Elia begint op de bank, Kongolo en Bilal niet inzetbaar

Elia begint op de bank, Kongolo en Bilal niet inzetbaar

Feyenoord kan zondag gewoon beschikken over Eljero Elia. De aanvaller is voldoende hersteld van een blessure aan zijn enkel. De Klassieker komt wel te vroeg voor Terence Kongolo en Bilal Başaçıkoğlu. Dit laat Feyenoord-trainer Giovanni van Bronckhorst weten op de persconferentie in aanloop naar het duel tegen Ajax.

Feyenoord-aanvaller Elljero Elia begint echter niet in de basis. ''De blessure is weg, er is geen risico meer. Hij heeft alleen de laatste weken weinig kunnen trainen,'' zegt Van Bronckhorst, geciteerd door RTV Rijnmond. Ook Tonny Vilhena is niet inzetbaar in de Klassieker. De middenvelder werd afgelopen donderdag door de Commissie van Beroep van de KNVB geschorst voor drie wedstrijden, waarvan één voorwaardelijk.

''Het is jammer dat Tonny er niet bij kan zijn,’ zei Van Bronckhorst. ''Voor Tonny is de afgelopen periode anders geweest dan normaal. Er is veel op hem afgekomen, dat doet wat met je. Natuurlijk wil hij graag spelen, maar de komende twee wedstrijden kan dat niet.''

Plaats reactie
666

Vatoslocos010 +0

K a N k er kuipers kk commentator flikker toch op man

02-04-2017 14:48

LeeNvdToren +1

Breng Mo El Hankouri net als boetius.
Woudenberg voor NEELOMP.
Middenveld dirk, karim en jensie met de punt naar achter.

01-04-2017 02:39

Niets_is_sterker +4559

El Hankouri-Kramer-Kuyt
Jörgensen
El Ahmadi Woudenberg
Botteghin-Berghuis-Karsdorp-Van der Heijden
Bijlow

0-5 gegarandeerd!!!

31-03-2017 23:56

Asjemenou +0

Wat een opstelling... gelukkig zit Gio op de bank

01-04-2017 17:24

Florisss +0

Jones
Karsdorp botte Heijden nelom
Toornstra Ahmadi Nieuwkoop
Berghuis Jorgensen Kuijt

31-03-2017 22:15

Puma1908 +0

Nelom tegen Kluivert en het thuisvoordeel cq scheidsrechtervoordeel.... wij beginnen met 2-0. Gaat heel moeilijk worden daar.

31-03-2017 21:58

NorthFR +0

Maak je toch allemaal niet zo druk man

31-03-2017 20:54

feyenoord_Freak +14035

Nelom zal wel weer een penalty forceren man man man

31-03-2017 20:29

wimpie707 +0

ik denk dat het 4-4-2 wordt met een middenveld Toornstra,Kuyt,El Ahmadi en Nieuwkoop

31-03-2017 20:26

whasjoewahn +16564

3 belangrijke basiskrachten...

3 spelers die eigenlijk niet te vervangen zijn door onze bank.

Wordt een lastig verhaal zo

31-03-2017 20:13

wimpie707 +0

3 ? Volgens mij alleen Vilhena, Elia is fit en Kongolo speelt volgens mij meer niet dan wel

31-03-2017 20:31

whasjoewahn +16564

Elia speelt niet (max 20 minuten)

Kongolo is gewoon een zeer belangrijke basiskracht. Helemaal omdat hij daarmee voorkomt dat Nelom/Woudenberg speelt....

31-03-2017 20:43

ante1908 +2

ALS we verliezen weten we iig waarom. Halve team is niet inzetbaar. Als dat het geval was geweest hadden we ze totaal overrompeld. Als dat al niet het geval zal zijn

31-03-2017 19:07

Soundwave +0

Kampioen wordt je tegen de 'kleintjes' dus van Ajax moet je dan zowieso winnen

31-03-2017 18:56

FR_Domingo +14895

Ik lees hier namen als Woudenberg en Tapia, hebben jullie onder een steen geleefd ofzo afgelopen wedstrijden? Volgens mij stonden toch echt Nieuwkoop en Nelom op die plekken, zijn beide fit dus op basis waarvan zullen ze nu ernaast worden gezet.... JA Nelom is bagger, en JA Woudenberg is slechter dus geen optie. Fijn weekend !

31-03-2017 18:50

ante1908 +2

Fijn weekend!! :-D

31-03-2017 19:06

FR_Domingo +14895

weet ik pas zondag 16:25 of het een fijn weekend gaat worden ;)

31-03-2017 19:12

ante1908 +2

Denk dat je niet de enige bent. Heb al kriebeltjes in me buik

31-03-2017 20:28

FR-Jaapie1987 +0

Ach wat een paniekzaaiers hier allemaal. Elia en Kongolo speelde mee niet mee tegen Heerenveen en toen wonnen we ook gewoon hoor. Net zoals AZ thuis. Nu gaan we naar Amsterdam om daar ook 3 punten te halen. Deze selectie laat zien echt een TEAM te zijn dus ik heb er alle vertrouwen in dat we 3 punten pakken zondag. Nieuwkoop voor Vilhena, Toornstra voor Elia (als die niet speelt) en Nelom voor Kongolo.

ALLEEN HET RESULTAAT TELT!!

31-03-2017 18:37

Spiderpig +175068

Das dan mooi kut. Elia kan toch gewoon starten kun je altijd nog wisselen als het niet goed gaat.

31-03-2017 18:31

TjebbeFr12 +0

Nieuwkoop lb want nelom kan echt niet meer...

31-03-2017 18:31

eefb014 +5429

Ja laten we nieuwkoop op een plek zetten waar hij nooit speelt.

31-03-2017 19:21

TjebbeFr12 +0

Slechter dan nrelom zal die t niet doen

31-03-2017 19:45

whasjoewahn +16564

Eindelijk iemand die het ziet.

Rechterbeen van Nieuwkoop zou nog wel eens belangrijk kunnen zijn tegen de altijd naar binnen komende Traore

31-03-2017 20:16

JS-FR1 +17172

Hou toch op man. Nelom is duizend keer beter op zijn positie.

01-04-2017 01:12

whasjoewahn +16564

Duizend keer nog wel....

Nou, we gaan het weer meemaken

01-04-2017 07:10

Sjeep +16063

Nieuwkoop die er 2 in ramt....zijn ze in Zeist ook lekker stil

31-03-2017 18:29

Vatoslocos010 +0

Verdomme, QuintenX heeft verloren. Waarom wint nou niemand van die Dani?

31-03-2017 18:27

Zyzz +4

Omdat dani ook gewoon de beste is sorry

31-03-2017 18:56

SirPsychoSexy +2285

Pff missen de hele linkerkant en zelfs de backup!

Ik zeg

Jones
Karsdorp bot scharie woudenberg
El ahmadi nieuwkoop
Toornstra
Berghuis jorgensen kuyt

Kuyt leek me een optie voor linksachter maar niet als we elia ook missen... wel echt klote dit! Hopen dat dolberg er dan ook niet bij is!

31-03-2017 18:23

Wiet_vot +749

Ik denk dat jij en Gio het behoorlijk eens zijn. Behalve dan dat Nelom gaat spelen

31-03-2017 18:57

SirPsychoSexy +2285

Ja op die positie twijfel ik ook nog wel, maar nelom brengt bij mij altijd zoveel aggressie naar boven. Die gozer lijkt het gewoon gene flikker interesseren.

31-03-2017 19:13

Wiet_vot +749

Ja snap ik.

Hij moet voldoende gefocust zijn. Dan kan het wel. Maar als hij ook maar een beetje verslapt is het helemaal niets.

Hij wisselt daardoor goede wedstrijden af met slechte. Soms zelfs helften.

Aan de andere kant heb ik Woudenberg regelmatig gezien en die is er ook (nog?) niet. Goede voorzet, groot loopvermogen, verdedigend minder en is minder snel dan Nelom. Een back moet voor mij snelheid hebben. Zeker bij een trager centraal duo.

01-04-2017 08:31

romeo +1

Bilal missen we niet.

31-03-2017 18:14

Ali898 +16

Mis je gewoon wel, helemaal met een kuyt die niet een hele wedstrijd kan spelen en omdat je elia ook niet een hele wedstrijd kan laten spelen. En dan ook nog vilhena die je mist waardoor de buitenspelers meer mee moeten verdedigen.

31-03-2017 19:54

Brambino +20527

Toornstra Jörgenson Berghuis
Tapia Kuijt El Ahmadi
Nelom vd Heijden Botteghin Karsdorp
Jones

Elia, Nieuwkoop nog brengen in de 2e helft

31-03-2017 17:39

Turk90 +0

Denk nieuwkoop ipv Tapia, maar maakt niet zoveel uit denk ik.

31-03-2017 17:48

Brambino +20527

Zou ik niet doen. Tapia meer ervaring. En lijkt zich aardig te kunnen redden op het middenveld bij Peru.

31-03-2017 17:55

aw_vakj +5667

Nieuwkoop is ook iemand die veel loopvermogen heeft en continu in beweging is. Tapia daarentegen doet dit juist niet maar speelt vanuit zijn positie. Dat jagen wat Feyenoord zo sterk maakt moet je met 11 doen dus Tapia is totaal ongeschikt om mee te spelen in de huidige speelwijze. Vandaar ook dat tijdens Afrika cup Tapia al niet meer speelde maar Toornstra controlerend ging spelen.
Denk dat grotendeels vast staat dat Nieuwkoop speelt. En speelt die niet dan speelt Toornstra daar en staat Elia er toch in. Ik kan je op een briefje geven dat Tapia in ieder geval niet speelt.

31-03-2017 18:22

SirPsychoSexy +2285

Eens. Nieuwkoop past in ons voetbal en tapia is daar veel te afwachtend voor!

31-03-2017 18:23

Brambino +20527

Tapia is meer het type voetballer als Vilhena

01-04-2017 08:38

Brambino +20527

Wij gaan morgen geen druk zetten gok ik.

01-04-2017 08:40

eefb014 +5429

Ervaring met rampzalig spelen.

31-03-2017 19:24

Ali898 +16

Denk dat Elia gewoon gaat spelen, Gio speelt een spelletje met Ajax ;)

31-03-2017 19:54

whasjoewahn +16564

Nieuwkoop in plaats van Nelom

31-03-2017 20:17

sandervdtol +0

Geen reden tot paniek. Het grootste gemis zal toch die van Vilhena zijn, maar Feyenoord is gewoon zo goed in vorm dat ze minimaal gelijk moeten en kunnen spelen tegen Ajax. Een overwinning voor Feyenoord betekent gewoon het kampioenschap, dat zal dan echt niet meer fout kunnen gaan. Verlies betekent dat het nog spannend wordt, maar dat gaat Feyenoord dan wel flikken. PSV zal over een paar weken gewoon winnen van Ajax, en tegen Vitesse straks voorspel ik dat zij veel spelers gaan sparen voor de KNVB finale. Dat is wellicht de enige lastige wedstrijd die Feyenoord nog moet spelen na Ajax. PEC-uit is normaal lastig, maar die zijn zeker niet dezelfde ploeg als de afgelopen jaar, sukkelen al heel dit seizoen met hun vorm.

31-03-2017 17:39

DeKuipKoning +1790

PSV zal gewoon winnen van Ajax...

manmanman

31-03-2017 18:31

MaartenTT +19931

Ja, waarom niet?
Persoonlijk vind ik PSV momenteel beter dan Ajax en ze spelen een thuiswedstrijd. Daarnaast zal PSV er denk ik best wel wat aan gelegen zijn om boven Ajax willen eindigen. Sterker nog, het gevaar voor ons mogelijk kampioenschap komt dit seizoen denk ik eerder uit Eindhoven dan uit Amsterdam.
Ik zie een gemotiveerd PSV ook wel 'gewoon' winnen van Ajax. Ajax gaat ook nog wel energie verliezen met hun Europese agenda.

31-03-2017 20:08

vinFr +1143

Echte snelheid mis je dan wel voorin

31-03-2017 17:38

kluif +2

Vilhena (met dank aan dat geteisem daar in Zeist) geschorst, Kongolo en Bilal niet inzetbaar, en Elia op halve kracht..... Het zou een wereld prestatie zijn wanneer we alsnog die arrogante kwallen daar in 020 weten te verslaan.... en tóch heb ik er een goed gevoel over : 0-2

31-03-2017 17:28

SEYVEN +14021

Zou mij niks verbazen als Elia gewoon fit is, maar Gio liever met Toornstra, Berghuis en Kuyt begint as zondag.

Toornstra Jorgensen Berghuis
Tapia Kuyt el ahmadi
Woudenberg Heijden botteghin karsdorp
Jones

Hoop ik, maar tapia en Woudenberg zullen niet begijnen.

31-03-2017 17:10

sandervdtol +0

Leuk profiel foto, Postman Pat. Ik vind je opstelling niet eens zo gek, maar ik prefereer toch Nelom meer dan Woudenberg. Tapia is inderdaad geen gek idee, hij maakte vorig seizoen nog zijn debuut voor Feyenoord tegen Ajax. Ik kan me nog herinneren dat hij prima speelde. Afgelopen week heeft hij ook goede wedstrijden gespeeld met Peru. Maar toch denk ik dat Gio voor Nieuwkoop gaat kiezen, hij heeft hem de laatste tijd vaak laten invallen om alvast te wennen aan zijn nieuwe positie. En ook denk ik dat Toornsta met Kuyt van positie zal veranderen. Elia zal waarschijnlijk dan of Kuyt of Nieuwkoop in de 2e helft aflossen.

31-03-2017 17:30

klaretaal +0

Woudenberg word van de ene naar de andere hoek gestuurt , die komttollend thuis ,kon nog niet mee tegen Dordrecht

31-03-2017 17:37

Blanke +5

Als we 2 van de 3 potten winnen komende week kan t niet meer misgaan

31-03-2017 16:39

Capessa +1317

Hoe slecht die Traore ook speelt, hij gaat Nelom gek maken met zijn acties. 1-2 wordt het door 2x Jorgensen.

31-03-2017 16:31

sandervdtol +0

Met Woudenberg zal Feyenoord dan met 2-1 verliezen met Traore tegenover hem.

31-03-2017 17:30

Capessa +1317

Woudenberg is nog slechter dan ik dacht.

31-03-2017 18:52

el-bombardero +2

De Klassieker is alleen een mooie wedstrijd als we winnen!

31-03-2017 16:30

Frans538 +649

Neuzenalert!!!!! Dries roelvink gaat zondag in zijn
Gele zwembroek over het veld rennen!!!!
Hij zegt 1-3 feyenoord! Net als ik!

31-03-2017 16:14

feyenoord--1226 +0

kk jeauden gaan eraannnn!!!

31-03-2017 15:51

lsimon +1248

020 is ook niet helemaal fit. Waarschijnlijk geen Droldwerg.

31-03-2017 15:48

Feyenoord4life-arnhem +0

Reken er maar op dat hij zal spelen

31-03-2017 15:57

Sneekshit +10519

Met Nelom ben je enorm kwetsbaar. Hij is gewoon van niveau Roda. Tegenover een kluivert is hij echt de mindere. Vrees het ergste op die positie.

31-03-2017 15:41

ricodetico +13006

Want Kluivert heeft al die andere linksbacks van de eredivisie helemaal dol gespeeld? Tuurlijk gaan we er op achteruit met Nelom ipv Kongolo, maar die jongetjes moeten het nog maar laten zien tegen de kerels. Ik heb er nog steeds goede moed op.

31-03-2017 16:27

Brambino +20527

Alsof die Kluivert zo goed is. Nelom heeft ook goede wedstrijden gespeeld en dat gaat ie morgen ook doen.

31-03-2017 16:50

ricodetico +13006

Overmorgen...of je moet nu in Australië zijn.

31-03-2017 18:31

Brambino +20527

Dat zeg ik, overmorgen :-P

01-04-2017 08:37

ricodetico +13006

Nu is het wel morgen haha

01-04-2017 10:24

Vakkie_S +0

Schrijf m maar weer op de zoveelste nederlaag daar in die pispot. Geen Vilhena, Terence en een Elia zonder wedstrijdritme en ook nog s op de bank. Heb er een zeer hard hoofd in. Maar goed ik laat me graag verrassen!

31-03-2017 15:40

Derk-Willem +402

Ben er ook bang voor. Gelijkspel zou al mooi zijn.

31-03-2017 16:07

michiel2424 +29076

Ik schrijf helemaal niks op

Verliezen is totaal niet nodig

31-03-2017 17:48

Vakkie_S +0

Dat is t nooit daar maar gebeurt helaas maar al te vaak zelfs al zijn we beter. Er rust een vloek op daar i de snelkookpan

31-03-2017 22:32

HardcoreVin +0

Mijn opstelling:

Elia - Jørgensen - Berghuis
Toornstra - Kuyt - El Ahmadi
Nieuwkoop - Schaarie - Botteghin - Karsdorp
Jones

Keuze voor Nieuwkoop boven Nelom en Woudenberg is het feit dat hij laat zien dat hij goed invalt. Ik heb dan liever een rechtsbenige back op links met de juiste arbeid en mentaliteit dan Nelom.

Kuyt uiteraard achter de spits waardoor Toornstra het haasje is en op de laatste open plek terecht is gekomen.

31-03-2017 15:39

whasjoewahn +16564

Eindelijk iemand die het snapt hier.

Een rechtspoot op Traore is ook gewoon slim

31-03-2017 20:24

Carlo-P +0

Jones
Karsdorp - jan arie - botteghin - nelom/woudenberg

El ahmadi
Nieuwkoop Kuyt

Toornstra Berghuis
Jorgensen

31-03-2017 15:29

ArieG +28

Ik denk dat dit de spelers zijn die zondag op het veld zullen staan. Met Toornstra op 10, dus eigenlijk 4-4-2. Nelom zal wel spelen op links, Woudenberg heeft nog totaal geen speeltijd gehad dus Gio zal dat risico niet nemen.

31-03-2017 15:48

aw_vakj +5667

Mooie woorden van gio. Ziet er strijdbaar uit.

31-03-2017 15:24

Ericjeee1995 +5

Mooi kut. Dan speelt nelom

31-03-2017 15:20

CCS +2214

Raar stukje tekst. Gio zegt juist dat hij de laatste dagen vol heeft kunnen trainen en gewoon inzetbaar is. Lijkt mij gewoon dat ie basis staat.

31-03-2017 15:19

CCS +2214

Ik vergelijk toch alleen de quotes in de tekst met de gesproken tekst die ik Gio hoor zeggen in het filmpje van de persconferentie.

31-03-2017 15:39

KnabbelKwart +0

Gio zegt toch echt nergens dat Elia niet begint..

31-03-2017 15:10

tussenjaar +6205

Als we de laatste 6 dan maar winnen

31-03-2017 15:07

jellert +221438

Veel negatief hier omdat Nelom speelt. Nee die 2 backjes van de tegenstander zijn goed wou je zeggen. Die berghuis moet Singraven gewoon opeten

31-03-2017 14:53

EenSupporter +1

Nelom is een absoluut drama. Als Bosz daar een snelle jongen op zet dan is het beurt. Kongolo niet mee doen is een groter verlies dan Vilhena.

31-03-2017 15:06

Brambino +20527

Een snelle jongen. Nelom is snel, als je ergens kritiek op hebt benoem dan iets anders.

31-03-2017 16:52

Weef +9085

Misschien is het in dat geval wel een idee om Tapia op te stellen als extra CV. Dan speel je 532 zonder bal en 352 met bal.

Jones
Botteghin Scharie
Karsdorp Tapia Nelom
KEA Kuyt Toornstra
Berghuis Jorgensen

Hoeft Nelom ook iets minder verdedigend werk te doen. Maar je wijkt dan wel heel sterk af van de normale speelwijze?

31-03-2017 14:45

Fey010-015 +0

Lkkr 433 joh met Nieuwkoop ipv vilhena en Toornstra voor Elia, Kuyt op 10 en helaas maar goed Nelom LB

31-03-2017 14:50

Maassteen +0

Slim om Nelom op het middenveld te positioneren.

En alle lange ballen op Jones en Botteghin.

Kortom, 1-4.

31-03-2017 14:50

Genero_Zeefuik +0

Tapia is op dit moment compleet uit vorm laat die maar op de bank zitten

31-03-2017 14:52

Donno0181 +308

Tapia speelde anders een behoorlijke wedstrijd met peru, tegen niet de minste tegenstanders. En daarbij vond ik Tapia vorig jaar ook niet verkeerd in die koekenpan

31-03-2017 14:59

Genero_Zeefuik +0

Ik zie hem wel eens spelen in het 2de van feyenoord en ik heb mensen gesproken diw tegen hem speelde en hun vonden dat als je Tapia vergeleek met bijvoorbeeld gustafson of kramer een duidelijk klasse verschil zag en merkte. Ik denk dat Tapia een hele goede speler kan worden maar ik zie op dit moment liever Nieuwkoop op CVM staan dan Tapia

31-03-2017 15:16

Weef +9085

Verschil in nadeel van Tapia dan neem ik aan?

Meestal vind ik hem wel een redelijke indruk maken in de minuten die hij krijgt. Is alleen totaal onvergelijkbaar met Vilhena.

31-03-2017 15:24

Genero_Zeefuik +0

Ik bedoelde in het nadeel van Tapia ja. Er zal vast wel een verschil zijn tussen een wedstrijd bij het 2de en het 1ste maar ik denk dat we betere opties hebben op de cvm positie

31-03-2017 16:56

Hastikke2 +0

Elia en kongolo om de havenklap geblesseerd joh

31-03-2017 14:43

willem48 +2

Het voordeel is.......hun moeten....wij mogen.Ook na zondag staan we gewoon nog 1

31-03-2017 14:40

FeyU +1

Reken ik ook goed!

31-03-2017 14:59

willem48 +2

op zijn rotterdams gezegd is het hunnie

31-03-2017 16:27

IchDienCymru +2044

Waarom niet gewoon andersom. Elia is fit maar gaat niet beginnen. Laat hem beginnen en pas als hij niet meer kan dan wisselen. Lijkt mij dat hij best wel een minuut of 60 kan spelen.

31-03-2017 14:40

kenzo +0

Omdat Elia beter kan presteren als de tegenstander al moe is dan wanneer hij dat niet is

31-03-2017 14:44

FrNiels2012 +8

Maar als hij na een uur invalt en het gaat niet, dan ben je gelijk twee wissels kwijt

31-03-2017 15:21

kattuk +1

Typisch psychologische oorlogsvoering..... Elia staat gewoon in de basis.
1-2 (Toornstra, Nico)

31-03-2017 14:37

FrNiels2012 +8

Jup en Tonny ook

31-03-2017 15:21

KruytAmersfoort +412

Ik zou ook met Vilhena spelen

31-03-2017 16:38

KruytAmersfoort +412

Worden ze helemaal gek

31-03-2017 16:38

FrNiels2012 +8

FF naar de kapper en dan gewoon het shirt van Tapia aan

31-03-2017 18:29

08-FR-08 +2598

Kongolo, Elia, en Vilhena, dat is teveel van het goede. Wil niet te pessimistisch doen, maar wordt een hels karwei zo.

31-03-2017 14:36

FrNiels2012 +8

Gelukkig is er zelfs bij een nederlaag nog lang geen man overboord. Telkens als we ze een beetje lucht gaven dit jaar konden ze zelf niet met de druk omgaan.

31-03-2017 15:22

gokufan +5473

dan heb je ziyech schone en klaasen by the balls

31-03-2017 14:36

Weef +9085

Oei, het gaat zonder Vilhena, Kongolo en Elia wel pittig worden. Hopelijk is Dolberg niet fit genoeg en speelt Traore in de spits. Dan gaat 020 heel veel moeite hebben om te scoren.

31-03-2017 14:35

FrNiels2012 +8

Tegen ons krijgen de raarste spelers van hunnie het vaak ineens op de heupen; dus Traoré kon best nog eens link worden

31-03-2017 15:23

eppo +71944

Oeps,,,Nelom ;(

31-03-2017 14:33
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties