9

Simpel gezegd, een trainer die er wel voetbal in kan krijgen.

24-03-2016 23:20

FR1908_ +0

Er moet eens gestopt worden om spelers aan te trekken die weinig tot geen toegevoegde waarden hebben. Er moeten meer kansen komen voor de jeugd.

24-03-2016 23:25

FRmennoFR +0

Beredeneer je nader...dude, gebruik geen dure woorden als je niet snapt hoe je ze moet gebruiken. Verklaar je nader of beredeneer mening o.i.d.

24-03-2016 23:34

Rob12 +1344

Zo en wie ben jij om iemand de maat te nemen voor zijn taalgebruik? Hoogleraar Nederlands?

24-03-2016 23:40

Sneeker +0

Haha burn...

24-03-2016 23:43

FrankFR +0

Ik zou graag LvG zien... mag ik wss niet zeggen hier

24-03-2016 23:23

martino1987 +14705

wat was het slecht echt niet normaal

24-03-2016 23:16

Patrick +3783

Altijd kansloze potjes dit. Kan je geen conclusies uit trekken.

24-03-2016 23:14

WarwickUK +10

Oké, maar uit de rest van het kansloze voetbal dit seizeon wel

24-03-2016 23:22

ElPanzeFr +21342

Elia speelde weer als een natte krant zeg, pfff

24-03-2016 23:13

vinFr +1143

Hanson 8
Nelom 6
Van der Heijden 8
Botteghin 7
Kingsale 6
Veijnovic 6
Kuyt 5
Gustafson 8
Elia 5
Achahbar 6
Fernandez 7

Invalbeurten (in hoeverre je het kan beoordelen):
Toornstra 7
Robertha 8

24-03-2016 23:13

king-swerts +505

Hahaha goeie man

24-03-2016 23:14

FRthistlefield +1

Het spel was dramatisch en jij komt met allemaal voldoendes

24-03-2016 23:15

vinFr +1143

Dit soort wedstrijden moet je niet bekijken als een normale wedstrijd

24-03-2016 23:16

Asstomouth +5

Hansson 6
Kingsale 6
Botteghin 6
Vd Heijden 6.5
Nelom 6.5
Vejinovic 6
Gustafson 7
Kuyt 5
Fernandes 6
Achahbar 6
Elia 5

24-03-2016 23:17

king-swerts +505

Vd heijden en bottie omgedraaid, dan ben ik het met je eens

24-03-2016 23:18

king-swerts +505

Zo, hebben de achahbarfans ook weer kunnen zien dat hij simpelweg te kort komt.

24-03-2016 23:11

Nindo12 +0

Achabar speelt gewoon te weinig en dat zie je. Maar een ding is zeker en dat is dat er 10 keer zoveel meer voetbal in zit als bij Kramer, Kuyt en El Dramadi bij elkaar. Geef deze jongen een kans met Guvstafon achter um en Bilal/Fernandes en Elia/Robertha op de zijkanten en geloof me hij schiet er 15+ in. En die kleine foutjes vergeef ik um ik zie liever een paar mooie acties en net geen doelpunt dan een houte klaas die geen kut met een bal kan.

24-03-2016 23:20

king-swerts +505

Tegen een eredivisieclub had je vandaag dik verloren. Als sparta dr kansen afmaakte ook.

25-03-2016 00:58

Frankster +20962

Letterlijk of figuurlijk? ;)

24-03-2016 23:21

michielFR +0

Kramer is onze spits. Is gewoon een goede spits voor eredivisie en kan zeker niveau Luuk de Jong aan

24-03-2016 23:26

fr34023 +0

Haha Achahbar komt dus echt niet tekort eerste helft zie je dat die wedstrijdritme mist tweede helft zag ik een zeer dreigende spits die kansen creerde, acties en combo's maakte. Alleen omdat die toevallig niet scoort zeg je dit.. Ik kijk tien keer liever hier naar dan die houthakker met zn goedkope goals. Die hele voorhoede was vandaag beter dan de huidige er zit veel meer creativiteit in.

25-03-2016 01:19

king-swerts +505

Nee, hij wint geen duels, verliest vaak de bal, je ziet hem bijna niet en dan uit het niks scoort hij een prachtige goal, waarna alle dagjesmensen hem weer in de basis willen

25-03-2016 12:06

fr34023 +0

Oh dan heb jij een andere mening dan ik dingen die jij zegt zag ik alleen het eerste half uurtje daarna ging het steeds beter. Tweede helft viel die mij erg veel op. Maar laten we vooral niet doen alsof kramer opvalt he dus dat mensen hem basis willen is wel logisch dat is een verademing t.o.v. Kramer die wacht in de 16 op een panklaar balletje. Zijn trouwens geen dagjesmensen elke keer laat die het gewoon weer zien.

25-03-2016 12:20

Nindo12 +0

Ben het helemaal met FR34023 eens!

25-03-2016 18:10

king-swerts +505

Kingsale deed het redelijk, beetje een nelom. Snelheid is er wel, maar verder erg slordig.

Fernandes deed het leuk, heeft wel potentie.

Robertha viel goed in, goede acties. Sparta was wel leeg dus dat moet je ook meerekenen

24-03-2016 23:09

sven2111 +10

Ik vind het wel raar dat er evenementen geschrapt zijn wegens het overlijden van Cruijff. Natuurlijk is een legende gestorven, maar moeten hartpatienten daar onder lijden? Respect voor het verleden, vizier op de toekomst!

24-03-2016 23:09

JDN1987 +22940

Sparta fans : niet onder de indruk van Feyenoord of de Kuip en vonden zichzelf de betere ploeg.

24-03-2016 23:09

Van_Geel +18445

Als je deze wedstrijd serieus neemt, zegt dat al genoeg. Zeker rond alle omstandigheden.

24-03-2016 23:12

FR1908_ +0

Zal elia thuis ook tegen van alles en nog wat aanlopen?

24-03-2016 23:08

FR_jens +9

Ja, zijn vuisten lopen ook wel eens tegen iets aan...

24-03-2016 23:32

FR-Renswoude +2899

Kan iemand FF een lijstje maken met hoe de spelers speelde? Dank is groot

24-03-2016 23:07

Rincon +8

Robertha was de enige met Eredivisie niveau. ....de rest zoals altijd ver onder de maat

24-03-2016 23:09

Steven_fey +28

Gustafson was ook erg goed

24-03-2016 23:12

Rincon +8

Oké, maar dan heb je het wel gehad

24-03-2016 23:31

Campodefiori +33753

Robertha Fernandez top hoor verdienen een kans!!

24-03-2016 23:07

Toktok +2225

Ashahbar was totaal niks. En weer gezien dat Gufstafson een gele goeie speler is maar er wordt maar niet met hem samen gespeelt. Niet te geloven Gio doe hier toch is wat mee.

24-03-2016 23:05

Rjvdbrug +13

Wat vonden jullie van de jeugd spelertjes?

24-03-2016 23:04

marcel achterhof +82

Echt een grote indruk hebben ze miet achtergelaten je ziet wel dat een rashaan potentie heeft

24-03-2016 23:06

Ronald_Koeman +18

Robertha ook wel, heb hem meer zien doen dan Elia.

24-03-2016 23:07

Asstomouth +5

Kregen veel te weinig ballen. Kuyt heel vaak slordige passes op Fernandes bijvoorbeeld. Vond ze alle drie goed spelen.

24-03-2016 23:07

Goofy1973 +3079

Typisch Gio weer, vriendschappelijk potje, veel jeugd op de bank (wederom noodgedwongen) en dan maar 2 keer wisselen...

24-03-2016 23:03

Lenoz +0

Vorig jaar januari was het niet anders tegen Emmen.. Geen Gio

24-03-2016 23:21

Goofy1973 +3079

de laatste coach die echt jeugd een kans gaf is koeman geweest.

24-03-2016 23:22

Jamcarter +3

Robertha Achahbar Kuyt


Karsdorp Gustafson

Tapia


Woudenberg Kongolo Beek Aankoop

24-03-2016 23:02

rcvt98 +7

Aankoop = kingsale

24-03-2016 23:04

Huub010 +1

Was naar mijn idee nog niet overtuigend genoeg

24-03-2016 23:05

rcvt98 +7

Achjoh is gwn middelmaat

24-03-2016 23:06

Huub010 +1

Vaak wisselen achabar en kramer want kramer maakt ze nu ook makkelijker... achabars spel blijft oogstrelend

24-03-2016 23:04

marcel achterhof +82

Hij verloor ook veel de bal hoor was je pissen zeker

24-03-2016 23:06

drolletje3 +0

Hij is niet heel balvast maar er zit iig wel voetbal in zeker samen met gustafson. Met gustafson-achahbar heb je meer voetbal dan met toornstra-kramer.

24-03-2016 23:09

fr34023 +0

Alleen eerste helft komt gewoon door 0.0 wedstrijdritme na halfuurtje werd het steeds beter. Verademing t.o.v die lange

25-03-2016 01:28

Rincon +8

Oogstrelend? Wanneer? Vanavond? Hahaha. ....morgen naar Pearl

24-03-2016 23:12

Ambtenaar +0

Robertha Kramer Bilal
Gustafson
Tapia Vilhena
Woudenberg Kongolo Beek Karsdorp

24-03-2016 23:05

dschild020hater +0

fernandes mag er ook wel in van mijn, was wel charmeerd van hem van wat ik heb gezien

24-03-2016 23:07

Ambtenaar +0

Ik was ook wel gecharmeerd maar hij is pas 17 he

24-03-2016 23:35

Jamcarter +3

Je moet er toch niet aan denken om nog een jaar met Kramer te gaan spelen? Mag als pinchitter voor de laatste 15 min maar Kramer basis zou een schande zijn.

24-03-2016 23:11

Ambtenaar +0

Mee eens, maar ik zou niet weten wie anders

24-03-2016 23:33

Jamcarter +3

Anass! Geef die jongen de kans! Is niet groot en fysiek maar dat compenseert hij door 3 a 4 x in de wedstrijd iets exceptioneels te doen waaroor er een scoringskans ontstaat

24-03-2016 23:37

fr34023 +0

Acha ipv kramer

25-03-2016 01:20

Ambtenaar +0

Twijfelgevalletje voor mij. Met Acha erin heb je wel echt een gemiddelde leeftijd van 21, kan je wel een aantal jaar mee vooruit!

25-03-2016 02:09

multatuli +226

Nou als je dan geen kampioen meer wordt!!!
Pfffffff

24-03-2016 23:07

Krukkie +0

Pfff wat een verslag...

24-03-2016 23:02

multatuli +226

Ik heb maar met 1 oog gekeken, maar Feyenoord de bovenliggende ploeg?

Misschien lag het aan mij, maar ik kreeg de indruk dat Sparta absoluut niet onderdeed en dat echt de meest basale dingen weer mis gingen.

24-03-2016 23:05

Krukkie +0

De bovenliggende partij in de 1e helft??? Binnen het strafschop gebied neergelegd..haha

24-03-2016 23:06

ericfeduzzi +2

Ah... klopt inderdaad.

24-03-2016 23:07

rcvt98 +7

Helemaal neutraal

24-03-2016 23:04

BuitenkantPaal +1398

Wat een balcontrole heeft die gekke Achahbar he

24-03-2016 22:58

Kevin Vermaat +0

Hij was zo ongeveer de slechtstr van het veld

24-03-2016 23:05

multatuli +226

Tja hij is echt alleen nuttig als ie heel dicht bij de 16 kan spelen. Nu probeerde hij te veel te doen.

24-03-2016 23:05

Random +0

Ik had gehoopt op jari Schuurman.

24-03-2016 22:58

norman +3947

Dan ben je dom geweest want die is weg met Nederland.

24-03-2016 22:59

Random +0

Oke vandaar. Ja joh ik volg oranje niet meer, zeker niet sinds blind.

24-03-2016 23:02

Random +0

Leuk... Interesseert me weinig of het onder 19 is of het grote oranje

25-03-2016 00:29

giovannivanbronckhorst +0

is bij jeugdelftal nederland

24-03-2016 22:59

Sas010FR +1

Mee met Oranje........

24-03-2016 23:00

Crazy_Danny +0

Hopelijk was dit voorlopig de laatste vriedschappelijke wedstrijd tegen Sparta. De vorige keer overleed Coen Moulijn en nu Cruijff. Wie weer wie de volgende is.

24-03-2016 22:57

angelfr +3628

Fortuin 2002 .

24-03-2016 22:58

frbeeloo +1

Enige waar ik positief over kan zijn is over de combi achahbar-gustafson en over de lekkere invalbeurt van robertha. Fernandes was ook aardig maar moet wel wat beter volgende keer. Overigens was de scheids echt dramatisch. Die eerste goal was randje geloof ik. Maar die buitenspelbal van sparta en die penal waren echt lachwekkend!

24-03-2016 22:55

Tomossie_18 +0

Eerste goal ook zuiver buitenspel, hoor. De arbiters hebben gefaald.

24-03-2016 22:57

Asstomouth +5

Achja ik zou er ook geen zin in hebben als ervaren scheids, zo'n potje. KNVB had gewoon een jeugdscheids neer moeten zetten.

24-03-2016 22:57

Clasie12 +2432

Robertha de kans geven

24-03-2016 22:55
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties