Feyenoord ligt ver achter op concurrentie bij transfergelden

Feyenoord ligt ver achter op concurrentie bij transfergelden

Feyenoord heeft de afgelopen drie jaar voor iets meer dan vijftig miljoen euro aan spelers verkocht. In het seizoen 2014/2015 verdiende de Rotterdammers het meest met uitgaande transfers. Onder andere Jordy Clasie en Graziano Pellè werden voor miljoenen verkocht aan Southampton FC.

Martin van Geel, technisch directeur van de Rotterdamse club, heeft de afgelopen drie jaar ook geïnvesteerd in de selectie. Feyenoord gaf de afgelopen drie jaar ruim 22 miljoen euro uit aan nieuwe spelers. In het seizoen 2015/2016 werd de basis gelegd voor het huidige kampioenselftal. De technisch directeur haalde toen voor 10,5 miljoen aan nieuwe spelers.

Ajax en PSV verdienen beduidend meer aan uitgaande transfers en investeren daardoor ook meer geld in versterkingen. Opvallend is vooral dat subtoppers FC Twente en AZ op dit moment meer hebben verdiend aan uitgaande transfers dan Feyenoord. Dit blijkt uit een onderzoek van Voetbal.com. Mochten de Rotterdammers nog een klapper maken op de transfermarkt haalt het de twee clubs in. In de Eredivisie eindigde Feyenoord dit seizoen op de eerste plaats.

Plaats reactie
666

beppie172 +65853

Volgens mij gaat het om resultaten. Die behaal je met goede spelers, en als je die telkens verkoopt haal je geen prijzen. Ondanks 100m op de bank en 60m uitgaven al drie jaar helemaal niets. Bij Twente zijn de cijfers verdacht want daar werd met zo'n investeringsmaatschappij uit de voetbalmaffia gewerkt die de spelers door Europa rondpompen tegen hoge bedragen zodat ze zelf er goed aan verdienen. En dat de voetbalmiljarden uit Engeland, Spanje en China er voor zorgen dat voor spelers als Milik en Janssen meer dan het dubbele wordt betaald dan de werkelijk marktwaarde is helaas een feit. Het zou financieel gezien mooi zijn als dat ook nog een keer bij ons gebeurde (we hebben Drenthe gehad maar toen was de gekte nog lang niet zo groot als nu). Maar ik koester de goede resultaten van afgelopen drie jaar van ons cluppie, eerst onder Rutten terug op de kaart in Europa (m.n. Sevilla, Roma), vervolgens de bekerwinst en schaal met Gio. We're back.

17-06-2017 10:22

Feyen010rd Rotterdam +40

En Koeman dan? Dat zie ik als het omslagpunt. Geen prijzen, maar wel het begin van goed voetbal en onoverwinnelijkheid.

17-06-2017 14:19

beppie172 +65853

Het lijstje gaat over laatste 3 jaar. Daarom Koeman niet betrokken.

17-06-2017 21:48

royeboy +7970

Hahaha hele stuk over transferopbrengsten en dan die heerlijke laatste zin????

17-06-2017 09:11

royeboy +7970

Zonder de vraagtekens uiteraard

17-06-2017 09:12

PeturP +1

Als AZ en Twente op hun niveau in staat zijn met de juiste aankopen waarde te creëren, en wij niet, heeft van Geel het dan nog steeds fantastisch gedaan? Net dus. Is dat vreemd? Nee, zie zijn verleden.

Hij heeft bij ons vrijwel alleen maar spelers verkocht uit eigen kweek. Een paar toevaltreffers (Pelle Jorgensen), de vraag is of dat 6 ton salaris rechtvaardigt.
En waar kwam het scoutingsapparaat verder mee de afgelopen 5 jaar?

17-06-2017 01:23

PeturP +1

Qua inkomsten 5e, uitgaven 3e, ik hoor ineens niemand meer die onze geliefde TD, de best betaalde TD van Nederland, met een standbeeld wil belonen.

17-06-2017 01:17

Cluip +5852

Ja maar in de hoofdstad hebben ze al een poosje niks gewonnen

16-06-2017 22:44

FR_Hongarije +850

Dus rot maar op met je wanbeleid!

16-06-2017 22:01

guc75 +10993

Aubergine in de aanbieding bij de Plusmarkt.

16-06-2017 20:21

Rotterdam1983 +5765

Fijn voor je

16-06-2017 20:23

PeturP +1

Maar de rijstevlaai niet!

17-06-2017 01:18

bowmanowns +5025

Is toch niet zo raar, we hebben jarenlang met dezelfde selectie of transfervrije spelers gespeeld, daar is na het wk toen op gecashed. Voor de rest liep er niks met waarde, vind het niet zo heel apart.

16-06-2017 19:33

DeNagelBijter010 +1

Al dat geld, en maar blijven kopen kopen en na 3 jaar heb je nog steeds HELEMAAL NIKS, HELEMAAL NIKS

16-06-2017 19:24

willem48 +2

Zit net op I liken Feyenoord te lezen dat we dicht tegen een akkoord zitten met Robin van persie en dat hij terug keert in de kuip.

16-06-2017 19:23

Vink852 +11506

las ik ook ja... maar even afwachten of meer media dit serieus nemen

16-06-2017 19:24

NSFR87 +4667

Hoop dat het door gaat. We hebben op dit moment zeker behoefte aan internationaal gelouterde spelers.

16-06-2017 19:35

Bati +39640

JAAAAAAAA hoop het echt

16-06-2017 19:36

NSFR87 +4667

Blijft gewoon een geniale speler. Prikt er in de zwakke Eredivisie minstens 15 in.

16-06-2017 19:45

FRlegend +17052

We hebben geen vleugelspelers en missen ook kwaliteit voor de back posities. Van Persie zou een deel van het gemis van Kuyt op kunnen vangen. Toch 10+ goals per seizoen die je kwijtraakt.

17-06-2017 00:29

Aidan_Exclusive +7786

https://youtu.be/-BOIoEMS8ng

Deze jongen doet me wel denken aan Elia.
Isma?la Sarr van FC Metz, 19 jaar oud...een groot talent dus ik weet niet of hij nog haalbaar is, maar hij zou een fenomeen in de Kuip worden met z'n agressieve aanvallende stijl van voetballen.
Ik zou hem graag zien komen!

16-06-2017 19:22

NSFR87 +4667

Bij Metz lopen vaker goede spelers. Wordt eens tijd dat we in Frankrijk gaan scouten, dat doet Anderlecht bijvoorbeeld al jaren.

16-06-2017 19:29

FRlegend +17052

Stuur maar door naar Feyenoord. Ze lezen alles.

17-06-2017 00:30

NSFR87 +4667

In Frankrijk ook bij de lager geklasseerde ploegen lopen gewoon erg goede spelers, wordt tijd dat we daar een keer gaan scouten.

17-06-2017 00:38

edje010 +1048

Ronaldo weg bij real zou mooi Elia kunnen vervangen is toch net iets beter nog.

16-06-2017 18:47

gabelerus12 +163

ADO wordt gewoon compleet naar de klote geholpen. Als geboren en getogen inwoner van Den Haag kan ik dat gwn niet aanzien ook al is t niet mijn club. Je kan maar voor een club zijn in Nederland, voor mij is dat Feyenoord, maar het zit me toch niet lekker dit

16-06-2017 18:46

Goel +136

Krijg je ervam als je al geen geld heb en alleen maar rekent op het geld een chinees die niks met de club en/of stad heeft. Ze hadden John van Sweden moeten benaderen in plaats van die chinees.

16-06-2017 19:35

FRlegend +17052

ADO wil zichzelf te graag groot maken. Gaan ten onder aan hun eigen cult. Je moet kiezen voor sport of cult. Den Haag kiest altijd meer voor cult. Dan moet je ook niet raar opkijken bij dit soort taferelen.

17-06-2017 00:31

jostie +7621

Een gevalletje met geld maak je geld.... zijn wij niet zo goed in

16-06-2017 18:36

onverzettelijk +145

Weinig geld maar wij hebben het goede materiaal ;-)

16-06-2017 18:27

charlaykc +9537

Conclusion : Met erg weinig middelen geweldig gepresteerd afgelopen jaren!

16-06-2017 18:14

El-Fenomeno +9

Bilal 3,5 , Kramer 2,5 , Vejinovic 3,5 , Gustafsson 1,5 en Tapia 2 is toch 13 miljoen uitgegeven aan miskopen. Je verdient er nauwelijks iets aan terug. Ajax verkoopt haar aankopen vaak wel voor veel geld door.

Van Geel is enorm creatief met huren en transfervrije spelers oppikken dat is een gegeven, maar met geld uitgeven aan transfers trekt die vaak niet aan het juiste eind, dat heeft die in het verleden bij ajax ook bewezen. Daarom ben ik ook een beetje huiverig wat die van de zomer gaat doen, want als ik alweer namen als Boetius en John lees, dan krijg ik toch jeuk op mijn onderrug. Ga eens creatief scouten in het buitenland.

16-06-2017 18:06

charlaykc +9537

Klopt helemaal, maar hoe goedkoper de speler hoe groter de kans is dat hij mislukt. We hadden niet veel mogelijkheden, hebben nog een schuld bij de vrienden. Had zelf meer van Bilal en Vejinovic verwacht de rest was een gok. 020 hebben echt veel meer geld, hebben spelers gehaald maar afgelopen 3 jaar geen prijzen. We hebben het ongelooflijk gedaan met deze selectie.

16-06-2017 18:18

El-Fenomeno +9

Ja natuurlijk, dit was een droom seizoen, alles viel op zijn plek. Nu hopen dat de lijn wordt doorgezet.

16-06-2017 18:24

svw +3

Dus jij wist voordat Feyenoord al deze spelers kocht, dat het miskopen zijn?

16-06-2017 18:25

El-Fenomeno +9

Ik was de enige op fr12 die riep dat Vejinovic zou gaan mislukken. Van Gustafsson had ik meer verwacht zo eerlijk ben ik wel.

16-06-2017 18:29

Skeptic +13607

Ja jij bent zo goed hé. Engnek

16-06-2017 18:40

El-Fenomeno +9

Hij stelt een vraag waar ik op antwoord en geef bovendien nog aan dat ik het met Gustafsson verkeerd zag. Je wilt gewoon lezen wat je wilt lezen simpele ziel.

16-06-2017 18:48

svw +3

Ik had het juist met Vejinovic het idee dat het een goede aankoop was haha

16-06-2017 18:59

you_never_walk_alone +8629

Ik had van tapia meer verwacht eerlijk gezegd , van pele dan weer niks daaraan zien je .... je moet gewoon soms geluk hebben

16-06-2017 19:26

willem48 +2

Tapia is wel makkelijk om af te schrijven.Die jongen heeft een handvol minuten gekregen om te spelen. Terwijl hij in het nationale team vast basis is dus lijkt mij geef hem eerst een paar wedstrijden achter elkaar om te spelen en vel dan je oordeel.Iemand zo snel afserveren is zo makkelijk.

16-06-2017 19:27

FRlegend +17052

Feyenoord heeft meer gokjes.1-3 miljoen spelers zijn altijd een gok. Botteghin en scharie pakken goed uit, anderen niet. Risico van het vak.

17-06-2017 00:32

Nickkb4 +141

En toch zijn we kampioen haha

16-06-2017 18:00

Rotsie +2

Als Ajax 50 miljoen voor een Sanchez durft te vragen dan snap ik dat je bovenaan staat. Die Amsterdamse bluf levert een hoop knaken op blijkbaar.

16-06-2017 17:55

klick44 +18120

doen ze in eindhoven ook. alleen wij niet!

16-06-2017 17:57

willem48 +2

Hahaha vandaar dat psv dit jaar maar 10 miljoen heeft te spenderen op de transfermarkt.Verkopen moreno 1 van hun betere verdedigers ook maar voor 7 miljoen.

16-06-2017 19:29

you_never_walk_alone +8629

Ja maar die moet of moesten ook niet verkopen dat weten buitenlandse clubs ook.... daarom is het zaak om zo snel mogelijk die 2 weer bij te benen, psv hebben we eigenlijk al nu die ander nog

16-06-2017 19:28

FRFC1908nl +0

Winbeleid! Beter vasthouden dan verkopen!

16-06-2017 17:51

FRytz +3

Uiteindelijk gaat het om de resultaten en niet om het geld.Te veel verloop vind ik trouwens niks. Je wilt toch een band opbouwen met spelers.

16-06-2017 21:44

JoeyFR +7

CLICKBAIT ARTIKEL

16-06-2017 17:51

unknownstyler +156

Klik er Dan niet op als je het weet.

16-06-2017 18:24

Gers +12978

Doen we goed...wist niet dat 020 zoveel heeft uitgegeven haha

16-06-2017 17:46

Feyenoordelspeet +0

En toch zijn die neuzen al voor het vierde jaar geen kampioen. Ondanks al dat geld.

16-06-2017 17:41

klick44 +18120

ze hebben straks wel een heel stadion voor hun zelf en wij dikke schulden!

16-06-2017 17:58

you_never_walk_alone +8629

Komt door wanbeleid jaren geleden , bij ajax hebben ze mss de poen maar die overmars bakt er niks van en nu ook nog klaasen en bosz weg ... ik wil het nog wel eens zien

16-06-2017 19:30

svw +3

3e seizoen

16-06-2017 18:26

GioooFR +384

2,6 uitgegeven en kampioen niks mis mee

16-06-2017 17:39

lsimon +1248

Dat we 16/17 niks hebben verkocht is toch niet zo heel gek? Dat was een bewuste keuze om het kampioenschap te kunnen winnen.

16-06-2017 17:35

you_never_walk_alone +8629

Ja joh is een idiote rangschikking , hadden we verkocht stonden we heus derde maar nu zijn we kampioen ! Weet niet wat jij beter vind alhoewel ;-)

16-06-2017 19:32

.:Feyenoord1908!:. +3619

Tsja ajax zit alleen met de verkoop van Milik al bijna gelijk met ons. Gaat nog wel even duren voordat ook wij niet meer gezien worden als de Aldi van de eredivisie.

16-06-2017 17:29

you_never_walk_alone +8629

Niks met aldi te maken ... zij hebben jonge talentvolle spelers wij speelden dit jaar met ervaren rotten

16-06-2017 19:33

.:Feyenoord1908!:. +3619

Dat maakt niet zoveel uit, onze talenten gingen vorig jaar en twee jaar geleden ook voor een schijntje de deur uit. Ajax presteers stabieler Europees gezien, heeft inmiddels een grotere naam en minstens 200 miljoen op de bank staan. Daar zit het verschil in, zij hebben een belachelijk goede onderhandelingspositie. Wij komen net terug uit een positie waar we op t randje van de afgrond stonden.

17-06-2017 00:29

Gioooooooooo +3

Mensen Jefferson farfan is transfervrij las ik net op Ad.nl is dat niks voor ons. Was altijd goede buitenspeler

16-06-2017 17:26

.:Feyenoord1908!:. +3619

Aardig op leeftijd volgend mij, ook niet meer wat het geweest is.

16-06-2017 17:29

fr1204 +0

Volgens mij hebben we ook bijna 40 miljoen minder uitgegeven en met die selectie zijn we toch kampioen geworden. Ontzettend goed scouting dus. Dit kan wel een begin zijn van een periode war vaker kampioen worden.

16-06-2017 17:26

Baksteen +3678

Ja dat gaat natuurlijk niet elk seizoen lukken.. Het kampioenschap was geweldig maar helaas wel een incident

16-06-2017 17:28

Hedgehog +0

Momenteel nog wel inderdaad maar ik verwacht dat o.a. Met het nieuwe stadion en met een beetje geluk wat Europees succes we langzaam naar boven kruipen.
Het duurt alleen nog wel tien jaar voordat we ons überhaupt kunnen meten met iig Ajax qua begroting en geld op de rekening.

16-06-2017 17:32

Baksteen +3678

Volgens mij willen die gasten de arena kopen en dan halen we ze nooit meer in..

16-06-2017 17:34

Gers +12978

Waarom is dat ?

16-06-2017 17:48

Baksteen +3678

Omdat ze dan de gehele exploitatie in handen hebben net als bayern München bv heeft.

16-06-2017 18:00

Gers +12978

Ok vandaar..we zullen zien

16-06-2017 18:08

Hedgehog +0

Klopt en ze willen ook van de beurs af, gaat nog wel even duren dus.
Ben benieuwd hoe ze dat bij ons in gedachten hebben qua exploitatie uit het stadion.

16-06-2017 18:45

FRytz +3

Jij hebt een glazen bol?

16-06-2017 21:46

El-Fenomeno +9

We werden juist bijna geen kampioen dankzij enkele matige aankopen van Van Geel. Juist in de wedstrijden zonder El Ahmadi en/of Vilhena moesten Tapia en/of Vejinovic spelen en met hun was het telkens puntverlies. Indien we te maken hadden met meer blessures werden we geen kampioen.

16-06-2017 17:30

Gers +12978

We zijn kampioen en als dan hadden etc boeit niet. van geel is onderdeel van dit succes
maar de aankopen die jij noemt zijn idd niet echt goed uitgepakt

16-06-2017 17:51

FRytz +3

Waarom toch altijd zo negatief? Bij geen enkele club is elke aankoop een succes.

16-06-2017 21:48

FR_Swiss +667

Noem eens iemand in de psv selectie die geld opbrengt??

16-06-2017 17:22

jostie +7621

Moreno, Willems, arias, die kanarie die van Utrecht is overgekomen.. best wel wat hoor. Bergwijn

16-06-2017 18:39

FR-negenenzestig +3146

Feyenoord blijft een peppi en kokkie organisatie. Punt uit.
Tuurlijk, we zijn kampioen. Er wordt geen consistent beleid gevoerd. We lopen gewoon 25 jaar achter op Ajax en PSV.

Feyenoord zal eerst structureel moeten presteren!
4 x kampioen in 10 jaar, dat moet het streven zijn. Dan leert Europa je kennen en wordt je als club meer waard. Dan weten ze dat je spelers niet zomaar laat lopen. Nu weet de buitenwacht dat je transfervrije spelers haalt en ze nog een vrije aftocht geeft ook. Dat is armoe hoor. We hebben geen poen en geen spelers die de absoluut gewild worden. Dus clubs hebben zoets van graag of niet.

16-06-2017 17:17

FRlegend +17052

Feyenoord kan dat pas doorbreken als je structureel meer geld hebt via nieuw stadion. Dan kan je vanuit eigen middelen meer salaris bieden en een transferpot opbouwen vanuit inkomende transfergelden. Nu moet Feyenoord nog allerlei achterstallige projecten financieren zoals nieuw trainingscomplex en aanbesteding nieuw stadion. Feyenoord komt van enorm ver, dat lijken veel mensen te vergeten. 5 jaar geleden waren we nog kleiner dan AZ en Twente qua mogelijkheden.

16-06-2017 17:28

Gers +12978

Goed plan hoor en mooi streven wannneer wordt jiji de voorzitter?

16-06-2017 17:54

FR-negenenzestig +3146

Dat zou best helpen denk ik.

16-06-2017 18:42

feyenoord_Freak +14036

Dit is een jaar waar wij juist moeten kunnen cashen en wat aansluiting kunnen krijgen.
als de juiste jongens voor de mooi hoogste prijs weg gaan .
Want ik vind dit best triest eigenlijk dat Klaasen voor 27 miljoen weg gaat terwijl een Toornsta 10 keer zoveel meer Hard werkt en meer Goals produceert.
En mischien voor Veel minder vertrekt.

16-06-2017 17:09

willem48 +2

Ach Klaasen heeft alleen europees veel meer ervaring en ook nog internatinaal maar who Cares.

16-06-2017 17:11

wesley1910 +1439

Ik weet dat we best door een gekleurde bril kijken soms. Maar kom op. Deze twee zijn totaal niet te vergelijken.

16-06-2017 17:24

willem48 +2

Toornstra komt net kijken,En ja het is nou eenmaal zo dat die klaassen een karrevracht meer ervaring heeft.Zwel nationaal als internationaal.

16-06-2017 17:41

willem48 +2

Waarom denk jij dan dat koeman hem neemt in plaats van jens????Of koeman heeft er natuurlijk geen kijk op.

16-06-2017 17:44

Gers +12978

Helemaa mee eens...onvergelijkbaar

16-06-2017 17:56

feyenoord_Freak +14036

Toornsta komt helemaal niet net kijken die heeft een goed verleden op gebouwd bij Utrecht.
En vanuit daar naar Feyenoord gehaald meer vertrouwen gehad en is alleen maar gegroeid tot een betere speler dan een kut Klaasen.
Toen klaasen in zijn wieg lag stond Toornsta al op het veld.
Ik vind gewoon dat we flink geld voor hem moeten krijgen.

16-06-2017 21:34

willem48 +2

Wow dus een paar leuke potjes bij Utrecht en je bent miljoenen waard????Het echte werk moet nog beginnen voor hem.

16-06-2017 23:18

willem48 +2

Toornstra speelde 4 jaar geleden nog bij de amateurs.

16-06-2017 23:19

willem48 +2

Kan je nagaan hoe ver klaasen dan al is ten opzichte van jens.Maar ja ook koeman heeft er geen kijk op dus.

16-06-2017 23:25

feyenoord_Freak +14036

Vieze J00d dat je bent met je paar leuke potjes als Toornstra maar een paar potjes goed had gespeeld had Feyenoord hem nooit gehaald.
Aan hem hebben we grotendeels ook te danken aan zijn goals aan deze afgelopen kampioenschap hebben geholpen

Oprotten met Klaasen voor zijn moer kan hij krijgen

17-06-2017 07:12

willem48 +2

Hahaha en vejenovic dan????Speelde ook goed bij vitesse Feyenoord haalt hem en hij raakt geen knikker meer,en zo zijn er nog een paar.

17-06-2017 07:34

willem48 +2

En dus als je een jaartje goed speelt ben je ineens ook vele miljoenen waard.Man klaassen is 1 van de belangrijkste spelers bij 020 en dat al jaren lang niet te vergelijken met goed spelen bij Utrecht en 1 jaartje goed spelen Feyenoord. Zou die rood witte bril is voor 1 keer afzetten en de prestaties zowel nationaal en internationaal naast elkaar liggen van beide spelers.

17-06-2017 07:41

feyenoord_Freak +14036

Veijnovic is gewoon een miskoop niets totaal te vergelijken met een Toornsta Veijnovic zat toen ook al op de bank ben nooit voorstander geweest dat hij kwam.
Het lag niet aan Toornsta dat hij een jaartje goed speelde hij kon het al veel langer alleen het vertrouwen van de trainer kreeg hij niet.

Er was een heel artikel daarover geschreven waar hij toen niet lekker in zijn vel zat maar pas later wel kreeg Door dat hij meer is gaan spelen.
Maar hij had sowieso meer in zijn mars zitten dan een Klaasen.

En trouwens ik weet met wat voor Bril jij kijkt geen gezondheidsbril volgens mij maar Beide spelers hebben International zowel nationaal niks bereikt.

Sowieso FUCK 020

17-06-2017 08:32

willem48 +2

Hahaha lachertje man kijk een naar de ervaring in zowel cl als el van beide en dus het aantal wedstrijden daarin.Sowieso heeft die klaasen al een el finale achter zijn naam en hij heeft vele wedstrijden meer europees gespeeld dan jens en dus een veel ruimere ervaring.

17-06-2017 09:03

Zyzz +4

en precies in die 3 seizoenen heeft ajax niets gepakt kwa prijzen. Dus is zoon statiestiek uberhaupt wel relevant ?

16-06-2017 16:56

Mrunterwijst +10615

Kom aub niet met dit excuus, kijkend naar onze voorgaande 18 jaren, en die van hen.

16-06-2017 17:02

Zyzz +4

Waaruit constateer jij dat ik een excuus gebruik of zoek. ?

17-06-2017 00:24

Mrunterwijst +10615

Argument dan

17-06-2017 10:42

Bla +28

Op de lange termijn is een zak met geld altijd handig..

16-06-2017 17:02

LAUWDIELAUWLAUW +0

schandalig gewoon dat je onder az en twente staat

16-06-2017 16:55

FRlegend +17052

De jaren wanbeleid hebben ons ver teruggeworpen. We komen nu met zevenmijlslaarzen terug naar waar we horen maar zijn nog steeds niet op volle oorlogssterkte.

16-06-2017 17:29

Tjr14 +410

Feyenoord zou maher moeten halen ipv Amrabat

16-06-2017 16:50

Tjr14 +410

Er net een hele discussie over op school wat vinden de mensen hier ?

16-06-2017 16:51

Elastiek +14

Maher die mislukte bij een slecht PSV moet naar ons toe komen. Maher wiens rendement nihil is?

Never nooit niet. Wat zijn mensen toch oerdom. Paar leuke acties en het is geweldig. Lex Immers is twee klassen beter dan Maher. Veel meer rendement.

16-06-2017 17:38

Gers +12978

Huh waarom dan?

16-06-2017 17:58

Rik010 +664

Kan mij dit nou schelen! WIJ ZIJN KAMPIOEN, en dat pakken ze niet van ons af

16-06-2017 16:40

Objectief2017 +0

Dit geeft volgens mij een beter beeld over de laatste 5 seizoenen

# Club Uitgaven Aanwinsten Inkomsten Vertrokken spelers Saldo

1 Ajax €72,12 mln. 80 € 199,00 mln. 81 €126,88 mln
2 PSV €54,15 mln. 71 € 130,83 mln 65 €76,68 mln.
3 FC Twente €30,15 mln. 89 € 98,06 mln 97 €67,91 mln.
4 AZ Alkmaar €20,25 mln. 83 € 80,90 mln 80 €60,65 mln.
5 Feyenoord €27,10 mln. 82 € 58,00 mln 77 €30,90 mln.
6 sc Heeren 10,40 mln. 101 € 54,50 mln 104 €44,10 mln.
7 Vitesse 5,10 mln. 65 € 50,20 mln. 75 €45,10 mln.
8 FC Utrecht 3,35 mln. 82 € 27,53 mln 87 €24,18 mln.
9 FC Groning 11,83 mln. 80 € 26,69 mln 83 €14,87 mln.
10 Heracles 1,37 mln. 69 € 14,90 mln. 70 €13,53 mln.

:

16-06-2017 16:30

Kire +4

Als ik het nu goed begrijp, en ik neem Feyenoord als voorbeeld, dan zijn er volgens jou
de afgelopen vijf seizoenen 82 spelers gekomen en 77 vertrokken. Klopt dit wel? Bij Twente en Heerenveen is het nog veel gekker. Is het heel erg als ik twijfel aan deze cijfers?

16-06-2017 16:41

Objectief2017 +0

Bij de vertrokken en aangetrokken spelers zitten natuurlijk ook spelers die jij en ik waarschijnlijk niet kennen, maw het gaat om alle spelers die onder contract staan bij zo n club. Bv. Nu is bij Ajax weer een talent aangetrokken Jensen die voor de O19 gaat spelen komend seizoen. Zo n jongen kost gewoon wel even 3,5 miljoen. Maar zo werd een Antonouci vanuit de A jeugd weer verkocht voor 3,5 miljoen aan Monaco. Spelers waar natuurlijk de meesten niet van hebben gehoord.

16-06-2017 16:51

Kire +4

Ok, snap best dat je deze getallen niet verzint, maar het kwam in eerste instantie zo ongeloofwaardig over. Je toelichting is duidelijk, al blijf ik het nog steeds veel vinden!

16-06-2017 16:53

Baschris010 +1027

Nou en wij zijn kampioen lekker puh

16-06-2017 16:19

Kuiptrots +4895

Merkwaarde en merkbekendheid van 'hunnie' is nu eenmaal hoger dan dat van ons; dat scheelt minimaal een factor 1.5. Heeft niets met onderhandelingsvaardigheden te maken.
Als we nog twee jaar kampioen worden en de halve finale van de CL halen zal de afstand afnemen en kunnen we 'hunnie' misschien wel inhalen.

16-06-2017 16:18

smarty +0

Leuke statistieken hoor maar wat zeggen ze??

Neuzen hebben het meeste uitgegeven en het meeste binnengehaald. Over 3 seizoenen heeft ajax 3x zoveel uitgegeven als Feyenoord en afgelopen seizoen zelfs 10x zoveel !!!! MAAR wie heeft er 3 seizoenen niets en wie heeft er 2 prijzen ?

16-06-2017 16:17

skin +14003

Het zegt inderdaad niet zo heel veel. Bij ons is het verloop van spelers ook vrij laag de afgelopen 2 jaar.

16-06-2017 16:20

viper +0

Die 80,5 miljoen van hunnie in 16/17 slaat ook nergens op
Bah bah

16-06-2017 16:07

jordan +0

En dan nog geen kampioen :,)

16-06-2017 16:15

Kire +4

Je zou denken dat de top 3 het meeste aan inkomsten en uitgaven op transfergebied zou hebben. Het beeld vertekend enorm; als je ziet dat AZ vorig seizoen € 27,4 miljoen aan inkomsten heeft, maar dat
dat vrijwel komt door de verkoop van 1 speler (Jansen). Dan maak je een stap op die ranglijst. Feyenoord had slechts 10% daarvan als transferinkomsten. Dus één klapper en je staat bovenin. Er
zit bij geen enkele club enige regelmaat in.

16-06-2017 16:06

guidetti-te-laat +0

Beter onderhandelen en meer miljoenen vangen. Ik verbaas me over wat 020 vangt voor spelers als klaassen/milek, wij moeten 30 vragen voor vilhena en 40 voor jorgenson, min 25 karsdorp. En ja, als je voor 75% van deze vraagprijzen krijgt dan is het ook prima. Maargoed we zijn toch kampioen hahahahajaja

16-06-2017 16:05

Kire +4

Denk dat de naam .... (kan het niet uit m'n strot krijgen) meer tot de verbeelding spreekt
in het buitenland. Leveren ook altijd spelers af met kwaliteit, zijn international, hebben
Europese ervaring etc. Dat telt wel allemaal mee. Dus de prijskaart om hun nek is hoger.

16-06-2017 16:21

NicoJansen +3259

Heeft ook met gunfactor te maken en van geel is niet geliefd.

16-06-2017 16:05

Ro1 +2202

Wat een onzin, alsof ze in het buitenland weten wie de TD's in Nederland zijn

16-06-2017 16:15

NicoJansen +3259

ons kent ons zo groot is dat wereldje niet

16-06-2017 19:06

uitshirt +49

We zijn kampioen. Zeker. met een teamprestatie.

De statistieken wijzen ons er op, dat het niet structureel kan zijn en dat individuele spelers weinig opleveren door slechte onderhandelingspositie.

Het kampioenschap was dus meer geluk dan wijsheid, maar o o o wat is het mooi..

16-06-2017 16:02

charlaykc +9537

Lekker boeiend, we zijn kampioen!

16-06-2017 15:57

abrikees +4

Als je na een WK niet weet hoe snel je je spelers moet verkopen voor lage prijzen, dan vraag je je toch echt af of de mensen aan het roer wel het beste met Feyenoord voorhebben? (de Vrij, Indi etc.)

16-06-2017 15:51

LP1962 +27

Juist. Wanbeleid van directie. Veel spelers zijn voor veel te weinig verkocht

16-06-2017 16:02

feyenoordjob +920

Indi zat toen misschien wel op zijn top, De Vrij werd beloond vanwege eerdere contractverlenging in slechte tijden. Daar waren ook gewoon afspraken over gemaakt volgens mij

16-06-2017 16:15

willem48 +2

En als je kijkt waar al die toppers van ons gebleven zijn .Alleen de vrij is nog vaste basis de rest moddert maar wat aan.

16-06-2017 17:14

frDon +397

Als wij Nelom verkopen, ben je in 1 klap weer bij.

16-06-2017 15:50

smarty +0

Ik acht de kans groter dat we Messi en Ronaldo kunnen kopen dan dat we Nelom kunnen verkopen............

16-06-2017 16:08

skin +14003

Ik zal ver uit de buurt van casinos blijven als ik jou was.

16-06-2017 16:12

Dee-010 +3952

Juist niet, de man spreekt wijsheden joh

16-06-2017 16:47

skin +14003

Ik kom graag een potje pokeren met jullie.

16-06-2017 16:49

Dee-010 +3952

Een zakcentje meer kan geen kwaad Haha

16-06-2017 17:10

sunsfield +3

dus het gat gaje niet dichten met een nieuw stadion .

16-06-2017 15:48

alexnultien +6062

Jack Tuyp en Henk Veerman worden onze nieuwe spitsen volgens het AD, dit wordt een topseizoen mensen zeker nu ook bekend is gemaakt dat Hofland en de Cler hun schoenen weer aan gaan doen en de defensie komen versterken.

16-06-2017 15:48

fr-peter. +483

Boetius gaat komen. Gaat hopelijk weer opbloeien onder Gio

16-06-2017 15:44
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties