Seizoenkaarthouders geven gehoor aan oproep 'Geef Feyenoord'

Seizoenkaarthouders geven gehoor aan oproep 'Geef Feyenoord'

Ruim 1000 seizoenkaarthouders gaven gehoor aan de oproep ‘Geef Feyenoord’ en stelden eenmalig hun plek in het stadion beschikbaar. Zo bezorgden zij afgelopen zaterdagavond veel mensen een onvergetelijke en sfeervolle voetbalavond in De Kuip.

Het initiatief ‘Geef Feyenoord’ ontstond half december 2019 nadat supporter Sander aangaf iets terug te willen doen voor andere mensen. Zijn droom: zoveel mogelijk seizoenkaarthouders die belangeloos voor één keer hun seizoenkaart afstaan voor de wedstrijd Feyenoord – sc Heerenveen. De oproep werd gehoord, want veel Feyenoorders met een vaste plek in het stadion gaven eenmalig hun plek in het stadion weg aan mensen die het niet breed hebben.

Daarnaast besloten Feyenoord en hoofdpartner Droomparken samen nog 500 kaarten beschikbaar te stellen voor vrijwilligers van Humanitas, de Voedselbank en het Leger des Heils. Blik met de video hieronder terug op een mooie avond en succesvol initiatief.

Lees meer over
De Kuip
Plaats reactie
666

1234567890 +170370

Vi zegt groen licht wedstrijd ga door

21-01-2020 20:47

FR-Arnhem +49385

Dit is wel echt een tof initiatief. Mag ook wel eens gezegd.

21-01-2020 18:35

markpark +0

wat? je bent gek.

21-01-2020 19:09

frankyboy +6746

Mooi toch, al die kinderen die op deze manier naar Feyenoord kunnen.

21-01-2020 20:30

FR-Arnhem +49385

Het initiatief kwam van een supporter en andere supporters gingen er vrijwillig in mee. Wat is daar in hemelsnaam op tegen?

21-01-2020 20:37

PerrydeS +335

I.p.v. seizoenskaarten weg te geven.. geeft Feyenoord alle overgebleven kaarten gewoo lekker aan die mensen ;)

Maar dat doen ze niet..

21-01-2020 18:26

No1_likes_us +1

Niet meer doen feyenoord voor mij zat ook zo’n armoedzaaier en hij stonk verschrikkelijk

21-01-2020 18:11

FeyenoordQLD +0

Zal je bovenlip wel zij geweest

21-01-2020 18:30

tussenjaar +6124

Bouwen dat Feyenoord City!

21-01-2020 18:04

frpatrick +9

En nog flinke aantallen lege stoelen.

Maar met het nieuwe stadion zit het gelukkig altijd vol, tenminste dat moeten we maar aannemen van ze.

21-01-2020 17:47

FRlegend +16830

Echt suf dat je dan niet je kaart opgeeft.

21-01-2020 20:36

Fakkelteit +10

Genoeg werk in de zorg mensen

21-01-2020 17:14

opbokken +16

Nederland heeft genoeg werk maar veel mensen vinden het smerig om hun handjes vuil te maken. Ja dan blijf je in armoede leven. Zelfs voor iemand zonder benen of handen zijn er baantjes in overvloed.

21-01-2020 16:53

lsimon +1240

Er is zat werk. Maar op de 1 of andere manier vinden hele volksstammen het leuker om niks te doen en rond te komen van 20 euro per week aan boodschappen, in plaats van gewoon werken en alles kopen wat je wil.
Feyenoord is een arbeidersclub, een club van handen uit de mouwen, daarom vind ik deze actie ook zo'n verkeerd signaal afgeven.

21-01-2020 17:07

opbokken +16

Precies Isimon. Wij zijn geen club van medelijden maar werken voor je centen.

21-01-2020 19:55

JKTB +21049

https://www.google.com/search?q=probleemwijken&client=firefox-b-d&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwi6_LTJgpXnAhXEC-wKHbyHDc0Q_AUoAXoECBIQAw&biw=1920&bih=966

21-01-2020 17:35

opbokken +16

Is de schuld van de Rabobank.

21-01-2020 19:55

opbokken +16

Ik zie mensen op het filmpje met zilveren oorbellen, dure smartphones, sigaretten, dure merkjassen. Ik bedoel het niet negatief en vind het tof dat er mensen zijn die echt in armoede leven en nu een keer een wedstrijd kunnen bezoeken. Maar als je deze luxe artikelen in bezit hebt dan valt het volgens mij allemaal wel mee met je armoede en kun je best zelf een keer een kaartje kopen voor Feyenoord als je ze zo graag wilt zien. Kwestie van prioriteiten stellen. Zo ben ik gestopt met roken om maandelijks mijn Spotify en Netflex abonnement te kunnen betalen.

21-01-2020 16:49

Dre3000 +6050

Onzin. Een smartphone hoeft tegenwoordig niet zoveel meer te kosten hoor. Ik heb echt geen iphone x ofzo gezien dat filmpje. Dure merkjassen zie ik ook niet en wat weten wij nou hoeveel ze ervoor betaald hebben of of het geen cadeautjes zijn. Ik vind het erg sneu dat je zelfs hier nog een negatieve draai aan durft te geven en daarbij jezelf nog een veer in de kont steekt op het eind.

21-01-2020 17:02

djinga +0

Ik snap deels wat hij bedoeld. Maar persoonlijk vind ik dit ook een van de mooiste initiatieven van de laatste jaren. Eentje waar mensen weer wat voor elkaar over hebben en elkaar wat gunnen.

21-01-2020 17:11

opbokken +16

Dat vind ik ook mooi en alle respect naar degene die hun kaarten hebben vrijgegeven. Daar kan ik alleen maar voor applaudisseren. Maar ik ken zelf aardig wat mensen die het ook niet breed hebben maar welbewuste keuzes maken en zo net rond kunnen komen aan het einde van de maand. Ze kunnen zich geen luxe veroorloven (geen telefoonabonnement, geen dure telefoon, geen Fox, geen Netflix, geen Spotify, geen reisjes/vakanties, geen uitjes, alleen maar huismerken in de aanbieding kopen, dikke trui in huis dragen ipv stoken, enz.) en moeten heel veel laten om elke dag eten op hun bord te hebben. Toch kunnen ze door slim te besparen op bepaalde dingen elk seizoen een keertje naar Feyenoord.

21-01-2020 19:54

djinga +0

Wat ik zei, ik snap je deels, maar de spontaniteit is er wel aardig af, als je de geïnteresseerde een 8 pagina's tellende checklist laat invullen.

21-01-2020 19:55

frankyboy +6746

Wat een flutvergelijking zeg.

21-01-2020 20:18

FC_Tatabanya +1783

Prioriteiten ook lekker op orde: als je netflix alleen kan betalen als je niet rookt moet je geen netflix nemen…

22-01-2020 07:54

bertvanmerwijk +3

Ja leuk maar schiet is op met batshuayi

21-01-2020 16:39

De-Zuidhaven +9

Ik denk echt niet dat zulke spelers naar Feyenoord komen. Ten eerste heeft hij een torenhoog salaris, waar je als hurende partij natuurlijk ook een hele slok van moet nemen. Ten tweede valt hij met enige regelmaat in bij Chelsea, dus helemaal onmisbaar is hij daar niet. Toch?

21-01-2020 16:46

GerseGer +7236

Prachtig initiatief, past bij een volksclub als Feyenoord. Hopelijk zijn de kaarten bij de juiste mensen terecht gekomen.

21-01-2020 16:31

rupje2010 +612

Eindelijk een normale reactie. Chapeau.

21-01-2020 16:43

FR-JJN +12851

Ik heb 'm aan een kansarm knulletje gegeven uit Friesland. Ik kwam 'm tegen in een kroeg in woerden. Maar nu wil ie ineens niet meer?! Ondankbare vlerk

21-01-2020 16:08

louisvanderploeg +12932

Beetje zielige opmerking vind je niet. Of probeer je leuk te doen. Zelfs dat vind ik mislukt.

21-01-2020 16:10

RickFR010 +327

Louis waat is je humor gebleven? Linkse lul

21-01-2020 16:11

louisvanderploeg +12932

ik ben geen linkse lul, en heb genoeg humor. Maar om zo'n opmerking te plaatsen bij een goed initiatief, waarbij velen heel erg blij geworden zijn vind ik misplaatst. en dan zeker ook nog omdat er iets bijgehaald word, wat ook te triest is voor woorden.

21-01-2020 16:14

NoSurrender12 +180

Er MOET gelachen worden! Overal! Om jeauden, holocaust slachtoffers (oh das een pleonasme), tokkie Feyenoorders, Mohammedanen, tifus boeren, overal!

21-01-2020 16:21

louisvanderploeg +12932

ik ben ook voor lachen hoor. vergis je niet.

21-01-2020 16:29

Tremere +130

Man man, er zal en moet overal politiek bijgehaald moeten worden tegenwoordig, triest zeg. Humor is puur smaak, dan gejank over zuurlinks en domrechts altijd.

21-01-2020 16:21

JBH +1677

Ha echt he

21-01-2020 17:16

FR-JJN +12851

Stel je niet aan jankjong

21-01-2020 18:16

louisvanderploeg +12932

ach ja, moet ik hier nog op reageren. Kut, heb ik het alweer gedaan. sorry...….

droplul

21-01-2020 19:38

FR-JJN +12851

Is toch aanstellerij man wat je doet, zure lul

21-01-2020 20:29

rupje2010 +612

Ik vind het wel een aardig grapje. Maar ja, je moet tegenwoordig politiek correct zijn.

21-01-2020 16:45

FR-JJN +12851

we moeten niks kameraad....we laten ons leven toch niet helemaal verneuken door een paar van linkse natnekken

21-01-2020 18:19

rupje2010 +612

Prachtig initiatief om de minder bedeelden ook eens de kans te geven naar de kuip te gaan. Snap de negatieve berichten hier niet zo goed. Waarschijnlijk zijn dat gasten die politiek rechts georiënteerd zijn. Maar goed, we leven in een vrij land.

21-01-2020 16:03

rupje2010 +612

Ik zeg waarschijnlijk, niet meer dan dat. Jij ziet toch ook veel reacties die suggereren (!) dat er een vorm van sympathie is voor bijvoorbeeld een partij als de PVV. Ik kan me dat natuurlijk ook inbeelden.

21-01-2020 16:39

Stone +6

PVV rechts noemen, dan heb je het niet echt begrepen hoor. Maar er zijn veel mensen die het niet begrijpen. Rechts is behoudend en conservatief. Rechts wil geen scheiding van kerk en staat. De verwarring met rechts is omdat de PVV onze vrijheden, onze sociale verworvenheden, ouderenzorg, gelijkheid van vrouwen, etc. willen beschermen tegen de islam en tegen de EU. Dat lijkt conservatief, maar dat is juist heel modern en progressief te noemen. Veel mensen in Nederland zijn nog lang niet zo ver. Juist links-conservatieve mensen zijn het grootste probleem met hun naïviteit ten opzichte van migratie, klimaatreligie, vrijheid van godsdienst en denken dat islam een religie is met naastenliefde zoals het christendom en denken dat minaretten hetzelfde zijn als kerkklokken, dat salafisten heel vrome gelovigen zijn zoals monniken, etc.

21-01-2020 16:51

rupje2010 +612

Ok............

21-01-2020 17:20

MrLarkAx +141

Je zit er compleeeeet naast. Dit is de reden waarom je beter gewoon af en toe een boek moet lezen.

Pvv is rechts, dat zal 99 procent van de academici bevestigen. Niet alleen immigratie rechts, maar ook economisch (kleine overheid, lage belastingen) maar jij weet het vast allemaal beter...

21-01-2020 19:48

Stone +6

Als jij het zo goed denkt te weten. Noem dan eens iets conservatiefs aan de PVV?

21-01-2020 20:24

MrLarkAx +141

tegen immigratie zijn is conservatief
tegen drugslegalisering is conservatief
tegen EU lidmaatschap is conservatief
tegen islamitische cultuur is conservatief
tegen windmolens is conservatief
tegen uitbreiding verzorgingsstaat is conservatief

Ik denk het heel goed te weten zelfs, dit is een vakgebied van me.

21-01-2020 21:06

Stone +6

Jouw reactie slaat kant noch wal. Als dit je vakgebied is dan moet je maar weer terug naar de schoolbanken. Je zegt letterlijk dat het conservatief is om tegen een islamitische cultuur te zijn terwijl de islam het voorbeeld is van een conservatieve cultuur. Zo'n standpunt kan je dus onmogelijk conservatief noemen... Tegen EU zijn is extreem modern, zie Brexit. Het gaat om eigen baas zijn, vrijheid en zelfbeschikking. Er is niemand tegen Europese samenwerking. Men is alleen tegen de monetaire unie en tegen het feit dat je als land wordt gedicteerd door een ongekozen parlement zonder verstand van zaken en met andere belangen dan die van onze burgers.

Conservatief is wil vasthouden aan vroeger toen er geregeerd werd met angst. Voorheen was dat de kerk (als je niet zo leeft ga je naar de hel), de EU is er ook een klien voorbeeld van (als we niet een Europees rijk maken kunnen we niet op tegen China, Rusland en de VS), momentee is het de klimaatreligie (als je niet doet wat wij zeggen vergaat de wereld en leven je kinderen zonder natuur). Regeren op basis van angst is extreem ouderwets, wat jij ziet als links is ouderwets, conservatief links heb jij waarschijnlijk niet van gehoord? Anti-EU gaat om zelfbeschikking. Daar doen links conservatieven niet aan.

Conservatief betekent dat je terug wil naar de tijd dat je geen homohuwelijken had, dat je geen abortus mocht doen, zelfs scheiden is taboe in conservatieve kringen. Juist de linkse politiek heeft vroeger deze vrijheden verworven. Al deze vrijheden die onze opa's en oma's en ouders hebben verworven, het sociale vangnet dat is opgebouwd na de tweede wereldoorlog, dat is wat een PVV en ook FvD willen beschermen en dat is iets nieuws want het gaat om scheiding van kerk en staat, kritisch denken en gezond verstand (dus ook wetten tegen het licht houden die niet meer passen in deze tijd). Er is trouwens niemand tegen immigratie. Mensen moeten geholpen worden. Men wil alleen bescherming van de verzorgingsstaat en vrijheden. Zo is er ook niemand die de klimaatverandering ontkent, maar is wel tegen de bizarre klimaatwet die denkt dat je als mens het klimaat kunt managen zonder echte oplossingen zoals kernenergie en gas. Ze wilen ook dat de natuur niet mag veranderen (zie linkse stikstofwet) dat is extreem linkse conservatieve politiek. je kunt de natuur niet behouden zoals het nu is. Modern is om te zeggen dat je de natuur moet onderhouden maar niet behouden.

Ik kan zo nog wel even doorgaan as het moet. Maar goed, you can't argue with stupid. Je reactie is zo doorspekt met doctrine, naïviteit en/of politieke dogma's dat het waarschijnlijk geen nut heeft om zinnige argumenten aan te dragen. Jij bent zo iemand die zijn fouten niet wil zien en nooit zal toegeven. Helaas voor je. Je hebt duidelijk wel een verkeerd vakgebied gekozen. Succes

22-01-2020 16:54

Stone +6

Ik zie nu pas je profielfoto van Che Guevara. Ik dacht in eerste instantie dat het het portret van Mario Been was. Maar dat je zo'n communistische terrorist als Che verheerlijk zegt natuurlijk al genoeg over je beperkte verstand en verklaart ook je aversie tegen het gezond verstand van een partij als de PVV. Voor de duidelijkheid, in het huidige politieke spectrum zit een partij als FvD rechts van het midden. Het vertegenwoordigt de standpunten van de meerderheid van de bevolking, iets aan de rechterkant. Jouw denkfouten ontstaan doordat jij extreem links als het politieke midden ziet. Kun je niets aan doen, maar daardoor heb je wel een verknipt wereldbeeld.

22-01-2020 17:05

MrLarkAx +141

Ik zie dat je de moeite hebt genomen om een serieuze reactie te posten, en daarmee verdien je een antwoord terug.

Het is conservatief om tegen andere culturen te zijn. Niet door een wil om de eigen (progressieve) cultuur te beschermen tegenover een conservatieve islamitische cultuur - zoals jij stelt - maar puur om het basisprincipe dat de eigen cultuur beschermd moet worden tegen andere invloeden - of die nu progressief zijn of conservatief in het geval van de islam.

Ten tweede zijn anti-EU standpunten helemaal niet extreem modern zoals jij stelt, partijen zoals de SP en de CPN riepen in de jaren 1970 al om "zelfbeschikking" en "vrijheid". Die vlieger gaat dus niet op. De Brexit is niets meer dan een slotstuk van een discussie die 50 jaar voortduurt, Engeland kwam begin jaren '70 bij de EEG na jaren van twijfel, kritiek en discussie over het verlies van "zelfbeschikking".

Je vertoog over regeren door angst snap ik niet helemaal, dat laat ik maar even voor wat het is. Je zal er vast wel iets mee bedoelen maar ik kom er gewoon niet doorheen.

Ik zou de SP bestempelen als een partij met conservatieve linkse standpunten, denk aan de angst om de verzorgingsstaat te ontmantelen en de angst voor een groot Europa - uitgangspunten die jij uitsluitend lijkt te koppelen aan rechtse partijen.

Ik ben het helemaal met je eens dat linkse partijen het homohuwelijk en de verzorgingsstaat hebben verworven. De PVV en FVD zijn geen linkse partijen maar zijn wel voor het homohuwelijk gezien hun conservatieve standpunten. Daarvoor verdienen ze lof. Zij zijn echter niet voor het behoud van de verzorgingsstaat waarin zwakkeren worden beschermd. Als voorbeeld wil ik wijzen op het wetsvoorstel 35.000-XV1, nummer 85 (voorkomen van uithuisplaatsing wegens schulden en armoede). Alle partijen stemden voor dit wetsvoorstel behalve de PVV en FvD, aangezien die vonden dat dit de huisbazen ten nadele was en vinden dat de mensen meer eigen verantwoordelijkheid hebben.

Over je standpunten wat betreft de "klimaatgekte" wil ik je gewoon naar het algemene wetenschappelijk debat wijzen. Alsjeblieft, lees gewoon wat de mensen zeggen die er vele jaren voor geleerd hebben. Dat doe ik zelf ook.

Jammer dat je eindigt met een soort ad-hominem belediging, doet af aan de tijd die je in je stuk hebt gestoken. Ik ben er zelf van overtuigd dat ik het goede vakgebied heb gekozen en hoor dit ook uit wetenschappelijke kringen.

Ik hou het hier graag bij. Groet

29-01-2020 19:46

Stone +6

Je verhaal klopt gewoon niet. Je argument betreffende de SP onderschrijft juist mijn gelijk dat het geen rechtse standpunten zijn. En wat betreft de klimaatsekte, er is geen wetenschapper die het weer voor morgen kan voorspellen, laat staan het klimaat. Wetenschappers laten in hun modellen de invloed van zonnevlekken en oceaanstromingen buiten beschouwing omdat ze die nog niet voldoende begrijpen, maar er is wel correlatie, net zoals vulkaanuitbarstingen invloed hebben. Politiek baseert zich op onvolledige en verkeerde data. Ze laten zich moedwillig verkeerd voorlichten of manipuleren zelf de input zodat het beter past in hun politieke spel. Er zijn zoveel invloeden die je niet kunt voorspellen. Wetenschapper waarschuwen voor het beperken van de uitstoot van CO2 omdat dat de aarde noig sneller kan opwarmen. Het is een gekte. Lees dit eens zou ik zeggen: https://www.nature.com/articles/d41586-020-00177-3 en dan ga ik er vanuit dat je niet anders kan concluderen dat FvD en PVV de enige zijn in de kamer met gezond verstand (en Pieter Omtzigt, maar die is helaas gemuilkorfd door de partijdiscipline en mag op geen enkel issue afwijken van het regeerakkoord omdat ze de macht willen houden). We worden geregeerd door dwazen en dat hele links / rechts gedoe van jou is enorm achterhaalde theorie. Het milieu en klimaat, de EU met ongekozen beslissers, immigratie en cultuur, het zijn allemaal issues die je niet links of rechts kunt indelen. Het zijn de goedgelovigen met een korte termijn-geheugen tegenover de mensen met kritisch denkvermogen en gezond verstand. Je kunt het een ad hominem belediging noemen, maar ik zie het als een feitelijke constatering: je neigt naar extreem linkse politieke ideologie. Pas daarmee op zou ik zeggen. Gebruik je verstand en probeer kritisch te blijven en los van links en rechts te komen. De partijen die jij als links beschouwt proberen de aandacht af te leiden van de werkelijke problemen zoals overbevolking en ontbossing. De natuur (of het klimaat zo je wil) lost dit soort problemen vanzelf op. Er breken dan ziektes uit (coronavirus?) of er komen natuurrampen (droogte, overtromingen) en zo zal de natuur zichzelf op den duur herstellen een soort van natural selection. Ik hou het hier ook graag bij. Ik wens je uiteraard het beste, maar ik wens je ook de kunst om los te komen van politieke dogma's en politieke ideologieën. Een belangrijk probleem van de huidige politiek is juist dat partijenstelsel en het links/rechts denken, terwijl er veel meer gekeken moet worden naar wat de meerderheid wil op verschillende issues. Zo heeft er niemand voor het klimaatakkoord gestemd. Het was geen enkel onderdeel in geen van de verkiezingsprogramma's van welke partij dan ook. Kritiek op onder andere het Marrakesh pact, de baantjescarroussel en op de klimaatwet maakt dat de FvD en PVV nu zo populair zijn en hebben ze de verkiezingen voor de eerste kamer dan ook gewonnen. Ze buitensluiten laat zien dat de oude politiek (zowel links als rechts) bang is voor deze moderne nieuwe partijen die je niet kunt indelen als links of rechts en omdat ze de standpunten vertegenwoordigen van het politieke midden, het gezond verstand, de meerderheid van de Nederlandse bevolking. Daarmee worden ze graag weggezet als populistisch of extreem rechts (bezien vanuit links extremistische kant is het politieke midden ook extreem rechts). Ik hoop dat je tot inkeer zal komen (ik verwacht het niet) en ophoudt om helden van PVV en FvD af te zetten als rechts en conservatief. Want je helpt er de oude politiek mee waar we juist van af moeten als we als Nederland vooruit willen.

30-01-2020 10:58

De-Zuidhaven +9

Volgens mij zijn het over het algemeen juist de linkse rakkers die dit soort zaken en initiatieven ontmoedigen.

21-01-2020 16:49

nlx78 +1758

Leuk dat mensen hier kansarme mensen die waarschijnlijk van een bijstandsuitkering en voedselbank rond zouden moeten komen vergelijken met een zwerver. En uiteraard zijn er parasieten die te beroerd zijn om te werken maar het merendeel van de mensen die daar gebruik van moeten maken zijn dat niet. Die zijn al blij als een gemeente een grasveldje openstelt om in de zomer met een tent te staan zodat hun kinderen een gevoel van vakantie hebben. Mensen die geen ouderbijdrage kunnen betalen voor hun kinderen om op schoolreisje mee te gaan.

Ik snap dat sommige van de reacties hieronder grappig willen doen, maar je ziet in sommige reacties ook dat mensen het echt menen.

21-01-2020 15:46

vanachterkennis +0

100% met je eens maat

21-01-2020 16:01

Vak Q +1

En bij een ander bericht klagen ze weer het hardst dat Feyenoord geen volksclub is...

Het is gewoon een mooi initiatief en als je het niks vind, dan doe je er niet aan mee.

21-01-2020 16:06

Southsider +2400

Ik ben het ook 100% met je eens, ik heb mijn kaart ook afgestaan afgelopen wedstrijd.

Die reacties zijn ook van kleine ventjes die zelf nog lekker thuis wonen en nergens naar om hoeven te kijken. Die hebben nog geen benul van het echte leven.
Gelukkig kom ik met mijn vrouwtje thuis niks tekort, en kunnen wij goed leven. Maar ik besef ook wel dat we hier dankbaar voor moeten zijn.

Die reacties van die ventjes kan je beter lekker negeren, zonde van je tijd maat.

21-01-2020 16:20

Hallojumbo +0

mooi initiatief. geef een kansloze je seizoenskaart voor 1 wedstrijd zodat die hem kan verkopen op marktplaats

21-01-2020 15:35

JKTB +21049

Heb mijn seizoenskaart ook aan een zwerver gegeven voor deze wedstrijd... nooit meer teruggezien.

21-01-2020 15:25

svw +3

hahahahahaha

21-01-2020 16:07

Bushalte 67 +8503

Klikt het gek als 35000 seizoenkaarthouders 100 meebetalen in de vorm van aandelen o. Een speler als Boženik te kopen en mee te delen in de winst als ze hem straks verkopen voor het drievoudige?

21-01-2020 15:22

Roel_Driesvink +1822

Eigenlijk best een mooi concept. Je zal Feyenoord wel minimaal 25% vd winst moeten geven om ze mee te laten werken denk ik. En het zal waarschijnlijk best lastig worden om zo veel aandeelhouders te vinden maar het lijkt me niet onmogelijk.

Je zou een bedrijf moeten starten compleet met scouts, zaakwaarnemers en een grote achterban van potentiële aandeelhouders die bereid zijn om geld in te leggen. Adhv de rapporten van de scouts kunnen mensen zelf beslissen of ze bereid zijn geld in te leggen en hoeveel. In ruil daarvoor krijgen zij aandelen / en een percentage vd opbrengst of ze verliezen hun inleg als de speler niet rendeert bij de club en met verlies wordt verkocht of contract ontbonden. Onderhandelingen lopen via de zaakwaarnemers, die kunnen een speler die door dit bedrijf is gefinancierd bij een club stallen waarbij de club in ruil daarvoor het salaris betaalt en bijvoorbeeld 25% meedeelt in de winst bij een verkoop.

Zoiets :)

21-01-2020 15:39

filosoof12 +1957

zie je het voor je??? wie bepaalt of en wanneer hij verkocht wordt? met zo veel aandeelhouders hoort iedereen zeggenschap te hebben over de speler? Denk niet dat een speler komt door dit initiatief. Bovendien is het onmogelijk om te beslissen voor ons als aandeelhouders dan of en wanneer hij verkocht wordt, omdat dat zou betekenen dat de speler in handen van ons is. Feyenoord zou het nog steeds moeten blijven beslissen dus, maar wij hebben het geld ingelegd dus dat zou oneerlijk zijn en daar ontstaat al de onrust (die er al genoeg is op dit moment)

Grappig zo vanaf je computertje bedacht, maar dit slaat kant noch wal.

21-01-2020 16:07

Roel_Driesvink +1822

Er zijn genoeg bedrijven te noemen met aandeelhouders zonder zeggenschap, dus dat is geen argument. Aangezien bijvoorbeeld Feyenoord zelf meedingt in de winst kunnen wij ervan uitgaan dat zij op het juiste moment de speler verkopen. Daar zijn ook allerlei clausules voor op te nemen in een contract, bijvoorbeeld verplichte verkoop bij een bod van +20 miljoen. Met jouw naam zou je dit ook niet zo serieus moeten nemen, het is maar een beetje filosoferen. Het concept van crowdfunding is bewezen succesvol, dus met een goed concept zou dit ook moeten kunnen slagen. Of iemand het uiteindelijk gaat proberen is een ander verhaal... Dat Feyenoord vroeger de halve selectie middels talent-pools had gefinancierd is natuurlijk het andere uiterste. Dit concept zou voor weinig vermogende clubs uitkomst kunnen bieden voor misschien een of twee versterkingen. Het gaat hier om mensen waardoor het misschien ingewikkeld lijkt, maar feitelijk moet je de spelers als producten zien en richt je gewoon een handelsbedrijf op.

21-01-2020 16:47

Dr-Evil +1

Zoiets hebben we gehad. Genaamd talent pools! Groot succes was dat... Hahaha

21-01-2020 16:35

Vak Q +1

Leuk idee, ongetwijfeld vanuit goede bedoelingen geschreven.

Alleen krijg je dan heel veel supporters die zoals Van Hanegem het zegt "de baas willen spelen omdat ze (meer dan) 5 euro in Feyenoord hebben gestoken". Lijkt me niet echt wenselijk.

En wat als Bozenik niet speelt of transfervrij vertrekt?

21-01-2020 17:11

Hallojumbo +0

Zoek een goede sponsor en buit je nieuwe jeugdcomplex uit... In beide hebben ze de afgelopen 5 jaar gefaald, dus daar is veel te winnen... 5 miljoen is niet heel veel als Feyenoord goed en zorgzaam met geld om zou gaan..

21-01-2020 19:48

siniii +0

Die allochtonen belazeren de boel gewoon

21-01-2020 15:22

Hand-in-Hand +1509

Alle autochtonen zijn natuurlijk lieverdjes die nooit iemand kwaad doen, hou toch op.

21-01-2020 15:39

Dommeloempia1 +19626

Zaten paar zwervers met een doekkie “ troost moet blijven”

21-01-2020 15:20

SuperMartijn +7

liever een lege plek dan zo'n vieze zwerver erop

21-01-2020 15:17

jim010 +62

Keanker muil houwe! Jij leg zeker zelf onder een brug . Vuile mafklapper dat je bent. Bah . Walg van mensen zoals jij. En hoop dat jij in hun situatie terecht komt

21-01-2020 15:58

SuperMartijn +7

Op je teentjes getrapt uitkeringstrekker?

21-01-2020 18:24

huissie79 +19969

Liever een zwerver dan een sukkeltje als jij.

21-01-2020 17:13

Therock +21

Sorry, maar op onze plaatsen (4kaarten weggegeven) zat helemaal niemand!!! Zeer slecht dat er geen communicatie over is geweest!!!

21-01-2020 15:10

siniii +0

Ondankbaar volk die Marokkanen

21-01-2020 15:26

Hallojumbo +0

Niet alles wordt verkocht op marktplaats

21-01-2020 15:35

RotterdamFNSouth +208

mooie actie mensen met een voorliefde voor 020 gratis kaarten geven om dat ze te lui zijn om te werken

21-01-2020 15:04

Exstensa +364

Dus als je geen seizoenskaart hebt ben je voor 020? Er zijn ook mensen die veel en hard werken en die maar net de rekeningen kunnen betalen. Is mooi dat dit soort initiatieven bestaan man, gun je andere supporters die het niet kunnen betalen ook wat.

21-01-2020 15:25

RotterdamFNSouth +208

nee dat zeg ik niet mensen die voor 020 zijn hebben die gratis kaarten gehad

21-01-2020 15:34

CROOSWIJKER +14604

Je moet toch iets doen om je stadion vol te krijgen

21-01-2020 14:56

DV-FR1908 +628

Het zijn kaarten die beschikbaar zijn gesteld door mensen die al een plek hadden. Dus voller werd het stadion er niet van. Tenzij die 1000 mensen nooit gaan.

21-01-2020 16:01

LarsFR1908 +5591

Aangereden supporter voor de wedstrijd is overleden

21-01-2020 14:53

FeijenoordBL +1

Hoorde t net op de radio

21-01-2020 15:02

paulus56 +247500

Wis het al wel jammer ben je bijna bij het heilige stadion word je voor je klote gereden.
Wel respect hij op zo leeftijd nog naar het stadion ging

21-01-2020 15:03

misterj +4538

Wel gek dat er helemaal niets over wordt vermeld op fr12

21-01-2020 16:21

paulus56 +247500

Het is helaas niet zo misschien komt het nog.
Zou mooi zijn als feyenoord een bloemetje laat brengen naar de begrafenis.
Hij was op zijn leeftijd toch weer onderweg naar de kuip.

21-01-2020 17:01

kuipieee +0

ze kunnen ook gewoon die prijzen fatsoenlijk houden als ze zo graag "feyenoord willen geven"

21-01-2020 14:53

Heufhejdygvs +1995

In t nieuwe stadion zullen vast ook wat goedkopere plekken zijn. Derde ring recht achter een doel lijkt mij geen geweldig zicht

21-01-2020 14:57

KSFR1908 +9692

Opdonderen met die schooiers

21-01-2020 14:50

samdjs +4201

Wat doe je hier nog dan

21-01-2020 16:31

mrfeyenoord073 +0

Nieuwkoop speelde echt goed tegen az volgend seizoen basis

21-01-2020 14:46

JKTB +21049

Zag er bij het doelpunt van az niet best uit hoor.

21-01-2020 15:23

Feijenoorder95 +22270

Geen dagjesmensen op mijn stoel

21-01-2020 14:33

MVX +523

Bij veel andere clubs (zoals Dortmund) kan dit elke wedstrijd. Als je een SK hebt en je kan niet kun je dit aangeven en dan gooit de club je stoel voor die ene wedstrijd gewoon weer in de verkoop. Zou Feyenoord ook moeten gaan doen, scheelt toch een hoop lege plaatsen over een heel seizoen

21-01-2020 14:33

cluepon +3820

Op de eerste plaats ging dit niet over "in de verkoop" maar "weggeven aan een andere fan die zelf geen kaartjes kan kopen". Op de tweede plaats is er al Ticket Exchange ( https://resell.feyenoord.nl/ )

21-01-2020 14:37

FeijenoordBL +1

Prijzen van ticket Exchange zijn schandalig duur...
ze zouden via gogo weer moeten accepteren... dan worden de kaarten wel verkocht

21-01-2020 15:05

FeijenoordBL +1

Ja.. nu mensen wegblijven... zoude ze gewoon altijd moeten doen

21-01-2020 16:42

Feyenoord_R +11235

Waar heb je het over gozert, dit gaat al jaren zo

21-01-2020 14:52

De-Zuidhaven +9

Enorm mooi initiatief, en ik heb zo’n gevoel dat de meeste kameraden dit wel over heeft voor de medemens. Klasse!

21-01-2020 14:31

De-Witte-Socrates +6807

Ik had dat wel, voelde prima om te doen (een keer).

21-01-2020 15:16

delapena +1

sfeervol????????

21-01-2020 14:30

Artycuno +7493

Vandaar dat het wel weer een begrafenis leek :p

21-01-2020 15:08

klick44 +18064

Mooi initiatief, zou elke wedstrijd kunnen als je een keer niet kan

21-01-2020 14:25

peterv1991 +1081

Helden zijn het

21-01-2020 14:22
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties