''Supporters horen elkaar aan te spreken op fout gedrag''

''Supporters horen elkaar aan te spreken op fout gedrag''

Antisemitische spreekkoren moeten worden verbannen uit De Kuip. De Joodse gemeensschap is met FSV De Feijenoorder, De KNVB en justitie in gesprek om hier een einde aan te maken. Afgelopen woensdag tijdens Feyenoord - Ajax werden er buiten het stadion 22 supporters opgepakt voor discriminatie.

Afgelopen winter zijn er al diverse gesprekken geweest. ''We zijn allemaal geraakt door Joodse mensen die ons deze avond vertelden dat ze veel van Feyenoord houden, maar geen wedstrijden meer kunnen bezoeken. Het is voor hen te pijnlijk om te horen hoe hun vermoorde familieleden daar worden bespot,'' vertelt pastoor Hans van Rie in gesprek met het Algemeen Dagblad.

''Niet het halve stadion roept foute leuzen, maar nog wel te veel mensen, ook buiten de harde kern,'' vertelt algemeen bestuurslid Eduard Cachet van FSV De Feijenoorder. ''Het is lastig om daar iets tegen te doen. Wij zetten vol in op saamhorigheid en het steunen van Feyenoord op een positieve manier. Supporters horen elkaar aan te spreken op fout gedrag, maar zover zijn we nog niet.''

Lees meer over
De Kuip
Plaats reactie
666

Zuiderleeuw +5

Ik vind die vlag met dat verbod voor neuzen overigens grandioos, vooral in combinatie met de Rotterdamse vlag. Er pleiten veel mensen op deze site dat 020 publiek weer welkom moet zijn in de Kuip, nou wat mij betreft NOOIT meer!

02-03-2019 14:03

KeesPijl +74

Vroeger was het doodleuk gitzwarte humor a la Rotterdam. Maar tegenwoordig wil de nieuwe lichting zo hooligan mogelijk overkomen. Hoe meer KK des te stoerder. In de oude tijd, toen het stadion aanzienlijk meer sfeer had, had je dit met vlagen ook. Maar al gauw werden dit soort figuren te kakken gezet. Nu zie je ze overal. Het probleem is dat zelfs de oude garde geen zin meer heeft die ellendelingen de snavel te drukken.

01-03-2019 21:16

AndriesKnevel1908 +0

Lekker realistische quote

01-03-2019 13:21

FR08pjotr +20408

Lekker boeiende reactie

01-03-2019 14:45

thijs2108 +0

ja en zo krijg je dus zo n zwakke harde kern

01-03-2019 12:05

FRlegend +16984

Lekker boter op je hoofd Cachet. Je vriendjes van FRFC1908 hebben je een grote dienst bewezen met hun criminele tweet waarin wordt opgeroepen om holocaustgrappen te maken:

https://twitter.com/een_pan_bami/status/1101068945501683712?fbclid=IwAR1qjjY4o5hGhOaC87t9N1lGDdk0j2yHatQTdG8kePpdISYsWVTzqcF67u8

En maar roepen dat er 'onderscheid' wordt gemaakt tussen ajax supporters en echte joden. De realiteit is anders. Zie ook hoe die mongolen van ADO tekeergaan in Amsterdam. Slaat gewoon nergens op.

01-03-2019 11:39

FRVDG01 +3815

ik heb al vele verhalen gehoord van mede supporters, maar van de week heb ik voor het eerst een echt negatieve ervaring had rond de wedstrijd. Na de wedstrijd staan een maatje van me en ik in de tram de pot na te bespreken, zoals je dat altijd doet. 1 of andere simpele ziel kreeg kortsluiting. Ik moest volgens hem mijn *kankermuil* houden. Toen ik hem rustig uitlegde dat ik dat niet ging doen en zeker niet als hij - een vreemde- me zo aansprak, greep hij me uit het niets bij de keel. “Doe eens even normaal, idioot” zei ik en ik trok zijn hand weg. Toen kwam de schaamte oid en droop hij af. Maar dit is wel typerend voor de achterlijke manier waarop sommigen weer met hun emoties omgaan als het om Feyenoord gaat. Niemand vind het leuk om van die gasten te verliezen. Maar onderling zo met elkaar omgaan, slaat natuurlijk helemaal nergens op. Voor hetzelfde geld ga je staan knokken. Om niets.

01-03-2019 11:22

mjs69 +0

De echte Feyenoord-fan is een hondstrouwe supporter, die heeeeeeel veel over heeft voor zijn club, daarmee naar bed gaat en er weer mee wakker wordt. Oké,...... daarbij, laten we eerlijk zijn, is de (erg fanatieke gedeelte) Feyenoord-aanhang niet echt 'het lieverdje van de klas' en doet/roept af en toe wat verkeerds, ja toch?!?! Maarrrrrrrr,..... er wordt op dit moment wel erg gemakkelijk naar de handelingen van 'de Feyenoord-fan' in het algeheel, met een vergrootglas gekeken. Die club waar de Feyenoord-fan een hekel aan heeft, heeft ook geen lieverdjes in hun aanhang en die zijn nergens (bij geen ene club) welkom!!!! En; Hoe komt dat? Laten ze daar eens wat aan doen. Ik zeg altijd maar zo; "Je moet bij de bron beginnen!"

01-03-2019 10:30

nivekju13 +0

Zelfde als de mensen die zelf roken maar boos worden als andere mensen kanker zeggen.. maak het nou uit man, als mensen daarmee schelden bedoelen ze niet de ziekte. En als ze in het stadion joden roepen bedoelen ze de neuzen en niet de joden. Calimero gedrag, dan moet je lekker op zondagmorgen de kerkdienst gaan kijken op tv als je daar al niet tegen kan.

01-03-2019 10:28

ezechiel +2222

Ik neem Mn Jeruzalem vlag wel een keer mee naar de Kuip.

Als christen hebben we een groot aandeel gehad in antisemitisme, ik zeg gewoon de vakken leegruimen waar de spreekkoren vandaan komen.

Dat ze in mokum de Israël vlaggen ophangen hebben wij geen vat op.
Bij Feyenoord moeten we letten op ons zelf.

Snap niet dat mensen het normaal vinden te roepen, j0den aan t gaash

01-03-2019 10:21

jonaathn +14706

Klote kut Feyenoord! Alles is verrot bij onze club! Allesch! Hoe veel domme met zuur doordrongen Feyenoord supporters lopen er niet rond die stiekem jaloers zijn op Ajax? Want waarom zouden we hun zo haten? Juist, omdat elke supporter die dat doet, een hartje heeft van gruis, en niet eens nadenkt wat hij nu support. Tokkies.

01-03-2019 10:08

ezechiel +2222

Groot gelijk jonaath. Wat een tokkies om het normaal te vinden om anti j00dse leuzen te schreeuwen en te roepen.

Waar de echte J00den vertrekken, gaat t succes mee! Ze brengen handel en geld mee...zo is Nederland ook welvarend geworden door hen...Pieters Coen(Cohen)
Etc

01-03-2019 10:29

Scollo010 +3815

Sociale controle, het lijkt China wel in de Kuip

01-03-2019 09:28

demtah +1068

Je maakt een grapje zeker?

01-03-2019 10:42

Scollo010 +3815

Denk je dat ik grappen maak? Ik ben bloedserieus.

01-03-2019 10:54

demtah +1068

Hahaha vent, deze vergelijking gaat me wel heel ver. Sociale controle in een voetbalstadion lijkt me niet meer dan normaal, en wat er in China gebeurt is meer onderdrukking/extreem conformisme dan sociale controle

01-03-2019 13:35

Scollo010 +3815

Weet je he

Het kan zijn

Dat ik gewoon een grapje maak

01-03-2019 14:31

demtah +1068

Zeg dat dan

01-03-2019 15:47

Scollo010 +3815

Dan is de grap weg he

01-03-2019 15:53

FC Apendrecht.nl +29789

Hahahahahahaha

01-03-2019 17:29

Zyzz +4

Alsof jij weet hoe het er in china eraantoe gaat en kom niet met je nieuwsstations en met die sukkel van een frans bauer aanzetten want dat is een opgezetten show

01-03-2019 11:40

Scollo010 +3815

Er zijn genoeg betrouwbare bronnen die vertellen dat het een totalitaire staat is met een heel eng sociale controle systeem, waaronder punten die bepalen wat je mag kopen/of je mag reizen en politie met scanners die binnen een paar seconden alles over je vertellen. Brrr .

01-03-2019 11:42

Zyzz +4

Ik woon al jaren in shanghai en kom met enige regelmaat ook in steden waar menig toerist niet voor te porren is. Ik mag hier alles met mijn eigen ogen aanschouwen en ik kan je vertellen all die “bronnen” zijn vreselijk opgeblazen en veel is onjuist. Ja er hangen hier vele cameras maar heey guess what de criminaliteit hier is veeeeeele malen lager dan in Rotterdam zuid ;) nou poeh wat erg zeg. Alleen mensen die wat te verbergen hebben maken zich druk over dit soort zaken. Geloof niet zomaar alles wat je leest en zie op tv en internet!!

01-03-2019 11:58

Scollo010 +3815

Privacy staat gelijk aan vrijheid, dat is alles wat ik erover te zeggen heb.

01-03-2019 12:00

Zyzz +4

Ach man jongen doe niet hypocriet weet je hoeveel instanties in Nederlanden dingen van jouw weten zonder dat jij ervan af weet. Ja China is niet de meest democtatische land op deze aardbol dat weet ikzelf ook dondersgoed. Maar kijk eerst eens naar Nederland voordat je over een ander land oordeeld. Waar je geen weet van hebt

01-03-2019 12:16

Scollo010 +3815

Jij biedt persoonlijke ervaring als bewijs, terwijl er genoeg onafhankelijke nieuwsbronnen vermelden over de grove schendingen van mensenrechten in China. Ik vertrouw er één meer dan de ander, jij mag raden welke!

01-03-2019 12:18

Zyzz +4

Jonge geloof wat jij wil dat is je goedrecht. Het enige wat ik je wil meegeven is neem niet zomaar alles aan van andere bronnen die er belang bij hebben om china in het kwade daglicht te zetten thats all. Niet alles wat china doet is slecht

01-03-2019 12:27

horus +319

ach ach ach wat erg allemaal ...en gebeuren er ook echte dingen op de wereld??

01-03-2019 08:53

FR4everandalways +123136

Haal dan de Israël vlaggen ook weg uit de arena en laat ze zichzelf geen joden noemen gelijk.

01-03-2019 07:45

JDN1987 +22862

Ik denk als je iemand aanspreekt krijg je een paar stompen. Heb je dus niets aan. Volgende dag noet je naar een klant en heb je een blauw oog

01-03-2019 07:37

kullekefeyenoord +3

Misschien moeten die neuzen zich maar niet meer profileren als joden. Wapperen met Israëlische vlaggen en al die bullshit. Pak het probleem bij de kern aan. In 020 dus

01-03-2019 07:08

JDN1987 +22862

Gaan ze dan ook naar ajax met die Israël vlaggetjes die je rondom die betonbak kan kopen. En dat ajax j... super j... en dat waar komen j... toch vandaan? Het lokt ook best uit bij bepaalde mensen. ( het lokt niet iedereen uit) maar wel een groep jonge gassies of dergelijke met misschien wel wat op of die amsterdammers en ajacieden gewoon heel erg eng vinden. Ga daar eens heen en vertel dat ze daar dan ook mee op houden.

01-03-2019 06:54

JDN1987 +22862

Of wat dacht je van bommen op rotterdam of rotterdam k stad in oorlog..?? En waar denk je waar kakkerlakken voor staat.. gaat daar ook iemand daar voor naar toe dan?

01-03-2019 06:56

klompus88 +20272

Laat die jode uit 020 eerst zelf eens stoppen met zich jode te noemen

01-03-2019 06:32

CW010 +1811

Maar hele supportersgroepen mogen zich wél profileren als jeauden, terwijl ze lopen te snuiven en meer dingen doen die niet kosjer zijn, en daar wordt niks van gezegd?

01-03-2019 05:50

BlankeVla +7852

Leuke woordspeling

01-03-2019 08:05

alleskapot +0

Joden kennen de PESTKANKER KRIJGEN

01-03-2019 02:21

Iluyan +233

Supporters horen elkaar aan te spreken op fout gedrag? Als je dat doet mag je van geluk spreken dat je geen klappen vangt.

01-03-2019 01:33

FRCuracaoFR +0

Ik ging als 10 jarige jochie vakantie nederland,had me pa me meegenomen Feyenoord-ajax hahaaha lopen we naar het stadion komt er een gozer daar heb je die kanker joduhhh kwamen de treinen aanrijden met de neusjes.


Menigte vloeken bakstenen flessen gooien.

Ik kan je vertellen heb heel de wedstrijd naar het legioen gekeken was meteen smoorverliefd, keek echt me ogen uit.


Ok het kan niet helemaal gelijk in, maar jezus zijn wel ergere dingen die gaande zijn in deze wereld. 95% van doe mensen die het roepen hebben totaal geen hekel aan j00den. Leuzen pure reactie hoe hun zich noemen. Niks meer niks minder.

01-03-2019 01:30

Lenpa +4643

We weten allemaal dat we daar die dildodragers mee bedoelen. Wat mij enorm irriteert is dat er in die betonbak alleen maar joden leuzen gezongen worden, maar daar wordt nauwelijks wat van gezegd

01-03-2019 01:33

Hand-in-Hand +1533

Dat komt omdat die betonnen pisbak het parade paardje van de KNJB is, het ligt nooit aan die neuzen in 020...

01-03-2019 10:02

Lenpa +4643

En die mogen van mij allemaal aan het ...

01-03-2019 18:43

FRCuracaoFR +0

Precies dat dus

06-03-2019 17:18

TimRotterdam12 +15

Heeft btw ook niks met picorni te maken, wel dat de snavels destijds op de vlucht slagen. Beverwaard ligt ook niet langs de A10 . Humor mensen!

01-03-2019 00:56

hondje1 +334

Ik snap niet wat deze gemeenschap te maken heeft met de 'joden' die wij bedoelen. Lekker focussen op andere dingen dan op je teentjes getrapt voelen.

01-03-2019 00:54

kullekefeyenoord +3

Dat zijn waarschijnlijk 020'ers

01-03-2019 07:10

hasil +8

"zo ver zijn wij nog niet" ik zal hem een handje helpen, zo ver komt het ook niet bij deze club. Geen uitsupporter van Ajax in het stadion en dan dit wanstaltige gedrag. Het is niet van vandaag. Het speelt al jaren. Feyenoord wil graag een ander publiek dan deze mafkezen. Ik ook.

01-03-2019 00:38

Goliath +3

Ik heb lang supporters aangesproken die continue het woord k****r riepen.... heeft totaal geen nut en ik heb het opgegeven. Je kan van een dubbeltje geen kwartje maken.

01-03-2019 00:28

hollister +0

Compliment voor je poging.. dat meen ik oprecht

01-03-2019 00:52

Goliath +3

Dank je... mijn kale hoofd (ja, door chemo en bestralingen) was voor hun nog geen reden om te stoppen met het roepen van het woord k****r. Nogmaals het is kansloos om ze te heropvoeden...

01-03-2019 08:09

hollister +0

Sterkte man ... met jouw instelling ga jij het redden.. ben ik van overtuigd... ik gun jou het beste.. velen kunnen een voorbeeld nemen aan jou... goed te lezen dat er nog mensen zijn die net als ik over dit soort dingen nadenken

01-03-2019 17:15

hasil +8

Onbegrijpelijk want ook in hun familie, bij hun naasten of zij zelf gaan met die ziekte te maken krijgen.......

01-03-2019 00:52

Fakkelteit +10

Calimero gedrag op fr12. Huilie huilie ja maar zij roepen ook spreekkoren.

01-03-2019 00:26

OudeNoorden +4

Je hebt t er maar moeilijk mee he

01-03-2019 00:36

OudeNoorden +4

het is sowieso al veel minder geworden, elk jaar word t minder helaas

01-03-2019 00:09

Fakkelteit +10

Feyenoord j0den afgemaakt in de oorlog, maar ik neem het je niet kwalijk met die ene hersencel die nog over is in die zieke kop van je.

01-03-2019 00:26

OudeNoorden +4

Begin maar even opnieuw want deze zin klopt niet helemaal denk ik. Feyenoord heeft de joden afgemaakt in de oorlog en dat neem je mij niet kwalijk?

01-03-2019 00:33

Vak_S +133

Is dat zo? Nouri wel extreem veel te horen hoor. Als je die wedstrijd terugkijkt op fox hoor je hele delen van de wedstrijd die naam hahah

01-03-2019 00:51

OudeNoorden +4

Het hamassen en dergelijke bedoel ik, nouri is nieuw ja

01-03-2019 00:56

Vak_S +133

Is tijdelijk. Nouri heeft het hms beetje vervangen. wordt alleen iets minder massaal gedaan, behalve gister dan haha.

01-03-2019 01:00

RdamZuid5314 +1994

Zullen we dan een algehele regel invoeren waarbij hunnie ook geen juden meer mogen roepen? Actie->reactie....

28-02-2019 23:58

Lenpa +4643

Die neuzen een keer op hun vingers tikken? Zelf een keer verantwoordelijk nemen? Dat snappen ze daar niet.. ze spelen liever slachtoffer en komen daar altijd mee weg.

01-03-2019 01:37

OudeNoorden +4

Zolang zij niks veranderen zal ik ook niks veranderen

28-02-2019 23:43

lubbito +55

Triest...Hunnie doen het ook...Calimerogedrag

28-02-2019 23:53

Feyeno1ord +183

Kindjes van 10 denken zo, triest om te zien dat er volwassenen zijn die ook zo denken

01-03-2019 00:00

Pride of Rotterdam +358

Al zouden ze zichzelf smurfen noemen krijg je een aantal anti smurfen liedjes... Ik praat het niet goed maar dit stopt zo toch nooit?!
Laten ze eerst maar eens beginnen om het probleem bij de wortel aan te pakken. En die wortel ligt in 020

01-03-2019 00:09

Feyeno1ord +183

Ja maar kijk, wij niet springt die is een... dat vind ik onschuldig, maar feit is nou eenmaal dat het veel verder gaat als dat, hoe denk je dat een jew die feyenoorder is zich voelt als het halve stadion K j*duh aan het schreeuwen is. Daarnaast die spandoek verwijzingen naar de dood van een persoon en wat er met Nouri gebeurd is, daar worden ook constant dingen over geschreeuwd, dit is 1 van de redenen waarom ik nog nooit met mijn zoontje naar een wedstrijd ben geweest. Op de open dag liep ik met hem voorbij het supporters hok waar mensen als beesten los gingen, waar onder vaders met hun kinderen op hun schouders, ze schreeuwde met grote ogen op hardcore muziek: H*mas j*duh aan het gas, ik schaam mij dood als ik dat zie en hoor

01-03-2019 00:18

Pride of Rotterdam +358

Hey heel erg begrijpelijk! Ik zal je 1 tip geven.. Ik weet de leeftijd van je zoontje niet maar als je hem meeneemt naar Auswitz denkt ie zelf wel 400 keer na voordat ie wat roept. Heb ik met mijn oudste dochter ook gedaan en geloof me dat dat werkt. Als mijn andere 2 kids de leeftijd bereikt hebben gaan ze ook mee.
Ik ga naar het stadion voor Feyenoord niet voor een stel hersenlozen die dat soort shit uitkramen.... dus geen reden om je te schamen zou ik zeggen.

01-03-2019 00:27

Feyeno1ord +183

Ik snap wat je zegt, en hij zal dit soort dingen ook echt niet na gaan doen, maar ik kom daar ook voor Feyenoord, en als dat betekent dat mijn zoontje constant dit soort taal om zich heen moet horen dan kijk ik liever thuis op de bank of ga ik met maten. Die dingen zijn niet voor zijn oren... Hij is nu 10, in de toekomst neem ik hem heus wel mee maar nu nog niet

01-03-2019 00:35

Pride of Rotterdam +358

Maar jij denkt dat ie op school en op straat geen zooi om zijn oren krijgt? Het gaat erom hoe jij hem opvoedt.... als hij snapt dat ie hieraan geen aandacht aan moet schenken ben je al een heel end

01-03-2019 00:39

Feyeno1ord +183

Tuurlijk, ik weet hoe de wereld in elkaar steekt, maar ik kan hem niet thuis houden van school, dus ik leer hem natuurlijk dingen. Maar ik kies er in dit geval voor om niet mee te nemen omdat ik daar in de makkelijke keuze heb. En kinderen die dingen roepen die ver gaan vind ik toch wat anders als volwassen mensen die dat doen snap je

01-03-2019 00:44

Pride of Rotterdam +358

Neem m gewoon mee naar wedstrijden zoals as zondag...
Ik was 8 toen ik werd meegenomen en toen kon en mocht alles nog. Was Feyenoord Ajax.
De maatschappij veranderd en dat is moeilijker voor ouders dan voor kinderen.
Neem hem het plezier niet af en leer m dat dit soort mensen nou eenmaal bestaan. Er zullen altijd gekken blijven.

01-03-2019 00:57

Feyeno1ord +183

Komt goed, nog even niet, wellicht volgend seizoen ;) Thuis voor de buis maken we er ook een feestje van, maar de (eerste) ervaring van een mooie wedstrijd in De Kuip moet hij natuurlijk gaan meemaken

01-03-2019 01:06

Pride of Rotterdam +358

Het mooiste wat er is... iedereen herinnerd zich zijn eerste wedstrijd in de kuip!
Het enige wat ik wil zeggen is dat als je 50.000 willekeurige mensen bij elkaar zet heb je er altijd minimaal 300 mafkezen tussen zitten. Of dat nou op straat is of in de sauna, daar doe je geen hol aan.
Het gaat erom of jij je aandacht aan die 300 wilt besteden of aan de rest, waaronder je zoontje naast je.

Succes

01-03-2019 01:17

Feyeno1ord +183

Ik zie dat het er helaas veel meer als 300 zijn, dat vind ik zo jammer. Maar ik begrijp je punt maat, bedankt. Enne naar de sauna ga ik lekker met mijn vriendin, en dat blijft ook zo haha

01-03-2019 02:01

Pride of Rotterdam +358

Ik denk dat 49998 man inderdaad in een sauna wel her matje is... hahaha

01-03-2019 02:13

OudeNoorden +4

Als die zich aangevallen voelt als mensen in t stadion kankerjood roepen dan is t toch echt zijn probleem, leren om dingen niet persoonlijk op te pakken blijft wel lastig natuurlijk. Zelfs als het duidelijk is dat er ajaxcieden mee bedoeld worden

01-03-2019 00:35

Feyeno1ord +183

Lul niet zo man, wat nou zijn probleem, de mensen die dit soort dingen roepen zijn het probleem, en dan doel ik dus op de kwetsende woorden en niet op iets simpels als wie niet springt die is een... teksten uitkramen met als onder werp iemand die op sterven ligt en iemand die dood is zal hij niet persoonlijk oppakken. Hij zal zich eerder ongemakkelijk en onveilig voelen tussen mensen die dat soort dingen uitkramen met haat in hun ogen, wat dus, zeker voor een 10 jarige, heel gemeend overkomt, en dat is het helaas ook vaak. Met 50 duizend man mooie Feyenoord liederen zingen om je ploeg te steunen, is waar de focus op zou moeten liggen. En tuurlijke beetje zuigen en roepen moet kunnen maar vele teksten in het stadion gaan gewoon veel te ver

01-03-2019 00:41

OudeNoorden +4

Kijk voor kleine kinderen begrijp ik dat het lastig te bevatten is, heb zelf ook 2 kinderen en ik zing dit ook niet zelf voor zn neus. Maar nog een voorbeeld: mijn ma heeft toevallig kanker en is moslim. Tegen besiktas word er dan kankerturken, kankermoslims en allah je moeder is een hoer geroepen. Dat doet mij helemaal niks omdat ik weet dat t gewoon makkelijk gebruikt word om de besiktas fans te provoceren. Ik vind t raar dat mensen dat dan niet kunnen begrijpen en daarom zeg ik; hun probleem

01-03-2019 00:53

Feyeno1ord +183

Oke, dat snap ik dus niet dat dat je niks doet, wij Feyenoord zouden broeders (en zusters) moeten zijn, genoegen Turken die ook voor Feyenoord zijn die je daarmee beledigd. Ik vind die opmerkingen dan zwaar te ver gaan, die mensen die dat roepen zijn gestoord. En hoe ga je Besiktas daar mee raken terwijl die Turken het niet eens kunnen verstaan, en denk je dat de spelers van Feyenoord dat leuk vinden om te horen en je hun er mee steunt tijdens een wedstrijd? Ik vind dat niet kunnen en begrijp dan ook niet dat dat zeker jou met jouw achtergrond niks doet.

01-03-2019 01:00

JDN1987 +22862

Smurfen lopen altijd weg!

01-03-2019 07:43

OudeNoorden +4

Ik bedoel meer van, zolang zij die naamgebruiken kunnen wij ze moeilijk moslims gaan noemen toch? Elke club heeft een soort "naam" zoals boeren, kakkerlakken etc. Omdat zij zich joden noemen mag niemand meer wat tegen hun roepen.. laten wij ons dan ook moslims noemen en arabische vlaggen meenemen, kan niemand ons wat maken

01-03-2019 00:08

Clasieftw +172

Je snapt het echt niet he. Het gaat niet om het roepen van "joden" maar om "joden aan het gas".

01-03-2019 00:17

OudeNoorden +4

Natuurlijk snap ik dat wel, maar dat is nou eenmaal wat erbij hoort

01-03-2019 00:31

lubbito +55

Plank, slaan, mis...

01-03-2019 00:18

hollister +0

ziek mannetje

01-03-2019 00:53

Willem10 +11981

Ik veroordeel het en doe er niet aan mee. Maar een heel groot gedeelte toch wel hoor. Minimaal 30/40% springt en zingt mee. Alleen....iedereen weet, hoe verschrikkelijk het ook klinkt, dat het net zoveel net anti semitische gevoelens te maken heeft, als een banaan in de Kuip met rascisme. Hun geuzennaam ( zelfbenoemd) is Joden. Israëlische vlaggen, davidsterren etc. Dat dragen zij bij zich en dat dragen zij continu uit. Daar ageren Feyenoord supporters op. Actie reactie. Ik weiger te geloven dat ( een uitzondering daar gelaten) de doorsnee fan anti Joodse gevoelens heeft. Anti Ajax, gisteravond door hun walgelijke houding nog een versterkt bij mij. Anti Ajax uitingen zijn het. Hoe fout ook.

28-02-2019 23:38

langegek76 +0

Wat jij zegt klopt niet. Supporters van andere clubs begonnen te schelden richting ajax supporters met die woorden en DAARNA hebben die gasten die naam aangenomen als geuzen naam. In principe hebben wij het dus veroorzaakt. Niet jij en ik, maar de supporters van Fey en nog wat clubs.

Dat zijn de feiten. Al die gasten hier die roepen dat die beton bak ook vol met vlaggen hangt. Dat hebben WIJ gedaan pik!

01-03-2019 13:34

Willem10 +11981

Oké. Misschien heb je gelijk in de volgorde. Maar dan nog geloof ik niet dat er echt anti joodse gevoelens leven bij 99%. Dat zou ook echt te erg voor woorden zijn. Als je je ook maar een heel klein beetje in de geschiedenis verdiept.

01-03-2019 13:52

svw +3

Als ze dan ook de neuzen aan gaan pakken. Met hun bommen op Rotterdam.

28-02-2019 23:35

michiel2424 +29048

Lekker wijzen naar wat zij doen. Hoe oud ben je?

28-02-2019 23:39

RdamZuid5314 +1994

Iets met ‘met 2 maten meten’, knul.

28-02-2019 23:57

michiel2424 +29048

Dan blijf ik bij mijn opmerking, jochie

28-02-2019 23:58

RdamZuid5314 +1994

oke knul moe je doen man

28-02-2019 23:59

svw +3

Ik zeg 'ook'. Ik keur het niet goed over die spreekkoren naar Ajax. Maar dat kont altijd in het nieuws. Maar als die neuzen 'bommen op rotterdam' en 'rotterdam kk stad, in de oorlog lag het plat' zingen dan hoor je de media niet. Dan hoor je niemand van de Ajax directie of spelers die dat ook afkeuren. En ik ben 34. En nu?

01-03-2019 10:09

michiel2424 +29048

Gedraag je daar dan naar, zou ik zeggen.

01-03-2019 10:29

michiel2424 +29048

Dat bleek al.

01-03-2019 14:06

svw +3

hahahahaha

01-03-2019 14:18

tommeehh +3

Praat je over joden word je op het matje geroepen. Volgende keren op de tribune free palestina roepen.

28-02-2019 23:32

Lenpa +4643

Ook daar ga je geheid gezeik over krijgen. We wonen in een land waar joden heilig zijn. Terwijl joden ook hele nare dingen hebben gedaan

01-03-2019 01:41

johanj34 +4003

Ik vind Banana geen slechte bijnaam voor hun keeper.

28-02-2019 23:27

johanj34 +4003

Wordt een beetje lastig om tokkies met 1 chromosoom aan te gaan spreken. Is net zoiets als Engels praten met een Fransoos.

28-02-2019 23:22

Willem10 +11981

Ja, of je 5000 medefans op vuurwerk/ spreekkoren aanspreken. Snelste weg naar spoed eisende hulp. Naïeve mensen die denken dat je dat zomaar kunt doen. Getuigt van weinig realiteits zin.

28-02-2019 23:43

lubbito +55

Ik deed het gisteren, kreeg de ene ziekte na de andere naar m’n hoofd...fijn, van die medesupporters, bah!

28-02-2019 23:54

Willem10 +11981

Nou, respect! Maar ik doe het niet. Als je alleen of met zn tweeen bent is het ronduit gevaarlijk. Bestuur of autoriteiten die hier toe oproepen zijn zwaar achterlijk. Zelf grijpt de politie alleen in als ze 100% zeker zijn dat ze met genoeg mensen zijn. Anders druipen ze af. En jou of mij de kastanjes uit het vuur laten halen. Achterlijke ideeen hebben ze hier hoor.

01-03-2019 01:14

janlaren +0

Ik sluit me bij de voormanger aan. Ik den dat daze leuzen absoluut niet tegen de joodse gemeenschap bedoeld is, maar door de club en supporters zelf hebben benoemd, dat zij joden zijn. Dus roepen dit zichzelf op hun af, want die roepen ook van alles naar ons, en dat mag!!!!!
Dit is volgens mij nogmaals, absoluut niet tegen de joodse gemeenschap bedoeld

28-02-2019 23:21

Kralingen-Crooswijk +800

Dus geen joden mogen roepen, maar daar mogen ze wel in elk lied joden zingen. Aangifte doen van discriminatie op basis van clubvoorkeur!

28-02-2019 23:19

samfeyenoordtillidie +25

Ik keur het niet goed, zeker niet, maar dat roepen ze in Amsterdam wel een beetje over zichzelf af door zichzelf joden te noemen. Met ‘Joden gaan eraan’ vind ik niet zoveel mis, omdat dat duidelijk verwijst naar Ajax. ‘Joden aan het gas’ en dergelijke is natuurlijk andere koek en kan echt niet

28-02-2019 23:13

Richard_BM +3034

Begin bij de kern, dan volgt de rest. Dit is simpele en makkelijke symptoombestrijding. Ze weten heus wel wat er achter zit, maar dit is goedkoop scoren, dus gewoon doen natuurlijk.

28-02-2019 23:10

Van_Geel +18432

Ik snap dat de Joodse gemeenschap hier niet blij mee is. Maar volgens mij heeft 99,99% totaal geen antisemitische ideeën. Van Praag heeft in zijn Ajax-tijd al eerder aangegeven dat de club af moet stappen van de Joodse geuzennaam.

Het blijft natuurlijk belachelijk dat oer-Hollandse pubers met Israel-vlaggen lopen te zwaaien, terwijl ze waarschijnlijk niet eens weten waar het ligt. Het is niet goed te praten, maar is er vrijwel geen geuzennaam te bedenken waar zoveel pijnlijke historische verwijzigingen over te verzinnen valt als bij het woord: Jood.

Mocht er ooit een Islamitische club in de Eredivisie komen, dan staan die 100% hetzelfde te wachten.
Een boer, kakkerlak, lamp, of wat dan ook, zullen zich toch een stuk minder snel beledigd voelen.

28-02-2019 23:07

Kire +4

Helemaal met je eens!

28-02-2019 23:10

CROOSWIJKER +14718

Kijk eens hoe willem 2 uit de kleedkamer komt na een 0-1 achterstand

28-02-2019 23:07

burny18 +2

Dat pokkevolk uit 020 heeft totaal geen spreekrecht met hun davidsstervlag en zingen dat ze joden zijn

28-02-2019 23:05

FR-Arnhem +49954

Ik zou eens beginnen bij 020 zelf. Dat is namelijk de club waarvan de fans zichzelf trots Jood noemen. Ipv direct weer met het vingertje naar Feyenoord te wijzen.

28-02-2019 23:03

remco112 +16288

Denken ze nou echt dat dit ooit gaat gebeuren?! :')
Zolang dat volk uit Amsterdam zich j0den blijft noemen, zullen deze spreekkoren blijven.

Tevens vind ik de joodse gemeenschap een gemeenschap met hele lange tenen.

28-02-2019 23:03

dennis-zuid +4235

Dat laatste ben ik zeer met je eens.

28-02-2019 23:08

NickSCF +155

Nederland anno 2019 het land van de selectief verontwaardigden ;)

28-02-2019 22:58

holkii +0

Foeiiiiiiii

28-02-2019 22:56

Santino +4

Het is tegen Ajacieden bedoeld die zichzelf zo noemen, niet tegen de echte j0den. Niet zo piepen en je niet alles aantrekken, dat is iets waar vooral gelovigen niet heel goed in zijn, die vinden het heel fijn om zich constant aangevallen te voelen

28-02-2019 22:54

NickSCF +155

Juist gezegd!

28-02-2019 22:55

Tootski +944

Klopt helemaal! Er wordt weer een sfeertje gecreerd waar het klapvee hier op deze site op kan reageren pfffff.

Nu weer de discussie over dat spandoek. Picornie dit en dat. Beverwijk was A9.

A10 was daarvoor. Maar napraten kan men heel goed hier. Binnenkort start men weer met de Fabeltjeskrant.......

28-02-2019 22:59

michiel2424 +29048

En de verwijzingen naar Nouri?
Vragen ze daar ook zelf om?

28-02-2019 23:01

Tootski +944

Ik zit op geel en heb het alleen gehoord na de actie van die van de beek en dan nog was het net te horen. Werd selectief gezongen.

28-02-2019 23:02

michiel2424 +29048

Ah. Dus dan is het niet erg.

De apengeluiden naar Onana dan. Ook uitgelokt?

28-02-2019 23:03

Tootski +944

Niet gehoord. Jij vast allemaal wel schat ik zo in.

28-02-2019 23:04

michiel2424 +29048

En velen met mij...

28-02-2019 23:05

Tootski +944

Je hebt praatjes man hou toch op. Omdat een paar man nouri worden roept is het mis. Denk na dit hou je altijd en gebeurd in ELK stadion.

Je moet het niet bewust groter maken dan het is

28-02-2019 23:06

michiel2424 +29048

Nee maak het lekker kleiner joh.

28-02-2019 23:07

Tootski +944

Zeker niet groter dan het is. Het was heel beperkt en amper te horen. En sommige zaken die genoemd worden is gewoon complete onzin.

Het aan het gas gezang bijvoorbeeld is ook heel snel heeeeel veel minder geworden dus het gaat best goed.

Morgen niet te hard rijden he!!!

28-02-2019 23:10

michiel2424 +29048

Lekker bagatelliseren, heerlijk hoor.

28-02-2019 23:11

Tootski +944

Ik zou een praat programma beginnen kan je samen met de wolven gaan huilen!!!

Pak ook gelijk het vuurwerk mee!!!

Kan je 60 minuten vullen met je praatjes want die heb je behoorlijk.

28-02-2019 23:13

Boys1908 +0

Ja, dat lokt hij zelf uit met zijn kapsel.

28-02-2019 23:13

michiel2424 +29048

Prima, speel het op de man. Wat jij wilt.

Zwaktebod.

28-02-2019 23:14

Tootski +944

Want? Wat speel ik op man?

Je loopt te huilen en te praten over zaken die er niet zijn. Kap daar mee en ga ergens anders dat doen.

28-02-2019 23:15

michiel2424 +29048

Omdat jij het zegt?
Mwaah. Wat denk je zelf?

28-02-2019 23:17

Tootski +944

Moet je ook vooral doen maar niet hier. Ga lekker naar joop.nl

Er wordt verhalen in de wereld geholpen door mensen zoals jij. Dat
Moet je niet doen.

28-02-2019 23:18

michiel2424 +29048

Dat bedoel ik dus met op de man spelen.

Te makkelijk.

Je komt er niet meer uit en gaat dat dan maar doen. Zwaktebod. Echt.

Maar goed. Er waren geen nouri-spreekkoren, er waren geen apengeluiden, en alles was normaal, volgens jou. Prima!

28-02-2019 23:21

Tootski +944

Pfff was een beperkte reactie van je.

1. Stel ik noem je een domme lul dan speel ik het op de man.
2. Je zegt zaken die enerzijds beperkt waren en anderzijds gewoon niet te horen zijn geweest voor misschien jou en je vriendje.
3. Nouri wordne is wel degelijk geroepen door een groepje mensen en was enigszins te horen na het doelpunt van van de beek. Ja dat is niet goed en moet je afkeuren maar hoe groot wil je het maken? Het was bij lange na niet in de mate van bijvoorbeeld ... aan het gas in het verleden. Met andere woorden zeer zeer beperkt!

Dus was is je punt? Het is niet goed klopt, maar maakt het niet groter dan het is want dat was het niet!

28-02-2019 23:26

michiel2424 +29048

Mijn vriendje?

28-02-2019 23:27

michiel2424 +29048

Mijn punt is dat jij al zo verstomd bent dat je niet doorhebt hoe triest het is en het dús bagatelliseert.

28-02-2019 23:29

Tootski +944

Ja jij hebt het allemaal gehoord en velen met jou. Dus waarschijnlijk
Je maatjes

28-02-2019 23:34

Tootski +944

Bent niet verstomd, ben realistisch.

Als 2% van het publiek nouri worden gezongen heeft is het veel. Niet goed maar hoe groot wil
Je het maken?

Ik denk dat minimaal 20% van de Nederlanders wel eens te hard rijdt. Dat us ook niet goed maar ga je niet oplossen.

Hoe groot wil je het maken?

28-02-2019 23:36

michiel2424 +29048

Dit vergelijken met te hard rijden bevestigt wat ik net zei.

Je hebt geen idee (meer) hoe triest het is. En je praat het indirect goed, want het waren er maar een paar, én veel mensen rijden ook te hard.

Tja.

28-02-2019 23:38

Tootski +944

Nee je snapt je niet. Ik zeg niet dat het goed is. Ik zeg dat het heel beperkt is en dat als je er geen aandacht aangeeft het vanzelf uitsterft.

Elke vergelijking gaat op. Er is zoveel fout in de wereld, in Nederland. De een is groter dan het ander. Maar je gaat simpelweg niet alles oplossen. Er is geen ideaal wereld. En dat nouri worden is ook niet goed maar heel heel heel klein en gaat vanzelf weg.

Je blaast het alleen op en dat moet je niet doen.

28-02-2019 23:47

michiel2424 +29048

We zijn het in grote lijnen heus wel eens.

Maar ik vind dat jij het te klein maakt, jij dat ik het te groot maak.

Komen we niet uit.

28-02-2019 23:50

GustavoJHK +4

Waarom zeik je en maak je het allemaal zo dramatisch wereldverbeteraar. Vertel het die mensen dan op het vak dat ze moeten kappen samen met de vele die het volgens jou ook hoorden. Nee dat doe je niet he. Ik stond op S gister en uberhaupt niemand zei wat tegen die 50 man die het zongen. Nou he zijn we daar ook weer over uit gepraat. Altijd maar dat zeiken maar actie ondernemen zelf ho maar. Als je zo graag de wereld wil verbeteren ga je lekker op hoek van holland vluchtelingen weren of albanezen uit de vrachtwagens halen.

01-03-2019 01:15

michiel2424 +29048

Hahaha ja hoor.

Deze figuren zijn er inderdaad ook nog. Die vinden alleen dat je er wat van mag vinden als je er zelf tegenin bent gegaan.

In welke wereld leef jij?

01-03-2019 07:54

michiel2424 +29048

Dus omdat niemand (en ik ook niet) actie ondernam is het niet erg, zeg jij.

Gevaarlijke theorie is dat.

01-03-2019 07:57

michiel2424 +29048

Maar in dat kader: neem een normale nickname, lul.

01-03-2019 07:58

GustavoJHK +4

Nee maar je loop hier te ouwe tyfus hoeren wat je ervan vindt. Maar wanneer je de kans hebt doe je er niks aan. Dus de groeten JHK.

01-03-2019 11:07

michiel2424 +29048

Lul toch niet zo slap man.

01-03-2019 11:11

WouterD1908 +27

Hans van Rie, wie kent hem nie

28-02-2019 22:47

wesley1988 +0

Hij is toch Bi

28-02-2019 22:53

benvakkiet1908 +32

Word niks van gezegd want als je wat tegen zo'n doorgesnoven figuur zegt kan je allerlei ziektes krijgen en een paar stompen op je ***kop en dan nog het bemoeien van zijn "vrienden" die achter hem staan

28-02-2019 22:44

Baksteen +3678

Beste medesupporters,

Willen jullie voortaan niet meer zo vervelend doen tegen asjax spelers. Teven ook geen nare liedjes meer zingen? U medewerking zal zeer worden gewaardeerd.


B.v.d.


Met vriendelijke groet,
Baksteen.

28-02-2019 22:44

michiel2424 +29048

"U medewerking"

Ja, dat past wel in het plaatje ;)

28-02-2019 22:45

TactvolleTacticus +3792

Beetje kinderachtig om over 1 letter te struikelen, al snap ik je punt wel.

28-02-2019 23:23

michiel2424 +29048

Meer dan 1 letter, dit he.

28-02-2019 23:26

TactvolleTacticus +3792

In z'n hele comment wel ja, haha.

28-02-2019 23:31

Diongouda +36050

Zal t niet meer doen. Ik vind ajax ook best lief Ik ben zelfs voor ajax als ze in europa spelen...










Dacht t ff niet.

28-02-2019 22:45

paultjebosvelt8 +3

Ik spreek mijn mede supporters regelmatig aan op het foute gedrag van Martin en vooral Gio

28-02-2019 22:42

Diongouda +36050

Pas geleden had er ook een gozer slechte pillen. Gelijk wat van gezegt. Was slecht spul man. Kan echt niet. Moet wel goed zijn

28-02-2019 22:50

paultjebosvelt8 +3

Snap ik. Stond laatst een gozer naast me met zijn wijf, die was fucking 50kg te zwaar. Gelijk aangesproken die gast. En daarna die vrouw natuurlijk, schande hoe ze eruit zag.

28-02-2019 23:17

Diongouda +36050

Ja toch kan toch niet. Echt 50 kg te zwaar joh? ;)

28-02-2019 23:19
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties