Transfersom Karsdorp kan oplopen tot 19 miljoen euro

Transfersom Karsdorp kan oplopen tot 19 miljoen euro

Rick Karsdorp maakt voor 14 miljoen euro de overstap van Feyenoord naar AS Roma. Dit heeft de Italiaanse club woensdag laten weten. De transfersom kan door bonussen oplopen tot 19 miljoen euro, wat een absolute recordtransfer zou betekenen.

De overgang van de 22-jarige verdediger naar de Romeinse club hing al enkele dagen in de lucht. Karsdorp bereikte vrij snel een persoonlijk akkoord met AS Roma, maar moest wachten op een akkoord tussen de twee clubs. Feyenoord eiste zo’n twintig miljoen euro, waar de Italianen in eerste instantie zo’n 12 miljoen euro wilden betalen.

Lees meer over
Rick Karsdorp
Plaats reactie
666

Armin +8947

Had altijd een hekel aan Roma, helemaal na ons verlies in de EL (door die scheids Turpin). Maar dat wordt nu minder door Rick.

29-06-2017 08:56

Arjanito +3

Topdeal.. als er 2 klasbakken voor terug komen..

28-06-2017 23:07

Martin-1711 +97

Bedank voor alles wat je voor Feyenoord hebt gedaan het ga je goed in Italië Rick.

28-06-2017 22:41

beppie172 +65814

De bonussen van Clasie zijn binnen 2 jaar ook volledig binnengehengeld. Was toch ook 20% (3 miljoen) van de volledige transfersom. Er zullen nu vergelijkbare afspraken zijn gemaakt. 3M van de 5m ga je normaal gesproken zeker binnenhalen, tenzij Rick zwaar geblesseerd raakt.

28-06-2017 21:27

Blanke +5

Hopen dat AS Roma maar ff de CL pakt, kampioen wordt en de beker wint daaro

28-06-2017 20:47

Feyenoord1-1-1 +0

Liever wij dan CL

28-06-2017 22:20

klaas2222 +4536

Prima deal voor een rechtsback

28-06-2017 20:29

DennisBlauwe3hoek +0

EN LAAT JE CLUB MAAR IN DE STEEK!

28-06-2017 20:23

FRberrydebeunhaas +2773

?????????????

28-06-2017 21:10

Rocco87 +0

Is gewoon te weinig!!! Wanbeleid!!

28-06-2017 20:22

SupportYourLocals +5

14 maar pffffff

28-06-2017 20:16

SupportYourLocals +5

Bonussen zijn eventueel. En staat er watvoor bonussen? Nee, dus 14 miljoen is maar zeker.

28-06-2017 20:27

08-FR-08 +2598

Bonussen zijn makkelijk te behalen las ik eerder. Dus reken gewoon maar 19 miljoen. Mvg is niet achterlijk.

28-06-2017 20:46

SupportYourLocals +5

Oke moet het eerst nog zien. Voor nu hebben we maar 14 miljoen.

28-06-2017 21:41

WarwickUK +10

Zelfs 14 miljoen is een prima bedrag. Zal gegarandeerd wel oplopen tot minimaal een miljoentje of 16-17. Bij Clasie ook alle bonussen geïncasseerd trouwens, van Geel is niet gek.

28-06-2017 23:45

SupportYourLocals +5

Vind ik teleurstellend in de huidige markt.

29-06-2017 00:11

SupportYourLocals +5

En ook dat is maar een gerucht.

28-06-2017 21:41

Durkadurk010 +0

Ik vind het gewoon bizar dat het record is gebroken voor een rechtsbekkie (maar niet zomaar één)

28-06-2017 20:16

Tekkelopdebal +0

Wel logisch als je vorige record uit 2006 ofzo is. Kijk naar de bedragen in het voetbal toen en nu.

28-06-2017 20:57

Mikefey88 +0

Ik hoop dat er die bonnussen beginnen bij het strikken van zn veters want stel je haalt de bonussen niet is 14 miljoen ronduit een lachertje

28-06-2017 19:57

Feyenoordridderkerk +1187

Waarom? Omdat we na vele slechte jaren de beker en schaal hebben gepakt en onze spelers opeens veel meer waard zijn? Ik vind 14 n mooie prijs alhoewel t in deze gestoorde tegenwoordige voetbaltijd idd tegen lijkt te vallen. Maar toch, voor n speler van Feyenoord is dit helemaal niet zo slecht. Echter heb je ergens ook wel gelijk, want je ziet hoe bizar t in elkaar zit tegenwoordig... n titel en n plek in Oranje en je bent opeens t dubbele waard. Ook zal mee hebben gespeeld dat we eindelijk voet bij stuk kunnen houden en spelers niet meer voor enkele miljoenen hoeven te verkopen.

Die bonussen zitten trouwens geloof ik in o.a. champions league-prestaties, aantal gespeelde duels en eventuele prijzen die dit seizoen gehaald kunnen worden.

Al met al voor n back geen slechte deal en wie weet zit er n doorverkooppercentage in.

28-06-2017 20:11

SupportYourLocals +5

Nu horen ze meer waard te zijn ja. Althans zo redeneert men hier altijd als het over spelers van concurrenten gaat.

28-06-2017 20:17

Mikefey88 +0

Ik snap dat dit voor feyenoord begrippen een serieus bedrag is, alleen als je de positie van karsdorp zie als voetballer vind ik het niet byzonder veel

4 jarig contract
Beker gewonnen ( met groot aandeel )
Kampioen ( met groot aandeel )
International
In mijn ogen beste rechtsback van de eredivisie( tete is te vergelijken mensen die met arias op de proppen komen moeten toch echt wat vaker naar die jongen gaan kijken )
En feyenoord in een andere financiele positie als in tijden van fer wijnaldum etc.

Dan daarbij de transfergekte die over de hele wereld is losgebarsten kan je makkelijk tot eind juli voet bij stuk houden zodat er meerdere backs al een transfer hebben gemaakt en er nog meer schaarste ontstaat

En ja dat is een gok mischien verleggen ze de intresse in iemand anders maar dan komen er vast nog meer mooie clubs..

Ik gun het karsdorp trouwens wel van harte en ik denk wel dat hij dat kan waarmaken al had ik spanje of duitsland voetballend een beter land voor hem gevonden

28-06-2017 22:25

cup1970 +3

hij krijg het moeilijk zat daar is effe andere competitie

28-06-2017 19:53

cup1970 +3

goede deal hij is te vervangen

28-06-2017 19:52

HNS2018 +0

Voor hetzelfde geld worden de bonussen niet gehaald dan is 14miljoen wel erg weinig voor Karsdorp.

28-06-2017 19:48

Benniemagikjekauwgom +6

Waar hangen die bonussen dan vanaf? Kampioenschap = domme deal. Plaatsing CL = goede deal.

28-06-2017 19:33

rood-wit +3765

Dat zijn o.a. de gespeelde wedstrijden in het eerste, plaatsing Europees voetbal, dat soort dingen komen de bonussen uit.

28-06-2017 19:44

Kire +4

Aantal wedstrijden dat hij heeft gespeeld, winnen van de beker of titel, plaatsing voor Europees voetbal, plaats op ranglijst aan het einde van het seizoen, hoever ze komen
in de CL. Het kan van alles zijn.

28-06-2017 19:47

jonaathn +14737

Hero dat hij heeft bijgetekend bij Feyenoord.

28-06-2017 19:30

kuyt15-16kampioen +1254

Vind het maar een mager bedrag. Die bonussen zeggen mij ook niks, misschien is de meerderheid wel zo goed als onhaalbaar.

28-06-2017 19:27

feyenoord1980 +2744

Matig bedrag? Koekoek 19 miljoen voor een rechgsback hahahaha

Bonussen gaat hewoon over x aantal wedstrijden en minuten in europa ga zo maar door.

28-06-2017 19:29

Frankster +20991

Dan maar hopen dat hij het goed doet.

28-06-2017 19:32

kuyt15-16kampioen +1254

19 miljoen had ik prima gevonden, maar daar kan je niet zomaar vanuit gaan.

28-06-2017 19:34

kevinmulFR010 +18073

Zijn volgens mij relatief eenvoudige bonussen

28-06-2017 19:30

fr-michel +0

Over het algemeen zijn de bonussen die Van Geel weet te regelen wel vrij haalbaar. Die van Clasie waren bijvoorbeeld al na het eerste jaar binnen volgens mij, terwijl hij nauwelijks had gespeeld.

28-06-2017 20:12

MaartenTT +19931

Voor mij is één ding belangrijk: er is hier een hele goede deal gemaakt. Rick is goed terecht gekomen en Feyenoord heeft er vele miljoenen aan verdiend.

Of het nu 14 of 19 miljoen is, is voor de penningmeester en Martin van Geel belangrijk, maar voor de gemiddelde supporter is dat toch niet zo'n mega-issue? Het is gewoon 'heel erg veel geld'.

En twee miljoen meer betekent niet per definitie dat er twee miljoen meer te besteden is voor een andere aankoop. Niemand van ons weet waar het transferbedrag aan besteedt wordt.

Dus ja, wanneer je meer vangt heb je in het totaalbudget meer rek, maar dat hoeft echt niet automatisch te betekenen dat er dan ineens duurdere spelers gekocht gaan worden. Van Geel lijkt mij ook niet bepaald een type die er in de onderhandelingen nog een extra miljoen uit weet te persen om deze miljoen vervolgens extra te gaan betalen om een bepaalde speler te kopen.

28-06-2017 19:16

FeyenoordVld +1547

Vijf miljoen meer of minder vind ik nogal wat hoor. Natuurlijk weten wij niet in welk potje elke cent terecht komt. Maar dat er met vijf miljoen meer ruimte voor versterkingen is lijkt me duidelijk.

28-06-2017 19:27

MaartenTT +19931

Of ze gebruiken die meevaller om de vrienden van Feyenoord versneld af te betalen. Of ze reserveren het voor een nieuw stadion, of....
Persoonlijk denk ik dat er pas echt een klapper komt in het budget voor spelersaankopen wanneer Feyenoord nu nog een megabod op een speler krijgt dat ze niet kunnen weigeren.

28-06-2017 19:48

Koekert +5466

Ik wil nog ff zeggen dat ik het geweldig vind dat hij net ervoor nog heeft bijgetekend! Voor mij ben je dan een echte held!

28-06-2017 19:13

abrikees +4

Dat is echt hele grote klasse!

28-06-2017 19:14

Sleepie +11950

Italianen zijn wel verschrikkelijke handelspartners zeg, mijn god. Mag hopen dat die 14 miljoen wel direct wordt overgemaakt, want ze houden daar echt van in termijnen aflossen.

28-06-2017 19:13

Koekert +5466

AS Roma are pleased to confirm the signing of full-back Rick Karsdorp from Dutch side Feyenoord Rotterdam.

The 22-year-old, a Netherlands international, joins the club for an initial fee of €14 million. The deal also includes various performance-related clauses worth upto €5m in additional payments.

Vlgs de site van Roma. De 14 milj klopt dus.wel.

28-06-2017 19:11

vlo +7016

Waarom worden die bonusvoorwaarden niet bekend gemaakt , zijn ze gvd na de oorlog niet meer buiten geweest ofzo !
En zeg niet dat wij daar niks mee te maken hebben ....want als wij allemaal NU stoppen met kijken naar voetbal dan zijn er geen bonussen meer , wat zeg ik geen Roma meer , wat zeg ik !! géén Feyenoord meer .....Oeps !!!

28-06-2017 19:07

abrikees +4

Dat is ook zo storend.

Er is geen helderheid naar de achterban.

28-06-2017 19:09

onraad +5506

bonusvorwaarden zijn :

als ze bij de eerste 3 eindigen komt er 1 miljoen bij
meer dan 15 wedstrijden weer geld erbij
europees halen en spelen hoppa weer geld erbij

28-06-2017 19:24

wjeel +1621

Hoop dat die bonussen wel haalbaar zijn en vlot vallen want anders is 14 mio wel beetje weinig. Ik hou nooit zo van die variabele bedragen.... maar als die 19 mio wel bereikt wordt is het een mooi bedrag. Dank Rick, het ga je goed daar.

28-06-2017 19:05

DeMol87 +0

Jammer dat hij weg gaat. Zijn laatste seizoen was niet supersterk maar hij heeft zeker zijn aandeel gehad in de prijzen. Hij is ook echt een jongen waarvan je kan genieten in een volle kuip, als hij het weer eens een sprint inzette en achter de verdediging langs ging om de bal af te pakken van de rechtsbuiten. Heerlijk om te zien en dat maakte me ook trots dat hij voor Feyenoord speelde. Het gaat je goed kameraad!!

28-06-2017 19:03

RoedGoelliet +1

Je zal Van Geel zijn: het ene moment ben je een topper, twee uur later ben je de grootste pannenkoek die er rondloopt.

28-06-2017 19:02

Fr_88 +15846

Je zou maar een Feyenoordsupporter zijn (sommige dan): het ene moment ben je in de zevende hemel, het andere moment scheldt je de hele club kapot.
Volgens mij moet er een keer een onderzoek gedaan worden naar een link tussen Feyenoordsupporters en bipolariteit.

28-06-2017 19:04

Patrick1980 +398

14 is te weinig vind ik als we 20 vroegen moet je op 16 minimaal uitkomen

28-06-2017 19:02

Vedetterut +249

Die 16 gaat zeker ook gewoon gehaald worden. Deel van die bonussen zal uit het behalen van de Champions League bestaan. Aangezien in Italië de eerste 4 ploegen geplaatst zijn zal die opgave waarschijnlijk wel gehaald worden.

28-06-2017 19:55

Patrick1980 +398

Die 16 hadden we hoe dan ook moeten hebben

28-06-2017 19:56

Vedetterut +249

Mwa hier kan ik ook mee leven. Voor een jongen uit de eigen opleiding die niet een zo heel uitstekend heeft gespeeld vind ik dit een meer dan prima deal. Als ik technisch directeur van Roma was had ik dit bedrag niet eens geboden. Het is misschien zo dat we de laatste dagen wat zijn misleid met al die berichten van rond de 20 miljoen, maar vooraf had ik hier absoluut voor getekend.

28-06-2017 20:01

Patrick1980 +398

Vooraf ja ik ook maar als ze 20 vragen is dit best een slechte deal

28-06-2017 20:48

Giga89 +0

Houd het dus maar op 14 miljoen. Dat is wat je krijgt, de rest is onzeker.

28-06-2017 18:55

Sabau +1

Als zijn veters strikt kunnen we weer 10k bijschrijven. :-)

28-06-2017 18:55

el-bombardero +2

Maakt je niet druk. De Italiaanse maffia komt binnenkort naar Rotterdam met een koffertje extra cash...

28-06-2017 18:53

Fr_88 +15846

Je moeder is te weinig. Mooi bedrag voor transfer, mits de voorwaarden voor de bonus niet belachelijk zijn. Bedankt Rickie! Mooie dingen van je gezien. Ik vergeet (ironisch) nooit meer de invalbeurt tegen As Roma. Wilkshere werd helemaal zoekgespeeld door Gervinho. Jij kwam erin en we hebben Gervinho niet meer gezien.
Heerlijke rushes, waanzinnige snelheid. Maar met Bartje kunnen we komend seizoen weer rekenen op een uitstekennde back.

28-06-2017 18:51

Strzelce010 +760

Vraag me nou af wat we echt krijgen. Ene keer 17 miljoen, daarna weer 16 miljoen nu weer 14 miljoen.
Als dit klopt vind ik het echt te weinig ook al krijg je "eventueel" nog bonussen erbij, dat is namelijk helemaal niet zeker. Voor een speler met nog een contract t/m 2021, een beker en een landskampioensschap achter zijn naam?

28-06-2017 18:49

Thomas94 +0

Iedereen weer zeuren dat het weinig is zonder dat de bonusvoorwaarden bekend zijn.

28-06-2017 18:46

Vlaartjuh +0

Wel chill dat jullie al zitten te zeiken op het bedrag terwijl jullie niet eens weten wat het exacte bedrag is en waarop de evt bonussen op gebaseerd zijn

28-06-2017 18:44

FrenkieT1981 +1362

Van Geel heeft gewoon prima zaken gedaan. Minimaal 14 miljoen en oplopend tot 19 miljoen. Die bonussen worden normaliter betaald over aantal x bij wedstrijdselectie per seizoen en eindstand AS Roma per seizoen.

Zolang Rick fit blijft en op zijn minst elke wedstrijd bij de selectie zit en AS Roma elk jaar in de top 4 eindigt kan Feyenoord gewoon 19 miljoen tegemoet zien.

Daarnaast zal er naar alle waarschijnlijkheid ook nog een doorkoop percentage zijn vastgelegd. Over het algemeen regelt Van Geel dat altijd bij transfers.

Ik snap al die ophef niet over een te laag bedrag. Het is en blijft een speler die uit eigen opleiding komt, slechts 3 interlands heeft gespeeld en in de eredivisie zelden tot nooit echte tegenstand heeft gehad.

28-06-2017 18:44

debreker +6444

het is 14m nu met 5m bonussen over het seizoen o.a. dmv gespeelde wedstrijden etc. is op elke ita site te lezen. Dit heeft met financial fairplay te maken. Roma staat onder toezicht van uefa en kan een maar tot een maximum per transfer betalen tijdelijk. Dit is de clasie constructie. Overigens is die 14m niet via feyenoord of roma naar buiten gekomen. Op feyenoord.nl staat dat het de hoogste transfersom uit de geschiedenis van feyenoord is. Dan moet het uiteindelijk wel hoger zijn dan de 17m van kuyt.

28-06-2017 18:43

MartinosFR +0

Van geel gaat echt geen deal sluiten voor 14 miljoen als hij weet dat de kans op het behalen van de bonussen heel klein is...
Ze wilde tenslotte rond de 20 miljoen hebben.

28-06-2017 18:39

FR-Mocro +2

Ik zeg je eerlijk, indien dit waar is vindt ik het echt een poepbedrag. Roma zet in op 12 miljoen en Feyenoord verlangt 20 miljoen voor een speler die nog een contract heeft voor jaren. Roma pakt net rustig 45 miljoen voor Salah en zijn bereid maar 14 miljoen ineens te betalen? Leuk hoor dat het KAN oplopen tot 19 miljoen maar over dit geld kun je nu niet beschikken. Wie weet komen die bonussen niet, dus je hebt geen enkele zekerheid. Die neuzen doen dit toch echt anders. Daar hoor je bijna nooit iets over bonussen of inderdaad bonussen die kunnen oplopen boven de vraagprijs die ze al hebben ontvangen. Het lijkt weer AH bonus bij Feyenoord. Ik had minimaal 16-17 miljoen NETTO verwacht en dan eventueel een oplopend bedrag tot 19-20. Dit stelt me best wel teleur en nee MVG ben het er niet mee eens dat jullie je daarin konden vinden als management..

28-06-2017 18:39

RoedGoelliet +1

Dat je ze in 020 niet hoort over bonussen, betekent niet dat hun transferbedragen daar ook niet uit bestaan. Zo is hun stadion ook elke wedstrijd uitverkocht....

28-06-2017 19:04

FR-Mocro +2

Als je eens goed leest dan zie je dat ik zeg dat er vast wel bonussen zijn bij hen maar dat deze of nog bovenop de hoofdsom komen danwel dat de hoofdsom al dusdanig hoog is met bonussen. Slim handelen noemen ze dat.

29-06-2017 04:35

Jaapiee +584

lachwekkend.

28-06-2017 18:38

ante1908 +2

Nu weer 14?? Wat een onzin berichten heel de tijd.. Voortaan alleen posten als er iets zeker is. Heb elk bedrag tussen 10 en 20 voorbij zien komen afgelopen weken. 14 is veel te weinig.

28-06-2017 18:36

Baksteen +3678

Vind het persoonlijk te weinig.. Zie liever 17,5 zonder bonussen bijvoorbeeld.

28-06-2017 18:34

Ruben---7 +0

Misschien moet je 1 a 2 maanden langer wachten, krijg je wel 1,5 meer

28-06-2017 18:36

Benjelloun +891

Misschien als Roma volgend seizoen zich kwalificeert voor de CL dat we weer een paar miljoenen kunnen bijschrijven door de bonussen.

28-06-2017 18:34

Ericjeee1995 +5

Der vanuitgaande dat die bonussen wel gehit gaan worden, 19 miljoen dus.

Verder kan je voor 14 miljoen makkelijk berghuis en amrabat halen. Houd je nog geld over ook. Hopelijk komt dat ook snel goed

28-06-2017 18:34

FR4everandalways +123321

5 miljoen aan bonussen? Liever 16 miljoen gelijk gehad. Feyenoord heeft het geld nu nodig.

28-06-2017 18:30

you_never_walk_alone +8629

Dus jij krijgt liever in 1 maal 16 mljn dan over pakweg 2 jaar 19 ? Gelukkig ben jij men boekhouder niet .....

28-06-2017 18:46

FR4everandalways +123321

Nee 16 miljoen nu en 3 miljoen bonussen

28-06-2017 21:24

Frdordt078 +0

14 miljoen lachwekkend

28-06-2017 18:27

FR-Brabant +11058

KAN oplopen ja, maar wat zijn de voorwaarden? Kampioenschap? Halve finale CL? Doorverkoop? Beker? 30 wedstrijden spelen in de basis in eerste seizoen?

28-06-2017 18:33

Ruben---7 +0

Denk dat MvG niet zo dom is om dat aan een eventueel kampioenschap of halve finale CL te koppelen.

28-06-2017 18:37

GioooFR +384

Waarschijnlijk CL behalen en aantal wedstrijden karsdorp

28-06-2017 18:38

Ruben---7 +0

Dat is prima toch? Realistische bonussen

28-06-2017 18:42

duitser +4317

Ik denk 5x op rij de CL

28-06-2017 18:52

Frdordt078 +0

110 jaar ellende

29-06-2017 11:37

Dezwartetulp +76766

Het valt nog meer tegen dan ik dacht. Heeft niet geholpen dat Rick persoonlijk al akkoord was. Toen was er geen weg meer terug en had van Geel niet veel meer te eisen

28-06-2017 18:26

QuistA +0

Als het uiteindelijk 19 wordt valt het tegen?

28-06-2017 18:31

Dezwartetulp +76766

1) dat wordt het niet
2) ja, ook dan

28-06-2017 18:32

DV-FR1908 +628

Hoezo wordt het geen 19? Weet jij er de bonussen in zullen houden?

28-06-2017 18:33

Dezwartetulp +76766

ja, maar dat mag ik niet vertellen

28-06-2017 18:36

Feyedaantje +147

Laatste paar keer dat we bonussen bij verkoop spelers deden heeft het prima uitgepakt. Pellé miljoen meer, de Vrij miljoen meer.
Moet wel zeggen dat deze bonussen vrij hoog zijn. Kan ook zomaar een bonus zijn dat kwalificatie Europees 1 miljoen is en CL 2 miljoen. Voor de rest zal het wel een x aantal wedstrijden inhouden, maar dan nog is 5 miljoen niet helemaal te verklaren.

28-06-2017 18:24

GioooFR +384

Scudetto zal wel geen bonus zijn

28-06-2017 18:26

Feyedaantje +147

Mag het niet hopen, dat zou nagenoeg verloren miljoenen zijn

28-06-2017 18:40

GODI +0

Leuk bedrag maar als je dan bedenkt dat Blind al 18 mln zonder bonus heeft opgeleverd...

28-06-2017 18:22

GioooFR +384

Dit is ook maar normale een rechtsback..

28-06-2017 18:24

Vedetterut +249

Blind is dan ook een betere voetballer en had 4 kampioenschappen achter zijn naam staan.

28-06-2017 18:24

Vedetterut +249

Karsdorp is sneller en wellicht fysiek iets sterker, maar op ieder ander voetbaltechnisch en tactisch vlak is Daley Blind vele malen verder.

28-06-2017 18:32

adamsfr +927

+lievelingetje van gaal +wereldpass op de wereldgoal van rvp, in zn zoveelste interland... Zegt helaas genoeg

28-06-2017 18:39

Vedetterut +249

+ Zelfs José Mourinho blijft hem opstellen terwijl Mourinho totaal geen fan is van multifunctionele voetballers. Dat zegt inderdaad wel genoeg lijkt mij.

28-06-2017 18:44

Vedetterut +249

Blind kreeg de voorkeur boven Shaw als linksback. Die was gewoon vanaf februari al weer fit.

28-06-2017 23:08

adamsfr +927

Hij speelde btw ook smalling uit de basis, vorig jaar was hij daar nog player of the year dus dat zegt ook wat

29-06-2017 11:18

FRS-79 +1

Blind was aanvoerder en had CL gespeeld.

28-06-2017 18:25

Dezwartetulp +76766

Blind was toen ook "maar" linksback en van een minder niveau dan Karsdorp

28-06-2017 18:27

FRPatrick010 +12

5 miljoen aan bonussen? Pffff

28-06-2017 18:21

ComeonFR +7

Prima bedrag, is idd vooral om niet alles direct te hoeven betalen. Gun het Rick ook van harte.

28-06-2017 18:21
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties