''Zeggenschap uit handen geven is onbespreekbaar''

''Zeggenschap uit handen geven is onbespreekbaar''

Feyenoord is in gesprek met Amerikaanse investeerders. De Rotterdammers willen de aansluiting zo snel mogelijk vinden met Ajax en PSV en hopen dat te bereiken samen met een investeringsmaatschappij. De miljoenen die dan beschikbaar komen worden gebruikt om te investeren in de selectie.

In ruil hiervoor krijgen de investeerders zeggenschap in Feyenoord. De Rotterdammers zijn dan niet meer baas in eigen huis. FSV De Feijenoorder heeft direct contact opgenomen met de club en komt met een duidelijk statement.

''Zeggenschap uit handen geven is wat ons betreft onbespreekbaar. De club moet in onze optiek op alle fronten baas in eigen huis zijn. We hebben de president commissaris hierover bevraagd. De reactie is dat er gekeken wordt naar investeerders, maar zeker niet onder deze condities,'' aldus de Feyenoord supporters vereniging.

[readmore=51245]

Plaats reactie
666

ernst H +4998

Wie zijn ze dan, gewoon een supportersverenigingkie,
Die trekken wel n hele grote broek aan.

23-07-2019 17:32

Zuiderleeuw +5

Amerikanen gaan alleen maar voor de poen, dat ze met ons iets willen doen moet de alarmbellen laten rinkelen.

23-07-2019 02:11

PindakaasFR +133

De laatste 40 jaar is Feyenoord toch een puin zooitje gebleken.

22-07-2019 17:49

FR-Arnhem +50393

Vraag me wel af hoe het dan zal gaan met de Vrienden van Feyenoord. Die hebben er toch heel wat ingepompt de afgelopen jaren, worden die dan aan de kant geschoven? Verder mijns inziens een prima zaak, je hebt de miljoenen gewoon keihard nodig want anders ben je over 5 jaar echt een veredeld FC Utrecht.

22-07-2019 16:08

poehhee +3983

Misschien moet iemand anders maar eens wat zeggenschap krijgen, misschien dat het dan wat beter wordt.

22-07-2019 15:50

Vinesh070 +205

Donder eens lekker op kut FSV!

22-07-2019 15:44

FrNiels2017 +156838

We zoeken de ellende zelf op, door goedfunctionerende mensen weg te sturen en mooipraters toe te juichen

22-07-2019 15:17

ernst H +4998

Het AD en dat met name Mikos Gouka is een beetje een valse nicht.
Omdat hij niet de primeur heeft van het verhaal, gaat hij nu allemaal insinuaties doen.

Zonder het plan te kennen, al op voorhand een stemming proberen te kweken....

Laat maar lekker komen hoor die Amerikanen.

22-07-2019 15:13

kazan +1461

het A.D is onze krant .

22-07-2019 14:54

scyedam +0

Wie betaald bepaald

22-07-2019 14:45

FC Apendrecht.nl +29789

Hahahaha lekker eeuwig strijden om plek 3 t/m 6

22-07-2019 13:51

Henk-1908 +70

Gas der op had al 10 jaar geleden gemogen

22-07-2019 13:33

Solida +37438

Dat is wel erg snel een anti-statement; investeerders willen ook alleen het beste voor de club en deze zo groot en succesvol mogelijk maken. Ik denk niet dat dit ten koste gaat van de identiteit. Tijd om met de tijd mee te gaan en niet te blijven hangen in het verleden.
Nu de kans grijpen nu hij zich voordoet!

22-07-2019 13:07

Willem10 +11982

Wie zijn jullie gvd dan wel? Gaan jullie spelers kopen? En een nieuw stadion betalen, of de Kuip renovatie bekostigen? Nee. Tuurlijk niet. Een seizoen kaart geeft jullie alle macht. Haha. Echt he wat denken jullie wel? Dat de club exclusief voor jullie is? Ga je schamen, egotrippers.

22-07-2019 12:57

TheEmpreror +0

Supporters gaan zoals gewoonlijk voor vooruitgang liggen. Waardoor alles nog meer vertraagd en je nog meer achterstand oploopt.

22-07-2019 12:51

charlaykc +9543

Transfer van Bergie ook niet.

22-07-2019 12:50

JS-FR1 +17334

"We are building on a base in Europe, what we call greenfield. I want to get to 60 stadiums done, I'm on 40 now," said Goldman Sachs' Greg Carey, one of the biggest names in U.S. sports finance, who now comes to Europe once a month.

Goldman and BAML were among banks that lent Tottenham Hotspur, known as Spurs, 400 million pounds ($512.32 million) in May to help finance a new 61,500-seat stadium in London. The five-year loan is secured on the new stadium and related commercial and match day revenues.

Carey has orchestrated stadium deals worth more than $20 billion for the New York Yankees, San Francisco 49ers and other elite American teams and has arranged private transactions for Italian soccer clubs AS Roma and Inter Milan.

22-07-2019 12:47

Djaan97 +1293

Inversteringen zijn welkom, maar je moet ten aller tijde wel zelf kunnen bepalen wat er met de club gebeurd. Anders worden wij een club die niet wordt gerund door mensen met een hart voor Feyenoord, maar met een hart voor de winst op hun inversteringen. Dan heb je alsnog een bestuur dat 0 feeling heeft met ons als supporters, iets wat wij juist heel graag willen zien toch?

22-07-2019 12:39

Skyline23 +3

Grappig he, iedereen wil betere spelers, beter voetbal, mooie faciliteiten in welk stadion dan ook.

Dat dat geld kost is duidelijk. Dat men daarvoor iets terug wil ook.

Who the f.k is FSV om de deur dicht te rammen?

22-07-2019 12:38

Luke0180 +1389

De grootste supporter vereniging van Feyenoord misschien? is gewoon de stem van het publiek..

22-07-2019 12:39

DirkKuyt1999 +7

De stem van het publiek... sorry hoor dat is het niet. Ik denk als je een enquête los laat, hey merendeel voor is om een minderheidsbelang te geven aan dr Amerikanen

22-07-2019 12:46

Skyline23 +3

Kijk dan eens naar de stemmen hier...hier proef ik een ander sentiment.

22-07-2019 12:59

ernst H +4998

Zijn gewoon supporters is gewoon een triest clubje, die alles bij t oude willen houden.
Volgens mij daalt hun ledental al jaren.

Zijn gewoon mensen die in t verleden blijven hangen,
Dan ga ze toch lekker iedere zondag naar de Sportclub kijken.

22-07-2019 15:15

Skyline23 +3

Precies dat..

22-07-2019 18:57

Coolsingel010 +1

ALdus, aldus aldus. TRANSPARANTIE NU!

22-07-2019 12:34

FRVI +0

Anders investeert de FSV even flink wat miljoenen! Zonder enige voorwaarde en zeggenschap!

22-07-2019 12:33

Bushalte 67 +8599

Niet lopen zeiken en doorpakken nu!!

We moeten zo snel mogelijk in Europa mee met het geweld om ons heen anders gaan we als nog naar de klote puur omdat we afhaken en dan als nog voor een scheintje worden verkocht aan wie weet voor kwakzalver

Ik wil gewoon het beste voor Feyenoord en zie op dit moment geen andere mogelijkheid meer dan deze dus mijn zege hebben ze

22-07-2019 12:28

JS-FR1 +17334

Geen reden tot zorgen.

Wat er ook uitkomt, wij gaan er op vooruit.

22-07-2019 12:29

Feyenoord-Till_I_Die +7087

Niet meer dan logisch dat deze optie wordt bekeken. Met de naderende nieuwe Europese opzet is het nog belangrijker om zo snel mogelijk het gat proberen te dichten. Nationale competities worden vanaf 2024 kalendervulling. Tegen die tijd moet je weer enigszins meetellen in Europa aangezien er geen plekken meer worden toegewezen op basis van de Eredivisieranglijst

22-07-2019 12:21

JS-FR1 +17334

We mogen Pim Blokland en team(VVF) zeer dankbaar zijn net als Gio op sportief gebied.

Maar er is een nieuwe tijd aangebroken die is begonnen met Stam met beter voetbal en nu tijd om afscheid te nemen van partijen die de beste bedoelingen hebben maar niet de beste leerlingen van de klas zijn.

Dus de knaap met het meeste geld moeten we absoluut binnen hengelen omdat we geen 40 miljoen maar nodig hebben maar 250+

Tijd voor een nieuw tijdperk

22-07-2019 12:16

feyenoordthebest1908 +0

Wel miljoenen uit willen geven maar se mogen niks te zeggen hebben. Man het gaat al jaren kut. En we worden niet beter, gaat niet gebeuren ook, we willen toch zo graag juichen, mooi voetbal zien. Top spelers op het veld hebben. Dat kan alleen als een rijke suiker oom de boel koopt en met geld gaat strooien. Geloof me. Ik zou focking blij zijn als het gebeurd. Kunnen we stoppen met janken en weer geniet in de kuip

22-07-2019 12:11

algarve33 +87

Natuurlijk moet je dit doen dat scheelt ongeveer 5 jaar, ik vind als je een miljoen of 50 investeerd je best wel iets mag mee bepalen denk ik, nu doen dat anderen die niets met Feyenoord te maken hebben ook, als een investeerder iets ziet waar de club mee achteruit gaat dan mag hij best reageren vind ik, dus laat maar komen.

22-07-2019 12:08

FRSebbie +37797

Het Manchester City van Nederland worden, ik vind helemaal mooi.

22-07-2019 12:04

JS-FR1 +17334

Alleen dan met een beter publiek en een groter stadion

22-07-2019 12:06

ron123 +0

Dan gaan we europees vast bij de top 25 horen

22-07-2019 12:10

pellevg +4433

Feyenoord city

22-07-2019 12:12

DJ225 +372

....investeringsmaatschappij zeggenschap geven.....laat mensen met een voetbal-achtergrond de club leiden en je niet laten misleiden door een zak geld. Laat ze niet over de trainer en aankopen beslissen maar door de club aangewezen experts

22-07-2019 12:00

JS-FR1 +17334

En daarna huilen dat we nooit meer kampioen worden en elke keer meer supporters verliezen waardoor we bankroet worden en we helemaal niets meer zijn zeker.

Het is goed met jou

22-07-2019 12:07

feyenoordfan3 +7

Zoals de afgelopen jaren zeker het geval was?

22-07-2019 12:08

JS-FR1 +17334

Wat wil je zeggen? Op 1 haar na zijn we kampioen geworden door 1 man en dat is Dirk Kuyt.

We speelden belachelijk slecht voetbal.

22-07-2019 12:09

Kameradski +8

De waarheid is hard, daarom zijn onze spelers ook niets waard

22-07-2019 12:17

JS-FR1 +17334

De waarheid is dat onze spelers geen de ligt en de jong waarde hebben nee. Helaas.

Tijd voor een nieuw tijdperk

22-07-2019 12:20

DJ225 +372

en jij denkt dat een zak met geld gezond is en we even een hoop dingen oplossen... gaat om het beleid, zeggenschap en dus niet het geld op zich.

22-07-2019 12:42

Metjependek +0

Don't gain the world and lose your soul

22-07-2019 11:59

kire4scf2 +3

Lets go for Feyenoord CITY!!

22-07-2019 12:06

feyenoordluta +1

Waarom moeilijk doen laat ze komen met voorstellen en wees zelf eindverantwoordelijk. Wordt ook altijd moe van de FSV ze spreken voor wat zou het zijn 500 gekkies?

22-07-2019 11:58

DIKKIE1908FR +179

500?
Maak er maar 17 duizend van.
Padum pats.
;)

22-07-2019 12:56

duitser +4317

Hebben ze alle 17.000 naar hun mening gevraagd ja?

22-07-2019 18:45

feyenoordluta +1

17000 fsv leden die de zelfde mening hebben?

02-08-2019 09:03

jayjay49 +7839

Griezelige ontwikkeling, die erg goed, kritisch moet worden uitgezocht. Overgave aan een stel geldwolven moet vermeden worden!!
Ik begrijp nu dat Jan de Jong is opgestapt!!

22-07-2019 11:57

Willem10 +11982

Jaja. Jij speelt liever de play offs met Heerenveen, Groningen, en Utrecht. Man man. Zolang men een minderheids belang heeft, hebben de investeerders weliswaar zeggenschap en inspraak, maar geen beslissingsbevoegdheid. En al zouden ze mee beslissen, als hun geld erin gaat, zijn ze alleen gebaat bij wat het beste voor de club is. Het is zo logisch als wat toch? Money rules. Zo is het nou eenmaal.

22-07-2019 13:06

pieter3204 +359

Ja laten we het vooral doen zoals we het de afgelopen 30 jaar gedaan hebben want dat was zo'n mega succes. Als die Amerikanen ervoor kunnen zorgen dat we structureel meestrijden om de prijzen ben ik helemaal voor.

22-07-2019 11:57

Bosh +1617

Ja ok, , maar dan ook niet meer zeuren dat we dadelijk in helemaal niks meer van doen hebben met een club van het volk . Club van de poen, mij niet gezien.

22-07-2019 12:00

kire4scf2 +3

Wat wordt Feyenoord CITY?? Juist precies hetzelfde zonder het extra vermogen om door te groeien

22-07-2019 12:07

ron123 +0

Daarom, extra push is nu nodig om echt mee te gaan tellen.

22-07-2019 12:12

kire4scf2 +3

Dat bedoelde ik er mee. Feyenoord City is niet genoeg, kan je better in de Kuip blijven.

22-07-2019 12:49

pieter3204 +359

Wat maakt ons nu een club van het volk wat er verdwijnt zodra er iemand een hoop geld in stopt dan?

22-07-2019 13:53

kire4scf2 +3

is dat ook bij liverpool weg dan???

22-07-2019 15:56

pieter3204 +359

Dat is dus mijn punt.

22-07-2019 16:19

waakvlam89 +1

Volledig met pieter3204 eens. Liverpool is ook gedeeltelijk van Amerikaanse investeerders. Kijk waar ze nu staan. Afgelopen 30 jaar waren kut, dus mag wel eens een andere koers gevaren worden

22-07-2019 12:15

sidney +763

De president van de RvC heeft zaterdag in een interview nog haarfijn uitgelegd dat Feyenoord hoe dan ook de regie in eigen handen blijft houden. Het draait slechts om een aandeel in de club. De club wordt niet verkocht en ik vind het ook stemmingmakerij van het AD om te zeggen dat de yanks alles mogen bepalen (zelfs de trainer). Is echt nergens op gebaseerd. Bijna elke club in de grote 5 competities heeft tegenwoordig buitenlandse invloeden, dus dit hoeft niet per se iets doms te zijn. Het leek mij ook een kwestie van tijd tot Nederland er aan moest geloven..

22-07-2019 11:56

Painer1 +9763

Welke aandelen dan? De vvf hebben 49% als we dus 2% verkopen zijn we al niet meer baas in eigen huis toch? Of snap ik het nou niet

22-07-2019 12:07

Joe69 +1

Die hoerige Gouka heb de pest in omdat hij niet de primeur had

22-07-2019 12:38

duitser +4317

Wie had die dan?

22-07-2019 18:46

Joe69 +1

Telegraaf had vorige week een groot artikel over van Bodegom

22-07-2019 18:59

kale_cabo64 +0

Nee,van dat volk wat er in de kuip zit tegenwoordig..nee daar gaan we wijzer van worden..
Klapvee / Smart phono pussys...

22-07-2019 11:48

kire4scf2 +3

Klopt en die gasten willen een Feyenoord CITY zonder dat het meer geld opbrengt. Dat is nog erger dan een Yank die eindelijk een schoon maak geeft aan het dwaasgebouw. Want geloof mij de helft van de debielen zijn weg als de yankees zien wat ze doen

22-07-2019 12:09

Bobbiebop +2840

FSV, pas op de plaats graag.

22-07-2019 11:47

Degekstuh +5319

Fsv de grootste tumor voor vooruitgang

Tegen nieuw stadion tegen elke vorm van vooruitgang

Ben je mooi klaar mee met dat zooitje

22-07-2019 11:45

JS-FR1 +17334

Vvf is bang om hun aandeel en zeggenschap kwijt te raken en daardoor ook 1 van hun stabiele inkomsten.

Net als Mvg is het tijd voor een nieuw tijdperk. Tijd om nu echt op volle snelheid vooruit te gaan

22-07-2019 11:45

gebruikersnaamofzo +0

Vvf kan nu juist gaan cashen op hun aandelen

22-07-2019 11:54

gebruikersnaamofzo +0

Of nouja ze krijgen hun geld terug

22-07-2019 11:54

AadResultaat +826

Ik zie alleen niet in waar het geld nou vandaan komt. Aandelen liggen grotendeels bij vvf, dus daar komt het geld toch ook terecht dan? Of wordt er via een tussen-terugkoop gewerkt, waarbij Feyenoord ze terugkoopt voor een miljoen of 30 (is misschien vastgelegd dat ze voor hetzelfde bedrag kunnen worden teruggekocht) en ze doorverkoopt voor 100 ofzo?

22-07-2019 11:45

JS-FR1 +17334

Vvf heeft een minderheidsbelang.
De aandelen worden teruggekocht door Feyenoord die de aandelen bij de Amerikaanse investeerder onderbrengt die uiteindelijk veel meer geld investeert.

Dus van 30 euro maak je 200 euro.

22-07-2019 11:47

kire4scf2 +3

Omdat de VvF hun aandeel gaan in leveren tegen een goede “cash deal”

22-07-2019 12:11

Artycuno +7553

Ja precies,want Feyenoord neemt de laatste jaren zulke goeie beslissingen. Haha laat me niet lachen de club is ziek,we moeten deze investeerders juist zeggenschap geven misschien verandert er dan eindelijk iets

22-07-2019 11:44

JS-FR1 +17334

Als de Amerikanen 49,9% in handen hebben kan dat ook het volgende betekenen:
- Zij halen spelers, trainers of andere staff leden die normaal voor ons onhaalbaar zijn
- We gaan er flink op vooruit wat hard nodig is
- Puntje bij paaltje heeft Feyenoord altijd het meerderheidsbelang. Schade kunnen ze toebrengen maar winnen niet. Feyenoord blijft altijd de baas in eigen huis
- Groter netwerk en professionalisering van de club

22-07-2019 11:43

Degekstuh +5319

En Ibrahimovic van La Galaxy naar ons halen

Dan heb je pas een spits

22-07-2019 11:47

pellevg +4433

Te oud, geen restwaarde

22-07-2019 11:54

Degekstuh +5319

Inkomsten door europees voetbal ?? Met hem erbij koop je ook een stukje aanzien

22-07-2019 11:56

RVP32 +0

Het gaat erom waar de winst naartoe gaat.

Iedereen vergeet dat lijkt wel.

22-07-2019 11:54

gebruikersnaamofzo +0

Ja naar de club en een percentage naar de investeerders

22-07-2019 11:55

RVP32 +0

Maat

De investeerders stoppen alles in eigen zak?

Ook over nagedacht?

Zo makkelijk is dit allemaal niet hoor.

22-07-2019 11:59

gebruikersnaamofzo +0

Je weet nog niet eens wie de investeerders zijn.

22-07-2019 12:07

sykoofox +87573

Dus dat helemaal eens

22-07-2019 11:56

JS-FR1 +17334

De winst wordt altijd verdeeld. En wat maakt het jou of mij nou uit waar die winstbedragen naar toe gaan en hoeveel dat is als wij krijgen wat we willen? Prijzen, goed voetbal, Feyenoord weer groot maken etc...

Mij boeit het helemaal niets waar de winst naar toe gaat zolang er maar geld in de club gepompt wordt en wij als club er beter van worden. De huidige directie krijgt gewoon dividend en de medewerkers gewoon goed betaald. Prima

22-07-2019 12:06

kire4scf2 +3

JS-FR1 helemaal mee eens!! Ze zullen toch wel moeten blijven investeren om tegen zeg een man U of PsG aan te blijven gaan!! Dus als zij de winst pakken en wij zijn terug van weg geweest kunnen ze investeren wat ze willen!!

22-07-2019 12:15

JS-FR1 +17334

1+1=2.
Goldman Sachs pompt veel geld om Feyenoord een paar trappen hoger in te zetten. Dat geld mag niet verloren gaan door sportieve ontwikkelingen. Om dit risico tegen te gaan wat voor hun juist goed is maar ook voor ons kunnen Goldman Sachs partners helpen om de fundering sterker te maken en kunnen we financieel zeer sterk staan.

Resultaat is beter voetbal, betere spelers, meer technologie en meer vooruitgang.

22-07-2019 12:19

kire4scf2 +3

Goldman Sachs doet dat niet zo maar. Die zagen een kans om een uniek stukje historische waarde voor bijna niks in hun handen te krijgen. Maar ze weten ook dat wat je zeg hun geld ook terug geeft met winst. Om dat stadion aan de Maas te laten werken heeft het dwaasgebouw ze beide nodig. Ze vergeten alleen dat er dan veel meer mensen gaan sneuvelen omdat ze niet functioneren

22-07-2019 12:55

crashtestdummy +22079

Als je investeert wil je ook enige zekerheid dat die gelden goed besteed worden. Zo moeilijk is dat niet FSV.

22-07-2019 11:41

lauwersfr +889

Toch goed oppassen met die investeerders te veel macht te geven.
Voor veel van dat soort is een voetbalclub een speeltje.

Ze zouden nooit de eindbeslissing mogen hebben

22-07-2019 11:39

FRRMS +26143

Alsof we nu zulke geweldige beslissingen nemen

22-07-2019 11:46

kevinmulFR010 +18073

Nu hebben de vvf zeggenschap dus

22-07-2019 11:37

Ot29 +5

Minderheidsaandeel. En als ik ergens geld in pomp dan wil ik ook wel mee praten. Dat wil niet zeggen bepalen. Ga er niet vanuit dat zij verstand van voetballen hebben. Zij stellen, mag ik toch ook aannemen, mensen aan die weten waarover zij praten. Als je dit al niet wil dan houdt het op! Voor altijd nummer 3, oh nee 4, 5 of 6. AZ gaat ons gewoon voorbij. Daar wordt een goed beleid gevoerd. Wij moesten het met kneusjes doen. De club moet vooruit, ga van de rem af. Maar, minderheidsaandeel.

22-07-2019 11:35

Drievliet +46

Noem mij naief maar het lijkt mij heel sterk dat wij ooit een meerderheidsbelang zouden weggeven. Ik denk dat de RvC dat ook wel weet. Daarnaast heeft de VVF nog een groot belang bij Feyenoord em dat is ook niet 1,2,3 afgelost.

22-07-2019 11:34

kire4scf2 +3

Wel als ze het met winst kunnen verkopen aan een Yank

22-07-2019 12:17

Jusapart +2783

Weet iemand hoeveel procent van de aandelen VVF nog bezit? Hoe zit dit nou? Gaat de investeringsmaatschappij die aandelen overnemen oid met een investering erbij? Anders hou je toch nooit de meerderheid?

22-07-2019 11:29

Brahma +5263

Die aandelen van de VVF gaan naar de investeerders.

22-07-2019 11:35

Bruce +332

Supportersvereniging is al 20 jaar overal tegen. Je hebt ook een goede selectie nodig om het nieuwe stadion vol te spelen . Ik zeg doen .

22-07-2019 11:29

huissie79 +20099

Ze hebben weer wat hoor

22-07-2019 11:27

WTSGD +18145

VVF hebben nu ook zeggenschap. Die verschillen niets met die Amerikanen. De meerderheid gaat Feyenoord nooit uit handen geven lijkt me

22-07-2019 11:25
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties