''Gustafson heeft de creativiteit die Feyenoord niet had''

''Gustafson heeft de creativiteit die Feyenoord niet had''

Wat gaat Feyenoord komende zomer doen met Simon Gustafson. De middenvelder werd dit seizoen verhuurd aan Roda JC en maakte daar negen doelpunten. Volgens oud-voetballer Mario Been beschikt de Zweed over creativiteit die de Rotterdammers momenteel niet beschikken.

"Wat gaat er met Gustafson gebeuren, is daar nog plek voor bij Feyenoord? Ik vind het een uitstekende speler. Maakt toch gewoon negen goals en geeft zeven assists voor Roda. Hij heeft de creativiteit die Feyenoord niet echt in de ploeg had. Maar goed, dat is een keuze geweest die Feyenoord gemaakt heeft."

"Volgend seizoen komt Ayoub, dan denk je: dan heb je Gustafson ook niet nodig. Toornstra is er ook nog. Dus al met al zal dat ook moeilijk worden." Mogelijk speelt de moeizame verstandhouding tussen Gustafson en Giovanni van Bronckhorst een rol. "Dat heb ik gehoord, ja."

"Gustafson speelde zijn beste wedstrijd toen bij Heerenveen-uit, die 2-5. Toen speelde hij geweldig. Daarna heeft hij heel weinig echte kansen gehad. Maar ik vond het een uitstekende speler. En wat hij bij Roda laat zien, hij maakt toch het verschil." Hij heeft nog een contract tot medio 2019 in De Kuip.

Lees meer over
Jens Toornstra
Plaats reactie
666

Zuiderleeuw +5

Ik vind hem beter dan Ayoub en Amrabat, als ie terugkomt hoop ik wel dat ie speelt.

02-05-2018 01:55

GeorgeMartin +2565

wie is beter ayoub of gustaffo.. beter clasie halen...

01-05-2018 21:33

guc75 +10990

Ik kijk nu al uit naar de komende zomer en de naderende competitie. Wat zullen er een hoop ben weg gaan en wat hebben we daar toch weinig voor in huis wat de moeite waard is:

- Diks gaat weg en Bart heeft niet genoeg kansen gehad om zich door te ontwikkelen, helaas zal er een RB moeten komen... Wellicht StJuste maar die zal centrum staan
- Centrum: Jan Scharie, Bote, Van Beek, weet niet, alle 3 vallen ze tegen. Hopelijk kan St Juste verrassen.
- LB lijkt prima bezet .er Malacia en Haps

Middenveld: KEA, Tapia, Tony zullen weg gaan. Jens, Amrabat en Ayoub zijn middelmaat (hoewel ik Jens echt soms goed vind spelen). Gustafson terug? Hele nieuwe middenveld dus...

Aanval: JPB zal altijd matig blijven, Sam lijkt ook matig te zijn, Berghuis blijft hopelijk, Jörgensen zal weg gaan, Vente is er nog niet klaar voor, RvP is geen zekerheid en hopelijk Bilal weg. Kortom centrumspits nodig en links buiten.

Helaas zal 2018 gepaard moeten gaan met 6 gerichte aankopen die in keer staan... MvG kennende zal dit niet goed gaan. En Gio kennende zal het niet goed ingepast worden. Ik vrees voor een ramp jaar.

01-05-2018 00:23

toontjeharder +512

Als Koln echt Degradeert is die Cordoba miss wel wat voor in de spits. Daarnaast denk ik dat Adegbenro wel een goede linksbuiten is. https://www.youtube.com/watch?v=n-RGX7a5Z3U Mooi filmpie van hem. Rechtsachter Dumfries een goede optie? Heeft veel power en goede voorzet

01-05-2018 09:09

Toddemij +919

Ik denk dat Ayoub gaat tegenvallen hier. Zelfs bij Utrecht amper opvallend. Willen wij nu eindelijk met 020 en PSV wedijveren of weer voor 3e of 4e plek gaan. Dan zullen er m.i. echt wat klinkendere talenten moeten komen.

30-04-2018 22:17

FRS-79 +1

Bij Utrecht onopvallend? Is de aanjager daar en zn eigen medespelers vinden hem wekelijks de beste speler van het team.

01-05-2018 09:39

Toddemij +919

Dat valt dus lelijk tegen, Willem Janssen is daar de man volgens de eigen spelers. Maar we gaan het zien.

01-05-2018 09:57

dreetje13 +4

Die ayoub word nix.Hoop dat ik het verkeerd heb.Maar vind het niet veel.
Ik wil gustafson zien.Kijken hoe hij het nu doet hier.

01-05-2018 17:34

beppie172 +65814

Van Persie en Gustafson komend seizoen om en om de nummer 10 in laten vullen. Is oplossing voor speeltijd/ fitheid van RvP en meteen examen voor Simon of ie de nieuwe 10 van Feyenoord kan worden. Voetbaltechnisch en qua spelinzicht kan ie het zeker aan, qua mentaliteit en stressbestendigheid zal ie het moeten bewijzen. En met Robin als leermeester heb ik er vertrouwen in dat dat goed gaat komen.

30-04-2018 21:49

henkietenkie +5875

Geef deze man nou eens een kans zeg

30-04-2018 21:47

klick44 +18112

alleen niet de mentaliteit

30-04-2018 21:35

Snoek1974 +1827

Tuurlijk moet Gustafson een kans krijgen , er moet wat creativiteit bij , Assaidi gratis ophalen bij Twente , Hopelijk blijven Van Persie en Berghuis en weet de scouting te verrassen met een goede aankoop voor de spitspositie uitgaande dat Jorgensen vertrekt

Tapia vind ik een goede speler , maar als Valencia in de markt is , zou ik vanuit beide oogpunt de kans pakken en dan Clasie gratis oppakken , heb m niet veel gevolgd maar vond Duarte goed spelen tegen ons

30-04-2018 19:29

Southsider +2400

Assaidi is al oud en blessure gevoelig, die moet je er niet bij willen hebben. En clasie gratis oppikken?

30-04-2018 20:02

Snoek1974 +1827

Dacht dat Clasie zijn contract afliep , maar beide alleen een optie als ze transfervrij zijn

Maar on topic , Gustafson wel een kans geven , jammer dat die niet achter de aanval Berghuis - Jorgensen - Elia gespeeld heeft , had die goed bij gepast

30-04-2018 21:55

Southsider +2400

Clasie heeft nog een tweejarig contract volgens mij.
En wat betreft Gustafson, die jongen kan echt goed voetballen, maar blijkbaar niet echt doorzettingsvermogen. Hoop dat hij het gaat laten zien volgend jaar.

01-05-2018 07:50

Riccardo_FR +16

Clasie zal minimaal 4 miljoen kosten en dan heb je het over een rooskleurig scenario. Ikzelf denk rond de 6 a 7 maar dan heb je het wel over een van de beste Feyenoorders in de laatste 10 jaar die al binnen is en eigenlijk niet meer naar het buitenland wilt.

Ik dacht dat zijn conyract nog 2 jaar liep maar kan het mis hebben.

30-04-2018 20:07

feyenoord_Freak +14035

Stop maar weer geen Assaidi hoor totaal niet die domme fouten. Die maakt op het middenveld bij FC Twente kunnen wij bij Feyenoord echt niet permitteren.
Plus hij heeft rest meerwaarde over .

30-04-2018 20:38

Tedje +837

Clasie is alleen maar sentiment?

Is niet goed genoeg voor steady in de basis bij Club Brugge, wordt er daar relatief eenvoudig uitgehouden door Nakamba.

Zou ik mijn pijlen eerder daarop richten om aan te trekken

30-04-2018 21:28

Riccardo_FR +16

Wij kunnen die niet betalen die gaat voor 15 miljoen minimaal naar de bundesliga en gaat daar echt niet minder dan 2 miljoen verdienen.

30-04-2018 21:36

Tedje +837

Lees het inderdaad ook net

01-05-2018 00:16

FRS-79 +1

Kan je nog beter Vormer terughalen lijkt me

01-05-2018 09:41

JoeyDft +0

Moet zeker een kans krijgen!

30-04-2018 19:22

Vinesh070 +205

Ik vind ergens ook dat hij de kans moet krijgen maar nu Mario Been hem aanbeveelt dan zeg ik niet doen!

30-04-2018 18:57

NoSurrender12 +197

Haha ik heb hetzelfde. Telkens als mario been iets over voetbal zegt, dan komt er een stemmetje bij mij in mn hoofd die zegt: "ey mario, hou je muil is ff met je 10-0 mafkees"

30-04-2018 19:26

Juicher +62209

Mentaal te zwak, vind het wel best zo om de uitblinker te zijn bij een matig ploegje. Kan alleen lekker voetballen op vertrouwen van iedereen binnen een club. Bij Feyenoord heeft hij gelijken en dat kan hij niet aan.

30-04-2018 18:41

Grote_Kont +1376

Het laatste half jaar erg leuke creatieve dingen van hem gezien. Die moet zeker de kans krijgen

30-04-2018 18:39

klompus88 +20272

Geef hem nog maar een kans

30-04-2018 18:34

Motoriszer +0

een paar leuke momenten gehad dit seizoen... geen speler die zn team echt beter heeft laten voetballen...gewoon een momenten voetballertje 13 in een dozijn. Kun je net zo goed Stans of Bruins halen...

30-04-2018 18:30

eefb014 +5429

word zo moe van DIE WEDSTRIJD TEGEN HEEREVEEN, nul komma nul tegenstand. dan kan ik zelfs een beetje voetballen. of die jongen het red of niet ik twijfel, mag hopen dat mensen van feyenoord hem goed in de gaten gehouden hebben en een beter oordeel kunnen vellen dan de gemiddelde supporter.

30-04-2018 17:54

Romano1999 +1

Leuke speler als die vrij kan spelen en als er ruimte is maar dat krijgen we vaak niet

30-04-2018 17:45

Boogieboog +0

Geef die jongen nu eens een eerlijke kans.
Een wedstrijd of 5 laten staan.

30-04-2018 17:45

Motoriszer +0

prima



bij Roda dan wel

30-04-2018 18:30

johanj34 +4003

Daar komt Been weer met zn " ik moet zeggen:" blablabla.

30-04-2018 17:38

Skyline23 +3

‘Nogmaals...’

01-05-2018 08:25

JS-FR1 +17172

Gustafson is ook niet de redder voor ons.

De enige redder zal de Nieuwe Kuip zijn.

30-04-2018 17:28

Gers +12917

Mag ik hem een keer lenen van je ....die glazen bol

30-04-2018 17:55

1234567890 +173769

Gewoon erbij halen en Gio moet principes op zij zetten

30-04-2018 17:26

kuyt15-16kampioen +1254

Gustafson zou voor ons echt een goede aanwinst zijn. Zou dom zijn om hem niet terug te halen.

30-04-2018 17:01

De-Zuidhaven +9

Gustafson mist de mentaliteit die Feyenoord nodig heeft.

30-04-2018 16:39

Goliath +3

Leuk en aardig maar hij komt voor ons gewoon te kort....

30-04-2018 16:36

WP87 +0

Ben t met hem eens. Gewoon tapia en Amrabat er achter zetten met de opdracht verdedigend op te vangen

30-04-2018 16:14

ONO1908 +0

Alleen met 2 dienende spelers (KEA en of Clasie) die weinig diepgang hebben kun je Gufstafson laten renderen. Met Ambrabat (rent te pas en te onpas iedereen voorbij met de bal) en Ayoub die ook aanvallend denk lukt denk ik niet en is je middenveld lek...

Wel leuk dat hij zich zo ontwikkelt. een gebrek aan zelfvertrouwen was ook zeker een dingetje. Uit bij Heerenveen had hij nog nergens last van..

30-04-2018 16:13

Riccardo_FR +16

Clasie geen diepgang? Hoevaak ik hem van 50 meter afstand een bal op iemands stropdas heb zien leggen is bijna niet te tellen. Eindelijk eens een middenvelder die eens een station durft over te slaan.

Snap ook niet dat er mensen zijn die zeggen dat je met Vilhena, Ahmadi en Amrabat al 3 dezelfde spelers heb. Clasie heeft meer inzicht en overzicht dan deze 3 bij elkaar.

30-04-2018 19:58

Staantribune +0

Pff haha jaa oke

30-04-2018 16:10

VakBspringtniet +23

Wat een naar mannetje wordt die been zeg....

30-04-2018 15:48

ggh010 +0

Vraag me af of gustafson wel beter is dan toornstra. Technisch zeler maar mentaliteit is ook een kwaliteit.
Ik zou afhankelijk van de tegenstander tussen die twee rouleren. Gufstafson voor de ploegen die zich ingraven( vooral rechterrijtje) en toornstra voor de grotere ploegen (linkerrijtje). Rvp in de spits want jorgensen gaat hoogstwaarschijnlijk weg

30-04-2018 15:48

crashtestdummy +21935

Giovanni van Bronkhorst mag blijven. Van Geel en die ( aardappel in zijn keel ) de Jong houden hem ( en zichzelf ) lekker de hand boven het hoofd. Dat wordt weer een seizoentje werkvoetbal.

Creativiteit is in de Kuip een vies woord. Noeste werkers, dravers en bikkelaars worden overgewaardeerd.
Gustafsson moest weg, Venjinovic heeft ook nooit een kans gehad. Larsson een keer op 10 proberen? Gio peinst er niet over.

Ik denk zelfs dat Gio Ziyech op de bank gepleurd zou hebben als hij voor Feyenoord gekozen zou hebben.

Ondanks het magere voetbal hebben we ( gelukkig ) een aantal prijzen gewonnen, dat was niet dankzij goed voetbal.
Wil je dat werkvoetbal een keer afzweren zal je types als Gustafsson en Vejinovic een keer de kans moeten geven.

30-04-2018 15:40

VakBspringtniet +23

Heb je deze 2 mannen wel zien voetballen in de kuip? Niveau telstart 2 was het toen

30-04-2018 15:49

crashtestdummy +21935

Ja, zit vaak in de Kuip en vind het jammer dat deze twee spelers nooit een wedstrijd of zes achtereen de kans hebben gehad.
Afgelopen seizoen deed qua voetbal pijn aan de ogen. Nou had ik geen geluk. Zat dit seizoen in de Kuip tegen NAC, VVV, PEC en Heracles. Die laatste wonnen ze dan, maar vraag niet hoe...

30-04-2018 15:55

VakBspringtniet +23

Volgens mij speelde gustafson wel een tijdje achter elkaar. Weet niet precis hoeveel

30-04-2018 15:58

scts +3

Nooit een wedstrijd of zes in de basis? Vejinovic 21 in zijn eerste seizoen bij ons.

30-04-2018 16:01

hakuna +2065

als ze wel 6 wedstrijden de kans hadden gehad was het ook nirts georden. Gio heeft nou eenmaal de kwaliteit spelers op een andere plasts cq opdracht op te stellen dan waar ze goed in zijn.

30-04-2018 17:01

scts +3

Welke van de huidige basis staat niet op zijn beste positie dan? Misschien Van Persie, maar als je ziet hoe die presteert moet je Gio daar gewoon gelijk in geven.

30-04-2018 17:03

hakuna +2065

Tapia heeft zelden tot nooit op zijn positir gespeeld. Nieuwkoop en Jan Scharie zijn middenvelders. van persie is spits en jorgenson een 10. dat is alleen dit jaar. wel ff weten wasr we het over hebben. Vinovic heeft ook alleen als defensieve middenvelder gespeeld terwijl hij asnvallender bij Vitesse speelde. Hoj heeft van ern spits een verdediger proberen te maken. ben de naam ff kwijt en ga zo maar door.

30-04-2018 21:21

scts +3

Van der Heijden speelde bij Vitesse al als verdediger. Dat Jorgensen een tien is, is klinkklare onzin. Jorgensen was spits in een 442 systeem naast Kornelius. Speelden op 1 lijn. En al was Jorgensen een tien, als spits heeft hij ons naar het kampioenschap geschoten, dus dat heeft Gio dan gewoon goed gezien. Nieuwkoop was als middenvelder nooit doorgebroken want had teveel concurrentie voor zijn positie. Als Gio hem niet als rechtsback had gebruikt, zat hij niet meer bij Feyenoord maar was hij een niveautje lager gegaan. Dat Vejinovic bij Vitesse aanvallender speelde is ook zo'n hardnekkige misvatting. Bij Vitesse waren Propper en Labyad de aanvallende middenvelders en speelde Vejinovic als controleur. Net als bij ons, dus.

30-04-2018 21:45

Gers +12917

Haha 6 wedstrijden een kans krijgen..... onrealistisch simpel achteraf gelul

30-04-2018 18:04

VakBspringtniet +23

Gio zet iedereen altijd op zijn goede plaats tenzij nood is geboren met dubbele blessures. Hele rare op eeking van je.

30-04-2018 18:15

scts +3

Vejinovic een kans geven? Die vent heeft 21 wedstrijden in de basis gestaan in zijn eerste jaar bij Feyenoord. En die miste overduidelijk handelingssnelheid.

30-04-2018 16:00

Riccardo_FR +16

Hij heeft het wel maar was een gevalletje kuipvrees en al helemaal na die bedreigingen aan zijn deur.

30-04-2018 20:00

scts +3

En wie ga je trouwens op links zetten lieve jongen met Larsson centraal? Bilal die geen pepernoot raakt? Of JPB die vier goede wedstrijden per seizoen speelt?

30-04-2018 16:02

Djim +8210

en pas nog die draver van van Persie gehaald.

30-04-2018 16:03

Gers +12917

Meer voetbal mee eens maar Vejinovic heeft kans gehad niet gepakt helaas ben bang dat gustafsson het ook niet gaat kunnen afdwingen .

Ziyech had wel gespeeld vermoed ik maar zullen we nooit zeker weten. wilde niet dacht ik

30-04-2018 18:01

Ambtenaar +0

Als ik Gustafson was zou ik lekker m'n middelvinger opsteken naar Gio en naar een club gaan waar je wel een kans krijgt en de trainer geen vriendjespolitiek hanteert

30-04-2018 15:30

feyenoordfan3 +7

Als ik Gustafson was zou ik smekend op mijn knieen aan Gio vragen of er misschien nog een plekje over is en dat hij voortaan zijn longen uit zijn lijf loopt voor deze prijzenpakkert!

30-04-2018 15:35

crashtestdummy +21935

Met wat minder beroerd voetbal had Feyenoord misschien de titel kunnen prolongeren. Zo goed waren de lampen en snavels ook niet. Feyenoord heeft ook 25 miljoen Euro uitgegeven óm de titel te prolongeren.
Dus prijzenpakkert valt wel mee hoor. De titel telt pas echt.

Heel veel lui hier willen ook wel weer eens goed voetbal zien. Dat gaat met jouw prijzenpakkert niet lukken.

30-04-2018 15:44

feyenoordfan3 +7

Klopt, maar Gustafson had het verschil al helemaal niet gemaakt. Spelers hadden dit jaar gewoon de vorm niet. Jorgenson, Vilhena El Ahmadi, Toorntra, Tapia Larsson Boetius Berghuis Jones vBeek, allemaal spelers die hebben lopen kutten met hun vorm. Je kunt dan wel roepen stel andere spelers op, maar wanneer die spelers gewoon een stuk minder zijn, schiet je daar niks mee op. En hoevaak is Feyenoord in zijn bestaan twee keer kampioen geworden? Doe nu niet alsof het de normaalste zaak van de wereld is want Gio is nu in die drie jaar trainer bij Feyenoord al 1 van de meest succesvolle coaches ooit bij Feyenoord.

30-04-2018 15:58

Dezwartetulp +76766

FEYENOORD HEEFT GEEN 25 MILJOEN UITGEGEVEN!!!

Het heeft de inkomsten van transfers geinvesteerd in nieuwe spelers, er is dus netto bij niks uitgegeven.

Snap je dit nou niet?? Of loop je de kluit te bedonderen?

30-04-2018 15:59

Riccardo_FR +16

Hehe eindelijk iemand die dit benoemt. Sterker nog het was minder dan 25 miljoen maar we hebben wel voor meer dan 30 miljoen verkocht.

30-04-2018 20:03

hakuna +2065

zo goed was Feyenoord onder Gio dus dat je geen kampioen kan worden als Pisvee en Ajakus niet presteren. Gio lekker naar Arsenal.

30-04-2018 17:04

sven2111 +10

Jij lult echt heel zwak. PSV had 3 wedstrijden voor het einde pas 1 punt minder dan wij vorig jaar, dus hoe bedoel je: pisvee niet presteren...

30-04-2018 17:07

sven2111 +10

Wat zwartetulp zegt is al waar. En al zou Feyenoord echt 25 miljoen hebben geïnvesteerd is dat een lachertje vergeleken met die andere 2 clubs. Die betalen de helft al voor 1 speler. 25 miljoen is niks.

30-04-2018 17:06

hakuna +2065

sls je inkomsten weer uitgeeft zijn dat gewoon verlies posten hoor. wat zwartetulp zegt slaat echt 300% de plsnk mis. wat maskt het nou uit waarvandaan het geld van afkomstig is wat je uitgeeft? recettes.sponsering of verkoop spelers.

30-04-2018 21:25

sven2111 +10

Het maakt uit omdat je dan dus niet de vaste selectie nog versterkt met 25 miljoen, maar opvult omdat er ook 35 miljoen vertrekt. De selectie is dus niet 25 miljoen sterker geworden, maar 10 miljoen zwakker

30-04-2018 23:26

VakBspringtniet +23

Zo is het precies. Niveau van feyenoord 1 ietsje te hoog voor hem

30-04-2018 15:50

Treboog +0

Hij heeft pech, want als GvB hem niet mag, kan hij vertrekken en krijgen we een harddravertje ervoor terug. Als hij zelfs Messi niet mag zou hij die ook weg laten gaan.

30-04-2018 15:07

Frankster +20991

Ayoub en Gustafson zijn totaal andere types

30-04-2018 15:05

Wimberto +2

Wilde ik net zeggen en met een niet compleet fitte van Persie zit je dun in je aanvallende middenvelders..ik zeg..mee laten doen in voorbereiding en je laten zien

30-04-2018 15:25

Jezuss +0

Niet goed genoeg voor het niveau dat wij ambiëren

30-04-2018 15:05

hasil +8

Bilal mag om raadselachtige redenen 4 jaar!!!! aan modderen. Blijkbaar ambiëren wij wel dat niveau.....

30-04-2018 15:09

VakBspringtniet +23

Nooit in de basis, altijd om snelheid in te brengen laatste deel wedstfijd. Professioneel uitspelen heet dat

30-04-2018 15:51

feyenoordfan3 +7

Dus omdat de ene niet goed genoeg is moet je dus spelers terughalen die ook niet goed genoeg zijn? Sterk spul...

30-04-2018 15:10

Frankster +20991

Wat voor niveau ambiëren we dan?

30-04-2018 15:16

Jezuss +0

Niet het niveau Gustafson
Die schijndooie heeft heeft 45 minuten goed gevoetbald , nou nou

30-04-2018 16:07

Frankster +20991

Dit hele seizoen hoed

30-04-2018 17:08

Jezuss +0

Dan halen we die kale spits van hun ook maar

30-04-2018 17:53

Frankster +20991

Laten we dat maar niet doen

30-04-2018 18:18

Frankster +20991

Laten we dat maar niet doen

30-04-2018 18:19

Jezuss +0

Dan halen we die kale spits van hun ook maar

30-04-2018 17:53

RAWHIDE010 +548

Ik moet helemaal niks hebben van die Been. Maar die Gustavson heeft natuurlijk wel meer voetbal in zijn kleine teen dan die dravers bij elkaar

30-04-2018 15:02

Gekkethijs +0

Terughalen

Concureren met ayoub

30-04-2018 15:02

Lirky +124

Gustafson heeft echt weinig inzet getoond en wilde niet eens bij het kampioensfeest zijn. Laat maar zitten, hoor.

30-04-2018 15:02

feyenoordfan3 +7

Been? Das toch die trainer die liever gaat golfen? Als mensen die al serieus nemen schiet ik daar hard van in de lach. Gustafson heeft al eerder bewezen dat ie het niet heeft, ondanks een aardig seizoen bij roda waar die veel ruimte krijgt. Zodra die op de helft van de tegenstander moet spelen waarin de ruimtes klein zijn zie je hem nauwelijks. Leuk voor utreg of heerenveen.

30-04-2018 14:58

Mensini +14586

En die Makaay op de bank zette zonder een andere spits te hebben...?!?!?

30-04-2018 15:24

feyenoordfan3 +7

Hij had Cisse, die in vijf seizoenen roda 25 keer had gescoord, dat was in zijn ogen een topspits. Daar moest Makaay voor op de bank..

30-04-2018 15:33

Mensini +14586

Samen zou logischer zijn angezien dat meer een vleugelspeler was?
Of anders met 2 spitsen...

30-04-2018 16:49

hasil +8

Het is wel lachen hier van mensen die beweren dat Gustafson gewogen is en definitief te licht is bevonden. Als Feyenoord Berghuis op zijn 20-21e had gecontracteerd dan zou hij hier ook door het ijs zijn gezakt en naar Roda afgevoerd. Met jonge spelers moet je een plan en geduld hebben. Anders is het onzin zulke jongens te halen en moet je wachten tot ze 25 of 26 zijn. Maar dan zijn ze veelal onbetaalbaar. Maar je moet dan wel een trainer hebben die daar kijk op heeft.

30-04-2018 14:53

feyenoordfan3 +7

Klopt, Gio had al snel in de gaten dat het met hem niet gaat lukken. En promt hebben we nu alweer vier prijzen in drie jaar. Goede keuze dus.

30-04-2018 15:01

Dezwartetulp +76766

Terughalen!

En dan de basiself volgend jaar volproppen met voetbal.

Larsson.............Jorgensen.................Berghuis
............Gustafson.............van Persie..............
...........................El Ahmadi.............................
Haps..........Tapia................St. Juste....??????
.............................Bijlow....................................

En dan gaat iedereen natuurlijk roepen dat je middenveld overlopen wordt.
Als dat gedurende de wedstrijd blijkt of van Persie trekt het niet meer, dan Vilhena of Amarabat inbrengen en alsnog met de punt naar voren spelen.

Verkopen:
- Heijden
- Botteghin
- Jones (Vermeer, 2de keeper)
- Ayoub :)
- Vejinovic
- Toornstra
- Boetius

En van dat geld een goeie rechtsback halen (niveau Haps, Karsdorp).

Reserves:
- Sven van Beek
- Bilal Basacikoglu
- Sofyan Amrabat
- Bart Nieuwkoop
- Tyrell Malacia
- Cheik Touré
- Dylan Vente
- Emil Hansson
- Orkan Kokcu
- Kenneth Vermeer

30-04-2018 14:50

Kuytheld +3328

2 aanvallende middenvelders op t middenveld

30-04-2018 14:51

Dezwartetulp +76766

Yep, eng he ;)

30-04-2018 14:54

JorniFR12 +143

Jorgensen gaat weg dus V persie id spits denk ik zo.

30-04-2018 15:01

dEADER20 +2657

Ayoub en Toornstra natuurlijk behouden

30-04-2018 15:42

Brambino +20527

De helft van dit team wil weg of gaat stoppen.

30-04-2018 16:43

Benniemagikjekauwgom +6

Het is niks. Net als Mario Been.

30-04-2018 14:42

Jaapiee +584

Mocht Swansea degraderen, zou ik het geld van Jorgenson (ong. 16 miljoen) investeren in Wilfried Bony.

30-04-2018 14:36

Sleepie +11950

Met welk salaris?

30-04-2018 14:37

Jaapiee +584

Weet ik veel gewoon even een naam opnoemen toch lachen man

30-04-2018 14:40

Jaapiee +584

Pelle over 6 maanden transfervrij.

30-04-2018 14:40

Asstomouth +5

Goede speler. Maar wel alweer tegen de 30. Ik zou Ünal wel willen zien hier. Komt ook niet echt aan bod in Spanje.

30-04-2018 14:43

Sleepie +11950

Goede optie!

30-04-2018 14:52

Sleepie +11950

Er was hier iemand die met de naam Robert Béric kwam. Lijkt mij echt een geweldige spits voor Feyenoord.

https://www.youtube.com/watch?v=6ObN4VIbx40

Heeft ook nog maar een contract voor één jaar. Dus met de opbrengsten van Jorgensen en Vilhena kun je naast deze spits nog investeren in een goede rechtsback.

30-04-2018 15:04

Asstomouth +5

Interessant. Zou een beetje een Jorgensen-aankoop zijn. Veel ervaring buitenland en goede leeftijd. Als het even kan moet Feyenoord in die categorie zoeken. Ik vind de spits van AEK Athene ook zo'n speler.

https://www.transfermarkt.nl/marko-livaja/leistungsdatendetails/spieler/95438

30-04-2018 15:09

Sleepie +11950

Als Van Geel 30 miljoen uit de eventuele verkoop van Jorgensen, Vilhena en Toornstra weet te krijgen heeft ie het prima gedaan en kun je herinvesteren.
Ik verwacht, Van Geel kennende, dat hij bij Vincent Janssen gaat informeren.
Maar er zijn zoveel interessante opties.
Wat te denken van die ex-spits van Vitesse die gehuurd werd van Chelsea en nu bij Liverpool speelt, Solanke.
Isak van Dortmund. Moussa Dembele van Celtic (zou echt een topaankoop zijn), Wesley van Club Brugge. Allemaal haalbaar. Ben benieuwd waar Van Geel mee gaat komen als Jorgensen weg is.

30-04-2018 15:57

edward09 +5

Tegen Heerenveen speelde hij inderdaad erg goed, maar die gaf hem dan ook alle ruimte daarvoor. Ik denk toch te licht voor Feyenoord.

30-04-2018 14:35

Kuytheld +3328

Net als marko als hij ruimte heeft ken hij de meest mooie dingen , maar zonder ruimte is t niks

30-04-2018 14:50

edward09 +5

Juist en dat heeft Robin wel.

30-04-2018 16:00

IJzerenKees +130237

gelul mario gustafson heeft mss wel creativiteit hoewel dat ook valt te betwijfelen maar niet genoeg mentaliteit is gewoon middel maat is hij het hele seizoen opgevallen bij roda nou bij mario misschien maar bij mij niet

30-04-2018 14:32

FRsybe +0

Gustafson speelt ook weer is een aardig potje zeg....

Nu hoor je iedereen er weer over, zal het konen omdat Roda toevallig een keertje tegen VVV heeft gewonnen.

30-04-2018 14:30

frricoo +0

Of omdat die al 9x heeft gescoord en 7x een assist heeft gegeven. Sommige kijken verder dan een wedstrijd.

30-04-2018 14:38

feyenoordfan3 +7

In een elftal wat altijd op eigen helft speelt en flink wat ruimte krijgt is het heel wat makkelijker spelen dan op de helft van de tegenstander waarin de ruimtes klein zijn. Gustafson heeft al eerder bewezen niet goed genoeg te zijn.

30-04-2018 14:52

scts +3

Mijn beste maat is verslaggever van wedstrijden van Roda (ja dan heb je het inderdaad niet getroffen). Die zegt ook altijd: Moest bij Roda de kar gaan trekken, maar in 4 van de 5 wedstrijden speelt hij verstoppertje en zie je hem niet. In de vijfde laat hij een paar mooie dingen zien, die ziet iedereen op Studio Sport en dan is iedereen ineens weer lyrisch. Is niet consistent genoeg voor ons niveau.

30-04-2018 14:18

Zyzz +4

9 doelpunten als middenvelder van Roda. Is best wel een prestatie welk andere middenvelder buiten vilhena heeft er ook al zoveel gemaakt?

30-04-2018 14:13

scts +3

Van Ginkel, Ziyech, Labyad, Van de Beek, Saymak, Van de Streek, Schone, Leemans, Doan, Rienstra en Til zijn allemaal middenvelders die even veel hebben gescoord als Gustafson of meer.

30-04-2018 14:26

feyenoordfan3 +7

Drop de mic...

30-04-2018 14:53

Asstomouth +5

En 7 assists. Dus totaal 16 keer betrokken bij doelpunt. Na Van Ginkel (18) en Van de Beek (17) de meest waardevolle middenvelder van de Eredivisie, samen met Vilhena (16). Voor een Roda-speler inderdaad zeer goede cijfers.

30-04-2018 14:30

romeo +1

Gio maakt wel meer fouten. VERMEER is beter dan Jones.
Kan het ook aan Gio liggen

30-04-2018 14:09

feyenoordfan3 +7

Idd een primage bankzitter die vaak geblesseerd is. Goed gezien vsn Gio!

30-04-2018 14:55

hasil +8

GvB maakt toch niet geweldig gebruik van de potentie van spelers. I.p.v. vanaf de start van de competitie de snelle St. Juste in het centrum te posteren houdt hij maar vast aan die Jan Arie die nagenoeg altijd de hoofdschuldige is van de kansen die een tegenstander krijgt. Tegen AZ en ook gisteren weer tegen Sparta. Dat mag niet op dit niveau. Zo traag als dikke stront. In mum van tijd staan de voorwaartsen van de tegenstander vrij voor de goal. Gustafson startte destijds fantastisch, maar kreeg onvoldoende krediet. Krediet dat andere spelers soms uit de treure krijgen. Vilhena, Toornstra maar ook een KEA kregen dat wel na periodes van dramatisch slecht spel. Om nog maar te zwijgen over de situatie rond Vermeer. Gewoon een grove taxatiefout van deze trainer hoe hij daar mee is om gegaan. Gezien de knauw die Gustafson mentaal ongetwijfeld gehad heeft .door het handelen van GvB heeft hij zich bij Roda knap hersteld. Iedereen ziet wel dat hij mèèr voetbalaanleg in huis heeft dan andere middenvelders. Je bent als club compleet gestoord als je deze jongen nu niet serieus een kans gaat geven en veel geld voor een aankoop gaat neertellen. Maar erkennen dat GvB zaken verkeerd heeft ingeschat is niet zijn sterkste punt. Ik ben bang dat als er niet anders en beter met het potentieel wordt omgesprongen er aan het eind van volgend seizoen over Amrabat, St. Juste, Larssons ook verhalen verschijnen dat ze tekort schieten. Terwijl de oorzaak natuurlijk ligt bij de trainer. Been heeft volkomen gelijk. Wat moet je in godsnaam met die Ayoub terwijl je al zo'n Gustafson onder contract hebt staan. Het getuigt van weinig visie.

30-04-2018 14:02

fozzies +3003

Pfffff gedeeltelijk , maar als je het voetbal van sommige spelers dit jaar bij de trainer neerlegt , praten we niet over profs maar C- tjes

30-04-2018 14:04

fozzies +3003

Ok erger mij ook af en toe , maar ja .,.....ik heb ook altijd gezegd dat het om de prijzen draait !!
En die wint hij
Het zou mij niks verbazen als we er volgend jaar weer 2 pakken

30-04-2018 14:07

hasil +8

Vergeet die beker en kijk naar het spel van dit seizoen. Dat was gewoon dramatisch slecht. Ik heb een ondermaats spelend Feyenoord gezien en de meeste wedstrijden zat men zich gewoon kapot te ergeren. Dat je geen kampioen wordt of tweede wordt kan gebeuren maar qua spel ben je door de ondergrens gezakt. Voor een club als Feyenoord en met dit budget is het voetbal gewoon onder de maat.

30-04-2018 14:19

Rodje +3

Vergeet de beker? Lekker makkelijk. Winnen is waar het om draait.

30-04-2018 14:40

scts +3

Vergeet de beker? Prijzen pakken is het enige wat telt in de topsport. Het spel kan me gestolen worden als we prijzen blijven pakken.

30-04-2018 15:01

FR_Domingo +14895

Ayoub is gehaald voor het aankomend vertrek van Vilhena en KEA gaat evt ook weg... Gustafson is meer een 10 en heeft mijn inziens echt wel kansen gehad maar deze zelf door een laconieke houding om zeep geholpen. Ben deze jongen, toen die net had getekend, een keer middenin de zomer met 30 graden tegengekomen in de bioscoop. Had die gozer een muts op.....

30-04-2018 14:11

scts +3

Ayoub en Gustafson spelen op totaal verschillende posities, dat snap je zelf hopelijk toch ook wel?

En hoeveel verstand Been van voetbal heeft, hebben we kunnen zien bij Feyenoord. Mijn hemel.

30-04-2018 14:13

sven2111 +10

Sinds Jan Arie erin staat is het eindelijk een beetje gaan lopen dit seizoem. Botteghin was samen met Diks tegen Sparta voor het grootste gedeelte de schuldige aan het aantal kansen, niet Jan Arie.

30-04-2018 14:33

Rodje +3

Van start tot finish oneens. Spelers worden er niet beter van als je ze na iedere fout direct wisselt. Vertrouwen in elkaar is de basis tot succes. Dan kom je ook nog met een aantal namen die me in verwarring brengen. Neem Vilhena. Die wordt hier afgezeken, maar vervolgens in de selectie van Oranje opgenomen. Nou ja, dan denk ik dat Koeman er meer kijk op heeft en minder vooringenomen is (dat vooral) dan de azijnpissers hier.
Dan over Gustafson: als je niet ziet dat hij fantastisch kan voetballen, maar dat je er verder geen enkele oorlog mee gaat winnen, dan heb je geen kijk op voetbal. Dan kun je altijd beter Toornstra opstellen. Altijd.

30-04-2018 14:38

FRRMS +26132

Al je argumenten kunnen weerlegt worden.

St Juste stond bij heerenveen al bekend om zn wat wilde manier van spelen soms.
Hij kan zijn energie niet kwijt in het centrum. zorgt vaak voor domme overtredingen.
Dat was ook bij ons dus de RB positie was ideaal voor hem kon hij zijn energie kwijt en wellicht straks als hij wat rustiger wordt in zn spel krijgt hij weer de kans in het centrum.

vdheijde heeft gewoon een goede indruk gemaakt vorig seizoen en dit seizoen op een paar wedstrijden na. Vaak lag het aan de gehele linkerkant dat bijv larsson niet meeliep of vilhena die zn man niet goed overnam.

Van Gustafson is ook bekend dat het een mentale kwestie is en kan hij er niet tegen past hij niet bij een topclub zo simpel is het.
De middenvelders die je noemt hebben nou eenmaal het krediet ja ze trainen goed en (oja) je bent er kampioen mee geworden.

Ook bij Roda heeft hij enorme lange momenten in een wedstrijd dat hij treurt om mislukte acties en/of fouten van mede spelers.

Larsson doet verdomde weinig in het veld is een luie speler en dat was hij bij heerenveen ook
Wilt hij niet meer werk verrichten dan hij nu doet?
Prima snel wieberen dan, dan pas je niet bij een topclub.

Ayoub was gratis op te halen, heeft alle vertegenwoordigende elftallen doorlopen. Alleen hing er altijd een aardige prijs om zn nek en is er in zn groei een aangeboren hart problemen geconstateerd dus ik denk niet dat veel clubs het aandurfde.
En gratis kan je hem er altijd bij hebben.

30-04-2018 14:46

FR_Domingo +14895

VD Heijden heeft vorig seizoen fantastisch gespeeld maar vond Tapia achterin minder fouten maken hoor en had betere intercepties en steekballen in huis

30-04-2018 15:09

FRRMS +26132

Minder fouten? Tapia maakte elke wedstrijd 1-2 fouten die tot een doelpunt konden leiden.. wat hij vervolgens maskeerde weer met oke momenten.
Maar als CV ook veel te onvoorspelbaar.

30-04-2018 16:36

FR_Domingo +14895

VD Heijden maken minsten net zo veel fouten hoor afgelopen weken

30-04-2018 17:46

feyenoordfan3 +7

Hahaha.. Wat een zielig gejank man..

30-04-2018 14:56

FR-Arnhem +50118

Er is een reden dat Mariotje geen trainer is

30-04-2018 14:01
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties