Ochtendjournaal: Feyenoord oogt te voorspelbaar in De Kuip

Ochtendjournaal: Feyenoord oogt te voorspelbaar in De Kuip

De Nederlandse pers schrijft graag over Feyenoord. Na het gelijkspel met SC Heerenveen (1-1) zet FR12.nl in de rubriek het Ochtendjournaal op een rijtje wat onderwerp van gesprek is in de landelijke ochtendkranten.

Volgens de Volkskrant mogen beide ploegen tevreden zijn met een gelijkspel. Het was een gelijk opgaande wedstrijd met een uitblinker bij Feyenoord: Renato Tapia. De Peruviaan was niet te passeren in De Kuip woensdagavond. Van sippend op de bank naar uitblinkend in de basis. Het is een merkwaardige metamorfose geweest voor de Peruviaan de laatste maanden. Het was de enige Feyenoorder die een dikke voldoende scoorde, de rest van het team speelde mak, was erg slordig en niet scherp in de afronding. Met het puntverlies van koploper PSV had Feyenoord zichzelf een grote dienst kunnen bewijzen, maar wederom bleek de ploeg van Giovanni van Bronckhorst niet over de kampioensvorm van vorig jaar te beschikken.

‘’Feyenoord heeft, nog niet eens op de helft van de competitie, slechts één verliespunt minder dan in het volledige vorige seizoen. De hoop op een mooie reeks kon gisteren alweer de prullenbak in, omdat ook Heerenveen in De Kuip overeind bleef: 1-1’’, valt te lezen in het Algemeen Dagblad. ‘’Feyenoord oogt ongelooflijk voorspelbaar in aanvallend opzicht. De buitenspelers Berghuis en Larsson zijn balvaardige spelers en kiezen er negen van de tien keer voor om de bal in de voeten te vragen. Een gevaarlijke bal in de diepte hoeft de tegenstander niet te vrezen als deze tactiek van kracht blijft. De winterstop is gewenster dan ooit’’.

‘’Kerstrapport belooft weinig goeds’’, kopt de Telegraaf vanochtend. ‘’Feyenoord was vastbesloten het grotendeels verzopen Legioen, dat in het uur voor de wedstrijd bij de toegangspoorten voor het stadion in dikke rijen bij de onoverdekte controlepoorten gegeseld werd door ijskoude hoosbuien, waar voor z’n geld te geven. De Rotterdammers kregen ook wel kansen op de overwinning, vooral Vilhena en El Ahmadi hadden de regerend landskampioen naar de overwinning kunnen schieten, maar oud-Feyenoorder Warner Hahn bleek een sta-in-de-weg voor Feyenoord. “

Lees meer over
Steven Berghuis Renato Tapia Warner Hahn
Plaats reactie
666

SieraNalisBest +0

Hallo jongens! Op zoek naar een partner voor sport en niet alleen! Ik wacht op uw suggesties)) http://sieranalis.flu.cc

25-12-2017 18:05

XTENDER +10

Goedemiddag KAMPIOENEN van Nederland. .

15-12-2017 13:30

FCOudBeijerland +0

Ajax speelt als de aanstaande kampioen.

14-12-2017 23:06

popijopi +81

Van Geel moet nu ingrijpen en de trainersstaf de wacht aan zeggen.
Hij heeft goed geïnvesteerd maar deze 3 maken er gewoon een potje van en zijn niet geschikt voor het trainerschap dat blijkt nu wel.
Niemand wordt beter terwijl je eigenlijk doorstroming wil met hogere transfersommen. Nou GIO doet lekker aan kapitaalvernietiging bedankt blijven we lekker zitten met die prutsers.

14-12-2017 22:17

rockn_roll +8309

Haps larsson stjuste amrabat. Allrmaal enorme restwaarde man. Wat bazel je nou?

14-12-2017 22:57

icecube +1

Praat toch geen poep joh

15-12-2017 08:41

popijopi +81

Dit jaar voor het eerst een seizoenskaart gekocht om vermaakt te worden met voetbal.
Is gelijk voor het laatst dus, ik wil een goede voorstelling zien als ik ergens voor betaal maar dit is amateur toneel met een regisseur die eind dit seizoen maar in een ander theater gaat werken.
Zielloos geheel is het, dikwet wel betere dingen met mijn zuur verdiende geld te doen

14-12-2017 22:12

rockn_roll +8309

Zozo na tien wedstrijden al weer thuis achter de buis. Jij hoorr idd niet in de kuip maat

14-12-2017 22:54

Behind_FR +1

Successupporter.

15-12-2017 00:45

icecube +1

Dus een echte Successupporter in ons midden

15-12-2017 08:42

Feyenoord1966 +0

Succes supporter dus

15-12-2017 08:56

Willem10 +11990

Ik vraag me af wat er aan de hand is met Berghuis' en Larsson. Die twee, en Larsson vooral, lijden zoveel balverlies en zelfs de meest elementaire en eenvoudige dingen gaan mis, dat het voor bv het middenveld niet te belopen valt. Niet dat het middenveld nou zo lekker bezig is. Maar Larsson ziet werkelijk 90% van zijn acties mislukken. Geloof niet dat het met instelling of inzet heeft te maken. Ik denk dat iedereen 100% geeft. Op een of andere manier lukt het gewoon niet, al had Hahn bepaald niet over engeltjes te klagen. Ik roep ( in de woestijn!) al weken om naar 4-4-2 over te schakelen. Je zag dat het gisteren ook helemaal dicht slibte, zo druk in dat centrum. En Blom heeft ook z’n bonus weer dik verdient. Slappe corrupte zak.

14-12-2017 20:25

kbbeer +3

Kijk geen overwinning geen salaris!! Moet je kijken wat er gebeurd
Ene John G ophalen in Spanje om de boel op te jagen

14-12-2017 19:42

tussenjaar +6318

Als ze dat bij alle clubs doen krijg je dezelfde uitslagen hoor

14-12-2017 20:11

Ottie +1

Achterin was het een grote bende, je houdt je hart vast als de tegenstander er een keer snel uitkomt.
Ook Tapia, maakt gewoon ( nog ) teveel fouten.

14-12-2017 19:23

VakBspringtniet +23

Precies. Men vergeet steeds dat we de hele verdediging missen

14-12-2017 20:58

Christ1908 +0

Verschil met vorig seizoen, zit 'm in de gemaakte goals. We scoren minder.

15-12-2017 07:26

Zuiderleeuw +5

Ik ben bang dat het niet meer gaat lukken Zekspeed, er zit totaal geen bezieling meer in het spel. Je zou toch denken als je de koploper 5 punten ziet inleveren in twee wedstrijden dat die gasten er helemaal voor zullen gaan maar ze lopen als watjes over het veld en iedereen doet maar wat.

14-12-2017 18:43

zekspeed +4465

Maak er gewoon nog een mooi seizoen van. Ga met zijn allen gewoon leuk attractief voetbal spelen 3-4-3. Dan moet je wel wat aanpassingen maken. Berghuis niet meer rechtsbuiten. Heeft totaal geen zin want hij heeft geen diepgang en gaat altijd binnendoor. Zet hem op 10. Boetius heeft zijn hele opleiding op rechtsbuiten gespeeld. Probeer dat nou eens een keer! Jorgensen is gewoon een prima spits dus die kan je gewoon laten staan. Larsson moet je op het middenveld neerzetten en positioneer Haps gewoon als linksbuiten want Haps is de enige speler die diepgang heeft en een voorzet met zijn linker kan geven. El Ahmadi, Vilhena, Jones en Toornstra voorlopig laten banken.

14-12-2017 18:34

scritor +13664

het is tijd voor een nieuwe trainer. gio heeft gedaan wat hij kon, maar de groep lijkt klaar met hem en ik ben ook klaar met het gebrek aan tactische verrassingen. nóóit een wissel die het verschil maakt, nóóit een tactische ingreep die de wedstrijd doet kantelen, nooit eens een experiment - berghuis / larsson op 10? toornstra rechtsbuiten? kramer naast jörgensen in het laatste kwart? - en nóóít eens een goed voeballende ploeg.

de wedstrijden en het spel zijn als gio: degelijk, saai en nooit verrassend. ik ben er van overtuigd dat we misschien wel de beste selectie hebben, met ajaks daar kort achter, maar er zit nul groei in het elftal. ik ben een grote gio-fan, een fijn mens en hij heeft veel gepresteerd de afgelopen twee jaar.. maar ik denk dat het tijd is voor een frisse wind.

14-12-2017 17:37

Dommeloempia1 +20227

Ontheffing vragen aan de knvb voor een groter doel!!!

14-12-2017 17:35

Christ1908 +0

Misschien wordt het tijd om Toornstra weer eens aan de rechterkant te zetten. Dan heb je tenminste weer diepgang. Dat constante naar binnenkomen van Berghuis is zo voorspelbaar. Daarbij leidt hij ontzettend veel balverlies. Probeer Berghuis eens achter Jørgensen. Hij zoekt toch altijd Jørgensen door het drukke centrum. Dan kan hij er net zo goed al gaan staan.

14-12-2017 17:03

FC Apendrecht.nl +29789

Alsjeblieft labyad erbij

14-12-2017 16:27

Heyplaat +1302

Dacht t al een tijdje maar gisteren echt de conclusoe getrokken: middenveld is groot probleem, Vilhena en el Ahmadi hebbem 0,0 creativiteit. Daarnaast is Berghuis ook erg voorspelbaar met zn binnendooracties.

14-12-2017 16:00

Homerus +1297

Ik lees hier heel veel dingen over het hoe en waarom het fout gaat en dat het bij de staf ligt of toch niet. Tot gisteren twijfelde ik nog. Ik hoopte dat het herstel zich ingezet had en Feyenoord een goede serie neer zou zetten. Helemaal niet dus: gelukkig komen de meesten naar de Kuip voor een punt en niet meer. De enige conclusie die je na gisteren kan trekken is dat wij gewoon niet goed genoeg zijn. Wie je ook opstelt in wat voor formatie of tactiek dan ook...dit Feyenoord is niet goed genoeg voor de top drie. Alle hoop op de beker nu.

14-12-2017 15:55

Homerus +1297

Ik ben het niet met je eens, hoewel ik daar zeker niet mee wil zeggen dat de staf het goed doet. Je zegt dat het materiaal goed is: ik zeg dat het op beslissende momenten tekort komt. Bijvoorbeeld in deze wedstrijd de kans van Vilhena in het begin: de keeper ligt in de uiterste hoek en 80% van het doel is vrij. Toch schiet hij hem precies waar de keeper ligt. De kans van El Ahmadi: recht voor het doel op heel korte afstand, hij schiet hem precies waar de keeper staat. Dit zijn momenten waar een wedstrijd op beslist wordt, en onze spelers komen gewoon kwalitatief tekort om zich op zo een moment te onderscheiden. Vorig seizoen hadden we er twee die er op zulke beslissende momenten stonden en die het verschil maakten: Kuyt en Elia. Die zijn nu weg en op alle beslissende momenten schieten wij tekort. Wel met je eens dat je het gebrek aan individuele kwaliteit opgevangen kan worden met een goede tactiek, maar dat is alleen maar voldoende voor de derde of misschien tweede plek. Of de beker.

14-12-2017 16:30

Orgullo +7669

Snap jij waarom hij blijft kiezen voor Jones?

14-12-2017 16:47

Kire +4

Af en toe vraag ik me wel eens af waarom ik nog naar het stadion ga! Gisteravond was er ook weer zo eentje. Een totaal ongeinspireerd Feyenoord; slordig, te voorspelbaar en voetballen zonder enig plan. Als nu weet dat de koploper weer punten heeft gemorst, dan ga je toch vanaf de eerste minuut gas geven en je stopt toch pas als je 3-0 voor staat? Maar niets van dit
alles. Wat moet er nog veel gebeuren aan dit elftal, zo kan het echt niet verder, een landskampioen onwaardig dit!

14-12-2017 15:01

dikske +0

Feijenoord mist goede trainer ,en een goed scouting netwerk
de laatste jaren al veel miskopen gedaan ,,,

14-12-2017 14:50

vitor98 +0

En over het voetbal positie spelletjes hebben we het maar niet. Plichtmatig fantasieloos

14-12-2017 14:47

Turk +161

4231
Vermeer
St Juste Van Beek Tapia Malacia
Amrabat Vilhena
Boetius Berghuis Larsson
Jorgensen

Na de winter Nieuwkoop en Haps terug in de basis, Vermeer / Jorgensen captain.

14-12-2017 14:45

deve1970 +0

Prima en ziteminste gedachte achter...

14-12-2017 20:34

vitor98 +0

Het verzopen legioen viel mij op. Laat die kut controles dan achterwdge. Die lui op het pluche zaten waarschijnlijk droog en zonder controle achter de bitterballen en kaviaar....
De rest verkleumd op de tribune.

14-12-2017 14:45

PindakaasFR +133

De magie is uitgewerkt. Tijd om afscheid te nemen van de staf.

14-12-2017 14:37

ElPanzeFr +22010

Eens, maar Van Gastel blijft sws zitten he

14-12-2017 14:52

Criticus-010 +5

Mooi voorbeeld van een ontbrekend topsportklimaat.

Voegt JPvG niets toe, dan moet ook hij wegwezen, althans, zo zou het bij een topclub gaan..

14-12-2017 15:36

ElPanzeFr +22010

Op zich ben ik niet tegen het concept van een vaste 'cultuurbewaker'. Denk dat je dan alleen wel aan twee basisvoorwaarden moet kunnen voldoen, 1: er moet überhaupt een bepaalde cultuur en spelopvatting zíjn (al jaren niet gezien bij Feyenoord), 2: de cultuurbewaker moet een van de besten zijn in zijn veld qua tactiek en communicatie

14-12-2017 17:32

poklaan +2494

Dit team weet gewoon totaal niet hoe ze om moeten gaan met een verdedigend ingesteld team. Geen spelers die diep gaan, geen spelers die van positie wisselen, ik begin serieus te denken dat er gewoon geen tactiek is.

14-12-2017 14:32

dennis-zuid +4237

We moeten een trainer halen die goede voetballers erkent en niet teveel waarde hecht aan hard werken/houthakken/betonvoetbal. Iemand die een systeem in een ploeg kan implementeren. Geen Koeman, geen Fraser, geen Gio. Wel Ten Hag of Bosz (ook al heb ik een bloedhekel aan die engnek)

14-12-2017 14:18

NovemberRain +0

Klopt, maar we hebben vooral ook nood aan wat meer smaken qua spelers. Nu is Toornstra je enige 10, dat kan eigenlijk niet. Op de flanken heb je met Larsson en Berghuis precies dezelfde types zonder diepgang. El Ahmadi of Amrabat, je speelt hetzelfde.

14-12-2017 14:22

RVVC +0

Dat we op papier maar een nummer 10 hebben ligt ook aan Gio. Hij ziet in Vilhena ook een nummer 10. Hij had Gustafson niet nodig. Ik zeg niet dat Gustafson onze redder zou zijn maar hij is wel een nummer 10.

Aan het begin van het seizoen zei Gio dat hij alle posities dubbel bezet wilde hebben. Daarom kwam zelfs Larsson er nog bij, ondanks dat we Boëtius al hadden. Hij was ook de enige die vond dat de 10 positie dubbel bezet is wat natuurlijk gewoon onzin is.

14-12-2017 14:29

NovemberRain +0

Is dat echt de mening van Gio of is dat een trainer die niet in de media zeurt over zijn middelen? Ik betwijfel of hij Vilhena als 10 ziet, aangezien hij hem nooit zo gebruikt. Als we zonder Toornstra spelen, spelen we immers met de punt naar achteren.

14-12-2017 14:53

deve1970 +0

Ten hag of fraser

14-12-2017 20:36

NovemberRain +0

Dan 100% Ten Hag want Fraser doet precies hetzelfde als Gio qua voetbal natuurlijk.

14-12-2017 22:45

deve1970 +0

Zou kunnen, maar ik heb juist gevoel dat,fraser,wel moeilijke beslissingen durft te nemen. Gevoel he!

15-12-2017 19:36

NovemberRain +0

Durft Gio geen moeilijke beslissingen te nemen dan? Wat deed Kuyt dan op de bank?

Dat hij andere beslissingen maakt dan jij, betekent niet dat hij ze niet durft te maken.

15-12-2017 19:45

deve1970 +0

Middenveld dit seizoen.

16-12-2017 00:46

sziep +8876

Berghuis trekt continue naar binnen.. heeft 1 goede actie per wedstrijd en verspeeld 28 x de bal.

Larsson bakt er niets van... malacia geeft nu al betere en meer voorzetten.
Jorgenson komt overal de bal halen en staat dan niet in de 16 om een goal te maken..
Vilhena rent vooral een hoop als blind paard en mist enorme kansen.

Jones oogt onzeker en er zit totaal geen snelle opbouw in.

Iedereen loopt met de bal en doet 100 x een tikkie terug.

Ik denk dat Gio te lief is. Hij heeft geen tactisch inzicht en laat spelers niet beter worden. Tijd voor een frisse wind!

14-12-2017 14:15

Toddemij +978

Het bekende tikkie terug voetbal van het nederlands elftal heeft Feyenoord helemaal overgenomen. Geen lef, creativiteit maar heen en weer en terug schuiven of een lange bal. Scouting van creatieve en behendige voetballers zit blijkbaar niet in het bloed van onze scouts. Die zoeken alleen werkers en renpaarden.

14-12-2017 14:12

Sabau +1

Het ligt toch niet allemaal aan welke blik creatieve spelers we weer moeten halen in de winterstop, ook met de basis elf en wissels van gisteren moet je toch echt beter kunnen presteren dan dat we nu doen.
Vorig jaar speelde we ook slechte wedstrijden, maar werden we nog geroemd om het blijven afjagen van de tegenstander en het doorzettingsvermogen van het team. Tuurlijk zijn er blessures en 2 belangrijke backs vertrokken en daardoor wat automatisme in de manier van spelen, maar waar is die totale inzet en het afjagen allemaal gebleven van vorig jaar?
Zijn we vergeten hoe we kampioen zijn geworden en echt gaan denken dat we nog fantastisch kunnen voetballen ook. We laten tegenstanders nu rustig lopen en opbouwen, staan met de helft van het team te kijken wat de ander gaat doen, omdat we geen idee hebben en grossieren steeds onnodig de bal verliezen. Als we zelf geen druk zetten of zoals in de CL onder druk gezet worden komt het op puur op positiespel en lopen zonder bal aan en daar schieten we gewoon al jaren tekort in. Wil je weer punten gaan halen zal je toch moeten beginnen met totale inzet en afjagen en in de zomer een veldtrainer halen die dat positiespel wel kan overbrengen op zijn selectie.

14-12-2017 14:06

NovemberRain +0

Ik denk dat we ten opzichte van vorig jaar vooral mentaal gewoon heel zwak zijn. Weinig vuur, weinig discipline, weinig leiderschap. Voetballen kunnen ze allemaal wel hoor, we doen op papier niets onder voor de concurrentie. Maar het is allemaal zo breekbaar.

14-12-2017 14:24

Mrunterwijst +10655

Het is toch ook onbegrijpelijk dat Gio vast blijft houden aan Jones en Vilhena. Waarom durft deze gast niet gewoon een keer in te grijpen?!

14-12-2017 13:57

Climaxxx +0

Ik zie hier sommige pannenkoeken het over blom hebben. Kommop we moesten deze wedstrijd winnen man kwalitatief gezien.

0,0 creativiteit vanaf het middenveld of diepgang. We moeten eens zoeken naar creativiteit ipv types als immers vilhena toornstra die fuckingg beperkt zijn met techniek maar alleen arbeid kunnen verrichten door op te jagen en te rennen. Maar een beslissende pass geven of iemand 1 op 1 kunnen zetten? Ho-maar

14-12-2017 13:48

skin +14168

Middenveld van Toornstra - Larsson - el Ahmadi eens proberen. Iets meer aanvallend. Larsson op linksbuiten lijkt toch niet altijd te werken maar misschien werkt zijn creativiteit op 10 meer van pas. Dan kan je op de vleugels ook kiezen voor iemand met meer snelheid.

14-12-2017 13:40

dikske +0

Hou eens op over Larsson ,wat een matige voetballer is dat ,bezit geen snelheid ,geen conditie ,verdedigt totaal niet mee ,en geeft van de 10 ballen er 8 aan de tegenstander

14-12-2017 13:46

TheWizardOfTatabanya +0

Geef die man ff tijd. Speelt net een paar maandjes bij een nieuwe club zonder een voorbereiding te hebben gehad. Deed het de eerste wedstrijden veelbelovend, en deelt nu in de malaise. Maar je ziet aan veel dingen dat die echt wel goed kan voetballen. Hij wordt ook totaal verkeerd gebruikt in dit systeem.

14-12-2017 13:58

marcel achterhof +82

Het klote vh hele verhaal is dat gio het niet kan kantelen, vooral in de voorhoede en op het middenveld het is anders te gaan doen, ik voorzie een vertrek van gio in juni, botteghin en v beek in het centrum st juste rechts back, tapia naar het middenveld met ahmadi en larsson achter jorgensen bijvoorbeeld

14-12-2017 13:37

marcel achterhof +82

Toch peter bosz of henkie fraser denk ik en Paul bosveld en v wonderen als assistenten misschien de wolf

14-12-2017 13:43

dikske +0

Totaal niet , kijk maar eens hoeveel overwinningen en verlies partijen hij heeft gehad bij Heracles Vitas ,Ajjakes en Dortmund , matige trainer , die te hoog geprezen word

14-12-2017 13:47

dikske +0

Hij verliest te vaak ,,

14-12-2017 14:05

marcel achterhof +82

Hij zal feyenoord met name in thuiswedstrijden veel beter voor de dag laten komen mer snelle behendige vleugels

14-12-2017 15:28

Mrunterwijst +10655

Ik denk toch dat Fraser eenzelfde type trainer is als Gio, mouwen opstropen maar totaal geen voetbal

14-12-2017 13:51

skin +14168

Denk ook dat je daar weinig mee opschiet.

14-12-2017 14:00

El-Fenomeno +9

Fraser is te licht, Bosz is prima, van mij mag Ronald de Boer ook wel als assistent komen en wie weet wil Advocaat nog een laatste kunstje doen.

14-12-2017 14:17

skin +14168

Larsson achter de spits idd en een linksbuiten met meer snelheid opstellen. Stel je zet Boetius op links moeten hij Berghuis ook veel vaker elkaars positie overnemen om die voorspelbaarheid eruit te halen.

14-12-2017 14:02

TheWizardOfTatabanya +0

Hoe kan je in godsnaam tegen een 5 mans middenveld vast blijven houden aan een blok van 3 lopers zonder enige creativiteit, en 2 buitenspelers die de bal in de voeten moeten hebben in plaats van in de diepte. Nog nooit heb ik Gio kunnen betrappen op een goede tactische ingreep of wijziging tijdens een wedstrijd. Altijd maar dat vast blijven houden aan dat 4-3-3 zonder enige vorm van creativiteit in het centrum.

Wat ik misschien nog het ergste vind, is dat nu blijkt dat Malacia al beter is dan Nelom. En Tapia die nu blijkt een van de beste spelers te zijn, puur uit noodzaak is opgesteld. Dit duidt er dus echt op dat Gio geen inzicht heeft in de kwaliteit van zijn spelers. Het zou me dus totaal niks verbazen dat Gustafson gewoon de perfecte en ontbrekende nummer 10 had kunnen zijn voor ons.

14-12-2017 13:29

FRMONKOU +3

Je kon wel eens gelijk hebben,veel spelers hebben teveel krediet.

14-12-2017 13:31

Tekkelopdebal +0

Helaas ben ik het qua Malacia niet met je eens. Ik vind Nelom verschrikkelijk en hoop heel erg dat zo'n jeugdspeler als Malacia het beter doet. Maar daar twijfel ik sterk aan. Hij heeft wel een betere voorzet maar ik vind hem de ruimtes slecht afdekken (lag veel ruimte voor Heerenveen daardoor). Hij had veel twijfel in zijn spel, wel/niet instappen. En vond hem aan de bal ook heel twijfelend, vond totaal geen afstemming met de spelers om hem heen.

Ik schrijf hem zeker niet af en hoop dat hij het goed gaat doen. Maar hij overtuigd nu al niet, nu hij voor iedere balaanname nog applaus krijgt. Hoe gaat dat als er gefloten wordt straks?

14-12-2017 13:44

Mrunterwijst +10655

Dat komt ook omdat wanneer Malacia aan de bal was, er niemand in een straal van 25 meter was om hem te helpen, een.keer een 1-2 aan te gaan of wat dan ook

14-12-2017 13:52

TheWizardOfTatabanya +0

Klopt. Maar ik vind hem nu al beter dan Nelom. Vooral voetballend: aannames, passing, en inzicht. Daarnaast een veel betere voorzet dan Nelom. Verdedigend is die nog van het zelfde niveau, maar zit er in deze jongen veel meer progressie en zou hij dus altijd de voorkeur moeten krijgen. ST Juste bewijst ook een betere optie voor de rechtsback te zijn dan Diks, die daar veel te lang en onterecht de voorkeur kreeg.

Ik denk dat Hansson op dit moment creativiteit zou kunnen brengen die we missen achter de spits, of als optie aan de linkerkant ipv Boetius. Ik dacht altijd dat dit soort spelers nog niet klaar zijn aangezien Gio elke dag met ze werkt. Maar dat stukje vertrouwen in Gio ben ik nu ook helemaal kwijt door hoe Tapia, Malacia en st Juste (op rechtsback) het doen.

14-12-2017 13:53

nldavenl +132

Volgens de Volkskrant mmogen beide ploegen tevreden zijn met een gelijkspel.


Even een m verwijderen

14-12-2017 13:27

kevinmulFR010 +18073

Dat is zeker het enige wat je interesseert

14-12-2017 13:27

nldavenl +132

kijk nou uit met dat uitgedaag jochie

14-12-2017 13:33

Janjaapie010 +3088

Indd heel amateuristisch

14-12-2017 13:39

F-noorder89 +1

AZ gaat Feyenoord de komende voorbijstreven. Eenhoorn is daar iets moois aan het neerzetten. Wij hebben WEER de boot gemist.

14-12-2017 13:26

kevinmulFR010 +18073

De komende wat

14-12-2017 13:27

Frankster +21293

Welnee man

14-12-2017 13:33

michiel2424 +29330

beetje opportunistisch gepraat is dat.

14-12-2017 13:36

SuperGuidetti1 +33

Hahah ja toch je praat onzin man einde van de rit staat de traditionele top 3 gewoon weer een straatlengte voor op de rest

14-12-2017 13:51

Mrunterwijst +10655

Nee, dat weet ik zeker van niet. Ik ben bang dat we op deze manoer zelfs de 3e plek gaab missen. Gio is zo ontzettend naïef, en vooral een gebrek aan kwaliteiten om onze spelers beter te laten voetballen.

14-12-2017 13:53

Bbertje61 +1

Denk dat het tijd is om een andere trainer
voor de groep te zetten

14-12-2017 13:18

RicoFR36 +27191

St Juste verdiende ook een ruime voldoende. Malacia en Van Beek deden het ook prima.

Kortom: de verdediging was (weer) sterk, de rest onder hun niveau.

14-12-2017 13:17

marcel achterhof +82

De 2 backs speelde uitstekend, tapia ook trouwens , alhoewel het wel een risico is

14-12-2017 13:39

caudillo +369

Dit Feyenoord is gespeend van enige vorm van tactiek en organisatie. Geen speler die bij balbezit weet waar de bal heen kan of moet, omdat er geen looplijnen of andere patronen te herkennen zijn. Geen speler die bij balbezit weet waar hij moet jagen, of moet lopen.Tel daarbij op een middenveld bestaande uit drie spelers van hetzelfde soort, en je hebt al een een probleem. En, tja, als je dan ook nog een elftal vol apathische, grijze muizen hebt zonder enig leiderschap en persoonlijkheid, wordt iedere wedstrijd tegen een enigszins gemotiveerd, georganiseerd elftal een hels karwei, hoe armoedig ze verder ook zijn.

Het ergste is dat het eerste gewoon te trainen is. Zeker, er zijn wat nieuwe spelers gekomen en een aantal is vertrokken. Maar kom op, zeg. We zijn inmiddels al bijna vijf maanden onderweg en er is nog geen enkele vooruitgang geboekt op dit vlak. Ik heb geen goed gevoel over het verdere verloop van dit seizoen...

14-12-2017 13:17

Rayan2007 +1

Gio is eigenwijze tering drol laat die lul van Jones staan Larsson en Berghuis laat ie ook op verkeerde positie spelen als je dat nu nog steeds niet ziet dan ben je echt ver van huis.

14-12-2017 13:12

wawwaa +3925

Op het moment dat Jones de bal heeft biedt niemand zich aan en trekt iedereen naar binnen, hij kan dienbal bij niemand kwijt. Iets wat vorig jaar met Karsdorp en Kongolo wel anders was/

14-12-2017 13:25

deve1970 +0

De wedstrijd dat vermeer speelde was dat niet het geval. Hoe kan dat dan? Miss omdat de backs weten dat ze de bal toch niet snel krijgen van jones??

14-12-2017 20:42

wawwaa +3925

Ook in de wedstrijd van Vermeer was dat zo maar dat wil je niet zien.

15-12-2017 01:12

ruudger +8464

Los van het feit dat Feyenoord gisteren zelf niet genoeg gebracht heeft om 3 punten te verdienen deed Blom ook weer zijn uiterste best om Feyenoord aan puntverlies te helpen:
blessuretijd was geen zuivere speeltijd, twee penatly's niet gegeven (overtreding Schmidt op Tapia en hands Hoegh), Dumfries die onbestraft overtredingen mocht blijven maken.

14-12-2017 13:11

RicoFR36 +27191

Andersom werd Feyenoord ook gematst. Affluiten terwijl Heerenveen op Jones afstapt, Karim die - net als Dumfries - ongestraft overtredingen mocht maken.

Wel vond ik het terecht dat Veerman werd teruggefloten. Die gaf Tapia een duw.

14-12-2017 13:19

wawwaa +3925

Veerman is 3 meter en Tapia maar 1.

14-12-2017 13:26

wawwaa +3925

Dat die lange lomp is en Tapia wel degelijk omver liep.

14-12-2017 13:32

wawwaa +3925

Blom floot overigens net zo slecht dan Feyenoord speelde. Die overtreding op St. Juste bij de achterlijn had in mijn ogen de 2e gele kaart moeten zijn. Die gozer had daar voor namelijk al een overtreding gemaakt wat geel had moeten zijn.
Met al geel op zak had die verdediger 2 dingen kunnen doen, St. Juste er langs laten of een overtreding maken en rood pakken.
Ook het tijdrekken van Heerenveen had wel een gele kaart waard geweest.
Dat is allemaal leuk en aardig maar ook al zouden ze er een half uur blessuretijd bij trekken, dan scoort Feyenoord nog niet.

14-12-2017 13:30

marcel achterhof +82

Dat sloeg ook nergens op Nee eng gewoon en een penalty onthouden

14-12-2017 13:40

RVVC +0

Gustafson terughalen zal weinig uitmaken aangezien ik niet denk dat Gio veel vertrouwen in hem heeft. Anders was die jongen niet verhuurd aan Roda. Het moge duidelijk zijn dat Gio dit seizoen inging met het plan dat Toornstra de creatieve middenvelder zou zijn en Vilhena als alternatief. Probeer dat maar eens aan supporters uit te leggen.

Ik weet niet wat ze doen op de training maar Gio ziet in Vilhena kwaliteiten die niemand anders ziet. Hij zal nooit een creatieve middenvelder worden. Hij is geen nummer 10. Een intikkertje tegen Groningen veranderd daar niks aan.

Dus Gustafson terughalen als hij toch geen speeltijd zal krijgen is nutteloos. Laat hem dan maar bij Roda waar hij wel minuten en vertrouwen krijgt.

14-12-2017 13:11

Ulie +8333

Iedereen ziet dat Gio's PostNL middenveld niet werk, waarom Gio dan niet?

14-12-2017 13:09

N-schutfr +1564

Omdat hij er aandelen in heeft

14-12-2017 13:33

RdamZuid5314 +1998

Vond die Hahn gisteren best aardig keepen eerlijk gezegd.

14-12-2017 13:07

kevinmulFR010 +18073

Wel bizar dat alle avjoren op jem af kwanen. Omze spelers kunnen niet echt in de hoek mikken

14-12-2017 13:09

RdamZuid5314 +1998

Vilhena als dieptepunt. Lekker banken

14-12-2017 13:17

kevinmulFR010 +18073

Zeker. Mag al 6 weken banken. Vond het al een wonder dat hij werd gewisseld

14-12-2017 13:28

RdamZuid5314 +1998

en meneer was ook nog eens boos.

14-12-2017 13:32

BB14 +0

Hahaha en die bal van El Ahmadi dan? Stelletje droeftoeters, Vilhena kapot maken terwijl onze lieve heer KEA voor een praktisch leeg doel miste? Flikker toch op

14-12-2017 13:40

RdamZuid5314 +1998

Tonny, ben jij dat??

14-12-2017 14:02

Ratfield +3566

Toch goed om te lezen dat geen enkel van deze kwaiteitspulp kanten het mensonterende gedrag van Blom aankaart. Met als dieptepunt een niet gegeven pingel voor die zuivere handsbal.

14-12-2017 13:07

RdamZuid5314 +1998

Dat klopt, maar is bijzaak. Het spel is gewoon één en al ruk.

14-12-2017 13:07

kevinmulFR010 +18073

Die goal van hun die werd afgekeurd vond ik ook wel makkelijk afgefloten overigens

14-12-2017 13:08

Criticus-010 +5

Doe niet zo zielig man.

Blom vind ik zelf ook een ontiegelijke lul!

Maar wel eerlijk blijven:

Het echte dieptepunt van Blom was het onterecht afkeuren van een 100% Heerenveengoal.

14-12-2017 13:25

kevinmulFR010 +18073

Heerenveen was een mak lammetje voor deze wedstrijd. Wat moet je dan doen? Ze afjagen tot op het bot en fel en gedreven zijn. Heb ik nooit gezien eigenlijk. Triest aangezien je thuis speelt en erg lam speelt

14-12-2017 13:03

Tekkelopdebal +0

Erg he. Zo'n glad veld dat het moeilijk was om de bal te controleren onder druk. Dat zie je als feyenoord 2 keer druk zet eerste helft. En wat ga je doen? Massaal inzakken ipv druk zetten. Niet te filmen.

14-12-2017 13:06

kevinmulFR010 +18073

Goed tactisch plan voor onze coach..

14-12-2017 13:08

gwmd1 +4127

Spits kopen en Jørgensen op 10

14-12-2017 12:59

CROOSWIJKER +14806

Wat vonden jullie van het rustig uittrappen van jones?
Zijn krediet van vorig heeft die bij mij echt verloren!

14-12-2017 12:56

frnick1908 +46

Jones moet er uit.

14-12-2017 13:01

tonymontanasgp +21

Op vak W werd hij elke keer kapot gescholden, iedereen ergerde zich aan hem. Bal goed leggen. Daarna toch maar aan andere kant leggen. Geen een bal werd doorgekopt

14-12-2017 13:02

tonymontanasgp +21

Grootste fout vond ik een foute uittrap, in eerste helft. Zo in voeten van heerenveen

14-12-2017 13:03

RdamZuid5314 +1998

Vermeer erin. Maar dat mag je niet zeggen want het is een juud.

14-12-2017 13:04

tonymontanasgp +21

Het dramatische is dat byna elke keeper in de eredivisie momenteel beter is dan jones, muv excelsior en twente

14-12-2017 13:05

kevinmulFR010 +18073

Wordt echt irritanter. Al vind ik wel dat echt bij elk dingetje hij de schuld krijgt als ie niet snel uittrapt. Terwijl het soms niet kon doordat niemand zich vrijliep of omdat er nog mensen in zijn 16 waren. En dan mag je niet uittrappen. Anders moet het overnieuw

14-12-2017 13:06

tonymontanasgp +21

Onjuist, dat mag wel, alleen mag de bal niet worden aangenomen in de 16.

14-12-2017 13:08

Potato +0

Laten we eens beginnen met Tapia op de plek van Vilhena. En Toornstra ipv Amrabat. Het hoeft niet zo moeilijk te zijn..

14-12-2017 12:52

marcel achterhof +82

Amrabat was ook dramatisch gister ja

14-12-2017 13:41

Gekkethijs +0

Gustafson ook terughalen en de jeugd erbij toepassen

Toure wehrman en malacia

14-12-2017 12:49

Gekkethijs +0

Mensen aub..clasie???

We hebben al 4 van zulke types rondlopen..harde werkers

Maar geen echte creatieve voetballers

Labyad en guidety kijken mij eerder productief labyad een voetballer en guidety een aanjager

14-12-2017 12:48

Criticus-010 +5

Al vier van zulke tyes rondlopen?

Clasie is het type aanvoerder en om eerlijk te zijn hebben we er daar momenteel geen eentje van rondlopen.

14-12-2017 12:51

Tekkelopdebal +0

Heb jij clasie uberhaupt ooit zien voetballen? Iemand die passend ipv lopend de diepte zoekt en spelers vanaf eigen helft al kan lanceren. Poeh ja daar hebben we er veel van...

14-12-2017 13:04

Criticus-010 +5

Vind Clasie veel te weinig scorendvermogen hebben.

Wat ik wel vind is dat hij een geweldige steekpass in huis heeft en al weet waar die bal heenmoet al voor hij 'em aan de voet heeft.

Geen één vvande middenvelder uit onze selectie heeft de steekpass en handelingssnelheid van Clasie.

14-12-2017 13:16

Tekkelopdebal +0

Ja maar dat is ook niet zijn rol vind ik. Hij is echt een verdedigende middenvelder. Wat mij betreft wordt clasie gekocht, vilhena verkocht, en el ahmadi op de bank (wat is hij slecht dit seizoen!). Dan middenveld met de punt naar achteren met
Larsson - Toornstra
Clasie

14-12-2017 13:28
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties