EK-winnaar Bannis: ''Herinnering voor het leven''

EK-winnaar Bannis: ''Herinnering voor het leven''

Naoufal Bannis is een dag na de gewonnen EK-finale met Oranje Onder 17 nog altijd in de wolken. De spits van Feyenoord Onder 19 versloeg in de laatste wedstrijd van het eindtoernooi de leeftijdsgenoten uit Italië met 4-2. ‘Vanochtend was het heerlijk wakker worden,’ zegt Bannis, die in de finale één van de vier Nederlandse goals voor zijn rekening nam.

Het jeugdteam van de KNVB begon goed aan het toernooi dat in Ierland werd gespeeld. In de groepsfase versloeg het Onder 17-team Zweden (2-0), Engeland (5-2) en België (0-3). Alleen van Frankrijk Onder 17 werd verloren. Het leverde Oranje Onder 17 de tweede plaats in de poule op. Via België Onder 17 (0-3) en Spanje Onder 17 (1-0) bereikte Oranje Onder 17 – met ook Feyenoorders Tein Troost en Steven van der Sloot in de selectie – de finale.

Groot vertrouwen
‘De dag van gisteren en eigenlijk dit hele toernooi zal ik nooit vergeten,’ vervolgt Bannis. ‘We gingen vol vertrouwen de finale in. We wisten honderd procent zeker dat die titel naar ons ging. In de eerste helft creëerden we veel kansen en kwamen we op een goede voorsprong. We gingen met 3-0 de rust in.’

‘In de tweede helft werden we nonchalanter, het leek alsof we dachten dat we de titel al binnen hadden,’ aldus de zeventienjarige aanvaller. ‘Italië Onder 17 kwam terug in de wedstrijd, maar uiteindelijk sleepten we de titel toch binnen. Het feest was groot achteraf, zowel in de kleedkamer als ‘s avonds in het hotel. Het is een herinnering voor het leven.’

‘Goal in finale als beloning’
Bannis kwam in alle wedstrijden van het toernooi in actie. In die zes wedstrijden was hij twee keer trefzeker. ‘In de eerste wedstrijden speelde ik een beetje moeizaam. Ik kon niet elke wedstrijd volledig spelen omdat ik pas geleden terugkwam van een blessure. Na de poulefase zat ik beter in mijn vel en speelde ik ook beter. In de finale heb ik mijn goede spel kunnen belonen met een goal, dat was een heel mooi moment.’

Plaats reactie
666

funcgiggratl +0

Ga naar http://SpFling.com - perfecte volwassen datingsite met slim zoeksysteem om een sekspartner te vinden!

26-05-2019 15:56

reisickco +0

http://SpFling.com - geweldige datingsite voor volwassenen met het zoeksysteem van de volgende generatie om een partner te vinden!

25-05-2019 21:39

imnoca +0

http://SpFling.com - geweldige datingsite voor volwassenen met het zoeksysteem van de volgende generatie om een partner te vinden!

25-05-2019 16:25

tomchesttar +0

Ga naar http://SpFling.com - perfecte datingsite voor volwassenen met het nieuwste slimme zoeksysteem om een partner te vinden

25-05-2019 14:04

emtaturt +0

Ga naar http://SpFling.com - geweldige datingsite voor volwassenen met het slimme zoeksysteem van de volgende generatie om een partner te vinden!

23-05-2019 20:10

lulemen +0

Ga naar http://Badoo.red - perfecte datingsite voor volwassenen met een slim zoeksysteem om een sekspartner te vinden!

23-05-2019 16:32

rabgaca +0

http://SpFling.com - perfecte volwassen datingsite met slim zoeksysteem om een sekspartner te vinden!

22-05-2019 14:38

cigofe +0

Ga naar http://SpFling.com - perfecte datingsite voor volwassenen met een slim zoeksysteem om een sekspartner te vinden!

22-05-2019 08:49

inteza +0

http://SpFling.com - perfecte volwassen datingsite met slim zoeksysteem om een sekspartner te vinden!

21-05-2019 10:26

PindakaasFR +133

Goede prestatie van die gasten

21-05-2019 00:09

klompus88 +20272

Wat een held!

20-05-2019 21:12

robin_superfeyenoord +1816

Lord Nelom weer transfervrij!!! Halen!!!

20-05-2019 20:38

joopkater +6349

Ik zeg doen. Altijd fijn als je een 4e linksback tot je beschikking hebt.

20-05-2019 21:16

feyebaas +3

Hahaha nee nooit nelom.

20-05-2019 21:16

GioooFR +384

Betere verdediger dan malacia

20-05-2019 23:01

Km010 +5183

Waar speelde die?

20-05-2019 23:11

GioooFR +384

Hibernian.

21-05-2019 06:51

Suri +8958

Niks tevreden zijn, werken voor meer prijzen go for it

20-05-2019 20:33

Juicher +62204

Mooi man. De helft van dit team kiest niet voor NL maar voor een ander land. Wat zijn we toch weer lekker filantropisch aan het opleiden.

20-05-2019 20:14

FRlegend +17022

Wat een geneuzel.

21-05-2019 10:41

wilbert17 +23476

Vast een waarschuwing voor alle azijn zeikers.
VI gaat vanavond voor een groot deel over Duncan en Emma Wortelboer.
Lijkt je dat niets? Kies een andere zender!

20-05-2019 19:22

WouterD1908 +27

Dit en dan ook nog onze nationale held Duncan wat schitterend

20-05-2019 19:05

Fan-On-Tour +2012

Netjes hoor, hoop dat hij deze lijn doorzet. Hoop dat Kuyt hem een beetje kan helpen en begeleiden

20-05-2019 19:04

maradonna +1

Goed ventje en een prima spits hier gaan wij meer van horen

20-05-2019 18:59

Kuiptrots +4895

Hoeveel mensen gaan zaterdag naar de Toekomst ?

20-05-2019 18:27

maradonna +1

Geen éen denk ik

20-05-2019 19:00

Johanwwijk +409

Mogen geen uit supporters bij zijn

20-05-2019 19:17

Kuiptrots +4895

Hoezo, 3 weken geleden waren er ook ajacieden op Varkenoord

20-05-2019 19:19

FRramonFR010 +0

Dat zijn ouders/nabije familieleden.
"Gewone supporters" zijn niet welkom

20-05-2019 19:33

remco112 +16288

Hoe kom je daar nou weer bij?

20-05-2019 19:47

FRramonFR010 +0

Ik mag aannemen dat gasten van de f side Rotterdam niet levend verlaten hadden toch? En andersom zou dat precies hetzelfde zijn.

20-05-2019 19:53

remco112 +16288

Dus maak je aannames?

Volgens mij ben je gewoon vrij om jeugdwedstrijden te bekijken van Feyenoord, waar het ook is!

20-05-2019 20:31

kdekorte +0

Ze praten momenteel over een oploasing. Kans is aanwezig dat hrt in een stadion wordt gespeeld.

Ik snap dat zeker, beladen wedstrijd en eerlijk is eerlijk op de Toekomst of op Varkenoord gaat zo'n wedstrijd verkeerd aflopen.

20-05-2019 19:53

El-Fenomeno +9

Ik wil niet flauw doen, maar jongens met een dubbele nationaliteit zou je moeten verplichten om vanaf hun zestiende een contract te tekenen zodat ze vastliggen voor Oranje.

20-05-2019 18:11

skin +13988

... Really?

20-05-2019 18:11

tommeehh +3

We moeten is ophouden met zo kortzichtig zijn. Je hebt hier niks mee te maken en op zo n moment beperk je iemand in zijn vrijheid. Laat iedereen zelf lekker zijn keuze maken.

20-05-2019 18:27

Kuiptrots +4895

Precies, eens met deze reactie. We laten ons allemaal opfokken door GW en TB.

20-05-2019 18:29

Ponkie46 +10

En wees niet bang kuipvrees TB en GW zijn wel de laatste mensen waar ik wat van aan zal nemen

20-05-2019 18:36

Ponkie46 +10

Heeft niets met kortzichtigheid te maken. Wat nou als deze Bannis in alles jeugdelftallen de spitspositie opeist, en daarmee zijn concurrent op de bank houd uiteindelijk voor een ander land kiest? Dan heb je dus een potentiële spits voor oranje zijn hele jeugd op de bank laten zitten, omdat je druk bezig was om als KNVB de spits van Marokko op te leiden.

20-05-2019 18:35

Mrunterwijst +10612

Dat hoort er nu eenmaal bij, andersom is.het precies hetzelfde geval. Je kunt kinderen niet dwingen

20-05-2019 18:35

feyenoordjob +920

Het is maar het jeugdelftal van oranje, niet dat die concurenten daardoor te weinig spelen in een seizoen.

20-05-2019 18:37

Ponkie46 +10

De jeugdelftallen zijn er om de uiteindelijke oranje internationals op te leiden. Niet om die van Marokko Turkijke of Belgie op te leiden.

20-05-2019 18:40

Ponkie46 +10

De jeugdelftallen zijn er om de uiteindelijke oranje internationals op te leiden. Niet om die van Marokko Turkijke of Belgie op te leiden.

20-05-2019 18:40

skin +13988

Alsof opleiden bij die elftallen gebeurt. Bovendien jaag je ze juist weg als je ze vanalles op gaat leggen.

20-05-2019 18:39

Ponkie46 +10

Ja natuurlijk gebeurt dat daar, denk je dat Bannis niets leert van zo’n toernooi? Waarom denk je dat de jeugdelftallen van Oranje überhaupt zijn opgericht? Niet omdat het zo veel publiek trekt. Het is gewoon opleiding, punt.

20-05-2019 18:41

Mrunterwijst +10612

Wat een onzin

20-05-2019 18:35

feyenoordjob +920

Verplichten? Laat personen op die leeftijd lekker in hun waarde en niet aan dingen vastleggen waar ze rest van hun leven spijt van kunnen hebben. Stel dat iemand dan zo'n contract tekent, maar niet het niveau voor oranje haalt. Kan die daarna nooit meer uitkomen voor marokko/of welk ander land dan ook

20-05-2019 18:36

Ponkie46 +10

Feyenoordjob, de jongens met een enkele nationaliteit met te weinig kwaliteit voor oranje zullen ook nooit international worden. Dat is dus ook een kulargument.

20-05-2019 18:38

El-Fenomeno +9

Het is wellicht wat cru, maar wel in het belang voor het Nederlands elftal.

20-05-2019 18:39

ernst H +4998

Je moet gewoon die dubbele nationaliteit afschaffen..

20-05-2019 19:00

Chamo +1893

Realistisch ook! Zieke geest ha ha ha

20-05-2019 19:01

ernst H +4998

Zieke geest, is gewoon absurd, dat mensen die hier al 4 generaties zijn niet gewoon alleen de NL nationaliteit hebben.

Je woont toch hier, ook dat demonstreren voor de Turkse consulaat, moet je daar eens proberen.

20-05-2019 19:07

ernst H +4998

Ik heb het juist over de Erdogan aanhangers hier
Dat zijn de mensen die er ouderwetse ideeen op na houden.

20-05-2019 20:08

hasil +8

Waarom moet hij een contact tekenen als het toch al verplicht is? Gelukkig leven wij in een democratie. Die jongen moet doen wat hij zelf wil. Verplicht een contract tekenen!!! gekker moet het niet worden...

20-05-2019 19:50

kdekorte +0

En Bannis speelde veel op 10. Totaal niet zijn positie. Toch heeft die aardig gespeeld.

20-05-2019 17:29

klick44 +18109

vond hem echt vrij goed spelen. was gevaarlijk voor het doel

20-05-2019 17:42

kdekorte +0

Moet wel lachen. Ik denk ga voor de gein even kijken op Ajax showtime wat ze van Bannis vinden. Lees ik alleen maar jongen die hard kan lopen zonder techniek. Waarom is zo'n speler uberhaupt basis. Terwijl ze zelf Brobbey hebben. Wat kan je toch lachen om die gasten soms hahaha.

20-05-2019 18:11

klick44 +18109

Brobbey speelde ook hoor gisteren

20-05-2019 18:12

kdekorte +0

Ja I know, maar ze vinden Bannis daar een stom lopertje, terwijl die jongen echt wel techniek heeft. Meer dan Brobbey.

20-05-2019 18:14

klick44 +18109

Zeker brobbey heeft alleen kracht

20-05-2019 19:04

feyefrank +2083

Die jeauden zullen altijd elke speler afbranden die niet voor hun achterlijke kutclubje speelt. Niet echt verrassend dus en ook niet serieus te nemen dat grafvolk uit 020.

20-05-2019 18:16

kdekorte +0

Ik neem het sowieso niet serieus en kan er nog hard om lachen ook. Plus alle voetbalanalisten die zeggen dat Feyenoord geen talentvolle juegdspelers heeft, zullen we wel eens zien. Te beginnen met Kokcu komend seizoen.

20-05-2019 19:35

RicoFR36 +26688

Die zijn nog erger dan wij hoor... Guidetti haten ze nog steeds.

20-05-2019 18:26

tommeehh +3

Wat betreft Guidetti kan ik t me enigzins voorstellen haha!

20-05-2019 18:28

Murlock +9836

“Een doelpunt voor de eeuwigheid”

20-05-2019 17:28

ernst H +4998

Waarom spelen er zo weinig van ons in, wij zijn toch kampioen?

OT
Slop gaat van Ajax naar de KNVB.
Gudde was te bang voor teveel Feyenoord invloed,

Bedoelde hij dit zeker.

20-05-2019 17:16

remco112 +16288

Groningen onder 17 is kampioen geworden.
Tevens spelen heel veel gasten van Ajax in de onder 19 daar.

20-05-2019 17:20

kdekorte +0

Volgebde keer gaat dat gebeuren. Ajax herft in de -17 een enorm goede lichting en in de -16 niet. Bij ons is dat omgedraaid. Onze -16 is een erg goede lichting en daar zullen de volgende keer een heleboel van in dit team zitten.

20-05-2019 17:22

RicoFR36 +26688

Er zullen vast weer een boel spelers van -16 naar het buitenland vertrekken...

20-05-2019 18:27

kdekorte +0

De grootste talenten daarvan (t'Zand en Dos Santos) liggen al vast. Benita hoort eigenlijk ook bij die lichting maar die blijft ook. Denzel Owusu zijn ze nu mee bezig. Komt allemaal wel goes, niet zo negatief.

20-05-2019 19:33

klick44 +18109

meeste van hun spelen 019

20-05-2019 17:42

ernst H +4998

Ok dan snap ik t .

20-05-2019 17:49

remco112 +16288

Veel talentvoller dan die bodybuilder Brobbey, die het voornamelijk van z'n fysiek moet hebben.

Zaterdag laten zien dat jij de beste bent Bannis!

20-05-2019 17:14

Euro010 +2225

Gelijkspel is voldoende toch?

20-05-2019 18:31

FRjack +49

Jep. Maar bij verlies van Ajax tegen Sparta, aanstaande woensdag, is het sowieso klaar. Dan kan alleen AZ ons op doelsaldo nog kloppen, theoretisch.

20-05-2019 19:09

bleikjr +4

Gooi dit zoor spelers er maar inning plaats van die volgevreten ‘ervaren’ vedettes die constant falen. Jonkies zakken wel eens door de ondergrens maar slechter dan 6 van de 17 uitwedstrijden winnen en 4-0 eraf tegen Trencin wordt het niet

20-05-2019 17:13

RicoFR36 +26688

Eeeh… Jawel. Met al die jonkies worden we never nooit 3e.

20-05-2019 17:18

remco112 +16288

Waarom wordt Martina gehaald als je Hall in de jeugd hebt lopen?
Waarom wordt Clasie gehaald als je El Bouchataoui in de jeugd hebt lopen?

20-05-2019 17:21

kdekorte +0

Of Wehrmann die in de voorbereidingen prima mee kon.

20-05-2019 17:23

FRjack +49

Omdat ze bij Feyenoord laf zijn en de supporters denken te pleasen met een derde plek. Ik word veel liever zesde met veel eigen jeugd in de basis, misschien kunnen we dan over één á twee jaar weer gaan oogsten. Levert financieel ook véél meer op en ze kosten minder salaris, zodat je de echte toppers meer kunt geven.

20-05-2019 17:23

remco112 +16288

Nou, het erge is, je was met Hall en AEB ook gewoon derde geworden :)

20-05-2019 17:25

FRjack +49

Dat waag ik te betwijfelen, Remco, maar het was in ieder geval toekomstbestendiger geweest dan twee huurlingen voor tezamen anderhalf miljoen oid op de loonlijst zetten.

20-05-2019 17:29

kdekorte +0

Van mij mag je best Clasie halen hoor. Een brede selectie is prima, maar dat moet geen garantie zijn op alles spelen. Wehrmann had allang vaker moeten spelen.

Hoeveel spelers zijn er dit jaar gepasseerd omdat ze slecht spelen? Niet door blessures dus.

20-05-2019 17:27

RicoFR36 +26688

Met alleen talent word je ook geen 6e. Maar 10e (zie 2010/2011). Toen hadden we toch aardig wat talent (De Vrij, Fer, Wijnaldum, Castaignos, BMI), maar nauwelijks ervaren spelers.

Je kunt als Feyenoord zijnde geen Europees voetbal mislopen. Ik zeg nergens dat we dat met ervaren spelers garantie hebben op Europees voetbal, maar zonder ervaren spelers kan je dat vergeten.

20-05-2019 17:39

bleikjr +4

Achraf überhaupt nog nooit op de bank gezeten terwijl hij 19 is en 10x beter kan voetballen dan die motorisch gestoorden in Feyenoord 1

20-05-2019 17:28

remco112 +16288

Achraf gaat een grote worden! Hoop ik dan :)

Voetballend zoveel verder dan het legioen-lievelingetje Burger.

20-05-2019 17:30

bleikjr +4

Elegante spelverdeler die ook gewoon box to box kan spelen en aardig wat doelpunten maakt. Maar nee feyenoord gaat de uitgevoetbalde vatsige Clasie kans #96775689 geven

20-05-2019 17:33

RicoFR36 +26688

Daarvoor moet je bij van Geel zijn.

Clasie vond ik nog wel te begrijpen. Die kon voor weinig gehuurd worden, met het idee dat hij daarna zou blijven. Van tevoren verwacht je dat hij een veel hoger niveau haalt. El Bouchataoui was er nog lang niet klaar voor, zeker vorig jaar niet.

Martina halen was echt belachelijk, ook op voorhand.

20-05-2019 17:36

bleikjr +4

Kijk en dat van Clasie is nou precies het Feyenoord beleid in een notendop. ‘Ja hij heeft ooit gepresteerd bij ons dus zal hij dat wel weer doen als we hem terughalen en blind vertrouwen geven’. Zelfs bij Brugge had de jongen geen basisplaats ten koste van Nakamba en Vormer. Hij was ook nog eens niet fit en toch krijgt hij een basisplaats en zelfs de aanvoerdersband na wanprestatie op wanprestatie. Moeten we dan boos worden als een van onze meest talentvolle jongens liever naar hoffenheim gaat?

20-05-2019 17:45

RicoFR36 +26688

Dat Hoffenheim verhaal heeft hier niks mee te maken.

Clasie was gewoon een mooie oplossing. Overigens speelde Clasie niet slechter dan een Vilhena of Toornstra…

Vormer was de speler van het jaar in België, dus niet zo gek dat hij voor Clasie stond in de hiërarchie bij Brugge.

Overigens vind ik dat nog een heel ander verhaal dan deze discussie. Alleen met talenten spelen is zelfmoord. Ben sowieso niet zo'n voorstander van een oude speler huren. Overnemen (Fer, Maher) is een ander verhaal.

20-05-2019 17:49

Fakkelteit +10

Als een talent naar het buitenland gaat is dat zijn goed recht. Snap niet waarom mensen daar altijd zo boos over worden.

20-05-2019 17:51

feyenoordjob +920

Ik word zo moe van dit soort reacties. Bijna geen enkele 16 jarige speelt in het eerste van een team. Daar wordt op fysiek gebied namelijk uitermate veel van de spelers gevraagd. Maar wij willen hier wss het liefst heel onder de 16 in het eerste hebben want die worden kampioen tegen andere 15 jarigen.

Frenkie de jong hebben ze ook rustig genracht bij ajax en dat is al een uitzonderlijk talent. En ooit hebben wij wijnaldum op 15 of 16 jarige laten debuteren omdat die ook echt goed was, maar de meeste zijn op die leeftijd nog lang niet klaar voor een fysiek sterke eredivisie.

20-05-2019 17:59

RicoFR36 +26688

Helemaal eens job!

Maar wij moeten alleen talenten opstellen (die er niet zijn of nog nooit in Feyenoord 1 hebben gespeeld).

Wel hoop ik dat El B., Bannis, Geertruida, Burger etc minuten gaan maken.

20-05-2019 18:20

feyenoordjob +920

Dat hoop ik ook, maar wel op de juiste manier gebracht worden. Een speler als martina was wss overbodig, en clasie heeft te veel kansen gekregen, alleen die weet wel wat er nodog is.

20-05-2019 18:34

Mrunterwijst +10612

Eens, kunt niet alleen talenten opstellen. Wel hadden ziwel Clasie, Vikhena als Toornstra dit jaar wat vaker plaats mogen maken voor een talentje, aangezien ze verre van goed.en constant presteerden

20-05-2019 18:39

blijdorper +0

Jippieeeeeee

20-05-2019 17:11

WouterD1908 +27

Nice, eerste!!!!! Lekker man

20-05-2019 17:13
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties