''Een lege Kuip is wel een signaal naar de KNVB toe''

''Een lege Kuip is wel een signaal naar de KNVB toe''

Feyenoord is door de KNVB gestraft voor het afsteken van vuurwerk tijdens de wedstrijd tegen PSV in december. De Rotterdammers moeten Vak S leeg houden in de thuiswedstrijd tegen sc Heerenveen. Een deel van de supporters roept nu op om de wedstrijd volledig te boycotten.

De Supportersraad van Feyenoord is verdeeld over de boycot, vertelt Mark de Bokx. ''Een lege Kuip is natuurlijk wel een signaal naar de KNVB toe.'' Het steekt De Bokx dat nu ook onschuldige supporters gestraft worden. ''Het collectief - een vak - wordt gestraft voor het feit dat er vuurwerk is afgestoken.''

''De straf is buitenproportioneel. Een boete is ook niet mooi, maar daar kun je nog mee leven. Maar dat een heel vak niet mag komen om te supporteren, is een beetje het begin van het einde. Wat gaat er straks komen? Waar eindigt dit?''

"Vuurwerk hoort erbij. Het is onderdeel van de supporterscultuur. Vooral aan de Noordzijde, waar Vak S zit. Dat vak neemt vaak het stadion mee op sleeptouw. Er zijn in het verleden gesprekken geweest om het vuurwerk in De Kuip te reguleren. Maar die mogelijkheden lopen telkens spaak.''

"Je zit bijna te wachten op het feit dat er gespeeld moet worden zonder publiek,'' vertelt De Bokx in gesprek met RTV Rijnmond. ''Ga bij elkaar aan tafel zitten, spreek dit door en probeer een oplossing te vinden. Op deze manier loopt het volledig uit de hand.''

Lees meer over
De Kuip
Plaats reactie
666

poetsen +93

Vuurwerk hoort erbij?

Tja normaal doen ook, maar sommige kunnen dat niet! Maak je club maar nog verder kapot!

Meest triest kreet: “no pyro no party”

Steek je huis lekker in de fik!

17-03-2019 12:40

horus +319

een lege kuip … zo blijven voetballen en het komt vanzelf goed

17-03-2019 00:30

bertjansen +2

Het is sowieso steeds leger in de Kuip... hoe willen we een stadion van 60.000 vullen als deze nog niet eens vol krijgen...

15-03-2019 14:34

Marki1974 +0

Donder toxh op
Met je kut vuurwerk tokkies

14-03-2019 22:14

fre1908 +0

Wat een taal

14-03-2019 23:01

Josezara11 +937

Zit er maar 1 op vak x ?

14-03-2019 22:01

summer1969 +9306

NO PYRO NO PARTY

14-03-2019 18:47

kingfisher-z +0

Jullie trappen allemaal in de 'verdeel en heers politiek' van de knvb en Feyenoord. De suporters zijn verdeelder dan ooit.

14-03-2019 13:31

frkbx +0

Vak x solidair. Geen seconde dat ik me laat zien

14-03-2019 08:53

Burton93 +3

Nou dit is een sanctie voor de wedstrijd tegen PSV waar alleen Bengaals vuurwerk en rookbommen waren

Die doordeweekse bekerwedstrijd tegen ajakkes was veel erger dat wordt de hele gele zijde...


Waar gaat dit naartoe?.... volgens mij naar FC united of Manchester....
En dan lekker een eigen stadion bouwen voor SCF de amateurtak gaan we die lekker rijk maken..

En de plaatsen die je achterlaat?? Voor de yuppen... geen sfeer wel geld...

Het interesseert ze(directie) niets ...zijn jullie liever kwijt dan rijk... er zijn er genoeg die jullie plek willen overnemen...

14-03-2019 07:13

HarryenGerard +2670

Hey Burton, Ga wel tegen Heerenveen. Iedereen heeft seizoenskaarten over, we kunnen die 1000, 1500 uit vak S zon onder onze hoede nemen. Dat is kameraadschap, want de KNVB en dat geweldige bestuur van ons interesseert het geen ene klote dat we er niet zijn. Maar ons cluppie heeft wel alle support nodig.

19-03-2019 21:56

HarryenGerard +2670

Nieuwe stadion zien ze ons nooit en gaan we naar de amateurs.

19-03-2019 21:57

Rms +0

Even voor al die wijsneuzen die zogenaamd maar met alles mee lullen en lekker alle opgelegde regels naleven.. Fakkels en heel die reutemeteut horen nou eenmaal bij de subcultuur! Waar dan ook in de wereld! Dus accepteer het want het zal nooit veranderen!
Daaaag

14-03-2019 05:54

charlie1908 +0

Jaren geleden werden er door het hele stadion fakkels afgestoken,en je hoorde niemand zeuren.Nu word er alleen op de noordzijde wat afgestoken en iedereen loopt te zeiken.

14-03-2019 00:48

13eer +3829

Misschien een poll starten fr12. Vind jij vuurwerk 'ok' in het stadion.

13-03-2019 22:34

jayjay49 +7846

Sorry, maar ik herhaal mij commentaar in de hoop dat er meer begrip komt en sociale controle!!

Triest dat deze 'trouwe' supporters zelf de club langzaam kapot maken. Onbegrijpelijk dat ze NIET willen luisteren. Het is iedere keer deze 'harde' kern, die ons in Europa een gevreesde naam heeft bezorgd en nu ook in Nederland onze reputatie verder kapot maakt!! Ze bedoelen het misschien 'goedwillend'. maar het is bijna het zelfde als diefstal, verkrachting of moord (klinkt overdreven, weet ik) waarvan we maatschappelijk hebben afgesproken dat dat onwenselijk gedrag is. Ook van vuurwerk - waarbij ookal slachtoffers zijn gevallen - is nu bepaald dat dat onwenselijk is!!! ........... doe het dan alsjeblieft niet!!!

13-03-2019 22:09

13eer +3829

Ze claimen goedwillend te zijn echter grijpen ze een sportwedstrijd aan om tussentijds oud en nieuw te vieren. zuipen slopen vuurwerk afsteken en verkopen het als sfeer maken.

13-03-2019 22:36

Rms +0

Leer er maar mee leven het zal nooit veranderen!

14-03-2019 05:50

summer1969 +9306

hou gewoon je vervelende bek man zielige stumperd

14-03-2019 18:50

robinkoi010 +0

joh mon gool gebeurt al jaren helemaal niks meer , fr is zo dood als n pier zowel binne al buiten het veld , welke slechte naam dan in Europa onze j o odse vriendjes breken overal Europa af .

en vuurwerk waardoor slachtoffers vallen vallen ook slachtoffers door bier , door juichen voor feyenoord , etc etc

fr publiek anno 2019 braafste jongetje van de klas

14-03-2019 20:38

Rms +0

Hahahaha amen

15-03-2019 17:03

hondje1 +339

No PYRO no PARTY

13-03-2019 21:23

ron1872 +8212

Mag hopen dat jij een levenslang sv krijgt als je er aan mee doet.

13-03-2019 21:28

hondje1 +339

Mag hopen dat medesupporters je het stadion niet meer inlaten ter bescherming van jezelf :D Stop wasting my time friend.

13-03-2019 21:29

HassanTurkuF3R +3

Ron Vitesse1872 is volgens mij een vuurwerkslachtoffer, hoor hem nooit alleen bij dit soort topics zie ik het gejank.

13-03-2019 21:49

ron1872 +8212

Nee man, die vuurwerk fanaten beschadigen ook mijn club dus dan zeg ik er wat van.

14-03-2019 06:47

summer1969 +9306

huilie huilie no pyro no party sukkel

14-03-2019 18:51

robinkoi010 +0

mag hopen dat we jou n x zien in de kuip dan kom je vanzelf nie meer :0

14-03-2019 20:39

FeyChris +6

dacht dat de jong de kloof met supporters zou dichten? dat is verder weg dan ooit!

13-03-2019 21:09

LarzFR12 +4808

Je hebt misschien gelijk hoor. Maar hieraan kan Feyenoord niks doen, dit is een straf van de knvb waar Feyenoord tegen in beroep is gegaan..

13-03-2019 21:25

tegen_onrecht +0

Wat je zegt is feitelijk onjuist. Feyenoord had wel de mogelijkheid om hier tegen in beroep te gaan en heeft hier van afgezien. Bron: https://www.knvb.nl/nieuws/betaald-voetbal/tuchtzaken/54361/tuchtcommissie-bevestigt-aanklager-feyenoord-een-wedstrijd

13-03-2019 22:09

13eer +3829

Die politiek correcte jup staat mijlenver weg van welke supporter dan ook. Jaren lang belastinggeld verdeeld en die is nu de hoogste operationele chef. KOEKOEK. Alleen bij Feyenoord.

13-03-2019 22:39

beppie172 +66602

Heeft de Jong die fakkels aangestoken?

13-03-2019 23:05

martino1987 +14830

prima actie iedereen heeft het altijd over de sfeer en vaak de opkomst dan hoop ik dat al deze fans ook solidair zijn met deze actie
En inderdaad vuurwerk afsteken mag in principe niet maar Feyenoord zelf mag dit wel organiseren als je weet dat een hele hoop fans dit gewoon erg leuk vinden organiseer dan zelf wat in plaats van alleen maar verbieden
daarbij een heel vak straffen terwijl bij lange na niet iedereen vuurwerk afsteekt is het begin van het einde dadelijk krijg je bij elk rookpotje een leeg vak dat gaat nergens over en zonder fans geen voetbal

13-03-2019 20:43

ron1872 +8212

Vuurwerk is verboden in het stadion man. Of kijk jij over borden heen die bij de ingang staan?

13-03-2019 20:45

martino1987 +14830

Feyenoord zelf mag wel een show organiseren ipv alleen maar verbieden en niks zelf organiseren kan Feyenoord ook zeggen oke wij organiseren dit als de fans het niet doen dan geef je tenminste een optie

13-03-2019 20:50

hondje1 +339

Wij kunnen dat Chinees niet lezen veel te veel ambtenaren taal

13-03-2019 21:25

ron1872 +8212

Ga dan lekker in je eigen huis met fakkeltjes zwaaien en rookpotjes afsteken.

13-03-2019 21:29

YausFR +383

ron, ga terug naar showtime, daaaag!

17-03-2019 18:41

Rms +0

Voor jhooden verboden

14-03-2019 05:50

13eer +3829

Was natuurlijk niet een enkel rookpotje.

13-03-2019 22:40

karelkarel +393

Wat is er nou zo erg aan een fakkel of aan een rookpotje??

13-03-2019 20:26

JorniFR12 +143

Precies, tis alleen maar hardstikke mooi

13-03-2019 20:45

Tootski +944

Eens gewoon een wedstrijd boycotten!

anti knjb en anti Van Geel

Ik vind het een heerlijke actie. Geen vuurwerk, riepen alle jankebekkies inclusief Van Geel.

En dus werd er extra veel aangestoken. Een dikke middelvinger naar Van Geel was het. Hulde, hulde!

13-03-2019 19:57

karelkarel +393

En zo is het!!

13-03-2019 20:24

mdgrdam +12870

De baas van de KNVB is Gudde. Van Geel is een prima TD. De KNVB, Feyenoord en de politie moeten ervoor zorgen dat iedereen veilig een wedstrijd kan bezoeken. Er blijken supporters te zijn die de wedstrijd met brandplekken in hun kleding verlaten. Er zijn veel gedupeerden op vak S. Iedereen die solidair wil zijn, moet dat doen. Maar ik ga toch echt lekker genieten van de acties van Van Persie nu het nog kan.

13-03-2019 20:26

Donleone +0

Helemaal mee eens.

13-03-2019 21:02

LofDerZotheid +1175

Zo lang er mensen zijn die zo verknipt zijn dat ze zelfs dit aan een TD linken en dus zelf geen enkele solidariteit tonen, hoeven ze op mijn solidariteit niet te rekenen.

13-03-2019 21:11

13eer +3829

Er gaat misschien 2% weg blijven.

13-03-2019 22:42

ron1872 +8212

Laat de vuurwerkgooiers zich maar eerlijk melden. Maar nee dat doen ze natuurlijk niet, omdat ze bang zijn voor een sv. Nu hebben ze hun medesupporters een oor aangenaaid nu ook zij niet welkom zijn.

13-03-2019 19:17

fre1908 +0

Vuurwerkgooiers? Heb ik iets gemist?

13-03-2019 20:28

ron1872 +8212

Door weg te blijven geven de supporters alleen maar toe dat ze de club niet trouw zijn.

13-03-2019 19:03

JBH +1677

Haha zó makkelijk dit. Hopelijk geloof je het zelf.
Natuurlijn ze trouw. Maar boos.

13-03-2019 19:46

ron1872 +8212

Regel dan georganiseerd vuurwerk en ga niet hullie-hullie doen als er een straf is gekomen vanwege het overtreden van het vuurwerkverbod.

13-03-2019 20:46

kingfisher-z +0

Ron1872....heet jij soms martin?

13-03-2019 23:11

delapena +1

feyenoord zou zich sterk moeten maken ,wij laten ze gewoon toe en kijken wat de knvb doet ,geloof me blufpoker ,wat denk je die beleidsneuzen weten ook wel waar wij voor kunnen staan ,ze moeten ook naar huis hebben een gezin etc aanpakken dan

13-03-2019 18:38

maassluiswest +0

Kunnen de voor en tegen standers van vuurwerk dit uitvechten op het veld van de Kuip ?

13-03-2019 18:35

man-man-man +0

Alleen namaak supporters blijven thuis.
Al 20 jaar STA ik op vak S en ik zit nu elders in het stadion tegen Heerenveen.
De Pyro fans moeten zich KAPOT schamen.
Praten kunnen ze niet, wel alleen maar die vreselijke ziekte schreeuwen.

Wordt tijd dat Feyenoord deze Pyro`s voor het leven uit HUN stadion pleurt.

13-03-2019 17:18

tegen_onrecht +0

Beste mede kameraden,

Al jaren volg ik het Feyenoord nieuws via deze website, maar ik voelde niet de behoefte om te reageren. Ik heb al jaren een seizoenkaart op vak T dat naast vak S gelegen is. De straf die Feyenoord supporters op vak S nu wordt opgelegd vind ik echter dusdanig onrechtvaardig dat ik heb besloten onderstaand stuk te schrijven, waarmee ik hoop te bereiken dat de kaarthouders van andere vakken solidair willen zijn aan de supporters van vak S die nu worden uitgesloten van een wedstrijd waarvoor zij betaald hebben, geen geld terug of een ander stoeltje krijgen aangewezen, terwijl zij zich niet hebben misdragen. Oftewel: solidair zijn met degene die gestraft worden terwijl zij geen vuurwerk hebben afgestoken.

Dat er fakkels zijn afgestoken en dat hier een sanctie van de KNVB uit voortvloeit is, op basis van de regels, dan ook terecht. Echter vind ik het onrechtvaardig dat honderden supporters nu bestraft worden voor de daden van enkelingen. Dat de KNVB nu deze sanctie oplegt zal mogelijkerwijs inhouden dat het sluiten van een heel vak bij wangedrag van een enkeling vaker voor zal kunnen gaan komen in de toekomst. Stel jezelf hierbij eens deze vraag: Hoe zou jij het vinden als je voor een wedstrijd betaald hebt (door middel van het afnemen van een seizoenkaart) en jou wordt de toegang tot het stadion geweigerd terwijl jij niets misdaan hebt?

Feyenoord heeft in eerste instantie aangegeven het niet eens met de eis van de aanklager te zijn, omdat, en hier citeer ik www.feyenoord.nl: “Feyenoord gaf echter aan het sanctievoorstel buitenproportioneel te vinden en noemde het principieel onjuist om alle supporters op een bepaald vak te straffen omdat een klein deel zich niet aan de regels houdt.” Bron: https://www.feyenoord.nl/nieuws/nieuwsoverzicht/clubnieuws-vaks-feyhee-110319 . Op dit punt ben ik volledig met Feyenoord eens, echter begrijp ik dan niet waarom Feyenoord dan niet voor deze Feyenoord supporters opkomt en besluit om niet in beroep tegen de uitspraak van de tuchtcommissie terwijl dit wel degelijk mogelijk was, zie hiervoor de volgende bron waarin staat en ik citeer: “Feyenoord heeft besloten om niet in beroep te gaan tegen de uitspraak van de tuchtcommissie en hierdoor is de straf nu definitief ”. Bron: https://www.knvb.nl/nieuws/betaald-voetbal/tuchtzaken/54361/tuchtcommissie-bevestigt-aanklager-feyenoord-een-wedstrijd .

Als Feyenoord het principieel niet eens is met de uitspraak, waarom gaat zij hier dan niet tegen in beroep? Nogmaals, en wellicht ten overvloede, merk ik hier dus op dat Feyenoord er niet alles aan heeft gedaan om de staf voor deze supporters ongedaan te maken, er was immers nog een beroep mogelijkheid.

Ik besef dat ik als supporter uit vak T bij deze straf de dans ontspring, maar tegelijkertijd besef ik dat als de KNVB het normaal vind om een heel vak te straffen voor het gedrag van een enkeling, dat als een volgende wedstrijd iemand in vak T die 20 rijen bij mij vandaan zit een fakkel aansteekt ik mogelijk een wedstrijd niet welkom ben en uit protest hiertegen blijf ik bij de wedstrijd Feyenoord- Heerenveen thuis, omdat ik van mening ben dat we als supporters zijnde niet kunnen accepteren dat mede supporters gestraft worden voor dingen die zij niet gedaan hebben. Vanuit mij is het boycotten van deze wedstrijd dus een signaal naar de KNVB dat zulke straffen onrechtvaardig zijn en in de toekomst niet meer genomen horen te worden en tegelijkertijd een signaal naar Feyenoord dat ze beter voor supporters zouden moeten opkomen door juridische beroepsmogelijkheden te benutten als supporters onterecht gestraft worden.

Ik ben solidair en ik hoop jullie mede kameraden ook. Dit keer zijn onze mede kameraden uit vak S de pineut maar besef goed dat bij het opleggen van zulke straffen maar één iemand uit het vak waar jij zit zich hoeft te misdragen en jij zou ook zomaar een wedstrijd verplicht thuis moeten blijven.

Hand in hand kunnen we zo samen signaal afgeven tegen onrecht.

13-03-2019 13:55

mib2000 +10

Als iedereen die niet met een fakkel in z'n hand staat er op tegen zou zijn dat de anderen wel vuurwerk afsteken, zouden ze het kunnen voorkomen. Dat doen ze niet, want waarschijnlijk vindt het grootste gedeelte van de supporters in het vak het prima dat er vuurwerk wordt afgestoken. Dan moeten ze ook maar op de blaren zitten. Ik ben niet solidair.

13-03-2019 15:41

nlx78 +1758

"Dat doen ze niet, want waarschijnlijk vindt het grootste gedeelte van de supporters in het vak het prima dat er vuurwerk wordt afgestoken. Dan moeten ze ook maar op de blaren zitten. Ik ben niet solidair."

Al snap ik je punt ik vind het wel vergezocht. Als de rest van het stadion het uit wil bannen dan hadden we al lang boe geroep gehoord. Dus als jij dat zelf niet doet laat jij het dus ook oogluikend toe. Ook zullen er best mensen in dat vak zitten die denken dat het beter is om maar even niet te doen. Uiteraard ga je niet maten of kennissen erbij lappen maar ze hoeven het er niet mee eens te zijn dat er vuurwerk is.

Dit is dan de taak van Feyenoord. Als ze echt zo hard willen zijn of in de kont van de KNVB kruipen, dan investeren ze maar meer in camerabeelden zodat je iemand eruit kan halen. Niet dat ik dat wil, maar de verantwoordelijkheid ligt bij de club.

Laatste punt. Iemand die een fakkel in zijn hand heeft maakt deze niet even uit omdat zijn achterbuurman dat vraagt.

On topic: Ikzelf vind het erg jammer, ik geniet er zelf ook van maar alleen als het bij 'normale boetes' blijft die te overzien zijn, wat is nou 15000 euro op zo'n wedstrijd maar uitsluiting is gewoon kut

13-03-2019 16:39

lauwersfr +889

Thuis blijven is iedereen zijn volste recht,
maar die willen gaan moeten kunnen gaan.
Of gaan die thuisblijvers ook alle losse tickets terug betalen?

Ik koop altijd een berg tickets voor mezelf, vrienden en familie vanaf dag 1 dat de voorrangsperiode van het legioen begint.
Ik ga echt niet tegen die mensen zeggen dat ze hun geld kwijt zijn, omdat we solidair moeten zijn met de rest.

We moeten 1 legioen zijn en solidair zijn?
Wees dan eerst een legioen en solidair met die 1000den mensen dat losse tickets kopen.

Ik ben ook volledig tegen die straf en ben ook voorstander van pyro.
Maar die voorgestelde actie is te belachelijk voor woorden.
Ik vermoed zelfs dat 90% dat nu gaat verkondigen niet te komen, sowieso niet gingen komen.

Precies of KNVB gaat wakker liggen van een lege kuip.

VOORSTEL:
*Plan een spandoek actie aan Varkenoord, zoals bij Red de Kuip.
Hier zullen zeer veel mensen voor langs komen.

*Die dat willen gaan, waarom niet gewoon vanaf de 12' binnen gaan met dan alle spandoeken, tegen KNVB.
Iedereen gelukkig

Nu ga je pas echt onschuldige mensen straffen, want die van vak S hebben geen 30-50euro moeten betalen voor deze wedstrijd.
Nu zijn vooral de personen met losse tickets die zouden gestraft worden.
Hand in hand kameraden zeker....

13-03-2019 18:37

ron1872 +8212

Je ziet 1 ding over het hoofd tegen_onrecht:

Het hebben van een sk is geen vrijbrief om vuurwerk te mogen gooien en fakkels af te steken.

13-03-2019 19:05

JBH +1677

Ja en als iemand vandaag ineens voor jou bepaalt dat je niet meer mag fietsen. Stop je dan met fietsen of denk je flikker op wie ben jij, ik ben de baas over mijn eigen leven (lees: club, in dit metafoor)

13-03-2019 19:49

tegen_onrecht +0

Het hebben van een seizoenkaart is inderdaad geen vrijbrief om fakkels af te steken en in mijn reactie praat ik dit dan ook niet goed. Degene die dat doen zouden ze moeten bestraffen en niet alle supporters op het vak want dat vind ik onrechtvaardig. Wij als supporters van de andere vakken zouden naar mening wel een signaal moeten afgeven aan de KNVB dat we deze manier van straffen niet vinden kunnen, hetzij door niet te komen, hetzij door middel van spandoeken als je besluit wel te gaan, want bedenk hierbij dat het vak waar jij nu zit ook de dupe kan worden van een enkeling als de KNVB deze manier van straffen doortrekt naar de toekomst en daar neigt het nu wel naar. Dat zulke straffen de regel zouden kunnen worden kan je mijns inziens afleiden uit het feit dat er afspraken zijn gemaakt over het harder aanpakken van vuurwerk, zie: https://www.knvb.nl/nieuws/themas/veiligheid/52703/samen-sterk-tegen-vuurwerk .

Een voorbeeld die vergelijkbaar is met supporters van vak S die zich niet misdragen hebben en niet worden toegelaten tot de wedstrijd en hiervoor wel betaalt hebben is het volgende:

Stel jij gaat met je familie naar de bioscoop en je hebt hiervoor een kaartje gekocht en jullie zitten op rij 1. Tijdens de eerste helft van de film misdraagt een bezoeker die jij niet kent zich door eten naar het scherm te gooien. Geconstateerd is dat het eten werd gegooid vanaf rij 1. Hierdoor besluit de bioscoop in de pauze van de film dat iedereen op rij 1 niet meer naar binnen mag voor de tweede helft van de film.

13-03-2019 20:35

ron1872 +8212

Ik ben het wel met je eens dat alleen de overtreders een sv zouden moeten krijgen, maar het lijkt erop dat de KNVB er nu serieus werk van wil maken en nu een statement heeft gemaakt. Wat gaan ze doen n.a.v. de wedstrijden tegen de neuzen?

13-03-2019 20:54

Shimmy +1

abcdefg
hijklmnop
qrstuvw
xyz doen ook nog mee
van abc tot xyz dan zijn de 26ste letters van het alfabet

Feyenoord Feyenoord vakkie W
K, N, M en vakkie V
Q R F en U C T
X Y Z doen ook nog mee
Iederen mee met Vakkie S, dan is het Legioen op zijn best!


Heeft mijn kleine nichtje van 4 geschreven #durfteliegen

13-03-2019 13:52

Van_Geel +18647

"Vuurwerk hoort erbij. Het is onderdeel van de supporterscultuur."

Wat een onzin, op die manier kan je echt alles goed praten, het is gewoon gevaarlijk punt uit. Jaarlijks lopen meerdere mensen met oudjaar blijvend letsel op doordat andere mensen zich niet kunnen beheersen met vuurwerk. Er hoeft maar 1 idiote actie zich voor te doen en je hebt een vak vol gewonden.

Daarnaast is er tegenwoordig voldoende techniek om (mechanisch) vuurwerk veilig af te steken. De KNVB gaat zich totaal niks aantrekken van deze actie en terecht.

13-03-2019 13:33

NikFR +24

Martin u blijft ook maar onzin goedpraten.

13-03-2019 14:01

fre1908 +0

Drank is een
Groter probleem. Echt word dit gewoon in de kuip verkocht.

13-03-2019 20:35

NikFR +24

Is dat zo fre1908?
In die uilenzeik wat ze bier noemen zit geen alcohol.

13-03-2019 22:41

FR-JJN +12880

Ja daar zullen ze slecht van slapen hoor bij de knvb...

13-03-2019 13:18

hollister +0

Wat naief om dat te denken... KNVB laat zich (terecht) niet chanteren... gewoon kappen met dat vuurwerk en anders niet zeiken als we nog heftiger gestraft worden

13-03-2019 13:15

Rainier +1261

Toch wel gek: vuurwerk afsteken terwijl je weet dat het je eigen cluppie zal benadelen én zelfs geld kost! .....en dan heb ik het nog niet eens over het gevaar.....
Hoe dom kan je zijn om dit goed te praten en de schuld van de consequenties van je eigen gedrag bij een andere partij te leggen!

13-03-2019 13:11

Jozef Borrelworst +0

Kunnen de makke schapen onder de supporters gelijk ervaren hoe leuk het is als de fanatieke aanhang weg blijft. Hoe de sfeer gaat zijn in het nieuwe stadion. Wat meezingen doen die makke schapen ook niet. De oplossing “sfeer maken kan ook op een andere manier”.. dragen deze mopperende makke schapen ook nooit aan bij. Veel plezier tegen Heerenveen!

13-03-2019 12:55

Flash +1

Hoe oud ben jij?

13-03-2019 13:12

Spijksupporter +6699

Leuk dat mensen die al meer dan 40 jaar Feyenoord volgen en op een andere plek zitten als makke schapen worden weggezet.

13-03-2019 14:23

Jozef Borrelworst +0

Ik heb het niet over die mensen. Ik heb het over de mensen die lopen te klagen als supppoters op een verantwoorde manier fakkels willen afsteken om onder andere zo bij te dragen aan een mooie sfeer worden weggezet als tokkies. Dezelfde mensen maken foto’s van de sfeeractie om op verjaardagen te pronken, maar dragen zelf niets bij aan de sfeer en lopen wel te klagen dat de sfeer achteruit gaat...

13-03-2019 16:53

Tootski +944

precies Jozef. Wel filmen en stoer doen en dan hier de groen links aanhanger spelen.

13-03-2019 19:57

ron1872 +8212

Schiet toch op met die fanatieke aanhang, die hoor je alleen als het goed gaat. Juist op momenten dat het minder goed gaat, houden ze hun bek stil.

13-03-2019 19:13

Jozef Borrelworst +0

Stoor ik mij ook aan. Veel mensen op sfeervakken die hun telefoon belangrijker vinden dan meezingen. Prima dat je niet mee wil zingen, maar maak dan plaats voor supporters die wel bijdragen aan de sfeer. We worden er tegen elke middenmoter uitgezongen. We lopen wel stoer te zingen “ze zijn er wel je hoort ze niet” maar dar geldt 9 van de 10 wedstrijden ook bij ons

13-03-2019 20:05

ron1872 +8212

Viel mij laatst ook al op. Die gasten op S staan er als een stel zoutzakken bij en doen hun mond nauwelijks meer open. Het Legioen is zeker niet meer wat het was, das nu wel duidelijk geworden.

13-03-2019 21:32

smiley84 +13

Fakkels vind ik prachtig, maar dat achterlijk sier-knal vuurwerk wat vanuit de vakken de lucht in werd geschoten in de 1/2 finale KNVB beker was weer te achterlijk voor woorden.

Het vuurwerk raakte de dak-overkapping en knalde zo terug de vakken in.

Op vak X een of andere malloot die gedurende de wedstrijd een zwaar stuk knalvuurwerk op het vak afstak tussen andere fans.....

13-03-2019 12:49

ron1872 +8212

Dat soort malloten verdienen echt een levenslang sv.

13-03-2019 19:14

jayjay49 +7846

Triest dat deze 'trouwe' supporters zelf de club langzaam kapot maken. Onbegrijpelijk dat ze NIET willen luisteren. Het is iedere keer deze 'harde' kern, die ons in Europa een gevreesde naam heeft bezorgd en nu ook in Nederland onze reputatie verder kapot maakt!! Ze bedoelen het misschien 'goedwillend'. maar het is bijna het zelfde als diefstal, verkrachting of moord (klinkt overdreven, weet ik) waarvan we maatschappelijk hebben afgesproken dat dat onwenselijk gedrag is. Ook van vuurwerk - waarbij ookal slachtoffers zijn gevallen - is nu bepaald dat dat onwenselijk is!!! ........... doe het dan alsjeblieft niet!!!

13-03-2019 12:45

ron1872 +8212

Inderdaad, dit soort stomkoppen verpesten het voor onze club.

13-03-2019 21:33

hasil +8

Met een boete kan niksnut Mark van de supporters nog wel leven. Lekker Mark, rotzooi schoppen en dan de rekening door een ander laten betalen. Bij mij thuis noemen ze dat a-sociaal. Gelukkig bestaat de meerderheid uit verstandige mensen. Die gaan echt niet weg blijven. Solidair zijn met mensen die een stadionverbod is opgelegd...gekker moet het niet worden.

13-03-2019 12:32

jayjay49 +7846

Ja, triest @Hasil, dat we er met z'n allen niet in slagen om deze bewust a-socialen onder controle te krijgen!! Diep triest hoe een club - met zo'n grandioos supporterslegioen - door enkelen kapot gemaakt kan worden.!!

13-03-2019 12:49

Pikhoft +10165

Gaat je nooit lukken, teveel mensen zijn tegen vuurwerk, die gaan echt geen wedstrijd boycotten om die reden.

Daarnaast denk ik dat de KNVB eerder een stijf pieletje krijgt van een lege Kuip dan dat ze het erg vinden.

13-03-2019 12:13

DBRies +3

Hand in hand kameraden begint steeds meer zijn waarde te verliezen als ik de reacties lees.

13-03-2019 12:08

hoekieuitzoekie +21755

Het probleem is natuurlijk dat de boosdoeners zich achter het collectief kunnen verschuilen. Daarom wordt het collectief nu aangepakt. Als er sprake zou zijn van sociale controle op vuurwerk op de vakken zelf zou dit niet nodig, maar omdat iedereen het juist mooi vindt worden er geen acties ondernomen.

Ik denk ook niet dat de KNVB wakker ligt van een lege kuip. Dat speelt meer in de hoofden van de fans.

13-03-2019 11:33

cvs +0

De KNVB niet maar misschien de directie wel en ga ze eens eindelijk praten over en passende oplossing voor dit probleem.

De relatie tussen de supporters en het bestuur is al jaren ongeveer onder nul terwijl je supporters zo belangrijk voor je zijn en nog veel belangrijker kunnen zijn.

13-03-2019 11:58

re_lex +67

Het is vrij simpel - en aan mening onderhevig.

De UEFA/FIFA willen geen vuurwerk op de tribunes, de exacte en eerlijke redenen zijn mij niet bekend maar het zal ongetwijfeld met regulering en veiligheid te maken hebben. De wetten van deze 2 worden doorgedrukt op de bonden in de landen en die drukken het vervolgens weer door naar de clubs zelf. En aangezien wij in Nederland, inclusief de KNVB bijna altijd wel het braafste jongetje uit de klas willen zijn, mag vuurwerk niet (meer). Dit gaat volgens mij ook nooit meer veranderen.

13-03-2019 11:23

FR-Freggle +8

doorgesnoven, bezopen gekken met vuurwerk maakt het extra gevaarlijk. Wel jammer want het is echt mooi zo’n kuip met fakkels. zou er geen manier zijn om dit veiliger te doen op de tribunes?

13-03-2019 11:31

vinman112 +504

Er gaat echt nooit iets fout zo ongeveer haha

13-03-2019 12:45

Wdb +0

Vuurwerk helemaal verbieden levensgevaarlijk.
Paar van die gekken die vuurwerk afsteken verpesten het voor de anderen.
Bovendien is vuurwerk iligaal in Nederland!

13-03-2019 11:11

marcuslis +1468

Vuurwerk illegaal? Nog niet...... Levensgevaarlijk? In een stadion nog nooit over slachtoffers gelezen (in Nederland)
Dat je met vuurwerk andere mensen benadeeld ben ik wel mee eens.

13-03-2019 11:16

cvs +0

Fakkels is categorie 1 vuurwerk en het hele jaar legaal te koop in Nederland.

13-03-2019 12:11

wilbert17 +23477

Denk ook echt dat de knvb wakker ligt van zo'n " signaal "

13-03-2019 11:08

feyenoord021 +7938

Waarom regelt Feyenoord zelf geen vuurwerk. Gebeurd toch ook voor aanvang grote wedstrijden. Gelijk van het gezeik af en is nog goedkoper ook. Maa ja... medewerking?!

13-03-2019 10:51

HassanTurkuF3R +3

Feyenoord kan beter zorgen voor vuurwerk op het veld en zich niet druk maken om een paar fakkeltjes of nitraten. Boete van 15 ruggen en men doet net alsof de wereld vergaat maar wanneer ze zich uit laten schakelen door een cafe elftal uit Slowakije zie ik helemaal geen consequenties en hoor ik niemand. Dat kost pas een partij geld. En ik hoor altijd dat het zo gevaarlijk is maar in al die jaren dat ik ga heb ik nooit iets fout zien gaan door dat vuurwerk, alleen in begin jaren 90 toen iemand een x fakkel richting het veld smeet en er grote speaker in brand vloog.

13-03-2019 11:04

ron1872 +8212

Ga jij die 15 ruggen dan dokken?

13-03-2019 21:34

nldavenl +132

Lezen?

Er zijn in het verleden gesprekken geweest om het vuurwerk in De Kuip te reguleren. Maar die mogelijkheden lopen telkens spaak.''

13-03-2019 11:09

feyenoord021 +7938

Ik heb het gelem. Bedoel dat Feyenoord zich daar strakker op moet richten

13-03-2019 13:40

Bosh +1636

Velen zijn meer geïnteresseerd in vuurwerk dan in voetbal.. Dan ook niet meer zeiken over topsport klimaat, van Geel etc. h?. # Kleuterklas.

13-03-2019 10:31

cluepon +3841

Het een hoeft het ander niet uit te sluiten, ik denk dat je te zwart-wit bent.

13-03-2019 10:53

cvs +0

Kan toch gewoon allemaal?

Een voetbal club met heel veel beleving op de tribunes en een topsportmentaliteit op het veld.

13-03-2019 12:13

horus +319

een beetje bestuur vecht dit juridisch aan , als er 1 marokkaan een supermarkt overvalt wordt toch ook niet zijn hele familie opgesloten

13-03-2019 10:19

wilbert17 +23477

Bij een nederlander ook niet hoor

13-03-2019 10:49

fr3006 +0

Zou toch niet zo moeilijk moeten zijn om een aantal vakken aan te wijzen als vuurwerkvakken.
Fakkels en rookbommen prima, eigen verantwoordelijkheid om op een aangewezen vak plaats te nemen, zowel qua schade als gezondheid.

Vuurpijlen en bommen = vak 2 wedstrijden dicht. Verantwoordelijkheid ligt dan bij de supporters van dat vak.

Boycotten is totale onzin. KNVB trekt zich daar niets van aan en Feyenoord is dan de dupe.

13-03-2019 10:12

cluepon +3841

Nou ja... "niet zo moeilijk"... vermoedelijk moet men het wel geregeld krijgen, bijv met de KNVB, maar misschien ook met de brandweer. Maar in elk geval zou het betekenen dat er zichtbaar aan een oplossing gedacht zou worden.

13-03-2019 10:15

Dennis_Doesburg +0

Dat goedpraten over vuurwerk moet maar eens ophouden. Boycotten vind ik ook belachelijk. Ik snap heel goed dat de mensen die nooit vuurwerk afsteken uit vak s nu ook de dupe zijn, maar ik hoop dat dat de leeghoofden die WEL vuurwerk afsteken aan het nadenken zet, zodat ze het voortaan niet in hun hoofd halen.

En zeggen dat je de spelers steunt MET vuurwerk en vervolgens gaan boycotten is natuurlijk belachelijk, want dan steun je de spelers zeker niet.

Er zijn miljoen andere manieren om je club te steunen. Laat die sterretjes gewoon thuis.

13-03-2019 10:04

FRrick +693

Et ik niet snap is dat vele en jij misschien ook foto's en filmpjes maken van het vuurwerk.het zijn leeghoofden maar we willen wel genieten van die leeghoofden en de mooiste plaatjes op sociale media plaatsen..

13-03-2019 10:15

Dennis_Doesburg +0

Ik kan bevestigen dat ik dat niet doe.

Het vuurwerk is wel mooi hoor. Dat zal ik niet ontkennen, maar als zoiets niet mag dan is het toch geen ramp om het niet te doen? Een straf is daarom ook terecht. Jammer dat anderen er ook de dupe van worden, maar dat houd je toch. Ergens een grens stellen.

13-03-2019 10:37

Mavado89 +2717

Mag heel vak S nu niet komen of hebben ze een tegemoetkoming (teruggave geld kaartje) of een ander vak toegewezen gekregen?

13-03-2019 10:03

Jaapie22 +3056

Wat denk je.. het is een straf...

13-03-2019 10:06

Mavado89 +2717

Geen idee, daarom vraag ik het. Straf van KNVB, niet van Feyenoord gericht op het hele vak

13-03-2019 10:10

Hand-in-Hand +1546

Geen supporters, geen compensatie (https://www.fr12.nl/nieuws/50114-tuchtcommissie-oordeelt-wedstrijd-zonder-publiek-op-vak-s.html).

13-03-2019 10:13

cluepon +3841

Vak moet leeg blijven, en Feyenoord mag de mensen niet in een ander vak plaats laten nemen.

13-03-2019 10:14

Mavado89 +2717

Oke duidelijkz ben benieuwd of er nog reactie vanuit Feyenoord komt

13-03-2019 10:32

wilbert17 +23477

Nou denk het niet er is voldoende gewaarschuwd om geen vuurwerk mee te nemen die dag.

13-03-2019 10:50

cluepon +3841

Feyenoord is in beroep gegaan (de straf zou eerst a.s. zaterdag tegen Willem 2 zijn), maar dat is afgewezen. Dus ja, er is reactie geweest.

13-03-2019 10:54

Jaapie22 +3056

Nee, supporters hebben zich misdragen is de uitkomst.

13-03-2019 11:02

LarsFR1908 +5647

https://resell.feyenoord.nl/wedstrijden/vakken?matchid=47

Als men wilt kunnen ze gewoon kaartjes kopen op T of R.

Benieuwd wat er gaat gebeuren 4-4

13-03-2019 10:59

HassanTurkuF3R +3

Grote pyroshow op Vak Z

13-03-2019 11:05

ron1872 +8212

Dan vak Z maar een wedstrijdje thuis zitten.

13-03-2019 21:37

HassanTurkuF3R +3

net als jou elke week, maar wel het hoogste woord hier

13-03-2019 21:41

rp0318 +582

Georganiseerd vuurwerk in samenspraak met bond en club. Ik zie het probleem niet

13-03-2019 10:01

kolibrie1908 +0

Precies, het hoeft allemaal niet zo moeilijk te zijn

13-03-2019 10:50

seezu84 +22

Stelletje kleuters die gaan janken, gewoon geen vuurwerk afsteken,

13-03-2019 09:59

grijs94 +0

Goed om te zien dat veel supporters hier wél normaal kunnen redeneren en deze algehele boycot onzin vinden. Het slaat toch nergens op om van mede supporters te verwachten dat ze zich solidair verklaren aan een groepje die het regelmatig voor de rest verpest? En we kunnen nu wel gaan bashen op de KNVB, maar er zijn gewoon regels waar men zich aan dient te houden. Ga dan niet zo lopen janken. Wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten, luidt een mooi gezegde.

13-03-2019 09:55

cvs +0

Maar we zijn wel allemaal hartstikke trots op alle sfeeracties die die zelfde groep organiseert met de meest waanzinnige doeken uit en thuis.

13-03-2019 09:58

grijs94 +0

Vaak wel ja. Maar na het doek bij Feyenoord - Ajax, met de beruchte verwijzingen aan Nouri en Picornie, is mijn respect voor de makers van de doeken flink afgenomen. Heeft er verder weinig mee te maken, maar ik vind sowieso walgelijk hoe schandalig een groep supporters zich regelmatig gedraagt ten opzichte van tegenstanders. Als je eens wat respect toont, krijg je het ook terug.

13-03-2019 10:04

Swaphelaer +102

Je weet toch inmiddels wel dat die "verwijzingen" iig niet daar naar verwezen he ?
Dat heeft eoa neus er van gemaakt waar de MSM gretig opgedoken is, lekker Feyenoord bashen.
Maar ga dit nou niet verder verspreiden (alsnog).

13-03-2019 10:08

grijs94 +0

Wees niet zo naïef. Vertel mij anders maar waar ze wel naar verwijzen, en kom niet met een lulverhaal. Feyenoord bashen, serieus? Dit zijn walgelijke praktijken, natuurlijk krijg je dan een hoop shit over je heen.

13-03-2019 10:12

Swaphelaer +102

https://twitter.com/FRFC1908/status/1101457563466588165

Dit dus.
Ik ga er een klein beetje vanuit dat direct betrokkenen iets beter weten hoe eea zit.

13-03-2019 11:54

cvs +0

Komop grijs94 beetje wat verder kijken dan de standaard media.

Zoals Swaphelaer ook al meld het heeft niks met Nouri en/of Picornie te maken maar met afslag Holendrecht bij hectometerpaal 34.

13-03-2019 12:36

vakw21908 +0

Dit geloof jij echt?

13-03-2019 12:37

grijs94 +0

Swaphelaer, ik vroeg je om niet met een lulverhaal te komen. Dit verhaal ken ik inderdaad. Komt op mij over als iets rechtbreien wat krom is. Achteraf iets proberen te ontkennen middels een hele vage omweg. Bovendien komt deze verklaring uit de 'daders', dus natuurlijk willen die het ontkennen. Om het dan voor waarheid aan te nemen, mwah.. Maar prima hoor als jij daar wel in wilt geloven, kan ook de waarheid zijn natuurlijk ;). Ik vind het naïef.

13-03-2019 13:35

Swaphelaer +102

Naief ? Lulverhaal ?
Hoe kan je nou iets rechtbreien wat er niet staat.
Wat vage omweg ?
Nee, wat iemand in de krant zet is per definitie de waarheid ? Hoe oud ben je dan ? Da's nl al heel lang geleden dat dat zo was, als dat al ooit zo geweest is.
Zoals anderen al aangaven is het iets willen zien wat er niet is, en als de makers dan de uitleg geven is het niet waar want wat jij denkt klopt. Hoe krom is dat dan ?
Ik vind die uitleg nl. vele malen logischer dan wat jij blijkbaar gelooft.
Maar prima wat jij vindt verder, dat breng je voortaan maar naar de gevonden voorwerpen. Ik ben blij dat er een aantal mensen zijn die zoveel moeite erin steken en ik zal de laatste zijn die ze afbrandt omdat ik mss ff verkeerde info had of iets niet begrijpt en al helemaal niet op aangeven van eoa neuzen-puber (die hiermee begonnen is).

13-03-2019 20:21

Dorpsgek +161

Lees even sukkeltje


Beverwijk was A9, niet A10. 34,0 verwijst naar afslag hollendrecht "kijk ze hollen". Maargoed, prima jij weet het natuurlijk veel beter. Of niet? Excuses mogen hieronder.

13-03-2019 12:04

vakw21908 +0

Alsof iemand ooit die link zou leggen. Gewoon een mega slap verhaal achteraf verzonnen. Bij beverwijk denkt iedereen aan de a10 en bij 34 denkt iedereen aan nouri, makkelijk zat.

13-03-2019 12:39

Dorpsgek +161

Of kortzichtig, iemand bedenkt wat en jij maakt even uit wat de link is.

13-03-2019 16:34

Swaphelaer +102

@Dorpsgek, dit is onbegonnen werk joh. Als mensen iets denken, los van de feiten, dan krijg je dat gewoon niet uitgelegd.
Prima verder, lever je SK dan in denk ik dan, en volg het verder op teletekst.
Daar zie je ut niet.

13-03-2019 20:24

vakw21908 +0

Het is niet alsof de makers hiervan geen reden hebben om erover te liegen. Dus het slaat ook nergens op om dit voor waar aan te nemen. En mn sk inleveren zal ik zeker niet doen om een minuscuul deel van een doekie.

14-03-2019 12:34

willem48 +2

Neem een voorbeeld aan PSV wanneer die het veld opkomen in eindhoven is het ook een waanzinnige sfeer.

13-03-2019 09:51

cvs +0

Haha kom op man! Veel saaiere en dooiere clubs zijn er niet.

13-03-2019 09:59

FRlegend +17147

Knvb zal het worst wezen. Die willen gewoon een pijnvrije speelronde. Ga gewoon eens zingen want dat lukt tegenwoordig al niet meer. Vak x zit vol met suffe dodo’s uit de provincie zo lijkt het. R S T is ook gemarginaliseerd tot alleen S.

13-03-2019 09:51

Jaapie22 +3056

Leuk...
Mannen die samen zingen...

13-03-2019 10:07

FRlegend +17147

Beter dan met je wijf lullen waar je de hele week al tegenaan kijkt.

14-03-2019 09:34

Jaapie22 +3056

Das waar. .

14-03-2019 19:30
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties