Stelling: Feyenoord gaat het gat met PSV en Ajax dichten

Stelling: Feyenoord gaat het gat met PSV en Ajax dichten

Giovanni van Bronckhorst heeft in zijn eerste jaar als trainer van Feyenoord een redelijk seizoen gedraaid. Hij pakte de eerste prijs sinds 2008, en deed wat zijn voorganger Fred Rutten niet lukte, de derde plek veilig stellen. Wel haakte Feyenoord opnieuw vroeg af in de strijd om de titel, die opnieuw tussen Ajax en PSV ging.

Als het aan aanvoerder Dirk Kuyt ligt, gaat het gat met de andere twee clubs uit de traditionele top 3 van de Eredivisie kleiner worden. “Ik heb het gevoel dat het volgend jaar beter zal gaan”, zei de 35-jarige aanvaller eerder deze week tegenover Voetbal International. Dit jaar was het verschil nog 19 punten met Ajax en 21 met landskampioen PSV.

Aankoop

Vorige week werd de bezoekers van FR12.nl gevraagd of de prioriteit voor een nieuwe aankoop in hun ogen op de vleugels of in de spits lag. Meer dan 10800 keer werd er gestemd, en maar liefst 73 % hiervan koos voor de spitspositie.

“De top drie in Nederland krijgt gewoon weinig ruimte van de tegenstander, dus voorzetten geven is sowieso lastig. Juist daarom moeten we een spits halen die uit niets iets kan maken, a la Dost of Klaas Jan Huntelaar”, reageerde ElPanzeFr, een van de mensen die op spits hebben gestemd.

27 % ziet het liefst zo snel mogelijk een vleugelspeler verschijnen. “Een buitenspeler die zijn man kan uitspelen en fatsoenlijke voorzetten kan leveren zou naar mijn mening een man als kramer veel vaker in staat stellen om een doelpunt te maken”, reageerde Feyenoord4altijd.[poll=289]

Lees meer over
Dirk Kuyt
Plaats reactie
666

flatsh +1711

Dit zou in princiepe het streven moeten zijn. zowel Ajax en PSV zijn omstuinig en zullen deze zomer spelers kwijtraken, waaronder zelfs de Boer als coach vertrekt bij onze rivaal. Als we het gemis van Vilhena kunnen opvangen en wellicht in de aanval een versterking erbij halen zie ik onze kanser groter dan die van vorig jaar.

27-05-2016 00:58

Pelle9 +1

mats Seuntjes of matic van NAC halen seunjtes beter dan bilal en matich goede bankzitter echt iemand met 300% inzet! seuntjes kan echt een grote worden!

26-05-2016 16:22

scf-noya +0

het seizoen is toch al voorbij?

25-05-2016 19:30

ricodetico +13006

Als je één of twee goede aankopen kan doen en eventueel een goede speler huren die er gelijk staat moet het gat een stukje kleiner gemaakt kunnen worden. Het seizoen er na wederom met die insteek de selectie versterken. Jeugd die er nog niet klaar voor is verhuren. De huidige selectie is breed genoeg en heeft alleen 1-2 kwaliteitsinjecties nodig. Wie weet wat er over 2 jaar mogelijk is...

25-05-2016 14:58

TheCreator +350

Als Temlin zegt dat we het gat niet gaan dichten komt het goed

24-05-2016 15:21

deleted106 +19

Erger dan 21 punten kan (hopelijk) niet. Maar dit is Feyenoord dus ik zal er wel naast zitten.

24-05-2016 11:06

hoihoi +0

Die zal alleen maar groter worden zolang Eric er blijft zitten, MvG heeft ook z'n beste tijd gehad.

24-05-2016 10:02

fr12thijs +0

Ik heb op eens geklikt omdat je gewoon positief en realistisch mag zijn

23-05-2016 18:22

robinw +19

positief absoluut, realistisch ook maar daarom heb ik op nee gedrukt. beide zijn gewoon maatje te groot voor ons. wij spelen niet een constant niveau dat wel verwacht wordt. dit is helaas al jaren zo. al vind ik wel dat deze poll absoluut aan het eind van de zomerstop opnieuw gehouden moet worden. je weet nooit wie er blijft en wie er komt. dit geldt voor alle drie de clubs

24-05-2016 15:13

keescf +26365

LOL wordt lastig met deze selectie.

23-05-2016 12:54

Clarence +45

Jongens toch. We hoeven toch niet te gaan schelden en gaan k (woord) is niet nodig.
En td van Geel heeft het voor mijn gevoel niet verkeerd gedaan. We zijn weer een gezonde club die nu stappen gaat maken.
Blijf positief de goede weg is ingeslagen.
Voor wat betreft vilhena, geloof mij is jammer dat hij gaat maar aan de andere kant ook beter voor feyenoord als je vooruit wil.

22-05-2016 14:01

alexnultien +6059

haha tuurlijk niet man, we zijn een slap aftreksol van die jode en boeren.

22-05-2016 13:25

cb74 +0

ja, als Gudde en van Geel optieften wel ja

21-05-2016 03:31

bmaximusfr12 +0

die klote van geel kan vilhena niet eens houden denk dat tapia niet eens half zo goed is, van geel mag opkankere van mij

20-05-2016 22:22

jeffrey1 +4925

Het zal vast ooit wel is minder dan 21 punten worden...

20-05-2016 22:16

mdgrdam +12854

Feyenoord gaat weer minimaal zes Europese wedstrijden spelen en daarvoor is een bredere selectie nodig. Feyenoord heeft geen geld om grote spelers te halen. Dus moet Van Geel inventief zijn met een grotere kans op een verkeerde keuze. De andere twee clubs hebben de beschikking over een veel groter budget en dragen geen last vanuit het verleden mee zoals gebeurd is met Kerkum, Vogelenzang en Bosz. Gudde is nog bezig de rotzooi van die drie op te ruimen. Wij kunnen slechts hopen dat het wonder van Leicester overslaat naar De Kuip.

20-05-2016 19:09

FR_Swiss +667

Dichten niet, verkleinen wel..

20-05-2016 17:12

TheCreator +350

Waarom haalt Martin Messi niet

20-05-2016 15:30

Gn11a +11

Met de huidige koers dicht je geen gat, derde plaats geeft geen recht op cl, waar Ajax en PSV dus wel aan mee doen, en veel geld (kunnen) verdienen.

De jeugdopleiding mag dan de beste van Nederland zijn, voorlopig vind ik de doorstroming maar matig en wordt er nog veel jong talent weggehaald voordat ze een kans hebben gekregen, of wordt er een totaal verkeerde inschatting gemaakt van hun kunnen. Dus daar hoeven we t ook niet van te hebben.

Nieuw stadion staat er ook nog niet, en ik moet nog zien of we dat nog voor 2025 mee gaan maken.
Dus dat levert voorlopig ook niets extra op.

Geld verdienen met de verkoop van spelers is dan nog een optie, maar zolang je niet presteerd, is er ook weinig interesse in onze spelers, endus ook geen hoge transfertsommen...

Kortom met de huidige inzet sukkelen we gewoon door, en genieten van de kruimels die onze concurrenten morsen...

20-05-2016 13:38

tosothiw +2

Dichten of verkleinen. En binnen welke periode??

Lekker duidelijk

20-05-2016 13:10

bloed_zweet_tranen +1975

Ja precies.

Het gat zal ook vast wel gedicht worden, vroeg of laat. Alleen nog niet deze zomer denk ik.

20-05-2016 14:59

opa57 +7

Nou, de 3 G's gaat met iets te ver,want Gio krijgt van mij een herkansing. Vergeet niet dat ook Cocu's eerste jaar dramatisch was. Maar met Gudde en Van Geel ga je zeer zeker de oorlog niet winnen. Gudde ontbeert compleet de gochme, het politieke netwerk en de doortastendheid (typisch een ambtenaar) om bijv. het stadion dossier tot een goed einde te brengen. En dat nieuwe stadion is onontbeerlijk om structureel financieel te groeien. Van Geel zit in zijn eigen kleine wereldje. Komt alleen met middelmaat aankakken, heeft totaal geen netwerk (wist bijv van Milik's bestaan blijkbaar niet af en zadelde de club op met Kazim), amper oog voor eigen talent en ontbeerde de visie om te begrijpen dat Jong Feijenoord in de JL moest spelen om talent beter te laten ontwikkelen. Dus toedeledokie en dag en de mazzel!!

20-05-2016 12:58

devliegendehollander +1652

Met de drie G's (Gudde, Geel en Gio) zal het gat nooit gedicht worden. Ook al hadden wij een budget gelijk of hoger als de andere twee dan wordt je met dit cocktail trio nooit kampioen.

Feyenoord heeft bewezen in 1993 en 1999 dat je ook kampioen kan worden als je niet het meeste geld hebt, maar je moet dan extra slim zijn met je keuzes. Dus bijvoorbeeld geen 6 spelers van 2 miljoen maar 2 spelers van 6 miljoen. Dan hoef je ook je kapitaal niet op de tribune te zetten.

20-05-2016 11:24

Mensini +14586

Met de 4e G nl. van Geheel nieuw stadion ga je over psv heen en ben je (minimaal) gelijkwaardig aan aj@#...

20-05-2016 12:53

fr-leon-xl +0

Er is helemaal geen top-3. We hebben in Nederland een top-2, daarna een hele tijd niets, dan volgt de subtop, daar horen wij ook bij. De kloof met de top-2 gaan we nooit dichten, maar dat willen we ook helemaal niet!
Ja, we zouden het wel graag willen, maar met als voorwaarde dat alles wèl blijft zoals het nu is.... Dus met dezelfde mensen, hetzelfde bestuur, technische staf, we willen niets veranderen.... Ja, een andere spits en zo, maar daarmee redden we het nog lang niet. We kiezen hier zelf voor....

Laten we nu gewoon zo gezellig doorgaan, zonder titels, maar met het excuus van het onrendabele stadion. Tegen de tijd dat er een nieuw stadion staat, over een jaar of tien, als het mee zit en het nog steeds niet lukt, verzinnen we wel weer een andere reden, komt goed, wat dàt betreft zijn we creatief genoeg!!

Natuurlijk, wat betreft onze achterban zouden we top moeten zijn, maar dit keer als winnaar van de KNVB beker, in navolging van toppers als Groningen en Zwolle zijn we dat toch ook een beetje? Zelfs de prijs voor de beste grasmat is regelmatig voor ons!! AZ, Utrecht en Heracles komen wel èrg dichtbij, zullen ons op termijn wel passeren, maar dat maakt niet uit! Zesde plaats is ook mooi toch!!! Wij kijken graag op de achtergrond toe hoe anderen om de hoofdprijzen strijden......

20-05-2016 11:24

Salomon Kalou +4

Touché.

Niets aan toe te voegen. Klopt helemaal.

Feyenoord zou 3 toppers moeten hebben: Topdirecteur, Top TD en een Top Trainer.

Feyenoord is een organisatie met pure middelmaat. Er zijn slechts 3 toppers binnen heel Feyenoord:

- Joris van Benthum (jurist)
- Casper van Eijk (dokter)
- Erwin Beltman (grasmeester)

20-05-2016 12:22

TheCreator +350

Ik vind wel dat we Gio nog een kans moeten geven, denk dat hij met goed materiaal een goede trainer kan zijn

20-05-2016 15:27

Salomon Kalou +4

Haha !
Iedere coach met goed materiaal weet er wel iets van te bakken.
Gio is het gewoon nog niet gelukt ook maar iets van structuur of voetbal toe te voegen.

Geen probleem, ik schrijf hem niet af.
Cocu deed het ook niet best zijn eerste jaar.

En ik verwacht ook niet dat Gio een topcoach is in zijn eerste jaar. Dan mag je niet eisen. Trainer is een ervaringsvak. Over 10 jaar beoordeel ik wel of het een top trainer is..

20-05-2016 15:47

TheCreator +350

Maar je vindt wel dat er iemand anders moet komen?

20-05-2016 15:49

Salomon Kalou +4

Nee, dat zeg ik niet. Gio mag blijven.
Maar een persoon als Advocaat is dan wel noodzaak.
De huidige staf is niet in staat Feyenoord verder te helpen, dat is gebleken dit seizoen.

20-05-2016 15:53

TheCreator +350

Aight, dan ben ik het met je eens

20-05-2016 16:13

FR_Zweppie +232

Dan mag er nog wel even wat gebeuren zeg....

20-05-2016 10:56

feyenoord0416 +1

Ik denk dat we zeker wel dichterbij zullen komen, maar het gat echt dichten zal volgend jaar nog niet lukken. Als we volgend jaar op 6 punten van psv en 020 eindigen hebben we het op basis van begroting gewoon goed gedaan. Dan kunnen we het jaar erop met de inkomsten uit europees voetbal die laatste stap echt gaan maken

20-05-2016 10:45

Betuwe +16802

Kans is 1% denk ik

20-05-2016 10:41

JDN1987 +22945

Mrg dit elftal van 15/16 en dan combi met pelle en clasie had je klaar geweest

20-05-2016 10:22

JDN1987 +22945

Gewoon een goeie spits en je bent klaar

20-05-2016 10:22

Homerus +1279

Onder Koeman zijn we met minder middelen 2 keer tweede geworden. Onder Rutten, met respect naar zijn fans, is alles totaal ingestort. Ook door slecht aankoopbeleid dat seizoen. Met een beetje geluk qua aankopen dicht je het gat.....maar zonder geluk wordt dat alleen maar groter.

20-05-2016 09:51

bowmanowns +5025

wellicht, met wat geluk. het kan snel gaan in het voetbal

20-05-2016 09:47

oelypessy +355

Over 100 jsar misschien

20-05-2016 09:10

devliegendehollander +1652

Dan zijn wij allemaal dood....

20-05-2016 11:27

TheCreator +350

Meen jij di

20-05-2016 15:27

dEADER20 +2657

Ligt er aan wat je ziet als het gat dichten met Ajax en PSV. Op zoveel punten achterstand 3e worden gaat het volgend seizoen zeker niet worden. Zie hun beiden niet weer zoveel punten pakken. Ik denk helaas wel dat we zeker geen kampioen worden.
Als we het al heeel goed doen worden we hooguit 2e. Ik kijk meer uit naar het europese seizoen. Hopelijk kunnen we daarin wat betekenen met spannende wedstrijden :)
Dus ja ik denk dat het gat qua punten wel kleiner wordt maar in realiteit zal het niet veel anders zijn. Ajax en PSV blijven, hoe jammer ik het vind, de betere ploegen.

20-05-2016 08:13

dielange010 +0

Ik denk sirieus dat we eens van 433 moeten afstappen en dan 442 gaan spelen met achabar om de spits heen met zijn techniek, en een lange sterke spits a la luuk de jong. Elia op links. Rechts kuyt (kan eventueel bij sluiten als 3e spits). Of een aankoop met een goede voorzet. Gustafson op 10 voor steekpaasjes op achabar. En el ahmadi als controleur. Dan hoeft hij ook niet meer naar voren en op goal te schieten, dat is gewoon balverlies.

20-05-2016 07:58

SinjiOno +12

Nee natuurlijk niet PSV heft al een goede selectie. Met al die miljoenen wordt dat alleen maar sterker.

Wij zitten opgescheept met Bilal, Toornstra, Botheggin, Kramer, Vejinovic allemaal gemiddelde spelers kan je Tapia aan toevoegen!!!

We maken kans als er een virus van 10 weken is bij PSV

20-05-2016 07:46

bowmanowns +5025

maar er valt wat voor te zeggen, deze spelers hebben een grote stap gemaakt. Misschien dat ze nu meer gewend zijn en het er wel uit kan komen.

20-05-2016 09:45

robinho93 +80

Moeilijk te zeggen op dit moment. Ligt er ook aan of wij in de zomer nog een paar versterkingen halen ( iedergeval een spits) en of PSV en Ajax nog inkopen/verkopen

20-05-2016 07:19

JordyZ4 +0

Helemaal niet moeilijk te zeggen. PSV en 020 (als ze dat willen) kunnen in een veel hogere categorie spelers vissen dan wij, mooi voorbeeldje tussen L. de Jong en Kramer. Zit 4 klasses verschil tussen..

20-05-2016 07:33

Wietse +24114

Een spits a la Huntelaar ook echt.. Haha.. Als iemand het van voorzetten moet hebben..

20-05-2016 07:04

JordyZ4 +0

Zie ook liever types als Kramaric of Finnbogasson inderdaad, kunnen met hun loopacties weggestuurd worden door Gustafson.

20-05-2016 07:35

NickFR +0

Spitsen als Aubameyang, Aguero, Suarez en Zlatan maken uit het niets goals, Huntelaar en Dost zijn beide afhankelijk van de aanvoer vanaf de zijkant. Quoten idd helemaal de verkeerde persoon bij deze poll

20-05-2016 10:31

gabelerus12 +163

Als je financiële mogelijkheden vergeleken met PSV en ajax zo laag zijn, dan zou je zo'n gat slechts incidenteel kleiner kunnen maken. Natuurlijk hoop ik dat het gat al volgend jaar kleiner wordt of er zelfs niet meer is (liever een voorsprong) maar een erg realistische hoop is dat niet. Alleen door het nieuwe stadion kunnen wij als club weer stappen gaan maken, die al veel eerder gemaakt moesten worden.

20-05-2016 07:01

Davidus +188

Nou het gat zou verkleind kunnen worden, maar dichten gaat natuurlijk niet in een jaartje tijd. Als je kijkt naar het voetbal van het bijna gehele afgelopen seizoen dan hebben we echt nog wel een lange weg te gaan volgens mij voordat dat een keer goed wordt. Al je naar een jaar met elkaar voetballen nog steeds zo matig bent op het veld dan vraag ik me af hoe we dat gat zouden moeten dichten.

Financieel zul je het ook niet dichten, helemaal als ajax per ongeluk de champions league zou halen. Dan loop je denk ik financieel zelfs achter en wordt dat gat groter. En ik zie ons niet even 10-tallen miljoenen binnen halen met transfers.

En er is en blijft toch al een flinke periode een behoorlijk tegengeluid tegen een aantal mensen in de trainers staf en de club leiding. Dus volgens mij hebben we (de supporters) op dat gebied zelf al behoorlijke twijfel of dit wel de juiste samenstelling is van belangrijke personen binnen de club. Ik kan dat mis hebben maar ik ga af op de geluiden die je hier hoort of bij de verschillende praat programma's op tv. Dus ik geef toe dat het meer een gevoel is dan iets wat op harde feiten is gebaseerd.

Het wachten is op het nieuwe stadion en tot die tijd zul je ook toch geen gekke dingen kunnen doen en veel geld gaan investeren in nieuwe spelers. tenminste dat lijkt me echt dom op dit moment. Dus tot die tijd proberen toch jeugd op te leiden in het eerste om een stap naar grotere club in het buitenland te maken en er dan goed centen voor te vangen. Dat is natuurlijk moeilijk maar we hebben de afgelopen jaren bewezen dat het wel kan.

Laten we voor lief nemen dat dit nog een paar jaar gaat duren en dat we moeten knokken om gewoon elk jaar goed te presteren in de beker en in ieder geval zeker weten dat we 3e worden minimaal, wie weet hebben psv en ajax ook een keer een minder jaar en kun je 2e of zelfs per ongeluk een keer kampioen worden. Als we dan een nieuw stadion hebben met meer inkomsten en status dan kunnen w gaan kijken naar het aantrekken van de betere spelers en onze goede eigen spelers, vooral uit eigen opleiding, beter kunnen betalen om die ook langer te kunnen binden. Hopelijk worden we over een aantal jaar dan weer een echte topclub die zich elk jaar kan meten met psv en ajax.

20-05-2016 03:03

gabelerus12 +163

Dat gaat echt wel weer gebeuren, Feyenoord heeft absoluut potentieel om zich te meten met PSV en ajax. Als je ziet wat een club uit Eindhoven voor potentieel heeft kan ik me niet voorstellen dat zoiets met Feyenoord niet mogelijk is. Het is idd wachten op een nieuw stadion en tot dan hopen dat je "per ongeluk" kampioen wordt

20-05-2016 07:04

johnyjohny +0

Stelletje droef toeters. Het leef toch enorm daar in Rotterdam. Ooit zal er weer een top 3 zijn daar geloof ik in. Alleen niet volgend seizoen.

20-05-2016 01:34

Copr +1701

Er is ook een top3. alleen zijn wij al jaren de gedoodverfde nr3.(en zullen we dit nog jaren blijven ook)

20-05-2016 06:22

Michel-Hurricane-Feyenoord +1

johnyjohny ze zijn hier altijd negatief. helaas. met gerichte aankopen gaat het zeker lukken. enkel vertrekken

20-05-2016 06:43

Copr +1701

is niet negatief maar gewoon reeel. Per jaar hebben we ruim 15mln minder te besteden aan spelers salarissen dan de top 2.

Welk salaris ga jij de gerichte aankopen geven dan?

20-05-2016 08:29

Michel-Hurricane-Feyenoord +1

Jij cppr heb het over de stelling. WAAR ik op reageer was alles woord te negatief neergezet.
Als je club steun doe het dan 110%.
En wat jij schreef klopt ook niet. Heeft niets met salaris te maken

Als echt wilt & gemotiveerd ben tot op het bot. Dan win je de wedstrijd. Dat heeft een gio niet in huis. Neem Atlético Madrid
die hebben ook niet de middelen kwa salaris over barca & madrid heen te gaan. Maar enorm gemotiveerd 120% dat is het verschil

20-05-2016 08:56

Copr +1701

Het is echt niet even een kwestie van "echt er voor willen gaan" en gemotiveerd zijn. Als ik mee zou voetballen zou ik 150% ervoor gaan. denk alleen niet dat het punten gaat oplveren :-)

Daarnaast is Atletico nu niet echt een voorbeeld waarmee je Feyenoord kunt vergelijken.
Atletico heeft de afgelopen 2 jaar voor meer dan 250 mln aan nieuwe spelers gehaald dat is ong 40-50 miljoen meer dan dat Barca en Real hebben uitgegeven de rond de 200-210 zitten.
Daarnaast is het makkelijker goede speelrs halen als je een "topclub bent" van de 500 beste voetballers zullen er zeker 450 best voor atletico willen voetballen. van deze 500 zal er geen een voor Feyenoord kiezen.

20-05-2016 15:49

platvoet81 +1031

Misschien als ze van geel nou eens gaan lozen. Nuttige investeringen... Dan kom je er misschien.

20-05-2016 00:32

GioooFR +384

En t gat met psv is groter, ajax is ook drama met hun kut beleid

20-05-2016 00:17

GioooFR +384

Kut stellingen, nee natuurlijk niet

20-05-2016 00:16

deleted106 +19

T is geen gat meer het is een kloof van een KM breed. 1e 5 jaar sowieso niet.

20-05-2016 00:15

dreetje13 +4

Een type guidetti is wat we nodig hebben.

20-05-2016 00:13

Wietse +24114

Juist. Daar hadden we vol voor moeten gaan

20-05-2016 07:05

fcommoord +84

ja want met hem wonnen we tenminste prijzen.

20-05-2016 08:15

dreetje13 +4

Had ook geen kuipvrees,voelde zich een vis in het water.Anderen trokken zich daar aan op.

20-05-2016 14:19

dreetje13 +4

Dat hebben we al heel lang niet gedaan, en als je bedenkt in wat voor situatie feyenoord en het elftal zich toen bevond.Dan maakt dat het nog een betere prestatie dan nu.

20-05-2016 14:21

lsimon +1248

Het verleden heeft bewezen dat gaten heel snel gemaakt zijn, maar ook heel snel gedicht zijn. Dus: ja.

20-05-2016 00:05

switzer +10993

en dan volgend jaar weer mekkeren dat iedereen eruit moet, omdat we niet meedoen om het kampioenschap.

19-05-2016 22:53

uitshirt +49

Het gat is niet meer te dichten. Een kampioenschap is misschien nog wel eenmalig te behalen.

19-05-2016 22:47

FR_jens +9

Hoe kan je dat nu zeggen net voor een transferperiode?

19-05-2016 22:39

FRChiquita +3

Nee, natuurlijk niet. Daar heeft Feyenoord de middelen en dus ook de selectie niet voor.

19-05-2016 22:36

FRRMS +26132

Nieuw stadion
Nieuw beleid

Dan pas

We hebben geen volwaardig 2e elftal
Ook niet onbelangrijk

19-05-2016 22:31

Steven_fey +28

Eerst zal er een nieuw stadion moeten komen

19-05-2016 22:26
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties