Feyenoord opnieuw in categorie 3

Feyenoord opnieuw in categorie 3

Feyenoord is door de licentiecommissie van de KNVB opnieuw ingedeeld in de 'veilige' categorie 3. Daarmee worden de Rotterdammers aangemerkt als financieel gezond. Voor Feyenoord is dit geen verandering ten opzichte van de vorige meting.

De categorisering van clubs is al jaren onderdeel van het licentiesysteem van de KNVB. Door publicatie van de categorie-indeling ontstaat transparantie over de financiële situatie van de Nederlandse clubs. De KNVB meent dat transparantie bijdraagt aan het waarborgen van de continuïteit van de competities.

Categorie 3: Ajax, AZ, SC Cambuur Leeuwarden, Excelsior, Feyenoord, Go Ahead Eagles, FC Groningen, sc Heerenveen, PSV en Willem II.

Categorie 2: ADO Den Haag, FC Den Bosch, FC Dordrecht, FC Eindhoven, FC Emmen, De Graafschap, Helmond Sport, Heracles Almelo, MVV Maastricht, NAC Breda, N.E.C, FC Oss, RKC Waalwijk, Sparta Rotterdam, Telstar, FC Twente, FC Utrecht, Vitesse, FC Volendam, VVV-Venlo en PEC Zwolle.

Categorie 1: Fortuna Sittard en Roda JC.

Plaats reactie
666

Errorking +0

Hebben we nou eigenlijk nog schulden, of is alles al afbetaald?

20-05-2017 15:12

Bartje +951

Het is geen verassing natuurlijk, maar het is wel prettig als je bedenkt van hoe ver Feyenoord komt.

20-05-2017 00:13

Bartje +951

Heerlijk.:)

20-05-2017 08:27

anti-trommels +5

Wel veel gezonde clubs momenteel

19-05-2017 18:42

anti-trommels +5

Fortuna Sittard gaat na/tijdens het aankomende seizoen failliet denk ik en voor Roda JC zal dit het laatste seizoen ooit zijn denk ik, die zie ik over ca. 5 jaar failliet gaan. MVV gaat binnenkort wel promoveren naar de Eredivisie denk ik en zullen uitgroeien tot de grootste club van Limburg wat ze ook in potentie zijn gevolgd door VVV Venlo.

19-05-2017 18:40

Bartje +951

Is MVV niet een typische stadsclub? Hebben ze op de "ommelanden" sympathie voor MVV?

20-05-2017 00:14

anti-trommels +5

Daarom gaat MVV in de toekomst de grootste club van Limburg worden omdat het de club van de stad is en de enige club van Zuid-Limburg is met potentie. Ook VVV Venlo heeft potentie. Voor Fortuna Sittard en Roda JC is het binnenkort einde verhaal, want in Zuid-Limburg heb je 3 clubs en dat is super veel voor zo'n kleine regio.

20-05-2017 10:58

Bartje +951

Ik weet niet hoe de cultuur is in Limburg, maar in de meeste gebieden in Nederland krijgen stadsclubs juist alleen sympathie van stedelingen, en vinden plattelanders er niks aan. In Friesland krijgt Heerenveen bijvoorbeeld veel meer aanhang, omdat Cambuur zich profileert als stadsclub.

20-05-2017 13:19

anti-trommels +5

Ik weet ook niet hoe dat in Limburg zit. Heerenveen is natuurlijk wel de meest succesvolle club van Friesland en Roda JC van Limburg. Op hoger niveau kan je Feyenoord en 020 ook zien als de clubs van de stad en PSV als de club van het platteland, en toch zijn Feyenoord en 020 meer in trek (ook in Brabant) dan PSV. Ik denk dat de supportersschare van Heerenveen en Cambuur puur met het succes van Heerenveen te maken heeft en dat wanneer MVV zich tot een middenmoter in de Eredivisie weet te maken ze wel een redelijke aanhang hebben.

20-05-2017 13:51

Bartje +951

De top 3 is een ander verhaal; dat zijn toch meer clubs met aanhang door het hele land vanwege de historie en het succes.

Heerenveen heeft naar mijn weten juist zoveel aanhang omdat het zich profileert als 'echt Friese club', terwijl men bij Cambuur trotser is op de stad Leeuwarden. Verder heeft het volgens mij weinig te maken met het succes.

20-05-2017 16:02

anti-trommels +5

Buiten Brabant en Limburg heeft PSV zelden supporters in Nederland hoor, de meeste mensen in Nederland zijn of voor Feyenoord of voor 020.

Wat je zegt klopt, alleen ik denk dat het succes toch wel meespeelt. Veel mensen hebben volgensmij toch wel meer iets met de club van de stad dan de club op het platteland.

20-05-2017 17:19

anti-trommels +5

Ik dacht altijd dat Roda kunstgras heeft.

20-05-2017 10:55

anti-trommels +5

Zonde van Fortuna inderdaad, maar helaas leeft die club totaal niet meer terwijl het vroeger een behoorlijk grote club was...

20-05-2017 13:41

michelmau5 +4

Excelsior in Categorie 3 maar toch op kunstgras...... wat triest

19-05-2017 17:08

Thejinxster +159

Misschien is kunstgras juist de reden dat zij in categorie 3 zitten en niet 2.

19-05-2017 17:49

anti-trommels +5

Ik vind Excelsior een vreselijke klote club die totaal niet leeft, maar volgend seizoen gaan ze wel bovenin het rechterrijtje eindigen denk ik.

19-05-2017 18:41

Breakdown +10774

Staat die gast in het midden nou een joint te rollen?

19-05-2017 16:20

Ashiagaru +0

Volgens mij op z'n telefoon te kijken.

19-05-2017 17:01

Rotterdamijsselmonde +1

Alle clubs met kunstgras in categorie 1.

19-05-2017 15:05

grasmaaiert +0

Cambuur zou toch wel een verrijking zijn van de eredivisie ten opzichte van een Roda JC. Mooie supportersschare en goede boekhuiding!

19-05-2017 14:58

anti-trommels +5

Cambuur en nac gaan promoveren en nac gaat volgend seizoen weer kansloos degraderen en Cambuur blijft er rechtstreeks in, screen maar ;p

19-05-2017 18:43

Boys1908 +0

Het gaat niet zo lekker in Limburg!

19-05-2017 14:17

Boys1908 +0

Hahaha, ik denk dat het daar een stuk minder luxe is als in Nederland!

20-05-2017 14:38

Feyenoordtotmijndood +0

Ik had Utrecht ook wel in cat.3 verwacht

19-05-2017 13:48

SupportYourLocals +5

Is dit nog nieuwswaardig?

19-05-2017 13:28

FRlegend +16887

Clubs als ADO, FC Utrecht en Vitesse horen ook gewoon categorie 3 te zijn toch. Groot genoeg om een fatsoenlijk team op poten te zetten zou je denken.

19-05-2017 13:21

SupportYourLocals +5

Daar gaat het toch niet om. Gaat om de financiele huishouding.

19-05-2017 13:29

FRlegend +16887

Weet ik ;) ik zocht die club even op maar kun je nagaan hoe scheef die bedragen zijn gegroeid.

19-05-2017 13:40

FRlegend +16887

Wow ik zie twee topics door elkaar ofzo. Mijn reactie was op het topic over Elia ja. Maar je hebt gelijk hier ;)

19-05-2017 13:50

QuistA +0

Vitesse speelt elke week in half lege stadions. Het is dat ze een geldschieter hebben anders waren ze allang failliet. Maar goed die hoort denk ik ook wel in cat. 3

19-05-2017 13:45

SupportYourLocals +5

Dat bepaalt de knvb wel

19-05-2017 13:47

12Clasie08 +0

Vitesse heeft jaar in jaar uit een negatief resultaat van 10 miljoen

19-05-2017 13:47

FRlegend +16887

Ja die trekken een te grote broek aan.

19-05-2017 13:51

mooiweervoetballer +2571

Bijzonder dat zoveel clubs in categorie 2 zitten. Van sommige clubs verwacht je toch dat ze hun huishoudboekje keurig op orde hebben, bijvoorbeeld Heracles, Zwolle e.d.

19-05-2017 13:20

Youri-- +44

Nooit meer naar 2 jaaaa eindelijk! Wij zijn kampioen!

19-05-2017 13:17

FRedd010 +0

Offtopic: wanneer komen de nieuwe shirts?

19-05-2017 12:45

Feyenoordhalsteren +0

Half juni zoeits

19-05-2017 12:59

FRedd010 +0

Okee bedankt

19-05-2017 13:32

Nelis_1908 +0

Wanneer is de viering met eric en martin?

19-05-2017 12:45

BJFR +5

Roda in Categorie 1 heeeeuj optyfèn gauw

19-05-2017 12:44

JDN1987 +22538

Wat houw ik toch van sparen

19-05-2017 12:42

FR_Hongarije +850

Twente alweer in 2 haha.

19-05-2017 12:36

FrNiels2017 +155809

Haha ja ongelofelijk.

19-05-2017 13:00

FRPatrick010 +12

Tijd om eens een aantal miljoenen aan de VVF af te lossen.

19-05-2017 12:30

9ball +1500

Dat is al gebeurd man.

19-05-2017 12:37

FRPatrick010 +12

Bron? Volgens mij is er nog geen cent afgelost

19-05-2017 12:40

Feyedaantje +147

https://www.fr12.nl/nieuws/26907-feyenoord-lost-schuld-af-en-begint-met-terugbetalen-vvf.html

19-05-2017 13:04

FRPatrick010 +12

Hmm oke zal misschien om een paar ton gaat tijd om nu grote bedragen af te lossen

19-05-2017 13:40

Feyedaantje +147

Ja. Nooit bekend hoeveel is afgelost en hoeveel er nog staat. Zal vanzelf een keer een bericht uitkomen dat de schuld nog ... miljoen bedraagt. Hoe dan ook, elk jaar beetje bij beetje terugkomen en elk jaar weer verder kijken, waar dit jaar natuurlijk al geweldig was. Maar liever gaan we natuurlijk naar meer structurele top-noteringen toe

19-05-2017 13:47

9ball +1500

Ze hebben die talent pools verkocht volgens mij door Peter Bosz toen der tijd. Spelers als de Vrij, Janmaat, Martins Indi, clasie. Die hebben ook bij elkaar een miljoen of 40 opgeleverd waarvan bijna al dat geld naar de VVF zijn gegaan en de laatse jaren stabiel gebleven. Niets gekocht wat te gek is geen gekke salarissen uitgekeerd, denk dat er niet veel meer open zal staan.

19-05-2017 14:46

gabelerus12 +163

Weet nog heel goed dat we een aantal jaren geleden altijd in categorie 1 zaten en bijna failliet waren...

19-05-2017 12:26

klompus88 +20272

Voorheen was categorie 1 overvol. Blijkbaar werkt het licentiebeleid wel

19-05-2017 12:23

FrNiels2017 +155809

Of ze hebben de criteria bijgesteld. Of de clubs worden handiger in het omzeilen van de regels.

19-05-2017 13:01

Willie +0

Of de gemeente springt bij

19-05-2017 21:45

FrNiels2017 +155809

Tja, die zitten weleens om een parkeerterreintje verlegen.

19-05-2017 22:08

jordan +0

Go Ahead Eagles en Excelsior in categorie 3?

19-05-2017 12:15

BlankeVla +7852

Ja, voeren al jaren een keurig beleid. Doen geen gekke dingen, zijn creatief met spelers. Doen ze netjes. Ik vind het jammer dat GAE gedegradeerd is, had liever Roda direct op zien donderen.

19-05-2017 12:17

Van_Geel +18360

Roda blijft een vage club, ze hebben een prachtig stadion en vrij trouwe aanhang, alleen een beleid van niks. Achter hadden ze gewoon FC Limburg moeten oprichten, dan zou het gewoon een subtopper zijn geweest/gebleven.

19-05-2017 12:19

JDN1987 +22538

Roda is voor 020...

19-05-2017 12:42

Van_Geel +18360

Wat een onzin

19-05-2017 13:33

FrNiels2017 +155809

Je hebt er nog gewerkt man.

19-05-2017 13:02

JDN1987 +22538

Is beweZen

19-05-2017 14:43

jordan +0

Dan zouden hun ook wel dat kunstgras kunnen vervangen voor natuurgras.

19-05-2017 12:37

gebruikersnaamofzo +0

GAE heeft geen kunstgras

19-05-2017 12:45

jordan +0

Jawel toch?

19-05-2017 13:08

BlankeVla +7852

Nopeeeeeeee

19-05-2017 13:45

Sjeep +16027

Maar door dat beleid hebben spelers bij kowet er nog amper zin in. Contract voorstellen waar nelom zelfs boos om zou worden

19-05-2017 15:16

BlankeVla +7852

OK, dus dan maar in de geldzorgen? Je moet gewoon geen centen uitgeven die je niet hebt. Dat leerde ik ook van m'n ouders. Zouden meer clubs moeten doen.

19-05-2017 15:48

Henkdehenker +1

Dankzij gudde

19-05-2017 12:15

010SDM +166

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

19-05-2017 12:38

ElPanzeFr +21151

Wel verdient als Cambuur met dit solide beleid promoveert

19-05-2017 12:12

jappiecomando +0

Cambuur heeft een heel leuk bestuur + ze hebben sinds 5 jaar 'cambuur culture' fe suportersgroep en die hebben ook een prima band met het bestuur waarvan er 2 in de rvc zitten

19-05-2017 12:16

Larsfr12elia +0

Woon in Almere. Alle clubs staan erbij, behalve Almere city. Jawel hoor. Maar maakt ook geen reet uit, kut satelliet club van due die neuzen.

19-05-2017 12:11

Mauricio_Aros +33

Rotterdam heeft geen hart.
Almere heeft geen ziel.

19-05-2017 12:12

Larsfr12elia +0

Haha klopt wel ja

19-05-2017 12:15

FRRowan +61

Goed voor Nederlands voetbal dat er nog maar weinig clubs in 1 zitten

19-05-2017 12:09

FR22 +3255

Hahahahahaha

19-05-2017 12:18

HooyFR +73

Ben jij trouwens tonnie van die tattoo?

19-05-2017 12:23

FRRowan +61

Nee ik heb geen tattoo haha

19-05-2017 12:28

Liser +19818

Dit begint normaal te worden en dat is natuurlijk goed nieuws

19-05-2017 12:07

Thomas-FR +229

Iedereen in categorie 3 zou toch gewoon een natuurgrasveld moeten kunnen financieren? Dat argument kan voor die clubs ook het raam uit.

19-05-2017 12:07

FR-Emma +1917

Lijkt mij dus ook.

19-05-2017 12:16

DV-FR1908 +628

Zit Twente alweer in categorie 2?

19-05-2017 12:06

Vedetterut +249

Bij de vorige meting al. Als dat toen niet het geval was werd de licentie ingetrokken.

19-05-2017 12:08

12Clasie08 +0

thanks to gemeente Enschede

19-05-2017 12:09

ferdi30 +5130

Als Twente niet meedeed aan de competitie waren wij geen kampioen geworden....

19-05-2017 12:12

Euro010 +2223

Want? Dan werden de punten weggestreept en stond Ajax op dat moment bovenaan. Maar alle andere wedstrijden zouden anders verlopen zijn. Als als als bestaat niet in de wereld!

19-05-2017 12:22

Fr12fan010 +0

Idd kan je net zo goed zeggen als jorgensen er geen 21 in getikt had als als als

19-05-2017 12:39

Sjeep +16027

Jawel want dan hadden we gewoon 2 keer van ajaps gewonnen

19-05-2017 15:19

Nelis_1908 +0

Als Twente niet meedeed, ging nelom zich misschien eerder geblesseerd hebben en zo minder minuten gemaakt hebben waardoor we zeker 9 punten meer hadden gehad!

19-05-2017 12:46
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties