'Feyenoord-doelwit' Van Wolfswinkel: ''Wil eerste spits zijn''

'Feyenoord-doelwit' Van Wolfswinkel: ''Wil eerste spits zijn''

Nicolai Jørgensen weet het net makkelijk te vinden in het shirt van Feyenoord. De Deense spits wist in 31 competitiewedstrijden al 21 keer te scoren. Toch zien veel supporters van de Rotterdamse club ook graag spits Ricky van Wolfswinkel richting de Kuip komen. Vorige week gaf de Vitesse-spits aan ‘de telefoon wel zou opnemen’ als Feyenoord een belletje zou plegen.

“Ik zie mezelf niet als tweede spits, bij welke club dan ook”, zegt hij, na afloop van FC Utrecht - Vitesse, tegenover Fox Sports. “Een club zou kunnen zeggen dat ik de concurrentie kan aangaan, maar dat is geen optie. Ik wil spelen en weet hoe belangrijk ik kan zijn als ik wekelijks speel. Dat wil ik graag. Ik wil eerste spits zijn.”

Plaats reactie
666

hondje1 +336

Ga hem maar halen.

09-05-2017 08:57

Arie-feyenoord +28

Misschien een 442 met jørgensen en v.wolfswinkel samen als dat lukt

09-05-2017 07:55

1908-2008 +2561

Kuyt stopt, Nico op 10 en Ricky in de spits.

09-05-2017 05:48

Sasss +54162

Goed plan!

09-05-2017 10:29

FRRMS +26121

jorgensen zijn vertrouwde plek ook achter de spits/2e spits

09-05-2017 12:31

Riccardo_FR +16

Alles op Kramaric, Hoffenheim had interesse in Toornstra. Toornstra kijkt verder tot nu toe zegt die en Hoffenheim wilt een nieuwe spits nu ze in de champions leage gaan spelen.

Kramaric heeft het niet slecht gedaan en is topscoorder met uit met hoofd 14 doelpunten maar nam wel bijna alle pingels. Kijken wat er qua ruil deal mogelijk is en dan Jorgensen als spits/10 achter Kramaric.

---------------------Kramaric-----------------------
Elia-------------Jorgensen---------Berghuis
--------Vilhena---------------Ahmadi----------
Kongolo-Heijden-Botteghin-Karsdorp
----------------------Jones---------------------------

09-05-2017 02:16

alexnultien +6051

Hahaha die is nooit te betalen die Kramaric

09-05-2017 07:13

Sasss +54162

Kramer ruilen voor Kramaric! Zit hem in de naam!

09-05-2017 10:30

justro-010 +45

Ricky... thnx, but NO thnx!!!!

Jørgenson zou naar 10 kunnen idd, daar is hij misschien nog wel veel beter...
Maar waarom v wolfswinkel?
Feyenoord is succesvol, ricky doet open sollicitatie, en iedereen hapt. In Europa maakt hij niks klaar!!
Haal een echte killer voor in de punt.. overal in Europa lopen spitsen rond.. ga zoeken, scouten, bellen...
Desnoods huur je een talent van een topclub.
Laatste huurspits verbaasde ons en werd een held!!!

En lukt het dan toch echt niet.. tsja.. dan ligt in de hoek van de la.. dat briefje met ricky z'n tel nr nog...
Hij neemt toch wel op als Feyenoord belt!

09-05-2017 00:55

Vince78 +11630

Als vervanger van Kramer ben ik helemaal voor. Maar niet zomaar als 1e spits inderdaad. Hij is na een buitenlands avontuur, niet voor niets weer bij Vitesse terecht gekomen.

09-05-2017 10:39

FRhoi +1

Ik zal wel de enige zijn, maar ik vind Van Wolfswinkel zwaar overhyped. Redelijk wat goals, maar daar zitten ook 5 pingels tussen. Daarnaast scoort hij ook niet tegen de top 3, zoals dit seizoen. En als hij niet scoort is hij in tegenstelling tot Jorgenson totaal nutteloos.

09-05-2017 00:52

Caz +0

Lijkt me een versterking. Gefaalde avondtuur in het buitenland hoeft niks te zeggen over zijn prestaties in de Eredivisie, kijk maar naar Jorgensen, Elia en El Ahmadi. Op basis van persoonlijke kwaliteiten zeker een vooruitgang tov Kramer lijkt me, betere motoriek, techniek, en snelheid

08-05-2017 23:01

SCR +0

Ik zou toch investeren in een snelle rechtsbenige centrale verdediger in plaats van een spits. In de Nlse competitie naast vd Heijden, die de opbouw verzorgt aangezien je toch vaak meer balbezit hebt

08-05-2017 22:58

Baschris010 +1027

Botteghin staat gelukkig altijd nog boven jan scharie in de pikorde

08-05-2017 23:33

SCR +0

Tegen een sterke tegenstander zou ik ook altijd voor Botteghin kiezen. Maar het is wel gebleken dat hij zeer kwetsbaar is, vooral uit, tegen counterende ploegen met snelle aanvallers. In dat geval kan je voor vd Heijden kiezen naast een snelle verdediger, omdat hij kan opbouwen

09-05-2017 09:40

feyenoordfan88 +0

KAARTEN TE KOOP.

hallo feyenoorders.
ik bied mijn twee seizoenskaarten (naast elkaar) te koop aan.
ik hoef er geen duizenden euro's voor te hebben, er kan onderhandeld worden.
maar graag wel serieuse biedingen.

ik hoor graag van jullie: mmrotterdam88@outlook.com

08-05-2017 22:42

Pim_08 +534

Laat je niet oplichten mensen. Vandaag pas account aangemaakt

08-05-2017 23:14

lsimon +1248

Jep zijn er meer die rondlopen.
Bij doorverkoop is alleen viagogo betrouwbaar bij Feyenoordkaartjes, de rest gewoon niet vertrouwen!

08-05-2017 23:56

NickSCF +155

Stop met die middelmatige aankopen

08-05-2017 22:38

oud_hagenees +3

Jorgensen kan er ook achter.

08-05-2017 22:31

Baschris010 +1027

Zo. Daar zeg je me wat.

08-05-2017 23:34

FthomasR +2

Gewoon kaartje kopen als je naar de kuip wil komen Ricky, eerste spits zal je niet meer worden bij een topclub!

08-05-2017 22:31

Gijs_Feyenoord +0

Kramer zou bij clubs behalve de top 6 ook 15+ goals per seizoen maken, we hebben de ideale 2e spits in huis. Heeft ons dit seizoen ook 3 punten direct geschonken.

08-05-2017 22:25

oud_hagenees +3

Net wat je zegt. En velen vinden Kramer lui, nou die van Wolfswinkel zie je helemaal niet.

08-05-2017 22:30

J_Kiprich +214

Kramer blijft niet. Kan er niet mee omgaan dat hij 2e viool moet spelen

08-05-2017 23:21

Zaaaagen +0

Leuke jongen, zie hem graag bij feyenoord. Maar inderdaad, of het nou echt een versterking is

08-05-2017 22:14

Km010 +5183

Topspits maar totaal anders dan jorgenson. Wellicht jorgenson op 10 maar als spits minder. Wel beter dan kramer of wie dan ook

08-05-2017 22:12

CoenFEY +0

Weet je wie een goede is voor Feyenoord.. Moses Simon van Genk! Is een spits die ook als linkbuiten uit de voeten kan. Zou een mooie toevoeging zijn aan onze selectie

08-05-2017 22:11

Feyenoordridderkerk +1187

Hij zegt t tenminste eerlijk, tal van spelers denken en zeggen t zelfde bij gesprekken bij clubs, maar niet naar buiten toe. Denken we dat n Vermeer of Jorgenson zouden komen als er werd gezegd tegen ze dat ze niet de 1e man zijn voor hun positie?Kom op zeg, niet zo naïef. Deze jongen is tenminste eerlijk.

08-05-2017 22:01

J_Kiprich +214

De echte toppers hebben wat te eisen. Spelers van het kaliber Van Wolfswinkel niet. Als hij garantie op een basisplaats wil, kan hij beter in Arnhem blijven. Daar ligt ook zijn top trouwens.

08-05-2017 22:09

Feyenoordridderkerk +1187

Daar laat ik me niet over uit. Ik weet wel dat als je bepaalde kwaliteiten hebt je t bij Feyenoord ver kunt schoppen. Een Jorgenson was ook echt niet vele jaren de gekste hoor, maar bij ons wel. Een Rickie zou ook zomaar hetzelfde kunnen brengen.

Echter zal Feyenoord nooit 2 spelers als spit krijgen van t zelfde kaliber, daar betalen we te weinig voor en dat zal een speler niet accepteren dan, want die zal dan snel vertrekken als die te weinig speelt. Helaas is dat de prijs voor t spelen bij ons.

08-05-2017 22:12

J_Kiprich +214

begrijp me goed, ik snap heus wel dat hij alleen naar Feyenoord wil als hij een goede kans op speeltijd krijgt. En als evt vervanger van Jorgensen zou ik hem ook geen verkeerde keuze vinden. Maar niet voor erbij. Dat werkt bij vrijwel geen enkele club, 2 spitsen met een redelijk gelijkwaardige status.

08-05-2017 22:34

Feyenoordridderkerk +1187

Nee, maar vooral bij ons niet, maar mss zit ik er naast.

08-05-2017 22:39

nummer6 +1154

Niet halen, heeft meerdere malen in het buitenland laten zien dat Vitesse toch echt zijn top is. Vergelijkbaar met Kramer.

08-05-2017 21:48

King20 +2

Geen verbetering, alleen goed als pinchhitter ! Vervanger van kramer dus ;)

08-05-2017 21:39

J_Kiprich +214

Ricky Who?

Blijf lekker in Arnhem joh.

08-05-2017 21:30

haassie +1179

Zo haal je de top niet rickert....je zal overal de concurrentie aan moeten gaan om eerste spits te worden anders zal je niet beter worden.

08-05-2017 21:12

TommyHilfiger +0

Van Wolfswinkel weet zelf ook wel dat hij de concurrentiestrijd met Jorgensen nooit zal winnen.

08-05-2017 22:43

Winetou +172

Alleen als Jorgenson weg gaat zie ik hem wel komen.
Al hoewel Haller van Utrecht.

08-05-2017 21:10

Jurk +7082

Blijf je toch in Arnhem!!!

08-05-2017 20:54

mitchell08 +0

KAARTEN TE KOOP.
VAK E twee plaatsen naast elkaar
Bieden kan. Mail naar mitchellstuifzand@hotmail.com

08-05-2017 20:51

Mella_010 +0

Hoezo bieden? Je geeft je kameraden toch een normale prijs?

08-05-2017 20:57

NickSchiedam010 +619

Wat een trieste bedoeling allemaal zeg met dat doorverkopen

08-05-2017 21:10

mitchell08 +0

Jij hebt zeker geen kaarten nick?

08-05-2017 21:33

Trummeke +239

Ik ben er wel bij, vind het nog steeds triest...

08-05-2017 21:56

mitchell08 +0

Wat vind jij een normale prijs?

08-05-2017 21:33

NickSchiedam010 +619

Ik heb inderdaad geen kaarten. Maar je verkoopt het toch gewoon voor de 'normale' prijs door om je medekameraden wel een mooie wedstrijd te gunnen waar jezelf voor verhinderd bent ?

08-05-2017 21:44

mausztune +1332

Wat voor rij?

08-05-2017 21:55

Km010 +5183

Heb je ze nog? Wij zitten ook in E en 2 vrienden willen graag mee.... wat wil je ervoor hebben? Ze willen best betalen ervoor uiteraard.

08-05-2017 22:07

mausztune +1332

Ik zit ook op E

08-05-2017 22:16

mausztune +1332

Rij 6 stoel 18

08-05-2017 22:17

Km010 +5183

En je hebtkaartje. Over?;)

09-05-2017 00:00

mausztune +1332

Nee daar zit ik!!!

09-05-2017 01:25

Km010 +5183

Ik ook. Iets higer dan

09-05-2017 08:04

Ramiw3 +848

dan niet joh

08-05-2017 20:29

Kiprich32 +0

Dan niet. Wij hebben nicolai!!

08-05-2017 20:27

Zen +8

En Kramer......moet ik verder gaan ?

08-05-2017 20:41

Strijkijzert +827

“Ik zie mezelf niet als tweede spits, bij welke club dan ook”, zegt hij, na afloop van FC Utrecht - Vitesse, tegenover Fox Sports.

08-05-2017 20:56

Zen +8

Kramer wil ook geen tweede spits zijn.

08-05-2017 22:00

CW010 +1811

Heracles maakt zich al druk over hoe ze zondag de Kuip uit komen, aangezien ze er van overtuigd zijn dat ze gaan winnen

08-05-2017 20:26

SuperGuidetti1 +33

Mahi halen dan v geel. 17 goals bij Groningen en zal wel komen voor een plek op de bank

08-05-2017 20:25

Zen +8

Mahi speelt Berghuis eruit. Als die al blijft.

08-05-2017 20:41

SuperGuidetti1 +33

Mahi kan zowel in de spits als aan de zijkant. Maar of hij het niveau feyenoord aankan moet nog blijken

08-05-2017 20:50

alexnultien +6051

Prima speler man onvoorspelbaar altijd

08-05-2017 20:53

SuperGuidetti1 +33

Ja daarom zal de gok wel nemen denk ik voor Mahi

08-05-2017 20:54

abrikees +4

Zou ik bij een titel ook als eerste halen, zit heel veel voetbal en talent in.

08-05-2017 21:07

onraad +5506

nee kun je beter mahi halen , daarbij hoogma , linksback , Berghuis , en 1 goeie middenvelder erbij ..

verkoop : nelom, dammers , kramer , marko , simon, woudenberg .

tapia en bilal krijgen hun laatste kans !!

hopelijk kom van beek ook beter terug van zijn blessure .
als er n top bod wordt gedaan op karsdorp moet je dat doen (lees minimaal19 a 23 miljoen) want nieuwkoop komt er aan .

gratis gaan volgens mij de keepers hansson en jones

08-05-2017 20:23

dennis124 +0

jongens hoe moet ik deze week doorkomen man man man

08-05-2017 20:18

Differentkoek +1877

Jij hebt niks te willen Ricky.

Je bent niet groter dan Feyenoord, dus rot maar lekker weg bij Vitesse.

08-05-2017 20:12

FRVDG01 +3815

Precies, dat kun je niet eisen bij Feyenoord. Bij een eventuele verkoop van Jorgensen zou ik hem er dan wel graag bij zien.

08-05-2017 20:19

febrazinch +98

Zo'n halve die op een presenteerblaadje naar binnen wil. Doeidoei Ricky!

08-05-2017 20:04

Murlock +9828

Moneyball!

Zoek 1 á 2 spelers die het goed doen op kunstgras.

08-05-2017 20:01

klaretaal +0

Yup mee eens .. maar wie ?

08-05-2017 20:04

FR-Brabant +11056

Spelers van Heracles, Ado, Excelsior.... :)

08-05-2017 20:54

febrazinch +98

De hoogstgeklasseerde op kunstgras is Heracles. Noem ze maar op...

Hoogma en...

08-05-2017 20:06

Frpride +506

Armenteros ;-)

09-05-2017 01:02

klaretaal +0

Als men v Wolfswinkel wil halen ,had men beter Armenteros kunnen behouden die is veel beter in de kleine ruimte v Wolfswinkel is counter spits ,en feijenoord geen counter ploeg

08-05-2017 19:57

WillemvanHanegem21 +1

Armenteros halen puur voor de kunstgras wedstrijden.

08-05-2017 19:58

klaretaal +0

2013 - Norwich, 25 wedstrijden, 1 goal
2014 - St. Etienne, 28 wedstrijden, 5 goals
2015 - R. Betis, 16 wedstrijden, 1 goal
2016 - Vitesse, 30 wedstrijden, 18 goals

top he

08-05-2017 20:02

WillemvanHanegem21 +1

Is een kunstgras speler daarom

08-05-2017 20:03

feyenoord--1226 +0

heb je de tekst wel gelezen?

08-05-2017 20:06

Patience +1

Ja, hij was moddervet. Echt slecht. Bij Willem II tegen ons kon ie ineens sprinten.

Wist ik niet eens.

08-05-2017 22:01

feyenoord--1226 +0

Rammelaar naar psv. wist ik niet eens

08-05-2017 22:27

FRytz +3

Tja. Dan houdt het op Ricky.

08-05-2017 19:55

RemcoFR +26824

Zondag a.s in een volle KUIP moet het dan maar gebeuren. Laat het dan maar een groot feest worden.

08-05-2017 19:55

Brabo17 +0

Jorgensen achter van Wolfswinkel

08-05-2017 19:54

FR-Brabant +11056

Jorgensen achter? Als tweede spits? Op de bank??????? ;)

08-05-2017 20:54

Ratfield +3566

“Ik zie mezelf niet als tweede spits, bij welke club dan ook”

2013 - Norwich, 25 wedstrijden, 1 goal
2014 - St. Etienne, 28 wedstrijden, 5 goals
2015 - R. Betis, 16 wedstrijden, 1 goal
2016 - Vitesse, 30 wedstrijden, 18 goals

OP BASIS VAN WAT DACHT JE 1e SPITS TE ZIJN DAN?
Dat je er eindelijk een goede handvol in legt bij de nummer 6 van de Eredivisie ...

08-05-2017 19:54

klaretaal +0

Op basis van wat dekt hij feijenoord waardig te zijn counter spitsje
wij spelen niet op de counter

08-05-2017 19:58

PindakaasFR +133

Zou Haps ook oppikken en dat Kongolo dan als CV gaat spelen. We hebben nu simpel weg gewoon te weinig snelheid in het CV duo.

08-05-2017 19:52

PindakaasFR +133

Iedere counter is een 1 op 1 zowat. Altijd maar bidden dat Karsdorp of Kongolo hun nog kunnen terughalen.

08-05-2017 19:55

Michaelnh +645

Sowieso krijg je veel meer opties wanneer je Haps haalt

08-05-2017 19:57

klaretaal +0

Hou nu eens op over renpaard Haps hij is niet beter als Nelom

08-05-2017 20:01

PindakaasFR +133

Noem een haalbare back die beter is

08-05-2017 20:01

klaretaal +0

die kost 5 mill

zonder garantie

08-05-2017 20:05

WillemvanHanegem21 +1

Is wel duur..

Ik ben voor onbekende spelers halen.. Ik zou 1 mega aankoop doen in NL > Larsson.

08-05-2017 20:05

PindakaasFR +133

Ik heb weinig vertrouwen in de buitenlandse scouting. Al was Nicolai wel een topaankoop

08-05-2017 20:07

WillemvanHanegem21 +1

en ook een rechter centrale verdediger..

08-05-2017 20:03

onverzettelijk +145

Het is graag of niet voor van Wolfswinkel want Jorgensen is en blijft eerste spits!

08-05-2017 19:52

SuperGuidetti1 +33

Zou mahi dan halen voor op de bank, kan in de spits en als winger

08-05-2017 19:51

PindakaasFR +133

Als je Larsson haalt heb je een speler die en op linksbuiten kan en op de 10 positie. Maarja wie laat je banken?

08-05-2017 19:50

PindakaasFR +133

Zal denk ik rol in de staf gaan vervullen ofzo

08-05-2017 19:52

WillemvanHanegem21 +1

Vind hem op 10 veel beter dan linksbuiten..

08-05-2017 19:52

Ambtenaar +0

Ik zou Elia weg laten gaan

08-05-2017 19:52

PindakaasFR +133

Maakt een sterk seizoen doen maar erg blessure gevoelig en al op leeftijd. Zou je kunnen overwegen idd.

08-05-2017 19:53

PindakaasFR +133

Maakt een sterk seizoen doen maar erg blessure gevoelig en al op leeftijd. Zou je kunnen overwegen idd.

08-05-2017 19:53

WillemvanHanegem21 +1

Elia is gewoon top voor ons..

08-05-2017 19:54

klaretaal +0

Larson op de bank naast Tapia Kramer vejinovic

08-05-2017 19:53

MaartenTT +19914

Ik houd daar niet zo van, spelers die bij voorbaat zeggen dat de concurrentie aangaan geen optie is.
Dat is juist de kracht van een topclub, dat je je plek in het eerste moet verdienen door te bewijzen dat je beter bent dan de concurrentie. Anders is de drive om in het eerste te spelen ook weg en daar word je niet beter van.
Als je garantie wil hebben dat je een basisspeler bent moet je gaan spelen bij Enter Vooruit, niet bij Feyenoord.

08-05-2017 19:48

SuperGuidetti1 +33

Zie sommige jorgenson op 10 zetten maar waarom hij heeft in de spits nog nooit zoveel gescoord als bij ons, v wolfswinkel alleen halen als 2 e spits wil hij niet dan niet

08-05-2017 19:47

FR4everandalways +123313

---------------------Vermeer/Jones

Karsdorp/Nieuwkoop----vd Heijden/van Beek---Botteghin---Kongolo/Haps

----------------------El Ahmadi/Ayoub-------

------------Toornstra ---------------------Vilhena -------------


Berghuis/Jahanbaksh -------------- Elia/Labyad

Jorgensen/Van Wolfswinkel

08-05-2017 19:47

klaretaal +0

Jahanbaks ,Labyad,v Wolfswinkel,haps ,
allemaal midden moot

08-05-2017 19:48

FR4everandalways +123313

Middenmoot ? Wat dacht jij dan dat je Messi, Ronaldo en Bale even gaat halen? Dit is het maximale wat Feyenoord KAN halen.

08-05-2017 19:50

wawwaa +3925

Hou daar nou eens mee op met je Ayoub, Haps en Labyad.

Hebben niks te zoeken bij Feyenoord!!

08-05-2017 19:52

FR4everandalways +123313

Dat zeg ik dus Ayoub, Haps en Labyad !

08-05-2017 22:07

CROOSWIJKER +14721

200 'feyenoorders' verkopen hun seizoenkaart op marktplaats...

08-05-2017 19:46

RoedGoelliet +1

200 mensen met een Feyenoord seizoenskaart zijn pedo.

Waarmee ik gezegd wil hebbendat onder zo'n grote groep mensen je altijd wel een aantal vreemde vogels er tussen hebt zitten.

08-05-2017 19:49

Bbertje61 +1

Van Persie is en was een hele goede voetballer ik zou wat meer jeugd de kans geven en wat meer jeugd
halen maar dan moet de hele scouting veranderen
Amsterdam haalt ze ook overal op Feyenoord is
daar veel te laks in

08-05-2017 19:45

Spaceklees +235

Ik wil ook zoveel... IK WIL GVD DAT FEYENOORD KAMPIOEN WORDT!!!

08-05-2017 19:43

Spaceklees +235

Haha peenvogel

08-05-2017 19:52

Bone40 +115

Ze zeggen dat v Wolfswinkel net als.Kramer is.
Balletjes afwachten enzovoort.
Dus doe maar.niet.

08-05-2017 19:41

Wietse +24078

Kramer is helemaal niet verkeerd om bij de selectie te hebben. Gister had ik Kramer als eerst gebracht voor een verdediger na 0-1 achter gekomen te zijn.

08-05-2017 19:46

Criticus +21921

Deze onderwerpen leiden niet af. Het scenario van gisteren heeft me gegrepen. Wat een kut dag!

08-05-2017 19:41

fredje +0

Ben bang voor zondag.. als dat maar goed gaat.. anders wordt het wel een teringzooi ben ik bang

08-05-2017 19:47

FeyenoordNL +0

Of niet dan pfff ergste nog al die collega's die helemaal niks met Feyenoord hebben die ff lekker bijdehand lopen doen op het werk .

08-05-2017 19:48

Criticus +21921

Wat te denken van de ajacieden die zich er al bij hadden neergelegd. Die komen nu opeens allemaal boven drijven. Strontziek wordt je hiervan!

08-05-2017 19:52
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties