Bestuurlijke vacatures Feyenoord ingevuld

Bestuurlijke vacatures Feyenoord ingevuld

Alle bestuurlijke vacatures bij Feyenoord zijn ingevuld. Ronald Brus en Peter van der Laan zijn door de Vrienden van Feyenoord (VvF) voorgedragen om toe te treden tot de Raad van Commissarissen (RvC) van Feyenoord en per 1 mei 2020 tot commissaris benoemd. Met deze benoemingen is de RvC van Feyenoord weer compleet. Overige leden van het toezichthoudend orgaan zijn Toon van Bodegom (voorzitter), Gérard Moussault en Sjaak Troost.

Brus (56) studeerde Geneeskunde in Groningen. In het begin van zijn carrière was hij werkzaam als arts bij farmaceutische bedrijven in München, Milaan en New York. Vanaf 1997 is Brus betrokken als mede oprichter bij de biotech bedrijven Galapagos en Crucell en werd hij uiteindelijk CEO van Crucell en commissaris van Galapagos in het eerste decennium van deze eeuw. Vanaf 2012 is Brus CEO van MyTomorrows.

Van der Laan (60) is CEO van Supermaritime International BV, een logistiek bedrijf met Rotterdam als thuisbasis en 35 vestigingen in 17 landen. Verder is hij bestuurder bij en investeerder in diverse bedrijven. De geboren Rotterdammer is momenteel nog bestuurslid van de Stichting Continuïteit Feyenoord (STICO). Hieruit zal Van der Laan echter terugtreden, omdat vanuit Feyenoords governance principes het bestuur van de STICO niet te combineren is met een zetel in de RvC.

De vrijvallende positie in het bestuur van de STICO wordt ingevuld door Hans Vervat. Vervat (72) is eigenaar van havenonderneming Matrans Holding. Tevens is hij bestuurslid van Havenwerkgeversvereniging Deltalinqs. De geboren Rotterdammer was commissaris van Stadion Feijenoord van 2004 tot 2018, met een onderbreking waarin hij wethouder Economie, Verkeer & Vervoer in Rotterdam was. Daarnaast was hij van 2007 tot 2018, met dezelfde onderbreking, commissaris van het Havenziekenhuis.

Feyenoord is verheugd dat drie ervaren bestuurders met verschillende zakelijke achtergronden de geledingen komen versterken en alle vacante posities nu zijn ingevuld. Tevens is Feyenoord de VvF nog altijd zeer erkentelijk voor de financiële steun en klankbordfunctie die zij de club de afgelopen jaren heeft geboden. De miljoeneninjectie van de VvF in 2010 was destijds onontbeerlijk voor Feyenoord en is achteraf een belangrijke bijdrage gebleken voor het behalen van de sportieve successen van de laatste jaren en de financiële gezondwording.

Ondertussen draagt de VvF Feyenoord nog altijd een warm hart toe en zal het de club blijven steunen waar mogelijk.

Plaats reactie
666

FRlegend +16833

Nou dat nieuwe stadion gaat er dan zeker doorheen. Eerst de Corona ellende doorkomen en dan weer vol gas vooruit.

06-05-2020 10:10

hasil +8

Hans Vervat: de man die de gummetjes heeft uitgevonden. Ik ben benieuwd wanneer de VvF de door Blokland beloofde openheid gaat geven.....

05-05-2020 22:38

IJzerenKees +127047

de pluche klevers

05-05-2020 21:49

Tweebenig +6

Ziet er goed uit. Goed netwerk en belangrijke bedrijven! Wat gaat Poelman doen?

05-05-2020 20:26

FRlegend +16833

Nog meer geld pompen in Vrienden van de Kuip in een poging een coup te plegen. En de goedgelovige harde kern hobbelt er klakkeloos achteraan. Binnenkort een nieuwe aflevering van Oude Wijn in Nieuwe Zakken.

06-05-2020 09:58

xenox403 +0

Krijgen we ook nog een nieuwe commercieel directeur?

05-05-2020 19:45

ElPanzeFr +21034

Vroeg ik me ook al af, titel zou suggereren van wel

05-05-2020 19:46

Piet__1908 +94

Die is er al.

05-05-2020 19:54

xenox403 +0

Wie is dat dan?

05-05-2020 20:33

SalsaSamba +6518

Is er niet, anders had ik dat wel kunnen vinden op het internet. Misschien dat de zaken momenteel worden overzien door de financieel directeur en Koevermans gezamenlijk

05-05-2020 20:41

Piet__1908 +94

Bas Raemakers.

05-05-2020 21:52

beppie172 +64915

Dan is het geen directeur meer.
https://www.feyenoord.nl/de-club/organisatie/bestuur

05-05-2020 22:18

xenox403 +0

Dat is een tijdelijke vervanger. Koevermans heeft destijds aangegeven dat er bijna een commercieel directeur rond was alleen dat is al weer 2 maanden geleden.

05-05-2020 22:50

Rendiertje +14025

Allemaal ouwe lulllen met mooie pakkies en dure wagens maar echte supporters zoals ik kenne 50 uur per week werken voor minimum afknijpers zijn het

05-05-2020 19:38

joejoe1979 +8017

Hoe denk je dat deze ouwe lullen succesvol zijn geworden. Jij kiest ervoor om genoegen te nemen met minimum loon en deze mannen blijkbaar niet.

05-05-2020 20:05

FR4everandalways +120844

Mooi gezegd joejoe. Klopt helemaal.

05-05-2020 20:16

FR-Renswoude +2841

Precies. Je neerleggen bij een minumloon is nooit nodig.

06-05-2020 08:08

mib2000 +9

Zo te zien ben jij zo'n lul die de rest van de wereld de schuld geeft dat je geen dikke portemonnee hebt, terwijl je zelf geen klap hebt uitgevoerd...

05-05-2020 20:24

SalsaSamba +6518

Misschien is deze persoon wel in loondienst voor 50 uur per week. Beetje meer respect is wel gepast.

05-05-2020 20:40

mib2000 +9

Respect meot je verdienen. Hij verdient dat duidelijk niet na zijn reactie...

05-05-2020 21:10

SalsaSamba +6518

Respect begint vanuit jezelf en je moet jezelf niet zo verlagen ondanks zijn kinderachtige jaloerse uitbarsting. Maar dat is mijn opvatting.

05-05-2020 21:22

mib2000 +9

Misschien had ik niks moeten zeggen, maar dat soort figuren halen het bloed onder m'n nagels vandaan...

05-05-2020 21:44

Raigeki +581

Gevoelige snaar geraakt mib2000?

Voel je je aangesproken vanwege je rijke papa

05-05-2020 22:42

lion63 +13583

Misschien had je wat beter je best moeten doen op school...

05-05-2020 20:30

SalsaSamba +6518

En wie zegt dat hij dat niet deed? Goed op school zijn is geen garantie op een hoog salaris.

05-05-2020 20:39

beppie172 +64915

Meeste ondernemers werken meer dan 50 uur per week. En dit zijn ook echte Feyenoorders. En hebben veel ervaring met bedrijven en kunnen goed controleren of de directie het goed doet. Daar zijn ze voor als RvC. Dus prima geschikt.

05-05-2020 22:22

Raigeki +581

Bestuurders zijn werknemers, niet ondernemers.

05-05-2020 22:43

beppie172 +64915

Klopt. Maar hier zit ook een eigenaar en oprichter bij. Ofwel, ondernemers.

05-05-2020 22:51

hasil +8

verschil moet er natuurlijk wel zijn.....

05-05-2020 22:51

Kalouless +12606

Ze krijgen niks betaald voor deze functie.

07-05-2020 11:42

mib2000 +9

Dat zou hoogstongebruikelijk zijn voor een commissaris.

07-05-2020 11:44

Kalouless +12606

Kan best. Maar de RvC van Feyenoord is simpelweg onbezoldigd.

07-05-2020 21:38

mib2000 +9

Ik heb even het jaarverslag er bij gepakt en je hebt gelijk. Siert ze.

07-05-2020 21:53

liamkelly010 +0

Dan kunnen ze gelijk ted van leeuwen halen

05-05-2020 19:37

Piet__1908 +94

Waarom? Is overal weggestuurd.

05-05-2020 19:42

pace96 +5485

Is RvB lid een fulltime baan? Of hebben deze mensen nog een baan ernaast

05-05-2020 19:22

Scheveningert +1603

Raymond van Barneveld lid

05-05-2020 19:27

joejoe1979 +8017

Staat letterlijk in het stukje.

05-05-2020 20:07

beppie172 +64915

Het is RvC bij ons.

05-05-2020 22:24

Kuiptrots +4895

RvB is een duur woord voor directie en een ft job. Het gaat hier echter om een RvC. Dat is normaal gesproken een controlerend orgaan wat 5-6 x per jaar bijeenkomt.

06-05-2020 08:36

feyenoordos +11758

weer van die pipo's met mooie lakschoentjes en een mooi pakje

05-05-2020 19:18

mib2000 +9

En wat dan nog? Jaloers dat zij het intellectuele vermogen hebben voor een dergelijke functie?

05-05-2020 20:26

Juicher +61444

Jij hebt liever een uitkeringstokkie in een bestuursfunctie?

05-05-2020 22:38

Kuiptrots +4895

Inderdaad, doorgaans wordt er niet vergaderd in een overal met kaplaarzen.

06-05-2020 08:38

amqze +10695

Door de VVF voorgedragen, hoe staan die eigenlijk in de stadiondiscussie? Nieuw- of verbouw?

05-05-2020 19:17

Piet__1908 +94

Zijn supporters he. En dus vóór de Kuip.

05-05-2020 19:18

Renatooo +7092

Lekker kortzichtige reactie

05-05-2020 19:32

michiel2424 +28863

Wat een gelul, Piet

05-05-2020 19:36

Piet__1908 +94

Als je kunt kiezen tussen de Kuip verbouwen of het Feyenoord City plan dan is de keuze snel gemaakt: Feyenoord City levert te weinig op, is te risocovol en het ontwerp is ook nog eens 12 in een dozijn.

Dat wil niet zeggen dat je tegen een nieuw stadion bent. Maar het huidige plan gaat hem gewoon niet worden.

05-05-2020 19:49

michiel2424 +28863

Maar je opmerking dat je als supporter perse tegen nieuwbouw bent is en blijft gelul

05-05-2020 20:04

Piet__1908 +94

Tegen het Feyenoord City plan bedoelde ik. Want dat wordt de ondergang van Feyenoord.

05-05-2020 20:25

michiel2424 +28863

Je kunt er vanalles van vinden, maar jouw opmerking blijft bullshit

05-05-2020 20:42

hasil +8

Daarom heet hij ook Piet Lul...

05-05-2020 22:41

ernst H +4998

Eerder andersom...

05-05-2020 19:50

ladinsky +10

Dat is natuurlijk bullshit, hoewel ik zeker geen voorstander van FC ben.

Is megalomaan project waar Feyenoord financieel niet veel wijzer van wordt. Met verbouw kun je ongeveer dezelfde inkomstengroei realiseren alleen zijn je stadionkosten veel en veel lager. Dus meer geld voor je eerste elftal.

05-05-2020 19:56

ernst H +4998

Nog een ring erop, hahah
Dan zit je ongeveer op de Brienenoordbrug

De Kuip is een mooi stadion, maar gedateerd

Het gaat niet voor niks zo heen en weer.

En ik kan t weten want ik kom er al sinds 1965

05-05-2020 20:00

joejoe1979 +8017

Heb er jaren geleden steigers moeten zetten om de buizenconstructie maar toen zag het er al dramatisch uit.

05-05-2020 20:09

ladinsky +10

Die extra ring komt er niet op maar erachter op een aparte draagconstructie volgens mij. Waar ook het dak op komt.

En ja, ik ken het gevoel van het op en neer gaande stadion. Maar ook daar kunnen ze met verbouw wel wat aan doen lijkt me. Als we er 200m aan gaan verspijkeren is dat niet alleen maar een extra ring erop/erachter.

Belangrijkste blijft dat het salarisbudget voor het eerste elftal fors omhoog gaat, en met nieuwbouw is dat onmogelijk. Niet voor niks durft er niemand een garantie af te geven voor die 25m, en zelfs dat is nog maar een beperkte stijging tov nu.

05-05-2020 20:10

michiel2424 +28863

Je hebt Kuipsupporters en Feyenoordsupporters.

Waarbij aangetekend dat de laatste groep uiteraard ook fan is van de Kuip. Dat staat buiten kijf.

05-05-2020 20:05

beppie172 +64915

De schreeuwende minderheid denkt weer eens dat ze meer gelijk hebben en betere supporters te zijn dan de zwijgende meerderheid. Superioriteitsgevoel op 5 mei. Laten we er maar geen conclusies uit trekken.

De zwijgende meerderheid wil gewoon ook het beste voor Feyenoord, brengen er ook bakken geld naartoe en hebben warme gevoelens voor de Kuip en er talloze herinneringen liggen, maar zijn niet verblind door de sentimenten.

05-05-2020 22:41

ladinsky +10

Het gaat niet om sentiment maar om een keuze die voor Feyenoord de beste financiële voorwaarden schept (lees: salarisbudget 1e elftal).

Heeft dus niks met zwijgende meerderheden of schreeuwende minderheden te maken. Gewoon zakelijk naar kijken.

En ja, als verbouw van De Kuip de beste optie is vind ik dat ik dat vanuit sentimenteel oogpunt ook nog leuk. Maar als nieuwbouw financieel aantrekkelijker was geweest had ik daar prima mee kunnen leven.

05-05-2020 23:06

beppie172 +64915

Ben ik met je eens, maar ik reageer vooral op de opmerking dat je een nepsupporter bent als je een andere mening hebt in de stadiondiscussie. Dat wordt dan geroepen door degenen die liever tiende in de Kuip worden dan kampioen in een nieuw stadion. Sorry, maar die noem ik de schreeuwende minderheid.

06-05-2020 00:07

ernst H +4998

Kijk ik wil niet altijd vergelijken, maar om dingen duidelijk te maken doe ik t toch.

Toen 020 in de jaren70 aan de top stond, trokken ze gemiddeld nog geen 20 k.

En nu 50k

Wat denk je dat er gebeurd als wij in een nieuw stadion gaan spelen?

Ik hou ook van de Kuip en zal er wel een traantje om laten, mochten we naar een nieuw onderkomen overgaan.

Het zou mooi zijn als hij kon worden gerenoveerd, maar ik geloof daar gewoon niet in.
Denk dat de constructie niet meer optimaal is.
Dat schudden deed hij vroeger veel minder, dat duidt toch ergens op.

Ook ik wil het beste voor Feyenoord,
En ik denk dat een nieuw onderkomen aan/in de Maas een nieuwe periode zal inluiden.

Maar ook ik net als alle voor en tegenstanders,
kan niet alles overzien
Soms moet je in het leven op je gevoel afgaan....

06-05-2020 08:59

ladinsky +10

Niemand kent alle ins en outs Ernst.

Alleen ben ik van mening dat of je stadion wel of niet volzit vooral afhankelijk is van de prestaties op de mat. En die zijn weer mede afhankelijk van je financiële mogelijkheden.

Onder Jaap Stam zaten er nog 35.000 en de laatste weken onder Dick was het weer telkens uitverkocht. In hetzelfde verouderde stadion.

Voor business seats geldt wel dat luxe en comfort belangrijk is maar blijf van mening dat je deze ook in een verbouw scenario flink kunt upgraden.

06-05-2020 09:49

ernst H +4998

Alles voor de club Atilla,

We gaan t zien.

06-05-2020 10:05

Jack1983 +1369

Ondanks jullie gezeik hoop ik jullie in de Rvc op de beste manier te vertegenwoordigen.

05-05-2020 19:10

Ro1 +2162

Je zou toch zeggen dat een RVC met zoveel geleerden en geslaagde zakenlieden het voetbalbedrijf Feyenoord meer dan uitstekend zouden moeten kunnen leiden en ons ook met gemak door het stadiondossier kunnen leiden. De praktijk is helaas al decennia anders....

05-05-2020 19:10

ron1872 +8145

rot op met de VvF

05-05-2020 19:07

joejoe1979 +8017

Haha muppet. Deze mensen hebben destijds wel jouw club gered.

05-05-2020 20:10

Steven_Seagal +27771

Ik begin maandag

05-05-2020 19:03

1234567890 +170391

Mag hopen dat de 3 ervaren bestuurders met vrschillende zakelijke achtergronden ,ook verstand hebben van hoe het werkt in de voetbal wereld

05-05-2020 18:58

Scheveningert +1603

Jeetje het zijn wel allemaal van die kanjers he, CEO dit CEO dat allemaal van die hotemetoten

05-05-2020 18:57

kevinmulFR010 +18068

Ronald Brus en Peter van der Laan zijn geen toegevoegde waarde. maken de club kapot straks

05-05-2020 18:57

peterv1991 +1081

Moet je in mijn gezicht komen zeggen vuilen joef
Mvg Peter van der Laan

05-05-2020 19:00

switzer +10936

Je hebt geen flauw benul wat je zegt. Het moet een frustrerend leventje voor je zijn, als je alleen maar op je favoriete club kunt ouwehoeren.

05-05-2020 19:11

peterv1991 +1081

Precies gasten zoals Kevin voegen niets toe aan Feyenoord, alleen maar ouweteringhoeren en janken.

05-05-2020 19:14

huissie79 +19974

Jong ventje die stoer wilt doen voor zn vriendjes. Waarschijnlijk vak Y.
Vraag je inhoudelijk wat die betreffende bestuursleden precies doen, is het verdacht stil.

05-05-2020 19:19

peterv1991 +1081

Ja of 1tje die überhaupt niet in de kuip komt, lijkt me eerder zo'n fox jongen.

05-05-2020 19:21

haai79 +10549

Valt mij op dat mensen met 79 in de naam vaak zinnige dingen zeggen!

05-05-2020 19:22

kevinmulFR010 +18068

ach. jij bent snel stil als de corona je pakt. let maar op laffe tak

05-05-2020 19:25

Scheveningert +1603

Ah daar is huissie weer aan het beschuldigen

05-05-2020 19:27

huissie79 +19974

Als dit al beledigen is...
Lees voor de grap 90 procent van je eigen berichten eens terug.

En ach, Kevinnetje. Buiten wat loos schelden betrap ik hem zeer weinig op een nuttige bijdrage hier.
Weet waarschijnlijk niet beter. Zonde.

05-05-2020 21:20

Scheveningert +1603

Beschuldigen schatje, wel goed lezen he xx

06-05-2020 08:12

peterv1991 +1081

Ach gossie al de uitkering trekkers zijn ook weer online

05-05-2020 19:33

Scheveningert +1603

Och zegt er een wat hoor Peter poepluier moet je niet lekker met huissie en zen in een tentje gaan liggen naaktslak

05-05-2020 19:46

peterv1991 +1081

Gerapporteerd mannetje

05-05-2020 19:47

Scheveningert +1603

Oeps dacht ik

05-05-2020 19:49

jordy7x_ +620

Het is wachten op de reactie van Jan de Knecht

05-05-2020 18:56

JDLFEY +1185

https://www.instagram.com/p/B_z_ZjZFSlV/?igshid=h7yutuzfxhn

Gaat ie dan naar FC Duitsland?

05-05-2020 18:56

FRQQ93 +20330

Heeft daar gewoon een huis. Maar zou goed kunnen

05-05-2020 19:02

ferdi30 +5092

Klopt , Ritten gaat nieuwe rol vervullen bij Twente dan is 1 plus 1...2

05-05-2020 19:27

ElPanzeFr +21034

Een beetje opvallende liefdesverklaring op het eind(?) Zou kunnen zijn dat we de VVF nog nodig hebben om een financieel corona-gat te dichten maar mag toch hopen van niet

05-05-2020 18:51

FRjack +49

Voordeliger dan een bank hoor.

05-05-2020 20:04

ElPanzeFr +21034

Moet je dat wel willen, VVF hebben al veel macht

05-05-2020 20:49

FRjack +49

De max is 49,9 procent. Hebben nu 45%. Ik zou het wel weten.

05-05-2020 21:55

peterv1991 +1081

Ik mijn best doen voor de club.en samen staan we sterk, geen woorden maar daden.

Mvg Peter van der Laan

05-05-2020 18:49

sini +6730

Met jou FM bestuur worden we gewoon kampioen

05-05-2020 18:50
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties