''De tweelingbroer van Toornstra zie ik nu ook in de Kuip''

''De tweelingbroer van Toornstra zie ik nu ook in de Kuip''

Jens Toornstra is het huidige seizoen niet goed begonnen. Vorig jaar was de middenvelder goed voor veertien goals en tien assists, dit seizoen loopt het minder gemakkelijk. Afgelopen dinsdag zette Feyenoord-trainer Giovanni van Bronckhorst Toornstra zelfs op de reservebank tegen Shakhtar Donetsk.

“Er loopt een spook op het middenveld en die heet Jens Toornstra”, zegt Feyenoord-watcher Iwan van Duren op de website van zijn werkgever Voetbal International. “Ik heb vorig jaar wel eens gezegd dat het lijkt alsof er twee Toornstra’s zijn: één die speelt in de Kuip en zijn tweelingbroer die de uitwedstrijden speelt. Dit seizoen zie ik zijn tweelingbroer ook in de Kuip.”

“Toornstra werkt altijd hard en is een goede teamspeler. Ik zie hem graag, het is een goede vent maar alles gaat nu mis. Hij scoort niet en er komen geen assists. Hij werkt wel, maar alle ballen springen net weg. Het lukt allemaal net niet.”

“Hij lijkt gewoon niet lekker in zijn vel te zitten”, vervolgt de journalist. “De vinger kan ik er niet op leggen, maar het begint me wel steeds meer op te vallen. Ik gun hem dat die bal er tegen Ajax gewoon twee keer invliegt zondag.” Toornstra scoorde dit seizoen twee keer en gaf evenveel assists in de Eredivisie.

Lees meer over
Jens Toornstra
Plaats reactie
666

FRSytz +0

Ik zie wel wat in deze theorie. Zou Jens uit de Kuip nu een langdurige ziekte hebben waardoor Rens moet spelen? Hopen dat Jens weer fit is zondag want van Rens hebben we genoeg gezien.

20-10-2017 21:58

FokkeMol +474

gatverdamme, wat is die van duren ook een domme broodschrijver. Walgelijk kereltje.

20-10-2017 18:44

Moontje-88 +0

Lekker makkelijk...lullen vanaf de tribune of waar deze meneer ook zit.
Ga zelf eens het veld op, kijken of jij het beter kunt..denk het niet.

20-10-2017 17:42

Renzo +1078

Haha dan kan je fr12 ook meteen opdoeken

20-10-2017 18:11

Ronald_Koeman +18

Dus je mag niet constateren dar Toornstra ondermaats speelt?

20-10-2017 20:49

HassanTurkuF3R +3

Linkse kk junk mooie woorden altijd, net alsof tie zelf 50 interlands heb gespeeld d"r uit met die kk zooi

20-10-2017 17:04

Real_Rotterdam +0

Hahaha deruit met die kk zooi

20-10-2017 20:50

beppie172 +65739

Toornstra en Vilhena zijn allerlei vastigheden van vorig seizoen kwijt en lopen een beetje verdwaasd rond, In plaats van simpel de dingen te blijven doen die ze gewend waren. Hele nieuwe verdediging in de rug, op Berghuis na nieuwe voorhoede voor hun neus. En Jørgensen werd het ergst gemist. Met alle blessures ook elke week andere opstellingen wat ook niet helpt om enige vastigheid te krijgen.

20-10-2017 17:00

Kaap +16

Nu Toornstra weg valt met scoren hebben we geen middenvelder die ze in het netje leg

20-10-2017 16:06

Sleepie +11915

Gaat Iwan nou popi zitten doen met iets wat niet door hem verzonnen is, met z'n tweelingbroer.

20-10-2017 16:00

Exit +527

Net als veel anderen presteerde ook Toornstra vorig seizoen boven zijn kunnen, dat zal niet nog eens gebeuren. Waar Feyenoord volgens mij hoopt dat dit soort spelers uitgroeien tot Europese toppers, zijn het in werkelijkheid hele beperkte en middelmatige spelers, en hadden ze er verstandiger aan gedaan afgelopen zomer door te selecteren. Afgelopen zomer hanteerden deze spelers nog enige restwaarde. Er is1 gouden regel, verkopen op je hoogtepunt. En dat heeft Feyenoord nagelaten.

20-10-2017 15:53

whasjoewahn +16562

Iwan kan de vinger er niet op leggen...

Die heeft het echt te hoog in zijn bol man

20-10-2017 15:15

dmnq1992 +3213

Amrabat el ahmadi en toornstra op het midden ! Meer voetbal. Vilhena rent en tikt af en toe balletje opzij. Meer niet

20-10-2017 14:35

edward09 +5

Misschien heeft hij relatieproblemen?

20-10-2017 14:33

Capessa +1317

Hij gaat zondag niet spelen denk ik.

20-10-2017 14:31

Jorrr94 +0

Vilhena zn tweeling broer loopt denk ook op het veld.

20-10-2017 14:21

Dee-010 +3946

De broer met blond afro’tje moet spelen joh.

20-10-2017 17:29

Jorrr94 +0

Die is inderdaad beter haha

20-10-2017 19:29

Mrfeyrdam88 +0

Misschien heeft zijn relatiebreuk er iets mee te maken ? Zou ik ook niet gelukkig van worden.

20-10-2017 14:00

FeyenoordDelfshaven +289

Dit klinkt voor mij ook heel verhelderend en logisch.

20-10-2017 14:10

pollie +19

relatiebreuk?

20-10-2017 14:11

FeyenoordDelfshaven +289

Als het waar is lijkt mij dit inderdaad een logische reden. Hij heeft een dochtertje met haar wat de situatie alleen maar zou bemoeilijken

20-10-2017 14:18

kuyt15-16kampioen +1254

Bron? Dan moet die gewoon ff banken. Wat sowieso beter zou zijn.

20-10-2017 16:47

vangobbel +6959

Toornstra is een prima en voor Feyenoord zeer waardevolle speler.

Alleen nu even niet, zoveel is wel duidelijk.

Komt wel weer goed met Jens, zeker weten!

20-10-2017 13:35

PindakaasFR +133

Speelt echt lachwekkend slecht. We spelen zonder nummer 10 nu.

Bizar

20-10-2017 13:32

vlo +6958

Robin Williams ( Mrs Doubtfire ) is zjn tweeingbroerv

20-10-2017 13:22

IJzerenKees +129936

klopt jens heb een tweeling broer die heet rens

20-10-2017 13:15

Marcianofr +0

Komt wel weer goed, iedereen heeft een mindere periode in een seizoen

20-10-2017 13:12

JBH +1677

Iedereen heeft z'n ups en downs. Komt wel weer joh.

20-10-2017 13:06

feyenoordkorsou +0

Dat is dus nou precies niet een topsport mentaliteit. Zo hoor je niet te denken als je een topclub wil zijn.

20-10-2017 13:12

JBH +1677

Oke dan schrijven we 'm af.
Klaar met Toornstra. Over en uit.

20-10-2017 13:20

RickH99 +5013

Dat is waarom Suarez de top bereikt heeft em daar nog steeds speelt en Balotelli niet meer. Constantheid is belangrijk.

20-10-2017 13:28

FR08pjotr +20420

Inderdaad, iedereen die 6 slechte wedstrijden speelt direct uit de selectie kenkeren! Moeten ze maar beter spelen, of niet?

20-10-2017 13:28

feyenoordkorsou +0

Ja. Niveautjes Kevin Diks, Michiel Kramer etc. gaan je niet naar de top brengen. Een topclub kan niet iemand uit vorm in de basis de tijd geven om weer in vorm te komen.

20-10-2017 13:44

HARAMBE +0

Tis maar goed dat jij geen trainer bent lol

20-10-2017 13:46

HARAMBE +0

Toornstra met kramer en diks vergelijken hahahahah wat een pannekoek ben je dan

20-10-2017 13:47

Jaapie22 +3055

Dus uit vorm gelijk ontslaan of verbieden dat ze uit vorm zijn?
Goede trainer...

20-10-2017 14:13

Jaapie22 +3055

Inderdaad. Het komt niet meer goed met hem, weg ermee. Dat is wel de juiste mentaliteit!

20-10-2017 14:12

feyenoordkorsou +0

Daarom stalt Man City spelers bij Vitesse enz. Daarom doen wij dat bin Dordrecht, Willem 2 enz. Een topclub moet niet te lang rommelen met spelers uit vorm. Zet ze een niveau lager en als je dan weer aan kan haken kom je terug. Zo niet dan was het een piek en kan je niet mee bij een topclub. Dat van "laat hem maar even lekker, komt wel goed" past niet bij een club met top ambities.

20-10-2017 14:26

Jaapie22 +3055

Maar dan houden we minder dan 11 spelers over. Dan hebben we wel een topsportmentaliteit, maar gaan we naar de Jupiler League...

20-10-2017 16:47

Hussie +0

Tis al eerder gezegd, maar er zijn een aantal zoals vd Heijden botteghin en toornstra die vorig jaar zijn meegegaan in de flow en boven zichzelf uitstegen.

Dit zijn echter spelers die niet het niveau hebben om verder echt verder te helpen en beter te maken. Als je dan ook nog zo’n twijfelaar als boetius om onbegrijpelijke redenen weer terughaalt is het allemaal best verklaarbaar. Zelfde geldt voor vilhena. Heeft al 150 wedstrijden in het eerste gespeeld, maar nog steeds rent hij als een kip zonder kop over het veld en loopt hij veel te veel met de bal. Dit team heeft op het middenveld totaal geen creativiteit.

20-10-2017 13:04

roy-1210 +278

Hoeveel Feyenoord watcher heeft VI, ik dacht altijd dat Krabbendam feyenoord watcher is

20-10-2017 13:01

Julio_de_Fanatieke +0

Iwan van duren. Wie de f is hij dan pffff

20-10-2017 13:00

FRRMS +26121

Toornstra met Boetius voor zich is niet de Toornstra met Jorgensen voor zich

Plus hij doet zoveel werk omdat ons middenveld niet aansluit en Vilhena nog minder in vorm is

20-10-2017 12:55

NiquelMelom +536

Wie er ook voor je staan, sommige kansen had ie er echt wel in mogen schieten

20-10-2017 13:06

RicoFR36 +26676

Toornstra speelt niet eens slecht en is op tactisch gebied ontzettend belangrijk (creëert ruimte en kansen voor de rest en zichzelf). Hij mist nu alleen de gigantische kansen die hij er vorig seizoen (thuis) tegen het net schoot.

Hopelijk vindt hij het vertrouwen snel terug. Ik ben blij als de CL voorbij is, zo kom je nooit in een flow/winning mood en het is erg slecht voor het zelfvertrouwen.

Alles voor een nieuw kampioenschap.

20-10-2017 12:54

LouisFeyenoord123 +0

Jens was vorig jaar samen met Jorgensen en el ahmadi 1 van de belangrijkste spelers, met14 goals en 10 assists heeft hij voor een heel groot gedeelte voor het kampioenschap gezorgd.

Na 8 wedstrijden in het nieuwe seizoen wordt hij door bijna iedereen alweer afgeschreven. Slaat nergens op, jens komt wel weer op zijn niveau nu Jorgensen er weer bij is!

20-10-2017 12:54

Jamcarter +3

Dit is topvoetbal, hier moet je presteren en anders banken! Geschiedenis telt niet mee. Je kan 1 slechte wedstrijd hebben maar als je constant slecht speelt dan wordt et tijd dat een ander zijn kans krijgt.

Go hard or go home!

20-10-2017 12:56

Jalg +915

Blessure van Beek, mist zondag

20-10-2017 12:54

Climaxxx +0

Haha haha die is goed

20-10-2017 12:53

Benjelloun +886

Toornstra had je inderdaad weg moeten doen vorig seizoen hetzelfde geldt voor Vilhena vorig jaar zat alles ook mee eerlijk is eerlijk. Alle puzzelstukjes vielen op de juiste plek daardoor werden we ook kampioen dit seizoen is gewoon het Feyenoord wat we gewend zijn. Ik vind het raar dat er inderdaad geen creatieve speler op het middenveld is gehaald een type Ziyech hebben we echt nodig.

Ik zou opteren voor de volgende opties.

Labyad ( Vitesse )
Djuricic ( Sampdoria )

20-10-2017 12:50

larsssssssss +0

juist wel, we hebben ook iemand nodig die tegen de kleintjes belangrijk is (nac, zwolle thuis) had je gewoon bovenaan gestaan.... Vorig jaar nam kuyt die rol heel vaak opzich openingsgoal tegen de kleintjes

20-10-2017 13:19

RicoFR36 +26676

Onzin. Genoeg tegenslagen gehad. We zaten alleen in een betere flow.

20-10-2017 12:55

PierreFeyenoord +1989

Labyad speelt toch echt bij Utrecht

20-10-2017 13:07

Jaapie22 +3055

Ziyech speelt echt de sterren van de hemel, not...

20-10-2017 14:15

gabelerus12 +163

De kwaadaardige Rens

20-10-2017 12:45

SupportYourLocals +5

Die heb jij niet verzonnen van duuren. Ga je nu wel met de eer strijken?

20-10-2017 12:45

kirly +1

Ten eerste heet hij Jens. En hij blijft lekker want ik vind hem een harde werker.

20-10-2017 12:45

FRJari +4419

Rensie Toornstra de afgelopen weken. Wat Iwan zegt, leg er ff 2 in zondag

20-10-2017 12:44

FrNiels2017 +156350

Het is vooral een gebrek aan concurrentie volgens mij. Bovendien heeft Jens een aanspeelpunt nodig om van te profiteren. Met Nicolai terug verwacht ik dat Jens ook weer beter gaat functioneren.

20-10-2017 12:41

DVS1908 +843

Denk het ook inderdaad. Jens kan heel belangrijk zijn. Is de enige middenvelder die kan scoren en ook goed positie kan kiezen voor de goal.

20-10-2017 12:42

FrNiels2017 +156350

Ik denk dat Larsson dat op zich ook wel kan. Maar Jens in goede doen is gewoon heel belangrijk voor ons. Wellicht kunnen die twee rouleren in uit- en thuiswedstrijden.

20-10-2017 12:45

FeyenoordNr.1 +21284

Rens is een goede gozer, maar hij heeft het net niet. Tijd om Jens terug te halen van zijn sabbatical.

20-10-2017 12:34

Cabral010 +844

Rensssssssss

20-10-2017 12:34

bleikjr +4

Ach je had kunnen zien aankomen dat er een paar tussen zaten die vorig jaar hét seizoen van hun carrière hadden

Jones, VdH/Botje, Vilhena, Toornstra

Allemaal geen wereld spelers die een seizoen lang boven zichzelf uitstaken

20-10-2017 12:33

Feijenoorder95 +22563

Jones staat aan het begin van zn carrière. Schrijf hem nog niet af aub.

20-10-2017 12:41

FrNiels2017 +156350

Die wint op zijn 48e het WK met Australië. Goed dat we zo'n talent de kans geven.

20-10-2017 12:43

ElPanzeFr +21342

Van der Heijden heeft het nog steeds hoor, die zal zich echt wel terugknokken in de basis. Vilhena zal ook wel weer op zijn oude niveau terugkomen

20-10-2017 12:46

bleikjr +4

Dit is zijn oude niveau.....

20-10-2017 12:49

ElPanzeFr +21342

Ben het niet helemaal met je eens, Vilhena was ook sterk afhankelijk van Jørgensen als aanspeelpunt en dat heeft hij heel lang moeten missen. Je zal zien dat met de terugkomst van Jørgensen Vilhena weer soberder en daardoor beter kan gaan spelen

20-10-2017 13:04

dexter1908 +9612

Z’n wijf lag een ander te douwen. Ja dat hakt er in!

20-10-2017 12:32

CROOSWIJKER +14721

Doen wij mannen toch ook?

20-10-2017 12:32

Feyekees +1228

Kom op, we hebben gezien dat het er bij Jens echt wel in zit. Moet er alleen weer uitkomen...

Ik heb nog steeds geloof in Jens hoor...

20-10-2017 12:30

JBH +1677

Wat nee. Vorig seizoen nu al vergeten?

20-10-2017 13:06

kevinmulFR010 +18071

Volgend jaar vilhena en toornstra verkopen

20-10-2017 12:29

Feyenoord-MR +0

geertruida is de tweeling broer van quintes promes op die foto de tyyfus die lijken

20-10-2017 12:28

Frankster +20962

Quintes Promes?

20-10-2017 12:31

tussenjaar +6205

Toornstra gaat zondag geen minuten maken

20-10-2017 12:26

DVS1908 +843

Altijd wel grappig jaa je had hem kunnen verkopen.. maar dan zouden we weer veel doelpunten missen op het middenveld en zou iedereen zeggen: had je Toornstra maar niet moeten verkopen. Stelletje trieste Hendriks

20-10-2017 12:24

Ruben---7 +0

Deze jongen had je voor de hoofdprijs kunnen verkopen na afgelopen seizoen.

20-10-2017 12:22

VLD-S +0

Lekker geld binnen harken en je beste spelers verkopen!

Waar ken ik die tacktiek toch van.....

20-10-2017 12:26

BigSmarty +703

Dit seizoen is hij zeker niet een van de beste spelers. Achteraf was dat dus wel een goed idee geweest.

20-10-2017 12:27

Luck1989 +981

Achteraf is mooi wonen.

20-10-2017 12:34

BigSmarty +703

Mij hoor je ook niet klagen hoor. Feyenoord heeft de beslissing genomen hem te behouden, en daar stond (/sta) ik volkomen achter. Alleen jammer dat hij nog niet presteert.

20-10-2017 12:36

ElPanzeFr +21342

Hoofdprijs valt wel mee hoor, clubs a la Hoffenheim wilden hem hebben maar die splashen echt niet met miljoenen

20-10-2017 12:33

K1K8 +0

Je had hem na vorig seizoen lekker moeten verkopen en een goede nieuwe nummer 10 moeten halen.

20-10-2017 12:22

oe-a-Elia +3

Vraag is wie je had kunnen halen die aanzienlijk beter dan Jens was en ook betaalbaar was

20-10-2017 12:24

K1K8 +0

Voor het bedrag wat je voor Jens had gekregen had je een meer dan prima vervanger kunnen halen

20-10-2017 12:26

VLD-S +0

Noem er is 1

20-10-2017 12:26

BigSmarty +703

Wat wil je nou, dat we hier gaan lopen scouten? Feit is dat hij veel geel had opgebracht, waarvan we vast een waardige vervanger hadden kunnen kopen.

20-10-2017 12:28

oe-a-Elia +3

Zoveel had je echt niet voor hem gekregen

20-10-2017 12:30

K1K8 +0

In de huidige markt had je zeker een kleine 8 miljoen kunnen vangen.

20-10-2017 12:31

oe-a-Elia +3

Maar voor 8 miljoen haal je echt niet een veel betere speler.

20-10-2017 12:32

K1K8 +0

Alsof Jens zo gaat is? Voor dat bedrag haal je met gemak een jongere betere vervanger die je later met veel geld kan doorverkopen.

20-10-2017 12:33

BigSmarty +703

8 miljoen lijkt me nog aan de lage kant, maar dan nog. Berghuis 6.5 miljoen, Larsson 4 miljoen, Haps 6 miljoen, St Juste 5 miljoen, Amrabat 4 miljoen. En jij wilt zeggen dat we geen vervanger voor Toornstra hadden kunnen halen voor minstens 8 miljoen??

20-10-2017 12:34

oe-a-Elia +3

Als je voor Proper 10 miljoen moet betalen en voor Ziyech 16, geloof ik niet dat je voor 8 mil een speler kan kopen do er 14 maakt en 10 assists levert

20-10-2017 12:35

BigSmarty +703

Hoezo niet? 1 voorbeeld: Toornstra. Kostte ook niet zoveel toch...

20-10-2017 12:37

oe-a-Elia +3

Die was wel een stuk minder toen we hem kochten en had toen ook nog 2 jaar nodig

20-10-2017 12:39

K1K8 +0

En je hoeft niet perse te kopen he, je kan ook een goede speler huren van een topclub... Pereira bijvoorbeeld van United.

20-10-2017 12:40

DVS1908 +843

Nee is mijn werk niet gaat die zeggen.

20-10-2017 12:28

Mrunterwijst +10612

Jenssen van Twente, Thorsby van Heerenveen, in Belgie lopen nog een laar erg goede spelverdelers rond.

20-10-2017 12:31

ElPanzeFr +21342

Gewoon Hansson opstellen

20-10-2017 12:34

ElPanzeFr +21342

Toevallig heb je hier de grootste Immers-fan van FR12 gevonden. Geweldige vent die Lex

20-10-2017 12:52

Frankster +20962

Gio durft toch bijna nooit te verrassen

20-10-2017 12:22

Feyedaantje +147

Zijn aantal minder dan vorig seizoen. Neemt niet weg dat je wellicht hem dus beter had kunnen verkopen, maar dat is mooi makkelijk achteraf lullen. Zou zelf Vilhena een keer wissel zien en Amrabat op zijn plek. Nieuwkoop is weer fit voor de rechtsback positie.

20-10-2017 12:21

DVS1908 +843

Larsson Jørgensen Berghuis
Karim Toornstra Amrabat
Haps juste v beek nieuwkoop
Jones

En we gaan winnen jaaaa

20-10-2017 12:20

Feyedaantje +147

Precies dit dus! Alsjeblieft laat Gio dit ook een keer durven!

20-10-2017 12:24

Motoriszer +0

Vermeer voor joker jones en t gaat lukken

20-10-2017 12:49

Feyedaantje +147

Vermeer nog niet wedstrijdfit denk ik? Jones laatste tijd wel onzekerder ja

20-10-2017 13:19

ricodetico +12980

Stuur ff pb naar Gio

20-10-2017 12:25

marcel achterhof +82

Ik vind het allemaal wel wat overdreven jorgensen vilhena zijn ook minder dan vorig seizoen

20-10-2017 12:19
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties