Feyenoord O19 wint Supercup na winst op PSV

Feyenoord O19 wint Supercup na winst op PSV

Feyenoord Onder 19 heeft zaterdag de Supercup gewonnen. Het team van trainer Dirk Kuyt versloeg in Eindhoven de leeftijdgenoten van PSV met 2-3 en won zo de eerste prijs van het nieuwe seizoen.

De toeschouwers op De Herdgang zagen een ware thriller tussen de landskampioen en bekerwinnaar van vorig seizoen. Met name in de tweede helft ontstond een heerlijk voetbalgevecht tussen beide teams, dat kort voor tijd in Rotterdams voordeel werd beslist.

Na een gelijkopgaande eerste helft ging Feyenoord Onder 19 op de valreep met een voorsprong de rust in. Dat was te danken aan een schitterende goal van Orkun Kökcü, die na een snel genomen vrije trap van Achraf El Bouchataoui ineens uithaalde en de kruising vond.

PSV, gecoacht door voormalig topspits Ruud van Nistelrooy, gaf zich niet gewonnen en kwam na een uur spelen verdiend op gelijke hoogte. Ook dat doelpunt was van grote schoonheid. Mohamed Ihattaran schoot de bal van buiten het strafschopgebied via de onderkant van de lat binnen en liet daarmee Feyenoord-keeper Joey Koorevaar kansloos.

De gelijkmaker betekende het startschot van een bloedstollend laatste half uur, waarin beide teams vol voor de winst gingen. Daarvoor leek Feyenoord Onder 19 al snel weer de beste papieren te hebben dankzij een treffer van Lutsharel Geertruida, die raak schoot na een individuele actie van de watervlugge Crysensio Summerville. Niets was minder waar, want de thuisploeg kwam opnieuw terug dankzij Yorbe Vertessen.

Door de 2-2 van de PSV-spits leek het duel af te stevenen op strafschoppen, maar Naoufal Bannis dacht daar anders over. Op aangeven van Splinter de Mooij gleedt hij als een echte spits de bal tegendraads achter keeper Kyan van Dorp en zorgde daarmee opnieuw voor Rotterdamse ontlading in Eindhoven.

Een derde Rotterdamse voorsprong was PSV te machtig, waarmee de winst van de Supercup een feit was voor Feyenoord Onder 19. Een heerlijke start dus van het seizoen voor de spelers en staf onder leiding van Dirk Kuyt, die in de feestvreugde na afloop door de Feyenoord-talenten werd getrakteerd op een flinke douche.

Feyenoord O19 wint Supercup na winst op PSV

Scoreverloop
44’ 0-1 Kökcü
61’ 1-1 Ihattaren
69’ 1-2 Geertruida
83’ 2-2 Vertessen
85’ 2-3 Bannis

Opstellingen
Feyenoord: Koorevaar; Hall, Lewis, Geertruida, Hendriks, El Bouchataoui, Summerville, Burger, Bannis, Kökcü, Azarkan.
PSV: Van Dorp; Kuisch, Daverveld, Zeegers, Vos, Oostenbrink, Sidibe, Van den Berg, Vertessen, Lhattaren, Thomas.

Feyenoord O19 wint Supercup na winst op PSV

Wissels
Feyenoord: Huigen, Loshi, Schippers, Yates, Gundu, De Mooij, Hartman.
PSV: Kreekels, Mendonca, Kjølø, Delanghe, Horvath, Timan, Melis.

Feyenoord O19 wint Supercup na winst op PSV

[readmore=48071]

Lees meer over
Dirk Kuyt Lutsharel Geertruida Achraf El Bouchataoui
Plaats reactie
666

Snoek1974 +1803

Kuyt is prima op zijn plek en laat die maar lekker bij onder de 19 , zou van Gastel weer bij de jeugdopleiding betrekken en zou hem vervangen door een betere veldtrainer zoals Rutten of Moniz die het positie spel erin gaat slepen en zorgen voor een beter scoutingswerk en weer verder met de jeugdopleiding optimaliseren en zorgen voor meer know how binnen de club die een schaduw lijst in beeld brengt .

Er moet duidelijker zijn wat je in de jeugd hebt lopen om sneller akkoord te gaan als er voor bepaalde spelers een juist bedrag wordt geboden want zowel Nelom als Kramer hadden we kunnen verkopen .

Zou in principe het Basel principe hanteren , minimaal 40 procent eigen jeugd , 40 project aangetrokken talenten en 20 procent ervaren spelers .

Er komt genoeg eigen jeugd alleen moeten we die wel beter begeleiden , zou een taak voor van gastel en Grootscholten kunnen zijn , hoofd jeugdopleiding zie ik graag van Wonderen komen en zie in Gilhaus de ideale hoofdscouts waaronder dan nog 8 scouts werken zodat we veel gebieden de talenten in beeld hebben .

Dus zou nu eerst verder gaan met neerzetten van een verbeterde organisatie waarin je de scouting vernieuwd en waar je de jeugdopleiding optimalisatie in alle vlakken en liefst een goede veldtrainer die het positiespel erin brengt zodat we beter en makkelijker gaan voetballen

26-08-2018 09:01

Bullshitartist +0

'Zou in principe het Basel principe hanteren , minimaal 40 procent eigen jeugd , 40 project aangetrokken talenten en 20 procent ervaren spelers'

Check de huidige selectie voor de gein eens.

26-08-2018 09:50

Snoek1974 +1803

Dan heb je dus teveel ervaren / oudere spelers als ik de Basel verdeling er op loslaat .

26-08-2018 10:33

Bullshitartist +0

Het Basel-principe is prima, maar er zal altijd discussie blijven waar je een speler dan indeelt. Van Persie is eigen jeugd en ervaren. Maar kijk je een beetje met iets meer flexibiliteit, dan zit je wel redelijk ok met deze selectie. Ze zouden alleen allemaal 10 procent beter moeten zijn ;-)

26-08-2018 11:26

Snoek1974 +1803

Tuurlijk hoort het doel te zijn dat de kwaliteit van de selectie omhoog moet en je selectie meer kapitaal moet vertegenwoordigen , van Persie en Clasie tel ik bij de ervaren spelers .

Als je door moet selecteren zou dit dus vooral ten koste gaan van spelers als Botteghin , Toornstra en vd Heijden , goede clubvoetballers maar geen spelers die andere spelers beter laten functioneren aangezien dit voor alle drie hun top is .

26-08-2018 12:05

FEY1908ROT +0

Kuijt 1 jaartje ervaring opdoen bij feijenoord 019. Volgend jaar het stokje overnemen van van Bronckhorst!

Tijd voor een nieuwe wint, kuijt krijgt volgend jaar die jonge jongens wel aan het spelen. Als assistent neemt hij dan van Persie.

Top combi

25-08-2018 21:46

PeturP +1

EN Cor Adriaanse

25-08-2018 22:05

FR_Joel +2798

Assistent in plaats van Van Gastel lijkt me prima

26-08-2018 13:51

PeturP +1

Kijk naar trainers en vooral naar hun ogen. Die uitstraling zegt alles. Kuyt is een winnaar, van Bommel idem. Van Bronckhorst straalt vooral angst uit.

25-08-2018 21:04

mausztune +1313

Super tof voor de voor de boys !! Maar laten we echt serieus vanaf de ffies tot in de kuip het zelfde systeem gaan spelen. Zou t zoveel makkelijker maken

25-08-2018 20:55

Jaapiee +584

Doen ze al jaren. 4-3-3

25-08-2018 22:14

PeturP +1

Cor Adriaanse zou ideale assistent zijn voor Feyenoord 1 naast een slimme tacticus als hoofdcoach.

25-08-2018 20:23

Bullshitartist +0

Nee. Adriaanse is de ideale opleider.

26-08-2018 09:49

minrinom +0

volgende week vitesse - ajax leuk

25-08-2018 20:16

Danny 91 +61094

020 word met 2 vingers in de neus kampioen.

25-08-2018 20:17

PeturP +1

Beleid van een paar sterkhouders met eigen jeugd die gerijpt is in de jupiejupieliek.
En dan kijken wat wij gedaan hebben olv Martin middelmaat van Geel.
Zie je het verschil?

25-08-2018 20:20

Danny 91 +61094

Het is wel meet verschil jij hebt een punt. Maar op meer vlak is met hun verschil.

25-08-2018 20:26

FR_Joel +2798

Nee man. Wint ajax makkelijk. Vitesse is overrated

26-08-2018 13:52

minrinom +0

dat is waar maar als je een europese wedstrijd gespeelt hebt op woensdag .dan kan dat zeker invloed hebben of je emmen thuis krijgt of fc utrecht thuis

25-08-2018 20:08

SupportYourLocals +5

Whaaaaaa wat een Kløj? bij de wissels van psv

25-08-2018 20:04

minrinom +0

en weer ajax tegen een degradatie kandidaat psv pec zwolle uit op kunstgras .allemaal toeval zeker .waarom geen ajax az ofzo .die van praag zit zeker nog bij de knvb

25-08-2018 19:43

Hendrik-Johan +0

Waar maak je je druk om? Alle clubs treffen elkaar 2x per seizoen, zoals altijd.

25-08-2018 20:03

Feyenoord8384 +0

Zo gaat het al decenia's.
Je kan je er beter niet druk over maken want je verandert er niks aan.

25-08-2018 20:26

PeturP +1

Wij spelen tegen Graafschap en Excelsior, makkie ook en 6 punten met 2 vingers in de neus! Toch? Of......?

25-08-2018 21:18

remonda +513

Hugo borst is een lul en nagemaakte

25-08-2018 19:30

PeturP +1

Vindt hij van jou ook

25-08-2018 21:16

remonda +513

hij kijk maar die boerelul

25-08-2018 23:48

FR_Joel +2798

Een van de engste mensen in voetbal nederland

26-08-2018 13:53

Ot29 +5

Van Bronckhorst OUT! Kuyt IN.

25-08-2018 19:21

pace96 +5485

Wat doet Emmen in de eredivisie?

25-08-2018 19:16

Patje1992 +1070

Beetje netjes praten over Emmen hè , screen deze reactie Feyenoord gaat het heel lastig krijgen in Emmen

25-08-2018 19:18

ferdi30 +5072

Ik voorspel een 1-1 die middag typisch Feyenoord

25-08-2018 19:32

pace96 +5485

Dan ga lekker naar een Emmen site

25-08-2018 19:43

SupportYourLocals +5

Ja joh wat doe je hier als je realistisch bent

25-08-2018 20:05

the-crow +4043

Wat doet feyenoord in europa?

25-08-2018 19:19

Rotterdam1983 +5750

Helemaal niets!!!!

25-08-2018 19:20

FR-JJN +12850

Bewijzen dat ze er niks te zoeken hebben.

25-08-2018 19:38

FR_Joel +2798

Degraderen waarschijnlijk

26-08-2018 13:53

ferdi30 +5072

Wie is aanvoerder dan Hendriks?

25-08-2018 19:05

gokufan +5432

Super Feyenoord

25-08-2018 19:02

CROOSWIJKER +14603

De trainingen van v gastel gaan deze spelers jammer genoeg niet beter maken.

25-08-2018 19:00

FR-JJN +12850

Het schijnen ook enkel een paar uurtjes bezigheidstherapie te zijn. En blijkbaar zijn we zover afgezakt dat een ventje uit Utrecht dat moet komen vertellen.

25-08-2018 19:39

Heyplaat +1273

Kuyt heeft denk ik alles om een toptrainer te worden.

25-08-2018 18:59

Rotterdam1983 +5750

Dat zei mensen vroeger ook over Ruud Gullit en over Marco van Basten

25-08-2018 19:21

Blowco_w1 +0

Die zijn toch ook beiden toptrainerts geworden

25-08-2018 20:51

Dharm747 +1889

Winnaars maken winnaars!!
Velen zullen nu zeggen dat dit toeval is, een coach die op de juiste manier zijn spelers weet te motiveren kan zelfs met mindere spelers een wedstrijd winnen!

25-08-2018 18:49

Hopsakeee +1363

Er loopt echt wel wat talent rond bij Feyenoord, maar wat je zegt is helemaal waar.
Een goede trainer kan dit overbrengen naar het team.

Ik denk echt dat Kuyt een hele goede trainer zou kunnen worden op.termijn

25-08-2018 18:51

Dharm747 +1889

Ik geloof en denk ook dat Kuyt een goede trainer kan worden. Ik ben er ook van overtuigd dat alleen zo’n winnaar erbij te hebben in je groep zoveel positieve energie kan geven dat dit al een extra stimulans kan geven om net een stapje harder te lopen .

25-08-2018 18:57

Liser +19811

Kuyt en Van Nistelrooij als trainers, dat is toch prachtig voor die jongens.

25-08-2018 18:48

Willem10 +11976

Bij onze gesnavelde vrienden uit Diemen, waren een aantal van deze jongen allang bij de selectie gehaald. Ik begreep dat er een aantal soms mee trainen met de hoofdmacht. Ik zou het wel aandurven met Kokcu. Misschien dat hij aan handeling snelheid nog tekort komt, maar die krijg je in de Eredivisie sneller als bij de jeugd. De sympathieke, maar overgewaardeerde Frenkie de Jong levert hen straks weer dertig milj of zo op. Ik heb hem woe jl div grote fouten zien maken ( ala Tapia/Ameabat) maar hij kwam er mee weg EN hij mag blijven staan. Dan kun he beter worden. Komop Gio, pas wat meer jeugd in. Zij zijn onze levens slagader.

25-08-2018 18:36

switzer +10920

Wouter Burger heeft pas nog meegedaan en is zelf jonger.

25-08-2018 18:45

Hopsakeee +1363

Frenkie de jong is 21.....

Burger is 17!

Rustig aan, die jeugd komt er wel.

25-08-2018 18:48

hasil +8

Praat geen onzin maar kijk eens om je heen. Er liep vanmiddag geen speler rond van het kaliber Frenky de Jong. de Ligt of een Justin Kluivert. Was het maar waar.. Feyenoord zit te springen om echt goed talent. Die Kokcu voorspel ik je zal zelfs nooit tot een basispeler voor het eerste uit groeien.

Ik heb vanmiddag geen enkele speler gezien die ik in het eerste zou gooien. Net zo min als de gehele staf want anders doet men dat gewoon. Aanvallend is het nog veel erger. De enige speler die liet zien dat er wel muziek in zit is Summerville. Maar voor de rest waren al die aanvallers eigenlijk povertjes. Als er verder nog wat door wil breken dan zullen ze echt beter moeten worden dan ze nu zijn. Een troost is dat ze nog jong zijn maar qua aanleg en talent was ik niet zo onder de in druk.

Ik heb vooral veel Hamers, Achahbars, Woudenbergs en Schuurmannen zien rond lopen.

25-08-2018 19:10

el-bombardero +2

Oh 3 over het paard getilde jochies. Bij Feyenoord loopt echt wel talent. Je moet ze alleen wel goed in de markt zetten en niet op de bank houden.

25-08-2018 19:16

Willem10 +11976

Nou, ben ik oneens Hasil, maar dat is prima. Kokcu heeft een geweldige trap, weet slim gaatjes te vinden en spelers te bedienen. Burger is sterk, veel duelkracht en bijna onklopbaar in de lucht. Summerville is snel, aalglad en een heel enthousiaste buitenspeler zonder een spoortje faalangst. Misschien ben ik te optimistisch. Of ben jij te somber. Het is heel moeilijk om het vergelijk in niveau te maken en in te schatten hoe spelers zich houden op een hoger niveau. Maar als er ieder seizoen een basisspeler overblijft, die de basis redt, is het volgens mij prima.

25-08-2018 19:39

hasil +8

De spelers die ik noem vertegenwoordigen nu al een transferwaarde van tezamen 100 milj. Die spelers van onze jeugd kennen ze nog geen eens de naam van. Stop maar lekker je kop in het zand.

25-08-2018 21:23

Willem10 +11976

Ja, als je ze niet brengt, zal niemand ze leren kennen. En die prijzen die ze daar de wereld in slingeren.... nou, dat neem ik niet met een korreltje maar met een kilootje zout. Hoog Amsterdams bluf gehalte hoor. We hebben een bod afgeslagen van 45 M. Nee, we noemen geen club naam. Als Tapia bij ons door het midden uitverdedigd en het gaat fout, zit hij acht weken op de bank. F de Jong leed twee keer in twee min. balverlies midden in de as, op eigen helft. Het liep goed af voor hem , dat was zijn mazzel. Maar men laat hem staan en daardoor kan hij groeien. En natuurlijk is hij een talent, geen discussie mogelijk. Maar dat is geen reden om onze talenten zo neer te zetten. Okcu is ontegenzeggelijk een grote belofte. Niks kop in het zand, gewoon een objectieve blik.

25-08-2018 22:04

Feyenoord8384 +0

Gestopt bij t lezen van frenkie..je schrijft zelf onzin veel onzin

25-08-2018 20:30

Bushalte 67 +8502

Doet een beetje denken aan de goal van Van Basten tegen Duitsland in 88

25-08-2018 18:36

ernst H +4998

Bouchataoui vond ik de beste indruk maken,
Misschien niet echt opvallend, maar n echte teamspelers

Hendriks vond ik ook n goede indruk

Van Azarkan, Kokcu en Summerville is wel bekend wat ze kunnen.

25-08-2018 18:34

FeyenoordNr.1 +20765

Toornstra moet je er nu toch altijd gewoon afhalen ten gunste van Kökcü. Sowieso Geertruida en Burger ook inpassen. Dan word je dit seizoen misschien 5e in plaats van 4e. Dat maakt dus niks uit en het levert je een hoop op.

25-08-2018 18:26

Ulie +8141

DE prioriteit van de opvolger van van Geel moet zijn dit team vast houden. Niet het halen van miljoenen kostende eredivisiespelers die je elftal nauwelijks of niet beter maken.

Koorevaar; Geertruida, Hendriks, Summerville, Burger, Kökcü, Azarkan, De Mooij en El Bouchataoui vormen een frame waar wij jaren mee verder kunnen. Geeft ze echt perspectief, geef ze dus een echte kans om de hoofdselectie te halen en haal geen spelers van buiten af die deze jongens in de weg zitten.
Bijvoorbeeld een middenveld met El Bouchataoui, Burger en Kökcü is volledig in balans; buffelen, techniek, inzicht, tactiek, karakter. Zij zijn ontzettend complementair aan elkaar. In het eerste staan drie dezelfde type middenvelders en ontbreekt een echte nummer 10 volledig.

25-08-2018 18:24

ladinsky +10

Eens dat dit een erg talentvolle lichting lijkt maar toch ben je denk ik al spekkoper als 3 van deze jongens een vaste waarde worden in het eerste. Er vallen er gewoon nog veel af leert de ervaring.

Ik loop al wat langer mee en eind jaren 80 vorige eeuw hadden we met Victoria, Blackson, Schultz, Smith en Tebbenhoff ook een gouden lichting. Stonden zelfs een keer op de cover van de VI als Feyenoords hoop in bange dagen.

Allemaal hebben ze het niet gered in de top. Niet bij Feyenoord en ook niet elders. Alleen Victoria heeft nog op redelijk niveau gespeeld.

25-08-2018 18:37

spzm +13026

Zier Tebbenhof, dé gedoodverfde toekomstig spits van Oranje. Het mocht niet zo zijn helaas.

25-08-2018 18:59

ladinsky +10

Ja Zier begon leuk maar kwam technisch en vooral qua mentaliteit veel tekort.

25-08-2018 23:49

Jaapiee +584

Kijk, een echte kenner. Leuk om te lezen :)
Ik weet veel van Feyenoord maar van die namen heb ik nog nooit gehoord.

25-08-2018 22:18

ladinsky +10

Als je maar oud genoeg bent :-)

26-08-2018 09:57

hasil +8

Ja, wij gaan al die jongens voor een paar jaar contracteren. Dan weet je dat er geen financiële ruimte is om jongens die beter zijn straks van een jongere lichting te contracteren.
Het zal gaan zoals het altijd gaat. Die paar spelers waarvan ze denken en hopen dat het wat kan worden houden ze en de rest valt af.

25-08-2018 19:19

remco112 +16288

Al die mafkezen die nu om Kuyt als hoofdtrainer roepen! Hahaha

Ik wil argumenten horen, niet dat populistische gelul.

25-08-2018 18:22

skin +13866

Laat Kuijt zich voorlopig nog maar ff ontfermen over die jonge gasten samen met de ervaren rot Cor Adriaanse. Daar kan hij als coach nog genoeg van leren waarschijnlijk.

25-08-2018 18:24

ernst H +4998

MIsschien omdat Kuyt overal heeft aangetoond, lerend vermogen te hebben

Dus snel dingen opneemt en kan verbeteren
Het een echte winnaar is


Zorgt voor een topsport mentaliteit
Een echte Feyenoorder is

Hij door zijn team onder de douche is gezet

Dat doen ze niet als je niet geaccepteerd bent
En hij is net begonnen

Noem argumenten om t niet te doen?

25-08-2018 18:29

Dharm747 +1889

Klasse argumentatie, ik wou dat meer mensen dit inzien en begrijoen !!

25-08-2018 18:52

hasil +8

Best knap....voor iemand die pas 5 weken bezig is.

25-08-2018 21:24

ernst H +4998

Inderdaad kan je nagaan.

25-08-2018 22:54

Dharm747 +1889

Dat zegt in mijn ogen ook alles..
Follow the leader!

26-08-2018 14:51

hasil +8

Argumenten? Hier?

25-08-2018 18:53

El-Fenomeno +9

Tactisch inzicht, dwingt respect af en heeft autoriteit, kan een groep oppeppen zie zijn laatste seizoen, kan ook met jonge jongens omgaan.

25-08-2018 19:04

ernst H +4998

Het gaat er ook om wat een elftal uitstraalt, zoals hij zegt.

En als je dan het eerste tegen De Graafschap zag beginnen, dan is dat wel een wereld van verschil.

25-08-2018 20:29

maaartijn +15668

Geertruida, Burger en Kökcu moet Feyenoord nu gaan brengen. Jongens die het in zich hebben om het te halen. Altijd nog maar afwachten of ze de laatste stap zetten natuurlijk.

EL Bouchaoui is ook een aardige speler, maar heeft erg veel mensen voor zich op zijn positie en zou eigenlijk denk ik toe zijn aan een verhuurperiode.

Summerville en Azarkan lijken veel talent te hebben, maar die moeten nog een jaartje onder 19 blijven spelen minstens. Ook die de Mooij is een interessante speler.

Als je nagaat dat Bijlow, Malacia en Vente al zijn aangesloten, kan je wel zeggen zo langzamerhand dat de opleiding toch weer een zeer aardige lichting produceert.

25-08-2018 18:19

FR_Domingo +14681

Die Kokcu heeft op mij de meeste indruk gemaakt vorig jaar, verwacht veel van hem. Heerlijke technische speler met een goede trap

25-08-2018 18:21

maaartijn +15668

Ja is ook mijn favoriet. Hoge handelingssnelheid, echt een type dat niet zou misstaan ipv Toornstra.

25-08-2018 19:31

whasjoewahn +16529

loopt er helaas niet 1 tussen die Europese (sub)top zal halen.

Eredivisie (sommige bij Feyenoord) zou wel moeten lukken

25-08-2018 18:14

eefb014 +5392

dit wist jij bij bmi, kongolo en karsdorp ook al?

25-08-2018 18:17

whasjoewahn +16529

laat ik sub weghalen. Dat weet je inderdaad nooit.

Ik zie in ieder geval geen van Persie lopen

25-08-2018 18:22

eefb014 +5392

zelfs bij van Persie wist jij het nog niet toen hij 16 was, sterker velen waren er van overtuigd dat hij te vroeg weg ging en het niet ging halen.

25-08-2018 18:32

whasjoewahn +16529

hoe weet jij dat?

Na 20 minuten kon ik het mega talent al zien...

Dus spreek voor jezelf aub.

25-08-2018 18:58

Feyenoord8384 +0

Hahaha van persie was al een baas in de jeugd man..

25-08-2018 20:34

eefb014 +5392

zeker en dat zijn er veel meer geweest, maar voorspellen waar zijn plafon lag kon niemand, zeker niet de mensen die niet dagelijks met die gasten bezig zijn. en dat kunnen wij ook niet bij deze lichting.

25-08-2018 20:45

Feyenoord8384 +0

Tuurlijk kon je dat een beetje inschatten..zo niet dan twijfel ik of je wel voetbalkennis hebt
Vpersie deed mij toen al denken aan een soort zidane en kon je aanzien dat hij de too wel eens zou kunnen halen.

25-08-2018 20:57

eefb014 +5392

en bij hoeveel meer heb jij dat gehad. op die leeftijd is talent wel te zien, maar dat heeft achabar ook. waar het plafon ligt is onmogelijk te zien.

25-08-2018 22:33

Feyenoord8384 +0

Eerlijk ik moet toegeven dat ik dacht dat achabar het ook ver zou schoppen vanuit de jeugd...net als loovens
Maar ook bv een devrij of ake had ik wel t idee die gaan de top redden.

25-08-2018 22:44

eefb014 +5392

dat bedoel ik, gewoon niet te voorspellen. Janssen hadden weinigen zien aankomen dat die beter zou worden dan annas.

26-08-2018 01:16

SupportYourLocals +5

Kokcu gaat ver komen

25-08-2018 18:17

De-Zuidhaven +9

Zegt een een of andere schreeuwert op FR12 ha ha ha.

25-08-2018 18:17

whasjoewahn +16529

schreeuwert...?

25-08-2018 18:20

FeyenoordNr.1 +20765

Over deze gasten weet ik het nog niet, maar over die kerel van jouw profielfoto in ieder geval wel. Dat wordt helemaal niks.

25-08-2018 18:23

lexiooo +9191

Ik heb vernomen dat Nijntje een aardig balletje kan trappen hoor!!

25-08-2018 18:27

De-Zuidhaven +9

Khaleesi is wel een geil vrouwtje

25-08-2018 19:17

Danny 91 +61094

Vanavond is de loting voor de KNVB Beker.

25-08-2018 18:08

beppie172 +64842

23 uur. Waarom zo laat snap ik niet

25-08-2018 18:09

De-Zuidhaven +9

Bel op, vraag ernaar en gij zult antwoord krijgen. Zal wss te maken hebben met anderen die meer voor de tv rechten betalen op eerdere uren.

25-08-2018 18:16

martino1987 +14670

jammer dat morgen dus kocku en burger niet spelen die hebben vandaag al een wedstrijd in de benen

25-08-2018 18:04

De-Zuidhaven +9

Die hadden sowieso niet gespeeld dus ik snap je statement sowieso niet

25-08-2018 18:06

StayCranked +372

Mooi gedaan, goed werk

25-08-2018 17:57

SuperGuidetti1 +33

Summerville arzakan burger en kokcu, heerlijke lichting

25-08-2018 17:55

El-Fenomeno +9

Op Birger na fysiek wel lichtgewichtjes, hopelijk kunnen ze dat ook ontwikkelen.

25-08-2018 19:04

BBMarco +496

Zeiken als we zeggen dat gio 5 prijzen pakt, maar hier nu doen of je de cl hebt gewonnen en kuyt een geweldenaar is..........

25-08-2018 17:53

fr--opa +109892

Dirk Kuijt maakte ONS kampioen. Vergeet dat NIET.

25-08-2018 18:06

Jigsaw +9958

Hij maakte ons geen kampioen... Zat vaak op de bank en die wedstrijd tegen Heracles hadden we sowieso wel gewonnen...
De vleugelverdedigers, het middenveld en de voorhoede maakte ons kampioen...

Een keeper die de jaar van zn leven had, net als de centrumverdedigers...
De snelheid van de vleugelverdedigers compenseerde egt heel veel van t trage centrum...
Het middenveld met KEA (balafpakker), Vilhena (stoorzender/loper) en Toornstra/Kuyt (veel goals en assists)...
Voorhoede met Berghuis, Elia en Jørgensen is gewoon om te smullen...

Maw: het team maakte ONS kampioen, NIET alleen KUYT...

25-08-2018 18:21

FeyenoordNr.1 +20765

Die wedstrijd tegen Excelsior wonnen we ook sowieso wel toch?

25-08-2018 18:24

Jigsaw +9958

Dat zeg k...

25-08-2018 23:45

BBMarco +496

Het is en blijft een team sport, dus dat dirk ons kanpioen maakte is en blijft een ontzettend domme uitspraak.

25-08-2018 19:28

beppie172 +64842

Het gaat niet om de prijzen die o19 pakt, het gaat om de manier van voetballen. Dat is gewoon leuk om te kijken bij o19 en al 3 jaar Toevalvoetbal zonder idee bij het eerste. Het is voor Feyenoord eigenlijk helemaal niet goed geweest dat de beker gewonnen werd. Een enorm zaadseizoen werd zo gemaskeerd en Gio mocht blijven zitten.

25-08-2018 18:08

Degekstuh +5182

Kan je nagaan hoe dit seizoen gaat verlopen haha bagger zooi

25-08-2018 18:09

beppie172 +64842

Als we morgen niet winnen staan we rechterrijtje. Dat gaat nooit lang duren voordat dat personele consequenties gaat hebben

25-08-2018 18:11

Degekstuh +5182

Ja dacht ik na die reeks van 7 ook en de blamage tegen trencin ook

Die kutkoppen van het legioen met het Ynwa die moeten eens normasl doen

Mischien helpt dat en dan een beetje kritisch zijn ipv cult willen blijven

25-08-2018 18:14

SupportYourLocals +5

Het is 1 grote vriendenclique

25-08-2018 18:19

Mrunterwijst +10574

Helaasch wel, houden elkaar allemaal de hand boven het hoofd.

25-08-2018 19:13

BBMarco +496

En dat is de verdienste van dirk.......

Als je het iw van een doperwt hebt geef ik je gelijk.

25-08-2018 19:27

beppie172 +64842

Wie heeft het over Kuijt? Die is hooguit een beetje van invloed op de mentaliteit maar niet op het voetbal. Dat is verdienste van Adriaanse die al langer met deze ploeg werkt.

25-08-2018 19:59

Hark +1

Lekker.

Gefeliciteerd jongens en maak er een mooi seizoen van.

25-08-2018 17:52

Steven_fey +28

Waar speelt die Lake eigenlijk?

25-08-2018 17:49

FRjack +49

Geblesseerd. Net als Touré en Kalentjev.

25-08-2018 17:52

wirie010 +1814

Heel mooi jongens, succes bij jullie nieuwe club. Blijf maar dromen van de overkant, jullie komen er toch niet.

25-08-2018 17:48

fey_nerd +82

waar de fuck heb je het over?

25-08-2018 18:07

Degekstuh +5182

Gio die liever simpele clowns de kans geeft ipv deze talenten

25-08-2018 18:10

eefb014 +5392

inderdaad er had gewoon jeugd kunnen debuteren/spelen ipv de aankopen malacia,nieuwkoop,verdonk,vilhena,bijlow,vente,el hankouri,burger en van beek. ben niet zo blij met Gio op dit moment, maar jeugd krijgt genoeg kans lijkt mij.

25-08-2018 18:27

Danny 91 +61094

Die VAR kun je toch ook niet meer geloven. Nu bij Wolfsburg-Schalke was gewoon rode kaart voor die Weghorst. Maar nee de VAR maakt er Geel van. Echt bizzar. En dan heb je al de VAR in het voetbal.

25-08-2018 17:44

Hoogvlieter +2

VAR is ook maar de interpretatie van degenen die naar het scherm kijken in het geval van welke kleur kaart het moet zijn.
VAR is eigenlijk goed voor buitenspel situaties, wel of geen overtreding binnen de 16 als t op het randje is. Dat soort zaken

25-08-2018 18:18

Rotterdamijsselmonde +1

Dirk Kuyt is nu al goed genoeg om van Bronckhorst op te volgen als hoofdtrainer van Feyenoord 1.

25-08-2018 17:38

Brambino +20141

Das vrij snel geconcludeerd

25-08-2018 17:43

Diongouda +36006

Das mn oma ook. En die zit al 4 jaar in een urn

25-08-2018 17:44

Feyenoord8384 +0

Kuyt assistent maken zodat hij t strak van gio kan over nemen

25-08-2018 17:38

WTSGD +18120

Cor Adriaanse HELD! Samen met Beltman de enige Feyenoorders in de hele organisatie die gewoon constant topwerk leveren.

25-08-2018 17:36

Mr-T +1985

Er lopen er een paar rond die wel echt lekker kunnen ballen, maar veel al wel klein en fysiek nog niet klaar. Zet die jongens eens in de sportschool!

25-08-2018 17:29

rbn_ +160

Zoals wie?

25-08-2018 17:30

Feyenoorderinhartennieren12 +505

Ik denk jongens als summerville?

25-08-2018 17:34

rbn_ +160

Hij moet zijn lichtvoetigheid niet verliezen. Dat is vaak het nadeel als spelers naar de sportschool gaan. Depay vind ik bijv te bonkig.

25-08-2018 17:37

WTSGD +18120

Er is een verschil tussen Depay en het lichaam van een 12 jarige. Tuurlijk heeft hij nog paar jaar om te groeien maar als 18-19 jarige moet je echt wel sterker zijn als Summerville nu is.

Niemand in het profvoetbal, zeker niet in de top, zie je met zo'n dun lichaam lopen.

25-08-2018 17:40

WTSGD +18120

Staat beetje verkeerd. Summerville is nu 16, maar moet over 2-3 jaar dus fysiek wel veel sterker zijn om echt kans te maken in Feyenoord 1

25-08-2018 17:41

rbn_ +160

Een type Summerville moet juist zorgen dat hij niet in de duels komt. Dus een speler moet hem niet aanspelen terwijl hij in de dekking staat. Speel dan de bal diep waardoor er een sprintduel komt en daarna een 1 tegen 1.

Of speel hem aan als hij vrij staat zodat hij zijn mannetje op kan zoeken en opnieuw in een 1 tegen 1 situatie komt

Fysiek voor een buitenspeler vind ik zo overrated.

25-08-2018 17:49

WTSGD +18120

Hij hoeft geen Depay te worden. Maar kijk vaak Boetius vroeger zo makkelijk van de bal gezet werd... Je kan die duels niet altijd voorkomen. Je hebt niets aan een speler die geen enkel duel aan kan. Het is echt geen toeval dat je in de Europese subtop geen enkele slappe vleugelspeler tegenkomt. Ook jongens als Messi en Insigne zijn klein, razendsnel en wenbaar maar zijn allesbehalve scharminkelige mannetjes. Die zet je echt niet zomaar weg hoor.

25-08-2018 18:01

Feyenoorderinhartennieren12 +505

Een mbappe is perfect, maar die jongen is gewoon echt een 1000% atleet

25-08-2018 18:18

FeyenoordNr.1 +20765

Toentertijd ging het nog tussen Depay en Boëtius wie met Oranje mee moest. Dat was een twijfelgevalletje. Moet je nu eens kijken. Boëtius nog steeds dat ielige mannetje.

25-08-2018 18:28

Brambino +20141

Ja en dan, denk je dat Summerville en Azarkan 2 beesten worden van 1.90??

25-08-2018 17:44

rbn_ +160

Schijnbaar. Vind dat juist deze spelers zich moeten en kunnen onderscheiden in het voetballende gedeelte.

25-08-2018 17:50

Mr-T +1985

Cabral heeft beetje het zelfde postuur. Je moet voetballend zo goed zijn wil je het halen. Boetius ligt voor de helft van de tijd op de grond

25-08-2018 18:20

rbn_ +160

Noem je ook 2 voorbeelden.. Gaat er mij om dat Summerville duels moet ontwijken dmv acties maken en zijn snelheid.

25-08-2018 18:21

Mr-T +1985

Moeten ontwijken nog wel. Snap wel beetje wat je bedoelt maar zo makkelijk gaat dat niet. Als er een bal verkeerd word aangespeeld of verkeerde aanname en bram van polen zit op je lip, dan kom je al in duel..

25-08-2018 18:27

rbn_ +160

Dat bedoel ik dus: Feyenoord gaat verkeerd met dit soort spelers om. Als hij in de dekking staat hoef je hem niet aan te spelen. Diepte of vrij wel.

25-08-2018 18:41

Mr-T +1985

We zijn geen barca he. Ons positiespel is zo beroerd dat dat niet gaat. Als er iets of wat druk gezet word op de CV gaat de bal per direct terug om maar een voorbeeld te noemen.

25-08-2018 19:07

rbn_ +160

Hoef je geen Barca voor te zijn.

https://twitter.com/Plevla1/status/1028595753000816640?s=19

Paar momenten van El Bouchataoui, als Summerville zo wordt aangespeeld staat hij gelijk 1 tegen 1 met zijn gezicht naar de tegenstander. Zo moet je hem in mijn optiek gebruiken ipv in de voeten aanspelen terwijl verdediging in z'n rug staat. Wat nu altijd bij Feyenoord 1 gebeurd.

25-08-2018 19:48

Mr-T +1985

In de sportschool groei je niet in lengte;). Maar dat zijn wel de 2 die erg klein zijn, hebben leuke actie maar in de grote mensen wereld worden ze zo over de reclameborden gekegeld

25-08-2018 18:19

rbn_ +160

Het is te hopen dat Kokcu binnenkort definitief bij het eerste zit waardoor Azarkan op '10' kan spelen. Als Toure weer terug is, heb je dan Summerville en Toure op de vleugels. Azarkan zal de passes wel geven en anders El Bouchataoui.

25-08-2018 17:28

KennethVermeer +3

Geef die Kökcü eens een kans in het eerste man, kut gio

25-08-2018 17:26

badeend +7664

Dat komt nu hé. Amrabat is verkocht zodat de jeugd meer ruimte krijgt om te spelen, aldus Mvg.

25-08-2018 17:30

Mrunterwijst +10574

Maar je speelt geen dubbel programma waardoor ze waarschijnlijk toch weinig kansen krijfen

25-08-2018 17:32

badeend +7664

Ja natuurlijk het was ook sarcastisch bedoeld. Die Mvg lult maar wat.

25-08-2018 18:01

Bullshitartist +0

Ik herhaal: 27 man in de selectie voor het eerste, waarvan 15 eigen jeugd.

25-08-2018 18:23

Mrunterwijst +10574

Hoeveel spelen er ook daadwerkelijk?

25-08-2018 18:35

badeend +7664

Zoals al is gevraagd, hoeveel spelen er? In de tijd van Koeman werden ze voor de leeuwen gegooid, was ook uit noodzaak. Maar onder Gio is het pas een optie voor hem als er echt geen opties meer zijn. En dan soms ook een optie die niet eens op de juiste positie moet spelen.

25-08-2018 22:50

Bullshitartist +0

Volgens mij heb je net genoeg intelligentie om die optelsom zelf te maken.

26-08-2018 09:48

badeend +7664

Zeg maar gewoon niets en ga lekker spelen in de zandbak kleuter.

26-08-2018 11:10

Bullshitartist +0

Top. Maar mag ik me dan eerst helemaal de tyfus lachen om je sterke inhoudelijke opmerkingen? Thanks. Fijne dag vandaag, of heb je alleen nog fijne dagen als Feyenoord verliest?

26-08-2018 11:23

badeend +7664

Sssst stil maar en geniet van de wedstrijd. Ik zal in ieder geval niet meer reageren op je trieste opmerkingen.

26-08-2018 13:39

Bullshitartist +0

27 man in de selectie, waarvan 15 uit de eigen jeugd.

25-08-2018 18:22

burny181803 +1

Kuyt neemt na de kerst het roer over dan gio eruit

25-08-2018 17:26

rood-wit +3746

Pfffffffff, ik word hier zo moe van.

25-08-2018 17:28

popi +1970

Ga lekker slapen

25-08-2018 17:35

1234567890 +169857

Hoop dat deze winst van Feyenoord 19 bij het 1st van Feyenoord een positieve inslag heb morgen tegen Friese boertjes

25-08-2018 17:23

Christ1908 +0

Kuyt, prijzenpakker!
Summerville, fantastisch

25-08-2018 17:22

Orangina +0

Koorevaar keepte trouwens ook goed, paar belangrijke reddingen.

25-08-2018 17:15

Matthijsert +0

Ben benieuwd wie Feyenoord 1 van dit clubje gaat halen

25-08-2018 17:10

FRjack +49

Zullen we nog even wachten met het pijpen van Kuyt? De man is nog geen maand bezig en heeft een ijzersterke lichting voor z'n neus. De invloed is nihil in dit stadium. Steek liever veren in de reet van Cor Adriaanse en alle vorige jeugdtrainers die deze jongens hebben gehad, alsmede alle begeleiders en de jeugdscouts die ze ooit naar Feyenoord gehaald hebben.

25-08-2018 17:07

Frjordi +0

Eindelijk iemand die realistisch is

25-08-2018 17:20

Brambino +20141

Komt niet vaak voor hier. Er zijn er hier die het halve elftal in het eerste zouden plaatsen en Kuijt het stokje van Gio willen laten overnemen.

25-08-2018 17:49

WTSGD +18120

Snapje. Denk overigens dat Cor misschien wel net zoveel invloed heeft als Kuyt. Dat ze het gewoon gezamenlijk doen. Mag het ook wel hopen want zou anders erg onverantwoordelijk zijn om iemand met 0 ervaring als trainer direct alleen voor je belangrijkste jeugdelftal te zetten.

25-08-2018 17:38

Feyenoord8384 +0

Cor doet t prima .
Maar de inbreng van een coach kan je soms al de eerste wedstrijd merken.
Kuyt is altijd al een gevqlletje soms geweest.
Het zou mij niks verbazen als hij een toptrainert wordt

25-08-2018 17:40

Feyenoord8384 +0

Bij gio zie je t trouwnes na zo een 200 wedtrijden nog steeds niet.

25-08-2018 17:41

crashtestdummy +21779

Maar ... trots zijn we!

25-08-2018 17:47

Bullshitartist +0

Moet je ff naar de prijzenkast kijken. Daar kwam voor het eerst in 18 jaar een schaal bij. Plus twee keer de beker.

25-08-2018 18:24

Mrunterwijst +10574

En nu is de koek op, vorig seizoen eigenlijk al

25-08-2018 19:16

Steven_fey +28

Summerville en Azarkan zijn echt heel goed. Alleen ze zijn helaas wat klein. Gelukkig hebben ze nog tijd.... ook Toure hebben we nog. Met Buitenspelers zit het goed. Boucha vind ik ook heel steady en Burger, Kocku, Wehrman en Mooij hebben we ook nog. Achterin Geertruida en Hendriks erg sterk terwijl Lewis ook sterk speelt. Met Knoester er ook nog bij talent zat.

Ik verwacht dat de komende jaren op elke linie wel een speler zal doorbreken. Lang geleden dat er zoveel goede talenten aankomen.

25-08-2018 17:04

Bati +38736

Waarom moet een buitenspeler groot zijn dan

25-08-2018 17:07

Steven_fey +28

Op dit moment zijn ze fysiek veel te slap (is niet erg!!). De volwassen backs in de eredivisie zetten deze jongens nu makkelijk aan de kant

25-08-2018 17:10

rbn_ +160

Dit is ook het probleem van Feyenoord. Je moet dit soort spelers niet telkens de bal in de voet spelen want dan geef je de tegenstander een mogelijkheid om de aanvaller aan te pakken. Stuur ze de diepte in en laat Summerville dan een actie maken dan is hij bijna ongrijpbaar.

25-08-2018 17:25

Brambino +20141

Ze zijn ook pas 16. Logisch dan toch?!

25-08-2018 17:51

JonaFR1908 +644

Summerville gewoon 1,74m, is 4cm langer dan Messi (die op z'n 16e nog aan de groeihormonen zat) en 1cm korter dan Neymar. Lengte niks mis mee lijkt me.

25-08-2018 17:08

Steven_fey +28

Wat breder worden dan :-)

25-08-2018 17:11

JonaFR1908 +644

Krachthonk lijkt me idd geen verkeerde keuze ;p

25-08-2018 17:13

ArcticMonkeys +0

Put your hands up for splinter, put your hands up, for splinter!

25-08-2018 17:00

Rotterdam1983 +5750

Dat is volgens vele hierzo toch geen prijs.

25-08-2018 16:48

NmeLineZ +10353

Doe mij maar 35 miljoen per speler ipv die fruitschaal

25-08-2018 16:49

vlo +6829

Bij die jongens is het een bonbons schaaltje hè

25-08-2018 17:07

Rotterdam1983 +5750

Dan moeten ze het wel waard zijn.Noem jij maar een speler bij Feyenoord die minimaal 35 miljoen waard is??

25-08-2018 17:39

NmeLineZ +10353

Ja, niet 1... Maar we zijn blij met de fruitschalen....nou, ik lever twee x Johan cruyff schaal in voor 35 miljoen.

25-08-2018 18:01
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties