Van Wonderen snapt Feyenoord: ''Daar zijn er niet veel van''

Van Wonderen snapt Feyenoord: ''Daar zijn er niet veel van''

Feyenoord kondigde vrijdagmiddag de terugkeer van Jean-Paul Boëtius aan. De aanvaller tekent spoedig een meerjarig contract bij de club waar het voor hem allemaal begon. Oud-Feyenoorder Kees van Wonderen, die bij de KNVB actief is als jeugdtrainer, snapt dat de Rotterdamse club Boëtius, die onder contract stond bij FC Basel, terughaalt.

“Het is een jongen die van de club komt”, zegt hij. “Het is een technisch vaardige speler die van de zijkant kan spelen, daar zijn er niet veel van. Ik snap die keuze wel, dat ze op hem teruggrijpen. Feyenoord kan het beste iets over hem zeggen, want hij komt daar vandaan. Zij weten wat voor jongen het is en wat zijn potentie is.”

De aanvaller kan met gemengde gevoelens terugkijken op zijn eerste periode bij de club. “Het zijn talenten, die zitten in een enorme flow. Ze maken stappen van de jeugd naar het eerst elftal, hun debuut, spelen goede wedstrijden en komen positief in het nieuws. Dan komt er ook een moment dat er meer van je wordt verwacht en komt er kritiek, zowel intern en extern”, aldus Keesie Wonderboy.

“Hoe ga je daar dan mee om? Kan je er mee omgaan en wil je ervoor vechten of ben je teleurgesteld en vind je het moeilijk? Misschien was dat laatste bij Boëtius wel het geval en remde het daardoor zijn ontwikkeling. Hij zette toen de stap naar FC Basel en kwam via Genk weer terug. Als hij er van geleerd heeft kan hij nu, nu hij wat ouder is, de stap wel maken.”

Bekijk hieronder het gesprek met Van Wonderen.

Geen videoplayer zichtbaar? Even adblocker uitzetten!

Plaats reactie
666

Robert79 +71

van Wonderen heeft gewoon de dingen gezegd die waar zijn.

Verder heb ik goede herrineringen aan hem als speler en heeft hij alles gegeven wat ie kon.

Wat alleen wel aan hem kleeft is zijn loyaliteit, want hij is alles telkens zo weer zat.
Nadat hij was gestopt als speler, heeft Feyenoord hem een baan gegeven als scout, maar gaf hem weer net zo makkelijk weer weg, omdat ie weer wat anders wilde of daar weer meer geld kon(FC Twente, KNVB) verdienen.

25-06-2017 01:27

Zen +8

Dat bedoel ik dus. Nooit een echte Feyenoorder geweest. Mensen zijn blind voor de realiteit.

25-06-2017 09:17

Hallojumbo +0

als je het over loyaliteit hebt moet je het hele kampioenselftal opdoeken

25-06-2017 11:11

Robert79 +71

Nou, nee. Ik schreef een reactie omdat anderen negatief over 'hem' schreven en anderen niet begrijpen waarom ze negatief zijn.
Waarom dan het hele UEFA Cup 2002/ kampioens elftal/99 opdoeken betreft loyaliteit ?
van Gastel kwam ook uit die periode maar is assistent naast GIO.

Vreemd dat er bijvoorbeeld over Tomasson en van Hooijdonk dan nooit geproken wordt, want als er een paar waren die geen hart voor de club hadden, waren zij het wel.

25-06-2017 12:17

Hallojumbo +0

Loyaliteit bestaat er niet. Als een speler ergens anders meer kan verdienen gaan ze weg.. Zijn er weinig die dat niet doen. Boetius gewoon een jongen van de club, belandde op een dood spoor en hoopt nubop een herkansing bij Feyenoord (in de CL)..

25-06-2017 23:22

Robert79 +71

Loyaliteit bestaat ook niet, daar heb je ook gelijk in maar ik schreef alleen maar omdat er mensen niet leken te begrijpen waarom er zoveel mensen negatief over van Wonderen waren.

Over de loyaliteit van Boëtius heb je ook gelijk. Niet eens goed genoeg voor FC Basel en dus weer terug bij Feyenoord voor de CL. Wel een kind van de club.

25-06-2017 23:50

Hallojumbo +0

"niet eens" is ook weer neuzerig neergezet. Die gozer kan bij Feyenoord gewoon van toegevoegde waarde zijn. Dat we stappen achteruit gaan tov Elia is ook belachelijk. Gewoon vertrouwen hebben in Boetius.

Basel speelt elk jaar CL, die hebben zat spelers in de selectie. Concurrentie is daar groter dan bij Feyenoord. Daarbij is het helemaal vreselijk dat Elia de hemel in is geprezen afgelopen 2 jaar, terwijl die vaak ook echt stond te kutten. Daarnaast kan je qua ego, ervaring, techniek Boetius en Elia niet vergelijken..

26-06-2017 00:26

Robert79 +71

Wat betreft FC Basel moet ik je wel gelijk geven. Dus "Niet eens" had ik niet moeten schrijven.

Op Boëtius zelf was ik niet zo happig, maar de vergelijking Elia-Boëtius heb ik in dit artikel nooit gemaakt en heb ook geen Elia de hemel in geprezen.

26-06-2017 01:50

Digidre +19

Ik las ergens dat in België de verplichting komt om een bepaald aantal Belgen op te stellen, en dat mede hierdoor het doek viel voor JP bij Genk. Weet iemand meer over die regelgeving?

24-06-2017 23:32

Verstappen +7640

Dat soort regels mogen toch niet meer?

25-06-2017 09:10

Wallie_1908 +0

Wat een hoop poep praat hier over Kees van Wonderen. Waarschijnlijk te jong of al te dement om iets over deze fantastische Feyenoorder te weten/herrineren. Deze man was een aantal jaren vaste waarde bij feyenoord en verzaakte zelden. daarnaast ook nog een keurige gozer. Ongeloofelijk dat sommige mensen hier zeggen dat ie geen echte Feyenoorder is.

24-06-2017 23:07

FRytz +3

Heeft gvd de UEFA cup gewonnen.

24-06-2017 23:58

whasjoewahn +16562

Ik neem aan dat van Geel nog met een andere linksbuiten bezig is. Anders ga je er t.o.v. vorig seizoen flink op achteruit....

24-06-2017 22:06

Hallojumbo +0

wat lul jij nou weer

25-06-2017 11:12

henkie333 +1

Jeugdige spelers als een Emil Hanson voor de lul daar aangeschoven wijst het nu uit ze hebben niet genoeg vertrouwen in deze spelers waarom dan niet uitlenen naar een hereveen of go ahead ofzo

25-06-2017 16:02

feyenoordkorsou +0

Elia was echt de beste buitenspeler van de eredivisie afgelopen seizoen. Wat ik me kan herinneren van Boetius is dat hij physiek veel te kort komt. Jet leek net iemand uit de B-1 met zn beugeltje. En altijd maar van die stomme boogballetjes ipv de nal strak inspelen. Ik vraag me af of er echt niets beters gescout had kunnen worden voor 1,5 m.
Hopelijk heeft hij iets geleerd van zn periode in het buitenland en is hij physiek aangesterkt en wordt het niet net als Bilal die helemaal nooit iets heeft toegevoegd aan ons spel en alleen maar ballen tegen zijn directe tegenstanders aanschiet ipv er voorbij gaat.

24-06-2017 18:50

jonaathn +14726

Wordt alleen schijtziek dat we zoveel externe middelmaat nodig hebben om vervolgens eigen jeugdspelers te vermorzelen. Jongens als Hansson (bij 020 bijv. Frenkie de Jong) krijgen bij Ajaks gewoon een paar keer de kans. Bij ons niet, maakt me echt verdrietig, die jeugdspelers lijken geen vertrouwen te krijgen. Klaassen was ook nooit de beste jeugdspeler, gaat nu wel mooi weg voor 30 miljoen. Kan Feyenoord echt, echt wat van leren.

24-06-2017 18:19

wirie010 +1814

Als wij 3x achter elkaar kampioen worden , gaan onze spelers ook voor die bedragen weg.

24-06-2017 18:35

Dabien +76

Feyenoord heeft ook dit seizoen weer vaak in het laatste kwart van de wedstrijd de winst nog veilig gesteld. Als je bij rust al met 3-0 voor staat, kun je in de tweede helft eens een jeugdspeler laten meepingelen. Die luxe hebben we gewoon nauwelijks gehad. Daarnaast moet je misschien gewoon durven toegeven dat die jeugdspelers van ajax op dit moment gewoon even iets verder zijn dan de onze, mede doordat ze in de jupiler league tegen fatsoenlijke tegenstanders kunnen spelen.

24-06-2017 20:31

whasjoewahn +16562

hebben we vaak genoeg gehad...

Gio heeft zelfs bij gespeelde wedstrijden maar 2 wissels gebruikt. Ideale momenten om zulk soort jongens te brengen

24-06-2017 22:02

Hallojumbo +0

lekker huilen en naar de neuzen gaan volgend jaar als je vindt dat zij het zo goed doen

25-06-2017 11:12

IJzerenKees +129936

van wonderen moet maar lekker opdonderen

24-06-2017 17:18

RicoFR36 +26676

Doe jij dat maar.

24-06-2017 17:25

NoSurrender12 +197

Hey domoor. Nietsnut. Tuig. Mondje stil. En nee ik ben niet van de motorclub

24-06-2017 18:37

IJzerenKees +129936

ben je klaar? even de chocomelk van je mondhoeken af vegen anders wordt mama boos als je thuis komt

24-06-2017 23:07

Hallojumbo +0

Je hebt notabene de zelfde naam. wat een gek

25-06-2017 11:13

IJzerenKees +129936

hey kijk onze jumbo gaat zich er ook mee bemoeien ook een indrukwekkende naam trouwens

25-06-2017 14:11

NoSurrender12 +197

Wat leuk. Chocomelk. Drol. Nietsnut. Kutkees. Dag

25-06-2017 12:20

IJzerenKees +129936

volgens mij ben jij gefrustreerd omdat je een klein piemeltje hebt

25-06-2017 14:09

NoSurrender12 +197

Haha ja denk ik ook. Voel me slecht daarover man

25-06-2017 22:36

Zen +8

Fijn dat Kees het snapt. Nooit een echte Feyenoorder geweest.

24-06-2017 15:58

Ro1 +2196

Dat zeg je nu voor de tweede keer, verklaar je nader waarom je dit vindt

24-06-2017 16:16

onraad +5506

zen heeft net ALWEER n fles azijn leeggedronken ..


om maar weer negatief te zijn op onze mooie voetbalclub


nooit genoeg altijd min

24-06-2017 16:19

Zen +8

Zie mijn uitleg enkele post hierboven.

25-06-2017 09:18

AllThatMarco +3354

De eerste zin gaat over Kees, de 2e over jezelf

24-06-2017 16:36

FeyU +1

Nee dat ben jij alleen. Gaat ie Kees van W afzeiken. Wat een knuppel ben je dan zeg

24-06-2017 17:46

FRJimZ1 +537

Ik wil nog even reageren op negervriendjes..
1 ben ik niet rasistisch, want we hebben eenmaal veel blacka mannen, maar toen der tijd fockte ze elkaar allemaal op.. en het was eenmaal een klik en dat ze een ander kleurtje hadden tjaa daar kan ik ook weinig aan doen!
Dus waar maak je je druk om met je walgelijk volk. Je bent zelf nie goed wijs idioot. Een rdammert is gewoon eerlijk en heeft de tong op de juiste plek.
Ben je waarschijnlijk niet gewend! Pussy

24-06-2017 15:44

DirkieFeyenoord06 +780

Ik snap niet wat jij voor onzin praat over Blacka mannen en dat en dat ze elkaar allemaal kennelijk opfokte. Je doet alsof je er zelf bij bent geweest. Je noemt zelfs gozers van heel andere generaties die dan vrienden van elkaar zijn omdat ze Blacka mannen zijn. Wijnaldum en boetius hebben volgens jou een klik met elkaar gehad omdat ze dezelfde huidskleur hebben. Je ziet toch wel zelf wat voor onzin je uitkraamt. En voor de zoveelste keer, ik noem je geen racist, je maakt wel een racistische opmerking. En laat me niet lachen, de definitie van een Rotterdammer is niet om mensen zomaar uit te maken voor negervriendjes, dat heeft niks met eerlijk zijn te maken, dat is gewoon beledigen, je weet niey Hoe dat voelt voor hun. Ik ben zelf ook Rotterdammer en ik ben eerlijk tegen jou, je maakt een racistische opmerking en je redeneert als iemand die denkt te weten waar hij het over heeft.

24-06-2017 16:05

FR-JJN +12867

Ja want het voegt erg veel toe om ze huidskleur bij een verhaal te benoemen? Man man wat een verstand :-(

24-06-2017 16:59

DutchViperNL +330

voor 1,5 miljoen toch prima stand-in? Bilal was al die jaren stand-in voor 3,5 miljoen. Geloof dat we nu ook twee of 1,5 miljoen winst op hem hebben gemaakt. Prima situatie.

24-06-2017 15:23

whasjoewahn +16562

stand-in voor wie?

Ik neem aan dat van Geel nog met een serieuze linksbuiten bezig is. Anders ga je er t.o.v. vorig seizoen flink op achteruit.

24-06-2017 22:04

vlo +6958

Ach die Kees ...nog steeds in hongerstaking .

24-06-2017 15:08

Zuidbewonert +410386

All time Feyenoord legend, 'die Kees'

24-06-2017 15:57

Zen +8

Nooit een echte Feyenoorder geweest.

24-06-2017 15:59

Zuidbewonert +410386

Ken je hem goed?

24-06-2017 20:28

Rms +0

Nee jij wel imbciel!
Kees Wonderboy 1 of the Feyenoord legends.

25-06-2017 02:51

kreidler +1

Ik noemde hem een nsb'r,maar ik moet eerlijk zeggen,als ik dit verhaal lees dan is het misschien best begrijpelijk hoe alles is gelopen tot nu toe in zijn carrière en ook heel mooi,mooi als hij ons dit keer als een ster kan verlaten na een jaar of 2 a 3,en wel veel geld in kas brengt.

24-06-2017 14:52

onbekend +89951

Toch verlies je met Kuyt, Elia, Karsdorp wel echte strijders en personalitys. En dat buiten hun kwaliteiten en ervaring om. Is bijna niet op te vangen.

24-06-2017 14:50

FRRMS +26121

Niet met spelers als boetius en v persie
Dat zijn totaal andere types

Dus we zullen het moeten gaan hebben van het voetbal

24-06-2017 14:59

PeturP +1

Toch vreemd dat er vanaf Varkenoord maar heel weinig goede aanvallers doorkomen. Verkeerde jeugdscouting of mankeert er toch iets aan de opleiding en staf?

24-06-2017 14:42

eefb014 +5428

komt wel wat vanaf, maar op de leeftijd 18/19 hebben ze een goede begeleiding nodig. die leeftijd bepaalt bij creatieve spelers heel veel. dan zijn ze te maken en te breken. en daar gaat het vaak mis bij Feyenoord.
Cabral biseswar luc annas enz kunnen allemaal stuk voor stuk goed voetballen, maar het laatste stapje niet gemaakt. dat deel van de opleiding moet veranderen.

dit is de mening van een buitenstaander die niet gehinderd word door ervaring of kennis in het opleiden van spelers.

24-06-2017 15:18

Stphn87 +494

Ik lees nergens iets over hoe Boetius denkt over zijn terugkeer... Of heb ik wat gemist?

24-06-2017 14:37

abrikees +4

dat komt allemaal nog wel hoor

24-06-2017 14:37

Stphn87 +494

Normaal lees je al wel een reactie als een club alleen al concreet wordt..

24-06-2017 14:44

oba-martins +0

transfer is nog niet helemaal afgerond, Feyenoord heeft nu een princippeakkoord met JPB en Basel. Dus alleen de papieren moeten nog getekend worden, als dit gebeurd, bij zijn presentatie, dan komt hij wel aan het woord

24-06-2017 14:48

abrikees +4

Komt nu in een veel sterker team dat discipline en sterk spel van hem zal verwachten.

Its all up to Boetius.

24-06-2017 14:36

Nickelsen +0

Boetius - Jorgensen - bilal
Of
Elia - jorgensen - Berghuis
Wel een klein verschilletje al is het voor bilal en boetius wel de laatste kans om zich te bewijzen lijkt me zo.

24-06-2017 14:35

Brahma +5257

Ik denk als Karsdorp voor een riant bedrag verkocht wordt, de deal met Watford over Berghuis snel rond is.
Berghuis wil graag Feyenoord wil graag en Watford heeft al andere spelers voor Berghuis zijn plek gekocht.

24-06-2017 15:36

Degekstuh +5303

Nog nooit zoveel onzin gehoord


Stilstand is achteruitgang!!!!

Teken naar onze jeugdopleiding jongens lukt het niet ga dan lekker weg we halen je toch wel terug man man man

24-06-2017 14:34

Nol +3140

Haha wat een redenatie zeg.

24-06-2017 14:43

eefb014 +5428

of een teken je kan beter blijven zoals vilhena ipv van weg gaan zoals jpb. sta je niet twee jaar stil, maar wordt je gewoon oranje klant.

24-06-2017 15:20

neorej-010 +50

Misschien gaat hij net zulke stappen zetten als El Ahmadi?! Dat zou nog eens wat zijn..

24-06-2017 14:34

Baksteen +3678

Het blijft krankzinnig beleid... Een speler laten gaan omdat je het blijkbaar niet echt in hem ziet zitten.
Vervolgens flopt hij in in Zwitserland en België en haal je hem weer terug.

24-06-2017 14:32

Feijenoorder95 +22563

En dat je basisniveau nu flink hoger ligt dan wat jaren terug.

24-06-2017 14:34

eefb014 +5428

voortschrijdend inzicht van onze td?

24-06-2017 15:21

faab +1093

Als een speler niet het vertrouwen krijgt of heeft van een trainer, dan kan je hem beter laten gaan en er nog wat voor vangen. Blijkbaar, vind hij gio een goede/fijne trainer die hem wel het vertrouwen durft te geven.

24-06-2017 16:37

eefb014 +5428

dit dus faab.

24-06-2017 16:45

Baksteen +3678

Hij kwam ook in de voorbereiding van het eerste seizoen onder gio niet voor, daarom ging hij juist jongens wel even blijven opletten.

24-06-2017 18:01

El-Fenomeno +9

Hij haalt zijn niveau van 2013/2014 wel weer, dat weet ik zeker en ik zit er zelden naast.

24-06-2017 14:19

NovemberRain +0

Je ziet ook dat ie fysiek wat stappen heeft gemaakt. Ik kan me niet voorstellen dat hij het niet gaat redden. Zo'n balgevoel verleer je niet. En dat voor 1,5 miljoen? Prima.

24-06-2017 14:24

bloed_zweet_tranen +1975

Blijft een flinke gok. Voel me niet heel zelfverzekerd als we daarmee de CL in gaan

24-06-2017 14:17

Van_Geel +18445

Er is vrijwel geen Eredivisie-speler meer waarmee je even meedoet in de CL. Derde worden in de poulefase en je hebt het gewoon goed gedaan. Tijdje weerstand bieden tegen een topclub valt internationaal al op.

24-06-2017 14:24

NovemberRain +0

Derde zou een wereldprestatie zijn, aannemende dat we op papier waarschijnlijk sowieso de minste ploeg in de poule zullen zijn.

24-06-2017 14:27

Van_Geel +18445

Klopt, je moet een beetje mazzel hebben met de loting. Al hebben we dat zelden.

24-06-2017 14:29

NovemberRain +0

Real Madrid
Dortmund
Liverpool
Feyenoord

Zoiets zal het wel weer worden haha. Heb je in ieder geval wel wat mooie potjes.

24-06-2017 14:38

nlx78 +1758

Als ze allemaal spelers gaan sparen kan je wellicht een keer een mooi resultaat halen. Liever dit dan vage oost europese clubs waar het ook niet makkelijk tegen voetballen is.

24-06-2017 14:43

NovemberRain +0

Spelers sparen in de CL? Weinig kans.

24-06-2017 15:11

eefb014 +5428

met zo een sterke pool, maak je met een stunt nog kans op derde plek. liever dit dan twee toppers en 1 oostblok club. kan zomaar zijn dat 1 van deze drie door de mand zakt. of droom ik nu teveel haha.

24-06-2017 15:24

nlx78 +1758

In de groepsfase doen ze dat nog weleens tegen clubs als ons.

24-06-2017 20:40

NovemberRain +0

In de Europa League ja, maar de Champions League is toch even wat anders. Iedereen weet wat er met United in de Kuip gebeurde.

24-06-2017 21:41

NovemberRain +0

Hoezo een flinke gok? Kost geen drol.

Ik voel me over geen enkele speler zelfverzekerd in de CL. We zitten in pot 4 dus een gunstige loting zit er toch niet in. Ik heb niet de illusie dat we daar gaan verrassen. Met héél veel mazzel word je derde maar reken er maar niet op.

24-06-2017 14:26

joepie +22

Het is gewoon een middelmatige speler voor de Zwitserse, Belgische en Nederlandse competitie. Ze zullen hem niet missen in België, en al helemaal niet in Zwitserland. Waar begin je weer aan, wat verwacht Feyenoord nu van hem.

24-06-2017 14:10

RicoFR36 +26676

De supporters van Genk denken daar anders over...

Hij is ook niet middelmatig in de Eredivisie. Staat wel bij de 50 beste spelers. Daarnaast is hij nog steeds jong en heeft nog wel potentie beter te worden.

24-06-2017 14:18

eefb014 +5428

voor de eredivisie gewoon een goede speler, ook in belgie was hij zeer gewaardeerd.

24-06-2017 15:24

arnodoos +0

Wat eenvoetballer was dat toch die van wonderen....zo traag als dikke stront! Wat heb ik me zitten ergeren toendertijd..

24-06-2017 14:01

johndahl83 +4433

je ben niet goed.
Was gewoon een hele slimme verdediger.

24-06-2017 14:02

Spijksupporter +6552

Van Wonderen kwam op zijn 27ste naar Feyenoord met 2 jaar eredivisie ervaring.
Zou tegenwoordig als middelmaat en Feyenoord onwaardige aankoop gezien worden.
Werden met hem wel kampioen in 99 en wonnen de uefacup met Paauwe als andere centrale verdediger.
Waren beide niet de snelsten maar door slim opstellen en goed rugdekking geven een sterk koppel.
Hebben we er volgens mij weer twee van.

24-06-2017 14:09

El-Fenomeno +9

Inderdaad. Van Beek mag dan sneller zijn, maar schiet ze telkens in eigen doel en valt soms gewoon om als iemand op hem af komt. Dan heb ik liever tactische verdedigers.

24-06-2017 14:16

NovemberRain +0

Tja die eigen goals van Van Beek zijn ook wel lullig steeds.

24-06-2017 14:28

RicoFR36 +26676

3 jaar Eredivisie ervaring. In zijn laatste seizoen bij N.E.C. speelde hij ook Eredivisie.

24-06-2017 14:23

Spijksupporter +6552

Klopt.was ik vergeten

24-06-2017 14:24

RicoFR36 +26676

Wtf! Van Wonderen was top voor Feyenoord. Hij was juist een speler die door zijn kwaliteiten (tactisch inzicht ed) zijn traagheid kon verbloemen.

24-06-2017 14:19

PeturP +1

Gefeliciteerd, je hebt een prijs gewonnen voor de stompzinnigste uitspraak van de dag!
Won alleen maar de EL in 2002, RESPECT jongeman.

24-06-2017 14:25

Van_Geel +18445

Hele slimme voetballer, beetje als Vd Heijden, loopt geen meter te veel en staat bijna altijd goed. Al heb je qua snelheid wel een punt, die was totaal zoek .

24-06-2017 14:26

eefb014 +5428

dat team was inderdaad top, blijft mij een raadsel dat we niet meer prijzen gepakt hebben toen. met dit elftal was je afgelopen jaar in maart al kampioen geweest. niets ten nadelen van het huidige elftal.

24-06-2017 15:27

RicoFR36 +26676

Omdat PSV en Ajax ook topelftallen hadden destijds. En in Europa presteren was toen al een klein wonder.

24-06-2017 15:31

eefb014 +5428

niet alleen dat jaar, maar van 98 tot 2002 te weinig prijzen gepakt. wel met je eens dat het niveau in de eredividie toen hoger lag.

24-06-2017 15:39

RicoFR36 +26676

1 x kampioen en de UEFA cup. Ik teken ervoor voor de komende 4 seizoenen.

24-06-2017 15:41

eefb014 +5428

dat is ook waar, maar zat zoveel meer in.

24-06-2017 16:17

RicoFR36 +26676

In het seizoen 1999/2000 hadden we kampioen moeten worden. Maar we verprutsten het enorm in de staart van de competitie.

24-06-2017 16:38

eefb014 +5428

bert was in mijn ogen goed genoeg. eufa cup was werelds.

24-06-2017 16:45

RicoFR36 +26676

Want?

Bert heeft het in zijn eerste periode prima gedaan.

24-06-2017 18:08

RicoFR36 +26676

Kalou laten verzuipen.

Ik vind hem ook een enge man (geworden), maar dat is geen argument.

En het is ook niet zo dat hij minimaal 1 x kampioen had moeten worden. PSV en Ajax hadden ook toen een hoger budget - al is het verschil nu groter. En de UEFA Cup was een grotere prijs dat het kampioenschap.

24-06-2017 19:39

RicoFR36 +26676

Kalou laten verzuipen??

24-06-2017 19:39

Brahma +5257

Vergeet Pi-Air niet!

24-06-2017 15:42

RicoFR36 +26676

Van Wonderen was wel een klasse beter dan Jan-Arie.

24-06-2017 15:31

hans1959 +46

Kampioenschap en Uefa cup gewonnen.
Ik heb mij wel vermaakt toendertijd.
Was gewoon een goed 11 tal en van Wonderen was niet snel, maar wel slim en meedogenloos..

24-06-2017 15:29

reborn +1

Toch opmerkelijk dat van deze generatie Bosvelt, Van Wonderen en Paauwe allen bij andere BVO's in de jeugd werkzaam zijn/waren.

24-06-2017 13:56

Steedsmeer +0

toen had je leonardo en van persie uit eigen jeugd

24-06-2017 13:59

NovemberRain +0

Van Wonderen niet zo eigenlijk. Maar je moet je als club niet blind staren op namen, eerst kwaliteit.

24-06-2017 14:13

FRJimZ1 +537

Prima voor dat bedrag..
Ik ben alleen niet vergeten hoe hij weg is gegaan met al zn negervriendjes..
Fer, wijnaldum, mokutjo, leerdam..
Deze jongen was erg beinvloedbaar en kon op dat moment geen prijzen pakken..
Nu gaat het goed met de club en wilt weer grsag voor Feyenoord spelen, dat doet me nog wel pijn maar misschien bloeit deze jongen nu nog meer op dan voorheen!
We geven hem een kans maar vergeten doen we niet.. misschien als die gelijk scoort tegen de smauzen wel hahaha

24-06-2017 13:40

DirkieFeyenoord06 +780

Laat je racistische reacties ff achterwege, is niet nodig

24-06-2017 13:44

Goliath +3

Racistisch? Kan geen enkel racistisch getinte opmerking vinden?

24-06-2017 13:46

HansVaak +0

Tegenwoordig is het woord neger al genoeg om racist genoemd te worden...

24-06-2017 13:48

SupportYourLocals +5

Tja, de hele opmerking slaat gewoon nergens op.

24-06-2017 13:55

HansVaak +0

Die opmerking getuigd ook niet van veel intelligentie nee.

24-06-2017 15:38

DirkieFeyenoord06 +780

Ik heb hem overigens geen racist genoemd, ik wees hem op een racistische uitspraak. Dat is een verschil

24-06-2017 14:38

Feyenoord11 +0

Schiet gewoon niet op om dat soort woorden te gebruiken.

24-06-2017 13:51

Goliath +3

Man man man... rot op met je groen links gelul. Ze rappen en praten zelf over "nigger" en dan mogen wij geen negervriendje zeggen?

24-06-2017 14:00

gabelerus12 +163

Zelf vind ik dat neger moet kunnen maar ''negervriendje'' klinkt gewoon respectloos

24-06-2017 14:05

Fey010-015 +0

Het meer van... wat is de toevoeging van het woord neger.... zou je ook zeggen met ze witte vriendjes?

24-06-2017 14:09

Goliath +3

Als iemand zegt witte vriendjes dan vind ik dat ook niet racistisch...

24-06-2017 14:11

Fey010-015 +0

Ik persoonlijk ook niet maar wat is de toevoeging?? In de context hoe het gezegd word kan ik me voorstellen dat het denegrerend overkomt

24-06-2017 14:15

Goliath +3

Ok maar dat is iets anders dan racistisch...

24-06-2017 14:18

Spijksupporter +6552

Wat dacht je van " smouzen" ???

24-06-2017 14:10

DirkieFeyenoord06 +780

De vraag is of het nodig is om te zeggen. Wat heeft het woord "neger" te maken met dat ze weg zijn gegaan. En het enige verband dar je tussen al die gozers kan maken is dat het over dezelfde kleur gaat, wat ook gedaan wordt, maar helemaal niks met elk van die situaties te maken heeft. En dan vraag ik nu aan jou, waarom verdedig jij zijn uitspraak terwijl er geen enkele rede toe is?

24-06-2017 14:33

gabelerus12 +163

mooie discussie dit hahaha

24-06-2017 15:12

TactvolleTacticus +3792

Dus mag elke willekeurige blanke het ook maar zeggen?

24-06-2017 16:04

DirkieFeyenoord06 +780

Het hoeft niet gezegd te worden, waar praten we nou over, over voetbal, niet over huidskleur

24-06-2017 16:08

TactvolleTacticus +3792

Ben het helemaal met je eens hoor Dirkie!

24-06-2017 16:09

eefb014 +5428

dirkie in principe heb je gelijk, maar het is niet racistisch bedoeld.
de opmerking met zijn negervriendjes heeft wel de schijn van rassen verschil maken. en dat kan voor sommige pijnlijk zijn, maar zoals hans Teeuwen ooit gezegd heeft. kweek een olifanten huid als jij je staand wil houden in een open samenleving.

24-06-2017 15:33

febrazinch +98

Jammer dit...

24-06-2017 13:49

Dee-010 +3946

Dat was een hele andere generatie man

24-06-2017 14:12

NovemberRain +0

En dan zijn er nog mensen die het woord 'negervriendje' proberen goed te praten. Walgelijk volk loopt er hier soms rond zeg. Als je niet om kan gaan met voetballers met een kleurtje moet je het nationale team van Ijsland maar gaan supporten.

24-06-2017 14:15

NSFR87 +4664

Inderdaad, +1 voor jou!

24-06-2017 14:40

eefb014 +5428

zal het zelf niet gebruiken, en het ook niet goed praten. maar lees mijn comment hierboven. het is niet per definitie racisme.

24-06-2017 15:34

NovemberRain +0

Het is niet per definitie racisme omdat je een olifantenhuid moet kweken?

24-06-2017 17:54

eefb014 +5428

Het is door de meeste die dit soort uitspraken doen niet racistisch bedoeld. En ja om in een maatschappij te kunnen leven als deze zal je er tegen moeten kunnen dat dit soort dingen openlijk gezegd worden.

25-06-2017 06:59

eefb014 +5428

dat weg gaan kwam van twee kanten. kon het zelfde gaan verdienen als Nelom en een stuk minder dan Kazim. kan mij enigszins voorstellen dat je teleur gesteld bent.

24-06-2017 15:30

FR_Suikeroom +59

JPB en Vilhena waren heel gek samen! Ik zie het positief in!

24-06-2017 13:34

N-schutfr +1508

Ja dat is ook een pluspunt ik ben ook zeer tevreden met deze aankoop

24-06-2017 13:46

FR_Suikeroom +59

Ja opgenomen in de selectie van Oranje

24-06-2017 14:14

Rotterdamijsselmonde +1

Kees van Wonderen is ook voor altijd een Held voor mij.

24-06-2017 13:32

Paddy_Fox +0

Naast Dirk, zou ik ook graag Kees terug zien binnen de club.
Misschien als hoofd Feyenoord Academy.

24-06-2017 13:29

FeyenoordQLD +0

Liever zie ik Paul Bosvelt terug komen.

24-06-2017 13:31

PaulJanBoetius +0

Theo Lucius is ook een goeie

24-06-2017 14:01

feyefrank +2083

ruudje Heus ook.

24-06-2017 14:11

NovemberRain +0

Waarom? Omdat ie voor Feyenoord is? Zie liever kwalitatief goede, moderne trainers.

24-06-2017 14:16

feyefrank +2083

hij is nu trainer bij WillemII volgens mij.

24-06-2017 14:44

Brahma +5257

"Oud-Feyenoorder Kees van Wonderen, die bij de KNVB actief is als jeugdtrainer"

24-06-2017 15:48

feyefrank +2083

Ruud Heus zit nu bij WillemII

24-06-2017 16:21

FRMONKOU +3

John De Bever

24-06-2017 14:26
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties