#TT | Cruz Azul aast op Renato Tapia

#TT | Cruz Azul aast op Renato Tapia

Sportief directeur Ricardo Peláez Linares van Cruz Azul uit Mexico heeft deze week uitgesproken vier nieuwe spelers te gaan kopen om de selectie voor aankomend seizoen te versterken. De media brengen nu Renato Tapia in verband met een overstap naar Mexico.

Tapia moet een van de aanwinsten gaan worden van Cruz Azul. Bij de Mexicaanse club staat ook Yoshimar Yotún onder contract, met wie de Feyenoorder samen speelt bij het nationale elftal van Peru. Tapia's marktwaarde wordt in het buitenland geschat op 3,5 miljoen dollar.

De 23-jarige middenvelder sluit na de zomer weer aan bij de selectie van Feyenoord. Afgelopen zes maanden werd hij verhuurd aan Willem II, waar hij zestien wedstrijden speelde en onder meer de TOTO KNVB Beker finale speelde in De Kuip. Onder Jaap Stam krijgt Tapia weer een nieuwe kans om zich te bewijzen.

#TT: Tabloid Transfers, de rubriek met het laatste nieuws uit de buitenlandse roddelpers

Lees meer over
De Kuip Willem II Renato Tapia
Plaats reactie
666

funcgiggratl +0

Ga naar http://SpFling.com - geweldige datingsite voor volwassenen met het zoeksysteem van de volgende generatie om een partner te vinden!

26-05-2019 15:57

reisickco +0

http://SpFling.com - een geweldige datingsite voor volwassenen met een slim zoeksysteem om een sekspartner te vinden!

25-05-2019 21:40

imnoca +0

http://SpFling.com - geweldige datingsite voor volwassenen met het zoeksysteem van de volgende generatie om een partner te vinden!

25-05-2019 16:26

tomchesttar +0

Ga naar http://SpFling.com - perfecte datingsite voor volwassenen met het nieuwste slimme zoeksysteem om een partner te vinden

25-05-2019 14:05

emtaturt +0

http://SpFling.com - perfecte datingsite voor volwassenen met het nieuwste slimme zoeksysteem om een partner te vinden

23-05-2019 20:11

lulemen +0

http://Badoo.red - geweldige datingsite voor volwassenen met het slimme zoeksysteem van de volgende generatie om een partner te vinden!

23-05-2019 16:33

cigofe +0

Ga naar http://SpFling.com - geweldige datingsite voor volwassenen met het zoeksysteem van de volgende generatie om een partner te vinden!

22-05-2019 08:50

bullshitverwijderaar +0

Ik heb altijd een beetje hoop gehad dat Tapia nog bij ons zou doorbreken, tot ik hem zag warmlopen en invallen thuis tegen Fortuna Sittard in de tweede helft. Sindsdien snap ik wat Gio ziet in Tapia: helemaal niets.

21-05-2019 18:04

inteza +0

Ga naar http://SpFling.com - perfecte datingsite voor volwassenen met het nieuwste slimme zoeksysteem om een partner te vinden

21-05-2019 10:27

FR-1993 +5667

Dit is zo'n speler die over een paar jaar opduikt in de Europese top en wij ons afvragen waarom we hem lieten gaan. Gokje.

20-05-2019 22:59

JDN1987 +22945

Eigenlijk was het een unicum dat we toen de Argentijn Julio Ricardo Cruz. Binnen haalde bij Feyenoord. Ik vind toch wel dat hij de grootste aankoop is ooit van Feyenoord .

20-05-2019 21:09

Kralingen-Crooswijk +800

Kan een Mexicaanse club zo makkelijk 3,5 miljoen aftikken? In dat geval hebben we nog wel een paar zelfde categorie voetballers

20-05-2019 20:04

ron1872 +8163

Ik zou hem zeker verkopen en lekker doorselecteren.

Ik vind het nog steeds doodzonde dat we Jorgensen niet voor 17 miljoen hebben verkocht, St. Juste voor 12 miljoen en van Beek voor 5 miljoen. Toch een lekker bedrag van 34 miljoen. Dat krijgen we nooit meer voor die drie.

20-05-2019 20:01

hondje1 +336

Ik denk niet eens de helft.

20-05-2019 21:27

hasil +8

Deze speler zijn transfersom is toch al afgeschreven. Als je hem kan slijten moet je dat doen. Je kan er nog een leuk bedrag voor vangen. Sportief hoort hij daar ook thuis. Gewoon een te gemakzuchtige, irritant laconieke speler. Zelfs bij Willem 2 is hij amper vooruit te branden. Het is tijd voor wat frisse gezichten.

20-05-2019 19:32

PerrydeS +335

Als opvolger van Vilhena binnen gehaald.. maar Vilhena bleef.
Nu is er spraken van dat Vilhena vertrekt en vertrekt die Peruaanse verassing..

20-05-2019 19:13

Ot29 +5

Gun die jongen een transfer. Heeft zich altijd keurig opgesteld. EN, veel beter dan Clasie.

20-05-2019 18:33

charlaykc +9524

Gekocht voor 2,5 .. Voor 4 verkopen

20-05-2019 17:18

deneefvanjebroer +0

Nee... Feyenoord moet rechtsback Advincula halen van Rayo Vallecano. Is transfervrij en kan lekker met zijn Peruaanse mattie El Tapo op rechts ballen.

20-05-2019 17:11

klick44 +18110

Wat heeft dat met tapia te maken

20-05-2019 18:07

Kralingen-Crooswijk +800

Dat ze beide Perunees zijn

20-05-2019 20:05

deneefvanjebroer +0

Dat hij moet blijven en een kans in de basis als rm moet krijgen... Daarnaast hoop ik dat ze zijn landgenoot halen voor de rechtsback positie.

21-05-2019 16:27

gwmd1 +4085

Weet je wat een probleem is bij Feyenoord dat wij niet altijd het beste halen uit aangetrokken spelers...

20-05-2019 16:30

Verstappen +7647

Uit Larsson, Amrabat of Clasie ga je echt niets beters halen denk ik

20-05-2019 16:52

gwmd1 +4085

Tapia Boetius Vilhena Malacia Cabral om er een paar te noemen,potentieel genoeg maar nooit waargemaakt Denk deels zeker bij Cabral dat het aan de speler ligt,maar niet alles.

20-05-2019 16:59

Snoek1974 +1827

Larsson is een speler die het beste functioneert als die achter de spits(en) kan uitkomen , zie ook zijn beste twee acties tegen PSV en is dus niet iemand zoals Elia die sterkst is aan de buitenkant met diepgang en acties buitenom en Amrabat was een potentieele vervanger van El Ahmady , heeft er kracht en loopvermogen voor , voetballend kon het wel beter .

Maar beide hebben niet de kans gekregen ( bij Larsson nog niet ) om deze kwaliteiten te tonen , Larsson moet breed houden en we spelen met een nr 10 waardoor er te weinig ruimte is om te komen en Amrabat heeft bijna alleen maar rechtsback gespeeld .

Clasie valt tegen en kan geen druk geven omdat die gewoon conditioneel gewoon nog niet in orde is , maar is natuurlijk ook geen vervanger van El Ahmady .

Iets wat ik hoop dat nieuwe TM samen met Stam anders gaat doen , als je spelers vervangt door spelers met andere kwaliteiten moet je dat in de rest van je elftal ook aanpassen .

Bijv je hebt niet zoveel aan een veel opkomende back als je Berghuis zou vervangen door een rechtsbuiten die actie vooral buitenom heeft . In samenspel met Berghuis is er meer ruimte voor aangezien die vaak van de flank weg is of als je daar met een aanvallende middenvelder zou spelen .

On topic Tapia kan een prima speler zijn maar het komt er bij Feyenoord te weinig uit en zou ik verkopen zeker als deze Mexicaanse club een miljoen of vijf kan aftikken .

21-05-2019 06:57

royeboy +7970

3,5 miljoen moet je natuurlijk meteen pakken als je dat krijgt.

20-05-2019 15:01

Sjeep +16063

15miljoen kunnen ze best missen

20-05-2019 15:01

edward09 +5

Inpakken en wegwezen.

20-05-2019 14:22

Kire +4

Mooi, € 3,5 miljoen cashen, strik eromheen en op het vliegtuig zetten!

20-05-2019 14:04

lsimon +1248

Gaat 10-15% af vanwege valuta omrekenen dollar -> euro
Gaat 50-100% vanaf als je niet oppast met Mexicaanse trucjes. Ze willen vast cash afrekenen e.d.; gewoon wit, vooraf op de rekening aub.

20-05-2019 14:51

willykment +2144

Wanneer kunnen we hem wegbrengen?

20-05-2019 13:45

mariobeenhakker +0

Julio Ricardo Cruz Azul

20-05-2019 13:35

ArieG +28

Ze hebben op Schiphol een nieuwe gate geopend, speciaal en alleen voor alle aankopen van 020 om alles in goede banen te leiden. Rijen met aankopen waar je nog nooit van gehoord heb. Wedden dat ik nu een enorme lading shit over me heen krijg hier ?

20-05-2019 13:23

ArieG +28

Jammer Dubbelsam, ik wil zo graag.

20-05-2019 13:33

mariobeenhakker +0

Het beter dat je chillt vandaag

20-05-2019 13:34

ArieG +28

Heb net mijn winterjas weer uit de kast gehaald.

20-05-2019 13:35

Vedetterut +249

Laten we hopen dat het doorzet. Dat zijn we eindelijk verlost van de mensen die denken dat Tapia goed genoeg is voor een basisplaats.

20-05-2019 12:56

martijn81 +0

dat is zeker .
maar schijnbaar hou jij er van dat spelers op de verkeerde plaats staan

20-05-2019 15:31

Vedetterut +249

Ik hou voornamelijk van spelers die niet elke wedstrijd cruciale fouten maken. Daar behoort Tapia niet toe dus hij is volledig ongeschikt voor Feyenoord.

20-05-2019 16:47

martijn81 +0

tuurlijk jongen nogmaals hij is altijd verkeerd opgesteld.
bij Willem II speelt hij stukken beter zegt meer over Feyenoord dan over hem

20-05-2019 19:40

Vedetterut +249

Dat zegt dat hij een speler is voor het niveau Willem II ja. Bij Feyenoord wordt er meer verwacht op het middenveld en hij heeft continu aangetoond dat hij daar niet aan kon voldoen wanneer hij op het middenveld mocht spelen. Het is minuut 70 als hij voor het eerst in de wedstrijd een strakke bal naar voren speelt.

20-05-2019 20:21

martijn81 +0

en tevens wedstrijden van Peru gezien?
schijnbaar niet

20-05-2019 15:32

hasil +8

zo zie je maar....zelfs voor Tapia is er belangstelling.

20-05-2019 12:46

ArieG +28

......als je maar lang genoeg wacht.

20-05-2019 12:58

shoegazer_ +1

Voordat hij naar Willem II vertrok werd hij door heel stadion uitgefloten en nu moet die opeens een kans krijgen.
Deze man is de definitie van roekeloosheid, voorbeelden kan iedereen wel zelf voor de geest halen.

20-05-2019 12:27

ysl9 +0

Gelijk verkopen

20-05-2019 11:51

PierreFeyenoord +1989

Tapia moet volgend seizoen absoluut de kans krijgen als nummer 8. Deed het iedere keer verdienstelijk wanneer hij op het middenveld speelde en heeft zich bij Willem 2 ook zeker weten bewezen.

20-05-2019 11:38

ArieG +28

Amrabat had zich bij Utrecht ook meermaals bewezen. Kwam tekort voor Feyenoord. Is net als Tapia een speler voor de middenmoot van de eredivisie.

20-05-2019 13:01

PierreFeyenoord +1989

Tapia middenmoot Eredivisie? Tapia kan zelfs op niveaus hoger dan Feyenoord mee. Zie zijn wedstrijden voor Peru.

20-05-2019 13:08

ArieG +28

Leg me maar uit waarom hij het nooit heeft laten zien bij onze club. Hij heeft meermaals meegespeeld en ingevallen, plenty gelegenheden om zijn skills te tonen. Dat deed hij niet in die twee jaar. Bij W2 laat hij het wel zo nu en dan zien, wat mij versterkt in het idee dat hij daar, op dat niveau, beter op zijn plaats is. Wat hij in Peru uitvreet interesseert me totaal niet, ik ben Feyenoordsupporter en hij hoort het hier te laten zien, niet 5000 km verderop.

20-05-2019 13:14

ArieG +28

O en nog iets. Ik vond hem tegen 020 in de bekerfinale niet al te best, ook weer een gelegenheid om te laten zien dat hij de middelmaat kan ontstijgen.

20-05-2019 13:28

PierreFeyenoord +1989

Was de beste speler aan de kant van Willem 2 in de bekerfinale. De analisten waren het hier ook over eens.

20-05-2019 14:03

PierreFeyenoord +1989

Hij heeft het naar mijn mening juist laten zien bij onze club met geweldige steekpasses en door er verdedigend hard in te klappen. Maar waarschijnlijk heb ook jij net als vele andere supporters van onze club een voorkeur voor harde werkers en dravers.

20-05-2019 14:03

ArieG +28

Nee, ik ben een liefhebber van creatieve spelers met een uitstekende passing en weinig balverlies. Maar ja, ik heb het te weinig gezien van hem. Het zal me wel ontgaan zijn, of ik was koffie halen (of iets sterkers). Pierre, als je gelijk hebt en dat hoop ik, dan zal Stam hem zeker laten terughalen en een basisplaats geven.

20-05-2019 14:25

gwmd1 +4085

Heeft hij ooit een vaste plek gekregen in het elftal?Hij was goed om de gaten op te vullen.

20-05-2019 16:33

ArieG +28

Klopt, Gio vond hem gewoon niet goed genoeg, had geen vertrouwen in hem.

20-05-2019 16:52

Goofy1973 +3080

en dat is nou precies waarom Gio niet goed genoeg was voor ons. Liet spelers opdraven om op voor hun niet natuurlijke plekken gaten op te vullen, daar waar talenten stonden te trappelen om het op hun eigen positie te laten zien. Tapia is een prima speler voor ons, Peruaans international, een speler met creativiteit en geen één die risicoloos tikkies breed geeft om daarmee zijn eigen verdedigers in de problemen te brengen.

Zou vertrouwen moeten krijgen op het middenveld, zoals Clasie dat wel kreeg en niet waarmaakte, maar als vertrouweling van Gio mocht blijven staan....

20-05-2019 18:28

gwmd1 +4085

Maar waarschijnlijk heeft Tapia zoals velen een hekel gekregen aan onze amateurisme.

20-05-2019 18:58

Goofy1973 +3080

dat amateurisme is voor een groot gedeelte na de zomer vertrokken

20-05-2019 22:51

bullshitverwijderaar +0

Precies. Alle mensen die niet in de plannen van Gio voorkwamen zijn de profs. Manmanman.

21-05-2019 18:03

Willem10 +11981

Haal idd Schouten maar op. Voordat bv PSV het doet. Veel rust aan de bal en probeert bijna altijd vooruit te denken en te spelen. Goeie nuchtere gast. Kan je nooit slechter van worden. Mits hij zich doorontwikkeld heeft hij een mooie toekomst. En Feyenoord een goeie deal.

20-05-2019 11:19

CPP +3514

Klopt, maar ik zou geen miljoenen (2+) voor hem betalen. Was/ben gecharmeerd van hem, maar bij Excelsior gaat het allemaal wel in een erg laag tempo en zonder druk. Grote vraag of hij in een hoger tempo kan spelen en toen er bij Excelsior wat meer druk op kwam gaf ook Schouten niet meer thuis.

20-05-2019 12:13

Goofy1973 +3080

Lekker kappen met het aantrekken van middelmaat. Gewoon eigen talent neerzetten, en als er weer geld voor is, échte versterkingen aantrekken die wat meer kosten. In de vijver "eredivisie subtop"van Van Geel zaten geen spelers die ons beter maakten. Dan liever eigen jeugd en deze de tijd geven om zich te ontwikkelen.

20-05-2019 18:30

FR_Swiss +667

En wat gebeurd er als hij voor 5 miljoen weggaat? Is het dan de verdienste van de nieuwe TD?

20-05-2019 11:03

GioooFR +384

Credits naar van Geel

20-05-2019 11:24

ArieG +28

Die gaat niet voor 5 miljoen weg, hooguit 3 - 3,5. Maar zelfs dat zal me verbazen.

20-05-2019 13:03

FR_Swiss +667

Dus met winst? En dan?

20-05-2019 19:35

frankdemouge12 +0

Hopelijk gaan we dit seizoen vernieuwen. In ieder geval clasie larsson en vilhena weg.

20-05-2019 10:33

Vente +1

Clasie is al weg.

20-05-2019 10:43

GioooFR +384

Larsson blijft wel en is beter dan Hansson

20-05-2019 11:24

shoegazer_ +1

Dat zeg jij nu wel maar ik moet het nog maar zien, Hansson is sneller, explosiever en wendbaarder.
Onze grote voorspelbare vriend Larsson komt nog een eekhoorn voorbij en laat 1x in de 8 wedstrijden wel eens wat aardigs zien.

20-05-2019 12:29

frankdemouge12 +0

Precies, en dan krijg je weer een hoop counters tegen

20-05-2019 13:04

ArieG +28

Larsson komt nog niet voorbij een bierviltje. Koning balverlies. Verdedigt zelden of nooit mee. Dat zag ik Hansson gisteren wel doen, die schopte een tegenstander bij eigen strafschopgebied bijna de ballen uit zijn broek.

20-05-2019 13:31

Mrunterwijst +10612

Geloof het of niet, maar na Ziyech heeft Larsson de meeste kansen gecreëerd in de ED, Berghuis op plek 3

20-05-2019 14:52

ArieG +28

Ik hoop echt dat hij dan die lijn doorzet.

20-05-2019 14:54

ArieG +28

@Mrunterwijst. Een vraag, ga je voor zo'n speler naar het stadion ?

20-05-2019 14:57

Mrunterwijst +10612

Haha, dat antwoord weet je zelf ook wel ;)

Maar toch blijf ik er bij, met een positioneel goede linksback (Malacia laat hem iedere keer verzuipen) en een voetballende middenvelder ipv Vilhena gaat hij wat meer laten zien

20-05-2019 15:48

ArieG +28

Hij zal wel moeten komend seizoen. Ik denk dat als hij niet presteert het over en sluiten wordt. Hopelijk krijgt hij veel concurrentie op die positie, misschien van Hansson?

20-05-2019 16:10

Mrunterwijst +10612

Ik hoop het, hij heeft zijn kans wel.verdiend dankzij zijn prestaties in de JL

20-05-2019 16:11

Wasknijper +36

Ahaha goede drugs daar in mexico

20-05-2019 10:30

FRoostNL +533

Ergens ook wel jammer. Hij is pas 23 maargoed echt beter lijkt ie niet te worden

20-05-2019 10:18

FRSebbie +37748

Lekker laten gaan en Schouten kopen.

20-05-2019 10:14

Vente +1

Moet Tapia nog een kans krijgen?


JA/NEE

20-05-2019 10:06

Ratfield +3566

Tapia gaat lekker voor 2,5M naar Willem twee en daar na een degelijk seizoen voor 12M weg richting Zuid Amerika.


Screen maar.

20-05-2019 09:57

Wiepiezonderconnie +921

Yes nu sta ik ook op de screen

20-05-2019 10:38

GioooFR +384

Willem 2 gaat nooit zoveel uitgeven aan een speler

20-05-2019 11:24

wilbert17 +23477

Hebben best wat te besteden dankzij Frenkie de Jong.

20-05-2019 11:31

maradonna +1

Verziekt door v bronckhorst die wilde liever clasie

20-05-2019 09:57

WillemvanHanegem21 +1

Weg doen.

Kan er niks van.

20-05-2019 09:53

feyenoord_Freak +14035

GEWOON HOUDEN!! Heeft zijn meerwaarde bewezen bij Willem ll prima verdigend middenvelder .
Is ook dat we nodig hebben veel mensen hier denken veel te aanvallend op het middenveld ik zie hem prima speler voor ons gewoon houden .

20-05-2019 09:53

ArieG +28

Voor niveau W2 is hij ok. Maar voor Feyenoord?

20-05-2019 10:00

feyenoord_Freak +14035

Jaa juist wel we hebben niemand op het middenveld die het vuile werk wil opknappen bij balverlies .
Daar kan je Tapia prima voor gebruiken vroeger hadden we Karim el hamadi die dat vaak deed sinds hij weg is middenveld gewoon pover haast niks meer.
Plus vilhena gaat weg die deed nog iets kwa verdedigen.

20-05-2019 10:07

ArieG +28

We zullen wel zien, nog niets vernomen of hij wordt teruggehaald, wel andere verhuurde spelers.

20-05-2019 10:10

FR_Swiss +667

Of hij wordt teruggehaald??? Hij komt terug.. hij heeft een contract.

20-05-2019 11:02

ArieG +28

Ik bedoelde, of hij wordt teruggehaald, of nog een jaar verhuurd of gelijk verkocht. Die keuzes zijn er.

20-05-2019 11:20

Boris_FR12 +2145

Het middenveld nu is juist veels te verdedigend. Ik zeg niet dat je 3x een nummer 10 moet opstellen, maar tapia is juist een speler die goed is in een team dat de mindere is. Feyenoord is bijna alle wedstrijden (in de eredivisie) de betere.

In Europese wedstrijden, wanneer je de mindere bent, zou je hem kunnen opstellen, maar dan heeft hij geen wedstrijd ritme.

20-05-2019 11:18

FR-JJN +12867

Gelijk doen. Meer ga je er niet voor vangen.

20-05-2019 09:52

ElPanzeFr +21351

Kom maar op met vijf miljoen

20-05-2019 09:45

Vente +1

5 miljoen graag.

20-05-2019 09:43

Renatooo +7092

Neen oneensch

20-05-2019 09:40

beanFR +102

doen! als ze willen betalen ze ook wel 4

20-05-2019 09:33

JKTB +21211

Waarom denken mensen hier dat je 5 miljoen kunt krijgen voor een speler die altijd op de bank zit? Gelijk doen voor 3,5 miljoen dollar

20-05-2019 09:26

FACTAnieVERBA +0

Omdat ie altijd in de basis speelt bij Peru

20-05-2019 09:26

JKTB +21211

Ja en? Edison Flores van Aalborg ook.. die kostte 1 miljoen. Feit is dat hij bij Feyenoord zelden speeltijd kreeg.... dan kun je als club niet verwachten dat je de hoofdprijs krijgt.

20-05-2019 09:34
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties