Advocaat: ''Deze jongen werd aangeboden door Krasnodar''

Advocaat: ''Deze jongen werd aangeboden door Krasnodar''

Dick Advocaat was vanavond te gast in het praatprogramma Rondo. De trainer van Feyenoord ging onder meer in op de aanstaande aanwinst Uroš Spajić. De verdediger komt morgen naar Rotterdam om de laatste details te bespreken en kan daarna medisch gekeurd worden.

''Feyenoord heeft zoals bekend niet veel geld, dus moeten we het hebben van de relaties die Arnesen heeft'', vertelt Advocaat in het programma van Ziggo. ''Deze jongen werd aangeboden door Krasnodar, die mogen nog maar acht buitenlanders registeren. Hij moet daar dus weg. Je moet concurrentie hebben in de groep.''

Feyenoord heeft gebruik gemaakt van een online databank. ''Dat is wel een goed systeem, dus die speler werd aangeboden door de club. Hij moet nog gekeurd worden en is natuurlijk lang geblesseerd geweest. We hebben hem nooit live zien spelen. Hij was niet geregistreerd dus hij speelde ook niet. Hij heeft geloof ik een half jaar niet gespeeld.''

De kritiek dat Feyenoord niet scout, daar is Advocaat het niet mee eens. Vanwege het beperkte budget is het niet mogelijk om toe te slaan op de transfermarkt. ''Het is moeilijk voor ons om spelers te bekijken. Die jongen van Ajax (Mohammed Kudus, red) hebben wij vijf maanden geleden ook over gesproken, maar negen miljoen is niet te betalen.''

Advocaat laat ook weten tevreden te zijn met Geertruida, maar. ''Hij gaat er wel vanaf, want Botteghin komt weer terug. Dat is echt een voorstopper en dat is wel een verschil. Die jongen heeft het goed gedaan en vorige week speelde hij tegen Brugge op nummer zes en deed hij het ook goed.''

Lees meer over
Eric Botteghin Dick Advocaat Lutsharel Geertruida Frank Arnesen
Plaats reactie
666

PierreFeyenoord +1990

Pfff ik kan niet wachten tot we weer eens een trainer hebben met een lange termijnvisie die kwaliteit boven ervaring verkiest.

14-09-2020 14:13

Roodwitteziel +6088

Waarom zou je deze geblesseerde jongen halen en Geertruida op de bank zetten? Onbegrijpelijk. Als hij zo goed zou zijn hoef je hem niet op een veiling aan te bieden want dan had een andere club wel toegehapt. In die zin blijkt Advocaat echt geen manager voor de lange termijn.

14-09-2020 10:43

Kether +18293

Hij gaat er af omdat Botteghin terugkomt. Overigens verwacht ik wel dat Geertruida gewoon de eerste rechtsback wordt, Nieuwkoop deed het prima tegen PEC maar Geertruida is iets onstuimiger.

15-09-2020 13:23

teauvenoir +78422

Wat zei Advocaat over Antonucci trouwens?

13-09-2020 22:55

feyenoordpownage +1402

ik las hieronder (heb het zelf niet gezien) dat Advocaat het niet eens was met die deal en dat Arnesen beter voor dat geld een andere speler had kunnen die gelijk bij ons zou spelen.

13-09-2020 23:14

teauvenoir +78422

Snapt Dickie de constructie dan ook niet? Die 2 miljoen hebben we nu niet te besteden, maar betalen we volgend jaar. Van het startgeld CL, Dickie, snap dat nou!

13-09-2020 23:18

.:Feyenoord1908!:. +3647

Hij snapt het waarschijnlijk wel, alleen Dick kijkt niet zo naar de toekomst, maar meer naar het heden. Dus is zijn reactie logisch. Maar volgens mij was hij niet op de hoogte gebracht van deze transfer en dus ook niet van de constructie. Daarom vond hij het apart dat er wel een speler voor onder 21 gehaald kon worden en hij maar moest wachten op zijn gewenste middenvelder en verdediger.

14-09-2020 02:43

.:Feyenoord1908!:. +3647

Aldus feyenoord.supporters.nl met als bron VI. Raadselachtig dus wel.

https://feyenoord.supporters.nl/nieuws/artikel/45979/%27Dick-Advocaat-verbaasd-over-transferbeleid-Feyenoord%27

14-09-2020 02:45

CROOSWIJKER +14786

Hij kende hem niet dus kon niet veel over hem zeggen

13-09-2020 23:15

FrNiels2017 +157548

Dat heeft hier nog nooit iemand tegengehouden

14-09-2020 04:05

FeyenoordQLD +0

Is gewoon 1 van de beste constructies ooit. Gewoon respect voor arnessen hoe die dit gedaan heeft

14-09-2020 04:30

teauvenoir +78422

Nou, we moeten gaan bidden dan maar:
Bidden dat die Serviër vrij vlot fit is/wordt (of niet nodig blijkt te zijn geweest).
Bidden dat Conteh en Sinisterra heel snel fit zijn om Linssen te vervangen.
Bidden dat die Teixeira een beetje kan ballen zodat we creativiteit op het middenveld krijgen.

Maar bovenal bidden, bidden, bidden dat:

Berghuis blijft en niet voor een fooitje naar Spanje of Italië vertrekt.

Amen

13-09-2020 22:52

Lucas_010 +6597

Die serviër heeft een half jaar niet gespeeld. Conteh hoop ik ook snel te zien, sini zal helaas nog wel ff duren drnk ik. Teixeira hetzelfde, hoop hem snel te zien en berghuis blijft denk ik wel, nog 1 jaar met zn allen knallen, de titel pakken, stevie mee naar t ek en dan een mooie transfer afdwingen.

13-09-2020 23:03

teauvenoir +78422

Jouw Stevie-scenario bevalt me zeer, wat een geweldenaar.

13-09-2020 23:15

debreker +6447

Niet spelen wil niet zeggen niet fit, welde trainingen mee gedaan. Alleen door die regel in rusland stond deze speler niet in geschreven voor competities. Op een bepaald moment druk je dan te zwaar op de begroting en kun je de verhuur in.

14-09-2020 10:44

octopus +0

Geertruida gaat er weer af????

13-09-2020 22:52

beppie172 +66552

Nee, niet eraf, maar van RCV naar RB.

14-09-2020 01:20

guykroudikorsou +8304

Ik begin steeds meer te denken dat Advocaat nadat hij ons dit seizoen de dubbel bezorgt, volgend seizoen maar gewoon lekker ADO moet gaan coachen.

13-09-2020 22:49

Benjelloun +932

Wat zit iedereen nou te zeuren wees godverdomme blij dat je een speler als Spajic binnen kan halen. Deze jongen is Servisch international heeft een WK gespeeld heeft het bij Toulouse en Anderlecht meer dan behoorlijk gedaan. En heeft met Krasnodar CL gespeeld was de afgelopen seizoenen ook gewoon basisspeler daar. Met alle respect voor Geertruida maar die mag zijn veters niet eens strikken.

13-09-2020 22:49

teauvenoir +78422

Geertruida mag zijn veters dan wel niet strikken, maar wellicht wel een poppetje op het gips om de enkel van Spajic tekenen?

13-09-2020 22:56

debreker +6447

Lezen is moeilijk he, die enkel blessure is al tijden terug. Hij heeft gewoon mee gedaan met trainingen, is alleen niet wedstrijd fit omdat door revalidatie spajic niet op de spelers lijst stond voor competities wat logisch is. Ze gaan toch niet iemand medisch keuren en huren die nog in het gips zit of revalideert?

14-09-2020 10:46

teauvenoir +78422

Dat van dat gips was natuurlijk een overdrijving mijnerzijds. Maar geef toe dat we geen fantastische ervaringen hebben met het aantrekken van spelers die van een blessure terugkomen.

14-09-2020 11:08

JBH +1677

Wel degelijk relevant natuurlijk. Wil echter niet zeggen dat succes gegarandeerd is

14-09-2020 02:00

debreker +6447

Ervaring is heel belangrijk

14-09-2020 10:47

beppie172 +66552

Wat zit iedereen nou te zeuren......
Jumbo? Ik kom nooit bij de Jumbo.

14-09-2020 01:21

fr_1993 +78819

Ik wil hem eerst in aktie zien in ons shirt, dan ga ik pas een conclusie trekken, maar ik moet wel zeggen: Dit klinkt als muziek in mijn oren.

14-09-2020 03:32

SuperGuidetti1 +33

Senesi Geertruida laten staan.

13-09-2020 22:43

demtah +1099

Ja is het beste centrum, maar dan heb je wel nieuwkoop op rechts he

13-09-2020 23:15

SuperGuidetti1 +33

Geef hem maar het vertrouwen, deed het tegen pec ook niet slecht. moet er alleen wel een reserve rb bij ipv die spajic

14-09-2020 06:16

demtah +1099

Verdedigend prima maar aanvallend niet goed genoeg, dat zag je tegen PEC ook al

16-09-2020 11:19

guykroudikorsou +8304

Raar, je hebt hem nooit zien spelen, zijn naam stond in een database, volgens jou is hij geblesseerd (geweest) en heeft hij een half jaar niet gespeeld je hebt geen geld, maar je huurt hem toch maar effe. Heel raar.

13-09-2020 22:39

piet_kruiver +3

Ze huren hem natuurlijk onder voorwaarde dat er niet betaald hoeft te worden als hij geblesseerd is en daardoor niet kan spelen. Een Servische verdediger met meer dan tien interlands is sowieso een beul, dus goed genoeg als stand-in voor Botteghin of Geertruida. Arnesen zal 'm nog wel kennen uit zijn Anderlecht-periode.

14-09-2020 01:12

debreker +6447

Wat een domme opmerkingen telkens weet men hier hoe huren werkt? Krasnodar en spajic gaan toch niet een huur constructie aan als spajic alleen kan banken, dan blijft ie net zo goed bij krasnodar. Die jongen krijgt herstel training en staat november gewoon op de plek van botteghin, net als dat teixeira op de plek van diemers komt te staan. Die gasten hebben in top competities gespeeld. Die komen toch niet naar feyenoord om te banken...die willen zich fit spelen en evt nieuwe transfer hebben.

14-09-2020 10:52

piet_kruiver +3

Botteghin is niet van plan om zich uit het elftal te laten spelen en Geertruida wil ook graag in de basis, dus deze Serviër zal moeten bewijzen dat hij de beste is. Hoe meer concurrentie, hoe beter.

14-09-2020 11:55

piet_kruiver +3

http://www.voetbalnieuws.be/news/545993/arnesen-haalt-oude-bekende-van-anderlecht-naar-feyenoord

14-09-2020 02:32

FR_Swiss +667

Een oude bekende die al weg was voor Arnesen er kwam?

14-09-2020 12:09

martino1987 +14787

snap het gezeur hier niet echt. sinds advocaat en arnesen bij Feyenoord zitten gaat het alleen maar beter. advocaat nog steeds ongeslagen in de competitie de waarde van de selectie is echt ver omhoog gegaan door de resultaten en door jeugd en goede aankopen. en bijna alle belangrijke spelers zijn langdurig vastgelegd. enige wat momenteel wel echt verbeterd moet worden is de jeugd. lang was de jeugd de trots van Feyenoord en ook nu zijn er gelukkig veel jeugd spelers die doorgebroken zijn. maar teveel talenten gaan vroegtijdig weg en de resultaten zijn ook niet om naar huis te schrijven in de jeugd elftallen. verder vind ik dat we nieuwe aankopen eerst maar het voordeel van de twijfel moeten geven.

13-09-2020 22:35

beppie172 +66552

Die jeugd heeft onder Stam de kansen gekregen. Bijlow, Kokcu basisspelers gemaakt, Sinisterra kansen gegeven en die heeft een basisplaats afgedongen, Burger en Geertruida basisdebuut laten maken. Leuk om de credits aan Dick en Frank te geven, maar die waren er toen nog niet. Die hebben gecontinueerd wat al in gang was gezet.

14-09-2020 01:27

fr_1993 +78819

Feyenoord is volgens Transfermarkt.nl geen 100mio waard, terwijl PSV ruim over de 200mio waard is.

https://www.transfermarkt.nl/eredivisie/startseite/wettbewerb/NL1

Zelfs AZ is ons voorbij doordat hun jeugdopleiding als een trein rolt.

14-09-2020 03:34

debreker +6447

Transfermarkt bepaald dat ook en is geen website die clicks nodig heeft natuurlijk.....

14-09-2020 10:52

fr_1993 +78819

De indicatie zelf lijkt me duidelijk genoeg dat we een slag te maken hebben.

14-09-2020 15:23

lauwersfr +889

Daar ga je toch gek van worden als scout.
Spelers bekijken, goed genoeg vinden, maar te duur... Beetje later zie je hem bij een concurrent opduiken

13-09-2020 22:02

debreker +6447

Vorig seizoen zijn sinisterra, senesi, bozenik gescout. Dit seizoen silva, johnson, teixeira, conteh. Hoezo men scout niet. Het heeft alleen weinig zin om spelers te scouten die je niet kunt betalen. Ajax heeft al 5 seizoenen meer geld deal with it.

14-09-2020 10:56

lauwersfr +889

Ik zeg ook niet dat ze niet scouten.
Maar ik denk dat een scout weinig kennis heeft over haalbaar of niet, op financieel gebied.
Dan is het wel frustrerend dat je hem ergens anders ziet doorbreken.

Ik zou me meer zorgen maken dat ze spelers niet in hun boeken hebben staan, die je dan in de eredivisie ziet opduiken

14-09-2020 12:16

boogie +2

Advocaat is allen geïnteresseerd in het resultaat van nu. De toekomst van de jeugd of van de club in het geheel intereseerd hem niet. Maar dat geld voor alle trainers.

13-09-2020 22:00

Benjelloun +932

Daar word hij ook op afgerekend als hij nu moet jeugd gaat spelen zoals Stam dat deed destijds en je verliest een paar wedstrijden. Komen er door dezelfde supporters die nu keihard roepen eigen jeugd zeggen Advocaat OUT. Zo gaat dat in het voetbal het resultaat is heilig en als trainer heb je toch liever een jongen van 27 die alles al heeft meegemaakt. Dan iemand van 20 die net komt kijken zo simpel ligt het en laten we eerlijk zijn wie van de spelers onder 21 is nu al goed genoeg voor Feyenoord 1 dan. Bannis hebben we vorig seizoen al gezien dat het nog te licht was moet nog rijpen. Azarkan kan nog genoeg leren bij Jong Feyenoord vind ik wel een jongen die er volgend seizoen kan staan. De rest vind ik nog niet goed genoeg.

13-09-2020 22:07

kevinmulFR010 +18073

Wat was van basten de neus aan het uithangen joh haha. Trap op zn enkels geven

13-09-2020 21:57

alexnultien +6111

We hebben nooit geld en halen vaak spelers die niet fit zijn, wanneer stopt dat gezeik eens?

13-09-2020 21:51

2018-2019 +1442

Zo.. die trapt zomaar een open deur in en stelt een vraag waar nog niemand op gekomen is.
Wat mij betreft ben je het "FR12 lid van de week"!
Gefeliciteerd met je prijs en doe er iets leuks mee. Zal vast wel lukken.

13-09-2020 21:55

Dre3000 +6476

We hebben nooit geen geld verrrrdommuh!!

13-09-2020 21:59

Frankster +21254

Was het maar zo'n feest

13-09-2020 22:01

2018-2019 +1442

Altijd wel dus. Da's een hele geruststelling ;-)

13-09-2020 22:41

fr_1993 +78819

Het is wachten tot we een keer in de Europa League kwartfinale staan of een speler van ons een eindtoernooi leuke dingen laat zien, zoals voorheen: Drenthe, Clasie en Stefan de Vrij.

14-09-2020 03:38

alexnultien +6111

Om vervolgens dat geld in middelmaat te stoppen....

14-09-2020 05:58

fr_1993 +78819

Zeik toch niet zo man. Met Arnesen wordt de scouting weer serieus genomen.

14-09-2020 15:22

debreker +6447

Eigen keuze van feyernoord, men had deze zomer kokcu en senesi kunnen verkopen. Had men geld zat gehad.

14-09-2020 10:59

2018-2019 +1442

Vooral kokcu begrijp ik niet. Heeft naar mijn idee nog steeds niet veel laten zien.
#overschat.

14-09-2020 12:30

FR_Domingo +14960

Dick was wel duidelijk over die speler van Volendam

13-09-2020 21:27

Frankster +21254

Ja hij wil er niks mee te maken hebben

13-09-2020 21:31

FR_Domingo +14960

Ook vrij duidelijk over de jeugd, daar wil die ook geen euro instoppen

13-09-2020 21:33

sceavian1908 +552

Inderdaad. De schurft aan die hele onder21. Lekker plaatsmaken na dit seizoen. Misschien dat er dan iets van beleid zichtbaar wordt richting het eerste.

Prima resultaat trainer, maar dat zal je moeten gebruiken als overbrugging naar een trainer die daadwerkelijk zijn handen wil branden aan de hele bvo. En dan bedoel ik, de vruchten daarvan.

13-09-2020 21:37

debreker +6447

Die hele o21 heeft geen enkele speler die het eerste elftal beter zal maken. Als je daar de helft van in fey 1 zet dan speel je degradatie voetbal. De goede jeugd zit al in de feyenoord 1 selectie zie kokcu, malacia, geertruida, rest is 3x niks.

14-09-2020 11:01

sceavian1908 +552

Je snapt duidelijk niet wat ik bedoel. Geeft niet.

14-09-2020 11:13

Tom-VV +2474

Ik begrijp zijn twijfels ergens wel. Antonucci is al 21 en zit tot nu toe ook weer 2 of 3 wedstrijden op de bank waarna hij 30 minuutjes mag maken bij Volendam.

Ik moet nog maar zien of hij het niveau aan kan.

13-09-2020 21:39

Frankster +21254

Daar ging het nu niet om

13-09-2020 21:47

Feyenoord-Till_I_Die +7092

Nu was het al wel bekend dat hij een trainingsachterstand had toen ie zich bij Volendam meldde

13-09-2020 21:47

Benjelloun +932

Dat is het ook met sommige supporters die schrijven spelers al af na 2 a 3 wedstrijden. vorig seizoen heeft hij gewoon een goed seizoen gedraaid bij Volendam. Dit seizoen is hij met een achterstand binnengekomen bij
Volendam. Heeft ook onlangs bij Jong Belgie gezeten geef die jongen de tijd ik ga hem zeker niet nu al afschrijven. Die jongen kan heus wel wat naast Feyenoord waren een heleboel andere clubs die hem graag wouden inlijven.

13-09-2020 22:01

beppie172 +66552

Niet serieus nemen. Die zelfde supporters schrijven Geertruida en Diemers al af voordat de aftrap is geweest. Die Snappen niet helemaal waar het woord Supporter vandaan komt.

14-09-2020 01:47

Murlock +9884

Vreemd wel; zit meer achter denk ik.

13-09-2020 21:48

FR-Fan1908 +6700

Wat zei hij over Antonucci?

13-09-2020 21:55

Frankster +21254

Was een toekomst investering en hij zag liever iets wat hij nu kon opstellen

13-09-2020 22:03

pellevg +4438

Wat werd er gezegd over de jeugd en antonucci?

13-09-2020 21:55

Frankster +21254

Dat hij niet achter de deal stond en liever had gezien dat er een 33 jarige sloper werd gehaald.

13-09-2020 22:02

pellevg +4438

Lastig met advocaat.
Je wilt de resultaten die hij boekt, maar tegelijkertijd ontwikkeling zien bij jeugdige speler.
Hopelijk pakt Frank dat goed op.

13-09-2020 22:05

Lucas_010 +6597

Hoop wel dat geertruida de voorkeur krijgt boven nieuwkoop hoor

13-09-2020 21:27

sceavian1908 +552

Ergens wel, maar eigenlijk ook niet. Hij is geen rechtsback en moet zich centraal kunnen ontwikkelen.

13-09-2020 21:42

sceavian1908 +552

Dar heb je een punt. Maar je moet ook wat toevoegen natuurlijk. En dat doet hij op rechtsback een stuk minder. Daar heeft Nieuwkoop gewoon meer. Alleen is die veel te druistig in verdedigend opzicht.

13-09-2020 22:00

sceavian1908 +552

Nou, hij heeft ook wel wat vertrouwen nodig en een paar potjes om zich sterker en zelfverzekerder te voelen. Voelt beter aan wanneer hij moet gaan, of wanneer hij juist moet blijven. Heeft toch een redelijk voorzet op snelheid. Combineren kan het beter, maar dat kan hij ook. Kijk eens terug naar de wedstrijden dat hij in het kampioensjaar speelde, vooral op het einde. Iedereen dacht dat we de nieuwe rechtsback van het Nl hadden. Dat kan hij niet verleerd zijn.

13-09-2020 22:14

sceavian1908 +552

Ah, jij zag het toen ook al. Ok, prima. Als je nog een goede rechtsback voor weinig weet stuur eff een mailtje naar f.arnesen@feyenoord.nl

Fijne avond.

13-09-2020 22:39

sceavian1908 +552

Ga gewoon liever niet in discussie met iemand die denkt het te hebben uitgevonden en zichzelf nogal hoog heeft zitten. Dat soort lui heeft namelijk de neiging tot in den treure te blijven discussiëren. En ik heb wel wat beters te doen.

Groetjes.

14-09-2020 08:50

sceavian1908 +552

Nee hoor. Alleen mensen met narcistische trekjes trek ik niet zo goed. Vandaar.

14-09-2020 09:17

sceavian1908 +552

Ah, nog even je interlect showen. Wat wil je precies horen? Dat je geniaal bent? Daar heb je mij toch niet voor nodig, die spiegel in je kamer is al genoeg.

Maak je geen illusies, heb genoeg om op in te gaan als het over Nieuwkoop gaat. Maar wat ik al zeg, ik beproef bij jou dat het weinig zin heeft. Dus kap ik het af.

Je hebt gelijk. Zo, kun je weer mooi tevreden met jezelf zijn.

Doei.

14-09-2020 09:29

Mrunterwijst +10635

Geertruida vertrouwen geven, d9e jongen heeft voldoende potentie. Scheelt ook weer wat centen

13-09-2020 21:22

moss010 +9

Ja denk het ook beter Ja investeren in een rechtsback

13-09-2020 21:24

NSFR87 +4705

Je moet gewoon elke positie dubbel bezet hebben. Wordt een lang seizoen.

13-09-2020 21:27

Bati +40217

Geertruida moet gwn de kans krijgen, wat speelde die fantastisch zeg

13-09-2020 21:21

feyenoord1980 +2744

Geertruida is dat meer dan een back. Maar goed

13-09-2020 21:13

feyenoord_totti +3

Gezeik hier dat hij 6 maanden niet heeft gespeeld. In heel Nederland zijn we nu na 6 maanden pas weer officieel aan het spelen.....

13-09-2020 21:09

NephFR1908 +1

Ik wilde dat verdomme net zeggen...

13-09-2020 21:13

feyenoord_totti +3

Hahah mooi dan zijn wij het eens

14-09-2020 06:22

Goofy1973 +3114

Pffff ja hoor laten we een speler huren tbv de concurrentie binnen het team, die terugkomt van een blessure en nog maanden nodig heeft om fit te worden...? Kan iemand mij uitleggen waarom Geertruida dan niet als back up kan fungeren voor de wedstrijden die Botteghin gaat missen?

13-09-2020 21:08

jonessenoj +0

Wie zegt dat hij dat ook niet is?

13-09-2020 21:10

Brambino +20694

Omdat hij die rechtsback zal moeten spelen. Ik neem aan dat ook jij niet met Nieuwkoop wil spelen. Die liep alweer te hinkepoten gisteren die man van glas.

13-09-2020 21:38

Goofy1973 +3114

Dan moet er naar een rb gezocht worden niet naar een cv...en dan graag iemand die niet eerst een half jaar nodig heeft om fit te worden

13-09-2020 23:57

jonaathn +14828

Echt een voorstopper? Wat is Geertruida dan?

13-09-2020 20:57

Spiderpig +176996

Ja dat dacht ik ook al.

13-09-2020 21:02

CPP +3537

Meer de libero

13-09-2020 21:02

Renatooo +7097

Dickie weet vgm niet dat Lutsha daar altijd speelde hahah

13-09-2020 21:05

Renatooo +7097

Wat noem jij Botta dan?

13-09-2020 22:12

CPP +3537

Sinds dat ploegen vaker (ergens rond 1990 of zo) met twee spitsen zijn gaan spelen is het onderscheid tussen de voorstopper en de vrije verdediger (Libero of Ausputzer) wat verwaterd en spreken we van twee centrale verdedigers. Advocaat is 72 en weet het verschil dus wel en hij heeft ook gelijk. Qua type is Botthegin wel en Geertruida geen voorstopper.

14-09-2020 21:33

Frankster +21254

We hebben een rechtsback nodig. Wat als Botta en Nieuwkoop geblesseerd zíjn

13-09-2020 21:19

CPP +3537

Laten we er gelijk 5 nemen, want wat als er 4 geblesseerd zijn en twee geschorst?

14-09-2020 21:34

Frankster +21254

Ja dat zou nog beter zijn. Nee maar even serieus, een backup voor twee posities lijkt me niet verstandig.

15-09-2020 11:07

Dezwartetulp +77572

Ik blijf sterke twijfels houden bij Advocaat.
Leuk hoor die puntjes op korte termijn.
Maar ik hoor 'm weer teksten uitspreken als "ze willen aanvallen, maar dat kunnen wij niet, wij moeten het van de teamgeest hebben. Dus ik moet ze leren compact (lees, verdedigend, behoudend) te spelen"

Er zit totaal geen visie op de toekomst in zoals een van Gaal dat heeft of een Jonk.

Ook deze aankoop weer, allemaal korte termijn beleid.

13-09-2020 20:57

nolfr010 +0

Hahahaha je bent niet goed man. Advocaat de beste trainer sinds jaren. Jij twijfelt zeker ook of je ruig bent of niet hahahaha

13-09-2020 21:17

Harryrotterdammert +8

Dat is toch echt Gio geweest.

13-09-2020 21:20

Harryrotterdammert +8

Het is gewoon ordinair countervoetbal.

13-09-2020 21:18

Mrunterwijst +10635

Niets mis mee

13-09-2020 21:20

RickH99 +5020

Beste wat je kan doen zondrr geld is de focus houden op europees voetbal en je kansen op een kampioenschap direct zoveel mogelijk vergroten. Arnesen is ondertussen gelukkig aan de O21 aan het bouwen.

13-09-2020 21:19

Brambino +20694

Hij wint er toch mee? Jaap wilde aanvallen, dat pakte iets anders uit. Nee, dan win ik liever.

13-09-2020 21:39

Feyenoord-Till_I_Die +7092

Advocaat is dan ook de ideale trainer voor dit jaar. Kwalitatief is de selectie niet heel breed en dan is zo'n resultaatgerichte coach natuurlijk geschikt. Heeft al bewezen dat hij kan presteren met deze groep.

Arnesen is ondertussen druk bezig met waarde creëren op het veld. Dat zal volgend jaar ook in de 1e selectie in gang worden gezet zodra er miljoenen te besteden zijn met de waarschijnlijke verkoop van spelers als Kokcu en Senesi. Dan is het klaar voor Advocaat bij Feyenoord. Ik verwacht dat er dan een aanvallend ingestelde trainer wordt aangesteld afgaande op uitspraken van Arnesen (bijvoorbeeld over dat Feyenoord stempel waar we vanaf moeten komen)

13-09-2020 21:57

jonaathn +14828

Gaan we weer. Die is pas fit in juli 2021

13-09-2020 20:57

Km010 +5226

Die cavlan deed f weer aardig vandaag. Opvolger van?

13-09-2020 20:56

dariotje +276

5 goals tegen en een eigen goal in een thuis wedstrijd tegen VVV. Scorebordjournalistiek, want ik heb niet meer dan de samenvatting gekeken maar vind dat de lat wel iets hoger mag haha.

13-09-2020 21:37

Km010 +5226

Ik heb wel gekeken man vd wedstrijd

15-09-2020 09:04

dariotje +276

Je zou zeggen dat dat die Griekse spits is met 3 goals maar dat zal wel een mij liggen dan. Ik hoef Cavlan met zijn 28 jaar ieder geval niet te hebben bij Feyenoord !

15-09-2020 11:27

Km010 +5226

Als back up he bedoelde ik

15-09-2020 18:29

beppie172 +66552

Geertruida dus concurrent op RB en backup voor Fer. Die komt wel aan zijn minuten dit seizoen.

13-09-2020 20:54

rupje2010 +740

Het is maar de vraag of hij de keuring doorstaat. Lijkt, gezien het feit det hij op dit moment blijkbaar geblesseerd is en sinds december geen wedstrijden in de benen heeft, geen gekke gedachte?

13-09-2020 20:54

Renatooo +7097

Dan toch weer Ié (helaas)

13-09-2020 20:56

Frankster +21254

Ach komt wel goed

13-09-2020 21:02

WouterD1908 +28

Ben benieuwd, liever dit dan weer ié halen

13-09-2020 20:53

Thierry20 +10083

6 maanden niet gespeeld....

13-09-2020 20:48

Ro1 +2214

Wie wel in Corona tijd dan?

13-09-2020 21:24

frcabral +876

Vond Geertruida erg sterk vandaag overigens. Misschien nog wel beter dan normaal op de rb positie. Heeft ie vroeger ook cv gespeeld of altijd rb? Anders misschien maar eens nadenken of daar meer te halen valt voor die jongen..

13-09-2020 20:45

Tristanvh010 +5930

Kwam de jeugdopleiding uit als talent op cv maar moest noodgedwongen op rb staan

13-09-2020 20:48

skin +14126

In de jeugd vooral centraal.

13-09-2020 20:49

FactaNonVerba2017 +11

Altijd als cv of cvm gespeeld. Rechtsback in de jeugd nooit gespeeld.

13-09-2020 20:49

Frankster +21254

En gisteren speelde hij ook al degelijk

13-09-2020 21:03

frcabral +876

Er zal heus wel iemand binnen Feyenoord gekeken hebben of het wat is. Misschien Dickie zelf dan niet.

13-09-2020 20:44

FrNiels2017 +157548

Dat dachten we onder Wotte ook altijd

13-09-2020 21:04

martino1987 +14787

tjah grote talenten kosten al gauw 4 tot 10 miljoen tegenwoordig dat is niet aan Feyenoord besteed we waren net uit de financiële problemen en dan slaat de corona crisis toe, je verzint het niet ..

13-09-2020 20:43

nolfr010 +0

Wat een gekke zitten hier ook hè. Klagen dat we een CV halen die 11 interlands voor Servië heeft gespeeld en ervaring heeft in de EL. Deze jongen gaat zich snel in de basis spelen

13-09-2020 20:42

svw +3

En die maanden 6 maanden niet gespeeld heeft

13-09-2020 20:53

feyenoord_totti +3

Wil niet veel zeggen maar de hele eredivisie heeft 6 maanden stilgelegen...

13-09-2020 21:08

wemel +0

Dat klopt maar die zijn wel al 1.5 maand in voorbereiding en denk deze man niet dus gaat wel even duren en vond Geertruida het goed doen dis dan denk ik waarom niet kijken voor een rb ipv een cv ?

13-09-2020 21:44

feyenoord_totti +3

Je denkt niet dat de van hun fouten van vorig jaar hebben geleerd??

14-09-2020 06:22

wemel +0

ik denk het niet...

14-09-2020 13:00

hasil +8

Een hoop supporters zijn nog altijd heerlijk naïef en denken nog altijd dat scouts de hele wereld overvliegen om zelfstandig naar spelers te zoeken. Dat kan natuurlijk niet want dan zou je een enorm en onbetaalbaar scoutingsapparaat moeten hebben. Als je een huis, auto, boot e.d. wil kopen dan zijn er marktpartijen die je een selectie bieden wat er te koop of huur is met de prijs en verdere condities er bij. En daar is niks mis mee. Waar het om gaat is dat je de juiste keuze maakt. Dus stop eens met het gezever hoe en waar een TD zijn spelers haalt maar beoordeel de speler zelf.

Bij deze schrik ik er toch wel van dat hij een half jaar niet gespeeld heeft en dus niet wedstrijdfit is. Onduidelijk is daarbij of hij nu nog steeds geblesseerd is. Een sporter die een half jaar geen competitie in de benen heeft kan er onmogelijk direct staan. Maar zo'n speler heb je nu eigenlijk wel nodig. Iemand die in november, december pas op niveau is moet je gewoon niet doen.

Verder geeft het ook een inkijk op welke gronden een club een speler haalt. In deze situatie is er geen enkel hard argument want dat wil ik tv-beelden en van horen zeggen niet noemen.

Verder ben ik benieuwd naar de gevolgen voor Geertruida. Gaat men daadwerkelijk de filosofie van Arnesen invoeren dat jonge spelers de transferwaarde op het veld moeten gaan maken of gaat men voor de met alle respect oude hap Botteghin waarvan je nu al weet dat hij er volgend jaar niet meer bij is of voor een passant als die Spajic? Wij zullen zien of Arnesen in de praktijk brengt waar hij zijn mond behoorlijk vol van heeft....

13-09-2020 20:41

teauvenoir +78422

Geen enkel probleem om obv video’s te scouten. Sterker nog: volstrekt ridicuul, omslachtig en milieuvervuilend om spelers live te willen zien spelen. Is op beeld niet anders dan live. Maarrrrrr: kritiek op deze specifieke speler is: 1) Weeeeeeer iemand met recente blessure die geen wedstrijdritme heeft en dus pas over maanden “langzaam gebracht” kan worden en 2) als hij niet bij de beste 8 buitenlanders van fucking Krasnodar hoort, is ie toch ook niet goed genoeg voor ons? Zet daar gewoon Geertruida of Bottegin neer en haal een leuke rechtsback.

13-09-2020 20:47

Bati +40217

Lkkr man een geblesseerde speler halen

13-09-2020 20:38

henkvermaat +2

Dickie is fantastisch wat een Koning

13-09-2020 20:32

Voetbalfeest +1

Bij Anderlecht en in z’n eerste jaar bij Krasnodar redelijk veel wedstrijden gespeeld. Heeft in december 2019 z’n laatste wedstrijd gespeeld. Ik ken z’n kwaliteiten niet, maar dat hij 8 maanden niet heeft gespeeld vind ik zorgelijk. We hebben iemand nodig die fit is. Toch heb ik veel vertrouwen in Geertruida.

13-09-2020 20:32

rood-wit +3788

Hier hebben ze ook 6 maand niet gespeeld, dus dat zegt op zich weinig.

13-09-2020 20:37

Voetbalfeest +1

We zijn hier pas half maart gestopt en zijn alweer 6 weken in voorbereiding. Ik weet niet wat hij in de tussentijd bij Krasnodar heeft gedaan. Het zou zonde zijn als hij niet gelijk inzetbaar is, toch?

13-09-2020 20:46

wemel +0

Sluit ik me bij aan plus vond Geertruida het goed doen als cv dus waarom hem niet laten afwisselen met Botteghin en kijken naar een betere rb ?

13-09-2020 21:47

Dezwartetulp +77572

"Werd aangeboden...."
Dan ben ik altijd al meteen klaar.
Totaal ad hoc beleid.
Geen visie....

13-09-2020 20:30

FrNiels2017 +157548

Visie is nu dat we een centrale verdediger nodig hebben. Jij wou Burger daar neerzetten. Hoewel ik daar niet op tegen ben is dat toch eveneens behoorlijk ad hoc?

13-09-2020 20:33

Dezwartetulp +77572

Integendeel.
De visie zou moeten zijn dat er naar een steeds beter voetballende ploeg toegewerkt wordt. De voetbalvaardige Burger dan centraal achterin zetten, ipv de voetballend beperkte en trage Botteghin is dan een hele logische stap. Temeer daar hij snelheid heeft, hetgeen er dus voor zorgt dat je verder vooruit kunt spelen.

Zie je, toch over nagedacht.

13-09-2020 20:39

rupje2010 +740

Is wel handig dat je als verdediger kunt verdedigen. Grote gok om Burger als centrale verdediger voor de leeuwen te gooien. Maar goed, al er met 5-4 gewonnen wordt zijn dat nog steeds 3 punten.

13-09-2020 20:50

FrNiels2017 +157548

Er over nadenken is niet hetzelfde als vanuit een visie handelen. Bij Spaji? kun je ook stellen dat je een goede verdediger haalt, waardoor je minder tegendoelpunten krijgt, waardoor je meer wedstrijden wint, hoger eindigt en uiteindelijk meer geld verdient om betere spelers te halen. Naar jezelf toeredeneren is niet zo moeilijk

13-09-2020 20:51

Dezwartetulp +77572

Levert allemaal onnodige vertraging op in het hoognodige streven door te ontwikkelen naar goed voetbal. Bovendien zonde om geld uit te geven, als je een beter altnatief al in huis hebt.

13-09-2020 20:53

FrNiels2017 +157548

Van jezelf afredeneren ook niet. Punt is, beide oplossingen getuigen niet van bijster veel visie

13-09-2020 20:55

Dezwartetulp +77572

Haha, jij bent altijd zo'n grappige quasi-kenner

13-09-2020 20:59

FrNiels2017 +157548

Ik pretendeer absoluut geen kenner te zijn. Grappig ben ik wel

13-09-2020 21:00

Dezwartetulp +77572

Je hebt je momenten ;)

13-09-2020 21:03

FrNiels2017 +157548

Ach, dat is beter dan niks

13-09-2020 21:07

IJzerenKees +133408

hij vertelt het eerlijke verhaal
er is gewoon geen geld dus je moet gokken en dergelijke koopjes halen
wie had jij dan willen hebben
sergio ramos ofzo
denk even realistisch na tulp
met je eeuwige gezeik

13-09-2020 20:36

Dezwartetulp +77572

Je hoort mij toch nergens zeggen dat het een dure wereldster moet zijn, of wel? Gaat er om dat je tot een bepaalde spelvisie moet komen en daar actief en gericht de meest geschikte spelers bij zoekt binnen het budget dat er is. Dat is dus iets anders dan bij toeval aangeboden spelers.

13-09-2020 20:41

hasil +8

ja, en de belangrijkste visie zou moeten zijn dat het een speler moet zijn die fit is en niet al een half jaar of langer stil staat...Lijk mij wel de allerbelangrijkste visie...

13-09-2020 20:45

Dezwartetulp +77572

Dat zou op zich niet eens uit hoeven maken. Als het een speler is die goed in de lange termijn visie past, kan ie ook wat langer nemen om op te starten.

13-09-2020 20:47

hasil +8

maar niet voor een speler die je slechts voor 1 jaar huurt en waarvan je nu al bijna weet dat hij nog maar 75% van de tijd beschikbaar is.

13-09-2020 20:54

Brambino +20694

Dat weet je helemaal niet want hij heeft morgen pas de medische keuring en ik geloof niet dat je zijn situatie kent. We moeten nu eenmaal roeien met de riemen die we hebben. Wouter Burger in het centrum was ook een enorme gok want dat is een middenvelder die zich zelfs op het middenveld ook nog moet bewijzen.

Het geld is blijkbaar zo goed als op, ben blij dat we nog iets doen om centraal een back te hebben. En met 11 interlands zal deze jongen best iets kunnen.

13-09-2020 21:46

IJzerenKees +133408

ja en dat is dus precies wat ze gedaan hebben
maar dan middels de moderne middelen van de techniek
en dankzij het netwerk van frank
nou handig toch?

13-09-2020 22:02

Harryrotterdammert +8

'Hij moet nog gekeurd worden en is natuurlijk lang geblesseerd geweest. We hebben hem nooit live zien spelen. Hij was niet geregistreerd dus hij speelde ook niet. Hij heeft geloof ik een half jaar niet gespeeld'


Gelukkig zijn de van Geel tijden over.

13-09-2020 20:29

FrNiels2017 +157548

Haha ja. Zo die was me daar een partij verguisd als die dit soort dingen zou hebben geflikt

13-09-2020 20:34

sceavian1908 +552

En terecht. Arnesen krijgt van mij nu ook een behoorlijke min achter zijn naam. Van Advocaat weten we dit, het is zaak, dat Arnesen er niet in mee gaat.

Mond vol van waarde creëeren en verandering van filosofie... In de praktijk zie ik er weinig van terug.

Geen woorden maar daden Frankie.

Maar goed, ik heb helaas geen invloed...

13-09-2020 21:10

FrNiels2017 +157548

Je kan eens bellen. Arnesen lijkt me nog wel zo'n man die je gewoon te woord staat

13-09-2020 21:12

sceavian1908 +552

Das dan ook wel weer zo ja. Van Geel was wat dat betreft een stuk minder toegankelijk, met z'n zogenaamde Brabantse gezelligheid....

13-09-2020 21:29

FrNiels2017 +157548

Tja, hij is natuurlijk zelf ook niet schuldig aan dat vooroordeel. Hij heeft wel een Brabants accent, maar verder is het toch in alles wel echt Randstad. En er zullen ook heus ongezellige Brabanders zijn; vraag maar aan al die bedreigde politici daar.

13-09-2020 21:36

sceavian1908 +552

Nee klopt, kan veel Brabanders niet luchten of zien, inclusief die grindtegel.

13-09-2020 21:40

weareone +1

De rest ook niet dus geen probleem

13-09-2020 20:36

schippertje +3361

Heel nederland heeft een half jaar niet gespeeld, what makes the difference

13-09-2020 20:40

FRStroe +38

Als we maar een hecht team worden. Vechten voor elkaar en bij ieder opstootje voor elkaar op komen. Vechtmachine of boevenbende van Dick worden.

13-09-2020 20:26

sceavian1908 +552

Welja, lekker terugvallen op Botje als Geertruida het laat zien. Waarom ook niet. En waarom een Serviër halen die je nooit hebt zien spelen. Nog een plekje omlaag in de pikorde voor Geertruida. Waarom ook niet.

Lekker je oren laren hangen naar een passant die geil is op ervaring. Rot toch op. Alle respect voor Dick hoor, maar dit slaat helemaal nergens op.

13-09-2020 20:26

Frankster +21254

Dan zou je dus een rechtsback moeten halen als backup, want dat kan botteghin niet invullen

13-09-2020 20:27

sceavian1908 +552

Waarom? Geertruida is op twee posities inzetbaar. Als je je zo manifesteert moet je de kans ook krijgen je verder te ontwikkelen vind ik. Nu gaat dat waarschijnlijk niet gebeuren.

13-09-2020 20:35

Frankster +21254

Omdat je dan een keihard probleem hebt bij blessures? Is toch niet zo moeilijk?

13-09-2020 20:43

sceavian1908 +552

Je hebt Johnston, Burger, Hall vanuit de jeugd nog achter de hand. Hall is dan wel de enige rechtspoot maar in nood moet het prima kunnen. Die bullshit altijd van halen, halen en nog eens halen. Geef Lusharel nog ook gewoon de kans. Hij dient zich nadrukkelijk aan. Nee, Feyenoord vind het weer nodig zo'n speler een stap terug te laten doen. Het is geen back. Dat is mij wel duidelijk nu hij twee wedstrijden centraal heeft gestaan.

13-09-2020 20:49

virtus +0

Geert gaat gewoon weer rechtsback spelen. Anders moet je daar ook weer een vervanger voor hebben. Dus in wezen is er geen enkele verandering in de pikorde.

13-09-2020 20:30

robin_superfeyenoord +1816

Geef Geertruida nou eens de kans op de cv positie! Word echt een goeie

13-09-2020 20:23

Frobl +11603

Idd en volgens Dick deed die het op cvm ook goed dan kunnen we beter voor een rechtsback gaan

13-09-2020 20:24

robin_superfeyenoord +1816

Ja dat is ook zo. Hopen dat hij volgend jaar dat plekkie krijgt. Met advocaat zeker niet

13-09-2020 23:18

whasjoewahn +16580

Echt onbegrijpelijk dit.

Feyenoord leert het helaas nooit.
Je hebt Botteghin en daarachter Geertruida.

13-09-2020 20:23

Frankster +21254

Dacht Jorgensen dat er gister nog steeds kunstgras lag ofzo?

13-09-2020 20:22

maaartijn +15820

Wat is Dickie toch lekker duidelijk.

13-09-2020 20:22

FeyenoordVdam +5817

Vond hem bij Anderlecht toen wel degelijk hoor. Lachen als we een Argentijnse en een Servische slager achterin hebben.

13-09-2020 20:21

weareone +1

Servische slager.

Zullen ze leuk vinden in srebrenica

13-09-2020 20:37

FrNiels2017 +157548

Ook mede mogelijk gemaakt door de Nederlanders

13-09-2020 21:38

weareone +1

Nee Niels
Die jongens en meiden werden in de steek gelaten door de NAVO.
Zij moesten het doen met een verroeste uzi en een Fal tegen tanks en ander zwaar wapentuig.

Ben je ooit uitgezonden of heb je ooit uberhaupt in het leger gediend?

13-09-2020 22:13

FrNiels2017 +157548

Als je de grap niet snapt, laat het dan gewoon gaan.

13-09-2020 22:45

weareone +1

Waar zat de clue

14-09-2020 07:37

FeyenoordVdam +5817

Ging toch vooral om gebrek aan beloofde luchtsteun uit Frankrijk en Engeland. Ik geloof graag dat het een heel genuanceerd verhaal is, zeker daar. Alles op NL afschuiven is inderdaad makkelijk.

14-09-2020 00:10

weareone +1

Precies.
Onder de vlag van een coalitie, maar door dezelfde coalitie in de steek gelaten...

Met zulke vrienden heb je geen vijanden nodig

14-09-2020 07:40

FeyenoordVdam +5817

Die mensen eten ook vlees ;)

14-09-2020 00:09

ElPanzeFr +21974

Hoop sws dat de blessurebank snel leegstroomt. Malacia is beter dan Haps en zowel Conteh als Sinisterra is beter dan Linssen

13-09-2020 20:21

reborn +1

Die gozer is dus pas fit in de winterstop.

13-09-2020 20:20

kevinmulFR010 +18073

fijn een coach die wat zegt. in tegenstelling tot de laatste 2

13-09-2020 20:17

Vianen_FR +71

Dick, fucking legend! Zit bijna te janken bij dat filmpje van Feyenoord. Zegt zoveel.

13-09-2020 20:12

Luukp12 +4

Welk filmpje?

13-09-2020 20:14

jonessenoj +0

Welk filmpje?

13-09-2020 20:15

Vianen_FR +71

Dat filmpje van de selectie over dat ze klaar zijn om weer te spelen. Met die helikopter die in de kuip landt.

13-09-2020 20:17

jonessenoj +0

Ah die. Top.

13-09-2020 20:22

Frankster +21254

Ja mooi haha

13-09-2020 20:19

HassanTurkuF3R +3

Dick is weer top vandaag, wat een baas

13-09-2020 20:21

Huisman +26101

Zat inderdaad prachtig in elkaar

13-09-2020 20:22

pollie +19

ja heb dat zelf ook...prachtig gemaakt

13-09-2020 20:39
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties