'Toptalent AZ zegt 'nee' tegen aanbieding Feyenoord'

'Toptalent AZ zegt 'nee' tegen aanbieding Feyenoord'

Feyenoord heeft recent AZ-toptalent Myron Boadu een aanbieding gedaan, maar de 14-jarige zag te weinig perspectief door het ontbreken van een sportief plan, meldt VarkenoordWatch op Twitter. Om vergelijkbare redenen kozen dit jaar Danilho Doekhi (Excelsior) en Abdallah Aberkane (ADO), en vorig jaar Mitchell van Bergen (nu Vitesse), voor andere clubs.

Plaats reactie
666

Zyzz +4

het wordt eens tijd dat dat feyenoord met een jeugdteam de jupiler leauge gaat toetreden.
en met alle Respect toptalent wordt je al heel snel bevonden in nederland

21-04-2016 22:41

klaretaal +0

Steeds weer word hier Schuurman en Verdonk Achabar aangehaald !


Hoe zou het zijn als deze 3 echt een meerwaarde voor Feijenoord 1 waren ?

Welk advies zou Dick Advocaat Gio dan gegeven hebben ??

Of zal Dick er ook niets van kunnen ??

21-04-2016 20:30

Sneekshit +10510

Van Geel: ik zie geen meerwaarde aan meedoen in Jupiler League.

21-04-2016 20:02

Brambino +20523

Sportief plan, Hahahahahaha. Hou toch op joh. En dan zijn er hier mensen die daar intrappen. Als je goed genoeg bent komt je er wel bij Feyenoord. Zo niet dan kies je een omweggetje net als Janssen. Maar ga niet janken dat je hier geen kansen krijgt. Vraag het anders even aan Wijnaldum, Fer, Cabral, Biseswar, Castaignos, de Vrij, BMI, van Beek, Karsdorp, Vilhena, Boetius, Kongolo, Mulder. En dan vergeet ik er vast nog een hoop.

Sportief plan, mooi smoesje, maar in werkelijkheid gaat het om geld (chong), of het feit dat je bij een topclub meer concurrentie hebt in de jeugd. Zeg dat dan gewoon ipv zo'n lulverhaal.

21-04-2016 18:35

.:Feyenoord1908!:. +3612

Je vergeet onze aanvoerder haha!

21-04-2016 19:45

.:Feyenoord1908!:. +3612

Dat de jeugd de kans kreeg bij Feywnoord is trouwens ook wel een bertje verleden tijd. Dat was de tijd dat we het noodgedwongen met talenten en transfervrije spelers moesten doen, ondat we geen geld hadden. De laatste twee jaar is het steeds minder geworden.

21-04-2016 19:46

Brambino +20523

Ja maar dat heeft wel een reden natuurlijk. De laatste lichtingen zijn gewoon stukken minder. Heb je gezien waar de A-jeugd staat? En vorig jaar? Dat is de reden. Voorheen werden we regelmatig kampioen. Ik blijf zeggen, wat goed is komt we wel. Altijd. Dat moet je laten zien op de training. Maar als je daar al niet mee kan dan zul je geen kans krijgen nee.

21-04-2016 22:09

.:Feyenoord1908!:. +3612

Precies. En natuurlijk heb je tussen zo'n slecht elftal wel wat spelers zitten die meekunnen op eredivisie niveau. Maar die vallen dan ook niet op. Het blijft gewoon lastig om goed door te selecteren. Ik wordt ook altijd zo moe van die achteraf praters, zoals in het geval Janssen.

21-04-2016 22:24

klaretaal +0

Juist Branbina er zijn geen talenten die goed genoeg zijn ,dat bestaat gewoon in voetbal !!

21-04-2016 20:31

sailor +3

Nu, volgens trainer, even geen groe talenten.
Maar......als dit waar is dan is dit te gek voor woorden. Als het waar is dan weer een indicatie van ontbreken topsportklimaat.

21-04-2016 18:26

Brambino +20523

Is dat woordje de nieuwe trend?

21-04-2016 18:59

klick44 +18109

Simpel az heeft een betere opleiding !

21-04-2016 17:44

klaretaal +0

Hoe kom je daarbij ?? geef eens aan welke spelers die Az heeft opgeleid elders furore maken >>

hier een paar van Feijenoord

Wijnaldum ,de Vrij ,Indi,Ake,Clasie, de Guzman ,Castaignos, Fer, Boetius ,Jansen ,

Mooi rijtje

21-04-2016 18:15

klick44 +18109

Ik heb het niet over 4 jaar geleden. ik heb het over nu!
we zijn helaas voorbij gestreefd door clubs als AZ.

- Ze hebben een heel nieuw complex
- doen in de meeste jeugd competities bovenaan mee
- jeugd spelers kiezen voor AZ en en niet voor 020 en Feyenoord
- Ze hebben een veel beter stappen plan
- comminiceren veel meer met ouders
- vorig jaar al verkozen als beste jeugd opleiding

wij hebben gewoon 2 jaar liggen slapen!

22-04-2016 08:53

klick44 +18109

spelers als overeem, lucassen, lewis, ouwejan zitten nu ook al bij de selectie

22-04-2016 08:57

frkree +0

dit is toch ff een tegenslag

21-04-2016 17:10

multatuli +226

Ten eerste complete onzin. Ten tweede verdraait fr12 de text ook nog eens, niet in de Jupiler league spelen is niet 'ontbreken van een sportief plan'.

21-04-2016 16:54

scritor +13591

wat een kletskoek weer. in snaveldam ligt er wel een geweldig jeugdplan hoor!

´Tegenover de camera van PSV TV verklaarde Van Bruggen zijn keuze voor PSV. "Ik heb gekozen voor het sportieve. Het plan dat PSV heeft geschetst spreekt me enorm aan.´

http://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/653806/psv-contracteert-ajacied-dat-maakte-de-keuze-voor-psv-heel-makkelijk-.html

21-04-2016 15:50

Copr +1701

ach dat stappenplan wordt alleen gebruikt door de speelrs als het hun zelf uiotkomt of om een reden te verzinnen waarom ze iets niet doen.

Kijk dan weer naar bv een Frenkie de Jong (aja) die toch overstapt van WillemII naar Aja.

"De Jong weet dat het niet mogelijk is een stappenplan uit te tekenen. “Als ik het goed doe, krijg ik echt wel die kans bij het eerste elftal”, klinkt het.

21-04-2016 16:21

klick44 +18109

Het gaat er gewoon om dat je een persoonlijk stappen plan hebt . Clubs als Feyenoord en 020 denken dat ze nog steeds een top opleiding hebben. Wakker worden

21-04-2016 17:47

Copr +1701

De kwaliteit van de opleiding hangt echt niet af van de aanwezigheid van een stappenplan hoor.

21-04-2016 18:34

klick44 +18109

De kwaliteit niet maar wel de eerste keuze en de vervolg keuze vanaf de C1. Het gaat hier ook gevoel van persoonlijke aandacht. wij zijn de arrogant om te denken dat iedereen maar blij mag zijn dat ze bij Feyenoord mogen voetballen. zo werkt het helaas niet meer

22-04-2016 08:59

Copr +1701

Denk jij werkelijk dat dit zo gebeurd? dat er voor de spelers gaan "stappenplan" of individuele begeleiding is op dat vlak? dat er geen reviews zijn, tussengesprekken enz.

Spelers klagen dat er geen "plan" is doen dat omdat het aangeboden plan niet voldoet aan hun wensen.
16 jarige knaapjes die vinden dat het beter is voor ze dat ze met O18 meedoen ipv in hun eigen categorie spelen of dat het goed voor ze is om afentoe op de bank te zitten in de Kuip.

22-04-2016 10:21

klick44 +18109

tuurlijk is de er wel, alleen bij Feyenoord is dat heel beperkt.
ze kiezen natuurlijk niet voor niks voor andere clubs. Zelfs elke topspeler die bij Feyenoord weg gaat heeft hetzelfde verhaal. en dat is niet incidenteel maar structureel!

22-04-2016 13:37

Copr +1701

Er zijn er genoeg die wel voor Feyenoord kiezen.
Dat ze soms voor andere clubs kiezen kan ik ook begrijpen. Bazoer kreeg bv op zn 16e een contract van 500K per jaar. Bij ons krijgt een basisspeler niet eens altijd dat bedrag.

Als een speler voor het geld kiest klinkt het "symphatieker" om te zeggen dat er geen plan was dan dat hij voor het geld koos.

Daarnaast spelen er ook andere zaken mee. als je een neefje bent van Bogarde ga je eerder naar de club waar je oom trainer is dan naar bv Feyenoord.

22-04-2016 14:12

klick44 +18109

Ik snap de argumenten wel. En zijn ook deels waar maar merk bij Feyenoord een patroon en geen incident. Ze weten zelf nu ook dat ze achter lopen en ze gaan niet voor niks een nieuw complex maken en amateur partners binden !

22-04-2016 23:42

feyenoordluta +1

De Jeugdspeler hebben helemaal gelijk. Binnen een goed werkende organisatie hebben ze een plan van jaar tot jaar en eisen waaraan de speler moet voldoen. en dan van je 17e tot 19e een debuut belofte. bij het nakomen van de afspraken.

21-04-2016 15:39

opa57 +7

Inderdaad, dit komt niet uit de koker van dat ventje maar van zijn achterban. Al zit er wel een kern van waarheid in,want de jeugd bij Feijenoord komt weer ouderwets op het derde plan. Wordt nu toch ook wel zorgwekkend: eigen jeugd vertrek en talent van buitenaf wil ook niet meer. Tijd voor flinke veranderingen in de organisatie!!!

21-04-2016 14:59

Maradona +0

Dat was precies de reden dat chong ook niet voor ons gekozen heeft
hoewel ik daarbij het sterke vermoeden heb dat hij voor het geld heeft gekozen
maar toch het geeft te denken

21-04-2016 14:51

Brambino +20523

maak van dat "sterke vermoeden" maar "met grote zekerheid denk". Denk je nou echt dat ze geen plan hadden met hem? Net als met Wijnaldum? Die mocht met z'n 16e gewoon naar het eerste. Als je maar goed genoeg bent. En dat is nou eenmaal niet met de meesten.

21-04-2016 18:28

Benniemagikjekauwgom +6

Gio helpt onze jeugdopleiding naar de knoppen door jongens als Schuurman en Verdonk nooit eens een echte kans te geven. Andere jongens zien dat ook en trekken hun conclusies.

21-04-2016 14:50

Maradona +0

Daar ben ik het mee eens dat ligt nl niet aan v geel

21-04-2016 14:52

hoekvlag +0

Die gasten zijn op dit moment niet goed genoeg. Schuurman heeft zelfs een aantal keer met A1 mee gedaan en ook verloren van de onderste.
Koste wat kost jeugdspeler erin zetten is ook niet goed.

21-04-2016 16:54

klaretaal +0

Schuurman en verdonk en Nieuwkoop horen in het rijtje net niet goed genoeg .

21-04-2016 18:18

Toddemij +911

Wat nou sportief plan, als je de sterren van de hemel voetbalt kom je er toch wel. Wat een gezwam allemaal. Eerst zelf presteren, waar dan ook, i.p.v. om een sportief plan te vragen als je 14 bent. Mag nog geeneens brommer rijden.

21-04-2016 14:14

Sjorszzz +2

Hoog tijd dat, hoe dan ook, dat de jeugd weer de beste gaat worden, dus ook dit soort "praatjes"niet als doel dienen, naar ons toe te komen. Jochies van 14 moeten nog puberen, zegt genoeg wie zeggenschap heeft over "het sportieve paln". Die nwe vriend van Gudde, ken hem niet, maar mag van mij enorm stempel drukken, wat Hertog niet genoeg lukte, blijkt nu. Brard had het beter voorelkaar.

21-04-2016 13:27

PeturP +1

Dat heeft hij niet zelf gezegd, dat is hem ingefluisterd door een zaakwaarnemer die op de achtergrond meeloopt.
Of denkt er iemand hier dat een 14-jarige met zijn ouders een oordeel kan geven over een sportief plan dat wordt voorgeschoteld?

21-04-2016 13:05

klaretaal +0

Jaja 14 jarige wil sportief plan , zullen die andere 200 jeugdspelers bij feijenoord allemaal een sportief plan hebben mee gekregen

ik denk dat het sportief plan te maken heeft met hoeveel eurotjes hij ontvangt als hij 15 word

21-04-2016 13:05

Van_Geel +18448

Dat 'Toptalent' word ik ook altijd zo moe van, die jongen is 14, op die leeftijd is het zo lastig in te schatten hoe zo'n jongen er 5 jaar laten aan toe is. Als je bijvoorbeeld fysiek 1 a 2 jaar voorloopt op je generatie genoten, dan wals je overal doorheen en lijk je heel wat, vervolgens trekt de rest gelijk en blijk je toch maar eenvoudige voetballer te zijn die eigenlijk overal te kort komt.

21-04-2016 13:05

klaretaal +0

van de hele selectie jong oranje wk in Qatar 1998 heeft nooit 1 ,een basis plaats afgedongen bij een erediviesie

Wooter niet, Musampa niet,Boer niet, Pander niet , Witzenhouzen niet , het waren allemaal net niet talenten

die goed waren in de jupiler liga


En als we nu over een 14 jarig talent praten ,die niet naar Feijenoord wil ,breekt men de club af ..

Kijk maar eens in 10 jaar jeugd opleiding Ajakkes pisvee en Feijenoord hoeveel er echt door breken weinige

Zo weinig dat we een dramatisch Nederlands elftal hebben ! dat zegt genoeg over talenten

21-04-2016 13:11

Van_Geel +18448

Leuk artikel over de gouden generatie van 2007 dat het jeugd EK won:

http://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/236860/de-gouden-jong-oranje-generatie-van-2007/

- Boy Waterman werd hoger ingeschat dan Vermeer en Krul.
- Rigters is al jaren gestopt en weegt meer dan 100 kilo!
- Wereldtalenten: Drenthe, Babel, Aissati spelen in vage competities.
- De Ridder is analist en Bakkal gestopt

De spelers die op het hoogste niveau spelen zijn Erik Pieters en Tim Krul.

21-04-2016 13:24

MaartenTT +19915

Gejank allemaal weer tegen onze club.
Een veertienjarige (!) ziet geen perspectief door het ontbreken van een sportief plan. Mag die snotneus al alleen naar het stadion?
PFFFF.

21-04-2016 12:33

dave5 +0

Zelfs met de jeugd opleiding worden we voorbij gestreefd door andere clubs...pfff

21-04-2016 12:26

BBMarco +497

Opleiding............. de opleiding is al klaar, dit gaat om de doorstroming.

21-04-2016 12:32

Nordberg +4817

topsportklimaat... Stanley kom aub snel naar huis

21-04-2016 12:24

El-Fenomeno +9

Bij AZ krijgt talent kans op kans en ik geef hem groot gelijk om daar te blijven. Die jeugdopleiding is de laatste jaren die van ons ook voorbij gegaan.

21-04-2016 12:22

klaretaal +0

Welk talent staat er dan in AZ1 ???

21-04-2016 12:56

dndave +461

dos santos??

21-04-2016 13:01

El-Fenomeno +9

Haps, Luckassen, Van Overeem, Haye en Dos Santos zijn basisspelers.

Hatzidiakos, Opdam, Lewis, Garcia en Ouwejan hebben dit seizoen ook al minuten gemaakt. Aardig wat niet?

21-04-2016 13:05

klaretaal +0

Dat is allemaal uit armoede ,geen enkele van deze az spelers zou bij FEijnoord in de basis staan

21-04-2016 13:16

Zyzz +4

en wie van al die spelers zijn nou werkelijk echt goed...?

21-04-2016 22:42

Jeli +1394

Dos Santos, Garcia, van Overeem, Haps, Vlaar, Haye.

21-04-2016 13:41

skin +13993

Die gastjes willen tegenwoordig een heel vooropgezet plan voor jaren lang. Het probleem is dat je iemands ontwikkeling niet kunt plannen en zo'n plan na een half jaar dus zomaar weer op de schop kan.

Eigenlijk willen die gasten dus vooral een hoop loze beloftes horen. Tja, als dat nodig is om ze te binden aan de club, geef ze die loze beloftes dan maar. Zelf zou ik daar schijt aan hebben.

21-04-2016 11:54

El-Fenomeno +9

Perspectief en vertrouwen is heel belangrijk voor die jonge gasten en laat Feyenoord daar nou constant tekort in schieten.

21-04-2016 12:25

klaretaal +0

leg eens uit waar schieten ze tekort ?

21-04-2016 12:57

El-Fenomeno +9

Dit heb ik meerdere keren bij spelers gehoord die weg waren gegaan, dus er zal wel een kern van waarheid in zitten.

21-04-2016 13:05

klaretaal +0

Het is makkelijk negatief praten als je ergens weggaat

allemaal die bij feijenoord gespeeld hebben willen allen terug vroeg of laat ..

21-04-2016 13:21

DennisM79 +0

Perspectief en vertrouwen dwing je af door goed te spelen en van meerwaarde te zijn. Heeft Boëtius onvoldoende vertrouwen gekregen? Perspectief en vertrouwen is bij voetballers vaak terug te brengen tot speeltijd. De besten spelen, dat is bij Ajax of PSV niet anders. Fischer is bij Ajax nu ook even uit beeld omdat hij het onvoldoende laat zien, hetzelfde geldt voor Maher bij PSV.

Misschien moeten die "grote" talenten eerst maar eens bewijzen dat ze fantastisch zijn en dan pas eisen gaan stellen. Dit 14 jarige jongetje wil niet naar Feyenoord verkassen vanwege het ontbreken van een sportief plan?! Wat is dat dan?! Een stappenplan hoe meneertje wordt klaargestoomd voor Feyenoord 1 en een datum waarop hij mag debuteren? Wat een onzin, als hij goed traint en laat zien dat hij goed genoeg is dan komt dat vanzelf.

21-04-2016 16:46

FeyenoordEspana +5215

Hertog is ook zo ongeschikt als je maar kunt zijn

21-04-2016 11:52

klaretaal +0

Hoe weet je dat , ??

21-04-2016 12:57

FeyenoordEspana +5215

Waarrom denk je dat hij ermee.stopt? Heb je de resultaten onder hem gezien? Welke talenten er zijn weggestuurd en wie er zijn behouden. Als je nou eerst verdiept voordat je wat roept

21-04-2016 16:18

DennisM79 +0

Haha en dan zeg je tegen iemand anders dat hij zich eerst moeten verdiepen voordat hij iets roept. Klaretaal vraagt jouw naar je argumenten. Op grond van de kille resultaten kun je toch geen conclusie trekken of Hertog geschikt is of niet? Volgens mij ben jij degene die maar iets roept. Volg jij de trainingen, ken jij de trainingsmethoden die hij gebruikt, heb jij Hertog gesproken, heb jij de spelers die onder hem trainen gesproken?

Duizend en één factoren kunnen van invloed zijn op de resultaten. Misschien is het wel een slechte lichting voetballers. Misschien weet Hertog wel op jongere leeftijd het kaf van het koren te scheiden, uiteindelijk is er maar een enkeling van elke lichting die daadwerkelijk Feyenoord één weet te halen.

21-04-2016 16:53

klaretaal +0

Juist Dennis M

21-04-2016 20:18

Zyzz +4

Resultaten spreken de waarheid

21-04-2016 22:45

DennisM79 +0

De waarheid is niet absoluut anders zouden we er hier niet over discussiëren. Bovendien zijn tal van factoren van invloed op de resultaten. De kwaliteit van de spelers, de kwaliteit van de andere teams, het aantal blessures, de mentale weerbaarheid van spelers, de opleiding vd spelers voordat ze in dit team speelden, de samenstelling en het evenwicht van/in de samenstelling enz enz. Het functioneren van Hertog is slechts één van de factoren. Of is Mourinho nu ook een slechte trainer omdat hij het slecht deed bij Chelsea en moest vertrekken.

22-04-2016 07:50

Zyzz +4

mourinho werd in d 2de seizoen zowat door iedere speler uitgekotst ze deden geen kloten meer voor hem.
Blijft een goede trainer ben alleen geen fan van zijn 4-2-3-1 opstellingen

22-04-2016 16:17

RUBENFRTIDIE +0

Eigenschuld, weer een missend 'sportiefplan'. Beleid van 0 sinds Brad weg is...

21-04-2016 11:47

klaretaal +0

Welke ervaring heb je hiermee ?

21-04-2016 12:57

Asstomouth +5

Grove schande, echt waar. We hadden ook in de JL moeten spelen en er had al lang geleden een nieuw trainingscomplex moeten staan.

21-04-2016 11:44

Van_Geel +18448

Tja door wanbeleid in het verleden, was daar geen geld voor.

21-04-2016 12:59

Jackyan +3695

Sinds Brard weg is, is er totaal geen visie in de jeugdopleiding

21-04-2016 11:26

klaretaal +0

Nee, leg eens jou visie uit ?

21-04-2016 12:58

Jackyan +3695

Ach kerel, als er zoveel jeugdspelers zijn die aangeven dat er geen sportief plan is, dan moet daar een kern van waarheid in zitten.

En ik ben geen hoofd jeugdopleiding, dus mijn visie is niet van belang.

Een ding is zeker, de doorstroom van jeugd naar 1e elftal gaat de laatste 2 seizoenen niet goed.
De jeugdspelers ontwikkelen niet in de beloftencompetitie, ook omdat er veel selectiespelers meedoen. Daar moet in ieder geval naar gekeken worden.

En er moet natuurlijk voor elk speler individueel een plan gemaakt worden. Schuurman is een voorbeeld, als dit de plan voor Schuurman is om de top te bereiken, dan is het een hele slechte plan

21-04-2016 13:34

hoekvlag +0

Welke jeugdspeler heeft aangegeven dat hij een plan mist dan? Chong? Die gebruikt dat alleen als mooi argument om te vertrekken.

De doorstroming van talenten naar het eerste heeft voor een groot deel met hun klasse te maken. Misschien is het even minder.

Ik ben het wel eens dat de trainers Makaay, Koning. De laatste jaren geen speler in de A beter hebben gemaakt.

21-04-2016 17:14

klaretaal +0

Als Schuurman werkelijk zo goed was , wat denk je wat Dick Advocaat Gio voor een advies gegeven had ??

21-04-2016 20:22

GK010 +0

Laat ik hier maar niks over zeggen

21-04-2016 11:21

Differentkoek +1877

En maar zeggen dat Martin van Geel hier niet verantwoordelijk voor is.
Blij dat die opdondert.

21-04-2016 10:55

EenSupporter +1

De uitstraling die onze jeugd en opleiding had is WEG. Dat is in 2 jaar tijd helemaal afgebroken. Er is maar 1 iemand die hiervoor verantwoordelijk is.

21-04-2016 10:59

Sasss +54162

ook scouting en jeugdopleiding zijn hiervoor verantwoordelijk

21-04-2016 11:05

eefb014 +5429

en wie is de verantwoordelijk voor scouting en jeugdopleiding.

a de koffie juffrouw
b pippi langkous
c de technisch directeur
d iedereen behalve de heer van geel

21-04-2016 11:19

eefb014 +5429

jammer u gaat niet door voor de koelkast

21-04-2016 11:33

EenSupporter +1

hahahaha, ik vind D de leukste.

21-04-2016 11:43

eefb014 +5429

met d win je een gedragen en ongewassen onderbroek van Martin.

21-04-2016 11:52

hasil +8

Wij leven in een democratie. Er zijn ook jongens die niet naar PSV of Ajax gaan en voor ons kiezen. Als een 14 jarige een andere route kiest dan moet hij dat maar doen. Bij een club als Feyenoord legt de lat gewoon wat hoger. Er is mèèr concurrentie bij de jeugd onderling en je zal je hoe dan ook zelf waar moeten maken als spelertje. Een sportief plan is behoorlijk gelul. In het voetbal, in elke sport, blijven gewoon de besten over. De rest valt af. De conclusie trekken dat het bij ons allemaal waardeloos is omdat een spelertje niet komt is natuurlijk onzin. Volgens mij heeft onze opleiding jaar in jaar uit gewoon prijzen gekregen voor zijn werk.

21-04-2016 10:51

eefb014 +5429

het is toch te triest voor woorden dat een jeugdspeler die net door gebroken is zelf maar aan kracht training gaat doen. dat heeft dus met een plan te maken, welke speler moet trainen op extra kracht en hoe. welke speler moet werken aan zijn startsnelheid en hoe. welke speler moet zijn basistechniek extra aandacht geven. enz enz

21-04-2016 11:21

ricardogroen +0

Lekker makkelijk afwijzen tegenwoordig. Gewoon roepen of schrijven dat er geen sportief plan is, en de hele boel ontploft weer. Je gelooft toch niet dat Feyenoord daar zit en zegt: Kom maar gewoon, dan zien we wel wat we doen.

Waarschijnlijk krijgt die jongen niet de zekerheid die hij wil hebben, prima, dan moet je niet met elkaar in zee gaan. Ziyech verhaal in het klein. Volgende.

21-04-2016 10:46

feyercracker +0

Jij denkt dat Feyenoord dat niet zegt, maar ik zie ze er wel voor aan.
Genoeg spelers die aangeven dat de communicatie naar hun en een plan ontbreken.

We denken met een professionele organisatie te maken te hebben, maar in alle lagen druipt de laatste tijd het amateurisme vanaf.

21-04-2016 11:08

KapotteFontein +0

Het is godverdomme wel elke keer hetzelfde verhaaltje he, het ontbreken van een goed sportief plan.
Doe er dan eens iets aan man, wie is hier verantwoordelijk voor ?

21-04-2016 10:46

oelypessy +355

Dhr v Geel....

21-04-2016 10:47

KapotteFontein +0

Dan is het goed nieuws dat hij binnekort oprot bij onze mooie club. Hij maakt de hele club kapot samen met zijn holmaatje Gudde.

21-04-2016 10:53

klaretaal +0

Dus jij geloofd die 14 jarige , welk plan moeten ze opstellen ,
je komt met 18 in feijenoord 1 en verdiend dan 350000 netto per jaar

21-04-2016 13:01

eefb014 +5429

en maar blijven schelden op de jeugdspelers die niet bij willen tekenen. wat heeft van geel de club toch en hoop schade gedaan.

21-04-2016 10:46

Copr +1701

Lekker weer van Geel de schuld geven.
Alsof v Geel voor ieder 14jarig talentje een plan moet opstellen.

Waar is de jeugdopleiding voor? En een hoofd opleidingen?

21-04-2016 10:34

eefb014 +5429

hij is technisch directeur, dat betekend dat hij verantwoordelijk is. als de mensen onder hem niet voldoen moet hij ingrijpen.

21-04-2016 10:39

baliman +0

ben jij een vriendje van gudde en van geel zodra er is over hun gezecht word spring je is de bres voor ze

21-04-2016 11:00

Copr +1701

Heb geen vrienden maar vind het gewoon een beetje kort door de bocht. Alsof hij overal voor verantwoordelijk is.

Ik mis gewoon de realiteitszin bij vele hier.
Nu roepen ze weer Advocaat icm Eenhoorn.
Alsof we daarme de komende 5 jaren opeens wel kampioen worden.

21-04-2016 13:30

eefb014 +5429

de realiteit is dat het niet goed loopt, zowel inkoop als doorstroom is onder de maat. daar is de directie gewoon verantwoordelijk voor.

en ja klaretaal voor elke speler hoor je een plan van aanpak te hebben. hoeft van geel niet zelf te doen lopen genoeg prof begeleiders op varkenoord.

21-04-2016 13:47

klaretaal +0

Juist zo is het voor 200 jeugdspelers een plan opstellen

21-04-2016 13:03

Feyenoordridderkerk +1187

Dus m.a.w. al onze talenten lopen rond zonder sportief plan? Dus al onze talenten zijn ambitieloze spelertjes waar we nooit meer wat van gaan horen? Ik vind dit een heel eenzijdig verhaal mensen en kan me niet onttrekken aan de gedachte dat op dit moment alles in het vuur wordt gegooid om vrijwel de gehele club naar beneden te lullen en om mensen weg te werken. Of denken jullie allemaal dat voor al onze jongens geen duidelijk plan voorhanden is?

Tel daarbij op dat onze jeugdopleiding van de laatst 6 jaar 5 x de beste was. Lijkt me niet dat dit gegeven, dus ook een plan voor spelers, dan niet wordt meegenomen in de eindklassering, maar blijkbaar kan niemand binnen Feyenoord meer wat goed doen.

Ook wil ik even toevoegen dat onze eigen Chong wel gewoon bij Feyenoord bleef i.p.v.naar ajaks te gaan waar blijkbaar alles bete is voor jeugd....

21-04-2016 10:34

eefb014 +5429

het is wel een klacht die vaker naar voren gekomen is.

21-04-2016 10:40

Feyenoordridderkerk +1187

Dan ben ik zeer benieuwd naar de woorden van Van Beek, Karsdorp, Verdonk, Schuurmans, Nieuwkoop, Gronsveld en enkele voorgangers als Clasie, BMI en JPB....

Zouden dat allemaal ambitieloze jongens zijn?

En daarbij, kom op zeg, dat jong is 14 jaar oud, wees blij dat je bij Feyenoord mag spelen denk ik dan, zeker als ze je komen halen is dat een goed teken lijkt me.

Ja, ook ik heb die verhalen weleens gehoord, maar nogmaals, als je de beste jeugdopleiding hebt dat komt dit punt echt wel naar voren hoor, wellicht zelfs het belangrijkste van je opleidingt, plannen maken voor meerdere jaren voor spelers.

21-04-2016 10:42

Dicear +0

Van Beek, Clasie en al van dat soort spelers hebben buiten Feyenoord nooit echt andere alternatieven gehad. Misschien als Ajax en PSV hadden aangeklopt dat ze ook de deur zouden zijn uitgelopen wegens een gebrek aan een sportief plan. Maar voor hen was Feyenoord alsnog de beste keuze, omdat het de enige was. Begrijp je de logica hiervan?

21-04-2016 10:53

Feyenoordridderkerk +1187

Of er geen andere alternatieven zijn geweest weet ik niet, maar buiten de top 3 zijn er weinig alternatieven als je het hoogste wilt bereiken. De druk bij Feyenoord is vele malen hoger dan bij AZ, dat kun je moeilijk ontkennen, dus qua karakter zul je de beste moeten willen zijn, ongeacht een plan of niet, de druk is elke dag heel hoog omdat er maar zo weinig doorkomen tot Feyenoord 1, bij AZ is er toch meer ruimte en ja, die club zal wellicht zogenaamd een waterdicht plan maken van 11 tot 18 jarige leeftijd, maar zij moeten creatief zijn om spelers binnenboord te houden, omdat ze al zoveel jongens kwijtraken. Een extreem t alent zal bij een club als AZ dus tien x meer aandacht krijgen dan andere spelertjes die minder zijn. Als Feyenoord echter voor de deur staat zul je karakter moeten tonen en laten zien of je werkelijkd at grote talent bent, dan komend e plannen vanzelf lijkt me.

21-04-2016 11:01

eefb014 +5429

vooral technische en aanvallende voetballers hebben vaak wat meer begeleiding nodig. en die falen bij feyenoord bijna standaard. natuurlijk is een jongen van 14 blij met feyenoord, maar juist omdat het de grote club Feyenoord is verwacht hij in betere omstandigheden te komen dan waar hij in zit.

clasie komt van excelsior
jpb is nu niet echt goed afgelopen
karsdorp had twee jaar geleden echt niet verwacht dat hij rb zou worden, dus als er een plan was is dat niet uitgekomen.
het plan met nieuwkoop en schuurman weet ik niet, maar tot een debuut/doorbraak is het nog niet gekomen.
annas zijn plan is ook niet echt uitgekomen
chong ziet ook geen toekomst
sinds van geel er zit gaat het met de jeugd niet echt denderend.

21-04-2016 10:53

Dicear +0

Inderdaad. Dat het zo goed ging met Clasie BMI de Vrij etc, daar heeft hij nooit vat op gehad. Dat was uit 'wanhoop'. Als het aan van Geel had gelegen, dan zou er die zomer ook een karrevracht aan spelers voor 'in de breedte' gehaald zijn voor de 'ervaring'. Hij heeft gewoon totaal geen visie als het gaat om voetbal. Een middelmatige zakenman die af- en toe voetbal kijkt, meer niet.

21-04-2016 10:58

Feyenoordridderkerk +1187

eefb, Clasie is gewoon bij ons opgeleid hoor,en JPB loopt bij een club die jaarlijks Champions League speelt (wij al jaren niet meer), Rick heeft heel de opleiding doorlopen en werd dankzij dildo Fred opeens omgeturnd, maar daarvoor jaren gewoon als middenvelder en de jongens die nu banken hebben wel gewoon de hele opleiding doorlopen en jaren vastgehouden aan de club Feyenoord waarmee ik dan dus mag aannemen dat er wel enige vorm van planning aan vooraf is gegaan.

Nogmaals, je maakt mij niet wijs dat voor al onze spelers geen plan klaarligt. Dat zou dan echt betekenen dat ze elke keer als ze worden opgeroepen bij Oranje keihard worden uitgelachen door al hun medespelers van andere clubs (waaronder dus ook AZ).

Ik kan me best voorstellen dat de ene speler meer begeleiding nodig heeft dan de ander, dat de ene speler van 11 jarige leeftijd tot aan 18 jarige leeftijd wilt weten waar hij zal staan, maar ik denk dat dit heel erg moeilijk te voorspellen is, omdat er elk jaar veel kan veranderen voor een spelertje, zeker qua karakter.

21-04-2016 10:58

eefb014 +5429

gaat mij bij jpb om hoe het bij Feyenoord gegaan is. hij zit nu zeker beter maar had nog gewoon hier kunnen spelen
Clasie foutje van mij excuus
Rick inderdaad als middenvelder opgeleid en nu misbruikt als rechtsback, heeft wel mat aankoop beleid te maken. was geen rechtsback binnen de selectie.


neem van beek, dat hij zelfstandig krachttraining ging doen, is toch triest dat de club hier niet voor zorgt.

alle aanvallende talenten zijn in de jeugd de beste van hun lichting, maar na van persie is er geen meer echt doorgebroken. zal het aan al die gastjes liggen of........

21-04-2016 11:31

Feyenoordridderkerk +1187

Wat die krachttraining betreft, ook Vlaar en de Vrij en wie weet nog meer jongens doen dit in hun vrije tijd.

Mede dankzij mensen als Raymond Verheyen die zichzelf helemaal geweldig vinden krijg ik het gevoel achteruit te hebben gelopen. Als het aan Verheyen ligt trainen de spelers 1 x per week en dan 4 uur achter elkaar. Niet te veel belasten hoor ik hem altijd roepen. Hij maakt echter 1 grote fout, alles bekijkt hij vanuit zijn eigen oogpunt, niemand komt er tussen, alles at hij zegt is waar en andere methoden werken nooit. Let maar eens op als hij iets twittert, de eikel.

Maar zo iemand, en we hebben er nu nog steeds werken, had wel veel invloed op hoe er getraind wordt. Nu wordt er wel, begreep ik, dagelijks of regelmatig, getraind op kracht, dus iwe weet zien we het vooruit gaan.

21-04-2016 11:40

eefb014 +5429

gaat mij niet alleen om dagelijks kracht training, dit moet per speler bekeken worden. elke speler heeft behoefte aan ander soort training, zowel fysiek als technisch. ook mentale begeleiding hoort erbij, ga er maar aanstaan je bent 17 en voor je gevoel kijkt heel de wereld naar je, en ben je rijker dan je ouders ooit zullen zijn.
dat stuk mis ik bij feyenoord, hoor je veel mensen over klagen.

21-04-2016 11:51

Feyenoordridderkerk +1187

Daar kun je weleens gelijk in hebben ja, maar dan is een stabiele thuisbasis ook belangrijk en ik denk dus juist dat veel spelers bij Feyenoord dat niet hebben en zeker niet in de jeugd. Begeleiding oké, maar dat houdt natuurlijk ergens op, want we zijn wel een voetbalclub en kunnen niet 1 op 1 begeleiding geven.

Maar idd, dat heb ik vaker ook gehoord en niet alleen bij Feyenoord trouwens, maar daar gaat het ons wel om natuurlijk.

21-04-2016 11:58

eefb014 +5429

nee niet 1 op 1 maar wel per persoon verschillend. ja thuis situatie extreem belangrijk.

21-04-2016 13:42

MarcoG +11312

Het maakt niet uit Ridderkerk. Alles wat negatief gebruikt kan worden tegen Van Geel wordt nu uitgebreidt eenzijdig besproken. Het lijkt een goed georganiseerd traject om hem weg te krijgen.

21-04-2016 10:41

Feyenoordridderkerk +1187

Valt me ook heel erg op ja. Is Gerard Meijer aan de rees dan komt dit door van Geel of misschien zn vrouw. Vallen de lampen uit in de Kuip of doet de waterinstallatie het niet Gudde of van Geel. Een jeugdspeler van 15 gaat United, fout van Geel enz enz enz. Spelers die jaarlijks progressie boeken en opeens bij Feyenoord niet meer: Martin van Yellow. Het begint hier trieste vormen aan te nemen. Heeft allemaal te maken met de drang die schaal na 17 jaar binnen te halen. Men komt met de gekste ideeën, risico's maken niet uit, gooi een stadion neer van 400 miljoen, geld zien we wel en als het fout gaat ach, we zien het wel. Een nieuw jeugdcomplex gaat ons aan de top brengen van NL en Europa, yes sure, maar men gelooft er heilig in, zien niet dat de voetbalwereld sws helemaal anders is, je ziet dat overal, NL loopt simpelweg achter door het grote geld, kun je niets aan doen. Maar als jongens van 14 al gaan praten over een voetbalpiramide en over een plan dan krijg ik toch rare gevoelens hoor. Dus bij AZ wordt er dus beter gewerkt in de juegd dan bij ons, frappant dat we dan toch elke keer de beste opleiding hebben in dit land...

Maar idd, ik hou op, wordt er alleen maar triester van hier.

21-04-2016 10:46

MarcoG +11312

Ik denk iedere keer hetzelfde en neem me voor niet te reageren want het heeft toch geen zin. De stellingen zijn ingenomen.

Het lukt me helaas nog niet om het niet te doen, wie weet morgen ;)

21-04-2016 10:54

Feyenoordridderkerk +1187

hahaha, ik blijf ook elke dag de club Feyenoord positief naar buiten brengen i.p.v. zwaar negatief. Soms denk ik zelfs dat het jongetjes van buitenaf zijn, ajacieden die hier de boel lopen op te naaien, maar het blijken echte Feyenoordfans te zijn waarbij enige vorm van normale communicatie bijna niet eens meer mogelijk is. Alles is slecht en alles wordt opgepakt om maar duidelijk te maken dat dat echt zo is in de beleving. Dit is Feyenoord, en ja en er moet nog veel verbeteren, maar kijk de aantrekkingskracht van zowel spelertjes en fans, dat is ongekend. Ergens zal Feyenoord dus toch wel iets goed doen. En als mensen echt iets willen veranderen.... ga hard studeren en koop de club, kun je hem helemaal maken zoals je het wilt, maar dan zal al snel blijken dat een club als Feyenoord leiden op papier wellicht easy is, maar in de praktijk komt er wel wat meer bij kijken.

Sommigen willen wekelijks de hele RVC, beide directeuren, de hele staf en de hele selectie wijzigen, hoe het betaald moet worden maakt niet uit blijkbaar (als je het zelf niet hoeft te betalen), dan krijg ik gelijk het gevoel van kinderen die hun hele leven in de watten zijn gelegd, alles krijgen en alles mogen van pappie en mammie en er vooral zelf niets voor hoeven te doen. Dan ga je zo reageren, te gemakkelijk denken, geen besef hebben van de waarde van geld of van het leiden vaneen club van deze grootte.

Ach, ik hou maar op, kan er elke dag wel een boek over schrijven hahahaha

21-04-2016 11:06

Feyenoordridderkerk +1187

Je bent neits verplicht te lezen hoor haha

21-04-2016 11:16

MarcoG +11312

een briljant voorbeeld van communicatie is niet mogelijk ;-)

21-04-2016 11:50

NickFR +0

Eenhoorn en Advocaat in, Van Geel en Gudde eruit. Brard zsm terughalen.
De hele scouting omgooien en Bouwmeester al het vertrouwen geven. Bij Feyenoord zitten er mensen die niet weten wat een topsportklimaat inhoudt.

21-04-2016 10:31

Michel-Hurricane-Feyenoord +1

Nee weet jij dat wel Nick. Topsportklimaat Eenhoorn die man is een topcoach in Honkbal
Makkelijk om Martin overal de schuld te geven zonder in houd EN Brard kom echt niet terug die is zijn zakken aan het vullen over onze jeugdopleiding ontwerp.

21-04-2016 10:46

NickFR +0

Ik kan tig redenen geven waarom Van Geel tekortschiet. Ik hoef jou hopelijk ook niet uit te leggen dat Eenhoorn voor de functie van algemeen directeur hoort, affiniteit met topsport en doet het bij AZ in die functie gewoon heel goed. En als je even doordenkt is Brard hoofdverantwoordelijk voor dat ontwerp, is zijn goed recht om daar aan te verdienen. Er zijn legio voorbeelden waarin Feyenoord dat topsportklimaat verre van benaderd, wil ze best voor je opnoemen maar dan wordt dat zo'n Prem betoog.

21-04-2016 11:47

Michel-Hurricane-Feyenoord +1

ik zit niet op een betoog te wachten die te kort door de bocht is

21-04-2016 12:47

Reinbo +17595

Ja Van Geel, pomp nu maar snel 1 miljoen in die piramide, want zonder verlies je veel meer geld...

21-04-2016 10:23

MarcoG +11312

Dit is wat er fout is met het betaalde voetbal. Een 14 jarige die een sportief plan moet hebben. Je moet gewoon lekker trainen en voetballen en de beste worden.

21-04-2016 10:22

feyenoordfan3 +7

Typische gedachten van iemand die nog in 1987 leeft..

21-04-2016 10:27

FR-JJN +12867

helemaal niet. Dit is wat er fout is met Feyenoord!
Die gasten hebben een duidelijk plan nodig, en niet het beleid van "we beginnen gewoon, en zien wel waar het eindigt"

jij werkt zeker bij Feyenoord?

21-04-2016 10:27

FR-JJN +12867

maar je omschrijft dus precies hoe men bij Feyenoord denkt, en waarom we inmiddels al jaren tot de subtop behoren.

21-04-2016 10:28

deleted106 +19

Hahahahah ben jij dit Martin van Geel???

21-04-2016 10:29

MarcoG +11312

Want sinds we jongens van 14 een sportief plan zijn gaan geven in Nederland gaat het zo verschrikkelijk goed met het Nederlandse voetbal?

Ja sorry, mijn fout, hoe kon ik dat denken met Nederlandse ploegen die al die andere Europese clubs wegspelen de laatste jaren.

21-04-2016 10:34

deleted106 +19

Nee je moet ze helemaal geen plan voorschotelen joh, kijk maar wat je doet hahaha man man man man.
Denk even logisch na. De reden dat wij worden weggespeeld heeft een hele andere oorzaak man. Dat is omdat er in die competities veel meer geld omgaat.

21-04-2016 10:40

eefb014 +5429

juist in het buitenland is dit goed geregeld. kijk naar een club als fc midtjylland, dat is wel het beste voorbeeld maar er zijn er meer die dat doen.
achterlopen op de grote vier landen komt door geld, dat we nog verder afzakken heeft te maken dat we in Nederland niet innoveren in voetbal.

21-04-2016 10:44

FR-JJN +12867

ja idd stoppen met die plannen, die zorgen alleen maar dat we niet meer europees presteren heh

21-04-2016 11:05

feyenoordfan3 +7

En we zakken in alle linies verder af. Jammer dat vgeel het niet nodig acht om een belofte elftal in de JL te hebben. Het is ook veel beter om voor 12 miljoen in de bank te investeren dan je grootste talenten te kunnen laten door ontwikkelen. Martin v goud, Martin v goud, Martin Martin Martin v goud!!

21-04-2016 10:21

Dee-010 +3947

Hoe kun je nou verwachten dat die talenten gaan tekenen, als je ze amper een perspectief kan aanbieden. Tuurlijk gaan ze weg joh, en terecht ook!

21-04-2016 10:17

mike-62 +162

Tja geen voetbal piramide. Kik in de spiegel gudde en van fail

21-04-2016 10:17

deleted106 +19

Van Geel weg Gudde weg Gio weg......schoon schip maken. Back to the basics en dat is de jeugd. Als we dit niet doen zijn we over 5 jaar een echte subtopper.

21-04-2016 10:13

Jan-Boskamp +4

Sportief plan ??? gewoon tekenen jongen dit is Feyenoord .... je mag wel een keer mee trainen met Feyenoord ... en dat was het.

Aldus Don Leo ... en sindsdien is er weinig veranderd

21-04-2016 10:10

Foxsports +1

Verontrustend,,,Ik hoop dat dit zich niet gaat voortzetten,dat talenten feyenoord nu links laten liggen.feyenoord kan het alleen recht zetten door talenten een goede perspectief te bieden door vanaf nu een indivuduele plan per talent op te stellen en daarmee aan de slag te gaan.dat geeft zekerheid en rust bij zowel de spelers en ouders.talent spelers van de a1 laten meetrainen met de selectie om zo een indicatie te krijgen wie doorgeschoven kan worden of moeten worden uitgeleend of niet eerste elftal waardig is.dit zijn de voornaamste punten waarmee je een topsport klimaat creeert als club.

21-04-2016 10:09

descout +0

Ik ben er zeker van dat de tiji kan keren als spelers als een Fernandes,robertha,hammer , oficieel minuten gaan maken je daardoor een voorbeeld stelt als club dat er toekomst is voor talenten bij feyenoord

21-04-2016 10:31

baliman +0

en zo gaat onze club naar klote is denk ik niet meer om te keren

21-04-2016 10:08

ferdi30 +5233

Wat een meloen die v Geel om zondagmorgen nog bij Tafel van Kees te zitten...

21-04-2016 10:06

NoahsFR +0

Schande. vGeel heel snel weg en direct instappen!

Mocht vBeek gaan of Arie verkopen; Letschert halen.

21-04-2016 10:05

JanStorm +0

Man man man Martin middelmaat ben jij dat?

21-04-2016 10:27

pinda123 +320

Lol niemand wil beek hebben man man man wat is die gozer slecht zeg

21-04-2016 20:40

brothersbeen +628

Logisch, de afgelopen twee jaar zijn bij andere clubs meer talenten in de jeugd doorgekomen / doorgebroken, bij ons wordt alleen middelmaat gehaald en blijft de jeugd achter. Van Geel, op rotten.

21-04-2016 10:03

Benniemagikjekauwgom +6

Mede schuld van Van Bronckhorst die de jeugdspelers verwaarloost. Weg met die vent.

21-04-2016 10:00

icecube +1

hoezo door gio.
die mag geen 14 jarige opstellen hoor

21-04-2016 10:02

CosaFareGrazooo +0

Hij heb het over het algemeen...

21-04-2016 10:03

KapotteFontein +0

Hij bedoelt spelers als Schuurman, Nieuwkoop, Verdonk etc. Tegen een Excelsior als je 2/3-0 voor staat kun je in de 75e minuut ook een jeugdspeler inbrengen. Nee maar dat verrekt Gio want hij wisselt liever dan gewoon niet.

21-04-2016 10:48

ComeonFR +7

De jeugd wordt veel te weinig aandacht aan besteed. Vind ik zelf echt een schande. Chong we om deze reden, 3 spelers die hierdoor niet komen, voor oa Idrissi en Janssen was geen echt plan. Steek daar eerst eens wat meer tijd/geld in ipv aankopen.

21-04-2016 09:59

FR_Swiss +667

Hoezo Idrissi en Janssen was geen plan? Die werden niet goed genoeg geacht.. Mag ik als voorbeeld bij PSV ene KJ Huntelaar geven, die niet mocht blijven??

21-04-2016 10:08

Foxsports +1

Kijk alleen maar die grote talent fernandez die nu in engeland bij manchester city had gezeten maar voor feyenoord koos had al in die programa van het eerste moeten zitten weet niet als het al gaande is.

21-04-2016 10:15

Foxsports +1

Volgens mij wel kan toch niet anders talent moet je boven op zitten en uitbuiten zo ontwikkelen die gasjes zich op zn best niet in die a1 laten waar hij ongroeit is.

21-04-2016 10:42
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties