Koeman streng: ''Je zag het op z'n plek vallen bij Guidetti''

Koeman streng: ''Je zag het op z'n plek vallen bij Guidetti''

Voormalig Feyenoordtrainer Ronald Koeman is sinds dit kalenderjaar bondscoach van het Nederlands elftal. Het NRC maakte deze week een portret over de trainer, waarin ook Patrick Lodewijks aan het woord komt. Daarin gaat het onder andere over zijn periode bij Feyenoord. Zo was Lodewijks onder de indruk van hoe Koeman destijds met John Guidetti omging.

"Grote mond, je kent het wel, een mannetje", zegt Lodewijks over Guidetti. "Dacht dat-ie de koning was. Dat was-ie ook wel, ergens. Maar op een dag, ik vergeet het nooit, zei Ronald: 'Realiseer jij je eigenlijk wel dat er in je contract staat dat we jou ook gewoon mee terug kunnen sturen?' Je zag het gewoon op z'n plek vallen daar bij Guidetti. Toen ging het lopen, hè."

"Ik heb hem als speler nooit zo bezig gezien met anderen, maar hij is wel in staat om met aparte jongens om te gaan", gaat Lodewijks verder. "Hij heeft Romario meegemaakt, Stoitsjkov. Jongens bij wie een draadje los zit. Pellè had ook kortsluiting soms. Ronald is in staat om iedereen aan boord te houden. Ook de extravagante."

Plaats reactie
666

ouwekaas +5

Ronald Koeman was in die periode ! Het beste wat Feyenoord kon overkomen ! Maar ook voor Ronald zelf !!
Ik hoop dan ook , dat hij ooit nog een keer terug kom , misschien als TD !

02-01-2019 12:58

PapaKevin83 +15310

Ik hoop dat Koeman ooit eens terugkomt en ons kampioen maakt. Wat een personality is dit.

31-12-2018 10:06

feyenoord_Freak +14063

We hebben een trainer zelfde vergelijking krakakter als koeman en manier van speelstyle desnoods zoek je rond uit dat je die vind uit het buitenland moet halen .

31-12-2018 09:45

vangobbel +6964

Een van de beste trainers die Feyenoord heeft gehad vind ik. Tactisch sterk, schijt aan sterallures, prima persoonlijkheid en bovenal een prettig persoon in de omgang.

31-12-2018 01:03

hasil +8

Van de huidige generatie trainers heeft Koeman de meeste personality. Lummelen was er bij Koeman niet bij. Tactisch stond het altijd goed bij hem. Heeft een natuurlijk overwicht op een groep.

30-12-2018 23:15

Goliath +3

Dat heeft wel even geduurd... toen die bij ons kwam was 80% het er niet mee eens. Ja, inclusief mijzelf.

31-12-2018 00:22

Liser +19876

Koeman is een van de beste trainers die we ooit hebben gehad

30-12-2018 23:11

FlegioenR +28

Tja, maar hij heeft geen prijzen gepakt.

31-12-2018 04:10

Raftel +6744

Dus? Wil je zeggen dat Van Bronckhorst een betere coach dan Koeman is?

31-12-2018 15:44

aatalex +0

Ik hoop inderdaad niet dat hij dat bedoelde. Ik had Koemam graag bezig gezien met de selectie waarmee gio kampioen werd.

31-12-2018 18:06

FlegioenR +28

Ik zeg niet dat ie beter is, maar hij pakt wel meer prijzen.
En voor ons supporters is het toch lastig om te zeggen of het wel of geen goede coach is

06-01-2019 21:39

Gerrie +322

Je kunt Gio toch niet vergelijken met Koeman. Gio kan er echt helemaal niets van. Moet ook maken dat hij wegkomt. Koeman was tenminste een trainer.

30-12-2018 22:21

17425 +0

Wat lul jij nou weer een eind in de ruimte zeg. Helemaal eens dat Koeman beter is, maar je kunt niet zeggen dat Gio er niks van kan. Het is makkelijk om te schreeuwen vanaf de zijlijn, maar met zijn materiaal haalt hij er het maximale uit. Bovendien hebben we eindelijk weer eens prijzen gepakt afgelopen jaren.

31-12-2018 16:57

JDJ +17997

De vraag die je kunt stellen: had prijzenwinnaar Gio in de tijd van Koeman wel kampioen met Feyenoord geworden in plaats van 3x tweede?

Mijn antwoord: nee met Gio hadden we minstens 6 -12 punten minder gehaald.

Hoe dan?

Koeman durfde per wedstrijd (logische) keuzes te maken en die vielen tijdens de wedstrijden op zijn plaats.

Had Koeman dezelfde prijzen gehaald als Gio? Idiote vraag maar die is helaas niet te beantwoorden. (75-80% kans van wel).

30-12-2018 20:55

NelisHoe +4171

Waarom is die laatste vraag niet te beantwoorden?

Gio is het toonbeeld van 'zo goed als je materiaal'
Dit seizoen matig en in het kampioensjaar goed.
Koeman had daar even goed last van. Alleen stond hij waarschijnlijk wat steviger in zijn schoenen.

Volgens mij is de vraag die je kunt stellen of we dit seizoen aantrekkelijker voetbal hadden gezien onder Koeman...

30-12-2018 21:15

lauwersfr +889

De kern onder Koeman was wel sterker ook...

30-12-2018 22:53

Cluip +5855

Ja waren zeker mooie tijden met koeman, maar we werden alleen 3 keer 2e(waarvan 1 keer gedeeld tweede en eigenlijk 3e).. Als je dan kijkt hoeveel prijzen we nu winnen kun je toch niet anders zeggen dat dit betere tijden zijn

30-12-2018 17:44

Van_Geel +18511

Koeman was al coach, net als een talentvolle speler, te goed voor de Eredivisie. Hij heeft de club weer trots gegeven op het moment dat we nagenoeg dood waren. Aan de andere kant was Feyenoord ook de redding van Koeman zelf. Zie hem graag nog eens terugkeren.

30-12-2018 16:30

Richard_BM +3034

Kan verklaren waarom Memphis ook ineens begint te draaien bij NL.

30-12-2018 15:38

martien snellen +590

Karsdorp terug??

30-12-2018 15:35

FR-JJN +12873

Ronald "bij ajax geen plan b" koeman?
Die er vervolgens zelf pijnlijk achherkwam dat hijzelf ook geen plan b had0(nog minder dan ajax zelfs), en zo een titel die binnen handbereik lag, misliep?

30-12-2018 15:30

PeturP +1

Binnen handbereik is beter dan een punt of 20 achterstand, zoals dat vorig jaar en 3 jaar geleden het geval was. En daar steven we nu weer op af helaas.

30-12-2018 15:46

guc75 +11000

20 punten achter zou "mooi" zijn. Ga maar uit van een vernederende 30 punten.

30-12-2018 15:56

FR-JJN +12873

Zeker, maar 'm winnen is beter dan binnen handbereik

30-12-2018 16:28

Suri +9000

Beter 20 punten dan op de laatste dag de titel verliezen door bijvoorbeeld doelsaldo of de graafschap. Mee eens toch?

30-12-2018 16:52

FR-JJN +12873

Hahaha zekerrr

30-12-2018 17:52

Koetje123 +170

Zeker niet. Je wilt toch het hele jaar door goed voetbal zien en niet maar 1dag kampioen worden?

30-12-2018 18:50

KruytAmersfoort +412

Tuurlijk liever kampioen! Koetje moet maar eens indringend terugkijken naar de Goalsingel en Kuip bij de 1-0 van Kuijt. Dat gevoel draag je veel langer mee dan seizoenen lang prima spelen zonder prijzen.

Mijn trouwdag was de mooiste dag van mijn leven, tot die goal van Kuijt. Zo’n stoot adrenaline en geluk ga ik nooit meer meemaken.

30-12-2018 19:55

Suri +9000

Zo is het maar net, 100x beter

30-12-2018 20:17

FR-JJN +12873

Kampioen worden, maakt me niet uit hoe. Goed voetbal mag, maar heeft geen prioriteit

30-12-2018 20:36

FeyenoordMike +0

Toch is het geweldig om een heel jaar mee te leven, de spanningsopbouw per wedstrijd is dan heel anders als in een seizoen zoals nu. Het gevoel van echt nog ergens voor strijden maakt de losse wedstrijden zoveel mooier, zeker qua sfeer en beleving. Wat dat betreft vind ik de laatste 2 jaar weer zo ontzettend tegenvallen vergeleken met dat kampioensjaar.

31-12-2018 00:00

ferdi30 +5258

Luister TIP :
Uitgebreide gesprekken met Leo Beenhakker, Henk Fraser en Robert Eenboorn op Radio Rijnmond tussen 14.00 en 17.00 .

30-12-2018 15:28

tussenjaar +6219

Alle drie niet serieus te nemen

30-12-2018 15:39

NelisHoe +4171

Dan pas jij ook in dat rijtje....

30-12-2018 15:52

Soundwave +0

Gister docu gezien op.fox over de patatgeneratie...erg leuk om te zien

30-12-2018 15:51

CW010 +1813

1 van de eerste dingen die Koeman zei toen hij bij ons kwam, was dat er bij Feyenoord een ernstig gebrek aan topsportklimaat is, gelukkig heeft Feyenoord sindsdien enorm veel met die kritiek gedaan.......

30-12-2018 15:06

hagenees +10

Betere trainingsfasciliteiten is toch wel een stapje in de goede richting

30-12-2018 15:20

rood-wit +3772

En niks gewonnen....

30-12-2018 15:21

Robin76 +4453

Jawel wel wat gewonnen.

Maar het probleem zit in het management.... daar heerst geen topsport mentaliteit

30-12-2018 16:20

BBMarco +499

En dat weet jij omdat?

Je dat uit je duim zuigt!

30-12-2018 19:11

Djeekop +1270

Koeman was de stabiele factor. Wat ben ik trots dat hij onze coach is geweest en wat mis ik hem. Mooie tijden waren dat met legendarische twee spitsen.

30-12-2018 15:01

FR_Zweppie +232

Guidetti, Pelle. Dat waren mooie tijden!

30-12-2018 14:44

Olafs +4757

Klopt, de periode van de opmars van de club Feyenoord. Koeman heeft de club in samenwerking met anderen weer uitstraling gegeven. Maar persoonlijk vond ik zelf eind jaren 90 begin millennium mooie jaren. Toen betekende Feyenoord daadwerkelijk ook wat in Europa. Qua voetbal dan, wat aanhang / trouwe supporters al sinds St.Juttemus ;-)

30-12-2018 14:48

skin +14009

Toen hadden we ook echt goede voetballers. Cruz, Tomasson, Kalou, Bosvelt, later Ono.

30-12-2018 14:53

Olafs +4757

Emerton, sterke verdediger hoor. Er zat heel veel voetbal in dat team.....

30-12-2018 14:55

skin +14009

Emerton, fantastische back idd.

30-12-2018 15:20

BBMarco +499

Zo ern geweldige voetballer vond ik bosveld niet, wel 1 die je in je team hoort te hebben.
Voorop in de strijd.

30-12-2018 19:13

Olafs +4757

Dat is ook wel zo. Daar heb je wel een punt. Maar hij was wel echt een bikkel. Voorop in de strijd inderdaad. Soms fantastische goals, Utrecht uit lopje via de lat het netje in. En scoren tegen onze vrienden uit Noord-Holland en een hattrick tegen Roda, en dan met zijn handen een brilletje maken. In de microfoon achter de goal loeien tegen Marseille...Zijn humor is grappig. Een echte Feyenoorder, al is hij ook Eagle. Maar dat is ook een echte volksclub. Net als Feyenoord is van oorsprong, dat vindt ik wel minder worden.

30-12-2018 20:57

FR_Zweppie +232

Echt een heerlijke periode inderdaad!

30-12-2018 14:55

Olafs +4757

Kan je je dat nog goed voor de geest halen? Gezien je geboortejaar? En, ik bedoel het niet vervelend!

30-12-2018 14:57

FR_Zweppie +232

Haha begin jaren 90 niet inderdaad, maar rond 2000 begon de verslaving!

30-12-2018 15:04

Olafs +4757

Vitamine F, slopend als de weerstand even minder is. Maar ook helend bij diepe wonden...FEYENOORD we houden van die club!

30-12-2018 15:09

Soundwave +0

Begin jaren 90...

Ed de Goey

Van Gobbel - de Wolf - fräser - Heus
Metgod - Witschge - Peter Bosz
Taument - Kiprich - Blinker

30-12-2018 15:53

fozzies +3011

Hendrik Larsson..

30-12-2018 16:06

Olafs +4757

Jazeker! Ook een mooi elftal. Ik ben geboren in 1982, dat was de tijd dat ik supporter werd. Kan mij herinneren dat ik de bekerfinale tegen NEC toendertijd op TV zag. Toen nog in de oude Kuip. Taument wilde ik met voetballen altijd zijn. Zijn tranen bij zijn afscheid toen hij naar Benfica ging schieten mij nu ook te binnen...Bijzondere club dat Feyenoord ;-)

30-12-2018 20:43

whasjoewahn +16566

Karsdorp huren gewoon prima.

Kan St Juste zich bewijzen centraal. Geertruida en Hendrix laten meedraaien.
Verder hebben we geen aankomend talent op de rechtsbackpositie.

Nieuwkoop kan je afschrijven.

30-12-2018 14:21

feyebaas +3

Wellicht gyan en bosvelt opnieuw contracteren
#nogmeeroudenamen

30-12-2018 14:34

Olafs +4757

Bosvelt als scout vindt ik geen slecht idee hoor. Die vertrouw ik dat kunstje wel toe! Maar vermoedt dat Paul het prima heeft in Deventer.

30-12-2018 14:50

Lucas_010 +6597

Klopt ben blij als karsdorp terug komt! Maar je hebt een halfjaar niks aan hem je kan m beter 1,5 jaar huren. Want je bent toch vrij zeker dat je 3e wordt met of zonder karsdorp. Maar met hem heb je in ieder geval weer een verdediger extra!!

30-12-2018 14:36

PeturP +1

Begrijp het totaal niet. Dan 2 gehuurde spelers in de basis, ook weer 1 zonder wedstrijdritme. En Dan? Gaat hij terug naar Roma. Met Nieuwkoop wordt je ook wel 3e ofzo.

30-12-2018 14:43

whasjoewahn +16566

wat betreft wedstrijdritme zullen ze inderdaad goed inschatten.

Maar met Karsdorp worden we als team beter. Worden indivduele spelers als Berghuis en Jorgensen ook beter bediend (daar zit met Vilhena het kapitaal)

30-12-2018 14:47

StefkeMirakel +3

En waarom deze investering in de aankomende tweede seizoenshelft?

Beter een speler klaarstomen voor volgend seizoen

30-12-2018 14:51

whasjoewahn +16566

zoals wie dan? Noem maar een talentvolle rechtsback

30-12-2018 15:11

StefkeMirakel +3

Daar weet ik niets van.
Ik bekijk het economisch.

Half jaar huur karsdorp heeft 0 economische waarde voor de club.
Of geloof jij nog in de titel?

30-12-2018 15:14

whasjoewahn +16566

nee, maar wil jij nog een half jaar naar Nieuwkoop kijken?

Ik denk dat het elftal er beter van wordt. Zet St. Juste een centraal (dat is namelijk zijn positie...). En als met de komst zowel Berghuis als Jorgensen beter gaan voetballen, wat is hier dan niet economisch aan?

30-12-2018 15:21

Bullshitartist +0

Als door Karsdorp Berghuis en Jorgensen beter gaan spelen, worden ze meer waard. En die kans is groter dan met Juste en Nieuwkoop.

30-12-2018 15:24

whasjoewahn +16566

hehe, eindeljk iemand die het snapt hier

30-12-2018 15:25

StefkeMirakel +3

Das waar.
De hele rechterkant heeft daar meerwaarde van.

Ik vind karsdorp ook een groot gemis.
Maar desondanks zou ik proberen nieuwkoop en st juste beter te laten presteren ipv een half jaar huren.

30-12-2018 15:27

whasjoewahn +16566

ala hij niet fit kan zijn binnen nu en eind januari inderdaad niet aan beginnen.

Als hij het elftal beter maakt en daarmee ook onze waardevolle spelers, dan zie ik alleen maar voordelen.

Heb sowieso geen zin om een half jaar lang naar Nieuwkoop te kijken... jij misschien wel

30-12-2018 15:13

Frankster +21061

Kopen anders niet

30-12-2018 15:19

Dekrommert +1403

Speler die niet wedstrijdfit is voor een half jaar huren lijkt mij niet verstandig. Backs moet je sowieso zelf op kunnen leiden. Zet er maar een jeugdspeler neer.

30-12-2018 15:40

cup1970 +3

Kan koeman Feyenoord niet erbij doen volgend jaar

30-12-2018 14:20

tussenjaar +6219

Wil je geen prijzen?

30-12-2018 14:29

Jimmy1908FR +1345

Wat betekent die beker als je het jaar erna Europees voetbal misloopt door te verliezen van een of andere rolstoelvoetbal vereniging ?

Voor mij niks meer in ieder geval..

30-12-2018 15:13

tussenjaar +6219

Wat dacht je van de JC schaal!

30-12-2018 15:20

Jimmy1908FR +1345

Serieus ? Hahahahahaha laat maar.

30-12-2018 15:20

FR-JJN +12873

Wat betekend mooi voetbal en goede individuen, zonder iets te winnen?

30-12-2018 15:21

Jimmy1908FR +1345

Niks, ik zeg alleen dat de beker van vorig jaar niks waard is als je het jaar erop Europees voetbal misloopt, daar valt geld te halen, door in Europa te presteren worden je spelers meer waard.

Door de beker te winnen en de JC schaal niet hoor, daar geven de clubs geen reet om.

30-12-2018 15:24

FR-JJN +12873

Snap je ergens wel, maar vind het toch los staan van elkaar. Een prijs is een prijs. Het kampioenschap werd toch ook niet minder waard toen we kansloos afgingen in de CL?

30-12-2018 15:27

Jimmy1908FR +1345

Daar hebben we toch nog redelijk wat mee verdiend.

Die beker van vorig jaar is alleen leuk voor de prijzenkast maar heeft ons niks verder geholpen..

30-12-2018 15:30

FR-JJN +12873

Financieel gezien heb je volkomen gelijk.
Echter denk ik dat zo'n prijs zeker waarde heeft, als is het geen miljoenen. Het draagt wel bij aan de status van een club.

30-12-2018 16:16

TactvolleTacticus +3792

Nou ja, wij als supporters winnen niets ermee. We mogen blij zijn als zij iets winnen en bek houwe verder..

Een beetje waar voor je geld en wat vermaak erbij is geen luxe.

30-12-2018 15:32

rotterdam_010 +0

Guidetti moet terug komen

30-12-2018 14:17

lobbie +4987

Iedereen loopt te klagen over spelers uit het verleden terughalen, maar Guidetti wel ? Wat heeft die de laatste jaren gepresteerd dan ?

30-12-2018 14:31

skin +14009

Moet je ook niet terughalen idd. Spelers terughalen is op zich niet erg maar haal wel de juiste spelers op het juiste moment.

30-12-2018 14:34

ronnieb +788

WK gespeeld bijvoorbeeld….

30-12-2018 15:09

Nabbie +4059

Hadden wij nu ook maar 1 of 2 van die gekken lopen.
Dat zou 10 tot 25 % schelen.

30-12-2018 13:49

skin +14009

Wilde het net zeggen idd. Een beetje persoonlijkheid tussen dit fletse zooitje zou wel fijn zijn.

30-12-2018 14:10

FR_Zweppie +232

Zeker! Gewoon iemand met een beetje karakter is al voldoende!

30-12-2018 14:58

FR4everandalways +124523

Koeman is gewoon een toptrainer.

30-12-2018 13:49

Hussie +0

Valt wel mee hoor. Heeft het in het buitenland niet geweldig gedaan.

30-12-2018 13:59

ezechiel +2222

Paar keer met andere clubs in Nederland kampioen geworden...door hem ging t Nederlands elftal onder van gaal zijn systeem overnemen

30-12-2018 14:05

FR4everandalways +124523

Niemand heeft om jouw domme mening gevraagd hussie. Gewoon je mond houden als je niets zinnigs te melden hebt.

30-12-2018 14:25

mib2000 +10

Zou je zelf ook eens moeten doen. Wat hebben we nou aan jouw opmerking? Vertel je iets nieuws? Geef je blijk van een geweldig inzicht? Nee, je schrijft alleen "Koeman is gewoon een toptrainer." Briljant hoor, denk dat iederen van z'n stoel is gevallen van deze bijdrage! En dan het woordje "gewoon" ook nog. Iemand die dat gebruikt in een dergelijke context, is inhoudsloos.

30-12-2018 14:40

FR4everandalways +124523

Mib2000, heb je weer aandacht nodig stumpertje? Bemoei je er niet mee, jouw I.Q. is zelfs te laag om er mijn reet mee af te vegen. Terug in je hol.

30-12-2018 18:31

mib2000 +10

Zoals ik al zei: inhoudsloos. En wat een briljante vergelijking: een IQ en daar je reet mee afvegen. Echt briljant hoor. Wat ben jij simpel...

30-12-2018 18:39

wilbert17 +23477

Koeman heeft een goudenmpik

30-12-2018 14:10

tussenjaar +6219

Valt reuze mee

30-12-2018 14:29

Olafs +4757

Absolute mee eens. Hij is inderdaad capabel om het vak hoofdtrainer uit te oefenen. Dat zijn er wel meer maar zelden zijn ze zo gedecideerd naar de oers als hij....

30-12-2018 14:53

Olafs +4757

Oers = pers

30-12-2018 14:54

nlx78 +1758

Ik denk dat Guidetti niet met Van Bronckhorst door 1 deur had gekund. Die kan niet echt met lastige spelers omgaan blijkt wel. Terwijl als je ze anders benaderd, zoals Koeman deed, ze erg bruikbaar voor je team zijn.

30-12-2018 13:42

Nol +3178

Op welke spelers doel je nu dan?

30-12-2018 13:53

wilbert17 +23477

Vermeer denk ik dan aan

30-12-2018 13:56

Nol +3178

Vermeer is toch geen lastige jongen.

30-12-2018 14:25

FRS-79 +1

Ik denk eerder Boetius

30-12-2018 16:53

nlx78 +1758

Boetius zat ik aan te denken. En misschien zelfs een beetje aan Kuyt die ook niet een van de makkelijste was (op een andere manier). Vermeer weet ik niet precies wat er tussen die twee gebeurd is, maar daar klikt het ook niet zo goed tussen.

Maar ik dacht zelf aan hoe een relatie Guidetti/Van Bronckhorst gegaan zou zijn. Ik denk dat hij hem dan op de bank had gezet tenzij hij zijn ego zou dimmen. Terwijl dat juist de kracht van John was, altijd meer willen.

30-12-2018 14:43

Rashaan_is_aan +3

Whahahaha alsof Elia de makkelijkste is? Gio is juist goed met zulke jongens man

30-12-2018 14:04

nlx78 +1758

Als je aan zijn goede zijde staat ja. Ook was Elia nou wel op een leeftijd dat hij het allemaal was serieuzer nam, mede omdat hij vader geworden was. Aan de andere kant zat hij ook nog een nacht in de cel. Maar Elia zat niet in mijn hoofd toen ik het schreef. Meer Boetius, Vermeer en hoe het zou zijn als Guidetti nu hier zou spelen.

30-12-2018 14:48

nlx78 +1758

Als laatste toevoeging...vorige week zat ik naar de Perstribune op Radio 1 te luisteren toen Ronald Koeman te gast was

https://www.nporadio1.nl/gemist/2018-12-23

Daar zegt hij ook duidelijk dat hij spelers, ondanks het leeftijdsverschil of verschil van inzet van spelers, toch altijd probeert om mensen te begrijpen en ondanks bepaalde eigenschappen of gedragingen van spelers ze toch probeert om te praten om voor het team dingen te doen. Bij Gio heb ik dat gevoel een stuk minder. Die houdt meestal niet van confrontaties en kiest, in mijn ogen, meestal de makkelijkere weg om iedereen te vriend te houden.

30-12-2018 14:52

nlx78 +1758

Verkeerde link:

https://www.nporadio1.nl/de-perstribune/uitzendingen/578130-2018-12-23?share=bb1a3&t=554

30-12-2018 14:54

13eer +3827

Of Gio of Koeman met je om kan gaan heeft alles te maken met wat je presteert. Als guidetti een bankzitter was die niks brengt had hij guidetti er ook gewoon uitgetrapt.

30-12-2018 15:04

nlx78 +1758

Ik weet het niet. Het ging in dit topic om 'een vervelende' jongen en hoe Koeman daar mee omging. Ik schat Koeman hoger in met het omgaan van 'lastigere' jongens dan ik denk dat Gio daar mee omgaat. En om een prestatie te kunnen leveren moet je wel eerst kansen krijgen en daarin denk ik echt dat Gio dan voor de makkelijkere oplossing zou gaan.

Koeman is gewoon meer uitgesproken en kan echt boos worden of iemand prikkelen. Hoe aardig ik Gio ook vind, vind ik hem wel een beetje te zacht en wat naar buiten komt veelal spelers die hem goed liggen maar constant in de basis beleven staan terwijl er ook andere opties waren.

Momenteel hebben we niet echt moeilijke spelers. Misschien Berghuis die na een 0-1 achterstand zich al gelijk begint te irriteren en weinig meer wil doen.

30-12-2018 15:09

13eer +3827

Ja daar lijkt het wel op, al weten wij niet of Gio los kan gaan in de kleedkamer.
Maar als je het hebt over moeilijke jongetjes denk ik dat er weinig verschil is. Als je Romario bent wordt het je wel vergeven als je af en toe scheef loopt. Gio heeft niet echt buitencategorie spelers.

30-12-2018 15:14

vinniev +0

Weet niet of dit het juiste moment is om Karsdorp te huren, tenzij je een optie tot koop bedingt. Tweede helft hoop ik dat Gio heel opportunistisch in jeugd gaat investeren. Als er een paar doorbreken, bouw je waarde op en investeer je vast in volgend seizoen.

30-12-2018 13:39

svw +3

Met de jeugd wordt het ook niet veel. Misschien Burger, Kokcu en Zwarts. Maar verder zijn er nog niet echt spelers die het 1e elftal beter zullen maken.

30-12-2018 13:48

FR-BERRY +861

Burger boven AEB noemen haha

30-12-2018 14:07

skin +14009

Bij jeugdspelers die net aansluiten kan je ook niet verwachten dat zij gelijk een stuwende kracht zijn. Maar als die wel gewoon meekunnen met het niveau of een goede breedte optie vormen is dat al een flinke winst. Dat betekent namelijk dat je budget overhoud om écht goede aankopen te doen die wél een dragende kracht kunnen vormen.

30-12-2018 14:38

SirPsychoSexy +2285

Karsdorp huren had ik een goede zaak gevonden als wij van ado en fortuna hadden gewonnen. Dan konden we de top 2 aanvallen. Nu schieten wij er geen zak mee op.

30-12-2018 13:35

vinniev +0

Je kan ook je hele selectie ontslaan. Tweede worden we toch niet meer. Wat is je punt?

30-12-2018 13:36

SirPsychoSexy +2285

Het heeft toch geen zin om een speler voor een half jaar over te nemen als dat half jaar enkel nog in het teken hoeft te staan van ontwikkeling van wat je al hebt? Als hij voor 3,5 jaar tekent hoor je mij niet klagen hoor, maar nu zie ik alleen ballast en dat Roma hierdoor geholpen is. Hoe zie jij het dan?

30-12-2018 13:45

guc75 +11000

Dat het weg gegooid geld is. We worden 3de met of zonder Rick. En je kan niet verder met hem tenzij je hem weer gaat huren. Tenzij men bang is dat de 3de plek een risico vormt. En als dat zo is dan moeten MvG en Gio zich echt schamen.

30-12-2018 13:46

SirPsychoSexy +2285

Exact wat ik bedoel!

30-12-2018 13:49

guc75 +11000

Maar dat is erreg.... Dat wordt betalen, pannenkoek.

30-12-2018 14:28

feyebaas +3

Vinniev besef je wel wat voor dom argument je nu mee komt?

30-12-2018 14:36

lobbie +4987

Zag al op Facebook dat het rond is, waarom staat dat hier nog niet ?

30-12-2018 14:11

vinniev +0

https://m.fcupdate.nl/voetbalnieuws/343792/italiaanse-media-feyenoord-huurt-oude-bekende-karsdorp/

30-12-2018 13:33

vinniev +0

St Juste lekker centraal, en op rechtsback kan hij met zijn kwaliteiten moeilijk slechter presteren dan Nieuwkoop.

30-12-2018 13:35

NelisHoe +4171

....en de rest van het seizoen fit blijven. Geen gemakkelijke opgave voor St. Juste..

30-12-2018 15:23

onraad +5506

feyenoord en as roma zijn er uit !!

karsdorp wordt n half jaar gehuurd om weer aan spelen toe te komen.

daarbij hebben ze het eerste recht om vilhena te kopen , en willen daarbij ook karsdorp bij betrekken.
ze gaan nu kijken hoe hij het gaat doen bij feyenoord ..

30-12-2018 13:26

onraad +5506

nee martin van goud

30-12-2018 13:28

vinniev +0

Rechtsback is wel het zorgenkindje. Karsdorp is meer dan welkom natuurlijk, al zou ik wel erg benieuwd zijn of hij na zijn zware blessures nog steeds die tomeloze energie in zijn spel kan leggen. Maar vooral benieuwd naar je bron...

30-12-2018 13:32

delapena +1

ik las t ook goed nieuws ,kan st juste naar t centrum waar die hoort

30-12-2018 13:33

wilbert17 +23477

Gaat net als bij Clasie half seizoen duren voor er weer enige vorm is
Waardeloze keuze weer

30-12-2018 13:32

delapena +1

wil je wachten tot nieuwkoop ooit de vorm krijgt ,wahaahah

30-12-2018 13:34

wilbert17 +23477

Is in ieder geval fitter
En ik word schijtziek van dat terughalen
Strax Kazim en Kramer terugvragen!?

30-12-2018 13:37

nlx78 +1758

Kazim is weer toe aan een nieuwe uitdaging. Die heeft pas 4 clubs gehad sinds hij hier in 2016 vertrok. Ik zie nu dat hij in januari al weer naar een andere club gaat. Van Lobos naar Tiburones Rojos. Mooie carriere. Vraag mij af wat de reden is, hij zat er pas een half jaar. Misschien weer journalisten bedreigen of mensen op het veld slaan?

30-12-2018 13:47

Dekrommert +1403

Ik snap er nog steeds geen reet van, dat Van Hooijdonk die aanbevolen heeft toen. Of het moet geweest zijn, om NAC meer kans tegen ons te laten maken.

30-12-2018 15:48

nlx78 +1758

Ik zat nu net te denken aan dat de dochter van Koeman hem op het strand tegenkwam maar dat was volgens mij een andere speler. Was idd Van Hooijdonk die hem uit Turkije kende geloof ik.

30-12-2018 16:24

nlx78 +1758

Die dochter van Koeman verhaal was geloof ik Pelle.

30-12-2018 16:24

Dekrommert +1403

Volgens mij was het de zoon van Koeman, maar het was idd bij Pelle. Ik denk dat de zoon van Koeman bij het zien van Kazim keihard weggerend was ;-).

31-12-2018 09:31

Chamo +1893

Kom maar door met die “Guidetti terughalen” reacties

30-12-2018 13:18

wilbert17 +23477

Een spits als Guidetti vinden lijkt me eenn opdracht voor v geel
Guidetti zelf niet natuurlijk we willen geen oud papier

30-12-2018 13:24

JDN1987 +23039

Koeman had toen wel jongens als guidetti pelle. Combi clasie kea.

30-12-2018 13:13

MarksmanFR +855

Op het kampioensjaar na vond ik het eerste seizoen van Koeman de mooiste van de afgelopen jaren met als hoogtepunt natuurlijk de 4-2 op de joden. Voor mij blijft Koeman echt een held en heb door die periode echt een zwak voor hem gekregen.

Hoop dat die nog een keer terugkomt en dat we samen met Guidetti de titel pakken..

Zou het ook mooi vinden als Koeman met Barca de CL wint.

30-12-2018 13:12

Nol +3178

Of met Nederland wereld kampioen wordt.

30-12-2018 13:58

tattoojohan +495

Dat is het verschil ook met Gio. Onder Gio was Guidetti gewoon teruggestuurd geweest

30-12-2018 13:08

Dre3000 +6278

Kunnen we jou niet wegsturen

30-12-2018 13:17

guc75 +11000

Helaas gaat dat niet. Helaas heeft hij ook gelijk

30-12-2018 13:50

Dre3000 +6278

Helaas zullen we daar nooit achter komen.

30-12-2018 13:51

tattoojohan +495

Als jij daar vrolijk van wordt. Koeman liet Pelle toe dat hij een waterflesje naar hem toe schopte op de training en in zn ferrari kwam. Sprak hem daar wel op aan maar zei er meteen bij dat ie zn beste speler was. Hij motiveerde hem. Gio stuurt mensen weg, geeft boetes etc etc. Met als gevolg dat niemand beter werd.
Toen Guidetti en later Pelle ontbraken paste hij zn speelstijl aan. Zelfs Te Vrede scoorde toen. Dat is nu een trainer. Gio is een Feyenoorder, de enige reden dat ie zo lang de kans krijgt. We hebben 1 hoofdprijs gepakt met een selectie die beter was dan onder Koeman. Maar we hebben zelden mooi voetbal gezien.
Zelfs Kuyt kwam Gio mee in conflict. Had ons nog bijna de titel gekost.

30-12-2018 14:38

guc75 +11000

Je hebt gelijk man. Zie je terug in hoe Gio omgaat met Ayoub en Amrabat. En dat speelstijl aanpassen als je spits is weg gevallen, tja, dat snapt Gio niet. En spelers even wakker schudden als ze niet presteren, , (te veel om op te noemen), door ze bv op de bank te zetten, dat snapt Gio ook niet.
En wat ik ook niet snap hoe het kan dat je een trainer zo kan laten door dartelen (7 wedstrijden achter elkaar verliezen) zonder dat hij ontslagen wordt. Wat mij betreft begint het probleem bij MvG. Die is verantwoordelijk.

30-12-2018 15:53

Chamo +1893

Dat lijkt me sterk

30-12-2018 13:18

feyenoord_Freak +14063

Ik weet niet of voetbalprimeur liegt maar het staat er wel degelijk dat kasdorp terug komt men mag daar ook eens reactie opgeven vanaf hier

30-12-2018 13:08

FeyU +1

Ja daar betalen we verdomme voor!

30-12-2018 13:40

jonaathn +14783

Wat is dit nou weer voor iets? 'Terugkeer Karsdorp naar Feyenoord zo goed als zeker'

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/858860/italiaanse-media-terugkeer-karsdorp-naar-feyenoord-zo-goed-als-zeker.html

30-12-2018 13:02

Tomasson +47

Is toch bekend dat ze Karsdorp willen huren?

30-12-2018 13:08

Mensini +14610

(Zoals ik al maanden zeg,) je mist een type Guidetti/Kuijt als motivator in je team!

Nu gaat het alleen goed als de wedstijd zélf motiveert!

30-12-2018 13:00

FeyChris +6

laten we hopen dat in de zomer de TD en scouting eruit gaat

30-12-2018 13:12

Mensini +14610

De scouting is van lokaal t/m internationaal idd voor verbetering vatbaar!

30-12-2018 13:51

guc75 +11000

Sweet dreams.

30-12-2018 13:51

Tweebenig +6

Guidetti herinneren wij ons nog over 20 jaar, zou dat met Gio ook zo zijn? Reuring moet er komen. Liever diepe dalen en grote hoogten dan zo doorsudderen.
Kom op Feyenoord, probeer nog kampioen te worden!
Alles winnen en wij worden minimaal 2e. Maar wel spanning en strijd, daar gaat 't om!!

30-12-2018 13:00

BorntobeFr +1630

Absoluut, die man is een echte Feyenoorder!

30-12-2018 13:07

Thommy +4

Diepe dalen hebben we nu ook....

30-12-2018 13:10

SterkerDoorStrijd27 +1006

Gio ga ik over 20 jaar zeker herinneren. Hij heeft het voor een beginnende coach gewoon goed gedaan. We hebben toch sinds zijn komst elk jaar minimaal 1 prijs gewonnen. Dat gesudder ben ik wel gewend met onze club. Was daarvoor niet anders. Alleen nu gecombineerd met prijzen.

30-12-2018 13:19

Trummeke +239

Natuurlijk herinneren we Gio dan nog. Hij blijft in mijn ogen een held. Ook als voetballer.

30-12-2018 13:19

Chamo +1893

Zeven keer verliezen op rij, veel dieper kan t niet

30-12-2018 13:20

SterkerDoorStrijd27 +1006

Dat was Gio zijn eerste ervaring als hoofdcoach en dan toch nog het jaar afsluiten met een beker. Dus zo diep vond ik het niet. Die neuzen met hun begroting hadden helemaal niks gewonnen dat seizoen. Het jaar onder Mario Been vond ik veel erger. Vele van jullie moeten nog steeds realiseren dat wij gewoon de 3e begroting hebben van het land. Dus theoretisch staan wij waar we horen te staan. En dan toch nationaal de laatste jaren meer prijzen gepakt dan onze concurrenten. Het voetbal is misschien niet altijd om aan te zien maar uiteindelijk gaat het om de prijzen. Ik kan me hiervoor niet herinneren wanneer het voor het laatst was dat we 4 jaar achter elkaar prijzen hebben gewonnen.

30-12-2018 16:17

mib2000 +10

Wat kunnen sommige mensen toch stom lullen...

30-12-2018 13:28

NelisHoe +4171

Kom mij over 20 jaar nog even helpen herinneren wat Guidetti hier ook alweer gewonnen had?!
Leuk seizoen en dat was het wat Guidetti betreft.

Alles winnen? Hoeveel miljoenen moeten ze er van jou tegenaan gooien? En wie gaan ze daar voor kopen?

30-12-2018 15:34

Tweebenig +6

Niemand bij Feyenoord maakt nooit en te nimmer meer 3 goals tegen de neuzen. Guidetti, held!!

30-12-2018 17:18

NelisHoe +4171

Klopt, held!!

Maar dat was je stelling niet... Liever kampioen worden zonder een spits die 3 keer tegen de neuzen scoort. Dus Gio blijft me langer bij dan Guidetti.

30-12-2018 22:32

[FR12]Patrick +1185 editor

Toch zonde dat er nooit iets tastbaars is gepakt onder Koeman, maar ben hem zo dankbaar. Zeker zijn eerste seizoen was fenomenaal.

30-12-2018 12:54

Barrypapa +15954

Mee eens!

Net zoals je nu ziet dat oranje enigszins gaat draaien. Koeman kan dat!

Hopelijk dat een prijs hem toekomt

30-12-2018 13:06

CoMulder +16625

Wat een netwerk heeft onze td toch. Karsdorp terug op huurbasis. Lekker voor de lange termijn, not.

30-12-2018 12:53

Obiku-in-de-spits +16974

Van alle spelers die terug (kunnen) komen, zou Guidetti wel de beste optie zijn. We missen een spits en we missen iemand die oorlog maakt en bravoure uitstraalt. Al die juffertjes die nu in het veld staan laten zich maar naar de slachtbank leiden. Zouden we eindelijk iemand hebben die niet in zijn broek kakt als ie tegen abcoude moet

30-12-2018 12:48

Obiku-in-de-spits +16974

true, maar hoe vaak hebben we Vente al gezien dit jaar? jorgensson lijkt wel van glas en van Persie kan je ook de helft van de tijd niet opstellen. Volgend jaar vallen beiden ook af overigens

30-12-2018 13:07

tim91 +1005

Geef mij maar Finnbogasson dan, wanneer jorgensen voor 14 miljoen vertrekt..

30-12-2018 13:22

NelisHoe +4171

Finnbogasson, ja leuk! Weer geen aanspeelpunt
Als er de laatste jaren 1 ding duidelijk is geworden, dan is het wel dat dit soort spitsen verzuipen bij Feyenoord.

30-12-2018 15:38

tim91 +1005

Je maakt een denkfout. Technisch gezien heb je een punt, maar ik vind dat je je niet kan verschuilen achter het verleden. In dit systeem zou je 10 aanspeelpunt moeten zijn, naar mijn mening komt Larsson hier uitstekend tot zijn recht. Hij is dreigend maakt makkelijk een actie en strooit met passjes met vermogen om een spits als finnbogasson te lanceren. Los van je flanken, waar gewoon meer kwaliteit vanuit mag komen om een targetman als finnbogasson optimaal te bedienen. Een berghuis zie ik hierom ook liever gaan dan blijven? Zodat je met frisse wingers te maken hebt die tenminste wél een steekpass/fatsoenlijke voorzet af kunnen leveren.

30-12-2018 16:36

NelisHoe +4171

Over denkfouten gesproken:

We hebben 1 flankspeler die (enigszins) voldoet, Begrhuis. Ik hoop dat hij voor veel geld verkocht wordt, maar tot die tijd mag je blij zijn dat hij er is.
Als ik jou moet geloven is Larsson een topper die acties maakt en met goede passjes stooit. En daarom mag hij de plek op 10 vervullen... Larsson heeft amper 3 goede wedstrijden gespeeld.

We moeten dus 2 nieuwe flankspelers en een spits aantrekken als ik jou moet geloven. De complete voorhoede!? De enige linie met kwaliteit.
Begin eens met de achterhoede en het middenveld. Dan is het geld wel op!

En als je een spits haalt, dan een aanspeelpunt. Kijk maar naar Pellè en Guidettit, daar kon je mee voetballen. Finnbogasson is de zoveelste middelmatige aankoop. En daar moeten we eens vanaf!

30-12-2018 20:44

tim91 +1005

Bal tegen psv vergeten

30-12-2018 14:55

NelisHoe +4171

Kinderhand is snel gevuld.

30-12-2018 21:23

Willem10 +11982

Ook ik heb genoten van big John. Goede spits, gangmaker, motivator. Maar Pelle en (in goede doen) Jorgensen zijn toch echt beter, completer. Pelle terug als je Jorgensen voor +10 milj. kunt wegbrengen. Dan doe je echt slimme zaken. Je verdient dan zo’n vijf/zes milj. aan Jorgensen en dat geld kun je in het ( zeer pittige!) salaris van Pelle steken, Berghuis behouden en op zoek gaan naar een goede linksbuiten. De naam Elia zingt nog steeds in mn achterhoofd. Larsson zou je een kans op 10 kunnen geven.

30-12-2018 13:01

Theedoek +17864

Je kunt toch niet serieus zijn over Pelle. Is te oud en speelt al jaren op een kut niveau. Vergane glorie.

30-12-2018 13:03

Tweebenig +6

Atletico stijl!

30-12-2018 13:01

feyenoord_Freak +14063

Hem mis ik wel ja

30-12-2018 13:05

feyenoord_Freak +14063

Guidettie terug halen volgend seizoen zou geniaal zijn.

30-12-2018 12:46

1234567890 +175329

Na Oranje lekker weer terug naar Feyenoord.Maar ben bang dat het een topclub uit Spanje wordt

30-12-2018 12:45

FrankFR +0

Daarin onderscheidt Koeman zich van bijvoorbeeld Gio. Koeman kan spelers veel beter triggeren en voor zich winnen. Voetballers gingen door t vuur voor Koeman...

30-12-2018 12:37

WTSGD +18151

Ook onder Koeman verloren we elk seizoen 3x van clubs als PEC, RKC en VVV hoor... Koeman is een held maar we moeten niet doen alsof alles geweldig onder hem was...

30-12-2018 12:42

FR-Clasie +2

Met een veel mindere selectie.

30-12-2018 12:44

WTSGD +18151

Valt ook wel mee hoor. In 13/14 was zeker de basiself echt niet slechter dan de huidige basiself.

30-12-2018 12:47

Aidan_Exclusive +7786

Toen hadden we gewoon kampioen moeten worden met de spelers die we toen hadden, en wat er toen bij de concurrentie rond liep.

30-12-2018 12:58

Johnguidettiengrazianopelle +11

Koeman had in 13/14 een achterhoede waar oranje met alle 4 mee 3e werd op het wk hij een wereldspits en een linksbuiten met veel potentie en misschien wel op het moment het grootste talent van NL was

30-12-2018 13:08

JS-FR1 +17405

Eerlijk gezegd vond ik de seizoenen met Koeman, Pelle, Indi, De Vrij, Karsdorp, Guidetti, Schaken etc... zooooveel mooier dan we kampioen werden onder Gio.

Voetbal was zoooveel beter.

30-12-2018 12:34

FC Apendrecht.nl +29789

Lul toch niet zo slap in het kampioensjaar stonden we vanaf dag 1 stijf bovenaan tot aan de laatste dag. Een kampioenschap is prachtig ongeacht met kut voetbal of niet.

30-12-2018 12:36

pollie +19

zo is het.......

30-12-2018 12:48

WTSGD +18151

Dat viel ook reuze mee hoor haha genoeg gare is wedstrijden in 11/12, zeker de eerste maanden

30-12-2018 12:40

Meesfeye +8

Was een mooi seizoen omdat we met een mindere selectie twee keer de neuzen wegspeelden en er eentje zelfs wonnen, we Twente kapot speelden en Guidetti echt vuur bracht. Kampioensjaar was natuurlijk ook geweldig. Wat je zegt over het voetbal slaat nergens op want onder Rutten was het voetbal het beste als je het mij vraagt alleen toen pakten we geen prijzen en dan vergeet je dat

30-12-2018 12:41

WTSGD +18151

Dat goede voetbal onder Rutten was ook maar een korte periode overigens. Zaten ook heel veel slechte wedstrijden tussen

30-12-2018 12:43

Daaafff +0

Was ook niet zo verwonderlijk, hij had het toen te doen met Mitchel Te Vrede daar gaat niemand better door voetballen

30-12-2018 12:49

Dekrommert +1403

Toch wel een prestatie, als je met Kazim, te Vrede en Manu zulkvoetbal kon spelen. Helaas duurde dat ongeveer tot de winterstop. Daarna was de pijp op.

30-12-2018 16:03

1234567890 +175329

Voetbal was idd beter maar er gaat niets boven het kampioenschap.Met mooi voetbal is kampioen worden ook niet altijd haalbaar

30-12-2018 12:43

Aidan_Exclusive +7786

Wat een gelul.

Ten eerste, Karsdorp?
Die werd door Fred Rutten omgeschoold tot rechtsback en ingepast toen Koeman al lang en breed weg was.

Daarbij was het voetbal in het kampioensjaar meer dan prima.
Altijd werden de hoogstaande backs Karsdorp of Kongolo vrijgespeeld, en begon de opbouw daar vandaan met al snel een bal naar voren ipv dat heen en weer geschuif achterin wat ze nu doen.
Dat was het eerste en voorlopig ook het laatste seizoen in een hele lange tijd, dat ik met een redelijk rustig gevoel naar Feyenoord zat te kijken, omdat ik zag dat het toch wel goed zou komen.

Dat was onder Koeman zeker niet het geval, die zorgde wel voor stabiliteit, maar als Guidetti of laten Pellè z'n dag niet had werden er punten verspeeld.

30-12-2018 13:07

Johnguidettiengrazianopelle +11

Nou ook totaal niet was gewoon lange bal op pelle en dan hopen op bevlieging van boetius of assist van schaken

30-12-2018 13:10

FC Apendrecht.nl +29789

Rick Karsdorp keert terug bij Feyenoord. De verdediger komt in januari op huurbasis naar Feyenoord, vanuit AS Roma. Dat meldt Corriere dello Sport.

De geruchten rondom een rentree van Karsdorp gonsden al langer in De Kuip. Een deal leek op handen, maar is nu ook echt aanstaande. De intentie is dat Feyenoord de 23-jarige verdediger voor de rest van het seizoen huurt van AS Roma.

30-12-2018 12:31

BorntobeFr +1630

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/858860/italiaanse-media-terugkeer-karsdorp-naar-feyenoord-zo-goed-als-zeker.html

30-12-2018 13:10

Diongouda +36056

Wanbeleid blijft aanhouden bij onze club

30-12-2018 13:15

Joe69 +1

Nou kun je de conclusie trekken dat Martin van Geel eerder moet vertrekken dan Gio als het waar is

30-12-2018 12:42

Tweebenig +6

Guidetti held!! 3x!! Ronald dus ook held!

30-12-2018 12:31

svha_rick +868

Ook al werden we 2de, wat was dat een prachtig seizoen! Koeman held

30-12-2018 12:24

FcTussenjaar +18

Geweldig seizoen

30-12-2018 12:27

kevinmulFR010 +18073

Dat zie je gio niet doen

30-12-2018 12:22

Equinox +50638

Sjon kom bek wie niet joe!!!

30-12-2018 12:21

Equinox +50638

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

30-12-2018 12:22

Patience +1

20 Maart en 23 September 2019

30-12-2018 12:39

Equinox +50638

Wat is dat?

30-12-2018 14:45
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties