Berghuis: ''Dit voelt als de kans van ons leven''

Berghuis: ''Dit voelt als de kans van ons leven''

Steven Berghuis wil met Feyenoord het eerste kampioenschap sinds 1999 veroveren. De winterkampioen heeft daarvoor dit jaar de kans van haar leven. ''Zo voelt het ook. De weg is nog lang, maar we voelen ons zó sterk'', zegt de buitenspeler in het Algemeen Dagblad.

''De honger naar succes, die voel je bij Feyenoord, hoor. Dat gevoel is er al een tijdje, het leeft gewoon enorm in deze spelersgroep. We zijn minimaal net zo goed als Ajax en PSV. We zijn nu op de helft en we staan waar we willen, maar in deze groep is er helemaal niemand gaan zweven. De landstitel, dat is echt onze droom. Dat mag je best uitspreken, toch?''

Berghuis had de laatste weken voor de winterstop zijn vorm weer te pakken. ''Dat ik voor de winterstop met gekneusde ribben kampte, was erg vervelend. Ik was lange tijd niet vrij in mijn bewegingen, kon niet laten zien wat ik waard was. Maar dat is achter de rug.''

Lees meer over
Steven Berghuis
Plaats reactie
666

onverzettelijk +145

Mvg moet idd proberen Berghuis los te weken bij Watford en vastleggen bij ons voor een aantal jaren.

Win win situatie over een jaar of twee jaar of 3 jaar voor Feyenoord en Berghuis!

Dus nu investeren mits het binnen de grenzen van het redelijke blijft.

06-01-2017 21:48

Grinch +1

Leg Berghuis gewoon vast!! Tien keer beter dan Bilal.

https://www.youtube.com/watch?v=jfIVZfjEXMQ

06-01-2017 17:52

Thijs_010 +0

Roda uit gelijk winnen. Was weliswaar 5-0 thuis maar heb er een slecht gevoel over...

06-01-2017 17:22

dreetje13 +4

Nou laat maar zien dan.

06-01-2017 16:39

Sjorszzz +2

Ik heb al p.j. geroepen om Berghuis, hij brengt steeds meer progressie in zijn spel, van mij mogen ze na een goede verkoop, Berghuis bij ons inlijven. Hij kan zich meer en meer basisklant spelen, stel we worden Kampioen en nog kans op de dubbel, dat wil je toch beleven, zal bij Watford nooit gebeuren.

06-01-2017 14:44

Mauricio_Aros +33

Als Feyenoord dit seizoen de eerste twee wedstrijden na de winterstop niet de klassieke inzinking heeft... en als het eindelijk eens wint uit bij Zwolle...

Dan...

Dan laten we die schaal breken door de geluidsgolven op de Coolsingel.

06-01-2017 14:08

gabelerus12 +163

En toch heb ik weer het gevoel dat het misgaat. Hebben we weleens eerder meegemaakt

06-01-2017 14:01

DubRtd +83

Zo'n beetje ieder jaar dat van Marwijk trainer was.

Ben er ook niet blij mee dat er van de 9 uitwedstrijden, 5 op dat pleurisplastic zijn

06-01-2017 14:02

Diongouda +36025

Heb ik normaal ook hoor,maar nu totaal niet. Echt niet.

06-01-2017 14:35

13eer +3811

Ik ook niet. Het klopt gewoon. Een homogene groep in kwaliteit. Juiste leeftijden. Natuurlijk wordt het spannend. PSV Ajax en Feyenoord ontlopen elkaar niet veel.

06-01-2017 15:51

Diongouda +36025

Klopt. Maar als we onze "gewone" wedstrijden normaal winnen word t denk ook niet meer spannend. Ik verwacht zelfs dat we in januari gaan uitlopen en een ruime marge hebben. Hopelijk komt t ook een keer uit;)

06-01-2017 16:55

FRramonFR010 +0

Jajajaja dat word de coolsingel!

06-01-2017 13:47

FRico12 +0

Natuurlijk mag je uitspreken dat dat je droom is, Steven. Goed om te zien dat de selectie er hetzelfde in staat als wij supporters. Dit is onze kans, dit jaar moet het gebeuren. En daar moet álles voor wijken. Elke wedstrijd zullen wij in moeten gaan alsof het de kampioenswedstrijd is, die instelling moet er op het veld zijn maar ook op de tribunes. We gaan er in ieder geval alles aan doen om het te laten gebeuren! Leve Feyenoord één!

06-01-2017 13:45

FRNL +0

Onderling resultaat dit seizoen

Feyenoord 4 punten
Aja 2
PSV 1

PSV fey - 0-1
Fey aja 1-1
aja - psv 1-1

We zijn gewoon beter!

06-01-2017 12:35

alexnultien +6000

Zegt allemaal niks man thuis had je eindelijk eens van ajax kunnen winnen en uit verlies je daar opzeker denk ik

06-01-2017 13:36

FRNL +0

2 april zijn wij allang kampioen.
Dan sturen we 019 team er naar toe en maken we ze af.

06-01-2017 13:56

gabelerus12 +163

Ja zo gaat het daar laatste jaren wel idd

06-01-2017 13:58

Sleepie +11863

Opzeker, denk ik

06-01-2017 15:40

Dezwartetulp +76351

Gewoon vast op 10 deze gast!

Daar kan ie de meeste lijn in het spel brengen met z'n creativiteit.

Kuyt op 10 kan gewoon niet

06-01-2017 12:33

Brahma +5245

Wat een gelul Berghuis is een speler die op rechts het beste functioneert, wat hij zelf ook vind en duidelijk heeft gemaakt.

06-01-2017 12:56

Raftel +6726

Inderdaad gelul. Berghuis links en Toornstea gewoon op 10. Kuyt op de bank laten beginnen.

Dát is de best mogelijke opstelling.

06-01-2017 13:13

FRico12 +0

Op links? Tourlijk niet man. Berghuis op rechts gewoon, Elia op links.

06-01-2017 13:28

Dezwartetulp +76351

Toornstra op 10 is ook een optie, maar Berghuis is de nog wat betere creatievere speler voor die positie.

Het verbaast mij altijd dat iedereen roept dat ie alleen op de flank kan, buitenspelers zijn bij uitstek spelers die goed op 10 kunnen.

06-01-2017 17:08

FRico12 +0

Nee, een flankspeler kan niet automatisch op 10 omdat het een flankspeler is. Beide posities vergen hele andere kwaliteiten.

07-01-2017 03:03

Raftel +6726

Ik bedoelde Berghuis op rechts uiteraard.

07-01-2017 00:59

010-Sjoerd-010 +1

Het geloof zit er ook bij het team in, wat natuurlijk erg belangrijk is.

06-01-2017 12:33

Tweebenig +6

Zijn passing, trap en overzicht is goed. Maar hij moet wel bevestiging krijgen dat het goed gaat. Als dat niet gebeurd zakt hij weg. Wel zonde want het is een mooie speler. Kom op Steven, hou vast die vorm!!!

06-01-2017 12:20

WesleyYNWA +393

Soms voordat ik ga slapen kan ik gewoon niet in slaap komen...het beeld van Feyenoord kampioen schiet dan door mijn hoofd en ik bedenk me dan hoe immens groot feest dat moet worden! Meer mensen daar last van? Hope So

06-01-2017 11:56

FRico12 +0

Herkenbaar. Hoe beter het zal gaan de tweede seizoenshelft, hoe nerveuzer ik zal gaan worden. Als ik aan Roda-uit denk krijg ik al de zenuwen. Ik wil dit zó graag.

06-01-2017 13:30

alexnultien +6000

Ik hoop dat je je beseft dat het nog fout kan gaan al hoop ik natuurlijk ook dat we kampioen worden maar het kan snel omslaan dus houd rekening met een doemscenario

06-01-2017 13:37

Steef +1033

Hier nog een.... Als Feyenoord kampioen word neem ik een paar kratten pils mee en dan mogen alle Feyenoord kameraden die trekken hebben in een biertje er een pakken!

Als ik er aan denk krijg ik al de kriebels in mijn buik...

06-01-2017 14:14

Feyenoord_Jurre +1

Ik denk dat Berghuis echt nog een cruciale rol gaat spelen in de 2de seizoenshelft. Is ook gewoon een geode en creatieve speler. En juist die creativiteit is wat Feyenoord af en toe nog mistte.

06-01-2017 11:49

ArieG +28

Berghuis zorgt voor balans in het elftal. Dat ontbrak er steeds aan. Toornstra kon daar niet echt voor zorgen, Kuyt ook niet. Nu staat Elia op links, Berghuis op rechts, met de fantastische Jörgensen ertussen. Ideaal, uitstekende balans.

06-01-2017 11:48

FRthistlefield +1

Dat heet kwaliteit....

06-01-2017 12:00

ArieG +28

Vergat nog te zeggen, ook Bilal kon niet voor een ideale balans zorgen.

06-01-2017 12:00

vanpersie-fan +1028

Niet echt balans, eerder broodnodige creativiteit.

06-01-2017 12:42

Raftel +6726

Dat is inderdaad geen balans, maar gewoon een duidelijk geval van kwaliteit.

Ik zou eerder zeggen dat Vilhena en vooral El Ahmadi voor de balans zorgen op het middenveld, aangezien zij de verdediging ondersteunen, maar ook de aansluiting verzorgen naar de buitenspelers en Jørgensen toe.

06-01-2017 13:18

alexnultien +6000

Wat zeg jij allemaal man haha Jens zorgt juist voor balans, is een van onze slimste spelers loopt veel gaten dicht en stijgt af en toe boven zijn kunnen uit. Berghuis is gehaald op basis van 2 goeie voorzetten bij oranje.

06-01-2017 13:39

ArieG +28

Je begrijp mijn woorden niet, leest ook niet goed. Jens als rechterspits zorgt niet voor balans, wel als middenvelder. Dat doet Berghuis wel als rechterspits. Met balans bedoel ik twee echte buitenspelers, geen middenvelder als rechterspits. Begrijp je het nu ?

06-01-2017 13:50

alexnultien +6000

Haha ja rustig arie :p, Berghuis kan ook op 10 spelen denk ik met die steekpasses

06-01-2017 13:51

ArieG +28

Ik ben de kalmte zelve haha. De spanning stijgt boven mijn haren uit voor de 2e helft. Maar vooral ben ik echt blij met Berghuis omdat we nu eindelijk met twee echte en goede buitenspelers spelen. Die zijn echt nodig om die 'geparkeerde bussen' van het rechter rijtje naar de kloten te spelen.

06-01-2017 13:57

gabelerus12 +163

Niet per se balans denk dan eerder aan creativiteit die anders alleen uitgaat van Elia

06-01-2017 13:59

rich_fr +3072

Dat betekent dat uit tegen Roda we geen Nelom meer hebben op de linksback positie? :)

06-01-2017 11:44

Salomon Kalou +4

Heb zo'n gevoel dat deze man wel eens heeeel belangrijk voor ons kan gaan worden.
Ik blijf het zeggen; zolang Elia, Jorgensen en Berghuis het op de heupen krijgen (alle 3), wordt je kampioen.

06-01-2017 11:42

Mensini +14504

Wanneer kom jij terug? (K2)

06-01-2017 13:45

Salomon Kalou +4

Laat dat K2 maar zitten. Het is te hopen dat Kuijt stopt na dit seizoen.

06-01-2017 14:23

Mensini +14504

Maar Kalou zie jij niet meer/graag terugkomen?

Heeft hij toch altijd geroepen dat hij dat zou doen...

06-01-2017 20:02

Salomon Kalou +4

Klopt, maar ben bang dat hij pas komt als hij écht aan het einde van zijn latijn is.

06-01-2017 21:50

rich_fr +3072

We praten allemaal weer teveel over het kampioensschap!

Geen woorden maar daden, straks gaat het alsnog fout dus ik zeg nog helemaal niks.

06-01-2017 11:42

alexnultien +6000

Precies straks is het weer huilen geblazen

06-01-2017 13:39

carlitosway +0

Feyenoord kampioen!!!!!!!!!!!

06-01-2017 11:25

abrikees +4

Verwacht het ook....waarom?

Evenwichtige selectie met veel stijdlust maar ook kwaliteit.

Veruit de meest scorende ploeg.

06-01-2017 11:38

alexnultien +6000

De competitie wordt helaas op punten beslist

06-01-2017 13:42

Capo +0

Je mag gewoon nog 4x verliezen of gelijkspelen en nogvsteeds wordt je kampioen. Dat zie ik dit mannen feyenoord niet meer doen hoor. Het gaat er nu om alle kleintjes te winnen.

(En nee neus en lamp gaan niet alle potten winnen vandaar bovenstaande ruimte van 4 wedstrijden)

06-01-2017 11:06

marcel achterhof +82

Denk je dat nou echt, nog 4x verliezen, schei uit man ha ha ha

06-01-2017 11:10

Nordberg +4795

in theorie is dit wel mogelijk hoor Marcel:
Heerenveen uit
020 uit
Pisvee thuis
Twente uit

Dat zijn wedstrijden die je gewoon verliezen kunt hoor, maar nee niet alle 4 daar ben ik het mee eens maar het is een utopie om te denken dat we die allemaal winnen toch

06-01-2017 11:18

marcel achterhof +82

Ja dat is zeker mogelijk maar daar wordt je geen kampioen mee als je die verliest echt niet

06-01-2017 11:21

skin +13880

We hebben in de eerste seizoenshelft 1 x verloren en 3 x gelijk gespeelt, waaronder tegen ajax. En nog is de voorsprong slechts 5 punten. 4 x verliezen is dodelijk hoor. Helemaal als de wedstrijden tegen ajax en psv onder die potjes vallen.

06-01-2017 11:19

marcel achterhof +82

Ja natuurlijk skin

06-01-2017 11:22

skin +13880

Een gelijkspel bij ajax zou op zich nog prima zijn. Maar Heerenveen uit en Twente uit moet je toch ook 4 punten uit halen over die twee potten. PSV thuis kunnen we hebben maar zou ook zomaar puntverlies op kunnen leveren. Dan is je marge al vrij dun. Daarnaast laat je altijd nog wel ergens onverwachts punten liggen dus die speling is niet zo groot.

Ik vind het te makkelijk om er vanuit te gaan dat ajax en psv ook nog genoeg punten gaan laten liggen. Die clubs zijn namelijk in staat om een ijzersterke tweede seizoenshelft te spelen. Al heeft psv daar wat geluk bij nodig dit seizoen.

06-01-2017 11:33

alexnultien +6000

Eerder pec uit is gevaarlijk daar verlies je elk seizoen dus dit jaar ook denk ik ondanks hun kutploeg

06-01-2017 13:44

Capo +0

Verschil tussen 4x verliezen en 1x plus 3 gelijk is verschil van 3 punten. Daar is genoeg ruimte voor

06-01-2017 15:33

skin +13880

Alleen als je er vanuit gaat dat we in de arena minimaal gelijk spelen en tegen psv ook, én dat ajax en psv een vergelijkbare tweede seizoenshelft gaan draaien. Dat gaat niet gebeuren. Die gaan meer punten pakken dan in de eerste seizoenshelft.

06-01-2017 15:35

Mrunterwijst +10588

Ik ben benieuwd, ik kan in ieder geval hier meer wachten tot het seizoen weer begint! Maar toch zijn die 5 punten voorsprong niet veel, zo realistisch moet je zijn. We moeten nog uit tegen ajax, Heerenveen en Twente. Dat worden pittige wedstrijden.

06-01-2017 11:05

RonnieCGood +3

Maart spreken we elkaar weer.

06-01-2017 11:04

Nordberg +4795

idd, dan kan alles anders zijn, stel wij verliezen 3 wedstrijden en de concurrentie wint alles dan sta je gewoon weer derde

06-01-2017 11:19

Mavado +0

Vlammen vanaf de 2e helft v d competitie. Wat zou het mooi zijn als we nog sterker doorgaan en over teams heen walsen.

06-01-2017 10:52

Sam741 +0

We moeten ons team houden als wat het is. Dus hopelijk blijft elia nog

06-01-2017 10:48

VakBspringtniet +23

Wat ben ik blij met deze gast. Ik hoop alleen dat we hem kunnen kopem

06-01-2017 10:45

tussenjaar +6143

Ik denk eerste paasdag kampioen thuis tegen Utrecht. Wedstrijd 31

06-01-2017 10:37

VakBspringtniet +23

Ja,mdie heb ik ook staan. Lekker lang tijd om te feesten

06-01-2017 10:40

angelfr +3627

Je kan dan vast een aanvraag doen bij de crew om je naam te laten veranderen maat :-)

06-01-2017 10:40

RonnieCGood +3

lol of een nieuw account. ;p

06-01-2017 10:48

VakBspringtniet +23

Overigens zou ik niew account ervoor over hebben

06-01-2017 11:06

VakBspringtniet +23

We Springen niet als het over jodden gaat want daarmee geef je aan dat we niet de grootste cub zijn maar sub. Nog even ls van de ethiek

06-01-2017 11:05

tussenjaar +6143

Ik heb er nog nooit zoveel vertrouwen in gehad

06-01-2017 17:19

Feyenoordridderkerk +1187

Twee april, ik blijf erbij :)

06-01-2017 11:03

VakBspringtniet +23

Mag op zick ook maar kost me vrije dagen. Is scenario als we in arena winnen.

06-01-2017 11:08

frDon +397

Hopen dat Ajeaks vooral zich niet al te erg versterkt deze winter.
anders word het gewoon moeilijk.

06-01-2017 10:24

skin +13880

Ze zijn twee middenvelders kwijt dus ik denk dat ze wel wat gaan doen. Bulken ook van het geld. Je zou dus denken dat ze met geld gaan smijten om een paar échte topspelers te halen. Maar dat had ik de afgelopen paar jaar heel vaak verwacht en elke keer laten ze óf een jeugdspeler doorstromen, óf ze geven redelijk veel geld uit om nóg een talent te halen dat er nog niet helemaal is.

06-01-2017 10:28

FRlegend +16845

Maakt geen zak uit wat zij doen als we zelf gewoon blijven winnen. Wij komen ze maar 1 keer tegen dus als ze zich echt goed versterken zouden we daar maar 1 keer last van moeten hebben. We hebben het volledig in eigen hand.

06-01-2017 10:45

abrikees +4

En spelers die je haalt staan er ala minuut, nee dus.

06-01-2017 10:45

skin +13880

Dan zouden ze uitzonderlijk goede spelers moeten halen. Bij PSV doen ze dat nog wel eens. Ajax haalt voornamelijk spelers "op de groei".

06-01-2017 10:47

N-schutfr +1493

Wel een goed beleid van die neuzen.

06-01-2017 11:01

skin +13880

Ja en nee. Zo'n Sinkgraven bijvoorbeeld zou ik nooit hebben gehaald voor dat geld. En dan halen ze een keer een ervaren speler en dan is het echt de slechtste van de selectie. Je zou denken dat ze ook een type Guardado ofzo zouden moeten kunnen halen. Daar geef je dan 1 keer even flink wat geld aan uit, maar je voorziet die groep talentjes wel gelijk van een stevig stel kloten. Dat missen zij nog teveel. Terwijli ze wel bulken van het geld. Doen ze dat wel, kunnen ze ook in Europa succesvol zijn.

06-01-2017 11:05

ArieG +28

Ajax haalt jonge spelers met als doel: verkoop zodra ze dreigen door te breken. Het is een puur commercieel bedrijf met aan- en verkopen. Dat levert veel winst op. Compleet met levensgrote 'advertentie-campagnes' in de Telegraaf en andere ongein.

06-01-2017 11:55

Feyenoord075 +0

Roda uit word een hele belangrijke pot voor het vertrouwen. Die moet je gewoon winnen! Vorig seizoen ging het na de winterstop helemaal mis en zit echt nog wel in die koppies.

06-01-2017 10:23

Andyy010fr +1

Precies dit jaar moet het gebeuren! Heb gvd nog nooit een kampioenschap meegemaakt!

06-01-2017 10:19

SjoerdohFR +0

Ik ben in de zomer van 99 geboren, mag al wel autorijden maar nog geen kampioensschap meegemaakt... Maar dit jaar heb ik wel meer geloof dat het misschien welleens kan...

06-01-2017 10:58

Rashaan_is_aan +3

Met Kuyt, Elia, Berghuis, Jorgensen, de Toorn en Karim heb je zoveel kwaliteit dat je de kleinere clubs stuk moet kunnen spelen. Dat is ook waar je de titelstrijd mee kan winnen.

Van PSV of Ajax kan je heus wel een keer verliezen, daar verlies je de titelstrijd niet.

Als we niet te veel blessures of schorsingen krijgen moet het te doen zijn dit seizoen, ongeacht de aankopen van de boeren of de neuzen

06-01-2017 10:12

Diongouda +36025

Idd zo is t. Plus 5 punten en 8 punten voor. En ajaks speelt EL tussendoor. Je staat er gewoon goed voor

06-01-2017 10:13

Kameradski +8

De Toorn..mooi

06-01-2017 10:55

Brian1305 +0

Berghuis kopen aan t einde van t seizoen misschien? Of nu al? Als hij deze vorm vast houdt zou ik graag zien dat hij blijft.

06-01-2017 10:09

SuperGans +213

Volgens mij is zijn salaris te hoog voor Feyenoord

06-01-2017 10:12

Mrunterwijst +10588

Daarom moet je hem kopen, dan kun je hem zelf een contract aanbieden met een lager salaris.

06-01-2017 11:01

Brian1305 +0

Lager salaris aan bieden. Als hij echt komt om te spelen neemt hij daar genoegen mee.

06-01-2017 13:24

doctordesktop +9256

Klopt, heeft ie nu ook gedaan

06-01-2017 14:40

Brian1305 +0

Ik bedoel als ze hem echt een contract aan zouden bieden

06-01-2017 15:57

Janjaapie010 +3059

Als we trouwens nu geen kampioen worden, zakt de moed me toch wel in de schoenen hoor

06-01-2017 10:02

abrikees +4

Geniet ervan dat het zo goed gaat, vooral die jongeren verdienen dat gevoel....dat je meedoet om de schaal.

06-01-2017 10:04

Janjaapie010 +3059

Doe ik, ben een van de jongeren

06-01-2017 10:06

YoloFR +435

same, dit jaar moet het gewoon gebeuren

06-01-2017 10:09

Diongouda +36025

Dat heb ik dus ook. Heb er nu zoveel vertrouwen in dat ik dan alle vertrouwen kwijt ben. En dan weet ik t echt niet meer

06-01-2017 10:15

Janjaapie010 +3059

Ja precies, en wat Berghuis ook zegt: kans van ons leven. Zo voel ik het ook, dit is gewoon het jaar en het gaat ook gewoon gebeuren.

06-01-2017 10:21

Diongouda +36025

Denk ik ook echt. Mn gevoel zegt bij vitesse uit

06-01-2017 11:00

bleikjr +4

Komt door het stadion dan

06-01-2017 10:37

Sneekshit +10434

"Er is niets gaan zweven"
Als ik bilal sims zie denk ik: wanneer land die jongen eindelijk eens.

06-01-2017 10:00

Diongouda +36025

Ook weer overdreven. Jongen is gewoon overijverig Heb nou niet t idee dat hij groot doet. Het is wel een miskoop tot nu toe laat dat duidelijk zijn

06-01-2017 10:03

you_never_walk_alone +8563

Wordt nog loodzwaar psv en 020 gaan hun selectie echt nig versterken en vrees dat we dan gewoon te kort gaan komen . Ik hoop het niet maar ze hebben wel meer middelen dan wij

06-01-2017 09:57

TalkOfSBeek +3957

Om wat voor reden dan?

Ik vind psv echt niet goed en ajax tikt ook dom wat rond.

Ik verwacht niet dat het makkelijk wordt maar dit is wel een hele grote kans.

06-01-2017 09:58

bleikjr +4

020 gaat het lastig zat krijgen bij PEC en Utrecht uit. Pisvee is niet goed genoeg en de kans is heeeeeel klein dat van Ginkel dat gaat veranderen

06-01-2017 10:00

HMMfr +0

Hij kan wel aardig ballen. Maar lijkt me ook niet dat hij PSV veel beter kan laten spelen.

06-01-2017 10:26

Mrunterwijst +10588

Vorig jaar als middenvelder 10x gescoord in een half seizoen? Dan heb je toch best een positieve impuls gegeven lijkt me.

06-01-2017 11:02

Diongouda +36025

Nou nou van ginkel. En de joden? Vind t wel meevallen.hebben met kop en schouders beste aanval

06-01-2017 10:04

Skeptic +13486

Die hebben wij bedoel je, mag ik aannemen.

06-01-2017 10:18

FRlegend +16845

Wij hebben de beste vleugels, beste spits, 2 spelers met de meeste assists van de competitie, beste RB, beste keeper en een van de beste CVs (Botteghin) en als Karim is er is dan is ons verdedigende blok Vilhena-El Ahmadi ook ijzersterk. Kortom, maak jezelf niet kleiner dan je bent.

06-01-2017 10:48

you_never_walk_alone +8563

Tuurlijk hebben we een mooie kans ik zeg alleen dat beide clubs het budget hebben om enkele bepalende spelers aan te trekken, met de huidige selectie zijn we idd mss het best voorzien , maar de xintermercato loopt nog even ook nig voor spelers die ze bij ons kunnen wegplukken en dan kunnen jullie wel allemaal leuk gaan lopen roepen van die en die mag niet vertrekken . Maar als morgen manchester aan je deur staat en 15 mljn voor van geel zen neus legt is karsdorp gewooon weg hoor .... zo simpel is het

06-01-2017 11:47

FRlegend +16845

Denk het niet. Als Feyenoord dit jaar de titel verspeelt omdat het sterkhouders verkoopt ligt Van Geel eruit. Zo simpel is het. Alles kan weg, maar geloof er niet in dat het deze winter zal gebeuren. Alles binnen en rond Feyenoord wil dat het dit jaar gebeurt, ook investeerders en sponsoren.

06-01-2017 12:24

djhager +28

Jammer van de reeks gelijk spelen en verliezen van go ahead.
Hoehoog hadden we anders gestaan.

Maar buiten dat om ben ik trots en hoe lekker is het al dat we vanaf het begin al na elke speel ronden eerste stonden/staan heb er wel een goed gevoel over heb zelf na dat 020 en psv de beker hebben verkloot dat we zelfs voor de dubbel kunnen gaan :D

06-01-2017 09:50

angelfr +3627

Doe niet zo stoer joh frtds

06-01-2017 10:41

angelfr +3627

http://www.dumpert.nl/mediabase/6994111/f04ef635/volleybal.html

06-01-2017 11:00

duitser +4317

zou helemaal mooi zijn

06-01-2017 09:53

FRlegend +16845

Ja als we alles hadden gewonnen... Hoor wat je zegt. Je staat 5 punten los joh. Gewoon zo doorgaan ben je kampioen met 10 punten verschil ;)

06-01-2017 09:57

duitser +4317

#rekenwonder

06-01-2017 09:58

FRlegend +16845

#vollecoolsingel

06-01-2017 10:48

djhager +28

Bedoel te zeggen dat van go ahead had je echt niet hoeven te verliezen.
Kijk dat je Utrecht nog zo een gelijk spel er uit sleep is gewoon baas
Verder is er niet veel op aan te merken en al spelen ze weer een stuk minder als ze verdomme maar met die schaal terug komen dit seizoen!

06-01-2017 13:52

FRlegend +16845

Nee van GAE had je niet hoeven verliezen. Puntje tegen Utrecht laatste minuut, volle 3 punten laatste minuut tegen NEC, enigszins fortuinlijk winnen van PSV. Het dubbeltje had ook vaker verkeerd kunnen vallen voor ons.

06-01-2017 14:35

abrikees +4

Je stond gelijk met 020, die 5 punten verspelen (en de beker) in de laatste week.

Dat zijn toch goede voortekenen.

Het is nu zaak de eerste 3 potjes te winnen, en hopen dat 020 punten laat liggen in Utrecht, langzaam het gaatje uitbouwen naar een gerust gevende marge.

06-01-2017 09:45

ferdi30 +5129

Als je erop rekent dat ajax punten verspeeld gebeurd het zelden.. Die winnen gewoon bij een gehavend Zwolle(3 schorsingen) en Utrecht.

06-01-2017 09:54

FRlegend +16845

Het maakt geen klap uit wat PSV en 020 doen zolang wij winnen. Zo simpel is het.

06-01-2017 09:57

010SDM +166

Precies, meestal is het andersom en zijn wij degene die 5 punten verspelen in 2 weken. Wat we dit seizoens ook een keer hebben gedaan haha

06-01-2017 10:12

[FR12]Patrick +1185 editor

Wat een droom mannen.

T zal toch niet?

06-01-2017 09:41

duitser +4317

doe maar gewoon wel

06-01-2017 09:53

Janjaapie010 +3059

Het spookt al sinds de laatste wedstrijd echt alleen maar door mn hoofd, allemaal droomscenario's die kunnen gebeuren.

Soms nog met kippenvel erbij dan. Man wat zou ik gelukkig zijn als we daadwerklijk kampioen worden.

06-01-2017 10:06

duitser +4317

ja echt he

ik weet nu al dat mn vrouw mij gaat uitlachen omdat ik zeker weten een traantje ga laten

06-01-2017 10:07

FRico12 +0

Het is niet voor te stellen. Krijg al zenuwen als ik me voorstel wat er gebeurt als wij een kampioenswedstrijd spelen. De ongelooflijke spanning, wat dat zal losmaken... Man wat hoop ik dat die droom realiteit wordt.

06-01-2017 13:42

HMMfr +0

Pakken die kans!

06-01-2017 09:36

RJJ +49

Dit wordt het jaar dat we er een groot trauma bij gaan krijgen. Kampioenschap verspelen op de laatste speeldag bijvoorbeeld.

06-01-2017 09:31

Ronald_Koeman +18

Hup hup terug naar Showtime

06-01-2017 09:35

Hand-in-Hand +1513

Ik wed dat jij echt een genot bent op feestjes...

06-01-2017 09:36

HMMfr +0

Ja leuk he! Man Man Man.

06-01-2017 09:37

kale-vandale +0

Durf jij nog in de "we" term te spreken joh

06-01-2017 09:55

FRlegend +16845

Ik ken nog wel een club waar je met je trauma terecht kan: http://static.autoblog.nl/images/wp2016/Ajax-bus.jpg

06-01-2017 10:50

RJJ +49

Na 32 jaar seizoenkaart word je wellicht wat cynisch.

06-01-2017 11:11

kale-vandale +0

Daar zit ook wat in kameraad. Hou vol!

06-01-2017 11:22

kale-vandale +0

Ik bedoel, KEEP THE FAITH ALIVE

06-01-2017 11:22

Hand-in-Hand +1513

Tsja, ik heb ook al jaren en jaren seizoenskaart dus wat is nou precies je punt?

06-01-2017 11:47

kale-vandale +0

2 of 32? Zit verschil in

06-01-2017 11:52

Hand-in-Hand +1513

Jaren en jaren lijkt mij niet 2 jaar, maar goed... Om het specifieker te maken ben ik nu 28 jaar oud en heb ik sinds mijn 11e een seizoenskaart.

06-01-2017 11:57

kale-vandale +0

Mss is die man nu 65+ dan ben je ss wat bitter ;-)

06-01-2017 13:05

Hand-in-Hand +1513

Dat is waar, of hij mocht er niet op afgelopen nacht en is hij daarom chagrijnig.

06-01-2017 13:16

FRlegend +16845

De droogte duurt nu ook lang, tijd om daar weer verandering in te brengen. Dit jaar de dubbel dan hebben we 3 prijzen onder bewind van echte Feyenoordmannen Gio en Van Gastel gehaald. Zou prachtig zijn.

06-01-2017 12:23

LarsFR1908 +5604

Wat zou het toch mooi zijn eerst de eerste 3 maanden maar doorkomen daarna kunnen we kijken waar we staan.

06-01-2017 09:30

Km010 +5168

Als je je versterkt en t pakt pos uit is t goed geweest doe je t niet en je wordt geen kampioen lag t daaraan....en andersom. lastige keuzes t is nooit goed.....
Denk dat roda uit meteen heel belangrijk gaat worden. Wanneer begint die afrika cup eigenlijk?

06-01-2017 09:29

Nathalie +0

Zou fantastisch zijn eindelijk weer kampioen worden.
We kunnen dan laten zien dat we er weer bij horen.

06-01-2017 09:25

onverzettelijk +145

We moeten onze spelers zeker niet meer laten gaan voor een schijntje. Kijk eens naar die Gudelje van 020, terwijl die niets klaarmaakt wordt die verkocht naar een chinese club voor 5,5 miljoen euro.

06-01-2017 09:06

feyenoordjob +920

Ja, daar snap ik dus echt geen aardappel van.

06-01-2017 09:08

duitser +4317

5,5 miljoen is kleingeld voor chinezen. En het is wel een international

06-01-2017 09:20

RJJ +49

En hij heeft 7 gekost.

06-01-2017 09:30

Rashaan_is_aan +3

Is het al rond dan? Ik zie die deal niet doorgaan namelijk en alle andere clubs weten dondersgoed dat ze die 6mln vraagprijs van Ajax nooit hoeven te voldoen.

06-01-2017 10:14

feyenoordjob +920

Het is al rond tot zover ik weet.

06-01-2017 17:07

Rashaan_is_aan +3

Is de transfersom bekend? Ben benieuwd wat ze krijgen voor die drollevanger

06-01-2017 22:01

Rashaan_is_aan +3

Damn, pleurischinezen.

07-01-2017 11:40

D2_Icon +3

Zou deze jongen gewoon definitief overnemen, mits hij niet te veel kost.

06-01-2017 09:00

duitser +4317

zou mooi zijn

06-01-2017 09:20

Mhr +0

Hoop dat je ook naar winterstop ook nog in vorm bent

06-01-2017 08:31

Baschris010 +1027

Ok die gekneusde ribben waren achter z'n rug, maar heeft hij nu helemaal nergens meer last van?

06-01-2017 08:23

pepro +0

Jawel hoor, van zeikerds

06-01-2017 08:37

Baschris010 +1027

Ik krijg het gevoel dat je suggereert dat ik een zeikerd ben? Dat zou mij kwetsen. Ik ben groot fan van Steven, ook al heeft ie het fysiek van rietje. Heb hem zelfs in m'n favo 11. Kijk maar! Netjes op RB

06-01-2017 09:13

pepro +0

Nee, vind ik niet. En als ik het al vind is het een mening en geen feit. Ik ken je namelijk niet.
Ik vind ook dat Berghuis wat meer credits verdiend dan hij de eerste seizoenshelft heeft gekregen.
Man heeft in Engeland bijna niet gespeeld en moest bij ons ineens vol aan de bak met meerdere wedstrijden per week en een hoog verwachtingspatroon. Hij is gewoonweg door zijn hoeven gezakt en dat is nog begrijpelijk ook.
Iedere speler moet wennen maar als het om een Hollandse speler gaat lijken we dat te vergeten.
Nu is het moment dat hij zijn draai heeft gevonden en we van hem kunnen genieten.

Niet kwaad bedoeld. Ik ben ook een fan.

06-01-2017 19:13

Spaceklees +235

Knallen boys!!!! Nu kan het! Ff de boel breken zodat we hierna weer structureel kampioen kunnen worden! Minimaal 3 x per 10 jaar!

06-01-2017 08:18

bleikjr +4

Dat kan niet. Dat kan alleen zodra er een nieuw stadion staat volgens onze grote leider en verre familielid dhr. E Gudde

06-01-2017 10:12

Spaceklees +235

Ha ha ha zieke gek! Heeeeel gauw terug naar her café jij schavuit! =p

06-01-2017 10:16

ArieG +28

Even iets anders. Ik lees met verbazing maar ook verontrust over het belachelijke bod van Arsenal op Karsdorp, van 6,5 miljoen. Feyenoord heeft internationaal nog steeds een uiterst goedkoop imago, het Action van het voetbal. Gelukkug hebben ze het gillend van de pret van tafel geveegd. Arsenal komt altijd met een budget van minstens 20 miljoen bij clubs aan om een bodcte doen, behalve bij Feyenoord. Feyenoord moet echt van dat goedkope imago af.

06-01-2017 08:07

Rashaan_is_aan +3

Zijn we mee bezig toch, zie Clasie

06-01-2017 08:09

Spaceklees +235

Hahaha echt he... vermoeiend..

06-01-2017 08:18

Kameradski +8

Heel simpel: kampioen worden en Cl spelen

06-01-2017 08:39

duitser +4317

waar lees je dat dan?

06-01-2017 09:13

Rashaan_is_aan +3

is voorbijgekomen in de TT van een paar tweederangs voetbalnieuwssites

06-01-2017 10:10

duitser +4317

ah ok. niet echt geloofwaardig dus

06-01-2017 10:11

Rashaan_is_aan +3

Nee niet echt, zou best kunnen dat ze een bod hebben gedaan hoor. Is hun goed recht natuurlijk, net als de onze om tegen ze te zeggen dat het hem niet gaat worden :D

06-01-2017 10:16

ArieG +28

In Feyenoordprimeur. Ik lees alles over Feyenoord, ga vaak alle sites af.

06-01-2017 11:39

ricodetico +12918

Action van het voetbal hahaha. Mooie vergelijking, maar je hebt helaas wel gelijk. Goedkoop en er komen veel mensen op af...

06-01-2017 10:04

ReetjeP +872

Eigenlijk stom om te zeggen, maar we hebben die kans minimaal 2x laten liggen, het seizoen met Guidetti en het laatste jaar met Pelle had je eigenlijk met die schaal moeten staan.

Nu, vooral kijkend naar die negatieve reeks van vorig jaar, had ik eigenlijk totaal geen verwachting, vanaf plaats 3 hoopte ik met misschien een kleine sprong omhoog, maar 1e staan? Nee!

Ik weet dat we naar onszelf moeten kijken, maar nu PSV van Ginkel weer huurt, Ajax Gudelj, Bazoer en waarschijnlijk el Ghazi verkoopt en zich dus waarschijnlijk goed gaan versterken, ben ik benieuwd of de druk ons niet teveel wordt.

Uiteraard hoop ik van niet, maar de angst is er zeker wel dat we straks weer blij zijn met "slechts" de beker.

06-01-2017 07:59

Rashaan_is_aan +3

Niet eens maat, seizoen met Guidetti en beide seizoenen met Pelle heb je niet 1 ronde bovenaan gestaan.

Hoezo had je toen recht op een kampioenschap volgens jou?

06-01-2017 08:09

Spaceklees +235

Precies wat rashaan zegt!

06-01-2017 08:23

ReetjeP +872

Ik vond ons als ploeg veel sterker indertijd.

Kijk bijvoorbeeld alleen maar naar de onderlinge resultaten toen, je pakte best veel toppers.

Ik heb nu toch een beetje het idee dat we staan waar we staan door falen van PSV, die doen het zo goed niet, maar staan niet op een onoverbrugbare achterstand.

Daarnaast is Bosz een trainer die zijn ploegen naar zijn hand zet en je ziet vaak dat dat gepaard gaat met puntverlies in de eerste helft van de eerste seizoenshelft en daarna gaat dat draaien en worden dat attractieve, bijna onverslaanbare ploegen.

06-01-2017 08:23

feyenoordjob +920

Het is afwachten en hopen

06-01-2017 09:11

duitser +4317

In de tijd van koeman haalden we telkens in de 60 punten

Nu hebben we meer punten na 17 wedstrijden dan we in die periodes hadden

Maar toen verdienden we het en nu komt het door het falen van een ander?


Gast, de enige reden dat we toen mochten hopen was juist door het falen van anderen

06-01-2017 09:17

Spaceklees +235

We hadden d'r wel recht op alleen verziekte ze het telkens weer.. Nu hebben we d'r alle recht op! Dus gewoon die koppositie behouden / versterken! Dan komt het helemaal goed!

06-01-2017 08:24

ReetjeP +872

Als je heel reeel bent heb je het volledig in eigen hand, wetende dat Ajax en PSV elkaar ook nog treffen, moet je tegen Ajax een punt pakken, mag je PSV verliezen en moet je niks laten liggen tegen de kleintjes.

Uiteraard maken hun ook nog wel een slippertje ergens en dus zou een gelijkspel als Heerenveen toen niet eens erg zijn, maar een nederlaag als Go Ahaead kan je je gewoon niet meer permiteren.

06-01-2017 08:28

gerritguidetti +1

Bij ajax moeten ze eerst nog aanpassen dat duurt ook nog wel even

06-01-2017 08:17

ReetjeP +872

Juist niet want die hbben de basis staan, daarnaast hebben die wat zekerheidjes die ze kunnen brengen met Tete, Riedewald, Nouri, v.d. Beek en ook Dijks.

Die kunnen juist een frivole buitenspeler halen en rustig brengen, want Younes, Dolberg en Traore staan er toch wel in.

06-01-2017 08:25

Vestendrie +1

Zekerheidjes kunnen brengen met tete, riedewald, nouri, vd beek en dijks? Ik weet niet of je ze gevolgt hebt, maar spelen vooral hun wedstrijden bij jong ajax of op de trainingen. De keren dat ze erin kwamen was de tegenstander al uitgeschakeld zoals in EL. Maar de laatste weken lieten ze het weer afweten.

06-01-2017 09:31

Rashaan_is_aan +3

Traore is geblesseerd, Dolberg is echt niet zo constant als ze je graag doen beweren en Younes heeft totaal geen scorend vermorgen.

Als je buitenspelers geen scorend vermogen hebben dan ga jij echt niet die titel grijpen.

06-01-2017 10:18

Kameradski +8

Bij PSV zie ik alleen maar meer onrust komen met nog een concurrent erbij (die wel goed is natuurlijk) en bij ajax is het nog altijd hopen op bevliegingen, dat is nog lang niet wat het moet zijn. Ondanks dat de pers dit niet wil zien. Je ziet aan het aantal meelopers dat Feyenoord nu meetelt. En ik ben erg blij met Berghuis, wat een verschil met die andere B!

06-01-2017 08:37

tussenjaar +6143

Toen hadden wel Lex op 10. Dan word je in geen 100 jaar kampioen

06-01-2017 09:04
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties