Derksen over Advocaat: ''Zolang hij bij Feyenoord is, is hij de baas''

Derksen over Advocaat: ''Zolang hij bij Feyenoord is, is hij de baas''

Het is niet de vraag of Dirk Kuyt trainer van Feyenoord gaat worden, maar wanneer dat gaat gebeuren. Omdat Kuyt nog nauwelijks bagage heeft als trainer, is niet iedereen overtuigd of dat wel een goed idee is. Johan Derksen, zoals te verwachten, sowieso niet. “De mensen moeten mij eens uitleggen waarom Dirk Kuyt in dit land heilig verklaard wordt."

"Hij heeft een mooie voetbalcarrière gehad, hoor. Ik was verbaasd toen hij van FC Utrecht naar Feyenoord ging, toen vroeg ik me af: kan hij dat aan? Nou, dat kon hij aan. Toen ging hij naar Liverpool en dacht ik: nou, kan hij dat aan? Hij heeft eigenlijk zijn hele carrière bewezen dat hij ieder niveau aankan”, aldus De Snor op de radio van Veronica Inside.

“Hij is jeugdtrainer geworden bij Feyenoord, wat hij niet bijster goed deed. De resultaten waren niet goed, al kan dat met het materiaal te maken hebben. Maar intern was er ook veel kritiek op hem. Dit jaar zou hij op Feyenoord Onder-21 komen te staan, maar dat heeft hij niet gedaan. Misschien wel omdat hij bang was dat het niet zo goed zou gaan. Maar op basis waarvan maken ze hem dan trainer van een topclub met ambities? De man heeft geen enkele cv als trainer.”

“Als Advocaat komend seizoen weer een geweldig jaar met Feyenoord heeft, kunnen ze over een jaar niet tegen hem zeggen dat hij dan te oud is. Dick heeft het geweldig naar zijn zin bij Feyenoord, hij wordt hier niet onrustig van. Zolang hij bij Feyenoord is, is hij de baas. Als de baas Dirk Kuyt er niet bij wil hebben, zegt dat veel. Normaal gesproken zou Dick iemand met veel voetbalervaring er wel bij willen hebben, maar daar heeft hij nu geen behoefte aan”, zo laat Derksen merken dat Advocaat blijkbaar niet op Kuyt zit te wachten.

Lees meer over
De Kuip Johan Derksen Dirk Kuyt Dick Advocaat Frank Arnesen
Plaats reactie
666

FR_Joel +2851

Begint wel irritant te worden die extreme afkeer tegen Kuyt van Derksen

31-05-2020 16:46

zekspeed +4465

De Boer, Cocu, van Bommel, van Bronckhorst.....allemaal hun debut als hoofdtrainer gemaakt bij Ajax, Feyenoord en PSV. Ik denk dat Dirk Kuyt uit hetzelfde hout gesneden is, alhoewel trainer bij Feyenoord veel lastiger is als Ajax of PSV.

30-05-2020 14:35

FR_Joel +2851

Die 4 zijn allemaal geen toptrainers, maar hebben allen wel gepresteerd. Bij Kuyt kun je echt nog niet zeggen dat dat gaat gebeuren, was bij Quick Boys en de Feyenoord jeugd geen succes. Wel een échte topsportmentaliteit, dat wel

31-05-2020 16:47

Valerio Silva +3

Lekker nog een aantal jaar voor maximaal plek 3 spelen. Spelers die niet beter worden, die voor een appel en ei via de achterdeur vertrekken. Het is weer lekker voorspelbaar voor de komende zoveel jaar. Kan je weer evalueren dat je geen ruk bent opgeschoten en je een technische staf hebt samengesteld met teveel van dezelfde types die elkaar naar de mond praten zonder voetbalvisie. Je dood zitten ergeren aan de altijd voorspelbare interviews van de trainer. Ik heb er zin in!

28-05-2020 19:31

dltnr +11

Was de azijn in de aanbieding hersenloze.

29-05-2020 06:09

Valerio Silva +3

Ik spreek je wel als het weer zover is ;)

29-05-2020 07:39

JDJ +18231

Ben zo blij dat Advocaat heeft bijgetekend. We hebben afgelopen jaar gezien wat een verschil hij maakt met een groep spelers ten opzichte van onervaren trainers als Gio en Stam. Advocaat haalt 100% uit het spelersmateriaal terwijl minder ervaren trainers de spelers veel wisselvalliger laten spelen. We hebben het afgelopen jaar voor het eerst weer gewonnen in uitwedstrijden tegen middelmatige ploegen. Ik hoop dat ze bij Feyenoord op tijd wakker worden.

28-05-2020 13:18

erik876 +21

‘ Maar op basis waarvan maken ze hem dan trainer van een topclub met ambities?’

Tja dat lijken we het grootste deel van de tijd niet te zijn helaas. Ik begin steeds meer te geloven dat onze bestuurders inderdaad vooral bezig zijn met hun baantje behouden. Iemand omschreef het gisteren op Twitter als ‘crowdpleasing’ om Kuyt aan te stellen. Zo van ‘Dirk heeft lekker veel krediet, en dan doen we Larsson en John de wolf, niet omdat ze goede ideeen hebben maar het legioen vind dat allemaal mooi, komen we nooit in de problemen mee.

Terwijl je links en rechts door Ajax en AZ de vernieling in wordt gespeeld, met moderne trainers en modern voetbal.

28-05-2020 12:33

erik876 +21

https://twitter.com/barttoorenaar/status/1264999651108892672?s=21

28-05-2020 12:36

Toddemij +973

Kan me daar helemaal bij aansluiten. De Corona tijd zal wel als excuus aangehaald worden maar echt ambitie klinkt niet uit de plannen van Feyenoord. Je kunt niet een een trainer die het als speler prima heeft gedaan plots zonder enige trainers ervaring op hoger niveau als hoofdtrainer aanstellen. Dat is vragen om problemen.

28-05-2020 12:40

hasil +8

Johan heeft keurig mijn mening overgeschreven. Is geen speld tussen te krijgen. Feyenoord maakt zich belachelijk, Arnesen is een slaapjanus dat hij zich een trainer laat aanpraten en de club is weer verzekerd van een jaar lang een hoop geouwehoer rond de opvolging. Ik bedank de directie en RvC voor dit wanbeleid wat ze nu al over de club uitstorten.

28-05-2020 12:15

liqi3 +0

Idd, hij gaat voor zekerheid.. de jeugd loopt weg Of wil niet.bijtekeken omdat ze nooit spelen. Dit is geen lange termijn beleid. Zootje dit

28-05-2020 15:51

klick44 +18184

Als je alles geloofd wat er in de medio verteld wordt hadden we nu al 1000 contractspelers!

28-05-2020 18:07

Dezwartetulp +77600

Goede argumenten van Snorremans.

Ik heb er nog een:
Kuyt's DNA is doorspekt met karakteristieken als 'mentaliteit', 'hard werken', 'onverzettelijkheid', etc.
Al die dramatische termen waar deze club al veeeel te lang mee vereenzelvigd wordt en waarom we veel te weinig winnen. Dus die moeten we zo snel mogelijk vervangen met 'creativiteit', 'gogme', 'techniek', 'tiki taka', etc. Ik vraag me zeer sterk af of Kuyt dat in zich heeft. Dus ook als het verder een prima coach zou zijn, is het gewoon verre van de juiste man voor de cultuuromslag die de club zo heel hard nodig heeft.

28-05-2020 11:27

rupje2010 +740

Zwartetulp, Je hebt echt een hekel aan zwaar werk hè. Je hebt het er best vaak over. Ben het trouwens in dit concrete geval helemaal met je eens,. Dirk heeft zelfs bij 30 graden lange mauwen die hij dan opstroopt.

28-05-2020 15:19

Dezwartetulp +77600

Haha, niet zozeer een hekel aan, maar het moet wel iets opleveren en dat doet het bij ons dus niet.

28-05-2020 18:48

IJzerenKees +133659

ja hier heeft die ouwe chagrijn wel een punt hoor

28-05-2020 11:18

ElPanzeFr +21974

"Misschien wel omdat hij bang was dat het niet zo goed zou gaan. Maar op basis waarvan maken ze hem dan trainer van een topclub met ambities?"

Vind dit oprecht een goed argument van Derksen. Het was algemeen bekend dat Kuyt niet nog een keer dat jeugdteam wilde doen vanwege het verval risico, maar dan zou hij dat wel aankunnen voor Feyenoord 1? Daaraan gekoppeld is nog dat Kuyt als trainer de spelers niet beter maakt noch het team boven zich uit laat stijgen, hoezo kan dat bij het eerste dan wel? Hoe langer je erover nadenkt hoe rampzaliger het idee wordt

28-05-2020 11:13

Dezwartetulp +77600

Tja, we kunnen hier nog heel lang over praten, maar uiteindelijk beslist Rob Jansen dit gewoon.

28-05-2020 11:06

rupje2010 +740

Te gek voor woorden dat Rob Jansen aan te touwtjes trekt. En nee, ik schrijf hier geen onzin. Je kunt er een boek van schrijven. Oh wacht, dat heeft meneer Jansen zelf al gedaan.

28-05-2020 15:21

FRRMS +26294

Wie ziet t wel zitten in Kuyt als trainer

Het is inmiddels wel bewezen dat deze groep een ervaren trainer nodig heefr

28-05-2020 10:59

Kalouless +12716

Derksen moet zelf eerst maar eens uitleggen waarom hij Van Persie een voorbeeld noemt als die mooie praatjes houdt over Feyenoord ("er wordt hier hartstikke hard getraind, er is veel kwaliteit, ik zie veel potentie") terwijl ie Kuijt om exact dezelfde uitspraken wegzet als demagoog. Die man voert een persoonlijke hetze tegen Kuijt. Genee zou hem echt eens op die hypocrisie moeten wijzen maar blijkbaar durft deze "uitstekende interviewer" geen kritische kanttekeningen te plaatsen bij het gezwets van de snor.

28-05-2020 10:54

Spijksupporter +6673

Goed opgemerkt.
Er is zeker meer commentaar op Kuijt dan op anderen in dezelfde positie.
Het inhoudelijke argument: Kuijt is (nog) niet geschikt als trainer van Feyenoord want hij heeft zich als trainer niet bewezen blijft echter wel overeind.

28-05-2020 11:20

feyenoord_Freak +14085

Derekssen heeft gewoon gelijk maar dit zouden ze zelf daar bij het bestuur daar boven toch ook wel kunnen bedenken sjees kuyt is hier gewoon nog niet aan toe Yoh laat hem eerst ergens anders ervaring op doen of als assistent man

28-05-2020 10:41

wilbert17 +23477

Belachelijk natuurlijk om hem a.s. hoofdtrainer te benoemen. Hij heeft nog niks gepresteerd.

28-05-2020 10:34

FRlegend +17147

Tekent de incestueuze bedrijfscultuur van Feyenoord dat een succesvolle oud speler weer de gedoodverfde trainerskandidaat is. Vernieuwende jonge trainers kiezen eerder voor Sparta, Willem 2 of AZ omdat ze daar niet zo krampachtig aan een clubcultuur vasthouden die weinig prijzen oplevert.

28-05-2020 10:16

FcTussenjaar +18

Johan Derksen heeft een onredelijke hekel aan Dirk Kuijt, is een beetje obsessief met hem bezig.
Desalniettemin zegt hij hier wel dingen die hout snijden. Ook dat Dick hem er nu niet bij neemt is wat mij betreft ook veelzeggend.

Je moet het zowel Feyenoord als Dirk niet aan willen doen om hem op korte termijn trainer te maken.

28-05-2020 09:56

fr12denno +500

Ik ben huiverig om het idee om kuyt trainer nu al te maken.

Helemaal eens met de reacties over de vergelijking met gio, gio heeft x aantal jaar meegelopen en afgekeken. En dirk kuyt niet.
Het feit dat dirk.kuyt ergens anders ervaring op wil doen vindt ik wel een teken, dat hij leergierig is in elk geval. Alhoewel meelopen met advocaat zou geweldig zijn. Maar een leek als ik hebt misschien makkelijker praten.

28-05-2020 09:42

cluepon +3840

En zelfs bij GvB vind ik dat hij nog veel moet leren, zoals wat je als trainer moet/kan doen als het niet loopt zoals je wilt.

28-05-2020 13:24

fr12denno +500

Ja ik denk dat toen advocaat kwam helpen, dat hij veel opgepikt heeft.

Ervaring komt met de jaren.
Denk wel dat GvB ver gaat kunnen komen.
Misschien wel sterker dan ooit terug bij Feyenoord ????

28-05-2020 13:48

joepfey +3

Kuyt moet gewoon een paar seizoenen naast een top trainer. Gemiste kans dat hij niet onder Advocaat wil werken.

28-05-2020 09:30

FRRMS +26294

Denk dat t andersom was

28-05-2020 11:03

feyenoordgazza +4012

Wie heeft derksen heilig verklaart dan.
Kuyt wil gewoon overal gaan kijken ,en als de snor eens zou luisteren ook 1x in de week bij advocaat .
Zijn eigen ontwikkelen als trainer
Verder is nog helemaal niks zeker ( rob jansen).
Misschien duurt het nog wel 2 a 3 jaar .
Bij alle clubs worden wel meer plannen/opties besproken en een beetje onderzocht ,maar niet alles gebeurd ook .

28-05-2020 08:56

FeyenoordlsOveral +39

Team anti Kuythaters

28-05-2020 08:36

de-alwetende +0

Dirk was een geweldenaar op het veld, maar het is inmiddels wel gebleken dat hij als coach duidelijk tekort komt.
Gewoon aankomend jaar met Dickie kampioen worden en daarna verder met een jonge, moderne coach met toekomst. Beetje type Van Gaal/Adriaanse.

28-05-2020 08:16

remco112 +16288

Helemaal eens met je!

28-05-2020 09:49

Chitown-Rivera +15203

De tering! Ik ben het zowaar eens een keer met die vadsige snor eens!!

28-05-2020 07:57

FrNiels2017 +157553

Dan moet je echt heel snel je mening heroverwegen. Dat is zelden een goed teken

28-05-2020 08:11

Chitown-Rivera +15203

Ik kan er niks aan doen :)

28-05-2020 08:17

FrNiels2017 +157553

Ik heb het ook eens gehad. Krijg er nu nog koude rillingen van

28-05-2020 08:25

Gerrie +323

Gio kon er ook niets van. Probeer Advocaat na volgend jaar maar weer te strikken. Hij kan toch moeilijk stoppen.

28-05-2020 07:43

de-alwetende +0

Ja inderdaad. Die Gio was niks..... helemaal niks gewonnen of zo.... waardeloos......

28-05-2020 08:09

remco112 +16288

Het spel onder Gio was vaak belabberd, ook had hij Advocaat nodig om zijn reet te redden.

28-05-2020 09:47

FRRMS +26294

Het spel is ook beter geweest sinds hem
Haha ga toch weg
Onder de streep was het bij tijd en wijle gewoon een hele matige spelers groep

Maar gio een trainer zonder ervaring had ook moeite
Stam iets meer ervaring met zo

Dan nemen we een ervaren staf en zien dat t goed gaat

Logisch en des Feyenoords dat we nu weer gaan gokken ..

28-05-2020 11:05

rupje2010 +740

7x achter elkaar verliezen, weet je nog. En dan heb ik het nog niet een over zijn wisselbeleid. Oh ja, steeds bassie blijven opstellen was ook niet iets wat je van een goede trainer verwacht.

28-05-2020 15:26

badeend +7853

Natuurlijk heeft Derksen gelijk. Hopelijk zit er met Arnessen weer wat realiteit in het bestuur en stoppen we met dat emotie gedrag. Laat het hem eerst maar eens bewijzen bij andere teams.

28-05-2020 07:01

egmondfr +866

Eens met deze man

28-05-2020 06:57

Hein010 +0

Gio had ook geen ervaring..need I say more?

28-05-2020 06:36

surlac +0

Yes, please?

28-05-2020 06:43

Snoek1974 +1827

Er zijn uitzonderingen uiteraard , maar GIo was al een behoorlijke tijd assistent bij Feyenoord voordat die de hoofdtrainer werd en Kuyt heeft pas 2 jr Feyenoord onder de 19 als ervaring , dus onbekend hoe die het gaat doen , maar in elk team ben je afhankelijk van de kwaliteit.

Al zie je het verschil tussen Stam en Advocaat , hoe belangrijk toch een trainer kan zijn

28-05-2020 07:06

Bruce +332

Hoe ging het eerste jaar onder Gio?
Hij is toch gered door Advocaat.

28-05-2020 07:15

rupje2010 +740

Dat bedoel ik. Mensen vergeten snel.

28-05-2020 15:27

Feijenoorder95 +22601

Gio was al 5 jaar assistent paasei

28-05-2020 07:19

Bruce +332

Ja en. Met die ervaring was het dus zelfs moeilijk.
Kuyt heeft nog minder ervaring. Te weinig om in mijn ogen een topclub te trainen.

28-05-2020 07:38

JKTB +21314

Dat was te zien ook... buiten het ene jaar dat alles op zn plek viel

28-05-2020 07:53

nielsg +1

Ging ook lekker in zijn eerste jaar. Normaal gesproken ga je eruit als je 8 keer verliest

Maar gio is een man van klasse, en nam altijd op voor zijn spelers. Kuijt heeft alleen maar excuusjes altijd.

28-05-2020 07:57

rupje2010 +740

Klopt, vandaar die serie van 7x verlies en een mentor naast hem omdat gio het zelf ook even niet meer wist.

28-05-2020 15:27

dltnr +11

De snor is een hersenloze mongool en iedereen die het met hem
eens is is een nog grotere mongool.

28-05-2020 06:27

huissie79 +20237

Jouw uitlatingen duiden ook niet echt op bijster veel intelligentie.

28-05-2020 06:41

dltnr +11

Dat moet je even aan m'n bankdirecteur vragen hoe intelligent ik ben...

28-05-2020 06:56

remco112 +16288

M'n bankdirecteur :')

Wat een kneus ben je toch

28-05-2020 08:55

Sleepie +12069

Je “bankdirecteur” heet UWV als ik jouw teksten hier lees.

28-05-2020 09:33

huissie79 +20237

Dus zelfs languit op je bank heb je niets te zeggen?

28-05-2020 13:19

FrNiels2017 +157553

Opduiden? Intelligent taalgebruik hoor

28-05-2020 07:25

theo_de_tokkie +13392

dat introduceert mij helemaal niets!

28-05-2020 08:59

FrNiels2017 +157553

Integrerend, jouw standpunt!

28-05-2020 09:20

badeend +7853

Soms is het beter om even niets te zeggen. Kom je slimmer over.

28-05-2020 06:58

Feijenoorder95 +22601

Gerapporteerd gek

28-05-2020 07:20

paulus56 +261874

Kan me ook vaak niet vinden in zijn meningen.
Maar nu ken ik hem geen ongelijk geven en als ik dan een grotere mongool ben nou dat zal dan wel .
En wat denk je dat je zelf dan ben.

28-05-2020 07:59

PindakaasFR +133

Aldus internet warrior dltnr ha ha ha

28-05-2020 08:43

Sleepie +12069

Iets zegt mij dat zodra jij een voet buiten de deur zet jij je heel klein voelt en mensenschuw bent. Geen oogcontact durft te maken, zweten in de supermarkt. Maar zodra jij inlogt op FR12 komen al die opgekropte emoties eruit en uit zich dat op deze manier. Ik hoop dat de tijd je zult genezen

28-05-2020 09:39

PindakaasFR +133

Is al op leeftijd ook hè die gozer hahaha. Nog even wachten dus, dan zijn we er van af

28-05-2020 09:45

FcTussenjaar +18

dltnr weer met z'n favoriete woordjes haha

28-05-2020 09:58

rupje2010 +740

Snel naar showtime.

28-05-2020 15:28

Keienkop010 +71498

U is een enorme dwaas maar dat zie u zelf ook in de spiegel en als u dat zelf niet ziet ben u nog blind ook.
Rand debiel die je bent.

28-05-2020 20:51

brilletje +0

Ik denk er hetzelfde over.

28-05-2020 06:21

simply-me +397

Eensch met Deze bejaarde zeikerd

28-05-2020 06:19

Keienkop010 +71498

De Snor heeft in deze helemaal gelijk.

28-05-2020 05:58
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties