Competities moeten voor 3 augustus afgerond zijn

Competities moeten voor 3 augustus afgerond zijn

De kans dat het huidige seizoen van de Eredivisie toch uitgespeeld gaat worden is vandaag weer iets groter geworden. De UEFA heeft vandaag in een vergadering besloten dat het voetbalseizoen uiterlijk op 3 augustus afgerond moet zijn.

De datum van 30 juni als einddatum komt dus te vervallen. Hierdoor is er meer ruimte in de agenda om de competities uit te spelen. ''Dit houdt in dat er in de tweede helft van juni zal moeten worden gestart met hervatting van de competitie'', zo schrijft de KNVB.

''Daarbij blijft voor ons het belang van de nationale gezondheid het uitgangspunt, inclusief die van onze voetballers, trainers, supporters en scheidsrechters. We gaan hoe dan ook pas voetballen als het volgens het RIVM veilig is. Gezondheid staat voorop, altijd en vooral nu.''

De KNVB houdt alle drie de opties nog open en het definitief stopzetten van het seizoen hoort daar ook bij. ''Op dit moment worden alle consequenties, bijvoorbeeld de financiële impact hiervan, in beeld gebracht. Daarnaast wordt met elkaar in het voetbal gekeken naar een plan om de betaald voetbalclubs te helpen in deze immense problematiek, mocht de lopende competitie geschrapt worden.''

''Los van details over het resterende competitieprogramma, liggen er bij UEFA (en FIFA) nog veel vragen, met name over per 1 juli aflopende spelerscontracten en transfers. Op die kwesties komt UEFA nog terug, onder andere in een algemene vergadering die voor half april gepland staat.''

[readmore=53795]

Lees meer over
KNVB
Plaats reactie
666

schippertje +3211

De uefa kan willen wat het wil maar als we niet kunnen voetballen houd het op, ik denk dat de knvb ook het liefste stopt maar in een spagaat zit van de uefa beslissing

02-04-2020 07:48

Fed67 +2

Wat een gejank weer uit 020 door Overmars en consorten. Hypocriete kloothommels en niks anders. Veruit de rijkste club, en op deze manier verzekert van CL. Puur praten voor eigen parochie. Wat dacht je van al die clubs die op omvallen staan, en door het uitspelen vd competitie toch nog inkomsten kunnen vergaren, al is het alleen maar door tv gelden, sponsoren die hierdoor niet afhaken, contracten die verlengd kunnen worden. Claims die ze hierdoor weten te voorkomen. Honderden banen staan nu op de tocht.
Vorig jaar werd de halve competitie op de kop gezet voor het welzijn van deze club uit de hoofdstad. Wedstrijden werden op andere dagen en andere tijdstippen gespeeld, wat veelal minder publiek inhield. Vonden ze allemaal vanzelfsprekend. Nooit een warm gebaar voor teruggekomen.
Waar was Ajax toen het om de gezondheid van mensen ging in Quatar? Waar is Ajax in de fatsoenlijke afhandeling van hun speler Nouri? Ajax die ondanks gentlemen agreements jeugdspelers wegkaapt bij AZ, bij ons, PSV. Of de competitie nu wel of niet word uitgespeeld, als er 1 geen recht van spreken heeft dan zijn zij het wel. Kutclub!

02-04-2020 02:56

feyenoordgazza +4008

Waar blijft onze mark .
Je kunt vinden van overmars wat je wilt die heeft tenminste een mening .
En hij heeft gelijk de fun is eraf .
Als je kampioen wordt ,beker wint of promoveert er zal er geen feest of huldiging zijn .
Uitspelen gebeurd sowieso in lege stadions.

02-04-2020 01:12

beppie172 +64915

Als het in hun voordeel is moet de competitie op zijn kop gezet worden in het landsbelang, en nou huilen omdat er een oplossing wordt gezocht die de competitie op sportieve manier beslist wat door bijna iedereen gewenst wordt.
Overmars heeft nu geen groen op zijn shirt van een snoekduik, maar bruin in de broek van angst.

02-04-2020 00:48

Fed67 +2

En zo is het

02-04-2020 02:40

Mensini +14477

Het zijn heel toevallig vooral de clubs die bovenaan staan of boven de degradatiestreep staan die de huidige stand wel best vinden en willen kappen...!

02-04-2020 00:20

GustavoJHK +4

Ja niet geheel onlogisch dat hun dat zeggen toch ha ha

02-04-2020 01:06

feyenoord_Freak +14015

Ik vind dit een goede statement van de KNVB gewoon uiteindelijk door voetballen als het gewoon tegen die tijd het toelaat prima .

01-04-2020 23:59

feyenoordgazza +4008

Is geen statement is gewoon besluiteloos achter de uefa aan lopen

02-04-2020 01:14

Pelle4ever +63

Ik heb 3 kaarten gekocht voor Feyenoord FC Groningen. Hoe gaat Feyenoord daarmee om? Heb nog niets gehoord over vouchers voor komend seizoen of geld terug of iets in die trend.

01-04-2020 23:47

beppie172 +64915

Ben bang dat je pech hebt. Als Feyenoord iets doet is het uit Coulance. Niet omdat het moet.

02-04-2020 00:36

Pelle4ever +63

Heb vandaag even geappt met Feyenoord Klantenservice (dat kan blijkbaar). En ze weten zelf ook nog niet wat hier de bedoeling mee is. Dus gewoon ff afwachten dus...

02-04-2020 20:50

roelish +0

Maak gewoon iedereen kampioen? Iemand dat idee al geopperd... lijkt me ook wel leuk!

01-04-2020 23:47

st_castle +1

AZ kampioen, Feyenoord de beker, Feyenoord de supercup. Komt het allemaal toch nog goed in .

01-04-2020 23:38

ErikdeJong +307

Overmars en Ajax helemaal gelijk in deze.. en idd ook is hun hele selectie weer fit dus waren alsnog favoriet geweest. Gewoon geen kampioen, en Ajax CL. Ook gezien de afgelopen jaren Europees gewoon verdiend

01-04-2020 23:22

feyenoordjob +920

Wat een onxin, zie mijn reactie hieronder

01-04-2020 23:35

Rdam75 +923

Dit keer eens een goed statement van Ajax. Fuck het grote geld en de competitie even.

01-04-2020 23:13

Rdam75 +923

Prima, maar competitie in huidige vorm uitspelen is moment totaal niet relevant. Laat ze maar nadenken over een oplossing om te bepalen wie waaraan meedoet.

01-04-2020 23:36

feyenoordjob +920

Haha wat een onzin, het is nog even afwachten. Er is nu voor de komende maand een duidelijke stop, daarna kan het gewoon verder gaan. Bij ajax gaat het altijd alleeb maar om het geld en gaan ze nu opeens zeggen dat het niet om geld moet gaan. Daarnaast is dat makkelijk zeggem als verreweg de rijkste clubs, in nederland zijn er ook gewoon clubs afhankelijk van tv - stadion gelden etc

01-04-2020 23:35

Rdam75 +923

Geloof je zelf dat het daarna gewoon verder gaat.... dan lees je echt geen nieuws

01-04-2020 23:37

feyenoordjob +920

Ik lees zeker wel nieuws, maar een epidemie is tijdelijk. Een griepepidemie duurt ook een aantal maanden. Het kan idd tot na juli duren en dan wordt het lastig, maar er is ook een kans dat het begin juni allemaal een stuk minder kan zijn.

Geef mensen dan nog iets om naar uit te kijken.

01-04-2020 23:40

Rdam75 +923

Spelers moeten gaan voorbereiden, publiek zal niet toegelaten worden, transfergedoe... een play off kan ik me voorstellen en vind gepaster en realistischer maar goed, we gaan het meemaken. Hoop van harte dat we het snel echt over voetbal kunnen hebben.

01-04-2020 23:44

mart80 +1321

We gaan europees ook nog een zooitje krijgen. Er zullen genoeg clubs zijn die bijv niet naat italie of spanje willen voor een potje

01-04-2020 22:52

vvhvo +7

1 april grapje

01-04-2020 22:39

Nabbie +4059

Niet 1 Nederlandse club speelt nog Europese wedstrijden, dus een dubbel programma (weekend en doordeweekse) mag dud geen probleem zijn
Lekker syaryen on de 2e week van juni dus.

YNWA

01-04-2020 22:38

Kameradski +8

Niemand weet ook maar iets maar de UEFA weet al een einddatum. Alsof ze boven de regeringen staan. Staan natuurlijk onder druk van de grote clubs voor hun tv geldinfuus.

01-04-2020 21:50

beppie172 +64915

Ze noemen een einddatum, omdat daarna de voorronden van de Europese toernooien moeten gaan starten. Daarnaast is dit uitkomst uit een overleg met alle landen, die dus in meerderheid willen dat er wordt gespeeld. Of dat in ieder land realistisch is, zal moeten blijken en daar zal de nationale bond dan op moeten reageren.

01-04-2020 22:09

feyenoordjob +920

Je moet toch ergens naar uit kijken. Een griepepidemie heeft ook een bepaalde tijdsduur en is niet eeuwig

01-04-2020 23:37

wouter-wv +403

Gebeurt niet

01-04-2020 21:14

scts +3

Dit bericht kan ingetrokken worden. Volgens aanwezigen is er helemaal niks besloten en spreekt de KNVB totaal voor zijn beurt.

01-04-2020 20:43

klick44 +18065

Ik zie het niet gebeuren

01-04-2020 20:36

cavello1908 +501

Europese competities voor 3 augustus klaar
Italië en Spanje op dit moment nog steeds meer dan 800 doden per dag denk je nou echt dat die aan voetbal denken op dit moment UEFA en FIFA zijn echt gek geworden

01-04-2020 20:18

Kesi77 +13552

Lekker eind juli in de fontein, lekker man!

01-04-2020 20:15

GustavoJHK +4

Beter op vakantie

02-04-2020 02:04

Niels24 +17

Gewoon de eindstand zo laten az en 020 vcl feyenoord groepsfase europa league. En het cl prijzengeld verdelen over alle eredivisie clubs

01-04-2020 19:53

mausztune +1314

Maar ook de centen die wij verdienen natuurlijk verdelen

01-04-2020 20:03

Niels24 +17

Europa league levert een stuk minder op

01-04-2020 20:23

klick44 +18065

Als je CL verdeeld moet je alles verdelen

01-04-2020 20:36

De-Witte-Socrates +6811

Er zijn natuurljk nu veel belangrijkere zaken, maar het blijft zonde dat we nooit zullen weten hoe dit in het normale scenario was afgelopen. 020 speelde krakkemikkig, wij in steeds betere vorm, AZ als meest constante?

01-04-2020 19:23

Breakdown +10758

Ik had AZ kampioen en wij op punten gelijk met Ajax, maar door doelsaldo dus derde.

01-04-2020 19:50

klick44 +18065

Zoiets denk ik ook

01-04-2020 20:37

klick44 +18065

Wij hadden echt geen kampioen geworden

01-04-2020 20:37

charlaykc +9419

Verstandig.

01-04-2020 19:23

feyenoordgazza +4008

Lekker in de zomer thuiskijken naar voetbal in een leeg stadion .
Spelers die weer in vorm moeten komen ,automatisme die ontbreken .
Blessures die er zeker gaan komen .
Wat te denken van spelerscontracten die aflopen en beginnen waarop meneer gudde nog geen antwoord op weet.
Met steeds maar uitstellen maken ze de puinhoop alleen maar steeds groter.

01-04-2020 19:13

summer1969 +9234

Wanneer begint de nieuwe competitie dan weer ?

01-04-2020 18:53

devliegendehollander +1652

gelijk het volgende weekend na de laatste wedstrijd van dit seizoen. Gewoon doorspelen met die luie flikkers die zich profvoetballers noemen en een miljoen per jaar cashen voor waar de gewone man 20 jaar voor moet werken.

01-04-2020 19:28

summer1969 +9234

Goed plan. Maar gaat niet gebeuren

01-04-2020 19:35

GustavoJHK +4

Augustus toch amigo

02-04-2020 02:04

jeffrey1 +4923

En als we de competitie weer hervatten. Hoeveel tijd kost het dan dat de spelers weer wedstrijd fit zijn?

01-04-2020 18:40

BBMarco +497

Als we de cometitie hervatten zijn ze al f it.....

01-04-2020 18:51

Dommeloempia1 +19626

Knvb steekt zijn kop in het zand

01-04-2020 18:28

GustavoJHK +4

Niet zo gek ook met zo’n eindverantwoordelijke

02-04-2020 02:04

Feyenoorder1908rotterdam010 +2

Wat een biologische wapen allemaal kan aanrichten!

01-04-2020 17:59

Breakdown +10758

En wie heeft dat wapen dan ingezet?

01-04-2020 18:14

ADHDave +3324

Bill gates

01-04-2020 18:29

Dommeloempia1 +19626

Sjaak zwart.

01-04-2020 18:49

Feyenoorder1908rotterdam010 +2

Niet dat ik van de complottheorieën ben. Maar Corona heeft alles te maken met de handelsoorlog tussen Amerika en China, hoe lang experimenteert Amerika al met biologische wapens? Ken me wel meerdere virussen herinneren die in de buurt van een Amerikaanse laboratorium zijn gevonden. En wat dacht je van die virus toen in Turkije waar sinds 2019 een onderzoek naar is gestart of Amerikaanse geheime diensten enz daarachter zitten

01-04-2020 19:59

Niets_is_sterker +4536

Jaa joh Amerika meer dan 200.000 besmettingen. Lekker handig ook

01-04-2020 22:17

Feyenoorder1908rotterdam010 +2

Simpel. Volk is altijd slachtoffer van politieke spel

01-04-2020 22:50

ronnieb +788

De optie om de competitie stop te zetten met de huidige stand zal altijd de allerlaatste optie zijn. Want het is namelijk ook de makkelijkste optie.

Wat mij betreft is volledig uitspelen de beste optie gevolgd door een verkorte optie met drie playoffs (kampioen, EL kwalifikatie en promo/degradatie).

01-04-2020 17:49

El-Fenomeno +9

Mocht het niet worden uitgespeeld, dan vind ik het makkelijk om te zeggen, Ajax CL in, Az voorronde en Feyenoord groepsfase EL.

AZ overleeft die voorronde namelijk nooit en dan gaat Ajax er met al het geld van door terwijl ze zwaar uit vorm waren en AZ en Feyenoord juist in vorm. Beste zal zijn om al dat CL geld sowieso te verdelen tussen Ajax, AZ en Feyenoord.

01-04-2020 17:40

bobiku95 +2

Dan gaat PSV zeggen dat het ook nog kans maakt. Waar ligt de grens?

01-04-2020 17:49

michiel2424 +28863

het is nog helemaal niet gezegd dat ajax in dat scenario al het geld krijgt. Zo waarschijnlijk is dat helemaal niet

01-04-2020 18:01

feyenoord_totti +3

Kortom en samenvatting van het hele verhaal.

Hoeft niet klaar voor 30 juni maar voor 3 augustus.

Voor de rest alle vragen die er waren zijn niet opgelost.

Klinkt erg proactief die vergadering...

Nog geen duidelijkheid

01-04-2020 17:31

Fan-On-Tour +2012

dat wil zeggen, 1 juni zou mogen beginnen, 3 weken wedstrijdritme opdoen volgens de knvb.
Dan begin je bijna eind juni. dan speel je bijna om de drie dagen een wedstrijd.
Feyenoord ook nog een berkerfinale

Dan mogen de clubs die voorronde ul/el spelen nog eens europees spelen.

01-04-2020 18:43

feyenoord_totti +3

Als als als als. We gaan het zien

01-04-2020 19:54

fey4ever1948 +0

Optimistisch.. Ja. De competitie kan halverwege Juni starten, hebben we een terechte kampioen. Dan heeft Nederland de corona onder controle.

01-04-2020 17:30

JDJ +17825

Kansen zijn niet groter geworden. Het ligt er alleen maar aan hoe het virus zich ontwikkelt. Pas daarna volgt alles en iedereen en voetbal hoort daar dan bij. Bijna iedereen praat alleen maar vanuit zichzelf. Alsof we nog steeds invloed hebben op de wereld om ons heen. Hebben we eigenlijk toch al nooit en nu al helemaal niet.

Het wordt wel een heel leuke en drukke sportzomer als alles weer opstart. :)

01-04-2020 17:19

eefb014 +5392

Kansen zijn wel groter geworden. De eind datum is naar achteren geschoven. Dus een iets grotere kans dat er nog gespeeld kan worden.

01-04-2020 18:11

pellevg +4432

Lekker met 2 teams van 30 man (spelers en technische staf), beveiliging, camera mensen e.d.
Kom je zo op 100 mensen per wedstrijd uit in een station.
Ben heel benieuwd of dit kan tegen die tijd

01-04-2020 17:17

Euro010 +2218

Reserve spelers en camera mensen kun je met gemak 1,5 meter uit elkaar plaatsen. Alleen de 22 spelers op het veld + wisselspelers komen met elkaar in contact en eventueel een scheids of verzorger. Volgens mij kun je het per match best goed beperken

01-04-2020 17:19

pellevg +4432

Hoe kan je dat ooit in wedstrijd beperken. Je geeft een slecht signaal af naar de rest als hun opeens met 22 man op het veld mogen staan

01-04-2020 17:56

Euro010 +2218

Na 1 juni maat. Dat is over 2 maanden

01-04-2020 22:23

cipolini +13808

En 1,5 meter afstand houden!

01-04-2020 17:24

ron1872 +8145

Gelukkig heeft de UEFA nu even niets te vertellen.

01-04-2020 17:16

Euro010 +2218

Dat staat er ook niet. De KNVB beslist wie de Europese tickets krijgen. Mét of zonder kampioen of bekerwinst.

01-04-2020 17:20

pollie +19

feyenoordmondkapjes

01-04-2020 17:11

sini +6730

Jaa met z’n allen in de zomer in de Kuip

01-04-2020 17:09

sceavian1908 +552

Gaat niet gebeuren. Stelletje mongolen die dat niet inzien.

01-04-2020 17:07

WouterD1908 +27

We worden kampioen

01-04-2020 17:03

W_1986 +0

Zou Jörgensen dan alweer fit zijn?

01-04-2020 16:59

onbenkend27 +0

En Sinisterra misschien hahhaa.

01-04-2020 16:59

W_1986 +0

Nou, als Jörgensen fit is, dan Sinistera sowieso wel, hahaha ????

01-04-2020 17:00

Dommeloempia1 +19626

Wow... clubs zijn stuk wijzer geworden

01-04-2020 16:57

chinaski +0

Toch wel knap dat de UEFA kan voorspellen dat voetballen in de zomer straks gewoon haalbaar is in alle Europese landen. Zo zie je maar dat ze bij de UEFA echt geleerden rond hebben lopen. Voor euros zouden die nog een wedstrijd in Tjernobyl door laten gaan. Gewoon voetballen.

01-04-2020 16:56

lsimon +1240

Die zitten met de handen in het haar. Een jaar geen EK, CL en EL betekent gewoon miljardenverlies.

01-04-2020 16:57

Nab +1

Ja. Die wedstrijd in Milaan wilde ze ook liever door laten gaan. UEFA bestuur zorgt voor bloed aan de muur.

01-04-2020 17:08

Feyenoord-Till_I_Die +7087

Maar wie zegt dat het niet haalbaar is? Met publiek waarschijnlijk niet. Maar horeca, sportscholen etc mogen voorlopig los op 28 april. Als zulk soort dingen open mogen kan er ook zonder publiek gevoetbalt worden. Want in bijvoorbeeld een cafe is de kans op verspreiding echt niet kleiner haha

01-04-2020 17:14

GerseGer +7236

Wishful thinking dat 28 April alles weer "los" gaat

01-04-2020 22:49

Steven_Seagal +27771

een stoeltje leeg tussen iedereen hoppa

01-04-2020 16:53

opbokken +16

In het Gelredome kan dat prima

01-04-2020 16:54

lsimon +1240

Als je aan elke kant van een stoeltje 1 vrij wil houden, dan heb je dus 8 vrije stoelen nodig per 1 bezette stoel.
Dat is 1/9de capaciteit, oftewel zo rond de 5000. Niet mogelijk dus.

01-04-2020 16:55

RVF +12344

Nee want van die acht deel je er ook 3 bij diegene die naast je zit, de stoel schuin achter (of schuin voor) je wordt zelfs door drie gedeeld, degene naast en boven je

01-04-2020 17:01

fr_1993 +78112

Hoe lang doet een slak er over uit een put van 20 meter diep te komen, indien hij overdag 5 meter klimt en 's nachts 4 meter wegzakt?

01-04-2020 18:02

RVF +12344

16 dagen.

01-04-2020 18:22

fr_1993 +78112

Bravo. In een klap raak.

01-04-2020 18:24

RVF +12344

Ik ben scherp vandaag ;)

01-04-2020 19:22

1234567890 +170391

Moet zo al 2 stoeltjes zijn ,blijf jij thuis

01-04-2020 17:50

lsimon +1240

Als het al gaat lukken, dan vrees ik dat het zonder publiek zal zijn. Ze gaan echt niet in juni 50,000 bloedfanatieke Feyenoordfans naar de Klassieker sturen.

01-04-2020 16:53

RicoFR36 +26274

Eredivisie wordt in de tweede helft van juni hervat, volgens de KNVB.

Als het lukt, uiteraard... Lijkt me sterk.

01-04-2020 16:50

KSFR1908 +9692

Dat staat ook in het artikel Rico. Kom met relevant nieuws of zeg niks.

01-04-2020 16:52

RicoFR36 +26274

Is voor de mensen die de artikelen niet lezen. Dat zijn er behoorlijk veel.

Zoals ik in dit geval. :-)

01-04-2020 16:53

kevinmulFR010 +18068

gewoon in de zomer. dan is dit virus ook klaar

01-04-2020 16:49

feyenoordzulu +0

denk dat dat virus daar anders over denkt

01-04-2020 17:34

jim010 +62

Wat een kut commentaar op fox pff en slecht geluid.

01-04-2020 16:47

jim010 +62

Was bij die live stream wel beter

01-04-2020 16:47

chinaski +0

Ja, ze gaan in Spanje en Italië ook echt weer voetballen in Juni......UEFA kan roepen wat ze willen maar als de overheid nee zegt is het nee.

01-04-2020 16:41

scts +3

Volgens mij klopt deze berichtgeving niet helemaal. Dit heeft alleen betrekking tot de inschrijvingsdeadline voor de Europese toernooien heb ik begrepen. De reden dat de KNVB vasthoudt aan 1 juli is juist omdat er op die datum heel erg veel contracten, huurovereenkomsten en transfers staan. Naar mijn weten heeft de UEFA niet bepaald dat die datum wordt veranderd en daar gaat de UEFA ook niet over.

01-04-2020 16:41

Euro010 +2218

Klopt wel.


UEFA dringt aan op uitspelen seizoen en stelt nieuwe deadline in https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=370090

01-04-2020 17:13

scts +3

Nee het klopt dus niet. Ook in dat artikel staat expliciet genoemd dat er over de contracten en transfers pas in een later stadium een besluit wordt genomen. Kortom de KNVB blijft voorlopig hetzelfde probleem houden, namelijk dat er op 1 juli heel veel contracten, huurovereenkomsten en transfers staan. Daar is nog helemaal niks aan gedaan.

01-04-2020 17:32

onbenkend27 +0

Dat kan helemaal niet. Normaal Juli begint de voorbereiding op het nieuwe seizoen. Vind dat de KNVB nu gewoon met duidelijkheid moet komen punt uit. Voor mij mogen ze stop zetten. Hoop alleen wel dat de KNVB beker Finale in Juni gespeeld word.

01-04-2020 16:41
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties