Brard: ''Het is belangrijk wat je met die talenten doet''

Brard: ''Het is belangrijk wat je met die talenten doet''

Stanley Brard is terug bij Feyenoord. Hij volgt Richard Grootscholten op als hoofd jeugdopleidingen, een functie waarin hij tussen 2005 en 2013 ook al werkzaam was op Varkenoord. RTV Rijnmond sprak hem over zijn plannen in deze functie.

"Je krijgt wel wat mee, je hoort dat er dingen weer wat veranderd zijn", begint Brard over de veranderingen die hebben plaatsgevonden sinds zijn vertrek bij Feyenoord. "Ik ga dat zelf ondervinden; zelf bekijken en met mensen praten. Dan zullen we wel zien wat er allemaal gaat gebeuren."

"Er zijn heel veel ideeën over hoe er opgeleid moet worden. Toen het niet zo goed ging, moest alles overboord. Nu gaat het weer goed. Het gaat alle kanten uit. Het belangrijkste is dat Feyenoord zijn eigen lijn gaat doortrekken en zijn eigen richting gaat bepalen."

Belangrijk voor de jeugdopleiding van Feyenoord is om te zorgen dat jeugdspelers er in het eerste gelijk kunnen staan. "Er wordt meer gevraagd en geëist, dus worden de eisen voor spelers die komen automatisch hoger. Elke keer als je spelers aflevert, moet het niveau hoger zijn."

Brard kijkt uit naar zijn nieuwe functie. "Ik heb alleen maar positieve reacties gehad. Dat is prettig." Hij erkent dat de druk daardoor hoger is. "Er worden natuurlijk ook weer eisen aan mij gesteld. Ik heb er zin in."

[readmore=49268]

Lees meer over
Clasie
Plaats reactie
666

ron1872 +8203

Het wordt echt tijd voor een sjeik met een grote zak met duiten ;)

31-12-2018 17:13

Olafs +4796

Behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst maar geven wel vertrouwen....Succes Stanley!!

30-12-2018 14:59

surlac +0

Voor ieder talent moet een sterkte/zwakte analyse worden gemaakt. Daarnaast moet voor ieder talent duidelijk zijn wat de verwachtingen zijn en wat Feyenoord gaat doen om hembin de gelegenheid te stellen die verwachtingen waar te maken i.c. De geconstateerde zwaktes weg te werken. Dat alles moet in overleg met de technische staf rond de eerste selectie, die niet vrijblijvend wel of niet gebruik kan maken van de jeugdspelers/talenten. Iedere stap/kans moet passen binnen het Persoonlijk Opleidings Plan wat per jeugdspeler/talent wordt opgesteld resp wordt uitgevoerd. Succes Staley!

30-12-2018 12:11

BBMarco +499

Jij probeert van ren trainer ren persoonlijke trainer te maken.
Natuurlijk worden de minpunten benoemd, maar ga er vanuit dat er bij geholpen word, maar niet zoals jij probeert te stellen.

Zoals jij het brengt heeft iedere jeugdspeler zijn eigen trainer (nodig).

30-12-2018 19:34

Snoek1974 +1827

Neem aan dat dit al gebeurt , alleen zal de technische staf van het eerste hier niet direct bij worden betrokken , pas als er duidelijk is dat voor sommige spelers het eerste in beeld begint te raken zal de staf erbij worden betrokken zoals nu met Geertruida , Burger en Kokcu die al heel het jaar meetrainen

Brard zal gaan analyseren wat er goed gaat en wat er beter kan , ook in de begeleiding en of er nog trainers bij dienen te komen waarmee aan specifieke dingen gewerkt kan worden zoals oa kracht , techniek , snelheid , sprongkracht en afwerken ( spitsen trainer) .

Nu ook graag werken aan vergroting en verbetering van je scoutingsnetwerk.

We moeten zorgen dat we in alle takken gaan voor verbetering zodat we het gat kleiner kunnen maken naar de top 2 en er moet in alle takken meer worden getraind op positie spel en spelpatronen .

Ook bij het eerste afstappen van Verheyen principe en gewoon harder trainen en zorgen dat je beter wordt .
Blijkbaar doen de huidige talenten niet zelf aan training zoals Gio aangaf , dan moet je dus zelf zorgen voor trainingen waar spelers kunnen werken aan hun zwakke punten en waar ze ook hun sterke punten kunnen blijven upgraden .

Iedere speler heeft een analyse maar het hoofddoel moet zijn dat het eerste beter gaat spelen ( aanvallend verzorgd positiespel) en het gat naar de top 2 kleiner maken .

31-12-2018 08:29

Rotsie +2

Een grote pleuriszooi geworden blijkbaar en dat moet je fundament dan worden

30-12-2018 11:32

cup1970 +3

Je kan weer aan de bak , hopen dat er weer wat door komt

30-12-2018 10:18

Melchizedek +0

Zeer blij met de terugkomst van Stanley Brard.

30-12-2018 07:38

onbekend +94608

Gewoon proberen bij alle andere clubs de toptalenten weg te kapen en goed begeleiden. Zo simpel is het eigenlijk. Kwestie van scouten en begeleiden. Nieuw complex voor de jeugd komt eraan, Brard is terug. Dat komt wel goed binnen een paar jaar.

30-12-2018 01:06

Reintjuh +5331

Ja en begin met Jerdy Schouten.

31-12-2018 16:54

PapaKevin83 +15365

Daarom moet je dr piramide in. In het eerste krijgen ze niet veel kans, en jong heeft geen weerstand. Dan kun je nog 1000 dingen bedenken, maar spelers worden niet beter en grote talenten kiezen een andere route dan Feyenoord

30-12-2018 00:52

guc75 +11009

Beter Rick Karsdorp huren dan hopeloze jeugdspelers een kans bieden. MvG ziet het weer goed.

29-12-2018 23:42

PeturP +1

Sterker nog, we kunnen er beter 11 inhuren, kan je gelijk van Geel me een enkeltje de Brienenoord overschieten. Zitten we tenminste ook niet meer opgescheept met te duur gekochte middelmaat wat zo kenmerkend is voor zijn aankoopbeleid.

30-12-2018 02:23

guc75 +11009

Zullen we anders een satelliet club worden van Italiaans serie b club.

30-12-2018 08:58

Jamcarter +3

En daarom zullen wij nooit als club groeien

30-12-2018 10:02

aw_vakj +5678

Tsjah zulke zaken blijven lastig te beoordelen.
De jeugd die je doorschuift moet wel genoeg potentie hebben. Stel dat jorgensen weg gaat; wil je dan telkens vente zien terwijl die door velen al afgeschreven is? Misschien heeft de laatste lichting wel te weinig potentiële eerste elftal spelers. Als je een half jaar moet overbruggen is huren niet gek

30-12-2018 11:19

hasil +8

Karsdorp is voor Feyenoord een grootverdiener. Die gaan hem dat salaris niet betalen. Het enige wat je bij huren doet is hem wedstrijdritme geven wat hij bij Roma niet krijgt. Je schiet er dus niets mee op. En kopen kan je helemaal vergeten want Roma wil die 15 milj. natuurlijk wel terug zien. Volkomen zinloze actie dat huren van Karsdorp.

30-12-2018 11:47

guc75 +11009

MvG weet best wat hij doet. Net als Gio. Ben zooooooooooooo blij met die twee. Ze hebben Feyenoord gered.

30-12-2018 12:23

echtwel +2229

Niet veel de echte vertrekken naar Engeland of Duitsland en wij zitten met niks

29-12-2018 22:38

FR-Freggle +8

Je kunt hem natuurlijk liever wel winnen dan niet, maar om deze prijs als reden te gebruiken dat het seizoen wel ok was slaat natuurlijk nergens op. Dan geef je spelers meteen een excuus om niet te presteren in de competitie. De lat moet omhoog.

29-12-2018 21:04

FR-Freggle +8

ow, was bedoeld voor artikel over de JC schaal.

29-12-2018 21:06

louisvanderploeg +13020

Wat een goed en eigenlijk simpel interview. Stanley verkoopt geen onzin. Zeer nuchter in zijn verhaal. Kunnen een hoop mensen iets van leren.

29-12-2018 19:51

FR-Freggle +8

Hij heeft eigenlijk bijna niks uitgesproken, maar heel logisch dat hij eerst met iedereen gaat praten wat er speelt voor hij dingen gaat roepen. Dat is wel de juiste manier.

29-12-2018 20:25

RotterDaNa +1419

Met Brard wel weer een goede naam binnen. Hopelijk trekt dat talenten over de streep. En ben benieuwd welke talenten gaan doorbreken ala wijnaldum. 16/17 jr en in het 1e en dan niet omdat er gebrek aan geld if goede spers zijn uiteraard(kleine utopie mss, hoop persoonlijk op nieuwe td).

29-12-2018 19:25

Jacobite +3

En hop die voetbal pyramide in.

29-12-2018 18:45

BOND +9

De vraag is: welk jong talent wil er naar Feyenoord. Ook Brard moet roeien met de riemen die hij heeft. Investeren dus. Veel.

29-12-2018 18:40

wirie010 +1817

Talent genoeg, je moet ze zien te houden en perspectief bieden.

29-12-2018 19:32

FR-Freggle +8

Juist. Door perspectief te bieden, ontwikkelen en kansen bieden in het eerste, kun je een situatie creeeren dat onze beste talenten wel blijven en niet naar Engeland verkassen, wat nu steeds gebeurd.
Je kunt dat nooit 100% voorkomen, maar er kan zeker meer aan gedaan worden dan nu het geval is.

29-12-2018 19:41

Danny 91 +61891

Moet je ook maar europees spelen is makkelijk gezegd dan gedaan in werkelijkheid.

29-12-2018 18:38

wilbert17 +23477

Alleen contract verlengingen zijn niet genoeg
Je moet ze ook laten spelen
Zeker nu 3e lijkt veilig dus je kan meer doen dan ze op de bank zetten

29-12-2018 18:23

Veulpoepers +1

Ben blij dat hij weer terug is. Nu nog een nieuwe trainer en staf en de jeugd heeft de toekomst.

29-12-2018 18:03

Mensini +14649

Benieuwd of hij voorstander is van een Jong Feyenoord in de eerste divisie---

29-12-2018 18:01

beppie172 +66457

Dat is geen discussie. Feyenoord in 3e divisie is enige mogelijkheid. Moeten ze kampioen worden met de Beloften komende maanden. Daarna kan je via kampioenschappen promoveren richting de eerste divisie.

29-12-2018 20:50

Mensini +14649

Van Geel ziet het nut er toch niet van in, of gaat het nu tóch die kant op?

29-12-2018 21:55

PeturP +1

Van Geel lult uit zijn nek, en dat weet hij zelf ook wel. Man is een passant, welke krotekoker heeft hem in hemelsnaam de hand boven het hoofd gehouden zodat we nu 5 jaar terug zijn geworpen met de aanwas van potentiële 1e elftalspelers van Varkenoord?

30-12-2018 02:25

Dre3000 +6374

8 jaar wel lang voor een passant.

30-12-2018 09:26

beppie172 +66457

Hij stipt een terecht punt aan dat reserves van 23 en ouder dan helemaal geen wedstrijden hebben. Alleen een oudere keeper mag meedoen bij Jong. Ook dat is verre van ideaal. En echte talenten breken toch wel door. Is altijd zo geweest. Moet er alleen wel een trainer zijn die kansen geeft.

30-12-2018 16:20

CROOSWIJKER +14774

Zolang we niet in die voetbal piramide zitten moet je niks van de jeugd verwachten.

29-12-2018 17:15

Bati +40148

GELUL, er zijn ook goede jeugdspelers doorgebroken zonder die piramide.

Ook Kokcu heeft die niet nodig

29-12-2018 17:57

Bati +40148

Thanx voor de correctie Criticus

29-12-2018 18:11

CROOSWIJKER +14774

Typische Feyenoord visie het ging in het verleden goed dus laten we maar zo door gaan. Daarom lopen we mijlen ver achter op PSV en ajax die blijven niet in het verleden hangen. En kokcu heeft 1 goeie heeft tegen emmen gespeeld we moeten nog maar zien of die echt gaat doorbreken bij Feyenoord.

29-12-2018 18:25

Bati +40148

Vast dat zal het zijn door het ontbreken van de voetbalpriramide lopen we mijlenver achter 020 en de boeren

29-12-2018 18:29

Bati +40148

Dat je niks hoeft te verwachten van onze jeugdspelers vanwege het ontbreken van de voetbalpiramide is echt gelul in de ruimte.

Dat neemt niet weg dat het voor spelers zoals Vente wel goed zou zijn

29-12-2018 18:32

CROOSWIJKER +14774

Niet alleen voor vente ook voor jongens als kokcu, Geertruida, zwarts, sinnistera
Die hadden wedstrijden tegen Sparta Twente roda noem maar op kunnen spelen. onze talenten spelen nu wedstrijden tegen jong RKC geen 1 speler wordt beter van zulke wedstrijden.

29-12-2018 18:45

PeturP +1

Je spreekt jezelf tegen, het is gelul in de ruimte maar zou ook goed zijn voor Vente. Het is goed of niet goed.

30-12-2018 02:26

Bati +40148

PeterP als je beter zou lezen: Het ging mij erom dat er gezegd werd dat je NIKS hoeft te verwachten van jeugdspelers zonder die voetbalpiramide. Dat is onzin we hebben ook de de Vrij's en Wijnaldums van deze wereld zonder de piramide opgeleid, ook Kokcu heeft dat niet nodig.

Goed genoeg is goed genoeg!!
Maar voor de mindere goden zoals Vente die duidelijk nog tekort komt zou het misschien wel kunnen helpen snappie.

Maar dat je dus NIKS ZONDER piramide kan verwachten is onzin

30-12-2018 10:10

lauwersfr +889

Voila, als je goed bent ben je goed...
Gewoon kansen en vertrouwen geven

30-12-2018 09:22

NoSurrender12 +200

Welke piramide is dat? Er staan alleen piramides in egypte. De rest is allemaal gelul.

29-12-2018 18:08

CROOSWIJKER +14774

Jij was zeker de type die tijdens de les alleen naar buiten keek anders had je wel geweten dat Egypte niet het enige land is waar piramides staan grapjas.

29-12-2018 18:28

NoSurrender12 +200

Ja klopt. Vond er geen kut aan op school. Jij bent dus een echte piramide kenner. Jij gelooft ook heilig in die piramides he? Alleen in een piramide kan een goed talent doorbreken. Ja klasse. Denk het ook job.

29-12-2018 18:40

beppie172 +66457

We zitten toch gewoon in de voetbalpiramide.

29-12-2018 20:56

NoSurrender12 +200

Ajoh die Crooswijkert lult maar een end heen joh. Hij is piramides wezen bouwen in Egypte en nou istie helemaaal verknocht aan die dingen.

30-12-2018 12:58

Rotterdam1983 +5783

Meer dan Welkom!!!

29-12-2018 16:19

Persia +1873

Hij maakt de talenten niet .. daar word je mee geboren

Hij brengt wel rust en structuur
En blijkbaar liep het niet met zn voorganger
Mooi dat ie terug is .

Het probleem van ons ligt meer aan de trainer
En de td.

Word tijd dat daar verandering in komt

29-12-2018 15:39

Juicher +62516

Je wordt toch niet op Varkenoord geboren als talentvolle jeugdspeler? Het is niet alleen opleiden, het is ook de juiste talenten aantrekken en dan ontwikkelen.

29-12-2018 15:40

Juicher +62516

Dus ook de verantwoording van Brard om de juiste spelers aan boord te krijgen en vast te houden.

29-12-2018 15:41

jonaathn +14820

"En blijkbaar liep het niet met zn voorganger"... Kom op, Grootscholten werd tegengehouden in innovatie, hij werd de mond gesnoerd door een groepje die er al lang zitten.

29-12-2018 16:53

feyenoordkorsou +0

Ik denk dat dit zeker zal gaan clashen met Gio. Gio verkloot alle talenten die hij uit de juegd krijgt; niemand wordt beter onder Gio. Of hij bombardeert ze tot basisspeler terwijl ze er duidelijk nog niet klaar voor zijn (Bijlow, Malacia) of hij laat ze op de bank verrotten (Kokcu, Geertruida, Hansson, Burger) of hij huurt ineens spelers waardoor ze stil blijven staan in hun ontwikkeling (Nieukoop).
Het probleem is misschien niet eens zozeer de jeugdopleiding (ok sommigen zijn misschien echt niet goed genoeg (Vente, el Hankouri), maar wel zeker Gio.

29-12-2018 15:38

FeyenoordKurd +1

Nieuwkoop is niet goed genoeg. Zelfde geldt voor Jansson

29-12-2018 15:52

Nol +3189

Bijlow was een keuze waar volgens mij 90 procent op de site hier mee eens was. Dan moet je er ook rekening mee houden dat zo’n jongen door zijn leeftijd fouten maakt, en daar hadden de meesten hier niet opgerekend. Sterker nog, elke speler wordt hier na een paar fouten afgemaakt.

Malacia moest uit nood op de back omdat er niks anders was. Dan kan Gio gaan schuiven met spelers en die van andere posities halen of hij kiest voor de jeugd. Dat heeft hij gedaan, en Malacia doet het echt niet slecht. Maar goed, hier hetzelfde verhaal met jonge spelers die fouten maken en die vervolgens afgemaakt worden op fr12.

Daarna noem jij vier jeugdspelers die volgens jou wel moeten spelen. Zo gauw hun veel gaan spelen dan komen ze bij jou ook in het rijtje van Bijlow en Malacia want, nogmaals, jonge spelers maken nou eenmaal fouten.

Het is makkelijk om alles op Gio af te schuiven maar hij maakt helemaal geen onlogische keuzes. Dat je het niet overal mee eens bent snap ik, dat ben ik ook niet, maar het merendeel wat hij doet is gewoon te begrijpen.

29-12-2018 16:44

lauwersfr +889

Inderdaad en je mag niet verwachten dat die spelers de ploeg op sleeptouw gaan nemen.

Bijlow, malacia, st juste, Verdonk, vente,...
zijn goede spelers maar niet van het niveau dat ze naar de top in Engeland gaan.
Maar dat kan je niet van elke jeugdspeler verwachten ook niet.

Uiteindelijk sta je met 7-8 spelers van de eigen jeugd op de 3e plaats.
Niet vergeten dat er ook enkele op de deur komen kloppen
Dat is enorm knap!

30-12-2018 09:30

jonaathn +14820

Het is echt verschrikkelijk dat Nieuwkoop inderdaad stil heeft gestaan in zijn ontwikkeling door die gozer waarvan ik z'n naam al vergeten ben. Oja, Diks. Dat is toch geen beleid? De kwaliteiten van Nieuwkoop daargelaten...

29-12-2018 16:54

Nol +3189

Diks was eigenlijk gehaald voor achter Nieuwkoop, alleen Nieuwkoop raakte geblesseerd en presteerde vervolgens het hele seizoen nog slechter dan Diks.

29-12-2018 16:56

ernst H +4998

korsou heeft gelijk, hij geeft de verkeerde spelers de kans.
Boucha had ook allang n kans moeten krijgen.

29-12-2018 17:54

ernst H +4998

Van Geertruida, Kokcu, Burger en Bouchataoui, de Mooij Azarkan
Heb ik hogere verwachtingen dan van v.Beek, Nieuwkoop en Hankouri.

29-12-2018 18:57

Bullshitartist +0

Opportunistisch gegoochel met argumenten, alleen omdat je je anti-Gio gezwets wil uitdragen. Neem Nieuwkoop. Die ontwikkelt zich heus niet ineens niet omdat een andere back wordt gehuurd, maar gewoon omdat dit het einde van zijn curve is. Een beetje back wordt beter van concurrentie.

29-12-2018 18:41

Juicher +62516

Jezus, wat een slechte interviewer zeg.

29-12-2018 15:38

ElPanzeFr +21930

Interviewer doet alsof Brard debiel is

29-12-2018 16:07

ndroock1 +2443

Tsja... Rijnmond. Daar gaat een journalist pas solliciteren na landelijk overal afgewezen te zijn.

29-12-2018 16:43

Juicher +62516

Deze hebben ze bij het UWV opgepikt.

29-12-2018 18:15

dave5 +0

Ik ben blij dat Brard terug is. Maar de hoe goed hij de jeugd ook gaat afleveren, alles hangt af van een goede overgang van jeugd naar eerste elftal. Die stap is nu te groot. Dat moet één van de eerste speerpunten zijn van Brard en Van Geel in 2019.

29-12-2018 15:36

kevinmulFR010 +18073

Kansen geven

29-12-2018 15:30

Juicher +62516

Kansen verdienen

29-12-2018 18:15

ricodetico +13070

Opstellen!!!!

29-12-2018 15:28
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties