Van der Heijden: ''Uiteindelijk sta je hier met een klotegevoel''

Van der Heijden: ''Uiteindelijk sta je hier met een klotegevoel''

Jan-Arie van der Heijden baalt behoorlijk van de uitschakeling in de TOTO KNVB Beker. De Rotterdammers gingen in De Kuip met 0-3 onderuit tegen Ajax. De ploeg van Giovanni van Bronckhorst begon sterk. ''We belonen onszelf niet en dat deden zij wel ik denk dat dat ook het verschil was.''

''Je wil uiteraard terugkomen in de wedstrijd, maar Ajax maakte het veld heel groot, daardoor kwamen wij in de tweede helft niet meer in de duels,'' vertelt Van der Heijden in gesprek met Voetbalprimeur. ''Daardoor leek het alsof wij achter de feiten aan het lopen waren. Uiteindelijk sta je hier met een klotegevoel.''

Het is nu zaak voor Feyenoord om plek drie veilig te spelen. ''Maar goed, het is niet anders. Zondag moeten we er weer staan. Europees voetbal is belangrijk voor de club, voor de supporters en voor ons als spelers.'' Het volledige interview is hieronder te bekijken.

[readmore=49957]

Lees meer over
De Kuip Giovanni van Bronckhorst
Plaats reactie
666

horus +319

achteruit lopen is voor feyenoord onder van bronkhorst een tweede natuur

01-03-2019 08:55

Snoek1974 +1826

Zo zie je dat spelers wedstrijden anders kunnen ervaren , Feyenoord speelde juist verder naar achteren en niet zo compact als in de competitie klassieker .

Als je spelers als Zyech , Tadic en F de jong ruimte geeft dan kunnen ze wel wat , als je volle bak opjaagt en onder druk zet en aanpakt dan valt het best wel mee .

Was gewoon weer geen eenheid als team en dan Gio die bij 2-0 achter Van Persie eruit wilt halen uitgaande dat hij de wissel niet aangepast heeft omdat het 0-3 werd .

Doe nou gewoon eens wat anders een keer , gooi Jorgensen erbij en haal Clasie eruit en breng Haps voor Larsson en als Toornstra of Vilhena op is zet je Kokcu erin .

Zou toch zondag eens wat andere voetballers erin zetten en nadenken met welke spelers we verder gaan en met welke niet .

28-02-2019 19:03

whasjoewahn +16562

Ajax maakte het veld groot.... ligt dat niet aan jou? Angsthaas

28-02-2019 18:12

wimpie707 +0

Ik stond gisteren niet zover achter ten hag en wat voor gehandicapte het ook is, na die eerste 20 minuten gaf ie aan die neuzen wel aan, dat de veldbezetting anders moest, daarna ben je eigenlijk niet meer echt in de wedstrijd geweest, een antwoord hadden de spelers en de trainer niet

28-02-2019 17:37

FR_076 +0

stfu draaicirkel van een vrachtwagen

28-02-2019 15:53

PindakaasFR +133

Had je ook allang moeten verkopen.

28-02-2019 14:17

Papavandjulia +0

Na zo'n dag als gisteren, kun je niet anders dan mijn nieuwe blog lezen.

In 'Praten in muziek' gaat het over dat je niet de woorden kunt vinden die je het liefst zou willen zeggen.
Dan is het soms een idee om de zinnen uit een songtekst op te lepelen.

https://redlov82.wordpress.com/2019/02/28/praten-in-muziek/


En... Sterkte iedereen na de afgang teten de neuzen.

28-02-2019 14:01

cluepon +3832

Dat wat hij zei, ja

28-02-2019 20:30

frheesch +0

doen we helemaal geen kut mee

28-02-2019 15:56

tussenjaar +6203

Volgend jaar naar de zandbak jongen

28-02-2019 13:51

charisteas999 +0

Laten we niet vergeten dat Jan Arie een echte Ajacied is.

Hij was gister zo slecht dat ik denk dat het bewuste sabotage was omdat hij van binnen ajacied is. Verrader en dat moet onze rots in de branding dan zijn net als ajacied vermeer. Wel triest eigenlijk

28-02-2019 13:46

Flo1908 +0

Lult degene die zich charisteas noemt.

28-02-2019 14:15

PindakaasFR +133

Is een neus.

28-02-2019 14:17

frenk11 +2836

Onbenul ben jij joh,

28-02-2019 14:33

Pikhoft +10165

Ja en weer snel vergeten en doorgaan, zoals elke keer. Man man man wat een zelfkritiek heerst er toch binnen de club. Iedereen vind het allemaal maar prima dat we volledig de kut in worden gewerkt.

28-02-2019 13:24

cluepon +3832

Ja joh, het zat _gewoon_ niet mee. Het wilde _gewoon_ niet. Maar we moeten _gewoon_ verder natuurlijk want Europees voetbal is belangrijk

28-02-2019 20:31

Danny 91 +61402

Wat was die slecht gisteren man man dat kan echt niet meer met hem achter in.

28-02-2019 12:58

Copr +1701

Vond hem gisteren echt niet zo slecht. Zeker de helft van de andere spelers was veel minder.

28-02-2019 13:15

Danny 91 +61402

Was wel een keer Tadic goed kwijt hoe Vermeer uit kwam net die bal in de 16 meter pakte. Voor de rest deed die redelijk maar voor mij mag er volgend seizoen een andere op zijn plek.

28-02-2019 13:17

kuurie69 +12940

o dat valt dan weer mee,ik dacht even dat ze weer lachend naar de bus zouden lopen.

28-02-2019 12:52

Reinbo +17577

Europees voetbal belangrijk? En dan van FC Trencin verliezen....

28-02-2019 12:20

hasil +8

Jan Arie, een rare goochelaar die er met al dat nutteloze gepingel van hem elke keer weer in slaagt zijn eigen verdediging in de problemen te helpen. Slaagt er niet in de verdediging te organiseren. Dat is wat de defensie mist. Een leider in de verdediging die sober speelt. Je kan het Jan Arie nog geen eens kwalijk nemen wan het is van huis uit een middenvelder en dat zie je aan zijn spel. Die Martina kan je er best bij hem voor in de breedte. Speelt sober en heb ik nog geen rare dingen zien doen.

28-02-2019 12:09

Wery1953 +1399

Ik mag inderdaad hopen dat je er met een klotegevoel staat. Dat zaten wij gisteren ook op de tribune.

28-02-2019 12:04

Lucas_010 +6597

Fijn dat botteghin weer terug is in dat geval

St.juste-martina-botje-haps

Lijkt mij de best mogelijke verdediging momenteel

28-02-2019 11:58

Renzo +1078

Dan heb je wel echt 0 voetballende kwaliteiten in het centrum. Opbouwen zit er dan helemaal niet meer in.

28-02-2019 12:16

Reinbo +17577

Zullen we nodig hebben tegen Emmen

28-02-2019 12:22

tommeehh +3

Ik zag Martina een aardige streep geven gisteren avond!

28-02-2019 13:22

Mensini +14563

Bij deze (geflatteerde) uitslag kunnen ze ook nog bazelen dat ze "revanche' hebben genomen, maar dat was aan het spelbeeld niet bepaald te zien...

Ze waren gewoon gelijkwaardig alleen hun scoren altijd wel en wij hadden ons kruit al verschoten bij de vorige wedstrijd... :-(

28-02-2019 09:56

JDN1987 +22863

Maar sharie is wel een man die staat daar echt met een klote gevoel. Maar hij kan niet beter. Er lope. Ook jongens tussen die met hakim naar disneyland gaan en puur voor zichzelf staan.

28-02-2019 09:51

hoekieuitzoekie +21648

Met hakim naar Disneyland gaan?

28-02-2019 10:07

Rotsie +2

Scharie wat was jij slecht

28-02-2019 09:46

Vedetterut +249

Het was wel de beste verdediger aan de kant van Feyenoord. Hij durft tenminste het middenveld in te spelen of over te slaan en een aanvaller te bereiken. Verdonk en Martina spelen alles lekker veilig terug naar Vermeer. Ik moet er niet aan denken dat Van Beek en Martina samen centraal hadden gestaan, dan waren we de middenlijn niet eens voorbij gekomen.

28-02-2019 10:45

Dommeloempia1 +19776

Heeft aardig wat geblokt

28-02-2019 11:44

jimjack4555 +0

Kan ik niet tegen mijn verlies als ik zeg dat Ajax ten koste van alles moest winnen?Ik bedoel ten koste van het fysiek beschadigen van de verdediging van Feyenoord?Ik bedoel de enkel van van der Heijden?Ik bedoel het hoofd van St Juste na volkomen onnodig agressief doorhalen van Tagliafico?Symblosch onderstreept door een foto in mijn krant waar je ziet hoe hun Frenkie aan het shirt van RVP trekt,met als onderschrift :"de Jong in duel met Robin van Persie.Voetbal was gisteravond overduidelijk een geniepige oorlog.Om over de scheids met zijn beslissing vlak voor rust maar te zwijgen.

28-02-2019 09:32

pollie +19

ik ben t hier mee eens. de eerste helft hadden we 2 x moeten scoren, en Blom had in moeten grijpen want misschien rode kaart voor 020 op zijn plaats. maar goed we lieten t wel afweten 2 e helft.

28-02-2019 09:36

Lucas_010 +6597

Was zeker rood als het even tegenzat had vd heijden zn enkel gebroken en tevens kreeg st.juste voor zon zelfde overtreding wel rood

28-02-2019 12:00

Heiko +327

Europees voetbal belangrijk voor de club?!?! Daar heb ik andere niks van gemerkt tijdens jullie spel tegen bijv Trencin

28-02-2019 09:24

bar +3889

Het is heel simpel, als je ziet dat bij ons een afdankertje van Southampton moet opbouwen dan ben je klaar. Dan hoeven we niet verder te analyseren.

28-02-2019 09:23

bar +3889

Je kan zeiken over die onterechte corner maar hoe is het mogelijk dat die de Ligt zo vrij die bal mag inkoppen? Het is de enige die je in de gaten moet houden want de rest heeft nog nooit op doel gekopt! Zonedekking, pffff belachelijk! Komt zeker uit de pet van die magistrale strateeg Gio.

28-02-2019 09:21

_MarkFR12 +106

Larsson laat De Ligt ook helemaam vrij. Het is ook onbegrijpelijk dat Larsson De Ligt moet dekken... je laat de beste kopper van Ajax toch niet het duel aangaan met Larsson...

28-02-2019 09:27

Van_Geel +18432

Het is heel simpel eerste 25 minuten was Ajax van plan om te voetballen. Dit resulteerde juist in veel kansen voor Feyenoord, door het felle afjagen en uitvallen in de omschakeling.

Na die 25 minuten gunde Ajax ons de bal en moesten wij het spel gaan maken. Vanaf hier ging het steeds meer mis, de bal kwam veel bij Verdonk en Martina, die beiden onzeker zijn in de opbouw. Het middenveld begon weer veel fouten te maken en de voorhoede werd amper meer bereikt.

Uiteindelijk ben je de eerste helft minimaal gelijkwaardig en heb je de rust om het een en ander om te zetten. Helaas krijg je net daarvoor een 'Blom-momentje' tegen en kom je op 1-0 achterstand. Een mokerslag, want dan weet je dat Ajax je nog meer balbezit gaat gunnen.

Conclusie: geef Feyenoord de bal en ze hebben geen idee hoe ze tot kansen moeten komen. Er moet voetballend vermogen bij en niet zo weinig ook.

28-02-2019 08:59

kullekefeyenoord +3

We hebben geen fatsoenlijke centrale verdediger voor de opbouw. Martina is een aardige mandekker, net als Botje, vd Heijden en Van Beek komen schromelijk te kort. De rest van het seizoen, Kökcü in de basis. Of voor Jens of voor Larsson. Laat die jongen maar rijpen

28-02-2019 09:18

Van_Geel +18432

We zijn een paar seizoenen lang onverslaanbaar geweest bij spelhervattingen. Gister kreeg je er 2 simpel tegen.

Wat betreft Kokcu, helemaal eens, laat de jeugd maar doorstromen.

28-02-2019 09:54

Scollo010 +3815

Nee joh volgens iedereen hier ligt het allemaal aan de scheidsrechter en worden we benadeeld door de KNJB, ga weg met je rationele analyses en objectieve kijk erop.

28-02-2019 10:01

kullekefeyenoord +3

Wat is deze man slecht zeg.

28-02-2019 08:58

siegheilfr12 +0

misschien gaan er nu wat ogen open in t maasgebouw en is deze nederlaag achteraf gezien het begin van een revolutie...#wishfull thinking

28-02-2019 08:57

Mensini +14563

Het was wer een klassieke klassieker, Feyenoord begint goed maar scoort niet en de eerste kans van ajax ligt er wél gelijk in!

Zelfs bij de 4-2 en 6-2 overwinningen was het ajax die als eerste scoorden

Hoe vaak hun niet met een lucky in het zadel worden geholpen... jammer!

Veel succes AZ in de finale en doe als PEC!

28-02-2019 08:49

Wimberto +2

Als ze het verder maar uit hun hoofd laten het stadion te molesteren. Van tevoren bestuur Ajax inlichten dat rekening naar hun komt en dan ook meteen uitleggen dat het wederom duidelijk is dat "Ajax supporters" (nu ook bij wedstrijden in De Kuip waar Feyenoord niet speelt, ook ) ongewenst zijn en blijven

28-02-2019 08:56

siegheilfr12 +0

ze spelen die finale maar lekker in arnhem ofzo, hoef geen JUDEN in de kuip. NOOIT

28-02-2019 08:58

blood-in-blood-out +0

haha en na PSV dacht ik nog: Fijn dat hij weer basis stond.

Gisteren werd ik er weer aan herinnert waarom hij te kort komt voor de eredivisie.

28-02-2019 08:47

Scollo010 +3815

Goed zo, ga je lekker klote voelen. Misschien als team eens 90 minuten lang presteren in plaats van 20 minuten. Ik heb schijtbeurten die langer duren.

28-02-2019 08:44
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties