Van Bronckhorst: ''Andere spelers en speelwijze op kunstgras''

Van Bronckhorst: ''Andere spelers en speelwijze op kunstgras''

Feyenoord verspeelde vorig seizoen opvallend veel punten op kunstgras. Giovanni van Bronckhorst overweegt om aanpassingen te maken om dit probleem te tackelen. '''Als het zo blijft zoals het nu is, dan gaan trainers dat gewoon doen'', vertelt hij in het Algemeen Dagblad.

''Dan kies je voor die aparte wedstrijden voor andere spelers en een andere speelstijl. Daar ontkom je straks niet meer aan.'' Volgens de Feyenoord-coach valt er niet normaal te voetballen op kunstgras. '''Je bent als trainer bezig met teamontwikkeling en het inslijpen van de ideale speelstijl. Maar op kunstgras komt dat er niet uit.''

Plaats reactie
666

henkie333 +1

Technische balvaardige spelers aantrekken.die kunnen op.alle velden overweg daar al over nagedacht Gio .dan alleen maar werkers types in je team.zo alleen kan je bouwen aan een ander speelstijl.alla Barca of real.

02-07-2017 15:01

cup1970 +3

gewoon 5-3-2- laat de tegenpartij maar komen en de counter

02-07-2017 05:33

Rotterdam1983 +5765

Clubs die kunstgras hebben dat zijn ploegen die juist zelf niet het spel in eigen hand neemt.Dus dat gaat niet werken om dan op de counter te spelen.

02-07-2017 09:27

Vindog +663

Precies Ramstijn dat denk ik ook namelijk

01-07-2017 20:26

ramsteijn +4925

M.V.G . Haal Larson nou ook meteen maar. Goede technische speler....hier gaat Larson nog meer scoren.

01-07-2017 19:46

Kevinm84 +122

KNJB afschaffen die plastic velden voor profclubs

01-07-2017 17:38

Wasknijper +36

Iedereen kunstgras kan ook, geen smoesjes meer.

02-07-2017 00:14

Wasknijper +36

Dat was een grap.

02-07-2017 00:14

lsimon +1248

En gooi gewoon een keer een kunstgrasveld op Varkenoord. Laat ze een paar dagen wennen aan het kutgras, dat scheelt al de helft.

01-07-2017 17:02

Fatoslocos +311

Dat ligt er al alleen dat is net zon huismat ????

01-07-2017 18:09

Vindog +663

Opschieten v.Geel! http://www.voetbalcentraal.nl/nieuws/149761/sam-larsson-laat-heerenveen-achter-zich-in-ruil-voor-itali-?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl

01-07-2017 16:46

ante1908 +2

Als dit waar is dan hebben we waarschijnlijk geen kans meer

02-07-2017 09:29

Vindog +663

Het heeft er schijn van dat Larsson is op te halen voor 5 miljoen bij Heerenveen, dat lijkt me nu dus wel te doen. Ik zou zeggen ga ervoor Feyenoord!

01-07-2017 15:01

Bati +39640

jij snapt het

01-07-2017 15:32

marcel achterhof +82

Boetius mo el hankouri bilal en waarschijnlijk berghuis gaat niet gebeuren, nelom Woudenberg weg en een linksback halen en ik denk dat we klaar zijn , beoogde basiself vermeer nieuwkoop boteghin vd heiden kongolo ahmadi vilhena toornstra berghuis jorgensen boetius, meedoen doe je wel voor kampioen net te weinig denk ik

01-07-2017 15:49

El-Fenomeno +9

Bilal en Mo komen ruimschoots tekort. Op dit moment heb je alleen Boetius die voldoet. Verder hebben we geen tweede rechtsback, slappe jongens achter ons centrale verdedigingsduo en een matige tweede spits. We worden derde.

01-07-2017 18:59

PindakaasFR +133

Jij weet nu al of JPB voldoet?

01-07-2017 19:20

El-Fenomeno +9

Dat weet ik nu al ja net als dat wist dat Pelle, Vilhena en Jorgensen zouden voldoen en dat Vejinovic niet zou voldoen.

01-07-2017 19:34

marcel achterhof +82

Dat kan best wel eens kloppen, heb je toch een keer iets goed voorspeld

02-07-2017 12:38

El-Fenomeno +9

Ik vrees dat we echt nog wel twee buitenspelers nodig hebben. Berghuis lijkt niet te gaan lukken.

02-07-2017 17:05

Wietse +24159

Zou Larsson zeker halen. Vind ik qua speelwijze aardig vergelijkbaar met Jorgensen, Toornstra en Berghuis. Kan eventueel ook nog op de nummer tien positie (zodra Toornstra afwezig is). Sterker nog: ik vind eigenlijk dat Larsson prio nummer 1 moet zijn.

Een nieuwe linksback of lcv is handig, maar geen must. Een nieuwe rechtsback is handig, maar ook geen must (zodra van Beek weer terug is).

01-07-2017 16:37

Vindog +663

Klopt wietse die promoot ik daardoor ook constant en overal! Hoop dat er een staflid het ook meekrijgt!

01-07-2017 16:41

Mesqueunclub +1

Larsson zal inderdaad mooi zijn, maar zie het niet snel gebeuren.
Alleen als berghuis alsnog niet lukt.

Larsson - Jorgensen - JPB

02-07-2017 09:07

El-Fenomeno +9

Hele tweede seizoenshelft niet gezien die Larsson.

01-07-2017 18:59

Djim +8210

Top van Gio dat hij zich hierover publiekelijk uitlaat

01-07-2017 14:56

FRintelligentsia +2308

Top? In feite legt hij zich er bij neer want gaat de speelstijl van Feyenoord er op aanpassen. Dat is niet top, maar ronduit kut!

Hij moet zeggen: het is een schande dat we in NL op kunstgras spelen. Clubs met kunstgras zijn de Buckler drinkers en Prius-rijders van het voetbal...

01-07-2017 15:33

feyefrank +2083

Wat moet hij dan zeggen?
We gaan weigeren om op kunstgras te spelen?
Zolang de knvb kunstgras toe staat zullen we er zo goed mogelijk mee om moeten gaan.

01-07-2017 15:52

Djim +8210

Ja top.
Hij zegt openlijk dat hij het helemaal niets vindt.
En ja, hij zegt ook dat zolang het moet hij dan zoveel mogelijk punten gaat pakken.
Welke van de 2 vind jij precies kut?

01-07-2017 19:48

tonymontanasgp +21

Ik denk dat je zelfs spelers moet halen die goed uit de voeten kunnen op kunstgras. Bijv. Een bel hassani of Ayoup

01-07-2017 14:50

ouwekaas +5

Clubs die spelen op plastiek in de eredivisie , moeten verplicht terug naar gras punt

01-07-2017 14:40

Wimberto +2

Ja..je kan gelijk hebben..maar gelijk krijgen is wat anders..en dus anticipeert Gio daarop..top

01-07-2017 15:18

Fan-On-Tour +2012

Met het toestaan van het kunstgras is de KNVB begonnen met afbraak van hun eigen competitie. De spelers klagen er over, spelers blijven weg uit nederland door deze velden. KNVB moet eens ballen tonen en een einde maken aan deze velden, eredivisie is op een grasveld.

01-07-2017 14:26

skin +14003

Achterin een bus en lange ballen naar voren dus waarschijnlijk.

01-07-2017 13:31

joepie +22

Voetballen op een hockeyveld

01-07-2017 13:05

1234567890 +174577

Luckassen van Az had ik persoonlijk ook wel bij Feyenoord gezien nou zitten de lampies achter hem aan dit is een gemiste kans van Feyenoord

01-07-2017 13:01

Scheveningert +1603

Ja daar ben ik het.mee.eens

01-07-2017 13:09

Liser +19872

Ja mee eens, mits hij niet teveel geld kost

01-07-2017 14:01

eppo +72080

Dat kunstgras überhaupt nog toegestaan wordt.

01-07-2017 12:59

Feyekees +1228

Blijf het onbegrijpelijk vinden dat er nog zat amateurverenigingen zijn die een hoofdveld met echt gras kunnen onderhouden, maar voor sommige profclubs is het te kostbaar.. Schiet mij maar lek... Ik snap het niet.

Lijkt mij dat een profclub financieel gezien wel iets meer te verteren heeft..

01-07-2017 12:59

Crazy_Danny +0

De clubs met kunstgras hebben de hele trainingsaccomodatie eruit gedaan. Daar zit de kostenbesparing niet in het onderhoud van het veld.

01-07-2017 14:12

Asstomouth +5

Daarom moet je beginnen om een reservespits te halen die graag op kunstgras speelt, dus een rasvoetballer. Amrabat, Diks, Boëtius zijn er in ieder geval al geschikt voor en Berghuis ook. Dus positief.

01-07-2017 12:57

FR_Domingo +14897

Bergie ook geen fan van kunstgras hoor

01-07-2017 14:54

Frankster +21017

Train in aanloop naar zo'n wedstrijd op kunstgras.

01-07-2017 12:51

kevinmulFR010 +18073

Begin ook eens met oefenen op kutgras

01-07-2017 12:49

Spijksupporter +6575

Dat verschil train je er in een week niet zomaar in daarbij zit er ook nog verschil in de soorten kunstgrasvelden.
Sproei je wel of niet.
dus te veel variabelen voor een goed ongetrainde speelstijl.

01-07-2017 15:21

FRytz +3

Dat is precies wat Gio zegt. Maar dat begrijpen sommigen niet. Beetje simpel gedacht.

01-07-2017 20:10

Capo +0

Latrn we na het kampioenschap vooral alles anders doen...

01-07-2017 12:40

Lirky +124

De slechte dingen corrigeren lijkt me altijd wel een goed streven. Afgelopen seizoen hebben we op kunstgras alleen maar slechte wedstrijden gespeeld. We hebben er 2 op verloren en één gelijkgespeeld. Dat staat niet in verhouding tot hoe we spelen op voetbalvelden.

01-07-2017 12:44

Capo +0

Het is veelst te kort door de bocht om te zeggen dan het aan het gras ligt.

Bijvoorbeeld pec uit nadat je naar oakraine moest en tonnys moeder net dood... Win je dat niet door kunstgras? Of tellen de andere omstandigheden harder mee. Ik denk het laatste.

Sparta uit is voor hen de wedstrijd van het jaar. Onze mentaliteit was daar dramatisch. We dschten wel even te winnen omdst het thuis een zooitje was . Komt dat door het gras?

Excelsior uit was pure stress.

Buiten deze incidenten win je je gewoon je normale ratio.

Ik zie daarom weinig reden om anders te doen.

Tuurlijk je kan amrabat ipv kea er een keertje inzetten bijvoorbeeld.

01-07-2017 16:54

Lirky +124

Eerste verliespartij was GAE. PEC begonnen we slap en kwamen we uiteindelijk nog op gelijke hoogte door onze enige speler die zijn niveau haalt op hockeyvelden.

Heracles, ADO en Roda werden allemaal met de grootst mogelijke moeite gewonnen. Bij alle 3 was de 0-1 een geluksgoal.

Bij Sparta uit hebben we helemaal niks klaargespeeld terwijl de rest van ons seizoen er nauwelijks een mentaliteitsprobleem was.

En Excelsior was deels stress. Maar het feit dat álle spelers aandragen dat het onbesproeide rubber niet te bespelen was, vind ik te ver gaan om het 'excuses zoeken' te noemen.

Kunstgras heeft ons heel veel punten gekost en dat hadden er nog meer kunnen zijn. Daar moet je dan iets aan doen.

Ik snap heus wel dat het eng is om na een kampioenschap dingen te gaan veranderen ivm 'never change a winning team'. Maar door ons spel op het kunstgras, was dat kampioenschap er bijna niet geweest.

01-07-2017 18:36

Gers +12974

Minder punt verlies op kunstgras ...is niet hetzelfde als 'alles' anders doen....

01-07-2017 12:47

coenos1 +0

Al dat gezeik over kunstgras snap ik heel goed maar Feyenoord doet het zelf ook niet slim. Leg een kunstgras veld aan op Varkenoord en zorg dat je daarop traint de hele week als je zon uitwedstrijd moet spelen. Boots je de situatie zo goed mogelijk na niet sproeien hoeven ze op zondag er ook niet meer aan te wennen.

01-07-2017 12:19

LofDerZotheid +1174

Dat zou zo zijn, als er één type kunstgras was. Maar ieder veld is weer anders. Dat maakt voorbereiding zo lastig. En het veld van Excelsior is het meest matige veld wat er is.

01-07-2017 12:29

LeoBeenhakkert +207

Dan heb ik een geheimpje voor je, elk grasveld is ook anders hoor, Desiderius..

01-07-2017 19:06

Michel-Hurricane-Feyenoord +1

Op kunstgras tranen NO WAY ze moeten juist af van die troep

01-07-2017 12:39

FeyenoordQLD +0

Iedereen klaagt over kramer maar die jongen gedraag zich eigen en hij is belangrijk laat hem all de kunstgras wedstrijden in het veld staan and geef hem de laatste 10 min in een wedstrijd als we ver voor staan aan Vente

01-07-2017 12:08

FR_Domingo +14897

Daar gaan we echt veel punten mee winnen als we die potjes anders benaderen, gewoon meer lichtgewichten opstellen en niet types als Jorgensson en Elhamadi

01-07-2017 12:06

Mensini +14586

Het heeft idd geen zin om bv Jorgenson te laten spelen als hij een tering hekel heeft aan kunstgras...!

01-07-2017 11:52

Mensini +14586

Jørgensen

01-07-2017 11:54

Patience +1

Blij dat Gio inziet dat hij fouten heeft gemaakt in de opstelling. Tegen Sparta bijvoorbeeld had je met Kramer in de spits en met Mo op linksbuiten moeten spelen. Daarnaast moet je de wedstrijd kapot maken door in te zakken en de lange bal te spelen.

01-07-2017 11:37

NovemberRain +0

El Hankouri had natuurlijk ook geen potten gebroken daar. Die presteert al niet in het tweede op kunstgras.

01-07-2017 12:30

Patience +1

Is mijn vooroordeel dat een licht technisch marrokaantje op kunstgras zou moeten kunnen spelen. Maar jij hebt hem zien spelen op kunstgras blijkbaar. Hebben wij weer,...

01-07-2017 13:56

FR_Zweppie +232

Kunstgras is een puur teken van een kut club, kunnen ze beter gaan hockeyen

01-07-2017 11:24

ElPanzeFr +21379

Gewoon een fonds opzetten waaraan alle clubs bijdragen zodat andere clubs echt gras kunnen leggen. Tegelijkertijd kunstgras vanaf dat moment ook direct verbieden. Probleem opgelost

01-07-2017 11:22

Toddemij +929

Ik denk meer aan een gedeelte van tv gelden voor dit doel besteden. Voetbal hoort op gras.

01-07-2017 11:31

IJzerenKees +130570

een fonds? Op sodemieteren als je als profclub geen normale grasmat neer kan leggen ben je de prof licentie niet waardig. Eruit met die zooi!

01-07-2017 11:36

Michaelnh +645

Dit dus... eruit trappen die bende.

01-07-2017 12:15

Robert79 +71

Of clubs verplichten die promoveren naar de Eredivisie, verplichten om op 'echt gras' te spelen.

01-07-2017 11:50

smerik1985 +4761

Ze moeten kunstgras sowieso verbieden. Als je al club geen voetbalveld kan onderhouden moet je je conclusies trekken.

01-07-2017 12:52

Johnfeyenoord8 +0

Kunstgras past niet bij een profclub. Je staat ook voor lul in Europa. De geur van echt gras in de kuip is fantastisch.

01-07-2017 11:10

Fakkelteit +10

Maar er helemaal niks van bakken op kunstgras dat baarde mij toch wel zorgen.

01-07-2017 11:10

Mitchhzz +0

Het is gewoon belachelijk dat kunstgras überhaupt wordt toegelaten in de hoogste divisie van een land.

01-07-2017 11:09

rrico71 +20

KUTKUNSTGRAS

01-07-2017 11:08

hulst24 +4240

Zelf een sproei vliegtuig inhuren net voor de wedstrijd .
Maar het allerbeste is door knvb kutgras laten verbieden.
Puren competitie vervalsing

01-07-2017 11:04

IJzerenKees +130570

dan kun je beter er gelijk een bom op flikkeren

01-07-2017 11:36

F-noord89 +1

speelwijze moet gewoon zijn een verzorgd en snel positiespel op de mat brengen. dat was onder rutten erg goed verzorgd...onder koeman en ook gio minder.

01-07-2017 10:52

Brabo17 +0

Boetius, Berghuis kunnen ook redelijk spelen op kunstgras

01-07-2017 10:47

Kesi77 +13643

Berghuis moet eerst nog maar komen. Moet ik nog zien

01-07-2017 11:05

Zaaaagen +0

Ga je wel slechter spelen op gewoon gras

01-07-2017 10:47

Brabo17 +0

Veijnovic is kunstgras gewend bij Heracles en Nelom bij Excelsior hihi

01-07-2017 10:45

The-Jesus +0

Wat een baas. Gio is echt goed!

01-07-2017 10:29

Kether +18281

Die aanpassing had al moeten plaatsvinden.

Ik vind ook dat er overal echt gras moet liggen. Maar tot die dag moet je je er tegen wapenen.

01-07-2017 10:21

Jop222 +2

Kevin Diks komt naar Feyenoord.

01-07-2017 10:03

PleurOp +0

Nou joepie.

01-07-2017 10:24

FRVI +0

Goedkope vervanger voor Karsdorp. Nieuwkoop is prima als RB en het geld wat we voor Karsdorp krijgen kan dan naar de transfers van Berghuis en evt Larsson Haps en misschien nog wel anderen.

01-07-2017 11:04

NovemberRain +0

Haps komt niet, waarom blijft iedereen daar over doordrammen?

01-07-2017 12:32

Jop222 +2

Haps zou alleen in beeld komen als Nelom of Woudenberg vertrekt. Zelfde geldt voor bilal voor larsson.

01-07-2017 14:49

NovemberRain +0

Zelfs dan niet meer, aangezien die jongen 10 miljoen moet kosten.

01-07-2017 18:58

Jop222 +2

Ja idd, als die niet zo duur was geweest zou hij komen als Nelom zou vertrekken.

01-07-2017 20:53

Robert79 +71

Nee, toch ?

01-07-2017 11:51

NicFR08 +5911

Dus de kleine clubs hebben geen geld voor echt gras. Dus moeten de topclubs extra spelers in de selectie nemen om daar te spelen. Logisch.

01-07-2017 10:00

GioooFR +384

Ja en als ze echt gras hebben is het sowieso slecht onderhouden.

01-07-2017 10:15

NicFR08 +5911

Is nog altijd beter dan ku(ns)tgras

01-07-2017 11:24

Arom +0

Maak een vuist. Verhaal kosten door blessures op die kunstclubs. Dien protesten in. Boycotten desnoods. Kan mij niet schelen wat ze doen , maarzorg voor permanente negatieve aandacht voor die gemalen autobanden.

01-07-2017 09:58

hvdv65 +8388

Is het misschien een idee om voor elke wedstrijd die gespeeld moet worden op kunstgras die hele week te trainen op kunstgras?

01-07-2017 09:58

danny-p +16572

Ja mijn idee
Snap dat ook niet waarom ze dat niet doen

01-07-2017 10:30

Feijenoorder95 +22581

Kans op blessures

01-07-2017 11:20

hvdv65 +8388

Dat zeker! Goede opmerking. Gewoon verplichten die velden goed te besproeien.

01-07-2017 12:19

skander9 +0

We moeten nou niet doen of we op lava spelen. We hebben te weinig technische spelers die het niet uit maakt.

01-07-2017 09:56

johndahl83 +4463

Daarom verwacht ik dat Amrabat veel gaat voetballen dit seizoen.

01-07-2017 10:15

Cluske +6502

Kunstgras op het hoogste niveau kan gewoon niet. Maar als er dan toch op gespeeld moet worden, train er dan ook een hele week van te voren op en op elke conditie: droog en gesproeid etc.

01-07-2017 09:55

Bastabas2 +0

Gewoon een.kunstgras aanleggen en er een week van te voren op trainen.
Geef er nou gewoon eens aan toe dat je wel moet.
Misschien 2018 dat t word afgeschaft maar voor nu zeg ik aanleggen.
Je verpeelt teveel punten anders hadden wij 4 wedstrijden voor einde seizoen al kampioen.geweest

01-07-2017 09:55

Vedetterut +249

Dat lijkt mij wel een vereiste ja. Ik vond het vorig seizoen al onbegrijpelijk dat Elia en Kuijt iedere keer op kunstgras mochten starten terwijl ze daar totaal niet uit de voeten konden komen.

01-07-2017 09:42

GioooFR +384

Alleen berghuis was nog redelijk op kunstrgras

01-07-2017 09:45

Vedetterut +249

Botteghin kunnen we ook beter thuislaten als we weer eens een uitwedstrijd op dat plastic spelen pfff. Die heeft op dat veld echt de draaicirkel van een Boeing 747.

01-07-2017 09:55

rood-wit +3769

Makkelijk naar hem te wijzen als je middenveld overlopen wordt

01-07-2017 10:00

Vedetterut +249

Nou ja hij zakt toch altijd wel als eerste door de grond. Jan-Arie blijft meestal nog wel redelijk overeind terwijl hij hetzelfde middenveld voor zich heeft staan. Eric is al niet de snelste en op kunstgras is hij nog 2x zo traag. Op dat moment is het geen Feyenoordspeler meer.

01-07-2017 11:48

NovemberRain +0

Omdat Toornstra nog drie keer matiger op kunstgras was. Tegen Sparta begonnen we pas mee te doen toen Kuyt erbij kwam.

01-07-2017 12:33

Breakdown +10814

Het is niet voor niks dat de kunstgrasvelden allemaal stevig onderaan in de velden competitie eindigen. Afschaffen die zooi!

01-07-2017 09:38

FeyenoordQLD +0

Van gaal moet de baas worden by de KNVB .

Die schaft dat gore kunstgras af.

En veranderd deregels dat ieder team op zijn minst 3 eigen jeugd spelers in het team moet hebben. En de nl clubs geen talenten .eer mogen wegpikken onder de 18 (mits ze mogen vertrekken by 16 jaar oud)

01-07-2017 09:35

NovemberRain +0

Dat kan Van Gaal natuurlijk niet, moeten de clubs unaniem mee instemmen.

01-07-2017 12:34

vangobbel +6959

Gewoon per direct afschaffen die plastic troep.

01-07-2017 09:24

HansM +0

Zo terecht! Dit spul zuigt ook voor de entertainment waarde. Wordt wakker zeister gay parade

01-07-2017 09:30
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties