''Derde plek het hoogst haalbare voor Feyenoord''

''Derde plek het hoogst haalbare voor Feyenoord''

Joop van Daele is niet te spreken over Feyenoord. De Rotterdammers presteren al weken ondermaats. Ook in de uitwedstrijd tegen Willem II werden er punten verloren. De oud-verdediger verwacht niet dat de ploeg van Giovanni van Bronckhorst gaat meedoen om de titel. "Dan moet je Willem II en AZ al niet gelijkspelen. Die moet je al winnen. Hoe het er nu naar uitziet is de derde plek het hoogst haalbare."

Ook Van Daele begrijpt de wissel Van Beek voor Larsson niet. ''Als je van te voren weet dat het zekerheid is, dan is het goed. Maar dit was geen zekerheid. Botteghin en Van der Heijden hebben heel de wedstrijd op Sol gespeeld en die heeft maar één kopkans gehad, omdat Malacia en Vilhena een misverstand hebben en daaruit een counter ontstaat. Verder is Sol in de zestienmeter niet gevaarlijk geweest. En bij Van Beek komt 'ie toch weer aan de binnenkant.''

Het Legioen heeft nog niet kunnen genieten van flitsende acties. ''Deze ontwikkeling baart je zorgen. Ik ga er vanuit dat dat bij de directie en technische staf ook zo is. Als je thuis speelt moet je ook voor het publiek een goede wedstrijd op de mat leggen. In de wedstrijd tegen Vitesse ontstaat dat uiteindelijk wel. Over de hele wedstrijd is het matig. Wij hebben een hele matige seizoenstart. Zeker qua kijkspel,'' sluit Van Daele af in gesprek met RTV Rijnmond.

Lees meer over
Sven van Beek Eric Botteghin Tyrell Malacia Tonny Vilhena Van Beek van der heijden
Plaats reactie
666

MrEvert +25

Het is gewoon zeer treurig dit seizoen. Iedereen ziet dat geen enkele vooruitgang zit met deze selectie. Waar op getraind wordt is ook een raadsel. Waar is de power in het spel die je onder Koeman nog wel zag.
De spelers zien gelukkig wel mogelijkheden omdat er zo lekker getraind wordt op het mooie complex... wij zien echter al jaren slechte wedstrijden die niet om aan te gluren zijn.
Dat we er Europees al meteen uitvlogen tegen een matige club is om te janken. Niemand is echt in paniek en het is jammer... Tja, wat een mentaliteit.

Met kunst en vlieg werk staan we nu in de NL competitie nog redelijk hoog, maar het is puur schijn. Als een speler als Berghuis tot je toppers hoort weet je ook al genoeg. Die had in de jaren 90 niet eens reserve gestaan.

Maar goed, het is een wonder als we niet 4x afgeslacht worden door Amsterdam en Eindhoven en toch nog als 3e eindigen.
We ondergaan deze marteling wel weer zoals altijd, maar zijn stiekem wel jaloers dat Eindhoven gewoon wel goede spelers kan binden en wij met dit zitten.

10-10-2018 10:28

PapaKevin83 +15363

Dat wist ik al in augustus. Zeker net deze trainer.

09-10-2018 20:43

Snoek1974 +1827

Dit is precies Calimero gedrag waar Gio ook last van heeft , v Beek brengen voor Larsson ipv snelheid op de flanken

Het is natuurlijk heel de staf want vooral de veldtrainer JP in dit geval zorg ook niet voor goed positiespel en blijkbaar komt er ook geen tegengeluid van de assistenten.

de organisatie moet op de schop , dus zorg voor betere veldtrainers , een hoofdscout met daaronder 5 a 6 scouts zodat je je netwerk verbreed en beter de talenten in beeld heb en je kan zorgen voor kapitaal en je moet een andere hoofd jeugd opleidingen aanstellen en dit weer verder evalueren en zorgen dat de stap minder groot is voor de talenten om aan te sluiten bij het eerste en er moet natuurlijk ook langer getraind en geanalyseerd worden dan die 4 x 1 uur in de week om spelpatronen er in te brengen en indien een ander systeem beter past moet je zo gaan spelen.

Tuurlijk heb je de derde begroting maar met goed beleid kom je een heel eind en we moeten ook eens evalueren waarom veel spelers verkrampen als ze bij Feyenoord spelen terwijl ze wel als goede aankopen beschouwd werden en bij de uitblinkers behoorden bij hun subtopclub , al zijn er bij de andere twee ook zat die de stap niet aankunnen

09-10-2018 20:08

rode_draad_ +0

Ik ben helemaal niet tegen oud spelers terug halen en was ook fel tegen Clasie terug halen die inmiddels al 3 jaar op de bank zat en geen basisplaats kon afdwingen bij Club Brugge.

Maar is het een idee om Pelle transfervrij terug te halen in de winterstop? Dat is toch weer een heel ander verhaal, heeft het integendeel waar mogen maken in de PL, verder ook amper kapitaalvernietiging en heeft wedstrijdritme. Weet je van de zomer ook waar je aan toe bent want ik ben bang dat jorgensen en rvp er dan niet meer zijn. Vente dan verhuren in de winter want dat is momenteel geen echte concurrentie voor 9.

09-10-2018 19:33

sebas1980 +6707

Nul restwaarde en over zijn top. Kan het nooit net zo goed doen als toen. Dan liever iemand die Feyenoord nog wat oplevert bij verkoop. We hebben al teveel spelers zonder waarde op het veld staan.

09-10-2018 19:36

rode_draad_ +0

transfervrij he? Misschien niet net zo goed maar hij zou in de buurt kunnen komen, kijk ook wat voor flut spelers die toen om zich heen had. Een goaltjesdief zijn verleer je niet, ook kan ik niet voorstellen dat zijn fysieke kracht nu al minder is, hij was een kapstok. Ook altijd mentaal en fit dikke top en dat is belangrijk op die leeftijd. Een eenjarig contract zou denk ik perfect zijn, dan kan je dat mooi analyseren.

09-10-2018 19:44

hakuna +2067

flutspelers? Immers was wel zijn opruimer. zonder Immers was er geen pelle

10-10-2018 00:53

rode_draad_ +0

Immers was de slechtste 10 in de geschiedenis.
Sorry die moest eruit.

10-10-2018 01:16

Skyline23 +3

Leef jij nou echt onder een steen? Enig idee wat Pelle als salaris verlangt? Met voorgesteld beleid zoals jij voorstelt gaan we weer 18 jaar terug in de tijd...

10-10-2018 06:34

rode_draad_ +0

Pelle zal echt niet zoveel eisen die man heeft net 40 miljoen verdiend haha, zijn geld is al binnen. Waarom denk je dat die naar China is gegaan? Heeft gezegd ooit te willen terugkeren dus dit lijkt me de perfecte gelegenheid om zijn carrière mooi af te sluiten.

10-10-2018 10:31

hakuna +2067

hahs. de meedte gosls als middenvelder. als hij de kansen had grmaakt die hij kreeg had hij bij barcelona gespeeld. Enbwant deed deze gast eenbhoop vuil werk oppakken voor het team.

10-10-2018 13:51

rode_draad_ +0

Nou voetballen kon die niet. Vandaar dat die ook gelijk naar ado ging en niet een subtoppertje pakte. Ziyech had daar kunnen staan man, het tegenovergestelde werk. Kan je het je voorstellen Ziyech en Pelle? Hoe had dat uitgepakt? Slechter want Ziyech knapte het vieze werk niet op? Laat me niet lachen. Het vieze werk op knappen deed alleen King Karim.

10-10-2018 14:31

hakuna +2067

haha je zou willen dat we nu een middenvelder hadden die er gemiddeld 12 in een seizoen in schopt.

11-10-2018 01:57

Snoek1974 +1827

Vreemde is dat ook Amrabat op de bank zit bij club Brugge , maar als je iemand haalt als potentiële vervanger van El Ahmady zou het logisch zijn als je m ook de kans geeft en tuurlijk voelt die zich in hemd gezet als we dan Clasie huren , ook al zou die als rechtsback ook prima kunnen spelen , zwakke vind ik dat die wegrent voor concurrentie / net zoals Gustafson gekozen heeft voor de makkelijkste oplossing .

Maar alles gaat om kwaliteit dus als Pelle het nog kan brengen kan het een optie zijn maar dan moet je wel zorgen voor beweging en snelheid om hem heen en dat die bediend wordt door voorzetten .

ook Karsdorp huren kan een missing link zijn want zo creer je snelheid in je achterhoede omdat St Juste dan centraal gaat spelen .

Nadeel van beide huren is dat het niks in kapitaal oplevert maar misschien gaan met deze twee erbij wel weer de rest beter functioneren die wel waarde vertegenwoordigenen alles hangt ook af of je vertrouwen hebt in Vente en of je Jorgensen voor bijv twaalf miljoen verkoopt en dat geld dan gebruikt om andere posities te versterken .

09-10-2018 20:23

rode_draad_ +0

Vente moet minimaal 1 jaar verhuurd worden en zich ontwikkelen, denk dat we hem na die periode kunnen beoordelen of die geschikt zou kunnen zijn voor de toekomst maar voor nu komt die echt te kort.

Klopt Larsson en Berghuis om Pelle heen lijken me dan ook niet verkeerd. Ook zou er dan altijd een redelijke back up moeten zijn voor dit risico dan zou je alsnog Fran Sol ook kunnen halen of om te kiezen Jorgensen voor alles te behouden in de zomer mocht pelle niet uitpakken.

Je zegt het eigenlijk al Clasie huren was geen meerwaarde. We hadden zelfs nog beter Amrabat kunnen behouden voor de rechtsback positie, kon St Juste eindelijk weer terug naar het centrum. Karsdorp huren lijkt me momenteel zeker een optie, dat hoorde eigenlijk van het begin van het seizoen de prioriteit te zijn die positie.

09-10-2018 20:39

martien snellen +590

Joop slaat spijker op de kop.

09-10-2018 19:30

edward09 +5

De competitie is net begonnen, maar als je ziet hoe ajax aan hun goals komt zoals tegen AZ (1-0 buitenspel, 2-0 keeper laat een houdbaar schot los, 3-0 een van richting veranderd schot, bij de 1-0 kreeg AZ geen strafschop en de keeper geen rood en ook de aanklager kijkt de andere kant weer op en dus ook de arbitrage en de VAR aan hun kant heeft,) dan is de derde plek inderdaad misschien het hoogst haalbare.

09-10-2018 18:33

FrankFR +0

Stel je niet aan man! Ajax speelt bij vlagrn fantastisch voetbal. Calimero

09-10-2018 19:23

sebas1980 +6707

Jezus wat een sneue reactie. Klopt Ajax en PSV scoren alleen door de arbitrage. Dat is ook de reden dat wij niet mee kunnen. Pfff meen je dit nou echt?

09-10-2018 19:32

hollister +0

Wat een sukkel ben jij zeg... dat heet nou Calimero.. en jij ben een echte.. afgunst heeft dat

09-10-2018 22:30

whasjoewahn +16580

AUB niet zo dom lullen Edward

09-10-2018 22:33

edward09 +5

Kijk eens aan. De (k)neuzen komen hier infiltreren.

10-10-2018 18:24

feyenoordkorsou +0

Het is triest als je de (negatieve) ontwikkeling van spelers zie onder (lees: door) Gio, de waardeloze trainer dat hij is (zeg ik al voor het kampioensjaat, al bij zn aanstelling(wel knap dat hij toen de job aannam itt rat van Gastel) maar helemaal sinds de 7 verliespartijen op rij en zn gekloot (verkeerd gebruiken van) met Kuyt toen.
Jorgensen, Botheghin, vd Heijde, Toornstra, geen enkele jeugdspeler doorgebroken (pas op met Malacia!), Jones, Larsson, Bilal, Boetius, Amrabat, Nieuwkoop, Diks. Nu weer Ayoub. Bijlow ten koste van Vermeer, st. Juste als rechtsback. Godverdomme zeg! En als je dan naar het voetbal kijkt, je wordt er wanhopig van. Alleen van Persie en Vermeer zijn echt top, maar dat komt omdat die zelf uitzonderlijk talent hebben (Vermeer speelt niet eens onder Gio). Vilhena leek vorig seizoen beter, maar is dit seizoen weer de pleintjesvoetballer van het begin. Fuck dit man. Waar zijn we hier godverdomme mee bezig??

09-10-2018 16:58

charlaykc +9601

Ik zou idd voor een 3de plek tekenen.

09-10-2018 16:46

paulus56 +260670

Vond v Ddaele vroeger ook een matige voetballer maar ja alles kom wel weer goed.

09-10-2018 16:19

remco112 +16288

En wat heeft dat er mee te maken?

09-10-2018 16:21

paulus56 +260670

Feyenoord is nu matig maar komt wel weer goed, hij als matige speler is nooit goed gekomen

09-10-2018 16:23

remco112 +16288

Hij als matige speler?! Beslissende goal gemaakt waardoor de wereldbeker wonnen!

Hij speelde destijds bij de beste en rijkste club van de wereld; Feyenoord.

Prijslijst:
Wereldbeker
Europacup I
UEFA Cup
2 x Intertoto Cup
3 x Eredivisie
KNVB beker

09-10-2018 16:28

paulus56 +260670

hoe vaak stond hij opgesteld of was hij de invaller van kindvall die altijd speelde
Met een belangrijk doelpunt ben je nog geen goede voetballer.

09-10-2018 16:34

remco112 +16288

Nee, maar het feit dat hij speelde bij (toen) de beste club van de wereld zegt genoeg.

09-10-2018 16:37

paulus56 +260670

Remco
prijslijst is mooi maar ben haast alle wedstrijden geweest .

Over 10 jaar zeggen de jonge supporters een mooie prestatie van gio, en wat zeg jij dan het was maar een matige trainer

09-10-2018 16:40

hasil +8

Klopt, ik heb Joop nog zien spelen. Goed voor de breedte van de selectie maar geen basisspeler.

09-10-2018 17:22

paulus56 +260670

hasil
vak g of ergens anders

09-10-2018 17:24

royeboy +7981

Buiten dat er onder GIO geen enkele progressie in zit is de chemie na 3 jaar ook wel uitgewerkt. Tijd voor een frisse wind.

09-10-2018 16:02

Joe69 +1

Misschien is de directie en de RVC wel tevreden met het vertoonde spel en zijn ze tevreden met een derde plaats en een JC schaaltje

09-10-2018 15:39

FR_J +339

Idd dennenappeltje af en toe erbij. Tjsa 5 prijzen nietwaar?

09-10-2018 15:57

klompus88 +20272

Helemaal mee eens Joop

09-10-2018 15:08

Redbone010 +76

Geen druk, over 17 jaar wordt het volgende kampioenschap gepland

09-10-2018 14:56

royeboy +7981

Hotel is al geboekt

09-10-2018 16:00

ferdi30 +5334

Chelsea aast op van Bronckhorst

https://www.feyenoord.nl/nieuws/nieuwsoverzicht/67888

09-10-2018 14:52

vlo +7107

Joop ziet er nog goed uit

09-10-2018 14:43

Aardappel12 +0

Over 2 weken worden we ingemaakt met 4-0 en dan vertrekt gio

09-10-2018 14:33

CW010 +1813

ik vrees dat het bij rust al 4-0 staat, wij en psv zijn voor hun de enige 2 tegenstanders waar ze geen spaan van heel laten als ze de kans krijgen.

tegen een groningen of zwolle doen ze rustiger aan bij 3-0, vergeet dat maar tegen ons

09-10-2018 14:38

royeboy +7981

Dat hebben we gezien tegen psv hahahah

09-10-2018 16:01

Kire +4

Dan mogen ze nog in hun handen knijpen hoor, ik zie het niet gebeuren. Vitesse, AZ zie ik zo maar mee gaan doen om die derde plaats. Er zal nog een hoop moeten veranderen aan het spel van Feyenoord wil het behalen van die derde plaats lukken!

09-10-2018 14:22

lenadevrouwvan +15

@jmeijer , passie ? Ik zie er niks maar dan ook helemaal niets van terug wat met passie te maken heeft . Ze lopen over het veld als een stelletje lamzakken !!

09-10-2018 14:22

lenadevrouwvan +15

Ow ok ,ik ben nieuw hier . Ik zal het niet meer doen ok ?;-)

09-10-2018 14:26

lenadevrouwvan +15

@Dezwartetulp , dat de heren voor wederopstanding hebben gezorgd is helemaal waar . Dat er prijzen zijn gewonnen ook waar , maar je wil toch niet ontkennen dat het voetbal niet om aan te gluren is ? De chemie is weg , al een tijdje . Als er überhaupt een chemie was !

09-10-2018 14:11

gabelerus12 +163

Vgm is hij sarcastisch want als ik het goed heb is hij gio liever vandaag dan morgen kwijt. Denk overigens ook dat hij beter deze zomer had kunnen stoppen

09-10-2018 14:18

wijzijnfeye +401

Je kan gewoon de aanhalingstekens indrukken boven het stukje tekst waar je op wil reageren

09-10-2018 14:18

lenadevrouwvan +15

Ik ben nieuw hier , bedankt voor de feedback !

09-10-2018 14:29

FRietje +34

Als je als trainer aan t begin zegt dat je doelstelling langer meedoen om de titel is, zeg je al met andere woorden dat je tevreden bent met de 3e plaats. En als je zegt dat je voordeel hebt dat je geen Europees speelt en Ajax en psv wel ben je helemaal de weg kwijt

09-10-2018 14:06

gabelerus12 +163

Ik zou nog niet eens zo ontevreden zijn als ze tot maart mee zouden kunnen doen, dat zou al aanzienlijk langer zijn dan het gros van de seizoenen sinds Koeman waar het vaak al in november onbegonnen werk bleek te zijn

09-10-2018 14:19

ndroock1 +2443

Joop Van Daele blijft scherp. Geen speld tussen te krijgen.

09-10-2018 14:01

lenadevrouwvan +15

Ik heb volgens mijn man geen verstand van voetbal , maar zelfs ik zie het . Het voetbal is bij feyenoord is zo traag , geen beleving geen spelopvatting . Ik hoef geen oogstrelend voetbal , het liefst wel natuurlijk . Wat ik wel wil is inzet , strijd passie . De Rotterdamse mentaliteit , niet lullen maar poetsen! Daar zie ik op het veld he le maal niets van terug ! Waarom , en vooral in de kuip moet feyenoord de boel afjagen , druk naar voren ! En dan ook met z’n allen , zo moeilijk is dat toch niet . En waarom altijd 433 en niet een keer wat anders 442 ofzo, dat hoef toch niet zo moeilijk te zijn voor onze heren “Profs”

09-10-2018 14:00

jahroon +0

Welke passie?

09-10-2018 15:23

remco112 +16288

"Wat ik wel wil is inzet , strijd passie . De Rotterdamse mentaliteit , niet lullen maar poetsen!"

Wat een ongelooflijk dom gelul. Vroeger stonden we bekend om ons mooie spel, maar door types als de Wolf denken velen dat we alleen maar hard kunnen werken.

Snel de keuken weer in!

09-10-2018 16:23

jahroon +0

Heb je wel eens de strijd en passie bij bijvoorbeeld Liverpool gezien? Voor Klopp begint het ook daarmee.

Bij dit lamlendige Feyenoord is onvoorwaardelijke inzet en strijd totaal geen vanzelfsprekendheid. Eerder het tegenovergestelde...

09-10-2018 17:28

wijzijnfeye +401

Altijd naar je man luisteren

09-10-2018 14:09

PindakaasFR +133

Gio en de staf nog niet opgepleurt?

09-10-2018 14:00

ringostar +9

Nu denk eerder dat we 4 de of 5 de worden alles gio blijft en met dit elftal dat niks kan meer

09-10-2018 13:55

Dezwartetulp +77515

Van Geel en Gio hebben voor de wederopstanding gezorgd.
Ze verdienen krediet en op z'n minst respect.

Mensen die roepen dat 'ze de club kapot hebben gemaakt' zijn van de pot gerukt.
Mensen die roepen dat 'we nu het slechtste voetbal ooit' spelen zijn dement.
Mensen die roepen dat 'we tussen plek vier en zeven eindigen' zijn manisch depressief.

We worden tenminste derde, goede kans om tweede te worden en als alles, maar dan wel alles, meezit kunnen we nog mee gaan strijden om de titel.

09-10-2018 13:48

ouwetje +652

In wat voor wereld leef jij

09-10-2018 13:53

Dezwartetulp +77515

Er staat niets dat niet klopt

09-10-2018 13:55

wijzijnfeye +401

Van Geel heeft leuk gesaneerd maar het opbouwen lijkt hem niet te lukken. Is toch niet zo erg om te constateren. Niets negatiefs naar de beste man. Niet elke verdediger kan ook aanvallen. Tijd voor de volgende stap zonder Van Geel

09-10-2018 14:06

vakw21908 +0

Gudde heeft vooral gesaneerd (te weten 4 miljoen) dat we nog bestaan is aan de vvf te danken

09-10-2018 14:20

ouwetje +652

Varkenoord heeft geholpen niet van geel wat hij binnen gehaald heeft allemaal verlies op geleverd behalve julio crus maar die is op acties van Koeman gekomen

09-10-2018 14:13

Kire +4

Er staat van alles in dat niet klopt! De eerste zin is al niet waar (Gudde en de VvF hebben dat gedaan), krediet heb je zolang je blijft presteren. Niet presteren is gewoon exit! Respect verdient iedereen (fatsoensnorm). Regel drie is niet waar, maar regel vier en vijf wel! En dan doel ik niet op de genoemde aandoeningen. Over de laatste zin zullen we het helemaal maar niet hebben.

09-10-2018 14:28

Dezwartetulp +77515

Jullie hebben er allemaal niet zo'n verstand van he...??

Ik vind dat serieus zo verbazend, dat iedereen meegaat in dat opportunistische gelul.

Het ziet nu misschien wat minder uit, maar dat is een foto van nu.

Je weet toch dat het allemaal razendsnel kan draaien in het voetbal?

09-10-2018 14:36

Kire +4

Vorig seizoen was het qua voetbal niet om aan te zien, op een enkele wedstrijd na, de bekerwinst gaf het verloren competitieseizoen nog een beetje glans. Het nieuwe seizoen is qua voetbal weer niet om aan te zien. Er zit totaal geen verbetering in, of vind jij van wel?

09-10-2018 14:40

Dezwartetulp +77515

Bij vlagen zie ik die verbetering wel, maar overall is het (nog) niet wat het moet zijn.

Ten opzichte van pre Gio periode gaat het veel beter.

09-10-2018 14:49

Kire +4

Het eerste twee jaar onder van Bronckhorst waren prima. Maar hij had toen wel wel Kuijt, Elia en El Ahmadi in het veld staan die de boel scherp hielden.Die namen de boel op sleeptouw. Een echt collectief. Daar is nu geen sprake van en ook niet van een echte leider/aanjager op het veld, ook van Persie is/heeft dat niet.

09-10-2018 15:03

ouwetje +652

Maar het is al 4 jaar niet om aan te zien dat voetbal ik kan me maar een wedstrijd terug halen PSV uit

09-10-2018 15:09

Dezwartetulp +77515

Als we 2 jaar letterlijk nemen, dan valt daar dus het grootste deel van het kampioensjaar onder he....of ga je ons nu ook nog eens de 'kampioen van de armoede' noemen....??

Tweede helft van vorig seizoen was ook prima trouwens.

Wel een beetje de nuance blijven vasthouden Snoekie

09-10-2018 16:36

Dezwartetulp +77515

Dit is dus complete onzin waar ik niet eens inhoudelijk op in ga.

09-10-2018 16:37

Dezwartetulp +77515

Wat ouwtje zegt bedoel ik

09-10-2018 16:37

ouwetje +652

Kan wel 25 miskopen ca huur waar we niks aan hebben wat een hooghartig mens ben jij dezwartetulp

09-10-2018 16:55

Joe69 +1

Het sprookjes hof Zuidlaren daar leeft de zwarte tulp

09-10-2018 13:57

JBH +1677

Hey daar ben ik geweest!

09-10-2018 17:52

Diongouda +36079

Als ajax en psv er morgen mee stoppen worden we met een hoop geluk 3de

09-10-2018 14:04

rikkert1986 +0

Zo moe van het woordje krediet. Ga toch weg man zie je de grote clubs krediet geven? Niet presteren is weg. Zo simpel is het. Krediet kan je CL of EL geld kosten.

09-10-2018 14:19

rikkert1986 +0

dat krediet is allemaal leuk en aardig, maar is presteren niet belangrijker? het missen van CL of EL zorgt ervoor dat er minder inkomen is, its that simple.

kijk naar de grote clubs trainers winnen prijzen. jaar daarop gaat het klote en hop ze worden eruit gekickt.

gio heeft ze krediet verbruikt. voor mvg geldt het zelfde. beide out! de jong gaat daar voor zorgen let maar op!

09-10-2018 21:43

Turk +161

Hoe zou van Geel Gio kunnen ontslaan, als die weet dat hij de oorzaak van dit alles is.

Gio heeft sinds begin af aan gepresteerd naar zijn spelersmateriaal of net daar boven. Nu kan die het inderdaad beter doen en met meer lef, maar de oorzaak ligt toch echt meer bij te veel matige spelers.

Wel zou ik hem wel iets van een waarschuwing of zoiets geven als directie zijnde. Het spel moet beter, maar vooral aanvallender, ook tijdens uitwedstrijden. Doelloos getik moet eruit. Er moet meer en vroeger druk gezet worden en hij moet ervoor zorgen dat vooral jonge gasten beter gaan worden. Lukt dit alles of een groot gedeelte niet, dan einde van het seizoen afscheid nemen. Maar dan ook van van Geel alsjeblieft.

Er is niet genoeg doorgeselecteerd, er is geen goede scouting, alleen maar bekende spelers kopen voor te hoge prijzen. Geen enkele aankoop van de laatste transferperiodes heeft zijn transfersom terugbetaald. We hebben geen echte rechtsback of de wissel is niet goed genoeg. Nu Haps geblesseerd is, is de linksback ook al een tijdje stukken minder... middenveld wat echt nergens over gaat...

Wie de nieuwe namen moeten worden durf ik echt niet te zeggen. Op de korte termijn is het van belang dat we resultaten gaan en blijven behalen. Ieder jaar minimaal plek 2 en ervoor zorgen dat we CL halen. Puur voor het geld zeg ik dit en zodat we niet verder achterop raken qua financien. Ik ben dan ook een van de mindere waarin het spel mij minder beoit dan de resultaten. Als we qua financien op hetzelfde niveau als Ajax en PSV zitten, mogen we veel meer zeiken over goed spel, maar resultaten blijven het belangrijkst.

Voor de lange termijn moeten we in gaan zetten op directieleden, staff en selectie die annvallend denken, goede scouting neer kunnen zetten, goede jeugd, spelers halen die nog erg jong zijn, alweer puur voor de financien. Hoe meer financien, hoe meer betere spelers we ook kunnen halen. Als laatst denk ik dat het meer dan ooit tijd is dat er tempo komt in Feyenoord City en dat we mede daardoor aan gaan haken.

09-10-2018 13:41

hoekieuitzoekie +21750

Gepresteerd naar zijn spelersmateriaal? In onze selectie lopen er al geruime tijd spelers die beter zijn dan Toornstra, Clasie en in de huidige vorm Vilhena. St Juste wordt omgeturnd van centrale verdediger naar een back, terwijl je huidige centrum klote is inclusief je back up. Boetius en Bilal hebben kans na kans gekregen terwijl iedere blinde zag dat ze er geen klote van kunnen. Zelfs een gehuurde nietsnut als Diks werd onder Gio een heilig huisje. Hoezo slecht beleid!? Amrabat werd kapot gemaakt door hem 3/4 jaar op alle posities te zetten, behalve zijn eigen positie.
Kuyt zette hij een half jaar lang eigenwijs op rechtsbuiten toen heel NL al zag dat hij op 10 beter tot zijn recht kwam. Een jaar later gebeurde hetzelfde en wisselde hij Kuyt veel te laat door Toornstra, die op dat moment veel beter presteerde.

Je kan veel redenen aanhalen. Maar Gio heeft geen enkele speler beter gemaakt, houdt bizar lang vast aan niet werkende tactieken en falende spelers. Geeft jeugd juist geen enkele kans tenzij hij dat noodgedwongen moet doen (minste minuten van jeugdspelers onder Gio tov voorgaande trainers). En zijn wisselbeleid is werkelijk een drama.

09-10-2018 13:53

feyenoordkorsou +0

Ik denk niet dat ze Gio tijdens het seizoen gaan ontslaan, maar meer zn contract niet verlengen na dit seizoe. Om veel supporters gerust te stellen zullen ze dit in de winterstop aankondigen. Dit alles alleen als de resultaten verslechteren tot dan toe. Zo niet blijft Gio gewoon en verlengen ze zn contract. Het lijkt of er door de directie alleen naar ei dresultaten (uitslagen) wordt gekeken.
Als opvolger zou ik van Wonderen (waar is hij nu?) proberen. Zo niet dan van Gaal, Rutten of zelfs Bosz. Geen (lees: GEEN) Dirk Kuyt.

09-10-2018 14:01

Joe69 +1

Ik ben er van overtuigd dat een beetje trainer mee doet om het kampioenschap met deze selectie de spelers lopen er nu bij als een stel pupillen

09-10-2018 14:15

wijzijnfeye +401

Je hebt er een goede kijk op

09-10-2018 14:16

Joe69 +1

En ik ben aan een oog blind hoe vindt je dat dan

09-10-2018 14:18

wijzijnfeye +401

Haha bedoelde eigenlijk het eerste comment van Turk

09-10-2018 14:21

Joe69 +1

Oke ik heb stress vandaar

09-10-2018 14:22

wijzijnfeye +401

Geen probleem even de natuur dan maar

09-10-2018 14:23

lenadevrouwvan +15

De wissel van gio was een teken van onvermogen , i.p.v. larson gewoon een andere buitenspeler in te brengen . Maar nee , hij brengt v beek ! Een verdediger , dus dan geef je een signaal af aan je tegenstander . Zo van , wij gaan die overwinning er even doorheen slepen . Nou we hebben met z’n allen kunnen zien wat het heeft opgeleverd ! Één punt , nou nou...
Gio en vGeel , het is klaar het is mooi geweest !

09-10-2018 13:26

hoekieuitzoekie +21750

Wat heeft het voor zin. Heel de wereld ziet dat het een dramatische wissel is, behalve hijzelf. Gio woont in een huis zonder spiegels want zelfreflectie heeft die man werkelijk nog nooit van gehoord.

Hij "verdedigt" het nu ook nog alsof er een tactiek achter zat. Alsof het daar om ging zeg. Het ging om het signaal naar Feyenoord, Willem2 en het gehele stadion: namelijk dat je bang bent! Had dit tegen een amateurteam gedaan en je had ook een goal tegen gekregen.
Misschien maakt Malacia die fout ook wel omdat hij angstig werd.

09-10-2018 13:42

FR_Domingo +14939

Dat we gelijkspelen ligt niet aan die wissel hoor, persoonlijke fout. Als we de 1-0 eruit hadden gesleept had je niemand hier over gehoord. Heel erg makkelijk dus van jouw. Je kan eerder vraagtekens zetten bij de andere wissel. Een hele matige Jorgensson die totaal niet (wedstrijd) fit is laten staan en een RvP wisselen die de laatste weken de wedstrijd in jouw voordeel had beslist......

09-10-2018 13:51

hoekieuitzoekie +21750

Ja, een persoonlijke fout nadat je je hele team met je eigen angst opzadelt! En buiten de fout van Malacia staat van beek wederom weer klote te dekken. Alleen daarom is het al een zaadwissel.

09-10-2018 13:54

Dingdong12 +915

Denk niet dat gio weg gaat dit jaar. denk ook dat het nog wel goed gaat komen dit jaar (3e plek, bekertje). Als er vertrouwen in zit komt dat echt wel goed. Vervolgens in de zomer evalueren, concluderen dat er een nieuwe wind moet waaien, doorselecteren en volgend jaar topseizoen draaien met echt voetbal.

09-10-2018 13:19

vakw21908 +0

Qua financien bijna onmogelijk om een topseizoen te draaien volgend jaar helaas

09-10-2018 13:20

Dingdong12 +915

Het ziet er inderdaad allemaal niet te rooskleurig uit, maar het is ook niet alsof we over 3 maanden stoppen met bestaan ofzo dus laten we niet teveel drama maken. Uiteindelijk is de club Feyenoord ook gewoon een plat bedrijf, groeien is lastig zonder al te veel kapitaal. Paar goede transfers + incidenteel kampioenschap kunnen een kickstart geven, dat is helaas niet gebeurd en dat kun je van Geel wel kwalijk nemen. Aan de andere kant:

- Ambrabat was iedereen enthousiast over in het begin, denk uitwedstrijd Napoli bijvoorbeeld
- Boetius is een natte krant en zal dat blijven, onbegrijpelijke keuze lijkt het. Echter, wie hadden ze beter kunnen halen?
- Haps is een topspeler, jammer dat hij nooit speelt.\
- Sint Juste is prima en jong.
- Larsson was iedereen blij mee, en is nog niet af te schrijven.

Dan vraag je je toch af waar het misgaat. Zit dat echt aan de inkoop-kant, of toch meer aan de kant van de technische staff? Of is het gewoon domme pech? Ik weet het niet.

Wat ik wel weet is dat jongens als Vilhena, Jorgensen, Toornstra al lang weg hadden moeten zijn. Getuigt echt een totaal tekort aan visie dat die figuren hier nog spelen.

09-10-2018 13:44

Feyenoord-Rotterdam-1 +1

Ik denk dat Gio op 29 oktober op gaat stappen.

09-10-2018 13:18

PindakaasFR +133

Zou geweldig zijn

09-10-2018 13:18

vakw21908 +0

Vrees voor een nieuwe 10-0

09-10-2018 13:21

Dezwartetulp +77515

Ik denk dat Gio op 28 oktober gaat stappen.

(om de overwinning en tweede plaats te vieren dus)

09-10-2018 13:51

vakw21908 +0

Hou dit gevoel vooral vast!

09-10-2018 14:18

Wimberto +2

Van Beek kwam niet vanwege Sol maar extra manpower Willem II om dus 1 tegen 1 achter in te voorkomen...

09-10-2018 13:06

feyenoordkorsou +0

Tegen Willem II hoor je helemaal nooit extra verdedigers in te brengen. Sven van Beek hoor je nooit in te brengen. Hij had in de 5ste minuut Toornstra voor Jorgensen moeten wisselen. Dan had je makkelijk gewonnen.

09-10-2018 13:20

Wimberto +2

Jorgensen was er nog helemaal niet klaar voor idd

Had bij inbrengen extra verdediger..wat ik me gezien matige wedstrijd aan de bal..goed kon voorstellen..ook een snelle aanvaller moeten brengen..elke diepe bal had raak geweeat

09-10-2018 13:44

Rayan2007 +1

https://www.fr-fans.nl/nieuws/37558/column-gio-heeft-geen-plan

Spijker op zn kop!!!!

09-10-2018 13:06

NultienSilva +1

"Botteghin rende uiteindelijk zelf maar naar voren en kreeg na heel veel aandringen toestemming van de bank. Dat Botteghin beter door heeft wat er op zo'n moment moet gebeuren zegt niet alles, maar wel veel. Heel veel"

09-10-2018 13:40

lenadevrouwvan +15

@hasil , er zijn acht wedstrijden gespeeld , je hebt al zeven verlies punten . Als dit de trend is voor de rest van het seizoen hou ik me hart vast ! Want zo goed zijn wij ook weer niet . Als we die ouwe niet hadden gehad stonden wij nu in het rechter rijtje ! Het spel is zo slecht, dat het pijn aan mijn ogen doet ! Dat doet zoveel pijn !

09-10-2018 13:04

bertjansen +2

Coolsingel met de derde plek?! Moeten we vieren vind ik!

09-10-2018 13:00

lenadevrouwvan +15

We hebben (hadden ) ook meer kwaliteit als de Graafschap en Willem ll !

09-10-2018 12:54

lenadevrouwvan +15

O ja dat was het , hahaha.... Erg leuk !!

09-10-2018 12:50

lenadevrouwvan +15

@tussenjaar , waar haal jij die wijsheid vandaan
dat wij de beker gaan winnen en dat wij keurig derde gaan worden ?
Waarop is dat gebaseerd ?

09-10-2018 12:43

tussenjaar +6251

Gio is een prijzenpakker en we hebben meer kwaliteit dan die andere 15. Finale ook nog eens thuis!

09-10-2018 12:50

hasil +8

Daar hoef je geen helderziende voor te zijn. Zelfs met dit matige spel sta je al 3e met een ruime voorsprong op Vitesse en AZ.

09-10-2018 12:54

hollister +0

Jij krijgt het nog zwaar dit jaar met je optimisme

09-10-2018 13:24

skin +14105

Wij vallen nu onder dezelfde categorie als AZ. Strijden om de titel best of the rest. Wij hebben een grotere begroting maar zij hebben een beter fundament staan qua opleiding en scouting.

09-10-2018 12:33

tussenjaar +6251

We worden keurig derde en pakken de beker.

09-10-2018 12:38

tussenjaar +6251

Na een 10-0 nederlaag winnen we altijd met 3-0

09-10-2018 12:47

hollister +0

Leuk die begroting... maar op financiele reserves, accommodatie, jeugdopleiding en scouting zijn ze Feyenoord aardig voorbij.. en dat zou een eye opener moeten zijn

09-10-2018 13:26

lenadevrouwvan +15

G.v .B bedankt voor de mooie prijzen , en de heer v.G bedankt voor je inzet .
Tot hier en niet verder !! Het gaat jullie goed , maar niet hier in Rotterdam !!

09-10-2018 12:32

tikkietrug +0

We zijn gewoon een middenmoter we zijn met heel veel geluk kampioen geworden met spel kampioen onwaardig ,en de beker gewonnen door allemaal thuis wedstrijdjes .
Met v Geel gaat het een puinhoop worden
Welke speler heeft hij gehaald met een toegevoegde waarde , GEEN ,

begrijp niet dat de directie van Feijenoord dit niet inziet en ingrijpt,
het word tijd voor TED V LEEUWEN >>>>

09-10-2018 12:32

tikkietrug +0

Het is heel eenvoudig Ted van Leeuwen halen !!!

09-10-2018 12:28

Waanzin +0

Haha, kom op hoor.

09-10-2018 12:30

tussenjaar +6251

Je kijkt te veel vi

09-10-2018 12:31

tikkietrug +0

v Leeuwen heeft een neusje voor talent ,dat ontbreekt bij Feijenoord

09-10-2018 12:35

hasil +8

ja,spelers halen voor het niveau Twente. Maar dat is zo moeilijk niet omdat die vijver voor dat niveau eindeloos groot is. Spelers halen voor Feyenoord is vele malen moeilijker. De spoeling is dunner en de prijzen liggen hoger en dus ligt een miskoop al snel op de loer.

09-10-2018 12:45

tikkietrug +0

bij agovv haalde hijMertens en Chadly ,bij twente de broers de Jong en bij vitesse zette hij ook een prima elftal neer ,met dit budget wat feijenoord heeft had hij allng een elftal neer gezet gelijk waardig aan Ajjakes en Pisvee

09-10-2018 12:52

sandrozfey +0

in dat geval worden we dus 4e of 5e

09-10-2018 12:27

xsplinterx +5

We staan derde omdat clubs als Heerenveen, Utrecht en Az en Vitesse het volledig laten afweten. Gaan we niet volhouden. Je ziet, als van Persie ons een keer niet redt op het nippertje gaat het fout. De 19 punten achterstand op psv vorig seizoen was nog maar het begin. Als er niet drastisch ingegrepen wordt zou dat zomaar een punt of 30 kunnen worden. 7 verliespunten uit 8 wedstrijden. Reken maar uit.

09-10-2018 12:27

tussenjaar +6251

Je praat onzin. Alle nummers 3 hebben ongeveer 17 uit 8. We presteren naar onze mogelijkheden

09-10-2018 12:32

xsplinterx +5

We presteren naar de bevliegingen van van Persie.

09-10-2018 13:35

lenadevrouwvan +15

En met actie bedoel ik natuurlijk niet rellen of slopen !
Maar je mondig roeren , daar is natuurlijk niets mis mee ! Wij de supporters moeten ons laten horen,en zeggen dat dit niet langer kan !! Maar nee , iedereen blijf maar zitten en maar blijven zingen .
I.p.v. te zeggen , tot hier en niet verder !

09-10-2018 12:18

kuiiper +44

Ik zeg het al langer, juist het gene wat onze club zo mooi maakt, die onvoorwaardelijke steun en liefde. De drang om toch te blijven komen met ze alle en te steunen en ieder jaar en iedere wedstrijd opnieuw met ze alle de energie vinden en hoop opbrengen dat het nu wel goed gaat, het brengt onze club ten onder..

We accepteren het uit liefde en tonen dit in onze acties, in Eindhoven staan ze na 4 wedstrijden aan de bus te rommelen waar ik overigens totaal geen voorstander van ben en in Amsterdam blijven ze gewoon thuis uit ongenoegen. Het is discutabel maar wel een signaal.

Goed voor Gio is het de komende 2 wedstrijden heel belangrijk, maar het geluk zal hem wel weer toe zijn en speelt die gelijk uit in Amsterdam waardoor iedereen weer blij is en wij met deze drama coach nog het hele jaar uit zingen, goed misschien moet dat ook maar, had Feyenoord hem maar afgelopen zomer moeten bedanken, nu kun je het bijna niet meer doen... sterker nog, wie dan?

09-10-2018 12:22

vlaanderen1954 +0

Ben zondag in Tilburg geweest beschamend breedte en achteruit voetbal plus angsthazen wissel Gio wordt een s een keer wakker maar of ga anders gewoon weg

09-10-2018 12:05

burny18 +2

Gio out wanbeleid vriendjespolitiek
Zolang je vilhenna nog opstelt bal je door de mand

09-10-2018 12:05

Tonna +0

Een manier voor Gio om het goed te maken: Winnen van Zwolle en winnen van 020. Laatste kans om wat van dit seizoen te maken.

Anders mag ie van mij tijdens de winter oprotten. Tijd voor een big reset

09-10-2018 12:04

Kevss +0

Winnen van ajax? Hahah dat wordt 5/6-0 !

09-10-2018 13:04

DerKeijzer +3641

Ook in de kuip ben ik bang

09-10-2018 13:26

lenadevrouwvan +15

“ omdat het tot zondag qua resultaat nog aardig ging “ ??
Ow echt ? Het gaat volgens mij al een tijdje niet goed , het voetbal is niet om aan te gluren .
Geen Europees voetbal , na acht wedstrijden zeven punten achter op de nr één .
Dus de hoogste tijd voor actie !

09-10-2018 12:03

pollie +19

ik sta gewoon achter mijn club, zouden er meer moeten doen!

09-10-2018 11:55

xsplinterx +5

Ja, lekker alle onkunde accepteren en als een schaap blijven klappen. Top idee.

09-10-2018 11:56

Janjaapie010 +3079

Eens. Dus gewoon EL proberen te halen en alles is weer koek en ei

09-10-2018 11:48

~Vak JJ~ +2

Voorronde EL.

09-10-2018 11:52

Agraat +2

3e plek is wel heel optimistisch.
AZ en vooral Vitesse gaan zich van de winter goed versterken, het zal me dan ook weinig verbazen als ook hun boven Feyenoord eindigen.

Bovenal wil ik weten wat ze met van Bronckhorst doen. Zijn contract loopt af, wordt die verlengd of moet die weg ?
En wat is de houdbaarheidsdatum van Van Geel? Hij wankelde op het randje van de afgrond, het onverwachte kampioenschap hield hem overeind maar ik mag hopen dat het ook voor hem onderhand over is.
De vriendjes van hun beiden die de laatste jaren de club zijn ingewerkt wekken dan ook mijn bezorgdheid, die kunnen beide personen binnen de club houden.

Feyenoord moet al met al nou eens doorpakken en een professioneel, doortastend en ambitieuze beleid gaan voeren anders is Feyenoord straks geen subtopper maar simpelweg kapot gemaakt...

09-10-2018 11:44

MarcoG +11370

Op basis van wat gaan AZ en Vitesse zich zwaar versterken?

09-10-2018 11:52

Frankster +21226

Haha dit is voor mij ool totaal nieuw

09-10-2018 12:02

MarcoG +11370

En als ze het doen en boven ons eindigen worden we volgend jaar in ieder geval niet het lachertje van Europa :)

09-10-2018 12:12

Waanzin +0

Wie gaan AZ en Vitesse halen dan?

09-10-2018 12:39

Agraat +2

Wie weet ik ook niet. Vooral Vitesse zal via zijn Russische connecties en via Chelsea wel met leuke spelertjes komen.
Maar beide clubs hebben in ieder geval aangegeven zich in de winter flink te willen versterken.
Beide clubs hebben ook de middelen waar Feyenoord deze niet meer heeft omdat ene van Geel alles er doorheen heeft gejaagd

09-10-2018 14:17

Waanzin +0

Waar hebben ze dat aangegeven?

09-10-2018 14:55

Agraat +2

Op de uitvaart van hun stichters...
Serieus. Meen je dit nou ?

09-10-2018 15:33

Waanzin +0

Ja, heb je geen bron?

09-10-2018 15:36
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties