Feyenoord reageert: ''Laten we onszelf de tijd gunnen''

Feyenoord reageert: ''Laten we onszelf de tijd gunnen''

Feyenoord heeft er begrip voor dat de KNVB vandaag (donderdag) geen besluit heeft genomen over het wel of niet voortijdig beëindigen van de competitie. De voetbalbond gaf vanmiddag aan dat meer tijd nodig is om de gevolgen van de twee resterende scenario’s op een rij te zetten. Het gaat dan om de impact van het uitspelen van de competitie na 30 juni of het per direct definitief afbreken van de huidige voetbaljaargang.

De KNVB heeft de clubs en de ECV uitgenodigd volgende week dinsdag met elkaar deze twee resterende scenario’s te bespreken. Waarbij voor het scenario ‘Uitspelen na 30 juni’ nadrukkelijk wordt aangegeven dat hiervan alleen sprake kan zijn als tegen die tijd de overheid en het RIVM hier goedkeuring voor geven. ‘Omdat vanzelfsprekend de veiligheid van spelers, supporters, clubmedewerkers, scheidsrechters en trainers voorop staat.’

Feyenoords algemeen directeur Mark Koevermans denkt dat het goed is dat nu de tijd wordt genomen voor een zorgvuldige afweging. ''Sommige clubs wilden vandaag de stekker er al uit trekken. Ook voor ons is het uiteraard een reële optie dat de competitie uiteindelijk niet wordt uitgespeeld.''

''Je ziet'', stelt Koevermans, ''dat vrijwel alle andere Europese competities ook de ontwikkelingen nog even afwachten en hun competities vooralsnog alleen hebben uitgesteld. Een niet afgemaakte competitie is voor iedereen immers sportief zeer onbevredigend, voor zowel spelers als supporters. Bovendien is de financiële impact voor clubs groot, wanneer je er een streep onder zet. Dus laten we onszelf de tijd gunnen zaken goed op een rij te zetten.''

Feyenoords algemeen directeur betreurt het dat de clubs hierover de afgelopen dagen niet op een lijn zaten en vooral dat sommigen tegen de afspraken in de laatste dagen hun (particuliere) mening al ventileerden in de media. ''Dat is misschien goed voor de eigen pr maar niet goed voor de uitstraling van het voetbal als geheel. In deze toch al verwarrende tijden, moet je eenheid met alle clubs uitstralen en zoeken naar een gezamenlijke oplossing.''

''Laat helder zijn dat alle clubs en ook wij bij Feyenoord ons heel goed realiseren dat voetbal nu meer dan ooit slechts bijzaak is. In deze sombere tijden blijkt eens te meer hoe waar het cliché is dat het enige dat echt telt, er echt toe doet, ieders gezondheid is. Zeker dan ook van mijn kant een woord van grote waardering voor al die mensen - van vakkenvuller tot medisch specialist - die deze weken zo hard voor ons allen werken.''

Dat gezegd hebbende, is de financiële impact die het coronavirus nu al op Feyenoord heeft fors, stelt Koevermans. ''Bij een grote club als Feyenoord heb je het over miljoenen die we nu mislopen, terwijl het gros van de uitgaven wel gewoon door gaat. We hebben als clubs ook een grote verantwoordelijkheid naar al ons personeel, te trachten de impact van deze crisis zo klein mogelijk te houden. Dat is ook een aspect dat we mee moeten wegen.''

Doordat afgelopen jaren gezond financieel beleid is gevoerd, houdt Feyenoord het volgens Koevermans nog wel even vol. ''Maar daar zit natuurlijk een grens aan. Ook om die reden zou het heel goed zijn als we de competitie in juni, juli en mogelijk augustus toch kunnen uitspelen. En nogmaals: mits verantwoord! We gaan echt geen risico’s nemen of iets doen tegen de adviezen in van het RIVM. Maar feit is dat niemand nu weet hoe de situatie bijvoorbeeld in de loop van juni of juli is. Laat ons dus rustig de ontwikkelingen de komende weken afwachten. Definitief een streep onder het seizoen zetten, kan over een paar weken altijd nog.''

Nog veel belangrijker dan het al dan niet afmaken van dit seizoen is volgens Koevermans overigens dat het nieuwe seizoen straks gewoon van start kan gaan. In hoeverre Feyenoord het voetbaljaar 2020-2021 dan noodgedwongen in zal gaan met een fors lagere begroting, kan Koevermans op dit moment nog niet aangeven. ''Dat we financieel terug gaan, is duidelijk maar over de omvang is nog niet heel veel te zeggen. Dit zal voor vrijwel alle clubs gelden.''

Veel zal volgens hem ook afhangen van hoe zeer de Coronacrisis ook de achterban van Feyenoord financieel-economisch raakt. ''Ook met de supporters en onze vele zakelijke relaties leven we natuurlijk mee. We benaderen en spreken er dezer dagen velen. Voor hen geldt natuurlijk net als voor Feyenoord dat er naast zorgen over de gezondheid sprake is van onzekerheid over de economische impact. Heb ik mijn baan straks nog; hoe komt mijn bedrijf uit deze storm? De zorgen zijn groot. We willen hier als club liefst zo veel mogelijk samen met hen doorheen komen.''

Dat Feyenoord door de Coronacrisis een stap terug moet doen qua begroting, zegt volgens Koevermans niks over de sportieve ambities. ''Gevoelsmatig is het nu nog lichtjaren weg, maar als het normale leven zich straks herpakt, moet Feyenoord er gewoon weer staan. Ook andere clubs zullen een pas op de plaats of stap terug moeten maken. Bovendien zeggen geld en begroting veel maar niet alles, dat hebben we als Feyenoord al vaker bewezen. Ongeacht de financiële verhouding willen we ook volgend seizoen gewoon weer meedoen om de prijzen.''

[readmore=53813]

Plaats reactie
666

Marki +156

Elke verhaal heeft zijn voor en nadeel en kan je wel
Iets van vinden er zijn hier geen winnaars maar we verliezen allemaal .

03-04-2020 20:24

Kuiptrots +4895

Heel verstandig dus van Feyenoord. Niet uit de heup schieten zoals ze in Amsterdam hebben gedaan.

03-04-2020 15:32

danielvandam +0

Ik ben er het er roerend mee eens! Goed van Feyenoord dat ze niet meedoen aan dat opportunistische van Ajax PSV en AZ, met argumenten als “is geld belangrijker dan de volksgezondheid?!” Lekker makkelijk je morale gelijk halen, bah. Het is zelf verwijtbaar en dat ze zo’n oneigenlijk argument gebruiken om hun punt kracht bij te zetten. Laster als je het mij vraagt

03-04-2020 15:23

hasil +8

Koevermans heeft gelijk. Het toont echter aan dat iedereen eerst aan zijn eigen belang denkt. Sportief heeft Ajax er geen enkel belang aan dat er weer gespeeld gaat worden. Bij stopzetting zijn zij gegarandeerd van wederom CL maar bovenal van tientallen miljoenen aan inkomsten. Overmars bespeelt de media door nu al zijn standpunt kenbaar te maken terwijl was afgesproken dat clubs een gezamenlijk besluit zouden nemen.

03-04-2020 13:04

liqi3 +0

Nou ik denk dat juist Ajax en Feyenoord belang hebben om door te spelen. Ajax kan schaal winnen want staat bovenaan. Wij de beker. Dus wat je zegt lijkt.me niet.

03-04-2020 14:47

JDJ +17825

Maar Koevermans was er in eerste instantie wel mee akkoord gegaan alles nu al stop te zetten met het voorbehoud van goedkeuring van zijn RvC. En die kwam er dus niet. Voor het eerst blij met de Uefa. De nieuwe competitie start ook later nadat deze is uitgespeeld. Wordt als ze weer beginnen voor ons supporters een lekker vol programma. Mag ook wel na de periode waar we nu inzitten.

03-04-2020 12:27

Jakkie +8977

Competitie uitspelen met mondkapjes voor en brillen op een idee?

03-04-2020 12:08

SEYVEN +14000

Het is in een ieders belang dat de competitie zo snel ‘mogelijk’ wordt hervat.

Voor de spelers, de clubs, de sponsoren en de maatschappij (supporters)

03-04-2020 11:57

hasil +8

Is een supporter er bij gebaat dat er wordt gespeeld? Mag hij dan plaatsnemen op de tribune om corona op te lopen? En mogen selecties weer met tientallen op het veld staan om ook iets op te lopen en aan hun familie en anderen te verspreiden?.

03-04-2020 13:07

MUTANT +272

Groen licht wordt natuurlijk nooit gegeven als dat een reëel risico is. En SEYVEN beweert ook niet dat we dat moeten doen, mij zegt zo snel 'mogelijk'. Als het in juni geen reëel risico meer blijkt te zijn waarom zou je dan niet spelen?

03-04-2020 15:43

Keesouwerkerk +3049

Prima reactie van Koevermans. Het of niet aan Feyenoord of welke club ook om solo de competitie op te zeggen, dat is aan de competitie leider, de KNVB dus. Wel kunnen de clubs gezamenlijk invloed uitoefenen op het Bondsbesluit. Solo acties van RKC, Fortuna Sittard, PEC Zwolle en Ajax zijn ingegeven door puur eigenbelang. Dan heb ik wel respect voor de tegenreactie van AZ.

03-04-2020 11:24

flying_dutchman +207441

Sterke tekst van Koevermans. Ga zo door!

03-04-2020 10:16

clubliefde +32

Helemaal eens met Koevermans. Ga zo door een misschien ben jij toch beter dan veel van ons denken.

03-04-2020 09:43

mout10051981 +4707

We zitten in het begin van dit hele proces... overhaasten heeft geen zin.

03-04-2020 09:23

themaniac +2728

Eens met de koef. Eerst maar even afwachten. Paniekvoetbal heeft in deze fase geen zin.

03-04-2020 08:45

feyenoord_Freak +14015

Ik denk dat dit een Tip is van Gude achteraf op de achtergrond mischien heeft hij gebeld en gezegd om nog even af te wachten .
Hij zit dichterbij bij het vuur van de KNVB en de FIFA mischien weet hij dat de straf die volgt Feyenoord dat niet kan dragen en we mischien in 1 klap financieel de afgrond in kunnen gaan .
Gudde blijft een feyenoorder in hart en nieren dus misschien is dat het wel dat wij niet weten en speelt zijn advies op de achtergrond.

03-04-2020 08:34

sailor +3

Mooie gelegenheid om die UEFA op te doeken

03-04-2020 08:23

kale_cabo64 +0

Ons de tijd gunnen?
zijn echt totaal hersenloos / geen idee / wereld vreemd
er sterven elke dag..100+ mensen / mensen worden opgenomen op de ..IC..
De KNVB? stelletje lichtgewichten..kappen met heel ie handel..

03-04-2020 07:48

FR_Swiss +667

Wat zegt hij verkeerd aan ons de tijd gunnen, en wat heeft dat met stervende mensen?

03-04-2020 09:56

ph4ge +1874

Wie had gedacht dat in deze tijd juist Koevermans het hoofd koel zou houden en verstandige dingen zou roepen? Gewoon afwachten en geen overhaaste beslissingen nemen waar je later spijt van krijgt. De Telegraaf kan roepen wat het wil.

Overmars staat in z'n hemd, zn plannetje om de CL veilig te stellen is in z'n gezicht opgeblazen.

03-04-2020 07:43

antonsanting +112

Heel Simpel je speelt de competitie uit via een loting systeem zonder te spelen, dat is de meest democratische manier.

03-04-2020 02:33

alexnultien +5992

Fifa simulatie

03-04-2020 07:50

Kralingen-Crooswijk +800

Blijf lekker geloven in elfjes en feetjes joh.

03-04-2020 00:24

beppie172 +64915

Lekker stoer gaan doen en straks gestraft worden door de UEFA. Kunnen we weer gaan roepen over de Maffia, terwijl het onzin is om nu besluiten te nemen die 2/3 maanden verder gaan dan de besluiten van het kabinet.

https://www.nu.nl/voetbal/6042259/uefa-stuurt-brief-met-dringend-verzoek-om-competities-niet-te-stoppen.html

03-04-2020 00:33

Kralingen-Crooswijk +800

Daar geloven ze net zo hard. Iedereen met gezond verstand ziet dat er

1. Niet gespeeld gaat worden tot 1 juli en misschien nog wel langer.
2. Vanuit de bonden veel geroepen wordt, maar je juridisch echt niet alles rond gaat krijgen om seizoenen te kunnen verlengen.

De enige die stoer ro werpen zijn de bonden en overkoepelende organen.

03-04-2020 00:36

gele_zijde +742

Die Overmars moet ff dimmen. Beetje dirigent spelen over n beslissing die in Zeist/Den Haag moet worden genomen, niet in de directiekamer van Ajax. Heel 't land wacht netjes op instructies in deze tijd. Het zou die jokers in Amsterdam sieren als ze dat ook zouden doen.

02-04-2020 23:49

capelle1908 +72

Toch is hij niet de enige die dit besluit heeft genomen.

03-04-2020 09:39

FR_Swiss +667

Hij neemt geen besluit, hij heeft een mening.

03-04-2020 09:58

liqi3 +0

Volgens mij durft hij tenminste zijn mening te geven.. dat missen we bij ons nog weleens

03-04-2020 14:48

hasil +8

Het is duidelijk dat het hele voetbal dus alle clubs grote klappen gaan krijgen. Dat is onvermijdelijk. Men zal proberen te houden wat je hebt qua selectie. Gelukkig zit iedereen in hetzelfde schuitje dus de positie in de eredivisie t.o.v. de concurrentie zal amper veranderen. Als je deze selectie grotendeels in tact kan houden dan heb je een heel behoorlijke selectie. Verkopen verwacht ik niet want financieel gaat de transfermarkt ook inzakken. Uitstekende prijzen voor spelers ga je niet vangen.

In een herstart van deze competitie geloof ik niet meer. Daarvoor is de situatie veel te ernstig. Je mag al heel blij zijn als je ergens in september met een nieuwe competitie zal kunnen starten.

02-04-2020 23:19

surlac +0

Super slappe lul die Koevermans!! Besluiteloos!

02-04-2020 23:01

r0bert0 +580

Onzin! Hij wil met als de rest van Europa afwachten. Wat is daar mis mee?

02-04-2020 23:47

VakRR010 +1668

Echt onzin wat je zegt.

02-04-2020 23:57

beppie172 +64915

Je bent niet besluiteloos als je besluit nog even af te willen wachten.
De UEFA gaat nu al dreigen met minder (goede) Europese plekken als je er nu zonder geldige (gezondheids)redenen een streep onder de competitie wordt zet. Als Nederland moet je in dit soort situaties juist volgend zijn, niet stoer willen doen. Dan kan je namelijk ook eventuele financiële steun vanuit de UEFA voor de competities wel vergeten.

https://www.nu.nl/voetbal/6042259/uefa-stuurt-brief-met-dringend-verzoek-om-competities-niet-te-stoppen.html

03-04-2020 00:31

Raftel +6726

Ook mee eens. Het is nog totaal niet nodig om alles nu al af te blazen. We zitten net in april. Ik vind het lachwekkend dat er in Nederland, maar ook in het buitenland, al door verschillende mensen wordt gezegd dat dit seizoen moet stoppen. Waarom? Ze zijn zo gehaast om alles af te kappen zodat het seizoen 2020-2021 kan beginnen. Een seizoen dat nog niet eens begonnen is, prioriteit geven over deze voetbaljaargang die driekwart gespeeld is? Dom gedoe. Bovendien zal het clubs en het voetbal vele honderden miljoenen kosten als alles definitief wordt gestopt.

02-04-2020 22:52

capelle1908 +72

Dus het aflasten van het ek en de olympische spelen vind jij ook voorbarig?

03-04-2020 09:40

Raftel +6726

Nee, omdat die afgelasten betekent dat je ruimte creëert om het huidige voetbalseizoen af te maken. Bovendien zou dit EK verspreid over verschillende landen gespeeld worden en zijn de Olympische Spelen ook heel internationaal georiënteerd. Dat is veel risicovoller dan nog 9 wedstrijden in de nationale competities afspelen, eventueel zonder publiek. Nogal een domme vergelijking van je dus. Bijzonder dat je mijn uitleg nodig hebt om zoiets logisch te begrijpen.

03-04-2020 15:29

ernst H +4998

SToppen kan altijd nog.

02-04-2020 22:34

ernst H +4998

VI verbaasd zich over de haast van Overmars.

02-04-2020 22:33

Murlock +9726

Wordt helemaal niks. Stel eentje heeft Corona dan moet alles en iedereen weer in quarantaine inclusief misschien de tegenstander enz enz enz

Het is klaar hoe jammer dit ook is. Er zijn dingen die overstijgen het voetbal en dat behoeft geen uitleg.

02-04-2020 22:31

LarsFR1908 +5591

Alle competities in Europa moeten hetzelfde beslissen en niet per land bekijken.
Daarom is het raar dat de Belgen de stekker er al uit hebben getrokken.

02-04-2020 22:23

010dragert +4920

Eens. Die Belgen hebben 't record geen regering hebben en nu ineens gaan ze dingen beslissen.

02-04-2020 22:24

ernst H +4998

Die Belgen hoeven nog maar 1 wedstrijd, en Brugge staat 15 punten voor.

02-04-2020 22:28

010dragert +4920

Alsnog is die ene wedstrijd beslissend voor sommige clubs. Voor die playoffs met name.

02-04-2020 23:04

Jossa +4439

Die Belgen moeten nog 11 wedstrijden spelen (play offs)!

02-04-2020 23:07

Jossa +4439

Officieel is de stekker er nog niet uitgetrokken.

02-04-2020 23:09

beppie172 +64915

En betwijfel of ze dat op korte termijn gaan doen als ze de brief van de UEFA krijgen
https://www.nu.nl/voetbal/6042259/uefa-stuurt-brief-met-dringend-verzoek-om-competities-niet-te-stoppen.html

03-04-2020 00:34

skyler +0

Word geen wedstrijd meer gespeeld dit seizoen joh

02-04-2020 22:13

skyler +0

Ze kunnen niet in 1,5 maand 10 wedstrijden spelen

02-04-2020 23:19

jeffrey1 +4923

Tja al die directie mensen die zeggen van het is maar bijzaak is natuurlijk complete onzin. Als je ergens miljoenen aan verdient is het geen bijzaak meer

02-04-2020 21:32

feyenoordjob +920

Voor supporters is het vaker wel een bijzaak als er prive belangrijkere dingen zijn

02-04-2020 21:46

angstgegner03 +2

Ik zie zelf eigenlijk niet meer gebeuren dat de competitie uitgespeeld kan worden. Wel begrijpelijk dat ze nog even wachten met de beslissing, is nog niet zeker hoe de zaken er straks voor staan.

02-04-2020 21:18

klick44 +18065

is alleen jezelf voor de gek houden

02-04-2020 21:28

angstgegner03 +2

Nogmaals: zelf zie ik het niet gebeuren. Het is alleen nog niet 100% zeker en ik begrijp best dat ze pas het onaantrekkelijke scenario overwegen van de competitie stoppen als ze zeker weten dat er niet veilig in de zomer uitgespeeld kan worden.

02-04-2020 21:30

klick44 +18065

brengt allerlei andere problemen weer met zich mee

02-04-2020 21:42

feyenoordjob +920

Is gewoon geen overhaaste beslissingen nemen

02-04-2020 21:46

chinaski +0

“ Dat is misschien goed voor de eigen pr maar niet goed voor de uitstraling van het voetbal als geheel.”

Alsof het voetbal een goede uitstraling heeft met hun miljoenenbudgets en miljoenensalarissen. Voetbal heeft juist een kille en patserige uitstraling gekregen waarin het alleen om euro’s gaat.

02-04-2020 21:01

ron1872 +8145

Een heel verstandig standpunt van onze club!

02-04-2020 20:56

klick44 +18065

welk standpunt? geen?

02-04-2020 21:29

feyenoordjob +920

Jawel, niet overhaast reageren

02-04-2020 21:47

klick44 +18065

geen standpunt dus.

02-04-2020 21:51

klick44 +18065

Is een beetje in het midden blijven hangen zonder je duidelijke mening te willen geven. Lijkt de politiek wel.

02-04-2020 22:56

klick44 +18065

Kijk dan naar de feiten. Hoelang doen andere landen erover. China 3 mnd dus reken je kan kleine rekensom maken toch. Ik vind het beslissingen tegen beter weten in voor je uitschuiven.

02-04-2020 23:08

feyenoordjob +920

Wij zijn china niet, andere maatregelen, andere dichtheid. We moeten rustig afwachten

03-04-2020 00:20

klick44 +18065

Dus duurt het langer

03-04-2020 07:24

klick44 +18065

Rivm en regering hebben hele andere belangen. Die maken zich drukker over de economie. Wanneer het enigzins kan worden er langzaam dingen open gegooid. Maar restaurants zullen echt ook nog 2 maanden dicht blijven. Dat wij het sneller dan china gaan regelen is een utopie.

03-04-2020 07:27

feyenoordjob +920

Jij bent wel echt een goede viroloog of niet?

03-04-2020 09:06

klick44 +18065

Want.? Je kan toch gewoon kijken hoe het in andere landen verloopt?

03-04-2020 09:08

feyenoordjob +920

Ja kan, maar nergens gaatbhet exact hetzelfde kan je dam ook zien. Daarnaast zijn in italie maar 18 ic opnames geweest gister. Dus dat lijkt al af te vlakken

03-04-2020 09:48

klick44 +18065

jahoor ze hebben als prio dat de voetbalcompetitie wordt uit gespeeld! hahaha

03-04-2020 11:00

klick44 +18065

ik hoop het wel maar mijn verstand zegt dat de enige op is. uitspelen in de zomer. maar moet je dat willen?

03-04-2020 11:01

feyenoordjob +920

We moeten vooral niet te snel conclusies trekken. De overheid doet overal ook alles in stappen

03-04-2020 12:26

Nab +1

Tvd17 mag geen karma.

02-04-2020 20:48

tvd17 +5372

Jaaa laten we alles stopzetten voor dit onzin virus!!!

02-04-2020 20:45

chinaski +0

Lekker respectvol doen naar iedereen die al overleden is. Zullen ook Feyenoordsupporters tussenzitten die familieleden zijn verloren,

Mafkees.

02-04-2020 20:49

Cabral010 +844

Weer iemand die aan het slapen is.
Er zijn misschien nu 40 mensen alleen aan het Corona virus
Derest het allemaal onderliggende ziektes de kans dat die de griep wel aan hadden gekund was vrij klein

Kijk naar de cijfers en laat je niet hersenspoelen door de media

02-04-2020 20:52

chinaski +0

Ach gut, weer zo’n gast die “niet blind is” en “wakker is”,

Veel plezier met het kijken naar Jensen.

02-04-2020 20:55

Cabral010 +844

Jensen is 1 van de mensen idd die het wel ziet
Er zijn gelukkig nog een hele hoop andere mensen die het zien

Maar mensen die idd blind zijn kunenn het niet zien
Het is niet erg je komt er binnenkort wel achter

02-04-2020 20:55

chinaski +0

Mensen die blind zijn kunnen blijkbaar ook niet spellen.

02-04-2020 20:56

willykment +2143

Klopt en de aarde is plat.

02-04-2020 20:58

Cabral010 +844

Mensen die vaak niks terug te zeggen hebben beginnen over zulke nutteloze dingen

02-04-2020 21:00

jordi85 +6429

Echt hoor! Dat populistische gelul! Echt bizar dat mensen de ernst ervan nog steeds niet in willen zien.

02-04-2020 20:56

Cabral010 +844

Geef mij is een paar feiten dan?
Wat is er zo ernstig ?

Ik was in het begin ook wel een beetje van dit is heel erg maar nadat je jezelf in de heb verdiept dan besef je dat het niks meer is dan een griep

02-04-2020 20:57

jordi85 +6429

Er zijn genoeg jongere die na die lockdown feestjes op de IC belanden, dat gebeurd niet met een normaal griepjes hoor!

Die Jensen is zo een kneus. Vergelijkt actuele cijfers met jaarlijkse griepcijfers, echt een idioot, herhaalt zichzelf constant

02-04-2020 21:00

Cabral010 +844

Er zijn ook genoeg jongeren die overleden zijn aan een griep... vorige jaar nog een meisje van 18. Het is gewoon kan je wel of net tegen dat virus. Maar voor die paar mensen die er aan sterven moeten wij dan allemaal thuiszitten met 17 miljoen mensen? Er is laatst een kind van 1 genezen en een oma van 101 er zijn mensen die na 2 dagen weer 9 km hardlopen ens ens
En idd er zijn ook slechte gevallen maar dat is met alles zo

02-04-2020 21:08

jordi85 +6429

Je haalt nu zelf een enkele unieke genezing naar voren terwijl er enorm veel jongeren op IC’s liggen. Daarna is nog niet eens duidelijk hoeveel schade mensen kunnen overhouden aan dit virus. Zonder al die maatregelen waren die cijfers nu wel minder rooskleurig dan jij het nu voordoet

02-04-2020 21:14

eefb014 +5392

nee cabra niet voor de mensen die overleden zijn, erg maar inderdaad gaan ook mensen dood aan andere ziektes en ja onderliggende medische gebreken zijn vaak het gevolg van het overlijden.

maar de reden dat wij binnen moeten blijven is een andere, dit virus grijpt iets harder om zich heen dan de normale griep en zorgt ervoor dat er meer mensen op de ic belanden, zo ook met de gewone opnames. dus niets doen is geen optie omdat de zorg het simpelweg niet aan zou kunnen.dat de cijfers nu enigszins meevallen heeft natuurlijk alles met de maatregelen te maken.

02-04-2020 21:20

Struukangeren +8028

Stel jezelf heel even de volgende vraag: waarom zou ik Jensen en co. serieuzer nemen dat het ministerie en RIVM welke worden ingelicht door professionals, mensen met kennis en kunde en geleerden.

Als je antwoord iets is in de vorm van; we worden verkeerd geïnformeerd, bangmakerij en dat soort teksten dan moet je jezelf een 2e vraag stellen;

Waarom zitten Rutte en co, de geleerden etc. wel op die stoel en ik niet?

Wellicht dat het antwoord op deze vragen ervoor zorgen dat je jezelf nu gewoon als een volwassen persoon gaat gedragen en de ernst van dit virus serieus neemt door info vanuit het rijk te accepteren.

02-04-2020 21:21

Ulli +768

Deeltjesversneller
5G
Vrijmetselaars
Chemtrails
Bilderberg groep
Illuminatie
Dan Brown
MH17
Clemens Zwijnenberg

Wat wordt het vandaag?

02-04-2020 21:41

Cabral010 +844

RIVM kan je totaal niet srs nemen die zaten er in het begin volledig naast. Kijk naar de tweets

03-04-2020 01:53

Struukangeren +8028

Oke; laten we dan maar vol inzetten op Jensen en co. want zij zitten er natuurlijk nooit naast

03-04-2020 07:46

Cabral010 +844

Jensen en co geven aan dat er niet veel aan de hand is en die laten dat ook zien met cijfers ?

03-04-2020 11:32

Struukangeren +8028

En die cijfers zijn afkomstig van geleerden etc.? Hou toch op.

03-04-2020 12:23

eefb014 +5392

met welke cijfers vergelijken ze de bezetting op de ic? namelijk nog nooit voorgekomen.

03-04-2020 15:53

hasil +8

Als je als naam Cabral kiest dan kan je zo'n leeghoofdige reactie verwachten...

02-04-2020 23:28

angstgegner03 +2

Deze man heeft 100% gelijk Jensen is een genie

02-04-2020 21:19

klick44 +18065

kijk inderdaad naar de cijfers. nog nooit zijn er zoveel mensen opgenomen en overleden door een normale griep! Jensen heeft alleen maar complot theorieën!

02-04-2020 21:37

Rotterdam1983 +5754

Onzin virus???Ik hoop dat je familie het krijgt.Ik hoop dat jij het flink gaat krijgen.Dat je op je buik in coma wordt gebracht met beademings apparaat.Ben benieuwd wat jou reactie is wanneer je wakker wordt kneus

02-04-2020 20:57

Dommeloempia1 +19626

En dat 1 voor 1 zijn organen ermee stoppen. Beademing wordt gestopt om dat er geen verbetering inzit. Je Fam kan geen afscheid van je nemen om dat je in quarantaine zit..

02-04-2020 22:21

tvd17 +5372

Zie dat flink wat mensen op hun pik getrapt zijn, blijven jullie lekker naar de npo luisteren jongens! Laat je vooral gek maken door de mainstream media hahaha

03-04-2020 01:48

sini +6730

U bent mijn held

02-04-2020 21:25

PierreFeyenoord +1989

Helemaal mee eens!

02-04-2020 20:32

maaartijn +15673

De vraag is of je straks überhaupt al een nieuw seizoen kunt beginnen. Niet alleen of je dit seizoen kunt afmaken.

Het is een illusie dat dit virus Nederland uit is per september. De kans is groot dat na mei maximaal 5-10% van de Nederlandse bevolking besmet is geweest.

Als je niet alles doet om het virus helemaal dood te maken (dat betekent zoals in Korea ‘catch and kill’: alles rondom besmette personen testen en ieder geval isoleren net zolang to een ‘brandhaarden’ de kop is ingedrukt) dan blijf je tot er een vaccin is gevonden van dit soort lockdowns nodig hebben om de zorg niet te overbelasten.

Het lijkt me echt illusie dat we straks per 1 juni nog even twee maanden lang nog even naar de stadions gaan.

02-04-2020 20:32

Willem07 +8412

Eindelijk een gepromoveerd viroloog met verstand van zaken, Hoe laat begint de persconferentie waar je even gaat uitleggen hoe de Coronaviruspandemie in heel Nederland gaat zijn?

02-04-2020 20:36

maaartijn +15673

RIVM en co doen prima werk hoor. Maar ze geven ook eerlijk aan nog niet te weten wat er gaat gebeuren na het beperken van de schade van deze eerste golf.

Wat ik bedoel te zeggen: Je kan in deze fase helemaal geen plannen maken. Zolang er geen plan is van hoe we straks met deze situatie omgaan.

02-04-2020 20:42

ph4ge +1874

En dus moet je alle opties open houden. Zowel best case als worst case huidig seizoen uitspelen, alleen als het daar tussen zit moet je dit seizoen opofferen aan volgend seizoen.

02-04-2020 20:48

Willem07 +8412

Dan zijn we het daar over eens, we zullen dan waarschijnlijk zonder publiek moeten spelen. Ik ben vrij cynisch, maar dit kost allemaal klauwen met geld (tientallen miljarden) en als het veel langer gaat duren en honderden miljarden gaat kosten dan gaat er toch een discussie beginnen die men nu al voorzichtig probeert op te starten. Van de mensen die overlijdt is 58,3% 80+ waarvan de meesten met onderliggende aandoeningen. 20,3% is tussen de 75-80.en 10,7% tussen de 70-74. Dus bijna 90% van de mensen die overlijdt is 70+ waarvan velen met onderliggende aandoeningen en dan gaat men toch een kosten-baten analyse maken of we daar voor onze hele economie kapot moeten maken.

02-04-2020 20:57

maaartijn +15673

De economie weer opstarten als de ziekte rondwaart is denk ik een illusie.

Jongere mensen overlijden in geringe mate inderdaad (althans in Nederland), maar heel veel jongere mensen worden wel doodziek met risico op blijvende longschade. Weken op een IC waar je een half jaar tot een jaar van moet herstellen.

Vergis je ook niet hoeveel jongere mensen er rond lopen met allerlei risico factoren waardoor ze zwaar ziek kunnen worden (overgewicht, suikerziekte, astma, etc.)

Het wordt lastig je bedrijf weer op te starten als door een nieuwe uitbraak veel medewerkers doodziek kunnen worden en grote delen van je personeel thuis blijven uit angst besmet te raken. Dat virus moet eerst uitgeroeid worden.

Daarnaast kan je het moeilijk ‘laten gebeuren’. Laat je de boel lopen dan wordt binnen een paar weken de overbelasting op de zorg zo groot dat het sterftepercentage omhoog knalt omdat de mensen die nog te redden zijn gewoon niet meer in aanmerking komen voor behandeling.

02-04-2020 21:27

Cabral010 +844

Kunnen jou echt totaal niet srs nemen
Wil je dat wij een land worden als Korea ?
Tis een virus idd tis echt maar wordt wakker
Er zijn nu misschien 40 mensen overleden door alleen het Corona virus op een bevolking van 17 miljoen mensen...
Derest had allemaal onderliggende ziektes en het zijn bijna alleen maar oude mensen...
Laten we gewoon lekker allemaal normaal doen en over 3 weken lekker beginnen met het normale leven

02-04-2020 20:49

mooiweervoetballer +2556

Denk verder. Iets met overvolle ziekenhuizen?

02-04-2020 20:57

Cabral010 +844

Uitspraak van Bill Gates
“Waarom zoveel geld uitgeven aan mensen die nog maar 3 maanden te leven hebben”
tis heel hard maar het is de realiteit en de oudere mensen weten dat zelf ook wel

02-04-2020 20:59

angstgegner03 +2

Helemaal eens wij leven in de boreale versie van Noord Korea

02-04-2020 21:21

feyenoordjob +920

Hahahahhha waar baseer jij dit weer allemaal op? Het kan idd dat nog maar 5 an 10% besmet is geweest, maar mischien ook al 50% en heeft de grote meerderheid een hele lichte variant. Maar jij trekt al lekker conclusies baardaap

02-04-2020 21:49

maaartijn +15673

Als het sterftepercentage zoals in Zuid Korea 0,7% is (best beschikbare data, waarin asymptomatische patiënten zijn opgenomen).

En je relateert dat aan het huidig aantal doden in Nederland (1200). Dan zou het totaal aantal besmettingen 170.000 zijn.

Dat is 1% van de Nederlandse bevolking.

Het is te hopen dat het deel asymptomatische patiënten flink hoger is. Maar daarmee zou je hooguit naar de 2-3% gaan.

Je kunt ook even andersom rekenen. Uit studies in IJsland waar heel veel wordt getest (over de hele bevolking, niet alleen mensen met klachten) komt een percentage asymptomatische besmettingen naar voren van 35%. Laten we voor gemak uitgaan van 50%.

Van de symptomatische besmettingen (In dit voorbeeld de andere helft) Is nu de stelregel dat 80% met lichte klachten verloopt, 15% ernstig (ziekenhuisopname) en 5% kritiek (ICU).

Als 50% van NL besmet zou zijn, dan heb je het over 1,8 miljoen ziekenhuisopnamen. Kortom; daar zijn we nog bij lange na niet. Ook niet als het percentage asymptomatische besmettingen 10x zo hoog ligt als het hoogste inschatting tot nu toe op basis van onderzoek.

Ik zou dolgraag willen dat het zo was en ik zou dolgraag ongelijk hebben.

02-04-2020 22:19

feyenoordjob +920

Ik hoop met je mee, en hopelijk zijn er meer factoren die er positief invloed o0 hebben

03-04-2020 00:21

maaartijn +15673

Ik weet weinig. Maar 50% van Nederland al besmet geweest lijkt helaas in ieder geval een utopie.

03-04-2020 06:57

maaartijn +15673

Dat klopt ja. Zonder testen blijft veel onduidelijk. Over paar weken is er misschien wat informatie vanuit onderzoek door bloedbanken.

03-04-2020 10:36

Heiko +327

Tijd gunnen? Tot wanneer? Totdat het rivm en KNVB garanties geeft?! Geloof me. Dit virus gaan we tot en met de zomerstop last van hebben.

02-04-2020 20:23

FR_Domingo +14708

Sowieso tot 1-6

02-04-2020 20:25

feyenoordvpersie32 +0

RIVM zegt sowieso niets zinnigs

02-04-2020 20:32

klick44 +18065

O hoezo niet ?

02-04-2020 20:33

klick44 +18065

Wat een slappe zak

02-04-2020 20:20

fr_1993 +78112

Wat een krachtig statement.

Trots op deze algemeen directeur!

Veel sterkere mediaoptredens over de huidige situatie dan Amsterdam, laat staan Alkmaar of Eindhoven die zich als blinden naar de slacht willen laten brengen.

In het Erasmus MC zit momenteel een hevige piek van coronapatienten en juist een club als Feyenoord laat op deze wijze zien begaan te zijn met de samenleving, haar inwoners, haar supporters en haar maatschaplelijke verantwoordelijkheid naar Rotterdam, naar Nederland maar zeer zeker naar de eigen achterban.

Als de competitie stil wordt gelegd voor juni zou dit een gemiste kans zijn. Belgie is imo vier weken te vroeg met zo'n zwaar statement. De knvb heeft nog 8 weken de tijd de kat uit de boom te kijken. Ruimte en tijd zat dus nog. Prima dat Koevermans dit statement naar buiten brengt, met de inachtneming van de huidige medische pandemie.

02-04-2020 20:17

klick44 +18065

Pfff hij zegt helemaal niks!!!!

02-04-2020 20:21

fr_1993 +78112

Het is een dik vet statement naar Amsterdam en hun twee loopjongens uit Alkmaar en Eindhoven.

Koevermans geeft rugdekking aan de knvb om er wat van te maken, mocht de situatie daarin verbeteren. Als de situatie zo blijft of verslechtert staat tussen de regels door dat de RvC van Feyenoord afgelasting van de competitie nastreeft.

Er staat tussen de regels door zo veel informatie dat je niet een IQ boven de 180 hoeft te hebben, maar simpelweg kunt begrijpend lezen.

02-04-2020 20:51

klick44 +18065

Tuurlijk zijn allemaal loop jongens denk dat Az liever ook geen kampioen had geworden. Die clubs begrijpen dat voetbal nu een randzaak is. dit verhaal kan iedereen verzinnen. ga gewoon reëel kijken.

- we gaan miljoen mislopen maar hoeveel weet ik niet
- we gaan achteruit in begroting maar hoeveel weet ik niet
- voetbal is bijzaak maar wel wel uitspelen? en gaat niet in tegen de richtlijnen?
- hij leeft met iedereen mee bla bla bla

in china duurt het 3 maanden voor een beetje controle met een complete lock down en extreme controle. Dat gebeurd hier niet dus voor juli wordt er niks gespeeld!

02-04-2020 21:13

fr_1993 +78112

En zelfs al zou het juli worden dan kun je met twee wedstrijden per week ruimschoots voor 3 augustus klaar zijn met het seizoen.

Voor de rest zijn de hierboven aangedragen stantpunten redelijk legitiem, met uitzondering van de standpunten van az.

Az geeft aan voetbal een bijzaak te vinden en hunkert naar CL/vCL, omdat het zou voelen als kampioenschap in Alkmaar.

Dat neemt niet weg dat de maatschappelijke situatie uiterst serieuze gevolgen heeft en kent.

02-04-2020 21:28

klick44 +18065

waarom zou er alles op alles op moeten zetten om het uit te spelen. gewoon de wonden likken en volgend jaar een normaal seizoen.

02-04-2020 21:47

fr_1993 +78112

Omdat 'gewoon' het verschil is tussen pec en ado die er uitvliegen, 40mio naar Amsterdam, Alkmaar of een dark horse (Rotterdam/Eindhoven).

Omdat 'gewoon' niet bestaat als er at random een kampioen benoemd wordt die in puntenaantal op grijpafstand of gelijke hoogte staat van de concurrentie.

'Gewoon' is zo'n simpel begrip dat de uitwerking tot ongelijke uitslagen leidt die niet redelijkerwijs te verantwoorden zijn.

02-04-2020 22:00

fr_1993 +78112

Rkc en ado die er uitvliegen. #Typtyfus

02-04-2020 22:00

klick44 +18065

Hoeft toch niet persee een kampioen te worden uitgeroepen. Gaat alleen de huidige plekken voor Europa. Europees startgeld evenredig verdelen over alle clubs

02-04-2020 23:04

fr_1993 +78112

Kijk, dat klinkt ook als een goed plan.

Leg dat uit aan Mark Overmars en die stuurt je schuddebuikend weg, terwijl hij een fles champagne openknald.

03-04-2020 00:34

klick44 +18065

Heeft al gezgd dat geld niet belangrijk is . Dus een noodpot lijkt geen probleem. Betekend wel dat we zelf dit ook moeten doen

03-04-2020 07:23

fr_1993 +78112

Ik zou graag een bron zien waar hij dat gezegd zou hebben, want ik lees veel maar hij heeft veel geventileert,,maar een solidariteits-/crisispot heb ik hem nog niet in de media over gehoort.

03-04-2020 09:55

fr_1993 +78112

Door competities tijdelijk dicht te gooien?

Door de situatie te onderzoeken/peilen en daarvoor meerdere scenario's klaar te hebben liggen?

Integendeel. Juist door de situatie te willen doorgronden is de binding met de maatschappij duidelijk verwoordt. Feyenoord blijft een bedrijf, een voetbalvereniging met wortels in de maatschappij, waar dat bij andere verenigingen niet zo is.

Amsterdam: €€€€ en laffe statements
PSV: Achterban zit in de landelijke hoek waar de klappen vallen momenteel, maar durft geen duidelijke visie te geven.
Az: DOODSTIL. Maar dan ook echt doodstil aan het zwijgen, ja-knikken.

Nee, sorrie dan heb ik liever een Koevermans die het roer grijpt en zegt: Deze storm is krachtig en ruw en ik weet niet of we het gaan redden, maar ik pak nu het roer beet en we gaan een koers varen.

02-04-2020 20:55

1-fijn-oord +524

Volgens mij zit hij in de bus.

02-04-2020 23:06

fr_1993 +78112

Fair enough.

Maar een ruwe storm komt beter over in beeldspraak dan een bus die in de file staat, toch?

03-04-2020 00:36

1-fijn-oord +524

Ik vond zijn beeldspraak over hemzelf als chauffeur in de bus ook niet to sterk. Jouw vergelijking past beter bij Rotterdam.

03-04-2020 07:53

fr_1993 +78112

Thanks. :]

03-04-2020 09:55

FR_Domingo +14708

Hey Mark niet helemaal objectief dit hè

02-04-2020 20:26

fr_1993 +78112

Normaal ben ik terughoudend m.b.t. Koevermans (niet negatief, maar terughoudend).

Ik ben blij met dit soort statements. Zeker omdat in Amsterdam na een compleet rukseizoen alleen laffe statements verzonnen worden.

Als de mogelijkheid er is - we wachten het RIVM af - om de competitie af te ronden op veilige wijze maat wat dieper in de zomer, dan moeten we dat gewoon doen. En anders mag de knvb wat dingen gaan inbouwen m.b.t. financial fair play, bekerfinale, europese tickets en hervedeling startgelden in europa.

02-04-2020 20:58

Willem07 +8412

Gelukkig, zo ken ik Feyenoord. Niet dat watjesgedrag we willen stoppen en de spelers zijn bang (en wij gaaan de CL in). Gewoon op zijn Rotterdams rustig blijven en afwachten wat er gebeurt.

02-04-2020 20:17

ernst H +4998

Parijs is nog ver
...

02-04-2020 20:15

xmoombahx +31852

JAAAAA we worden gekkkkk, gekkenhuisss

02-04-2020 20:08

michiel2424 +28863

Superstatement

02-04-2020 20:05

rz1973 +2903

Goed verhaal. Ook leuk dat er een kleine sneer richting Overmars in zit (over z’n eigen PR)

02-04-2020 20:04

you_never_walk_alone +8553

Goede uitleg, juist standpunt!
020 schijt natuurlijk 7 kleuren mocht er nog gevoetbald worden...

02-04-2020 19:55

010dragert +4920

Die snavels vinden povermars z'n statement krachtig maar het is gewoon zwakte en angst idd.

02-04-2020 20:14

ramsteijn +4881

020 & AZ hebben een reden voor het beëindigen van de competitie. Als Feyenoord de kans heeft, voor de eerste twee plaatsen te kwalificeren. Hoop van harte dat de competitie uitgespeeld wordt?

02-04-2020 19:52

klick44 +18065

Je denkt dat az geen kampioen wil worden pfff

02-04-2020 20:34

angstgegner03 +2

Prima statement van Koevermans

02-04-2020 19:50

DoubleSpy +8275

Wijze standpunten van Koevermans, eerlijk is eerlijk. Woorden van een leider.

02-04-2020 19:49

IJzerenKees +127047

koevermans trek pop van de vvf

02-04-2020 19:35

feyenoordpownage +1381

goed verwoord, niks mis mee.

02-04-2020 19:34

tussenjaar +6128

Koevermans Out!

02-04-2020 19:33
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties