''Ik ga zeker nog met hem zitten voor hij hier start''

''Ik ga zeker nog met hem zitten voor hij hier start''

Giovanni van Bronckhorst is van mening dat Jaap Stam bij Feyenoord past. De 46-jarige trainer gaat vanaf deze zomer aan de slag in De Kuip. ''Ik wens hem uiteraard heel veel succes. Jaap heeft ervaring in de absolute top als speler. Ik ga zeker nog met hem zitten voor hij hier start.''

Van Bronckhorst en Stam hadden bij het Nederlands Elftal veel met elkaar te maken. ''Hij heeft een robuust karakter, no-nonsense. Hij stond altijd zijn mannetje op het veld. Ik denk dat Stam dit over kan brengen op een groep. Vaak zie je dat trainers de eigenschappen meenemen die hij als trainer had. Dat is ook bij Stam.''

''Natuurlijk heb je als speler ervaring in de top. Dat geldt ook voor Stam,'' vertelt Van Bronckhorst in gesprek met RTV Rijnmond. ''Werken in de top als trainer is wel anders. Maar ik denk dat Stam nu die ervaring ook gaat krijgen. Met Reading heeft hij al een mooie ervaring in de Championship. Ik vind dat Stam bij Feyenoord past.''

Lees meer over
De Kuip Giovanni van Bronckhorst
Plaats reactie
666

BillyDeKid +16

We gaan Gio pas waarderen wanneer we een jaar of 10 geen kampioen meer zijn geworden. Cijfermatig de beste coach die Feyenoord ooit heeft gehad. En nog een kind van de club die vanaf de Fjes bij de club rondloopt. De absolute top heeft gehaald als speler en iemand die heeft gepresteerd bij zowel Arsenal als Barcelona. Welke flikker die hier kritiek op hem.heeft kan hem.dat nazeggen? Over 3 of 4 jaar gaan al die sukkels huilen of die aub terug wilt keren. Niets dan lof , respect en dankbaarheid voor deze ware legende en een ware kampioen. Het ga je goed trainert. Wie weet tot ooit... Succes in je verdere carrierre en hopelijk bereik je als trainer ook de absolute top. Salute...

09-03-2019 03:40

Bati +39581

JUIST mooi stuk kerel helemaal met je eens Gio HELD!!!!

09-03-2019 09:01

darley_torres +236

Dan ben ik maar een flikker, maat ik heb zeker kritiek.op Gio. Al sinds minuut 1. Met zijn ebrek aan visie, gebrek aan tactisch vermogen, gebrek aan inzichg. Het stelselmatig vriendjes maken en behouden. Het opstellen van huurspelers ipv eigen spelers. En dan nog het verschrikkijke veldspel.

Qua prijzen heeft hij het top gedaan. Echt waar. Maar volgens velen hier is het Gios verantwoording dat er prijzen zijn gepakt en is het de berantwoording van de spelers dat er kut gespeeld wordt. En dat is onzin. Buiten het kampioenschap vergeten we makkelijk dat we 3 jaar een recordpunten achter staan op de nummer 1 en zijn we zelfs 4e geworden en moeten we nu ook vrezen voor plek 3. Nee Gio is in mijn ogen geen goede trainer.

Maarja. Dan ben je een flikker blijkbaar.

09-03-2019 11:04

Zyzz +4

Klopt en daar ben ik hem ook echt wel dankbaar voor. Alleen miste ik bij hem wel vaak de tactische ingrepen als het niet liep

09-03-2019 13:28

Jossa +4458

“Vaak zie je dat trainers de eigenschappen meenemen die hij als trainer had.“

09-03-2019 00:24

Kalouless +12677

Daar slaat Gio de spijker op z'n spijker.

09-03-2019 01:24

klompus88 +20272

Doe je goed

08-03-2019 22:20

Brambino +20527

Zolang je hem geen tips geeft over wisselen.

08-03-2019 20:38

FRJari +4419

Zolang je het niet over tactische zaken gaat hebben is het goed

08-03-2019 19:46

TYREP +1

ga jij nou effe niet met hem zitten.

08-03-2019 19:33

Verstappen +7656

Jaaaaa bedankt Gio

08-03-2019 19:31

Feyenoord-4-Ever +624

CV Gio: 1x Landskampioen, 2 x KNVB Beker, 2 x Johan Cruijfschaal. Case closed...

08-03-2019 19:05

ArieG +28

Stam krijgt een hersenspoeling van Gio ?

08-03-2019 18:32

ezechiel +2222

Doe maar niet gio...ga stam niet besmetten met je rare systemen en andere technische zaken

08-03-2019 18:20

Verstappen +7656

Ja hahaha hij is serieus

08-03-2019 19:31

Boogieboog +0

Dit is echt zo ontzettend dom als Stam dit doet. Hij moet met een nieuw gezicht voor de groep komen en niet alle mij en plus punten van de spelers weten van Gio. Die had er trouwens totaal geen KIJK op .

08-03-2019 18:03

Verstappen +7656

Cijfermatig de meest succesvolle coach van Feyenoord ooit. Met afstand de meest succesvolle coach die ik ooit heb meegemaakt. Die heeft er geen verstand van?

08-03-2019 19:32

SEYVEN +14021

Centraal gezien genoeg keus? Zou belachelijk zijn als hij in dit stadium van het seizoen Cuco Martina opstelt.

08-03-2019 17:51

Agraat +2

"Hij heeft karakter. Ik denk dat tips altijd welkom zijn, dus ik ga ook zeker nog een keer met Jaap zitten"

Bedoeld die gek nou dat hij tips aan Stam gaat geven ?
Ik mag toch hopen dat van Bronckhorst geen tips geeft aan Stam, dan is dit avontuur al gedoemd te mislukken nog voordat het begonnen is.
Nee, van Bronckhorst, ik heb liever dat je bij Stam uit de buurt blijft, heel ver uit de buurt.

08-03-2019 17:47

switzer +10993

Goed. Ik heb liever dat ze samen gaan zitten en dat Gio zijn ervaringen deelt. Wat Stam daar vervolgens mee doet, mag hij zelf bepalen. Maar als je de kans op een kennisoverdracht krijgt en je pakt hem niet..tja, dan begin je met een achterstand.
Dus ja, Van Bronckhorst, ik heb liever dat je met Stam gaat babbelen, zo veel mogelijk.

08-03-2019 17:58

Agraat +2

Als jij iemands functie overneemt ga je toch ook niet met hem zitten, als je weet dat die hopeloos gefaald heeft. Dan blijf je juist zo ver mogelijk bij die persoon uit de buurt. Ik althans wel, met de angst besmet te raken en dezelfde stommiteiten te begaan.

08-03-2019 18:18

FR_Swiss +667

Hopeloo gefaald?

08-03-2019 18:33

FR_Swiss +667

Hopeloos gefaald?

08-03-2019 18:33

switzer +10993

Ja. Niet dat ik vind dat Gio hopeloos gefaald heeft, maar ik zou ook dan met de persoon gaan zitten. Natuurlijk wel, je kunt er alleen maar van leren.
Als je bang bent "besmet" (waar dat dan ook op slaat) te raken heb je vooral erg weinig vertrouwen in je eigen capaciteiten.

08-03-2019 20:42

Kalouless +12677

De Coolsingel heeft jaar na jaar volgestaan onder Gio. Volgens mij ben jij als Feyenoordfan hopeloos gefaald.

09-03-2019 01:27

Agraat +2

Dat was meer geluk dan wijsheid. Als Ajax bijvoorbeeld niet de EL finale had bereikt was Feyenoord geen kampioen geworden. Ajax gooide alle ballen op de EL en lieten de competitie voor wat het was.

En wat denk je van een spits die nooit scoort en plots ruim 20 doelpunten maakt ? Is dat geen geluk ?

En laten we realistisch zijn, dat seizoen kon je bijna zeggen dat Kuyt de trainer was. Binnen, maar vooral buiten het veld, was Kuyt de grote strateeg en inspirator bij Feyenoord. Kuyt nam de coaching op zich.
Van Bronckhorst stond erbij, keek er naar, zag dat het goed was en ging met de prijzen, die anderen voor hem wonnen, lopen pochen.

09-03-2019 12:00

Wimberto +2

Precies ja..Stam heeft wat dat betreft al giga voorsprong op legioen droeftoeters hier

08-03-2019 19:57

FR010YNWA +0

Sterk verhaal weer hatertje.Jij hoort thuis op showtime. Gedoemd te mislukken pff je mag hopen dat er nog een coach komt die het zo goed gaat doen als Gio. Ondankbare rat dat je bent.

08-03-2019 18:06

Agraat +2

Zo goed ? Wat heb die goed gedaan ? En kom niet met prijsjes aanzetten, die zijn zeker niet de verdienste van Van Bronckhorst.
Dat van Bronckhorst de afgelopen 2 jaar is vervloekt, vergast en verguist door de meeste, met een gezond verstand verkerende, supporters zegt wel genoeg.

Persoonlijk ben ik dolblij dat die bijna weg is. Hier heb ik 4 jaar op gewacht. Als straks van Geel en de Jong ook weg zijn durf ik weer heel voorzichtig naar boven te kijken, naar de toekomst van deze club.

08-03-2019 18:22

FR010YNWA +0

Niet de verdienste van Gio het was puur toeval dat precies in de seizoenen dat Gio coach was de prijzen binnen kwamen. Maar wel alle negatieve dingen zijn dankzij Gio! Je bent een engnek een vieze rat.

08-03-2019 18:58

Agraat +2

Je moet wel weten tegen wie je het heb. Als je fatsoenlijk kan praten kunnen we een discussie voeren, anders moet je maar zo ver mogelijk weg blijven

08-03-2019 19:12

FR010YNWA +0

Ik weet precies tegen wie ik het heb! Tegen de grootste hater van fr12 die alleen maar jankt op elke topic die hier verschijnt.

08-03-2019 20:26

Wimberto +2

Let vooral op dat "gezond verstand"

08-03-2019 19:57

switzer +10993

Het feit dat jij het zo denigrerend prijsjes noemt, zegt veel over je. Ook dat je er zogenaamd al 4 jaar op wacht. Want jij wist natuurlijk direct al dat het niets zou worden.

En dan moeten Van Geel en De Jong ook weg. Ik durf de gok wel te wagen dat je Gudde ook niet geschikt vond. Want dat lost alles op, mensen de laan uit sturen onder het mom van "het kan toch niet slechter".

08-03-2019 20:50

Agraat +2

Ik ben er inderdaad al 4 jaar op aan het wachten.

Nadat bekend werd dat hij de nieuwe trainer zou worden gaf ik hem even het voordeel van de twijfel.

Maar toen hij het vroegtijdig over nam van Rutte met opdracht Feyenoord de Play Offs voor Europees Voetbal door te loodsen en daarin hopeloos faalde, was ik er al gelijk klaar mee.

Want denk met me mee:
Rutte presteerde niet, van Bronckhorst neemt het over en veranderd totaal helemaal niets en wordt uitgeschakeld door Heerenveen. Hoe leg je zoiets uit ? Dat geintje kostte Feyenoord wel Europees Voetbal. Wat is dat voor beleid ?

Afijn, ik was meteen klaar met hem en in zijn eerste seizoen waren we bijna van hem verlost, na het negatieve record van 7 nederlagen op rij, ware het niet dat Advocaat te hulp schoot, de beker won en van Bronckhorst in het zadel hield.

08-03-2019 21:57

switzer +10993

Merkwaardige visie hou je erop na. Je rekent Gio af op zijn eerste 5 wedstrijden in zijn eerste baan als trainer in een seizoen dat het elftal zo matig draaide dat zijn voorganger is ontslagen.
Je praat over het negatieve record van 7 wedstrijden, maar het positieve record wordt achterwege gelaten. Advocaat heeft zelf aangegeven in de twee weken dat hij er was dat Gio gewoon door moest gaan met wat hij deed. Maar nu wordt hij door jou weer als een wonderdokter wordt afgeschilderd, terwijl hij toch ook wel heeft laten zien met zijn periodes bij Sparta en Utrecht echt geen wonderdokter te zijn. Maar je maakt het nog leuker, jij stelt nu dat Advocaat de beker won! Dan leef je wel een beetje in je eigen wereld.

08-03-2019 22:36

Agraat +2

Advocaat heb er wel iets langer dan 2 weken gelopen...

Maar Advocaat kwam, Advocaat zag, Advocaat gooide de boel om en Advocaat overwon.
Advocaat kwam en toevallig werd het wedstrijdteam gewijzigd en de tactiek gewijzigd. Hoezo, op dezelfde weg verder ?
Zo simpel ligt het. We kunnen er heel kort over zijn, zonder Advocaat was van Bronckhorst allang weg geweest. Een wonderdokter is het zeker niet maar we moeten niet doen alsof Advocaat geen invloed had op de ommekeer.

En ja, ik was klaar met van Bronckhorst op basis van 2 wedstrijden in de Play Offs.
Dat je verliest, oké. Maar de manier waarop, dat steekt me nog steeds.
Nogmaals, als je ziet dat je voorganger, Fred Rutte, kansloos faalt dan ga je toch niet op dezelfde weg verder zonder ook maar iets te wijzigen ? Dan vraag je toch om problemen. En problemen kreeg die, wat Feyenoord miljoenen heb gekost !!

Jij mag het een absolute topper vinden. Ik vind het een arrogant kapsoneslijertje die loopt te pochen met prijzen die anderen voor hem in de wacht hebben gesleept.
Ik heb nooit iets gehad met die gozer en argumenten als dat het een icoon is kunnen mij gestolen worden.

08-03-2019 23:33

switzer +10993

Hier wat woorden van Dick zelf:

"Gio vroeg na de nederlagen aan mij wat hij moest veranderen. Ik zei dat hij niet veel anders moest doen. Hij deed het al goed. Je zag totaal niet dat hij in de put zat. Dat is een kwaliteit. Maar zijn belangrijkste les: blijf vooral jezelf. En dat heeft ie goed gedaan met vijf prijzen in drie jaar tijd."

Al na 11 dagen na aankomst deed Dick al weer een stap terug.

08-03-2019 23:53

Kalouless +12677

Laat hem, er valt niet te praten met mensen met een selectief geheugen.

09-03-2019 01:30

Agraat +2

Dat kan die wel gezegd hebben maar als je nog goed weet werd het gehele team gewijzigd plus tactiek.
Dit zegt Advocaat puur voor de buhne, om van Bronckhorst niet teveel te beschadigen.

En hij deed inderdaad na 2 weken een stapje terug, voor de schijn. Er was toen ophef dat die te nadrukkelijk op de positie van Van Bronckhorst stond. Advocaat leidde de trainingen, wedstrijdbesprekingen etc en Van Bronckhorst stond erbij en keek er naar als een lamlul. Daar was toen de nodige ophef over. Toen is Advocaat iets minder nadrukkelijk op de voorgrond gekomen maar hij heef achter de schermen gewoon de touwtjes in handen houden.
Dat was immers ook de opdracht die Advocaat van Feyenoord meekreeg.

09-03-2019 11:55

switzer +10993

Ik denk dat ik maar mee ga met de wijze woorden van Kalouless.

09-03-2019 12:24

Agraat +2

Omdat je weet dat ik gelijk heb...

09-03-2019 12:39

switzer +10993

Nee, integendeel. Omdat je je eigen waarheid creëert en het daarom zinloos is om met je te discussieren.

09-03-2019 14:14

Verstappen +7656

Hahahaha en dit menen mensen dus ook nog serieus

08-03-2019 19:33

Boogieboog +0

Hij geeft wel toe dat hij niet meer bij de groep binnenkwam door te zeggen dat Stam dat waarschijnlijk WEL kan.
Hoe dom kan je zijn ?

08-03-2019 17:34

FcTussenjaar +18

slechter dan onder gio gaat het spel niet kunnen zijn

08-03-2019 17:10

Dezwartetulp +76766

Ohhhh jawel hoor, maak je maar geen illusies.
Dat was het trouwens de 15 jaar voor Gio ook

08-03-2019 17:26

HarryenGerard +2666

En nog veel slechter ook. Ga de selecties de afgelopen 40 jaar maar eens na. Hoe ver je qua leeftijd terug kan. Je lacht je rot.

08-03-2019 19:16

Brambino +20527

Hoe oud ben jij? 12?

08-03-2019 20:42

Brambino +20527

Dan moet je toch weten dat we minimaal net zo’n kutvoetbal hebben gespeeld in het verleden.

08-03-2019 21:05

tussenjaar +6205

Klasse prijzenpakker

08-03-2019 16:37

ezechiel +2222

Troostprijzen zijn ook prijzen klopt, maar Kuyt is daar verantwoordelijk voor net als gio

08-03-2019 18:25

Wimberto +2

Hardnekkig..dat Kuijt verhaal..het is niet 1 persoon of 1 persoon niet..die titel heeft gebracht..dit is een teamsport..there is no I in team..

Walgelijke van deze Gio Afzeik Mania..is dat er hier net zo vaak wers getoeterd dat "Kuijt echt niet meer kan"..en dat Gio Dirk op de bank zette op moment dat dat ook moest..en m weer opstelde toen dat weer kon..rest is geschiedenis

08-03-2019 20:00

CROOSWIJKER +14733

Stam heeft al in 100 interviews geroepen dat hij als trainer anders is dan als speler

08-03-2019 16:18

xsplinterx +5

Ga jij hem dan even vertellen hoe het niet moet?

08-03-2019 16:11

tussenjaar +6205

Wil je geen prijzen?

08-03-2019 16:36

xsplinterx +5

Staat er Kuijt in het artikel? Heb ik zeker verkeerd gelezen.

08-03-2019 19:11

FRlegend +17026

"Vaak zie je dat trainers de eigenschappen meenemen die hij als trainer had."

Heel goed geschreven.

08-03-2019 16:06

kevinmulFR010 +18073

Ideeën meegeven zeker haha

08-03-2019 16:04

wirie010 +1814

toch mooi dat het kan, blijft een Feyenoorder met wie we successen behaald hebben.

08-03-2019 16:02

feyenoordkorsou +0

Doe alsjeblieft niet, Gio!

08-03-2019 15:52

Retro-man +39

Ik hoop dat Jaap meer openbare trainingen geeft dan Gio...

08-03-2019 15:39

flying_dutchman +215289

Alsof Gio Jaap als trainer kent.

08-03-2019 15:34

Joe69 +1

Liever niet

08-03-2019 15:31

janne-andersson +0

ja samen kroelen graag bandrecord hiervan

08-03-2019 15:28

sambaasam +120

Wie gaat er plaatsmaken voor Bakkati eigenlijk?

08-03-2019 15:28

Danny 91 +61508

Denk geen want eerder stond er dat Feyenoord door wou met Landzaat En Van Gastel. Kan zijn hij met 3 werkt hoor je wel eens vaker.

08-03-2019 15:31

JBH +1677

Doe dat nou niet. We hebben een blanco trainer nodig

08-03-2019 15:21

PindakaasFR +133

Kun je beter ook van Gastel eruit kicken.

08-03-2019 15:28

JBH +1677

Zonder twijfel

08-03-2019 15:52

Korkson +3

2 middelmatige trainers

08-03-2019 15:20

Brutaal1908 +8967

Wie vind jij een uitmuntende trainer dan? Ten hag?

08-03-2019 15:23

Michaelnh +645

Paar weken geleden nog een tactisch totaal afgetroefd door GvB, nu ineens een wereldtrainer. Waan van de dag.

08-03-2019 15:25

Brutaal1908 +8967

Top weten we gelijk ook jou niveau

08-03-2019 16:19

Korkson +3

Hahahaha neem het lekker serieus

08-03-2019 16:32

StayCranked +372

haha nee jij hebt er geen verstand van

08-03-2019 16:38

Peanut +16395

Ik ben toch wel benieuwd hoe Stam het gaat doen volgend seizoen.

08-03-2019 15:20

Wasknijper +36

Bedankt voor je bijdrage.

08-03-2019 17:12

Danny 91 +61508

Ik ben bang dat wij Gio snel gaan missen.

08-03-2019 15:19

Feye125 +541

Ik wel. lekker puh

08-03-2019 15:22

JBH +1677

Als ik realistisch kijk naar de meeste van afgelopen wedstrijden ben ik bang van niet

08-03-2019 15:20

Danny 91 +61508

Nou Gio heeft wel prijzen gepakt. Moet Stam maar nog doen. Ik wil het nog zien of Stam gaat slagen bij Feyenoord. Ik hoop van wel maar ben er bang voor. Ook als je ziet wat er weg kan gaan.

08-03-2019 15:24

JFK +4841

Nou, als je de mensen hier hoort over onze spelers, dan hoef je niet bang te zijn of hij gaat slagen. Hel en verdoemenis schreeuwt men hier over onze spelers. Ze schijnen er helemaal niets van te kunnen. Dat we überhaupt in de eredivisie blijven, en laat staan voor plaats 3 strijden, is voor die knullen al een Godswonder!

08-03-2019 15:55

Feye125 +541

Vaak genoeg gezegd, volgend jaar en ik denk ook jaar erna plek 3 max haalbare. je kan zomaar 7e worden komend jaar of lager. Kijk wie er weg gaan. En er is geen geld.

08-03-2019 15:21

kullekefeyenoord +3

Nee joh. Op AZ na, is de rest minder en nog minder kapitaalkrachtig.

08-03-2019 15:24

Danny 91 +61508

Er zal vast wel wat Geld zijn. Neem aan dat Stam zelf toch ook aangeven heeft dat hij er wat bij wilt vooral als er spelers vertrekken. Anders lijk mij toch dat hij het niet deed. Want zou hij bij PEC meer mogelijkheden hebben.

08-03-2019 15:27

Feye125 +541

Er zal vast wat salaris tering komen voor RVP maar je haalt er lang niet iets vergelijkbaars voor terug. Ja je spelers budget is groter, maar die 2miljoen voor sinesterra was het laatste wat in het transferpotje zat. Of lenen ze nog meer bij Goldman...

Feit is Feyenoord moet verkopen om iets te kunnen doen, heerlijk beleid.

08-03-2019 15:30

Danny 91 +61508

Inderdaad vroeger kon Feyenoord alles kopen wat ze wouden is laatsten jaren niet meer dat mis ik toch wel. Ben het met je eens ik snap het ook niet dat Geld op is. Misschien dat ze geluk hebben dat Vilhena weg gaat en Berghuis weg gaat in de zomer.

08-03-2019 15:40

FR08pjotr +20424

''Vaak zie je dat trainers de eigenschappen meenemen die hij als trainer had. Dat is ook bij Stam.''''


Trainers nemen eigenschappen mee die ze als trainer ook al hadden? Gaat niet helemaal goed..


Maar goed, ik lees werkelijk overal dat dit dus juist niét zo is bij Stam. Hoezo zegt Gio nou weer als enige van wel?

08-03-2019 15:19

N2daB +8484

"Vaak zie je dat trainers de eigenschappen meenemen die hij als trainer had."

Uuuh...huh?

08-03-2019 15:18

dennis-zuid +4237

Probeer Van Beek nog maar eens te verdedigen, Jaap geeft je dan een uppercut denk ik

08-03-2019 15:18

JantjeRotterat +325

Hoop het niet ... kan alleen maar negatief beïnvloed worden door softie Gio ...

08-03-2019 15:18

Pikhoft +10165

Nee Gio, laat die man met rust. Niet meteen indoctrineren in de organisatie, laat hem zelf zijn visie doorvoeren.

08-03-2019 15:17

BlankeVla +7872

Jaap, hier heb je mijn hoefijzer. Toi toi toi.

08-03-2019 15:17
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties