Van Bronckhorst bevestigt: Haps niet inzetbaar tegen City

Van Bronckhorst bevestigt: Haps niet inzetbaar tegen City

Feyenoord kan naast spits Nicolai Jørgensen ook niet beschikken over Ridgeciano Haps. De verdediger heeft een enkelblessure opgelopen in de thuiswedstrijd tegen Willem II en kon daardoor afgelopen weekend tegen Heracles Almelo ook al niet in actie komen.

Giovanni van Bronckhorst bevestigt op de persconferentie dat Ridgeciano Haps niet inzetbaar is tegen Manchester City. De trainer van Feyenoord wil niet prijsgeven in welk systeem de Rotterdammers gaan aantreden in de Champions League.

''Er zijn heel veel mogelijkheden om dat te doen. Vijf verdedigers, twee aanvallers, middenvelder erbij. Hoe precies, zien jullie morgen.'' Feyenoord gaat vooral proberen weinig ruimte weg te geven. ''Wij moeten het compact houden en de momenten in de omschakeling kiezen,'' zegt de trainer, geciteerd door RTV Rijnmond.

Giovanni van Bronckhorst heeft de wedstrijd Manchester City - Everton een aantal keer bekeken. De ploeg van Ronald Koeman hield toen één punt over aan het duel. ''Het ontbreken van Haps en Jørgensen zorgt er niet voor dat ik anders ga spelen. Dat bepaalt de tactiek en niet de poppetjes.''

Het aantal afwezigen bij Feyenoord komt door de afwezigheid van Jørgensen, Haps en Basaçikoglu op zes. Naast het hierboven genoemde drietal ontbreken ook de al langer geblesseerden Kenneth Vermeer, Sven van Beek en Bart Nieuwkoop in de wedstrijdselectie.

Van Bronckhorst bevestigt: Haps niet inzetbaar tegen City

Lees meer over
Kenneth Vermeer Sven van Beek Bart Nieuwkoop
Plaats reactie
666

POFR +0

Wie is haps

14-09-2017 19:19

Km010 +5189

Grote aderlating dit!

12-09-2017 23:56

ousi-feyenoord +388

https://www.bol.com/nl/p/fifa-18-ronaldo-edition-ps4/9200000078940279/?suggestionType=typedsearch#modal_open

12-09-2017 22:59

DeMol87 +0

Boeties/larsson berghuis

Toornstra

Vilhena Karim

Nelom Diks
Baco Botteghin Juste

Jones

12-09-2017 21:29

tussenjaar +6205

Lijkt me ook. Larsson na 60 minuten

12-09-2017 22:13

charlaykc +9526

Geluk bij ongeluk

12-09-2017 21:14

beppie172 +65814

Haps werd vorig jaar ook aan alle kanten voorbij gelopen in de EL. Zo heel veel beter is ie op dit moment nog niet dan Nelom. Alleen de potentie om veel beter te worden is er wel.

12-09-2017 20:37

Aidan_Exclusive +7786

Nelom en Diks...
Waar ik eerst dacht dat we een verkapte 4-4-2 zouden spelen met Toornstra hangend op rechts, denk ik nu meer aan 5-3-2 om onze backs wat meer rugdekking te kunnen geven...erg jammer dat Haps er niet bij is.

12-09-2017 20:27

Kwaaie +0

Nelom Diks en Kramer in de Champions League. Pffffff

12-09-2017 20:26

beppie172 +65814

Ik verwacht dat alleen Nelom gaat spelen in 532 systeem, met Amrabat op rechterflank, St. Juste centraal en twee spitsen.

12-09-2017 20:34

TYREP +1

Geweldig toffe persoonlijkheid.


boetius berghuis




.......... ambarat kea toornstra juste

nelom-------vd heide----------botje--------diks

12-09-2017 20:12

karelkarel +393

Ondanks dat we wonnen van Sevilla in 2014 moet je de samenvatting is kijken met Neelomp.. man man man

12-09-2017 20:05

Verstappen +7659

Als City 3-5-2 speelt zoals tegen Liverpool moet je zo spelen:
Jones
St. Juste - Botteghin - Van der Heijden
Amrabat - KEA - Larsson - Toornstra - Vilhena
Berghuis - Boëtius

Als ze 4-3-3 spelen hoop ik dat we zo spelen:
Jones
St. Juste - Botteghin - Van der Heijden - Nelom
Toornstra - KEA - Amrabat - Vilhena
Berghuis - Boëtius

12-09-2017 20:01

ferdi30 +5233

Bizar dat niemand vraagt of Hals zondag haalt??

12-09-2017 19:48

Celeritas010 +0

Haalt Haps zondag?

12-09-2017 21:17

PeturP +1

Ronald zal Gio wel e.e.a. hebben ingefluisterd, die hebben regelmatig contact gehad afgelopen weken. Alle vertrouwen dat het goed komt.
En Nelom, die heeft in ieder geval de ervaring, Haps is er niet dus ook weinig in om daarom te treuren, is een feit.
Meest waarschijnlijk is met Larsson als 1 vd 2 spitsen.

12-09-2017 19:38

HarrieNack +0

Misschien kan Nelom voor de wedstrijd jonko's met de selectie van City gaan roken.

12-09-2017 19:34

karelkarel +393

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

12-09-2017 20:03

feyenoord_delft +6033

Het zit weer lekker mee ook pfffff Diks en Nelom op de flanken wat een feest...

12-09-2017 19:29

Rotterdammer +11230

Jup kansloos

12-09-2017 19:38

kluif +2

Zijn er geen andere mogelijkheden voor de linksback positie dan onze vriend Nelom ?
Je moet er toch niet aan denken dat hij hetzelfde niveau op de mat gaat leggen als afgelopen zaterdag tegen Heracles......

12-09-2017 19:25

Mrunterwijst +10612

Jorgensen valt weg, dan maar met Nelom én Malacia als linksback

12-09-2017 19:20

jefff84 +0

Jones
Amrabat-Botteghin-St Juste-van der Heijden-Boetius
El ahmadi-Vilhena
Toornstra
Berghuis-Larsson

12-09-2017 19:19

FRlegend +17026

Hoop dat Gio een tactische meesterzet doet zoals Koeman dat ook vaak deed in toppers. Daarmee verras je de tegenpartij altijd en kan je de eerste 15 minuten wellicht scoren. Op handen gedragen door het Legioen kan je dan de rest van de wedstrijd gaan tegenhouden en counteren.

12-09-2017 19:17

LarsFR1908 +5626

Zoveel zin in morgen ben zo benieuwd

12-09-2017 19:19

jordan +0

Nelom vs sané, diks vs Sterling oftewel hartverzakking

12-09-2017 19:14

abrikees +4

je vergeet de dubbele dekking

12-09-2017 19:59

Feyenoord22 +1

Dan loopt Aguero vrij..

12-09-2017 20:02

ChristianY10 +0

Godver de godver

12-09-2017 19:10

HarrieNack +0

Laten wij hopen dat we niet al te hard geslacht wordt. 0-2 zou netjes zijn.

12-09-2017 19:05

michielFR +0

Lord Nelom dus.... Wat een held

12-09-2017 18:56

aw_vakj +5667

Die bloedhond van willem2 had eigenlijk al rood verdient tegen Utrecht, daar blesseerde hij ayoub maar kreeg geel, doordat beoordeeld was kon dit niet veranderd worden en vervolgens blesseert hij haps na 30 seconden

12-09-2017 18:54

romeo +1

Nelom.......het zal toch niet. Speel je weer eens CL speelt die kneus linksback

12-09-2017 18:47

Knettah +5

Haha echt he

12-09-2017 18:50

Maassluice010 +6079

Joh nelom is niet de beste nee.. maar valt me tegen dat je zegt kneus . Deze jongen verdient gewoon volle support morgen. En nelom kan dit soort wedstrijden gewoon goed spelen. Nergens ga je een "2de" even goede linksback voor op de bank kopen. Het is wachten tot dat evt. een malacia door gaat breken. Ik maak me meer zorgen om een diks morgen.

12-09-2017 18:53

Knettah +5

Nelom kan er helemaal geen ene klote van

12-09-2017 18:53

Jeroon +453

Liever nelom dan de linksback van Ajax of psv..

12-09-2017 18:54

Maassluice010 +6079

Nelom is niet de beste nee. Maar voor een speler voor op het 2de plan(het is geen basis materiaal). Zie ik niet 1.2.3 wie er beter is in de Eredivisie.

12-09-2017 18:58

Djim +8210

Misschien een clubje uit 020 gaan supporten?
Past beter bij je

12-09-2017 19:25

Knettah +5

Pas nou op met je uitgedaag jochie ik breek je tanden eruit

12-09-2017 19:30

Djim +8210

dus idd Feyenoord onwaardig

12-09-2017 19:57

Knettah +5

Ik ben van de jaren 80 wij bleven staan geen weglopers

12-09-2017 20:13

skin +14003

Laten we hopen dat iedereen de beste wedstrijd uit hun carriere speelt.

12-09-2017 18:45

Dezwartetulp +76766

Ben toch bang dat het een drama wordt....

12-09-2017 18:44

Kirk_Duyt +0

jones
Amrabat - st juste - botteghin - baco - NELOM
El ahmadi - vilhena
Berghuis
Larsson - boetius

12-09-2017 18:42

Rotterdammer +11230

Toornstra vergeten ? Veel te aanvallend deze opstelling

12-09-2017 19:40

Kirk_Duyt +0

Nee vind jens gewoon nog niet echt in vorm dit seizoen

12-09-2017 19:50

Asstomouth +5

Als hij Everton als leidraad neemt, dan gaat hij 5-4-1 ruit spelen bij balverlies. De ultieme parkeer de bus tactiek. 1 lopende spits, zal Boëtius dan wel zijn. Daarachter dynamische middenvelder Toornstra. Daarachter controleurs Vilhena-Amrabat. Slot op de deur El Ahmadi. 5 verdedigers op lijn.

12-09-2017 18:39

ricodetico +13006

En dat zou ik helemaal niet zo gek vinden.

12-09-2017 18:45

ricodetico +13006

Hoop ik de verdediging wel met St Juste Botteghin Tapia vd Heijden en Nelom. Want een defensie met Diks én Nelom is maar een klein busje.

12-09-2017 18:48

aw_vakj +5667

Kan me niet voorstellen dat berghuis niet speelt

12-09-2017 18:56

ricodetico +13006

Die mag tegen PSV vlammen.

12-09-2017 18:57

aw_vakj +5667

Morgen ook.

12-09-2017 18:59

FRlegend +17026

Zou best kunnen dat Koeman en Gio even gebeld hebben.

12-09-2017 19:18

SupportYourLocals +5

Weer een aderlating

12-09-2017 18:39

Blowco_w1 +0

Dan maar onze cultheld Nelom

12-09-2017 18:37

dommekroepia1 +0

Ja nelom is wel happig om te spelen

12-09-2017 18:38

kevinmulFR010 +18073

Nelom is echt geen cultheld hoor

12-09-2017 18:43

Blowco_w1 +0

In Mijn ogen wel, of dacht je dat kuijt het allemaal Alleen af kon?

12-09-2017 18:47

dommekroepia1 +0

Nelom speelt al bijna heel zn leven bij feyenoord en klaagt nooit staat altijd klaar om in te vallen en neem daarna weer netjes plaats op de bank zonder te zeiken denk jij nou echt dat je dat bij een hele geweldige speler voor elkaar krijgt slimmerik die begint na 2 reserve beurten al onrust te veroorzaken

12-09-2017 18:59

jefff84 +0

Welke figuren blijven nu allemaal aankomen met Diks, Nelom en Kramer in de basis. Willen jullie gewoon gelijk al de boel opgeven? Als je een blok hebt van Botteghin-ST Juste-van der Heijden met Vilhena en El ahmadi tegen aan en Toornstra daar weer kort voor, dan staat je verdediging gewoon. De backs en de spitsen moeten dan gewoon snelle jongens zijn, die kunnen voetballen. Dus wees eens creatief!!!

12-09-2017 18:37

Fr2009 +3

Dus je wil met links en rechtsbuitens Spelen ipv backs? Creatief is het wel. Maar daar is alles mee gezegt

12-09-2017 18:41

jefff84 +0

Nee, als je 532 speelt, dan bespelen de backs, sowieso al de gehele flank. De backs en de spitsen, dat zijn je aanvallende mensen. Toornstra zal het meeste moeten meeverdedigen en wanneer het kan misschien de spitsen bedienen, maar ik denk dat de backs dan belangrijk moeten zijn. Nelom en Diks kunnen dat sowieso al never nooit aan. Daarom zeg ik Amrabat en Boetius. Larsson en Berghuis in de spits.

12-09-2017 19:16

Fr2009 +3

Ja het idee is leuk. Maar Amrabat en Boetius hebben toch nooit verdedigend gespeeld? Verdedigen Is ervaring, die jongens zakken nog harder door de mand dan dat diks en nelom zouden doen. Ik zeg 4-4-2 met berghuis en boetius voorin, toornstra als 10 en amrabat er bij op het middenveld.
Wel zou ik st juste op rb zetten

12-09-2017 19:47

jefff84 +0

Dat zou ook een goede opstelling zijn, maar ik ben toch echt niet zo kapot van die Diks en Nelom hoor. Weet je hoe goed die gasten van City zijn? Ik denk dat die 2 nog geen 1 bal veroveren en ze zijn zo onzeker als wat. Boetius kan dat voetenwerk nog wel bijbenen met zijn wendbaarheid en Amrabat kan gewoon een blok zijn met zijn lichaam. Maar goed, als je zoals jou speelt kan ook, maar dan hoef je ook echt niet te verwachten, dat je de bal lekker rondspeelt. Dan moeten die linies ook vlak tegen elkaar aanstaan. 532 vind ik altijd zo'n mooi harmonica systeem. Het lijkt heel verdedigend, maar als je dus die backs goed inschakelt, dan schiet je in 1 keer naar voren en sta je zomaar 352 of 325. Dat vind ik er altijd wel mooi aan die verassing.

12-09-2017 20:09

Fr2009 +3

Die onzekerheid is vooral Diks. Nelom is gewoon niet erg goed. Maar boetius kan echt niet beter verdedigen en betere opties op die positie zijn er helaas dus niet. Diks er dus zeker uit voor stJuste. En nelom zo min mpgelijk in het spel betrekken. We hebben die snelheid en explosiviteit van JP echt gefocused voorin nodig. Hij is de sleutelspeler voor de goals in de championsleague. Zet die maar op je unibet.

12-09-2017 21:30

jefff84 +0

Ok, we gaan het zien. Gio heeft vast contact gehad met Koeman en een speelwijze bedacht, die effectief gaat zijn. Ik verwacht wel een verrassende opstelling.

12-09-2017 21:38

PindakaasFR +133

Met of zonder Haps. Gaat gewoon cashen worden en weer focus op de competitie.

12-09-2017 18:35

tommeehh +3

5 - 3 - 2 gaan spelen is de enige optie denk ik.



Boeitius, Berghuis

Vilhena- El ahmadi- Ambrabat

Nelom - Arie - Eric - St. juste - Diks.

12-09-2017 18:32

SupportYourLocals +5

Liever amrabat RB en toornstra erbij op het middenveld

12-09-2017 18:40

Maassluice010 +6079

5-3-2 is inderdaad het enige juiste. Alleen zou ik het zo liever zien: sweeper zoals vroeger

Boetius berghuis
-----toornstra-----
Vilhena-ahmadi--
Nelom-arie-eric--amrabat-
------------stjuste------

12-09-2017 18:45

SupportYourLocals +5

Speelt die er dan echt achter? Lijkt me niet zo handig met buitenspel enzo

12-09-2017 18:50

Maassluice010 +6079

Nee, niet er echt helemaal achter. Hij moet de gaten dichtlopen voor ons trage centrum met vdh en both

12-09-2017 18:54

SupportYourLocals +5

Dus eigenlijk gewoon 532

12-09-2017 19:44

wijnaldummn1 +0

Weet iemand hoe het staat met Nieuwkoop? Ligt het aan mij of heb ik er al lang niks meer van gehoord

12-09-2017 18:32

SupportYourLocals +5

Ligt niet aan jou.

12-09-2017 18:41

onraad +5506

dan maar malacia erin klaar slechter als die lompe slome trage nelom kan toch niet

12-09-2017 18:32

SupportYourLocals +5

Woudenberg kon het wel, maar je zou zeggen dat dat een uitzondering is

12-09-2017 18:41

vakkiez4 +1

Ik ben benieuwd naar de sfeer morgen! Hopen op een echte heksenketel. Wij gaan in iedergeval ons best doen op vakkie U!

12-09-2017 18:31

F-noorder89 +1

wedstrijd bepaalt de sfeer he. wij hebben reactiepubliek.
als het binnen 30 minuten 0-3 staat dan blijft van de sfeer ook niks over.
dus hopelijk blijft het lang spannend.

12-09-2017 18:32

vakkiez4 +1

Dat is zeker waar! Sluit ik me bij aan. In iedergeval hopen dat het er vanaf het begin goed in zit. Zal er nog een sfeeractie komen? Hoop op een groot doek!

12-09-2017 18:43

Tekkelopdebal +0

Zie het alweer helemaal voor me. 43ste minuut morgen. ManCity is sterk maar Feyenoord houdt knap stand en heeft zelfs wat kansjes gekregen. Feyenoord kan met een goed gevoel gaan ruste.... ohnee, Nelom tackle, penalty.

12-09-2017 18:28

MaartenTT +19931

Alsof je het graag wilt.....

Hoe ver gaat die goedkope anti-Nelom hetze?
Zielig.
En nee, ik ben geen fan van hem.
En ja, je mag kritisch zijn, maar hier word ik zo langzamerhand helemaal sip van. Zo makkelijk.

12-09-2017 22:03

BitterBalr +0

Het is heel simpel, iedere speler is morgen een belangrijke schakel in het veld, als er ook maar één speler minder als 100% geeft dan valt alles als een kaartenhuis in elkaar en ga je eraan. City heeft hier veel meer ervaring in en kunnen dat beter opvangen door bankspelers die al per persoon meer waard zijn als de selectie van Feyenoord. Alsnog hoop ik op het beste, kijk maar naar de wedstrijd tegen United, alles is mogelijk! Laten we alleen niet uitgaan van een herhaling van vorig jaar.

12-09-2017 18:28

El-Fenomeno +9

We moeten gewoon hopen dat City met wat wisselspelers aantreed en op 70% gaat spelen, net als wat Sevilla en United deden.

12-09-2017 18:28

BitterBalr +0

Al speelt City op 70% dan heb je vrijwel nog steeds erg weinig kans om te winnen.

12-09-2017 18:29

FR_Joel +2836

Heb je gezien welke spelers er allemaal meegaan, zelfs als ze met de reserves spelen zijn dat wereldtoppers

12-09-2017 18:30

BitterBalr +0

Precies, City zijn ploegwaarde is niet voor niets 840 miljoen..

12-09-2017 18:33

jefff84 +0

Boetius linksback. Gouden zet. ;)

12-09-2017 18:27

ante1908 +2

Kut nu winnen we niet

12-09-2017 18:26

ElPanzeFr +21359

Denk dat we 4-2-2-2 wijd gaan spelen.

Diks- Botteghin- Scharie- Nelom
Amrabat- El Ahmadi
Toornstra- Vilhena
Berghuis Boëtius

Soort mengvorm tussen 4-3-3 en 5-3-2

12-09-2017 18:25

BigSmarty +703

Waarom zou je Vilhena uit zijn kracht halen? Zou hem dan eerder op zijn normale positie zetten, met tijdens de omschakeling de taak de aanval te ondersteunen.

Zou fysiek veel van hem vragen, maar desnoods zet je hem tegen PSV op de bank (met Amrabat is er toch een adequatw vervanger).

12-09-2017 18:31

WTSGD +18145

Klinkt goed. Maar dan zul je zien dat het 433 wordt met Nelom, Diks en Kramer.

12-09-2017 18:25

FR_Joel +2836

Gio is toch ook niet achterlijk

12-09-2017 18:27

YoloFR +435

Ik zie het hem zo doen...

12-09-2017 18:28

FR_Joel +2836

Boëtius - Berghuis
Larsson
Toornstra - El Ahmadi
Vilhena - Baco - Botteghin - St. Juste - Amrabat
Jones

Misschien zoiets dan?

12-09-2017 18:25

bsdwrd +1

Diks en Nelom gaan echt wel spelen.

12-09-2017 18:26

FR_Joel +2836

Een beetje wishful thinking :')

12-09-2017 18:26

nickkkc +3

Geen risico nemen met Haps, gewoon klaarstomen voor psv

12-09-2017 18:25

feyenoordkorsou +0

4-3-3 met Nelom en Kramer.

12-09-2017 18:25

FR4Ever +2

Hmmm misschien nog wel vervelender dan jorgensen

12-09-2017 18:25

Bergje63 +1290

Haps is nog steeds geblesseerd door die doodschop van die Willem II spelert! Die gele kaart had alsnog omgezet moeten worden in rood.

12-09-2017 18:24

Johnguidettiengrazianopelle +11

Niet zo om huilen tijdens de wedstrijd oke na de wedstrijd heb je er toch niks meer aan

12-09-2017 18:24

FR-Freggle +8

damn met deze backs maak ik mij echt wel zorgen

12-09-2017 18:22
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties