Het kabinet maakte maandag bekend dat de landelijke maatregelen om het coronavirus te bestrijden tot 1 juni worden verlengd. Dat betekent niet dat er tot 1 juni niet wordt gevoetbald. Het ministerie van VWS bevestigd namelijk aan de KNVB dat de maatregelen wat betreft sportclubs ongewijzigd zijn gebleven en voorlopig dus zullen gelden tot 6 april. De KNVB heeft dinsdag bekend gemaakt dat ze de adviezen van de overheid zullen blijven volgen.
De KNVB volgt onderstaande maatregelen van de Rijksoverheid:
• Tot en met 6 april: Alle sportclubs en sportvoorzieningen zijn dicht;
• Er vinden geen georganiseerde sportactiviteiten plaats, ook niet in de openbare ruimte;
• Sporten in de openbare ruimte is toegestaan in een groep van maximaal 3 personen waarbij de 1,5 meter afstand in acht genomen dient te worden;
• Op bovenstaande wordt gehandhaafd;
• Voor de topsport wordt geen uitzondering gemaakt en gelden ook bovenstaande maatregelen;
• Op uiterlijk 6 april wordt bezien in hoeverre deze maatregelen voor de sportwereld verlengd worden;
• Tot 1 juni kunnen er geen congressen, (bij)scholingen, festivals, evenementen en toernooien) worden georganiseerd.
''De wedstrijden en competities in de sport vallen dus nu buiten het besluit om evenementen en bijeenkomsten te verbieden tot 1 juni. Over het verdere verloop binnen de sport zal pas een besluit worden genomen in de aanloop naar 6 april. Maar op basis van het besluit van de overheid is besloten geen wedstrijden met publiek te spelen voor 1 juni'', aldus de KNVB. Gezien de heftige maatregelen beseft de KNVB dat er rekening gehouden moet worden met drie scenario’s.
• De competities worden uitgespeeld voor 30 juni (tot juni zonder publiek);
• De competities worden uitgespeeld na 30 juni* (afhankelijk uitkomsten UEFA-kalenderwerkgroep);
• De competities worden niet uitgespeeld.
''Het blijft een puzzel, en bovendien is zonder ingrijpen van de UEFA het uitspelen van de Europese nationale competities na 30 juni onmogelijk. Ook de UEFA is nog bezig met scenario’s. De uitkomsten daarvan zijn voor ons relevant omdat we als Nederlands voetbal zo veel als mogelijk eenduidig op willen trekken met de andere competities'', zegt de KNVB. ''De komende periode blijven we in overleg met alle betrokkenen in deze en wachten we de communicatie vanuit de overheid met name in relatie tot het besluit over de sport af.''
Plaats reactie
Kuyt1908 +1
Mooie optie om dit te eindigen: deel gewoon het aantal punten van na de winterstop door het aantal gespeelde wedstrijden doe dat keer het aantal te spelen wedstrijden haal hier het behaalde aantal punten vanaf en je hebt het resterende aantal punten.
Feyenoord krijgt dan 19:7×17=46 punten - de 19 punten die ze al hadden = 27 punten afgerond.-
Az krijgt dan 15:7x17= 36 punten - de punten die ze al hadden is 21 punten.
Ajax krijgt dan 12:7x17= 29 punten - de 12 die ze al hadden is 17 punten.
Doe met de doelpunten hetzelfde en je krijgt de eindstand
senesi1908 +3750
Tafelvoetbal, Dick tegen de rest
FrNiels2017 +158297
Levend tafelvoetbal! Iedereen aan een stokje met 1,5 meter er tussen
FR03020 +1
Ik zeg: de aanvoerders van alle ploegen in één grote, massale bokswedstrijd.
joepie +22
Desnoods uitspelen zonder publiek. Mits spelers vooraf getest zijn.
Cencerra +60
Ik zou zeggen: Klein beetje de regels aanpassen, scheids instrueren dat iedereen op het veld zich aan die anderhalve meter afstand houdt en na 6 april beginnen. TV-progamma’s zonder publiek blijken ook best leuk, dus in dit geval voetbal zonder publiek ook.
DerKeijzer +3648
Zijn er mensen die profclubs willen spelen op fifa 20 op de ps4 , voeg dan KAAMPPER toe op ps4
IJzerenKees +134965
kamper nou nou kom je van het kamp ofzo haha
DerKeijzer +3648
Toevallig wel ja
joepie +22
Heb jij ook een handeltje?
IJzerenKees +134965
sloopt auto’s zeker
BoscheBol +1
Worden er geen boetes gegeven voor vuurwerk, krijgen ze een verbaal omdat ze geen anderhalve meter afstand houden.
hasil +8
Wat een achterlijke mensen werken er toch bij de KNVB. Heel Nederland moet tot 1 juni niet groepen bij elkaar komen en moet 1,5 m afstand houden. En dan denken dat dit straks misschien niet voor het voetbal gaat gelden is van een ongelofelijke naïviteit maar bovenal oerdom. Denken dat je weer groepstrainingen kan doen, door het land kan reizen en fysiek contact kan maken met je regenstanders. Om nog maar te zwijgen van supporters die wellicht toch mee gaan reizen om hun club ter plaatse te ondersteunen.
Het begint ook irritant te worden. Een voetbalbond die denkt dat je in deze situatie, waarbij dagelijks tientallen doden vallen, lekker tegen balletje kan gaan trappen en dingen gaat doen die haaks staan om de verdere verspreiding van dat virus tegen te gaan.
michiel2424 +29327
Beetje apart. Ze noemen heel duidelijk 3 scenario’s, waaronder ook dat het niet uitgespeeld gaat worden.
Jij doet net alsof ze het sowieso wel gaan doen
FrNiels2017 +158297
Ja dit dus ja
BBMarco +499
Wat een achterlijke mensen die altijd alleen maar zeiken op anderen, waarschijnlijk om maar niet naar zichzelf te hoeven kijken.
johanj34 +4152
Als de competitie zou worden geschrapt wordt dat een 2e harde klap voor de horeca.
alexnultien +6122
Ik mis mijn cluppie
onbenkend27 +0
Tot 1 Juni moet iedereen 1.5 meter op afstand houden. Hoe willen ze dan gaan voetballen.
Mensini +14702
Niet te kort dekken....
alsje +8713
Wellicht dan Sven van Beek dan weer aanspraak maakt op een basisplek
Kralingen-Crooswijk +800
Minder lullen, meer knopen doorhakken. Van dit gelul in de lucht wordt niemand wijzer.
Sjeep +16108
Knkr jeauden als de dood dat ze de competitie wel gaan hervatten hahahaha
Ja boehoe gewoon kappen en ajax kampioen
Tristanvh010 +5930
En 40 mil voor cl krijgen...
PapaKevin83 +15442
Die gewoon verdelen over de clubs
alsje +8713
Het zou krom zijn om die dan ook uit te reiken als ze kampioen worden zonder nog te spelen idd.
alsje +8713
Misschien dat ze die verdelen naar ratio van het behaalde aantal punten... aantal punten / totaal = percentage??
angstgegner03 +2
Hahah die Valentijn Driessen ook met zijn ''geen zorgen, competitie wordt gewoon uitgespeeld''. Alsof regering gaat toestaan dat er nog gevoetbald wordt, geeft ook gewoon verkeerde signaal af vanuit hun standpunt bezien.
Nico01 +2
Staat de KNVB overal boven?
you_never_walk_alone +8751
Niet boven uefa komen ze vanzelf achter.....
1234567890 +178814
Net even de 25 van RvP op Fox waanzinnig wat een gemist in het Nederlandse voetbal
mdgrdam +12870
Competities die al driekwart onderweg zijn moeten altijd worden afgemaakt. Ajax mag niet als kampioen worden aangewezen met Feyenoord, Utrecht en Willem II uit nog op het programma terwijl AZ de moeilijke uitwedstrijden heeft gehad. Dat zou vergelijkbaar zijn met een loting: Ajax heeft het makkelijkste programma geloot aan het begin en wordt op grond daarvan kampioen. Voor griezel Van Marwijk vanzelfsprekend maar dit mag niet gebeuren. Desnoods kleinere competities volgend seizoen: 14 clubs Eredivisie, 12 Eerste divisie noord en 12 Eerste divisie zuid.
michiel2424 +29327
“Griezel” van Marwijk.
Jij bent geen feyenoorder
michiel2424 +29327
Overigens wordt nergens gezegd dat ze dan kampioen worden. Dat is niet aan de orde. Er komt geen kampioen.
FrNiels2017 +158297
Dat dus.
mdgrdam +12870
Waar baseer je dat op? Ik heb al bijna 20 jaar onafgebroken een seizoenkaart en de jaren ervoor koos ik voor losse tickets. Ik ben min of meer begonnen met de seizoenkaart toen Van Marwijk begon als trainer. Feyenoord had in die jaren zeker een keer kampioen moeten worden. Ik vond het toen nog wel een sympathieke trainer. Maar zodra de camera weg was, scheen het een humeurige vervelende man met driftbuien te zijn en een matennaaier t.o.v. Rob Baan. Met de jaren ben ik het een steeds engere man gaan vinden. Zeker toen hij bondscoach van Saudi-Arabië werd in 2015. Ik weet zeker dat als we een Feyenoord-quiz gaan spelen dat ik je versla.
michiel2424 +29327
Dat betwijfel ik
Maar je hebt gelijk, je mag hem een griezel vinden.
Bal-Bal +5066
Wat heb je tegen van marwijk? Beetje fatsoenlijk
marcel achterhof +82
Niet op ingaan, ze zijn zelf griezelig en eng en vooral hersenloos en niet helemaal lekker, laat gaan zo'n debiel
mdgrdam +12870
Van Marwijk is kennelijk een held voor jou en wie aan jouw held komt, is een debiel. In 2007 gaf Bosz vele miljoenen euro's uit en werd hij de trainer. Resultaat: een magere zesde plaats door een desastreuze tweede seizoenshelft. In de beker alles thuis geloot tegen niet de sterkste clubs dus wel de KNVB beker als troostprijs.
mdgrdam +12870
Het probleem is dat Van Marwijk geen fatsoen heeft. Dat begint in 2003 als ik het goed heb. Wij hadden een goede technisch directeur Rob Baan. Hij zorgde jaarlijks voor uitstekende aankopen. Toen de resultaten iets minder werden, haalde Van Marwijk een streek uit waardoor Rob Baan kon vertrekken. We kregen Mark Wotte ervoor terug. Ik lees nog wel eens een Feyenoord-boek over het verleden en dan komt Van Marwijk er niet goed uit. Van Marwijk heeft zijn zakken gevuld in het Midden-Oosten daar waar de mensenrechten niets waard zijn. Ik weet er zijn er meer en dat zijn over het algemeen mensen zonder moraliteit.
Voor mij is hij niet de held van 2002 en 2010 zoals bij velen. Die UEFA Cup hebben we te danken aan Pi-Air en het uitstekende aankoopbeleid van Rob Baan. Het was met Tomasson, Paultje Bosvelt en Keessie van Wonderen en het brein Ono wel een waanzinnig goed team. Als je je verveelt, nog eens nagenieten van die wedstrijden.
Bal-Bal +5066
Dus de successen zijn op conto van pi air, ono en rob baan. En de slechte prestaties van marwijk. Is niet heel fair.
Wk idem alles lag aan het goed team en robben en sijder in voem etc. En ek 2012 lag dan weer aan v marwijk met nagenoeg zelfde selectie.
Je wint met zn allen en verliest met zn allen.
mdgrdam +12870
Het WK 2010 begon met moeizame gelukkige overwinningen en slecht spel.
Die wedstrijd tegen Brazilië was geweldig en opeens begonnen we de titel te ruiken. Op het EK 2012 zat alles tegen en was het spel wederom slecht. Van Gaal toonde aan dat het veel beter kon.
In 2002 zat er ook veel mee. Ik gaf ons geen stuiver meer na die 2-0 in Freiburg. Pisvee thuis was ook een mirakel in de laatste seconde. Inter dacht thuis op halve kracht te kunnen winnen. Steeds op de meest cruciale momenten sloeg Pi-Air toe. Voor relatief weinig geld gehaald door Baan.
Van Marwijk is zeker geen slechte trainer geweest maar het was ook zeker geen toptrainer.
Bal-Bal +5066
Freiburg was de nummer 18van Duitsland. Een goal was al genoeg. Dat ging toch never nooit mis.
angstgegner03 +2
Griezel Van Marwijk pfffff
tussenjaar +6318
Seizoen na de kerst afmaken
Dommeloempia1 +20210
Sportcompentities vallen niet onder nederlands coronabeleid.... dat wordt voetballen zonder publiek
michiel2424 +29327
Niet als de maatregelen die tot 6 april gelden verlengd gaan worden
Dommeloempia1 +20210
Dat klopt.
eefb014 +5563
Als er een uitzondering komt voor de topsport zal dat op 6 april of 1 mei hooguit geld en voor de trainingen. Dan kan er eventueel half mei zonder publiek herstart plaats vinden zonder publiek of 1 juni met publiek.
angstgegner03 +2
Zie jij het voor je dat de spelers op korte termijn verder willen gaan met voetballen?
Dommeloempia1 +20210
Geen idee.... de knvb wel... die staat te springen.. maak niet uit hoe er gevoetbald gaat worden
BBMarco +499
Wauw jij doet je naam eer aan....
Dommeloempia1 +20210
Dit is uw antwoord, hier moet u het mee doen....
BBMarco +499
Ik zal hem uitleggen voor je.
Dommeloempia1 19:51 di. 24 maart
Geen idee.... de knvb wel... die staat te springen.. maak niet uit hoe er gevoetbald gaat worden
De knvb is het voetbal orgaan in nl en is enkel en alleen met voetbal bezig, dus niet raar dat ze het enkel en alleen over voetbal hebben en dus graag willen weten hoe het er uit gaat zien de komende maanden.
Dommeloempia1 +20210
Nog 1 keer!!!!
Weet jij of de voetballers staan te springen om in deZe huidige situatie te gaan voetballen???????
Als na 6 april duidelijk is wat de knvb wel en niet mag en ze mogen voetballen, dan vindt er hervatting van competitie plaats zonder publiek..
Dus wat jij uitlegt bedoel ik niet
BBMarco +499
Dan moet je dat zeggen en niet iets anders.
ronnieb +788
Gaat op zeker vanaf 1 Juni gevoetbalt worden. Zie China die na 8 weken weer mogen reizen.
Tristanvh010 +5930
Die hebben het toch wel wat anders aangepakt dan in Nederland. Daar lopen de mensen nog steeds bijna helemaal ingebouwd op de straten waardoor je niet kan besmetten of bestem kan worden
JDN1987 +23710
Dat china überhaupt nog mag reizen na dit gezeik
KruytAmersfoort +412
Jaaaa hele dag vergaderen en niks beslissen
tvd17 +5474
Klassieker zonder publiek is op voorhand al verloren dus doe maar gewoon niet
angstgegner03 +2
Publiek werkt juist enorm tegen heb ik t idee. Kijkend naar klassiekers die ik in de kuip heb gezien de afgelopen heb ik t gevoel dat het voor veel spelers verlammend kan werken, zeker als t even niet loopt. Ajax lijkt er daarentegen al heel lang alleen maar fijn onder te voetballen. Ze weten gewoon dat ze een goal nodig hebben en dat wij dan al snel wanhopen en dat t overslaat op de spelers.
PeturP +1
Op basis van huidige ranglijst is gezien verschil in gespeelde wedstrijden onzinnig. Zeker voor bijvoorbeeld Utrecht. En de bekerwinnaar gaat rechtstreeks naar de poulefase. Geef dat ticket maar aan nummer 3.
Beter is om CL en EL dit seizoen voor gezien te houden en volgend seizoen 1 of 2 maanden later te beginnen hiermee. Dan kunnen competities hopelijk in zomer worden afgewikkeld. schaf de bekertoernooien volgend seizoen af en meer doordeweekse wedstrijden zodat de competitie op tijd klaar is. En zo niet, vergeet dan de EK 2020 volgend jaar. Is wel minst belangrijk.
dennis-zuid +4237
Gewoon de competitie aflasten en de Europese tickets uitdelen op basis van de laatste tien wedstrijden. Geen kampioen en degradanten uitroepen. Dat is simpelweg de eerlijkste manier. Maar de KNJB zal ons wel weer naaien
BoscheBol +1
Je moet anderhalve meter van elkaar blijven. Krijg je dadelijk uitslagen van 20-20 of zo íets. Fijn voor het doelsaldo.
Dommeloempia1 +20210
Haps 3 meter in de douschjes
angstgegner03 +2
Hahaha ja dan kan je niet de bal veroveren op een tegenstander, en krijg je wandelend voetbal. Je mag toch niet een duel aangaan.
FRotterdam_1908 +0
Altijd dat voetbal met een richtlijn:
Knvb moet gewoon richtlijnen rivm aanhouden, klopt toch niks van... je mag niet met meer dan 3 maar voetbal met 40.000 jn een stadion valt er buiten .... ik begrijp t niet
Southsider +2400
Lees de tekst nog een keer.
• De competities worden uitgespeeld voor 30 juni (tot juni zonder publiek);
FrNiels2017 +158297
22 (+ arbitrage, staf, commentatoren en cameramensen) is ook nog steeds wel meer dan 3 natuurlijk
Southsider +2400
Klopt, alleen zullen die niet met z'n allen in een skybox gaan zitten op een halve meter van elkaar.
En mocht dit echt doorgaan, zal het pas op z'n vroegst na 6 april zijn.
We gaan het zien.
FrNiels2017 +158297
Volgens mij las ik ook ergens in de regels dat je tot 1 juni niet met meer dan drie mag sporten (en zelfs met 3 moet je je aan die 1,5m houden), dat daarop gehandhaafd gaat worden en dat de topsport geen uitzondering vormt. Ben benieuwd
Barrypapa +16073
Als je niet begrijpend lezen kunt, dan is het bovenstaande onbegrijpelijk inderdaad
2018-2019 +1442
Over 5 weken de eerste wedstrijd. De eerste groepjes van 3 personen zijn al onderweg naar het stadion....
Jordi-FR010 +0
Gaat niet meer hervat worden helaas. Onzinnig bericht om dan te zeggen we houden alle opties open
FrNiels2017 +158297
Oh, jij weet het beter?
2018-2019 +1442
Jij in ieder grval niet.
Next.
FrNiels2017 +158297
Sterk
Nordberg +4839
nee natuurlijk niet, alles wordt afgelast overal en voetbal zou door gaan hahaha
joopkater +6409
Competitie hervatten, zonder buitenspel zodat er genoeg ruimte is. Verdedigers in de ED dekken sowieso al op 1,5 meter.
sini +6730
Als ze zonder publiek spelen dan gaan er gewoon mensen buiten de Kuip verzamelen tijdens de Klassieker ofzo, dan is dat hele "zonder publiek" ook nutteloos
feyenoordjoted +2
Het eerste wat gaat gebeuren als er weer gevoetbald gaat worden zonder publiek: mensen gaan elkaar opzoeken om bijvoorbeeld samen naar De Klassieker te kijken. En dat is toch wat men niet wil om de besmettingen tegen te gaan...
angstgegner03 +2
Had ik zelf nog niet eens aan gedacht maar dit lijkt me zeker iets wat ze gaan meenemen bij beoordeling of de competitie door kan gaan. Het geeft idd ook wel een verkeerd voorbeeld als dat soort dingen uit het 'normale' leven opeens weer door kunnen gaan.
antonHGV +2
Bundesliga al tot 30 april geschorst
2018-2019 +1442
Kop van dit bericht had beter kunnen zijn : knvb neemt vandaag geen besluit(en).
thepentagon1908 +1100
Doe maar uitspelen competitie zonder publiek. Heb je tenminste nog wat om naar te kijken in het weekend..
Dommeloempia1 +20210
Het beweegt zullen we maar zeggen
Koekert +5497
Ook al zpu zonder publiek een optie zijn, hoe pak je dat dan aan met kleedkamers? Duels op het veld etc etc. Gaat allemaal niet. Misschien voor de jeugd, thuis douchen etc. Maar dat is al verrekte lastig.
2018-2019 +1442
Sterke besluiten..............
FrNiels2017 +158297
Als je de benodigde informatie nog niet hebt, kun je beter nog even wachten toch? Of vul jij je belastingaangifte voor 2022 alvast in?
2018-2019 +1442
En wederom kwam je een nutteloze reactie brengen.
Wij danken u hartelijk hiervoor.
Nog een fijne en gezonde dag(besteding).
FrNiels2017 +158297
Top man
Heufhejdygvs +2015
Ik zeg: kampioenswedstrijd Ajax-AZ
Bekerfinale Feyenoord-Utrecht
Degradatiefinale ADO-RKC
Cambuur promoveert en eventueel de Graafschap
Lijkt mij het eerlijkst.
Richardmas +1777
Of uitbreiden naar 20 clubs en volgend seizoen 3-4 degradanten en 1-2 promovendi. Zou wel heel zuur blijven omdat er echt kans was op een historisch kampioenschap na een epische comeback.
feyenoord95 +0
Lijkt mij prima voorstel
Djim +8266
doe ons ook even tegen az en ajax dan. en dan ajax-utrecht en az-psv ook en wij zijn kampioen.
Kortom, of alles spelen of geen eindstand.
Wel een probleem wie er dan volgend jaar de CL miljoenen krijgt.
Misschien een soort play-offs voordat nieuwe competitie begint
feyenoord95 +0
Als ze niet uitspelen zal Ajax tot kampioen worden uitgeroepen en ja ze staan bovenaan dus hetzij zo...
Nab +1
Het hele land moet zich aan de regels houden. Maar voor sport komt er dan eem uitzonderimg? Dat ga je echt niet aan het volk kunnen verkopen.
Nab +1
Ja want. Ze houden alle opties open. Nee, 1 juni voor het hele land. Punt.
Rotterdam1983 +5819
Zo te zien niet.
Nab +1
Nou vertel jij dan eens wat ik fout lees. En hoe je een land kan verbieden tot elke onthouding van sociaal kontakt. Maar wel kijken of er voor sport een uitzondering kan worden verzonnen.
CROOSWIJKER +14799
Gewoon heel de zomer doorspelen! In de zomer dit seizoen afmaken en gelijk beginnen met het volgende seizoen. De spelers hebben nu toch al een lange zomerstop
010dragert +4970
Zonder publiek dan ws.
FeyenoordNr.1 +21735
Zonder publiek uitspelen dan. Iedereen die kaartje heeft gekocht of SK heeft gratis fox.
antonHGV +2
Afkappen. Huidige stand de eindstand en geen kampioen ... heeft al lang genoegbgeduurd
FeyenoordNr.1 +21735
Afkappen worden we niet beter van. Ik had echt nog wel goede hoop op een betere klassering met nog wedstrijden tegen AZ en Ajax.
antonHGV +2
Ook als je ajax thuis treft zonder publiek?
onbenkend27 +0
Er word niet meer gespeeld let maar op.
marcel achterhof +82
Nee natuurlijk niet en terrecht, laten we ons maar druk maken over de 300 mensen die dalijk dood gaan per dag
onbenkend27 +0
En zo is dat helemaal eens.
Btech +1339
haha fox wil gewoon dat de competie wordt uitgespeeld
TheNam3d +20
Komt over als geld > verantwoordelijkheid, alsof ze een advocaat de snel opgemaakte regels laten doorspitten om toch te kunnen cashen, spelers moeten alleen wel 1,5 meter afstand houden tot 1 juni. Daarnaast is een wedstrijd geen sportevenement opeens?
FR_Domingo +15013
Focus nu maar eerst dat we niet helemaal naar de klote gaan en de doden teruglopen. Zien we daarna wel weer verder hoe we de bedrijven gaan redden en hoe we weer naar voetballen kunnen gaan kijken. Voor nu is dat allemaal grote bijzaak !
cluepon +3841
Mwah, bedrijven redden is op zich wel een vrij relevante bijzaak. Daar zou ik niet mee willen wachten tot alles voorbij is. En niet iedereen kan aan een bed staan.
wilbert17 +23477
Afgelopen 24 uur 29 meer doden. Ja loopt hard terug.
cluepon +3841
Bij die ziekten is de besmettelijkheid best wel veel lager dan bij Corona. Dus ik snap je punt niet helemaal.
010dragert +4970
K is niet besmettelijk dus dat gaat nergens over sowieso. Griep en corona zijn 2 hele verschillende type visussen die zijn niet eens vergelijkbaar. Ook redelijk nieuw na Sars1... Griep kennen we al eeuwen.
FrNiels2017 +158297
FRGoudse, voorlopig kunnen ze het gelukkig nog wél aan. En de verspreiding in andere delen van Italië lijkt mee te vallen (net als in Nederland Brabant vooral problematisch blijft en in China Wuhan). Uiteraard is er druk, maar het systeem is nog niet geïmplodeerd.
010dragert +4970
Voorlopig kunnen ze het hier wel aan idd Niels maar dat ligt ook aan het gedrag van de mensen hé. In China is het nu heel stuk beter of zelfs volledig onder controle (maar wél na 2weken lockdown)
FrNiels2017 +158297
We moeten met z'n allen heel erg proberen de gulden middenweg te bewandelen. We moeten absoluut de de adviezen en bevelen van de autoriteiten opvolgen en ons beseffen dat het heel ernstig kan verlopen als we dat níet doen. Tegelijkertijd moeten we ook niet in paniek raken en ons beseffen dat de kans dat de schade redelijk beperkt blijft - mits we allemaal meewerken - nog steeds verreweg het meest waarschijnlijke scenario is.
010dragert +4970
Zo leef ik standaard hoor!
FrNiels2017 +158297
Ik ook, maar velen niet.
Dommeloempia1 +20210
Denk eerder 6 wkn lock down
010dragert +4970
De medicijnen liggen in Nederland allang klaar man. Die zijn in China getest en zeer effectief bevonden.
010dragert +4970
Hij heeft ook geen punt.
010dragert +4970
Er valt nog niks te relativeren.
cluepon +3841
Je moet niet overreageren, en je moet het ook niet wegcijferen door te zeggen dat het allemaal maar niks is in vergelijking met whatever.
Maar aan het eind van het verhaal boeit het ook niet echt wat je mening erover is, als je je maar aan de voorschriften houdt. Zo simpel is het
FrNiels2017 +158297
Nee, absolute worst case scenario is 200-300 miljoen doden (60% van de wereldbevolking raakt besmet, dat zijn 4,2 miljard mensen, geen werkend vaccin of behandeling; wereldwijde mortaliteit loopt door overbelasting van de zorg en verspreiding in ontwikkelingslanden op tot zo'n 5-7% = 210-294 miljoen). Natuurlijk (en gelukkig) compleet onwaarschijnlijk.
Verder ben ik het met je eens dat e.e.a. wat vaker gerelativeerd zou mogen worden. Volg allemaal de maatregelen op, maar voor doemdenken is echt nog geen noodzaak.
wilbert17 +23477
In augustus beginnen met BeNeleague. Mooi moment.
kuyt15-16kampioen +1274
Zonder publiek spelen 2 keer in de week.
Dommeloempia1 +20210
Slechtste scenario
cluepon +3841
Ik zou zeggen: de eindstand bepalen op basis van het aantal besmettingen per 100000 inwoners van de gemeente van een club, verdeeld over de aanwezige BVO's per gemeente.
Maar ik weet niet of ik Heerenveen en Emmen wel zie zitten in de CL
Dommeloempia1 +20210
Helemaal eens.
WillemvanHanegem21 +1
Seizoen 2020/2021 schrappen.
Zo kan je rustig seizoen 2019/2020 afmaken. CL, beker, EL etc.
En ook NBA.
WillemvanHanegem21 +1
Nee, geloof ik niet in.
Gaat nog lang duren.
WK kwalificatie moet ook nog.
FrNiels2017 +158297
Waar jij in gelooft boeit me eerlijk gezegd niet zoveel
WillemvanHanegem21 +1
Maar wel even een comment plaatsen.
.
FrNiels2017 +158297
Laat dat duidelijk zijn
jesseb11 +0
Precies wat ik ook al zei tegen mn vrienden, alle competities in hele wereld schrappen. Overeenstemming bereiken met alle clubs om de aflopende contracten door deze k*tzooi het seizoen af laten maken.
WillemvanHanegem21 +1
Contracten kan je niet veranderen. Dat gaat echt niet gebeuren. Ziyech is bijv weg.
Je kan wel een deal maken met alle clubs dat je gewoon nieuwe spelers kan gebruiken > seizoen 2019/2020.
Bijv CL > PSG zonder Neymar en Barca met Neymar.
Niet zo moeilijk doen allemaal anders kom je er nooit uit.
FrNiels2017 +158297
Je hoeft ook geen contracten te veranderen. Je hoeft alleen maar de transfermarkt dicht te houden tot de competities afgerond zijn, als FIFA zijnde.
WillemvanHanegem21 +1
Zeg ik ook helemaal niet.
Opletten mongool.
FrNiels2017 +158297
Praat even normaal anders.
feyenoord95 +0
Geen schaal maar wel een bekerfinale, gekleurde bril?
feyenoordgazza +4012
Achja de knvb weer .
Weten totaal niet wat er leeft .
Het is gewoon klaar .
Zorg voor een eerlijke afhandeling van dit seizoen zodat we straks weer van start kunnen in augustus
kevinmulFR010 +18073
gewoon begin mei voetballen met de mensen die niet bang zijn voor deze hysterie
Kameradski +8
Moeilijk allemaal, je zit met contracten, verzekeringen, ben nou eerlijk, als één voetballer het virus heeft, wordt gelijk alles platgelegd, kan gewoon voorlopig niet doorgaan.
remco112 +16288
Hysterie! Hahahah
Laat me raden. Je stemt op Baudet of Wilders?
Lawl +400
Baudet en Wilders namen deze crisis juist als eerste heel serieus, dus wat is je punt nu precies?
remco112 +16288
Dat dit een hysterie noemen belachelijk dom is. En Wilders en Baudet zijn alleen maar bezig met partijpolitiek op dit moment. Schandalig.
Kameradski +8
Nou, dat enge mannetje van D66 is echt de grootste rat die ik gezien heb, samen met die klaver. En ja, ik heb PVV gestemd, wat dan nog? Met mij heeeeeeeeel veel anderen
Lawl +400
Partij politiek? Waarom? Omdat zij gelijk hadden een paar weken geleden? Ik vind de opvallende draai van een D66 en GroenLinks veel opvallender. Zij stemden een paar weken geleden nog tegen een motie van Fvd om maatregelen tegen Corona te nemen en staan nu op de barricades om te zeggen dat Rutte te laks is.
cluepon +3841
Ik heb soms het idee dat die 2 partijen alles "serieus nemen" waar er een mogelijkheid is om tegen het kabinet te fulmineren, in de hoop dat ze gelijk krijgen en stemmen kunnen winnen.
remco112 +16288
Dat idee heb ik dus ook. Gewoon a zeggen als de rest b zegt en andersom.
Lawl +400
Oh, kun je naast Corona nog meer voorbeelden aangeven?
cluepon +3841
Ongetwijfeld, als ik tijd en zin zou hebben in mijn geheugen en internet te gaan graven. Maar ik heb geen zin in discussies over Baudet en Wilders, aangezien die doorgaans toch veel te veel onmogelijk zijn door polarisatie.
Lawl +400
Wat een zwaktebod. Maar goed, dat ben ik wel gewend als ik door ga vragen over dit onderwerp.
skin +14168
Baudet en Wilders zijn juist het meest aan het hameren op strakke coronamaatregelen. Niet dat ik persoonlijk fan van hen ben verder.
angstgegner03 +2
Hun tactiek lijkt sws gwn op precies het tegenovergestelde roepen van wat de regering zegt. Als ze hier een punt hebben, en daar lijkt het op, zie ik dat meer als toeval
Btech +1339
Je moet niet te veel naar jensen kijken
Pikhoft +10165
Jaaa lekker voetballen
FR-Arnhem +52227
Weer dik 60 doden vandaag. Zet een streep door dat seizoen joh
wilbert17 +23477
Streep erdoor. Hopen dat je in augustus met seizoen 20/21 kunt beginnen met 20 clubs
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties