Joris van Dijk is door Feyenoord aangetrokken als nieuwe commercieel directeur. De 46-jarige Hagenaar is nu nog algemeen directeur van Madurodam. Onder zijn leiding vernieuwde het attractiepark de afgelopen tien jaar het productaanbod, werd de fysieke uitbreiding van het park mogelijk gemaakt en groeiden omzet, winst en gasttevredenheid.
Van Dijk, die op 1 juli in De Kuip begint, vult de vacature in die was ontstaan nadat de toenmalige commercieel directeur Mark Koevermans november vorig jaar werd benoemd tot algemeen directeur van Feyenoord. ‘Ik ben blij dat Joris in deze uitdagende tijden ons directieteam komt versterken,’ aldus Koevermans over zijn nieuwe collega.
Koevermans: ‘Hij heeft in zijn huidige functie, maar ook voor die tijd als onder meer directeur marketing & sales bij de Staatsloterij, blijk gegeven van een extreme resultaatgerichtheid. Bovendien beschikt hij over een flinke dosis ondernemerszin en de energie en het enthousiasme om met alle collega’s Feyenoord eerst door deze uitdagende tijden te loodsen en vervolgens ook weer te laten groeien.’
Van Dijk zelf over zijn komst naar Feyenoord: ‘Als algemeen directeur van Madurodam heb ik het nog steeds geweldig naar mijn zin. Maar als Feyenoord zich meldt, is het natuurlijk moeilijk of in mijn geval onmogelijk om ‘nee’ te zeggen. Het zijn uitdagende tijden voor het voetbal, maar wie me kent weet dat ik daar nooit voor weg loop. Sterker, daar krijg ik alleen maar meer energie van. We zullen zeker op commercieel gebied nu en de komende jaren inventief, vernieuwend en creatief moeten zijn, om zo de (financiële) voorwaarden te creëren dat het voetbal optimaal kan renderen. Dat moet lukken, dat gaat lukken. Daarvan ben ik overtuigd.’
Plaats reactie
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties