''Kongolo past perfect in de Franse competitie''

''Kongolo past perfect in de Franse competitie''

Nederlandse verdedigers zijn populair in het buitenland. Van Stefan de Vrij en Wesley Hoedt bij Lazio tot Nathan Aké (Bournemouth) en Virgil van Dijk (Southampton) in Engeland. Ook Rick Karsdorp en Terence Kongolo zijn sinds komend seizoen actief in het buitenland.

AS Monaco betaalde deze week zo’n vijftien miljoen euro voor Kongolo. "Ze zochten een opvolger voor linksback Benjamin Mendy, die vermoedelijk naar Manchester City vertrekt”, zegt voetbalmakelaar Rob Jansen in gesprek met de Volkskrant. “Mendy is een speler die telkens opkomt langs de zijlijn. Dat deed Kongolo ook bij Feyenoord. Hij past perfect in de Franse competitie. Maar hij moet het allemaal nog bewijzen."

De club uit Monaco speelt haar thuiswedstrijden in Stade Louis II, een klein stadion aan zee. Volgens sportjournalist Jurriaan van Wessem leeft het een stuk minder dan De Kuip. ''Het klopt dat hij in een minder enthousiast stadion zal spelen, want het publiek in De Kuip is uitzonderlijk voor Europese begrippen. Kongolo zal voor 13 duizend mensen spelen, maar het enthousiasme is wel weer helemaal terug. Er is nu al een seizoenkaarten record verbroken,'' zegt hij in gesprek met RTV Rijnmond.

Lees meer over
Rick Karsdorp
Plaats reactie
666

mFeyenoord1908 +109

13 duizend wtf

07-07-2017 18:54

absurdsmash +0

holy shit 13.000?

07-07-2017 11:50

FRVDG01 +3818

13000? Bij Willem 2 speel je voor meer. Absurd he. Schoolvoorbeeld vab modern voetbal. Het gaat totaal niet meer om de supporters.

06-07-2017 22:51

persoon +0

Ik denk dat in Monaco de meeste mensen genoeg andere hobby's en interesses hebben.

07-07-2017 14:32

FRlegend +17038

Hij gaat er met name qua salaris op vooruit.

06-07-2017 22:16

Zyzz +4

Ook kwa team

06-07-2017 23:31

Gurd37 +0

Weet iemand wat er waar is van de transfergeruchten van virgil van dijk las namelijk 75 miljoenvond het heel veel namelijk????

06-07-2017 20:05

Frisian +1445

lees net dat er voor Martins Indi 8 miljoen wordt gevraagd, naar huis halen??

06-07-2017 19:16

FRVDG01 +3818

Nee. Met alle respect, niet het niveau dat we willen nastreven. Ondanks dat ik Bruno een wereldtentoonstelling vind is hij technisch te beperkt en veel te traag.

06-07-2017 22:52

Bati +39595

Gaat Koeman Jorgenson halen?

Wat denken jullie??

06-07-2017 18:58

Youri-- +44

Denk het niet

06-07-2017 19:09

Youri-- +44

Hij moet voor Giroud gaan

06-07-2017 19:09

PindakaasFR +133

Nee, zal wel voor Giroud gaan idd

06-07-2017 19:14

FRberrydebeunhaas +2773

Hij heeft pas nog gezegd dat hij niet klaar is voor de top in engeland

06-07-2017 19:22

Zyzz +4

Ja als al zijn andere 4opties te duur zijn komt tie jorgo voor een prikkie ophallen aangezien het bij ons uitverkoop is tegen bodemprijzen

06-07-2017 23:32

Zyzz +4

*ophalen....

06-07-2017 23:33

Wimberto +2

Off topic..Lukaku voor 85 miljoen van Everton maar ManU...gaat Koeman hier Jorgensen voor halen ?

06-07-2017 18:45

hulst24 +4240

Dan gelijk 60 vragen

07-07-2017 05:53

nlx78 +1758

Zoveel gebeurd sinds 2014. Kijk dit dan, net na die 3-1 nederlaag tegen RIjeka. Matthew Steenvoorden doet het woord.
https://www.youtube.com/watch?v=zfjDl-kxqAQ

06-07-2017 18:40

defrhymz +3

13 duizend man Haha bij nac zitten er meer

06-07-2017 18:23

Dezwartetulp +76767

Ik zie Kongolo er voor aan dat ie er pas na tekenen achter kwam dat ie in een jupiler league stadionnetje komt te spelen :)

06-07-2017 17:23

Jerk +0

Ik ben er in 2002 geweest met de finale super cup maar het is zeker een leuk stadion/stadje

Het publiek is uiteraard anders dan in onze Kuip maar dat is niet meer dan logisch
Wij zijn zeldzaam ????

06-07-2017 17:11

Jan-Boskamp +4

Zij gaan het wel maken in het buitenland beide zijn de afgelopen jaren fysiek veel sterker geworden.

06-07-2017 17:03

giel079 +805

hahahaah maak er maar gemiddeld 8400 van ;-)

06-07-2017 16:53

vangobbel +6959

Klein stadion met (veel) minder publiek dan ie gewend was ja.

Maar Monaco is verder wel ok lijkt mij : mooie club, wonen aan de Cote d'azur, lekker klimaat, middellandse zee, enz.

En oh ja, belastingtechnisch ook niet verkeerd natuurlijk.

Ik snap die Kongolo wel..

06-07-2017 16:40

haan88 +2

13.000? Wat weinig! Ik vind het wel een mooie club. Zeker nu ze ook met hun eigen jeugd goed bezig zijn!

06-07-2017 16:29

FRporto +0

Heb bij deze transfer zo een dubbel gevoel. Kongolo was by far de beste verdediger die we hadden naarmijn idee. Snel, aanvallend aardig, verdedigend supersterk en zelfs al lag die 10 meter achter, had die nog kans het dicht te lopen. We gaan er gewoon minimaal 20 % op achteruit, tenzij er echt een schot in de roos wordt gedaan.

Echter gun ik het Kongolo. Het ultieme voorbeeld van het Nederlandse verdien model: Opleiden, debuteren, prijzen winnen, vertrekken voor een miljoenenbedrag. Daarnaast vind ik AS Monaco een schitterende club en past Kongolo daar inderdaad goed. Verder is Monaco ook een extreem vette stad/land(wat is het nou eigenlijk) als je geld hebt.

06-07-2017 15:39

feyenoordjob +920

Een stadstaat is het volgens mij;)

06-07-2017 15:42

FeyenoordVdam +5817

Omdat het een staat bestaande uit een stad met een achterland is. Feitelijk is het een vorstendom :)

06-07-2017 15:54

Robert79 +71

Ik wil het eerst nog maar is zien of ie ook daadwerkelijk een basisplek gaat krijgen.

06-07-2017 15:39

Jigsaw +10049

Misschien komen we Karsdorp en Kongolo tegen in de CL... zouden wel mooie wedstrijden zijn...

06-07-2017 15:31

Feijenoorder95 +22581

Van 45.000 mafkezen naar 13.000 fans. Hahahahaha succes ermee. Alleen het salaris is leuk en een mooie club natuurlijk.

06-07-2017 15:28

marciano +13

Beetje objectief man... kom op. Juist alleen op de fans na is monaco op alle vlakken een vooruitgang

06-07-2017 15:49

SupportYourLocals +5

T3ring lellik stadion

06-07-2017 15:26

Liser +19872

Ik denk niet dat onze Terence zich iets van dat sfeerloze stadion aantrekt. Lekker 4 keer zoveel verdienen en ver komen in de Champions League.

06-07-2017 15:25

Jackyan +3695

Alleen al om het feit dat in Monaco bruto netto is, is al voldoende om daarheen te gaan. Ik zou het ook doen, lekker geen belastingen betalen.

06-07-2017 15:21

SupportYourLocals +5

Is dat zo? Hebben ze andere wetgeving dan de rest van frankrijk?

06-07-2017 15:27

Errorking +0

Monaco is een onafhankelijke staat (een apart land). Daarom is daar alles anders.

06-07-2017 15:36

SupportYourLocals +5

Dat wist ik, maar dacht ze ze qua wetgeving wel gewoon onder frankrijk vielen

06-07-2017 17:16

SupportYourLocals +5

Dan hebben die gasten wel een ziek voordeel tov de rest van de voetbalclubs, beetje raar

06-07-2017 17:16

Jackyan +3695

Daar bestaat geen inkomstenbelasting. Hoe fijn is dat.

06-07-2017 17:12

SupportYourLocals +5

Damn en vermogensbelasting?

06-07-2017 17:17

Steven_Seagal +27881

0 procent, volgens mij is de enige echte belasting daar BTW

07-07-2017 03:25

SupportYourLocals +5

Fuck wat doe ik hier nog

07-07-2017 08:56

marcel achterhof +82

Maar in oranje is het altijd kut

06-07-2017 15:20

RoedGoelliet +1

25 jaar geleden was dat monaco niets wat betreft supporters en daar is niets aan veranderd.

06-07-2017 15:13

RoedGoelliet +1

Behalve als de club Feyenoord heet.

06-07-2017 15:34

Koekert +5466

Van de week kreeg ik veel commentaar omdat ik vond dat hij naar een dooie Club gaat. Als ik dit lees wordt dat weer voor 200% bevestigd. Ik gun hem het allerbeste maar volgens mij had hij wel naar een mooiere Club kunnen gaan waar hij ook veel zou hebben verdiend. Het is nog niet iedereen opgevallen maar Kongolo heeft echt enorm veel Talent. In mijn ogen een potentieel Europese topper.

06-07-2017 15:09

rbn_ +160

AS Monaco is een Europese topclub met veel mogelijkheden. Een fantastische stap voor Kongolo. Misschien speelt hij straks mee in de kwart/halve of zelfs de finale van de CL. Zoveel kwaliteit hebben die gasten.

06-07-2017 15:17

Liser +19872

Qua beleving van de supporters is het inderdaad een dooie club. Maar het is op dit moment wel een topclub hoor. Kampioen van Frankrijk, halve finale Champions League. Echt een prachtige stap voor Kongolo.

06-07-2017 15:26

Koekert +5466

Maar kom op zeg 9 tot 13000 toeschouwers
Met de rest ben ik wel met je eens

06-07-2017 15:30

Liser +19872

Ja dat is vergelijkbaar met NEC, stelt niet veel voor

06-07-2017 15:34

tussenjaar +6206

Ongelooflijk dat je daar wilt spelen. Had dan naar Everton gegaan

06-07-2017 15:04

joepie +22

13.000 jeetje

06-07-2017 14:54

vinniev +0

Van een echte volksclub naar een provinciaal clubje met veel geld...

06-07-2017 14:47

rbn_ +160

En gewoon vele malen beter is. Fantastische stap voor Kongolo.

06-07-2017 14:48

gabelerus12 +163

Uiteindelijk voetbal je om de absolute top te bereiken toch?

06-07-2017 14:55

keenan +531

Die snapchats met bilal vilhena kongolo boetius ga ik wel missen lol

06-07-2017 14:43

5314-3074 +0

Wat zijn hun Snapaccounts?

06-07-2017 15:07

Feijenoorder95 +22581

Ja man haha mafkezen

06-07-2017 15:29

Feydon +0

Zal trouwens wel wennen worden voor Kongolo, Monaco lijkt me puur qua fans niet de leukste club om voor te spelen, maar de financiën zullen daar wel goed tegen op wegen net als dat het niveau in de Ligue 1 hoger is.

06-07-2017 14:41

flatsh +1711

Ja het is inderdaad heel iets anders, ook mooi, maar op een hele andere manier.

06-07-2017 14:45

feyenoord--1226 +0

Fans van Monaco zijn ook fanatiek hoor

06-07-2017 14:54

Feydon +0

Ja maar het stadion en de hoeveelheid fans is toch een andere beleving lijkt mij.

06-07-2017 14:55

svw +3

Ik vind het wel een mooi stadion. Apart. Alleen jammer dat er maar iets van 18.000 man in kunnen.

06-07-2017 14:58

SupportYourLocals +5

Vind het juist een lellik ding

06-07-2017 15:26

svw +3

hahahahah zo zie je maar weer. Smaken verschillen.

06-07-2017 15:37

bobiku95 +2

Sportief is het wel een topstap. De competitie is hem op het lijf geschreven, hij speelt CL met meer perspectief dan bij Feyenoord en als je het daar goed doet, maak je een transfer naar de absolute top

06-07-2017 15:00

Tweebenig +6

Waar blijft de tijd van Coen Moulijn? Een echte held, die tot en na zijn dood geëerd wordt. Dat gebeurd nu nooit en te nimmer meer, met deze "geldachternalopende" generatie!

06-07-2017 14:41

Feydon +0

Spelers spelen niet meer heel hun leven voor een club, totti is de laatste.

06-07-2017 14:42

Mcanna +662

Je doet nu danielle de rossi echt te kort. Speelt al zijn hele carrière bij roma

06-07-2017 15:23

Feydon +0

Daar heb je ook zeker een punt, hij zal de laatste zijn dan zeer waarschijnlijk.

06-07-2017 15:39

Van_Geel +18471

Ik wil je niet uit de droom helpen, maar als Moulijn destijds dit soort bedragen had kunnen verdienen was hij ook weggeweest. En voor wat betreft mensen als Totti en Maldini, die zaten al bij topclubs, verdienden al bakken met geld.

Heeft dus weinig met geldachternalopende te maken, maar met het contrast tussen Feyenoord en top betalers.

06-07-2017 14:51

abrikees +4

Moulijn kon zo naar Barcelona, wilde niet

06-07-2017 15:11

Van_Geel +18471

Toen was het verschil met Barcelona wel ietsjes kleiner dan nu. Zo had Feyenoord destijds wel een EC1 gewonnen en Barcelona niet, ook werden ze rond die tijd zelden kampioen, was Feyenoord een vd rijkste clubs en was de Eredivisie de absolute top.

06-07-2017 15:24

bobiku95 +2

Moulijn heeft later aangegeven spijt te hebben dat hij niet gegaan is. Niet dat dat iets afdoet aan het feit dat hij de grootste is, maar we moeten clubliefde ook niet te veel romantiseren. Van Hanegem wilde ooit naar Ajax, maar daar werd een stokje voor gestoken. Wim Jansen ging naar Ajax, Cruijff speelde hier. Zegt niet alles en zeker tegenwoordig niet, nu het financiële contrast zo groot is

06-07-2017 15:05

Jalg +915

Dat was ook de tijd dat Feyenoord letterlijk de beste club ter wereld was.

06-07-2017 15:06

rbn_ +160

Simpel geredeneerd. Wij houden van het spelletje maar veel spelers zien het als hun werk. Dat is niet alleen in de voetballerij zo, maar overal. Mayweather vind ik daar ook een prima voorbeeld van. Hij is een zakenman pur sang.

06-07-2017 15:06

Rotterdamijsselmonde +1

Die wil straks op z,n knieen terug naar Feyenoord....;)

06-07-2017 14:40

FR_Swiss +667

Die komt ooit nog eens op zijn knieën terug, omdat zijn rugzak met geld zo vol is..

06-07-2017 14:51

PindakaasFR +133

Kongolo heeft eigenlijk alles op een top verdediger te worden:

-Lenig
-Groot
-Fysiek al aardig sterk (kan misschien hier nog wat massa bij plakken)
-Ziek snel
-krankzinnig goede tackle


Alleen zijn opbouwende kwaliteiten zijn niet geweldig en hij is blessure gevoelig. Vooral met die sprintjes die hij als back moet maken is dat klote. Maar buiten dat echt een topper.

06-07-2017 14:38

Van_Geel +18471

Helemaal mee eens, zijn grootste valkuil is inderdaad zijn blessuregevoeligheid. Ook Monaco gaat hem gebruiken als linksback, zou het echt zonde vinden als hij nooit centraal gaat spelen, want daar heeft hij helemaal potentie.

06-07-2017 14:43

Shimmy +1

Mee eens, hij mag alleen wel meer Rotterdamse trots laten zien, meer schijt hebben.
Tegenstander recht in de ogen aan kijken, dat miste ik tegen de neuzen.
Die stink Riedewald keek hem de grond in.

06-07-2017 14:49

FR_Swiss +667

Zwitsers hebben geen Rotterdamse mentaliteit..;-)

06-07-2017 14:53

Van_Geel +18471

Doordenkertje :)

06-07-2017 14:55

Shimmy +1

Alles is mogelijk ;-)

06-07-2017 15:17

FR_Swiss +667

Ik probeer het er al 18 jaar in te rammen in Bern.. ze begrijpen hier inmiddels op de zaak, wanneer ik "stelletje klootzakken" zeg;-)

En ja.. het doordenkertje was.. Kongolo is een Zwitser..

06-07-2017 15:41

Van_Geel +18471

Hiermee leg je direct de vinger op de zere plek, de Feyenoordjeugd is voetballend heel goed, maar ze missen de overtuiging/arrogantie die ze in Adam wel hebben.

Iets meer geloof in eigen kunnen en het niveau van onze jeugd neemt nog een stuk verder toe.

06-07-2017 14:58

1908ert +0

normaal interesseerd mij die hele Franse en Italiaanse competitie niet maar daar gaat aankomend seizoen verandering in komen

06-07-2017 14:36

Mesqueunclub +1

Genoten van Mocaco in de CL. Dit jaar inderdaad maar eens kijen of die comp wat is

06-07-2017 14:39

Michel-Hurricane-Feyenoord +1

ik dank dat 1908ert niet weet dat na 18 jaar weer en titel binnen is gesleept + bijna geen EL CL gespeeld
Dan moet je eerst komende 5 jaar zeker 3x met de schaal omhoog gaan staan . En 3x CL overwinteren
Dan mag je 30 mil 40 mil vragen Nu heeft Martin uitstekend werk geleverd

06-07-2017 14:44

1908ert +0

moest mn intergalactische woordenboek er maar weer eens bijpakken, want snap er geen hol van wat je bedoeld.

06-07-2017 14:53

Michel-Hurricane-Feyenoord +1

dat dacht ik al beter lezen

06-07-2017 14:57

1908ert +0

jij dacht dat al haha, dus je plaatst eerst een reactie die als een kut op een drumstel slaat en dan zeg je dat ik beter moet lezen haha!! je hebt t intellect van een onderwaterschildpad, niet zo veel rukken.

06-07-2017 15:11

FRPatrick010 +12

Bij Monaco komen ze nog steeds niet bij van het lachen denk ik. 15 Miljoen maar voor deze topper. :')

06-07-2017 14:36

skin +14003

In Monaco lachen ze sowieso heel Europa uit terwijl ze hun tranen wegvegen met briefgeld.

06-07-2017 14:38

Feydon +0

Het gaat hem goed daar, toch snap ik deze transfer niet helemaal. Een goede talentvolle back die ook als lcv uit de voeten kan en al redelijk wat internationale ervaring op heeft gedaan laten vertrekken voor 15 miljoen euro. Aan de andere kant toch het beeld om hem dat hij redelijk blessure gevoelig is, dan is 15 miljoen wel weer fijn en mooi. Dubbel gevoel bij de transfer.

06-07-2017 14:36

Hopsakeee +1374

Terence zal wel hebben laten weten niet weer bij te tekenen.
Dat houdt in, of nu verkopen voor 15M of volgend jaar met aflopend contract voor 5

06-07-2017 14:41

Feydon +0

Dat klopt dan ook weer, maar toch blijft mijn gevoel over de transfer dubbel als het bedrag nog wat hoger was had dat iig de pijn meer verzacht haha.

06-07-2017 14:43

Hopsakeee +1374

Hij kwam ook best onverwacht.
Ik las het en dacht wtf.
Achteraf begrijp ik het wel, maar erg jammer.

06-07-2017 14:54

FR_Swiss +667

En wat is dat bedrag dan echt?? Want alleen de media schrijven bedragen.

06-07-2017 14:56

Feydon +0

Ja om en na bij de 15 miljoen euro. Niemand weet het precies (transfersommen zouden altijd openbaar gemaakt moeten worden vind ik)

06-07-2017 14:57

abrikees +4

Dat is ook heel storend dat de achterban het niet mag weten, juist door het wel te openbaren kan je veel ongenoegen wegnemen.

06-07-2017 15:13

Mesqueunclub +1

Grote franse fysieke afrikaan. Die nog kan voetballen ook!

06-07-2017 14:35

Mesqueunclub +1

Bedoel natuurlijk dat er veel fransen van dat soort lopen

06-07-2017 14:36

Korkiekarel18 +48188

Nog 3 a 4 kilo spiermassa erbij in zn bovenlichaam en het is echt een beest.

06-07-2017 14:34

Mcanna +662

Beter functionele spieren dan massa, van massa word hij alleen maar trager

06-07-2017 15:26

jordyFR010 +634

Het doet mij gewoon bijna pijn om deze jongen in een ander tenue te zien..

06-07-2017 14:34
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties