Van Hanegem: ''Het grote probleem is het middenveld''

Van Hanegem: ''Het grote probleem is het middenveld''

Ook Willem van Hanegem ziet Feyenoord momenteel punten verspelen. De oer-Feyenoorder ergert zich mateloos aan het spel van de Rotterdammers en het matige spel tegen onder meer FC Emmen. ''Ik houd heel erg van de club, maar naar het huidige elftal kijken, kost me heel veel moeite.''

''Ik kon het tegen FC Emmen soms echt niet meer aan zien,'' vervolgt Van Hanegem in het Algemeen Dagblad. ''Dan ga ik gewoon zappen. Wielrennen, Formule 1, rugby. Ik heb het allemaal voorbij zien komen. Dat het tegen Emmen niet lukte, verbaasde me eigenlijk helemaal niks. Vorige week heb ik op deze plek al geschreven dat die overwinning op ADO helemaal niet veel betekende. Toen waren mensen na de eerste helft ineens heel positief. Maar kom op, ze speelden tegen het slechtste ADO dat ik ooit heb gezien', zo vertelt Van Hanegem in zijn column in het Algemeen Dagblad.'

''Het grote probleem is het middenveld. Tapia en Fer tikken maar een beetje rond. Hup, weer een balletje terug op Botteghin. Nou, hij weet meestal ook geen raad met die bal. Kökcü probeert de aanval wel wat te ondersteunen, maar het totale middenveld brengt op dat vlak veel te weinig. Het middenveld is het hart van de ploeg. En ook de longen van de ploeg. Als het daar niet loopt, kun je nooit als team functioneren.''

Lees meer over
Eric Botteghin Willem van Hanegem Renato Tapia Leroy Fer
Plaats reactie
666

scheenhoorn +344

Sinsi/Larsson Bannis Berghuis

Stel die Narsingh niet meer op aub, alleen maar balverlies.

26-09-2019 09:40

sjaarloos52h +21764

Nope, dat komt door je bril, Willem! Het probleem is de voorhoede, links en nog erger: rechts. Kampioenen kansen om zeep helpen. Maar het echte probleem zit bij degene die de opstelling maakt!

25-09-2019 08:57

ayshamza +0

Ik verdiende vorige maand €18540 door slechts 2 tot 3 uur op mijn laptop te werken en dit was zo gemakkelijk dat ik het zelf niet kon geloven voordat ik aan deze site werkte. Als jij ook zoveel geld wilt verdienen, kom dan.

Ook habe ich angefangen --------- >>>>>>> KASSE9.COM

24-09-2019 10:18

Hammie +1243

Ik zeg het gewoon weer..... afscheid nemen van Jaap Stam.

Hij maakt geen speler beter eerder slechter.

Zelf was hij ook een beperkte voetballer.

23-09-2019 19:56

Armin +8947

Ach ga weg joh! Die overbetaalde spelers doen er geen flikker voor!! Lekker fifa spelen tussen de trainingen door.

Je kunt Stam niks verwijten

23-09-2019 21:58

Meent +6488

Dat ie zelf een beperkte voetballer is geweest betekent niet dat je geen goeie trainer kunt worden.
Hij heeft gespeeld met de beste en onder de beste.

Gio was een goeie speler maar maakte ook niemand beter.
Het probleem zit wat dieper bij deze veredelde amateurclub

24-09-2019 06:33

DV-FR1908 +628

Plus dat hij altijd iemand was met een enorme mentaliteit.

24-09-2019 09:16

Gizza +18

Beperkte voetballer? Een van de beste centrale verdedigers van zijn tijd.
Was godverdomme een wereldster bij ManU.

24-09-2019 13:39

Guipelle +1791

Dat moet toch meetbaar zijn hoe Fer er conditioneel voor staat. Anders eerst ff sneller wisselen door Toornstra erbij te zetten. Zie je snel genoeg of het tapia / fer , toornstra / fer of tapia / toornstra moet zijn. Tevens concurrentie! Verzaken is banken,

23-09-2019 19:40

ReetjeP +872

Gewoon Toornstra op Tapia zijn plek en je bent klaar!

23-09-2019 19:22

010dragert +4952

Toornstra zou de 1e op het bord moeten zijn samen met Berghuis

23-09-2019 19:37

LvV +633

De enige reden waarom er om Toornstra wordt geroepen is dat hij al een tijdje niet heeft gepseeld. We zijn alweer vergeten hoe slecht hij is.

23-09-2019 20:33

Flash +1

Ja klopt. Ben ook totaal geen fan van Toornstra. Je zal zien dat ie na 3 wedstrijden hier ook afgemaakt wordt. Is niks en zal ook niks meer worden.

23-09-2019 20:56

DV-FR1908 +628

Ben ook niet echt Fan van Toornstra maar hij is op dit moment wel nodig voor balans op het middenveld. Tussen De 2 CVMs en de aanval zit nu echt veel te veel ruimte.

24-09-2019 09:17

010dragert +4952

Ik vind hem de missende motor op het middenveld die altijd afjaagd en ook regelmatig een goal maakt.

23-09-2019 21:17

Southsider +2400

Stam wilde ook met de punt naar achteren spelen. Alleen raakte Toornstra geblesseerd.
Ik denk dat Toornstra samen met Kökcü als aanvallende middenvelder gaat spelen.
En dan Fer of Tapia erachter, ik hoop zelf op Fer.
Die Tapia blijft me keer op keer verbazen met zijn rare acties.

24-09-2019 11:40

LvV +633

OK, als Kokkie maar blijft spelen. En misschien Mala in plaats van Haps. Als er geen prijzen te winnen zijn geven die talenten het seizoen toch nog wat glans.

24-09-2019 14:45

Southsider +2400

Ik hoop ook dat Kökcü in de basis blijft staan. Als hij zich zo blijft ontwikkelen kan hij nog wel ver komen.

Vilhena werd hier vaak ook afgezeken, maar man wat mis ik die gozer. Als hij naast Fer zou staan i.p.v. Tapia waren we zeker sterker op het middenveld.

24-09-2019 15:11

LvV +633

Ja, ik heb dat gefoeter op Vilhena nooit begrepen. Misshien lulde iedereen van Hanegem na, met z'n 'postbode'. Samen met KEA vormde hij het beste middenveld van de competitie. Ik had gehoopt dat Tapia dat over kon nemen..

24-09-2019 20:24

Mensini +14586

De Guzman ook maar terug halen dan?

23-09-2019 17:30

FRJimZ1 +541

Vlak de verdediging ook niet uit, Jezus wat een ruimte op de flanken zeg en stonden op de 16 helemaal vrij.. Dat mag toch niet gebeuren met een 0-2 voorsprong?! Dat je tegen de Rangers nou wordt overlopen allaa maar tegen zo'n kut club als Emmen? Geen woorden meer voor! Op naar wedstrijd tegen AZ pfff

23-09-2019 16:28

Feyenoordvelp +2

Maar voor de gene voor wie het nog niet duidelijk was.... Toornstra is een onmisbare schakel in het eltfal. Zowel het scorend vermogen, assist en de vuile meters die hij maakt. Echt het type waar je altiid op kan bouwen en voor balans zorgt in het elftal.

23-09-2019 16:24

LvV +633

Toornstra kan echt niet meer. Als dat soort spelers ons elftal overeind moet houden weet je al hoe laat het is.. tijd voor degradatievoetbal.

23-09-2019 20:30

Feyenoordvelp +2

Ik had ze gewoon hard aangepakt. Zondag bij terugkomst bij de kuip nog ff een straftraining van 2 uur. Dat zal ze leren!

23-09-2019 16:22

tussenjaar +6205

Al ga je 10 uur trainen per dag. Die gasten zijn niet beter te maken.

23-09-2019 18:33

beppie172 +65808

Tapia wordt hier door de meesten als zondebok aangewezen, maar Fer is volgens mij eerder het probleem.

23-09-2019 15:51

sixtorovina +1

https://blog.traveloka.com/source/uploads/sites/3/2018/04/Why-Not-Both-meme.png

23-09-2019 16:01

beppie172 +65808

Ook dat is nog een optie.

23-09-2019 17:45

Ro1 +2196

2 dezelfde werkt gewoon niet, Wijnaldum en Strootman liep ook niet in het NL elftal

23-09-2019 19:42

feyenoord18_1993 +1592

Ik heb het idee dat het voor Fer ook nu veel te veel wordt. De verwachting was dat hij nu pas volledige wedstrijden kon spelen. En kijk wat hij nu allemaal speelt, veel eerder dan gepland. Hij maakt niet meer die zieke slidings zoals in het begin. Die jongen kan, en logisch, 2 wedstrijden per week nog niet aan.

23-09-2019 18:35

coenf99 +4745

Zeg ik al de hele tijd. Tapia + Fer kan gewoon niet. Je mist een spelverdeler op het middenveld.

23-09-2019 14:37

sidney +763

Ben het niet vaak eens met Willem maar dit keer heeft hij gewoon gelijk. We zeuren steeds op de verdediging maar het middenveld was echt schandalig slecht. Dit is misschien wel het slechtste middenveld wat ik in 10 jaar heb gezien. Tapia en Fer zijn 2 slakken die steeds hun man laten lopen. Steeds een enorm gat tussen de verdediging en het middenveld (of tussen de aanval en het middenveld, als fer en tapia nog achterin lopen te wandelen). Opbouwend voegen ze ook niks toe. Tapia speelt idd walking football en Fer wacht steeds veels te lang met het spelen van de bal.

Vervolgens staat het 3-2 en haalt Stam kokcu eruit (!!!) voor toornstra.. Echt een bizarre wissel. Volgens mij stond berghuis daarna op 10 maar die heb ik alleen maar bij de verdediging ballen op zien halen.

Ik maak me nu echt zorgen. Gek genoeg zag het voetbal er in de oefenwedstrijden best aardig uit. Veel combinatievoetbal en lopende mensen.. Daar is nu niks meer van te merken.

23-09-2019 14:37

Djim +8210

Als jij het meestal niet met Willem eens bent, zal je er wel niet veel verstand van hebben.

23-09-2019 15:00

sidney +763

Vind hem de laatste tijd wel erg veel zeuren en te negatief.

23-09-2019 15:03

tussenjaar +6205

Willem praat alleen maar onzin natuurlijk. Hij verteld nooit hoe het wel moet. O ja, Willem Janssen....

23-09-2019 18:35

dierenhulp +92034

Volkomen mee eens Tapia..... hoe lang houden we hem nog de hand boven het hoofd?

23-09-2019 14:36

FR12_079 +180

Wijze Willem heeft gesproken...

23-09-2019 14:13

keepertje +532

Wat mij ook opvalt is dat ze altijd van die wonder goals tegen krijgen. Zoals gisteren die tweede en dat zondag schot tegen heerenveen. Andere clubs krijgen bijna nooit zulke ballen tegen. Of ligt dit aan mij?

23-09-2019 14:03

feyenoordkorsou +0

Omdat andere clubs niet zoveel ruimte weggeven op het middenveld. Tapia moet ruimtes dichtlopen ipv op het veld rond te wandelen.
Daarom : Toornstra ipv Tapia zodra Toornstra fit is.

23-09-2019 14:23

keepertje +532

Ik heb het niet alleen over dit jaar. Heb het gevoeld at het elk jaar is . Zie dat zelfs niet bij rkc.

23-09-2019 16:35

tussenjaar +6205

Dat komt door ons keepertje

23-09-2019 18:37

FRjoris1908 +323

Willem heeft altijd gelijk. wat een bekrompen gedoe elke keer op dat middenveld

23-09-2019 13:56

tussenjaar +6205

Willem praat meestal onzin natuurlijk

23-09-2019 18:35

FRjoris1908 +323

als je kanker zwakzinnig bent begrijp ik dat dat zo lijkt ja

23-09-2019 22:20

tussenjaar +6205

Support casper

23-09-2019 22:42

FRjoris1908 +323

ik support casper opzeker meer dan jij

23-09-2019 22:44

Reinaldo16 +20925

Als wij toch even mogen zeuren, die Landzaat zie ik altijd met open mond op de bankzitten, wat een eencellige is dat zeg, voegt hij nou enigszins iets toe binnen Feyenoord

23-09-2019 13:38

De-Zuidhaven +9

Nee hij en onze vriend Gastel zitten alleen maar zakken te vullen daar

23-09-2019 14:03

sidney +763

Wat zijn dit nou voor hersenloze opmerkingen

23-09-2019 14:29

De-Zuidhaven +9

Wat voegen ze toe dan?!?!?!

23-09-2019 14:30

sidney +763

Waar baseer je op dat ze niks toevoegen? Ben jij zo close met de spelersgroep dan? Assistenten verschijnen nooit voor de media, alleen de hoofdtrainer. Je kan er dus niks over zeggen want wij weten niet wat er allemaal speelt in zo'n groep. Houd dit soort achterlijke uitspraken gewoon lekker voor jezelf

23-09-2019 14:39

De-Zuidhaven +9

Lekker man! Nu heb je indd uitgelegd dat ze van onmisbare waarde zijn, klasse!

23-09-2019 14:41

sidney +763

Oke vertel jij dan waarom ze er niks van bakken? Het is precies mijn punt dat je niet kan weten wat hun waarde is.. Of het nou goed of slecht is. Maargoed ik verwacht ook niet van je dat je dat soort dingen kan begrijpen. Alles stap voor stap he.

23-09-2019 14:58

feyenoordkorsou +0

Nee joh, Tapia is echt een geweldenaar erg blij dat hij terug is en erg blij met zijn bijdrage. Deze moet echt bijtekenen en dan kunnen we hem voor 20+ miljoen verkopen straks.

23-09-2019 13:25

HardcoreVin +0

Tapia gaat Peru wereldkampioen maken

23-09-2019 13:39

Gregor +5267

Goed zo Willem, pak dat lamlendige zooitje aan!

23-09-2019 13:25

you_never_walk_alone +8629

Dat lamlendige zooitje interesseert het geen ene ruk wat willem van ze vind, als de sollen er maar liggen op het einde van de maand ......

23-09-2019 16:00

opT +620

In zijn nadagen zag hij nog geen 10% door oogproblemen. En was ie nog steeds de beste op het veld. Hij hoeft dus niet veel te zien (en in dit geval niemand) om z'n conclusies te trekken.

23-09-2019 13:24

vente16 +127

Stoppen met 2e keus voetballers en uitgerangeerde spelers uit England, gaan voor de eigen jeugd spelers , ja dan wordt je misschien 10de, maar investeert wel in spelers die later geld opbrengen en dan gerichte goede aankopen en zijn over 3 a 4 jaar weer aan de top
Zo blijft het elk jaar weer aan modderen en wij supporters zijn langzaam alles gaan accepteren, wij zijn moei en het zat

23-09-2019 13:22

HetLegioen12Since1908 +3469

Beter niet meer kijken scheelt oogschade

23-09-2019 13:15

peter_ressel +41

Wat een klotebende is het.... in alle geledingen van de club muv de grasmeesters. Amen

23-09-2019 13:11

Bolbarda +0

Tapia er uit; Toornstra er in.
Botteghin er uit; Senesi de kans geven samen Ié.
Narsingh op rechts; Berghuis op links.
Jorgensen in de spits.
Geertruida zou nog voor Karsdorp kunnen, maar die geef ik voordeel van de twijfel.

Zo opgelost....toch Willem?

23-09-2019 12:55

Nemis +817

Eerder Sini op links en Berghuis gewoon op rechts

23-09-2019 12:59

fermeer +25856

Ik zie liever Sinisterra ipv Narsingh. En Karsdorp hoort in mijn ogen ook gewoon in de basis. Die komt er wel weer bovenop!

23-09-2019 13:00

Bolbarda +0

Klopt....voorin heb je optie genoeg nu Jorgensen "fit" is.

23-09-2019 13:02

HetLegioen12Since1908 +3469

Wat heb jij gesnoven

23-09-2019 13:16

Bolbarda +0

Zucht........

23-09-2019 13:35

FR08pjotr +20423

Het grote probleem is de verdediging, het middenveld, de aanval, de technische staf, directie, aan- en verkoopbeleid, scoutingsapparaat en jeugdbegeleiding. Alleen Vermeer is Feyenoord-waardig heu heu heu!!

23-09-2019 12:50

Koetje123 +170

En die was van hunnie toch

23-09-2019 13:20

Rotterdamijsselmonde +1

Het interesseert o.a. Sjaak Troost, Jaap Stam maar zeker deze selectie geen ene pleuris hoe slecht het gaat met Feyenoord.

23-09-2019 12:49

joepie +22

Ik heb Willem getipt bij Man Bijt Hond, misschien kunnen ze een dagelijks item met hem doen.

23-09-2019 12:48

remco112 +16288

Niet kijken en wel commentaar leveren. Bijzonder

23-09-2019 12:45

Winetou +172

Hij heeft gewoon gelijk.
Naar wat hij gezien heeft

23-09-2019 12:55

hamilton +1101

Hahhah goeie

23-09-2019 13:22

Dommeloempia1 +19835

Willem heeft altijd gelijk. Ook al ie niet heeft gekeken

23-09-2019 14:13

jim010 +62

We missen dus een type Clasie? Hahaha

23-09-2019 12:44

fermeer +25856

Een type Clasie ja! Clasie zelf? Nee...

23-09-2019 13:01

Dezwartetulp +76766

Precies Willem, moet veel meer voetbal op het middenveld komen.

Berghuis, Larsson en Kokcu, dat zijn de spelers in deze selectie die centraal rond de 16 van de tegenstander moeten spelen.

De enige spelers waar je een beetje vernuftig spel van kan verwachten, die een bus kunnen slopen.

23-09-2019 12:39

michiel2424 +29076

Larsson sloopt er nog geen spiegeltje vanaf.

23-09-2019 12:48

FR08pjotr +20423

Donderstraal nou es op met die Larsson joh.

23-09-2019 12:50

Dezwartetulp +76766

Goeie bijdrage man

23-09-2019 12:51

hoekieuitzoekie +21655

We hebben met Botteghin, Tapia en Fer 3 man in de as staan die niks met een bal kunnen. Gek he dat je niet aan voetballen toe komt.

23-09-2019 12:38

Dezwartetulp +76766

Precies.

Gelukkig gaat Botteghin sowieso sneuvelen.
En van Tapia en Fer blijft er maar 1 over.

Middenveld:

......Larsson.......Berghuis......
........... .....Kokcu..................

Kokcu a la Frenkie de Jong.

23-09-2019 12:41

hoekieuitzoekie +21655

Ik zou Berghuis lekker in zijn vrije rol laten en Kokcu op 10. Zijn toch de enigen die iets kunnen creëren en een goal kunnen maken, die zie ik liever voorin. Maar ben met je eens dat er een voetballer op 6 moet.

23-09-2019 12:43

onbekend +90176

El Bouchataoui

23-09-2019 12:50

uca +0

Ben bang dat Stam botteghin laat staan en Ie gaat banken !

23-09-2019 12:50

hoekieuitzoekie +21655

Dan hoeven we dit seizoen niet meer te kijken. Die ouwe lieve Braziliaan trekt het hele veld uit elkaar door steeds als eerste de rand van zijn eigen 16 weer op te zoeken

23-09-2019 12:52

DeeSanto +617

Op basis van de afgelopen wedstrijden zou ik volgende wijzigingen doen:

Toornstra voor Tapia.
Ik denk dat je met Toornstra meer voetbal krijgt en creativiteit op het middenveld. Daarnaast is Toornstra verdedigend ook prima. Veel loop vermogen en daardoor kan die ook aansluiten bij de voorhoede.

Berghuis voor Kokcu
Met Berghuis op het middenveld krijg je een speler die altijd de bal wil hebben en iets er mee ‘kan’. Hierdoor is het voor verdediging makkelijker om middenvelders aan te spelen. Kokcu is zeker een talent maar verstopt zich, naar mijn mening, te vaak.

Jorgensen spits.
Houdt ballen vast waardoor middenvelders ook daadwerkelijk de bal vast kunnen houden. En hij komt als typische spits goed in positie voor de goal.

Achterin zou ik langzaamaan Senesi brengen. Zoals je gister merkt, heeft die moeite met kunstgras. Als je die sliding op normaal gras inzet, glijd je door en gaat die bal over de zijlijn. Overigens mag dit alsnog niet gebeuren zo’n fout. Maar daarna elke aanname en inspeelpas is goed. Die jongen kan echt wel wat.

23-09-2019 12:36

hoekieuitzoekie +21655

Je hoeft niet zoveel te veranderen aan de opstelling, op Tapia en Botteghin na. Voetballen kunnen ze bij vlagen echt wel, dat zie je elke wedstrijd weer in momenten terug. Het probleem ligt bij de gaten die getrokken worden door de aanvallers en verdedigers. Er is totaal geen cohesie, als de aanvallers druk zetten zakken de verdedigers in. Ze trekken steeds het hele veld uit elkaar waardoor de middenvelders het niet meer kunnen belopen. Vandaar al die tegengoals door het centrum

23-09-2019 12:41

uca +0

Tapia en Fer moeten meer een blok vormen voor de verdediging en ballen sneller inleveren

naar de betere voetballers !

En niet de Pirlo,s of de Zidane,s uit gaan lopen hangen !!!!!!!

23-09-2019 13:00

13eer +3825

Duidelijk. 2 slome darmen en een ventje die voor het eerst eredivisie speelt. Koekoek.

23-09-2019 12:36

JDJ +17966

Ik vind alle reacties zo overdreven. Feyenoord speelde prima tot de 2-0 en kakten toen in. Door twee zondaggoals werd het toen opeens gelijk en probeer het dan nog nog maar eens uit het gezapige voetbal te komen. Dat is gewoon lastig. De 3-2 viel uit een persoonlijke fout van de dure aankoop. Sinesi doet net even teveel zijn best en is ongetwijfeld wat nerveus. ok dat kan. Tegen Ado scoorden we zelf twee eigen goals en dan is het nog even spannend. Het lijkt wel of alle (ook feyenoord) mensen niet durven of willen zien dat hier een proces gaande is dat niet anders dan naar succes kan leiden. Al die fucking negativiteit. Als we winnen stelt de tegenstander geen reet voor en als we verliezen of gelijkspelen wordt er van allerlei shit bijgehaald. Op een fitte spits na hebben we een prima selectie. 100x liever dit elftal met dan het getrut en geen keuzes maken van de afgelopen twee seizoenen.

23-09-2019 12:31

tussenjaar +6205

Jij bent niet goed

23-09-2019 12:33

Dribbeltje +0

Het proces is al jaren bezig en zal nog jaren bezig.

23-09-2019 12:33

RonFeyy +12498

Ze speelden een kwartier prima en kakten toen in... niks aan de hand joh

23-09-2019 13:21

wilbert17 +23477

Waarom kan ik in de voetbalpool niet Feyenoord-Az invullen??

23-09-2019 12:29

xsplinterx +5

Het probleem ligt in het feit dat ze Gio niet in de winter eruit hebben gezet zodat Stam een half jaar langer de tijd had gehad om het elftal klaar te stomen voor het nieuwe seizoen.

23-09-2019 12:29

feyenoordfan3 +7

Wat een onzin. Het probleem ligt aan de lakse houding van de spelers.

23-09-2019 12:35

uca +0

Selectie is voor de eredivisie goed genoeg !

Alleen mentaal en tactisch discipline moet Stam gaan in investeren of erin stampen anders wordt

het weer een verloren seizoen zo !!!!!!!

23-09-2019 12:43

tussenjaar +6205

Als we dat hadden gedaan waren we 6e geworden

23-09-2019 12:39

xsplinterx +5

Natuurlijk zwarte tulp of tussenjaar.

Dan ook niet zeiken dat het allemaal wat langer duurt om het op de rails te krijgen.
Peter Bosz verloor in het begin van het seizoen toen ook een vrachtlading aan punten door dezelfde reden. Daardoor konden wij kampioen worden. Nu zit Stam in hetzelfde schuitje als Bosz, alleen met een paar miljoen minder om uit te geven.

23-09-2019 13:17

uca +0

Fer is een grotere probleem dan Tapia !!!

Fer is traag , gaat onnodig acties voeren wat vaak resulteert in balverlies !

Teveel willen profileren als de "man" waar het elftal om draait pfffff

Zijn we eindelijk van Vilhena verlost hebben we weer zo,n speler die dingen doen waar ze niet goed in zijn !!

van Hanegem is weer lekker doorzichtig en makkelijk types als Vilhena , Clasie worden niet aangepakt !!

Tapia makkelijke slachtoffer zo !!!!!!

23-09-2019 12:27

feyenoordfan3 +7

Haha... Clown! Tapia ken er gewoon geen ene ruk van.

23-09-2019 12:35

uca +0

Kijk wedstrijd dan terug Deelder, deed het minder slecht dan Fer !!!

Eerste Doelpunt was door hem voorbereid niet veel maar wat liet Fer zien de hele wedstrijd ??

23-09-2019 12:47

feyenoordfan3 +7

Tapia bewijst enkel het gelijk van Gio, gij ken er werkelijk geen ene kut van. Traag, laconiek, negen van de tien passes belanden of over de zijlijn of in de voeten van een tegenstander. Die hype die hier heerste sloeg helemaal nergens op.

23-09-2019 13:09

Ondeugd1908 +0

Makaay en van gastel moeten eens opbokken daarzo! Daar ligt het probleem !!

23-09-2019 12:13

Spiderpig +174973

Precies ze hadden met een schone lei moeten beginnen aan het begin van het seizoen

23-09-2019 12:19

Joe69 +1

Het lijkt mij dat van Gastel nog meer te zeggen heeft dan Stam

23-09-2019 12:27

dennis-zuid +4237

Maar wie moet de frituur dan bewaken

23-09-2019 12:29

Dezwartetulp +76766

Ongeslagen!

23-09-2019 12:08

wilbert17 +23477

Met oogstrelend voetbal.

23-09-2019 12:27

Dezwartetulp +76766

Oogverblindend (kan iedereen zelf invullen wat ie hier mee bedoeld).

23-09-2019 12:28

scheenhoorn +344

Simpele conclusie. Voorin heb je te weinig spelers die makkelijk in balbezit blijven. Larsson kan dit normaal wel maar was tegen Emmen niet bepaald balvast. Maar de aller slechtste is nog altijd Narsingh. Alle ballen op hem waren balverlies. Nou vast niet alles maar zeker 80%. Hierdoor kwam Karsdorp compleet niet uit de verf.

Naast het niet in de ploeg kunnen houden van de bal leverde het team ook weer een complete wanprestatie. En er waren niet veel spelers die een voldoende scoren.

Tapia/Fer leek een leuk middenveld maar valt tegen. 1 van die 2 zal gewisseld moeten worden voor Toornstra.
Narsingh er uit voor Jorgensen lijkt me voor iedereen logisch.
Links Larsson en Sini afwisselen.

Senesi viel ook erg tegen, maar die moeten we zeker niet afschrijven. Stel maar op naast Ie. Botteghin heeft zijn langste tijd gehad.

23-09-2019 12:06

Dezwartetulp +76766

Nooit meer Toornstra

23-09-2019 12:09

Pikhoft +10165

tAaP vErLeNgEn

23-09-2019 11:58

De-Zuidhaven +9

De Taap moet gewoon lekker pleite na dit seizoen. Probeer 'm te verkopen in de winterstop maar ik verwacht niet dat een club transfergeld voor deze man gaat uitgeven.

23-09-2019 11:56

BoscheBol +1

Bij laten tekenen, en dan verkopen.

23-09-2019 12:01

De-Zuidhaven +9

Aan de straatstenen?

23-09-2019 12:02

Dezwartetulp +76766

Het is eigenlijk vrij simpel: Berghuis, Kokcu en Larsson zijn in deze selectie de grote 3. Geef die een centrale(re) vrije rol en laat de rest in hun dienst spelen.

23-09-2019 11:56

De-Zuidhaven +9

Larsson één van de grote 3?

GRAPJE ZEKER?

23-09-2019 11:57

Dezwartetulp +76766

Larsson aan de zijlijn is niet gelijk aan Larsson als aanvallende middenvelder.

23-09-2019 11:58

De-Zuidhaven +9

Larsson aan de zijlijn is 30x ruk, Larsson als aanvallende middenvelder is 40x ruk.

23-09-2019 11:59

Dezwartetulp +76766

laat maar, je snapt het niet

23-09-2019 12:00

De-Zuidhaven +9

Larsson snapt het niet.

23-09-2019 12:01

XTENDER +10

kut kapsel heb je..

23-09-2019 12:05

De-Zuidhaven +9

Nee dat kapsel van jou en die verbouwde bek is een groots aanzien waard.

23-09-2019 12:07

hasil +8

Larsson heeft geen loopvermogen, grossiert in balverlies, verdedigd niet mee en is mentaal een labiele speler die zich door elke middelmatige back die maar een beetje agressief is laat aftroeven. Ook gisteren weer. Speelt nooit zijn directe tegenstander uit en is niet doelgericht. Larsson speelde omdat Sinisterra geblesseerd was. Als iedereen fit is zal hij uiteindelijk naar de bank verhuizen is mijn voorspelling. Uiteindelijk is de conclusie na een paar jaar dat hij te weinig brengt. Goede speler voor Heerenveen maar een stapje hoger kan hij uiteindelijk niet aan. Jammer maar zo ligt het.

23-09-2019 12:20

Dezwartetulp +76766

Jillie blijven maar hardleers uitgaan van larsson als linksbuiten in je 'analyses'. "Door elke middelmatige back afgetroefd". Dat is niu juist het punt he, hij zou niet tegenover een back moeten staan. Daar speelde ie bij heerenveen ook niet. Je ziet gewoon dat als berghuis en latsson bij elkaar in de buurt komen, er leuke djngen gebeuren. Zet even die knop om en we kunnen verder praten.

23-09-2019 12:26

hasil +8

Als iemand na 3 jaar nog altijd geen stappen vooruit meer maakt en nog altijd hetzelfde niveau haalt als bij zijn komst dan ontkom je er niet aan om de conclusie te trekken dat hij tekort komt voor de top. Dat is geen schande want er zijn maar weinig spelers die de capaciteit hebben door te groeien naar een hoger niveau. En je kan na al die jaren ook niet blijven wijzen naar trainers die hem niet goed zouden gebruiken. Waarbij nog aangetekend dat hij bij Heerenveen ook zo zijn problemen had want hij werd ook wel eens gepasseerd. Larsson mist een aantal vaardigheden waardoor hij ongeschikt is voor de top. Foppe de Haan bracht dit laatst nog zo fijntjes en netjes onder woorden.

23-09-2019 12:54

Dezwartetulp +76766

Hij is jarenlang linksbuiten gezet, dat is niet zijn positie. Je kan 'm pas be-/veroordelen als ie een langere periode op z'n geeigende positie heeft gespeeld.

23-09-2019 13:03

Joe69 +1

Die tulp is zijn medicijnen vergeten

23-09-2019 12:32

danielvandam +0

Het team in dienst van larsson, goeie

23-09-2019 11:58

Dezwartetulp +76766

Dit is allemaal vanuit de gedachte dat latsson een linksbuiten ziu zijn. Dat is ie niet, het is een aanvallende middenvelder.

23-09-2019 12:04

Dezwartetulp +76766

balverlies valt wel mee en je moet een paar spelers hebben die acties mogen maken, hij en berghuis en kokcu

23-09-2019 12:16

Dharm747 +1924

Larsson is 80% bal verlies, voor de goal balletje breed, vanaf 25 meter gaan zijn ballen als een raket de lucht in.

23-09-2019 12:19

Weekwel +1

Ben jij scheel of kijk jij geen voetbal?

23-09-2019 12:05

Joe69 +1

Larsson en een etalage pop zit geen verschil in

23-09-2019 12:09

Dezwartetulp +76766

Iets dieper nadenken ajb, daar krijgen we een betere discussie van.

23-09-2019 12:10

Joe69 +1

Ik ga met jou helemaal geen discussie aan jij praat alles goed wat krom is

23-09-2019 12:29

FR-Guidetti +0

Larsson stond bij Heerenveen ook linksbuiten en was daar ook al wisselvallig trouwens. Larsson is op zn best als die er komt en niet als die er al staat. Het probleem is alleeen dat het zijn enige wapenfeit ism larsson is gewoon niet zó geweldig. Leuke voetballer bij vlagen, maar vaak genoeg ook een ramp. Bij Heerenveen was het 1x in ee 3 wedstrijden iets leuks. Ajax heeft hem destijds ook niet gehaald.

23-09-2019 12:57

Mrunterwijst +10612

Larsson een vrije rol op de bank ja

23-09-2019 12:17

Joe69 +1

Een bezem geven die Larsson en de gracht om het veld laten vegen

23-09-2019 12:31

feyenoordfan3 +7

Pff.. Sommige roepen alles voor een beetje aandacht, triest hoor..

23-09-2019 12:36

RPI +46347

Waar je 7 miljoen excl salaris hebt uitgegeven aan een speler die pas wss na de 10e wedstrijd in het seizoen gebracht gaat worden had je al 7 spelers voor het seizoen begon kunnen hebben die helft meer passie in het spel kunnen leggen dan dit omhooggelulde zooitje

23-09-2019 11:52

De-Zuidhaven +9

Hij heb ons gisteren 2 punten gekost

23-09-2019 11:57

Pikhoft +10165

Klopt natuurlijk, maar wat een waardeloos moment van Stam om hem te laten debuteren.

23-09-2019 11:59

De-Zuidhaven +9

Helemaal mee eens! Had Jaap ff wat anders moeten aanpakken indd.

23-09-2019 12:01

Weekwel +1

Hij echt niet alleen hoor xD

23-09-2019 12:05

De-Zuidhaven +9

De 3-2 komt op zijn conto, klaar. Het hele team was baggerslecht en het was waarschijnlijk hoe dan ook in puntenverlies geëindigd. Maar de 3-2 kwam door onze recordaankoop.

23-09-2019 12:07

Spiderpig +174973

Hij krijgt van mij nog wel wat krediet. Is pas z'n eerste wedstrijd en op kunstgras wat hij niet kent

23-09-2019 12:21

De-Zuidhaven +9

Van mij krijgt hij ook nog wel krediet hoor, maar dat neemt niet weg dat hij de veroorzaker was van de 3-2.

23-09-2019 12:30

Spiderpig +174973

Jazeker... Was niet best.

23-09-2019 17:33

Weekwel +1

klopt maar het verlies is echt niet op zijn conto te schrijven. als hij die fout niet had gemaakt dan had iemand anders die wel gemaakt!

23-09-2019 20:09

fr1985 +6314

Je gaat je onderhand afvragen of het niet beter is om ipv Fer en Tapia, Burger en El Bouchataoui op te stellen.
Het argument dat je dan compleet wordt overlopen kan direct de prullenbak in want dat gebeurt nu ook al.
Laat die jongens maar eens een paar wedstrijden spelen en ervaring op doen, want slechter dan hoe het nu gaat kan bijna niet.

23-09-2019 11:50

luc86 +3610

Zeker, maar et is ook een stukje organisatie en dat kan je Stam wel kwalijk nemen.

Ik zou Tapia ook alleen nog maar op 6 zetten en Fer idem. Dus maximaal 1 van die 2 opstellen. Ze zijn beide te langzaam als box to box en hebben niet genoeg techniek en handelingssnelheid.

Daarvoor denk ik dat je Toornstra met Kokcu moet laten spelen en Burger als directe wissel van 1 van beide.

Voorin zsm. Jorgenson opstellen en aub nooit meer Narsingh. Dan snel op zoek naar een spits want met alleen maar jeugd ga je dit tekort niet opvangen.

Tot slot Azarkan gewoon opstellen ipv Sinisterra/Larsson. Die komen alleen maar naar binnen en Azarkan is meer een echte vleugelspeler die het veld breed houdt en een actie kan maken, of de achterlijn halen. Sinisterra heeft wel potentie maar komt teveel naar binnen en daar hebben we er met Berghuis wel genoeg van.

23-09-2019 11:57

Mrunterwijst +10612

Sinisterra komt zeker wel buitenom, Larson idd niet

23-09-2019 12:17

irakezefeyenoorder +0

idd. Kijk naar Arsenal , weten dat ze geen kampioen worden en geven de jeugd en jonge gastjes de kans en staan keurig 3e

23-09-2019 12:09

fr1985 +6314

Zou goed kunnen. Ik denk ook dat Fer nog wel van waarde kan zijn, als hij niet te veel hoeft te lopen. Met de energie die Toornstra in de wedstrijd steekt kan Fer zich dan meer richten op aanvallen van de tegenpartij afbreken.

23-09-2019 12:20

luc86 +3610

Burger is totaal geen 6. Heeft voornamelijk aanvallende kwaliteiten en is geen spelverdeler als de Jong. Tapia 6 Burger of Toornstra ervoor met Kokcu.

23-09-2019 13:12

luc86 +3610

Burger is eerder een 10 dan een 6 en is al 4 keer op 6 door de mand gevallen. Moet goed opgesteld gaan worden.

23-09-2019 13:15

El-Fenomeno +9

Waarom is er geen kritiek of de hete adem in de nek bij Stam? Hij is tot dusver de slechtst presterende trainer i 20 jaar tijd.

23-09-2019 11:50

ronnieb +788

Dat klopt niet.

23-09-2019 11:52

Dezwartetulp +76766

Kap s met gewoon maar fake news blaten

23-09-2019 11:53

De-Zuidhaven +9

Snap het ook niet inderdaad. Slechtste trainer ooit, van mijn part zit 'ie met de kerst thuis.

23-09-2019 11:58

Dezwartetulp +76766

Haha ik dacht jou nog wel serieus te kunnen nemen zuidhaven, maar dat is nu ook voorbij

23-09-2019 11:59

De-Zuidhaven +9

Vertel eens dan, zwartetulp? Wat heeft Stam tot heden nou werkelijk gepresteerd? Europees voetbal gehaald tegen een paar veredelde campingelftallen?

23-09-2019 12:00

Dezwartetulp +76766

Niemand zal zeggen dat het goed gaat, maar slechtste ooit is natuurlijk bullshit.

En ik geloof nog steeds dat Stam een duidelijk speltype voor ogen heeft (ik realiseer me dat deze opmerking een uitnodiging is voor 'grappen').

23-09-2019 12:03

El-Fenomeno +9

Gelukkig zijn we het een keer eens.

23-09-2019 14:03

GeenGezeik +417

Tapia eruit, toornstra erin.

23-09-2019 11:48

filosoof12 +1971

Kameraden, waar op internet wordt er ergens goed inhoudelijk gesproken over hoe het met Feyenoord gaat? Hier kun je natuurlijk niet echt een goed gesprek hebben met mensen die maar wat roepen.

23-09-2019 11:48

ronnieb +788

Er zijn hier wel degelijk goede mensen waar je goed mee kunt discusseren (bijv Hasil hieronder).

23-09-2019 11:53

filosoof12 +1971

Jaa er zijn wel mensen hoor, maar vaak komt er een randdebiel tussendoor.

23-09-2019 12:08

hasil +8

Zowel Tapia als Fer blijven maar een beetje achterin hangen en geven nutteloze balletjes breed of terug. Over Tapia moet je het eigenlijk niet meer hebben want die heeft al jaren aangetoond dat het een flegmatieke speler is die gewoon het nodige vuur ontbreekt. Dat is nu eenmaal de man zijn karakter en zal niet veranderen.

Volkomen terecht dat Troost daar afscheid van wilde nemen al was de manier waarop hij dat wilde doen ronduit knullig. Enkel en alleen vanwege het niet fit zijn van spelers werd er een beroep op hem gedaan. Het is lachwekkend dat sommige in de media en ook supporters roepen om contractverlenging en zelfs nog een verbeterd contract.

Hopelijk is Troost zo wijs daar niet meer aan te beginnen en hem gewoon te verkopen en hem anders de tribune in het vooruitzicht te stellen. Veel gaat hij toch niet opbrengen en soms moet je in de voetballerij helaas ook gewoon je verlies pakken.

Wat Fer betreft is het duidelijk dat het geen schim is van de speler die hij ooit bij ons was. Loopvermogen heeft hij niet meer, heeft ontzettend veel tijd nodig een bal te controleren met alle gevolgen vandien en heeft inmiddels de draaicirkel van een vrachtwagen. Fer is nuttig om er bij te hebben als er blessures of schorsingen zijn maar kan aan de top niet meer mee.

Daarom is het jammer dat men destijds niet die Jordy Schouten opgehaald heeft. Dat is een speler waar nog de nodige rek in zit. Fer gaat alleen maar minder worden.

Weliswaar speelde ook Kockcu niet geweldig maar zeker niet minder dan anderen en is op het middenveld de enige speler met nog wat creativiteit. Na zijn wissel en na die rode kaart werd het op dat gebied alleen maar nog armoediger.

Daarnaast vraag ik mij af of Stam wel een analyse heeft gemaakt van de verdediging. Want zelfs een trainer van een 4e klasser kan inzien dat Botteghin tezamen met v.d. Heijden de zwakke schakels waren. Waarom dan toch maar doorgaan met deze man terwijl je weet dat hij niet beter kan is mij een raadsel. Wat moet die Johnson toch ver-schrik-kelijk slecht zijn.

Voor de eerste 2 plekken is het seizoen nu toch al voorbij. Als men goed zijn best gaat doen speel je voor plek 3. Er is dus geen enkel beletsel aan een team te gaan bouwen. Daarbij hoort ook keuzes durven te maken. Die kans krijgt Stam ook. Maar doe dat dan ook eens. Het is allemaal nogal lafjes wat Stam tot nu toe laat zien.

23-09-2019 11:46

filosoof12 +1971

We hebben een paar keer kunnen roepen dat we weer iets in dit Feyenoord zien, maar ik ben het helemaal eens met jouw stellingen.

Het probleem met Botteghin is echter wel dat we niet met Edgar le en Senesi kunnen spelen. Daar kunnen we nog niet op bouwen (zoals we afgelopen week Edgar in de EL zagen en Senesi gister natuurlijk..) Dat was dan ook de reden dat gister niet Botteghin eruit ging maar Edgar.

De eerste 2 plekken zijn zeer zeker niet weggelegd voor ons dit seizoen. Ben ook erg benieuwd of we dit keer wel de 3de plek gaan pakken, donderdag tegen AZ wordt een leuke test weer. Overwinteren in de Europa league kunnen we toch ook wel uit ons hoofd zetten, tenzij we tegen Porto winnen.

En persoonlijk vind ik Kokcü al wedstrijdenlang matig spelen. Hij zorgt afentoe voor dreiging, maar wat levert die jongen ook vaak de bal in zeg.. ik ben toch niet de enige die dit ziet? Ik heb hem logischerwijs liever wel in de basis hoor, hij is tenslotte nog maar 18 jaar en hij zal het wel maken, maar met Fer en Tapia erachter hebben we 3 middenvelders die niet echt voor stabiliteit zorgen.

Ik ga met goede hoop naar Feyenoord Az kijken en ik kijk ook uit naar de volgende EL wedstrijd, laten we hopen dat het wel goedkomt!!!

23-09-2019 11:58

ronnieb +788

100% eens met Kokcu. Gewoon nog teveel balverlies. Zou nooit zoveel basis moeten spelen. Echter nu Jens terug is denk ik (hoop ik) dat Tapia gaat banken ipv Kokcu.

Ook snap ik Karsdorp niet. Ging als een kip zonder kop op de keeper jagen bij 2-2 om vervolgens terug te wandelen en de tegenstander dus via zijn rechterkant gevaarlijk werd.

Als laatste: Veld is weeeer veel te lang. Waarom kan er nou in balbezit niet gewoon doorgestapt worden naar 10 mtr voor de middenlijn? Als er dan balverlies is heb je ruimte zat om een fout te herstellen EN je maakt het veld kleiner om de bal te heroveren dus wordt je minder snel moe.

23-09-2019 12:06

filosoof12 +1971

Hoop ook dat toornstra voor tapia komt, dan kan fer lekker op 6 blijven staan en counters opwachten. Bovendien hebben we het loopvermogen van toornstra dan en kan kokcü iets vrijer spelen wat goed voor hem is.

23-09-2019 12:10

ronnieb +788

Ik ga met je mee kwa Tapia. Heb hem lang verdedigd maar nu niet meer.

Fer vond ik tegen ADO echt ijzersterk. Ik geloof dat Leroy, mits fit, echt wel een basiskracht kan zijn. Heeft toch echt enorme power en af en toe ook echt goede passes. Krijgt dus nog voordeel van de twijfel.

Ben het oneens kwa Kokcu, echt wel een goede speler maar heeft wel heel veel balverlies. Teveel. Ook conditioneel gewoon nog niet sterk genoeg. Ik zie liever Jens op de plek van Kokcu.

Ik snap helemaal niks van dat Jorgensen niet meedeed tegen Emmen. Afijn tegen AZ Nico in de basis hoop ik. Steven op rechts en Sini of Narsingh op links. Bij balverlies naar 4-5-1 en in de omschakeling 4-3-3.

Karsdorp...daar maak ik me zorgen over. Die is wel een heel stuk minder geworden zeg. Ik zou zelfs overwegen om Ié rechtsback te zetten.

23-09-2019 12:02

filosoof12 +1971

Ja ik ben wel benieuwd hoe feyenoord speelt met jorgensen weer terug in de basis en sinistera en berghuis ernaast.

23-09-2019 12:07

JackWilkinson +3

Klasse reactie, spijker op zijn kop. Zo werkt het nou eenmaal in het bedrijfsleven, afscheid van nemen, verlies pakken en door selecteren. Andersom werkt het ook zo dat je op het juiste moment je handelswaar weleens moet verzilveren, denk aan toentertijd mogelijke verkoop Jorgensen, Toornstra na het kampioensjaar...om maar twee voorbeelden te noemen. Met deze twee eigenschappen in het technische beleid van de club kom je een heel stuk verder!

Bij Feyenoord kunnen spelers die niks toevoegen zomaar 3 jaar blijven en worden goede spelers nooit op het juiste moment verkocht!

23-09-2019 12:12
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties